Tein tuossa vuosittaisen piparitalon ja jäin miettimään seuraavaa: mahtaako piparitalo olla vain suomalaisten keksintö vai tehdäänkö muissakin Pohjoismaissa sellainen.
piparkakku perinne
3
178
Vastaukset
- 003
Ruotsissa ainakin tehdaan piparkakkutaloja. Muista Pohjoismaista en osaa sanoa. Ikean ja muiden mukanahan nuo ovat levinneet, joten tehdaan niita harvakseltaan taalla Englannissakin. Ei kuitenkaan niin yleisia kun Suomessa, eli mistaan perinteesta ei voida tassa kohtaa puhua.
- täällä on jotain
Kanadassa olen nähnyt tavaratalossa myynnissä jotain "tee se itse"- pakkauksia, joissa on kai valmiit levyt ja muu roska kokoamista vailla sisällä. En tiedä, kun en ole ostanut. Tuollainen tavara tuo mieleeni jonkun syömäkelvottoman Monsanto-moskan. Me teemme alusta asti itse taikinamme ja piparkakkutalomme lasten kanssa
Piparkakkuperinteestä suositan lukemaan seuraavasta linkistä aukeavan asiaa käsitelevän artikkelin, http://en.wikipedia.org/wiki/Gingerbread. Toivottavasti se vähän selventää asiaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1043394
- 883083
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä201933- 691906
- 381867
- 211741
- 241687
Pettymys! Tähdet, tähdet -kisassa tämä erikoisjakso pois - Pistänyt artistit todella lujille!
Tähdet, tähdet -kisa on edennyt genrestä toiseen. Mutta erästä monen toivomaa erikoisjaksoa ei tällä kaudella nähdä. Voi341439Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91349- 481337