Soneran laajakaistayhteyden, jonka teoreettinen nopeus on 8 megaa, kuukausimaksu on 71 euroa. Alunperin se myytiin hintaan 39,90e/kk, mutta muutama vuosi sitten oli pieni hinnan tarkistus.
Liittymä on ns. toistaiseksi voimassa oleva lankaliittymä. Eikä Sonera suostu muuttamaan määräaikaiseksi, vaikka markkinoi vastaavaa nopeutta tarjouksessa 29,90 euroa/kk.
Nettitikut eli langattomat eivät toimi millään operaattorilla tällä paikalla kunnolla. Eli asun osoitteessa, jossa toimivan yhteyden saadakseen on oltava riippuvainen Soneran yksin hallinoimasta lankalinjasta.
Näin toimii kilpailutus Suomessa, eli monopoliasemaa käytetään härskisti hyväksi.
Oikein naurattaa, kun näkee valituksia jostain parin euron eroista tarjouksissa...
Pistääkö joku paremmaksi?
5
136
Vastaukset
- 29.50e per kk
Lyö kumoon tollanen 71e liittymä. Aikanaan kun tarpeeksi moni on irtisanonut paskaliittymän tulee uusi kilpailija vaikka sillä langattomalla ja saa asiakkaat itselleen.
- soneralta, moi
itke ja maksa:
moikka, olen soneralla töissä, ja nimenomaan nyky-laajakaistaasiakkaiden parissa. Valitettavasti asut tod.näk. ns. ilec3 tai 4 alueella, minne ei saa myydä uutta määräaikaa. Niitä tulee aina sillointällöin vastaan. Onhan tuo 71e aika suolainen hinta. Jos käteni ei olisi sidottu, tarjoaisin määräaikaa.- Itke ja maksa
Niinpä.
Kunnollista perustelua hinnoittelulle en ole saanut, vaikka olen sitä muutamaan otteeseen yrittänyt kysellä. Yksi perustelu oli mm. että nämä langat tullaan purkamaan pois tai toinen, että lankojen ylläpito maksaa.
Kumminkin purku-uhka on ollut jo useamman vuoden "huhuna", mutta tuolla ne langat vaan roikkuu edelleen. Purkaa ei voi, koska laki vaatii ettei siinä tapauksessa yhteys saa huonontua. Eli on pattitilanne.
Mitä lankaverkon ylläpitoon tulee, niin en ole huomannut että sen kunnostukseen olisi tehty mitään reiluun kahteenkymmeneen vuoteen. Ja Soneraa ei ollut silloin edes olemassa, se sai haltuunsa valtion verorahoilla rakentamat linjat. Jos joku katkoo linjan vahingossa, niin syyllinen maksaa korjuun, jos paljastuu.
Olen ollut tästä tilanteesta yhteydessä kilpailuvirastoon ja sieltä kysellään aika ajoin tietoja missä mennään ja onko tilanne vielä päällä. Tilanne on siellä ymmäretty hyvin, mitä siitä sitten seuraa, jää nähtäväksi.
Jos tämä on reilua ja avointa toimintaa, niin mitä on sitten epäreilu?
Ps. Ja Prkl. ostin aikoinaan Soneran osakkeita, kun ne tuli pörssiin. Kaikki tietää kuinka siinä kävi. Kalliiksi tulee elättää tuommoista "ilmanostajaa." - m34564
Itke ja maksa kirjoitti:
Niinpä.
Kunnollista perustelua hinnoittelulle en ole saanut, vaikka olen sitä muutamaan otteeseen yrittänyt kysellä. Yksi perustelu oli mm. että nämä langat tullaan purkamaan pois tai toinen, että lankojen ylläpito maksaa.
Kumminkin purku-uhka on ollut jo useamman vuoden "huhuna", mutta tuolla ne langat vaan roikkuu edelleen. Purkaa ei voi, koska laki vaatii ettei siinä tapauksessa yhteys saa huonontua. Eli on pattitilanne.
Mitä lankaverkon ylläpitoon tulee, niin en ole huomannut että sen kunnostukseen olisi tehty mitään reiluun kahteenkymmeneen vuoteen. Ja Soneraa ei ollut silloin edes olemassa, se sai haltuunsa valtion verorahoilla rakentamat linjat. Jos joku katkoo linjan vahingossa, niin syyllinen maksaa korjuun, jos paljastuu.
Olen ollut tästä tilanteesta yhteydessä kilpailuvirastoon ja sieltä kysellään aika ajoin tietoja missä mennään ja onko tilanne vielä päällä. Tilanne on siellä ymmäretty hyvin, mitä siitä sitten seuraa, jää nähtäväksi.
Jos tämä on reilua ja avointa toimintaa, niin mitä on sitten epäreilu?
Ps. Ja Prkl. ostin aikoinaan Soneran osakkeita, kun ne tuli pörssiin. Kaikki tietää kuinka siinä kävi. Kalliiksi tulee elättää tuommoista "ilmanostajaa."Ite nakkaisin suunta-antennin katolle ja langaton mokkula. Toimii pirun hyvin, itel MF 60 mokkula..
- ramirenttettte
ittellä kans sama homma soneran mokkula ja suunta-antenni katolla ottaa koko ajan 10megaa :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih465287Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j5311812Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771100Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä3591018- 77953
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53931- 59870
- 228824
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.50813Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58748