Lapseton elämä =Kumppaniton elämä

Ei lapsia.

On todella vaikea löytää kumppania joka ei halua lapsia (tai jolla ei ole lapsia). Tein kokeen profiilillani. Muutin "ei lapsia" vähäksi aikaa "ehkä" ja sain useita vastauksia. Tosin kuin kerroin, että en oikeasti halua lapsia, naisten kiinnostus loppui siihen. Nyt olen palauttanut profiiliini "ei lapsia" mekinnän ja hiljaista on ollut.

Livenä lapsettoman ja lapsia haluamattoman naisen löytäminen on vielä vaikeampaa. Asiasta ei tietenkään heti puhuta, mutta kun puhutaan suhteen alku loppuu siihen.

Tiedän että on olemassa naisia, jotka eivät halua lapsia. En vain ole onnistunut heihin törmäämään. Ehkä he ovat niin haluttuja parisuhdemarkkinoilla, että ovat menneet ensimmäisinä. Ainakin kaikki tuntemani tuollaiset naiset ovat onnellisissa parisuhteissa saman henkisen miehen kanssa.

Ilmeisesti täytyy tyytyä kumppanittomaan elämään, jos ei halua lapsia elämäänsä.

104

785

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • En kyllä ymmärrä

ihmistä joka ei halua lapsia. Lapset ovat maailman luonnollisin asia. Mies joka ei halua lapsia on itsekäs, epäkypsä eikä halua ottaa vastuuta. Se, että naisella on lapsi/lapsia ei haittaa miestä, joka on oikea mies eikä pelkkä kakara, joka halua vain pitää hauskaa eikä elää oikeaa elämää.

• Olitko se sama, jonka mielestä oli epäitsekästä tehdä lapsia, jotta ne elättäisivät sinut vanhana?

• 3016

Itse taas en ymmärrä ihmisiä jotka haluavat lapsia.

"......joka halua vain pitää hauskaa eikä elää oikeaa elämää. "
        Eli elämän pitää olla kärsimystä? :-D Sitähän se kieltämättä varmasti onkin jos pyörii kakaroita jaloissa.

• haaskanpittoo

Hauskanpito kuuluu oikeaan elämään.

• Ei vastausta...
        3016 kirjoitti:

Itse taas en ymmärrä ihmisiä jotka haluavat lapsia.

"......joka halua vain pitää hauskaa eikä elää oikeaa elämää. "
        Eli elämän pitää olla kärsimystä? :-D Sitähän se kieltämättä varmasti onkin jos pyörii kakaroita jaloissa.

Miks noin pitää sanoa? "Eli elämän pitäisi olla kärsimystä?"

Toisille on kärsimystä, jos he eivät saakkaan kauan kaipaamaa lasta ja toisille ei.

Nämäkin on näit' ikuisia mielipide/mieltymys kysymyksiä joihin yhtä ainoaa vastaustaei vaan ole.

• Lapseton N--

Suppea ajattelutapa..Kaikki ei voi saada lapsia,vaikka kuinka haluaisi..Ja sitten taas lapsia saa sellaiset,joiden ei nimenomaan pitäisi niitä saada. Kaikki ei tee lapsia omasta tahdostaan,eiköhän jokainen ihminen saa päättää mitä elämällään haluaa tehdä.. Itsekkyyttä on monenlaista ja se ei ole,jos lapsia ei halua/saa jnejne...

• vaikeaa5

Luulen, että aktiivinen mies voi löytää itselleen sopivan naisen, joka ei halua lapsia. Ujo mies tuskin. Jos saa kaksi aloitetta tehtyä 30 vuoden aikana, on todennäköisyys törmätä sopivaan naiseen olematon. Oikeastaan ainoaksi vaihtoehdoksi jää tuo profiilin tekeminen deittisivustolle, jossa voi määritellä, mitä haluaa.

• Johtuisko siitä

että lapsia haluamattomat ovat usein kummallisia friikkejä, jotka haluavat olla erilaisia kuin muut ihmiset.

• ihmissuhdepotpuri

Suurin osa 30-40 -vuotiaista haluaa lapsia. On kuitenkin paljon myös niitä, jotka jäävät lapsettomaksi tahattomasti. Sanoisin kuitenkin niin, että jos sinä alkuperäinen kirjoittaja suorastaan vihaat lapsia, niin siinä tapauksessa tuskin löydät sielunkumppania tahattomasti lapsettomasta.

Tarkoituksella lapsettomat löytävät helpommin kumppania 40-50 -vuotiaana sitten, kun yksinhuoltajan lapset ovat muuttaneet kodistaan pois. Toki jos ei kestä edes ajatusta siitä, että aikuiset lapset käyvät kylässä tai että joskus saattaa olla se tilanne, että lapsenlapsia tulee hoitoon, niin sitten sekään vaihtoehto ei käy.

