Chinchillan hiekkakylpy

hiekkakylpy

Eli olen, ehkä hankkimassa chinchillaa, joten kysyisin siitä hiekkakylvystä, eli laitan chinchilla hiekkaa johonkin "kippoon" ja sitten chinchillat menevät siihen itse kylpemään(kö)? :)

3

283

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • accd

Näin juuri. Kipossa tulisi olla tilaa sen verran, että siellä mahtuu kunnolla pyörimään ja kaivelemaan. Hyviä Suomesta saatavia hiekkoja ovat Carrera ja Wittemolen, liian hienojakoisia ja pölyäviä hiekkoja (esim. Puik) ei kannata hankkia.

Itse olen käyttänyt tämän tyylisiä muovilaatikoita: http://www.orthex.fi/upload/koritjalaatikot/348x348/604.jpg

Chinchillan voi päästää sinne kylpemään ja pitää kantta sen aikaa päällä, että hiekkaa ei tule joka paikkaan. Toiset päästää vapaasti kylpemään juoksutuksen aikana. Koko aikaa ei kylpyä kannata pitää esillä, sillä liika kylpeminen kuivattaa chinchillan ihoa. Yleensä chinchilloja ei tarvitse laittaa astiaan, vaan se innoissaan pomppii ja hyppää sinne itse. ;)

• Minkaaaaa

Itse käytän ihan tavallista leveää ja korkeaa lautasta enkä laita mitään kantta päälle koska mminulla on pahvi alla niin sen saa kätevästi takaisin kippoon:) Annan Chinchujen pyöriä hiekassa noin 1-3 minuuttia vaikka normaalisti ehkä 10 minuuttia. Mutta annan chinchillojen kylpeä sillonku ne haluavat. Sen huomaa siitä että ne alkaa pyöria häkissä levottomina. Hiekkaa tahvitsee olla noin puoli senttiä kipossa. Tavallinen hiekka ei kelpaa.

• hiekkakylpy

Kiitos paljon! Nyt on saatu tämäkin tylppä kynä teroitetua ;)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      68
      2570
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      62
      2532
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1742
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      22
      1536
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1480
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1420
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1342
    8. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1203
    9. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1147
    10. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      25
      1076
    Aihe