Tiedän erään sukulaismiehen, joka ei halua omia lapsia. Hän löysi kuitenkin ihanan vaimon naisesta, jolla oli yksi lapsi nuoruudensuhteestaan. Mies sopeutui suhteeseen. Vaikkei hänestä perinteistä isäpuolta tullutkaan, hänestä tuli kuitenkin murrosikäiselle pojalle jonkinlainen aikuinen kaveri. Nyt kun tämä poika on jo aikuinen, niin käyvät yhdessä kalastamassa yms. Loppujen lopuksi siis ehdoton lapsikielteisyys kääntyikin neutraalin suhtautumisen kautta positiiviseksi kokemukseksi kaikille osapuolille.

• Lisääntymisvietti

on normaali ihmiselle kuuluva ominaisuus. Jos se puuttuu, on jotakin vialla. On siis aika ymmärrettävää, että kumppania ei löydy.

• Onneksi joidenkin ihmisten aivokapasiteetti on kehittynyt sitten esi-isiemme ja ymmärrys siitä, että kaikkia viettejään ei tarvitse seurata.

• Minä en halua lapsia. Kumppanini valitsen kyllä muidenkin kriteerien valossa.
      Ateisteilla vapaaehtoinen lapsettomuus näyttäisi olevan vähän yleisempää, eli kannattaisiko sitä kautta jotenkin yrittää löytää.

• velatar

En minäkään ole koskaan halunnut lapsia ja olen nainen. Deittiprofiilissani olen maininnut asian. Joskus aiemmin tuli paljonkin negatiivista palautetta miehiltä, kun en lapsia halua. Pitivät minua itsekkäänä lapsivihaajana, vaikekn mielestäni sellainen ole. Minusta jokainen lapsi ansaitsee olla haluttu, ja koska itse en lasta halua, olisi väärin lasta kohtaan synnyttää hänet tähän maailmaan vain siitä syystä, että "jokaisen naisen pitää hankkia lapsia". Mielestäni teen oikein paitsi itseäni kohtaan myös sitä syntymätöntä ei-toivottua lasta kohtaan, kun en synnytä vastentahtoisesti. Joten en ymmärrä, miten minun henkilökohtainen valintani, joka vaikuttaa vain omaan elämääni, voisi olla kenellekään toiselle ongelma, mutta niin vain tuntuu olevan...

• Ei lapsia (ap.)

Sama havainto. Minuakin on usein syytetty "lastenvihaajaksi", vaikka toivon vain, että jokainen lapsi olisi toivottu ja rakastettu. En myöskään ymmärrä vapaaehtoiseen lapsettomuuteen kohdistuvia aggressioita. Ei minun elämäntapavalintani ole muilta pois. Oma elämäntapani ei sitä paitsi ole millään muotoa hedoistinen, kulutuskeskeinen tms. En halua olla lapseton, jotta saisin juhlia päivät pitkät tms.

• ennustuss
        Ei lapsia (ap.) kirjoitti:

Sama havainto. Minuakin on usein syytetty "lastenvihaajaksi", vaikka toivon vain, että jokainen lapsi olisi toivottu ja rakastettu. En myöskään ymmärrä vapaaehtoiseen lapsettomuuteen kohdistuvia aggressioita. Ei minun elämäntapavalintani ole muilta pois. Oma elämäntapani ei sitä paitsi ole millään muotoa hedoistinen, kulutuskeskeinen tms. En halua olla lapseton, jotta saisin juhlia päivät pitkät tms.

Kyllä te lapsivihaaja naiset vielä joku päivä kadutte lapsivihaanne.

• toteutusss
        ennustuss kirjoitti:

Etkö osaa lukea? Kyse ei ole lapsivihasta.

• Ei lapsia (ap.)
        ennustuss kirjoitti:

A) olen mies
        b) en vihaa lapsia

• Minustakin sinun valinta on vastuullisen ihmisen valinta. Tuon mukaan mitä itsekin kirjoitit. Eipä se tosiaan pitäisi kenenkään muun asia olla, jos joku ei tee lapsia. Olipa syy mikä tahansa.

• 17-20
        toteutusss kirjoitti:

Etkö osaa lukea? Kyse ei ole lapsivihasta.

Turha se on lukihäiriöisille yh-äideille yrittää kirjoittamalla omaa kantaansa kertoa.

• vvnzrg

Hieman aihetta sivuten: miten sanoa vanhemmille, etteivät ainakaan minun osalta tule näkemään lastenlapsia? Kuulostaisi aika kylmältä sanoa, että koska en saanut teiltä rakkautta ja elämä on ollut pitkälti siitä syystä synkkää, on vaikea kuvitella itselle lasta. Tietävät toisaalta, ettei minulla ole tyttöystävääkään ollut 30 ikävuoteen mennessä, ovat varmaan jo tottuneet ajatukseen. Sisaruksia minulla on neljä, eikä kyllä kukaan ole vielä ilmaissut mitään toiveita lasten hankkimisesta...

• gdahgfskagfskjagfjsk

Miksi asiaa pitää selitellä? Vai annnatko naisettomuudestasikin viikkotiedotteen vanhemmillesikin? Ja tietysti erittelet syyt miksi tälläkään viikolla ei natsannut.

• vvnzrg
        gdahgfskagfskjagfjsk kirjoitti:

Miksi asiaa pitää selitellä? Vai annnatko naisettomuudestasikin viikkotiedotteen vanhemmillesikin? Ja tietysti erittelet syyt miksi tälläkään viikolla ei natsannut.

Lasten hankinta tai hankkimatta jättäminen on minusta aika suuri asia ja sille olisi periaatteessa olla joku toimiva perustelu. Mitään viikkotiedotteita ei ole olemassa, kun en koskaan vanhemmilleni soita, eivätkä hekään minua pahemmin häiritse. Voisi sitä toisaalta vaan sanoa, etten halua lapsia ja siinä kaikki. En ole sitäkään vielä sanonut, kun pelkään aiheuttaa pahaa oloa ihmisille.

• fhggdhxjkaöx
        vvnzrg kirjoitti:

Lasten hankinta tai hankkimatta jättäminen on minusta aika suuri asia ja sille olisi periaatteessa olla joku toimiva perustelu. Mitään viikkotiedotteita ei ole olemassa, kun en koskaan vanhemmilleni soita, eivätkä hekään minua pahemmin häiritse. Voisi sitä toisaalta vaan sanoa, etten halua lapsia ja siinä kaikki. En ole sitäkään vielä sanonut, kun pelkään aiheuttaa pahaa oloa ihmisille.

Eiköhän olisi jo aika katkaista napanuora.

• vvnzrg
        fhggdhxjkaöx kirjoitti:

Eiköhän olisi jo aika katkaista napanuora.

Aika jännä ajatuksenkulku sinulla, jos sait viesteistäni sen kuvan, että olen riippuvainen vanhemmistani.

• gdgfhghfvjkhxlkgklx
        vvnzrg kirjoitti:

Aika jännä ajatuksenkulku sinulla, jos sait viesteistäni sen kuvan, että olen riippuvainen vanhemmistani.

Riippuvainen on väärä sana. Paremmnkin selitysvelvollinen.

• Se On Siinä

Sanot vaan että olen ATM enkä kelpaa kenellekään naiselle.

• Yksi vela vaan

Mä sanoin sen ihan suoraan ensimmäisen kerran kun olin 15-vuotias. Silloin sanomisilleni naureskeltiin. (Tietty, "kaikki" teinithän vihaavat lapsia.)
        Jatkuvasti vanhemmat (lähinnä äiti) kyselivät poikaystävän perään, ja sitten alkoivat vihjailut lapsenlapsista. Pamautin aina suoraan, että ei ole eikä tule. Nyt, kun olen liki 35-vuotias, kyselyt ovat alkaneet harventua. Ehkä äitikin jossain vaiheessa tajuaa, että mulle ei tule vauvakuumetta. Steriä olen harkinnut varmuuden varalta, mutta kun ei ole vakituista parisuhdetta, niin turha sinne jonoon on mennä aikaansa tuhlaamaan.
        Ainakin yksi parisuhde on kariutunut alkuunsa, kun ilmoitin miehelle, että en todellakaan halua lapsia.

• podintoja

Luulen, että kyse on nimenomaan siitä, että moni tekee profiilin Ei lapsia -kohdan perusteella (usein virheellisen) johtopäätöksen, että henkilö on lastenvihaaja. Kuitenkin se, miten suhtautuu lapsiin ja muihin hellyttäviin (?) asioihin, kertoo monesti jonkin verran empatiakyvystä ja lämminhenkisyydestä, tai ainakin ihmisillä on tapana ennakkotulkita näin. Kovin moni ei kiinnostu mahdollisesti tunnekylmästä kumppanista, ja siksi jättää tällaisen "lastenvihaajan" suosiolla välistä, vaikka itsekään ei ehkä haluaisi lapsia.

Ap ei nyt ikäänsä maininnut, mutta uskoisin myös, että moni kahdenkympin puolella oleva seuranhakija ei halua tehdä vielä lopullista päätöstä lastenhankinnan suhteen. Voi tuntua pelottavalta lyödä asia lukkoon valitsemalla lapsia haluamaton kumppani, jos itse on vielä ehkä -asenteella liikkeellä.

MIkäli taas on kyse varttuneemmasta seurasta, monet ovat jo "toisella kierroksella", ja edellisestä suhteesta voi olla lapsia, vaikkei niitä enää lisää haluaisikaan. Monen lapsia haluamattoman vaatimuksiin ei "valmiit lapset" sovi, ja siksi tämä ryhmä karisutuu pois. Vielä ovat nämä saman ikäryhmän biologisen kellon hurauttamat naiset erikseen, jotka ovat ottaneet kaikki konstit käyttöön löytääkseen isämiehen tuleville lapsilleen. Hypoteesini onkin, että tällaisia naisia on nettideiteillä prosentuaalisesti enemmän kuin sinkuissa ylipäätään, eivätkä he luonnolisesti ei lapsia -profiileihin vastaile.

Viimeinen pointtini, joka ei suinkaan ole merkityksettömin, on se fakta, että voittopuolinen osa naisista (ja miehistäkin) tietää haluavansa lapsia, eivätkä halua rueta jossain vaiheessa suhdetta kiusaamaan lapsia halumatonta kumppaniaan ja itseäänkin epätoivoisilla vauvahaaveiluilla.

• Itse ainakin haluan

tehdä rakastamani miehen kanssa lapsen. Muuten rakkaus ei ole todellista.

• :D

• Sarkasmus

Lapsi kannattaa tehdä siinä vaiheessa kun suhteessa menee vähän huonommin: lapsi elvyttää aina suhteen!

• heidi n
        Sarkasmus kirjoitti:

Lapsi kannattaa tehdä siinä vaiheessa kun suhteessa menee vähän huonommin: lapsi elvyttää aina suhteen!

Juuh, laastarilapset on minullakin toimineet. Nyt jo kolme tehty, aina vaikeissa elämänvaiheissa. Sitten taas jaksaa. :)

• Entäs jos haluaa kauheesti tehdä sen lapsen, mutta ei sitä lasta vaan saa. Niin onko se rakkaus sitten sen jälkeen epätodellista? Vai pyhittääkö tarkoitus keinot?

Mä en nyt ihan ymmärrä, miten ne lapset vaikuttaa parisuhderakkauden aitouteen? Kun ennen lapsia jo pitäs olla se parisuhde ja rakkaus kunnossa. Ja sen päälle sitten tehdään ne lapset jos niitä saadaan ja halutaan tehdä. Joskus voi olla ihan järkevääkin jättää lapset tekemättä. Ottaen huomioon senkin seikan, että kaikista ihmisistä ei ole sitoutumaan siihin mitä lapsi ja lapsiperheen arki vaatii. Silloinhan minusta ainakin pari toimii vastuullisesti, jos he jättävät lapset tekemättä. Jos tuntevat että he eivät ole vanhemmuuteen valmiita syystä tai toisesta. Kun että tekisi lapsia siksi, että muiden mielestä niiden pitää tehdä.

Minusta sellaiset tehdään lapsia, kun muutkin tekee vanhemmat on aika usein vähän epäkypsiä siihin hommaan. Halutaan ne lapset, mutta sitten vituttaa kun ne ei olekkaan maailman helpoimpia ja arki tuntuu raskaalta niiden kanssa. Voikun ei oltas koskaan tehty niitä käy jopa toisten mielessä. Pitäs jo tehdessään miettiä, että se vanhemmuus ei ole pelkkää onnea ja autuutta. Sittenkin vielä tulee ylläreitä, vaikka olis kuinka "hyvin" asiaan varautunut.

Ja muut humanistiset ajatukset siihin päälle.

• Sarkasmus kirjoitti:

Jeps ja mennä naimisiin tai ostaa omakotitalo, kun suhde on hyytävä. ;-D

• 100% asiaa

Mitä merkitystä on rakkaudella jos ei sallita hedelmää..Sama kuin istuttaisi perunaa tai kylväisi viljaa ja samalla toivoisi ettei se koskaan tule pintaan,sairasta.

• koettu on
        ol_io kirjoitti:

Jeps ja mennä naimisiin tai ostaa omakotitalo, kun suhde on hyytävä. ;-D

Mieluummin vielä alkaa yhdessä rakentamaan sitä omakotitaloa. Siinä sitä suhde lujittuu!

• Itse haluan

lapsettoman naisen, mutta haluan kyllä itse siittää lapsia. En ryhtyisi suhteeseen naisen kanssa joka ei halua lapsia. Lapsen siittäminen on miehelle tärkeä osa miehisyyttä.

• Jaa.... ainakaan oma

miehisyyteni ei ole tuollaisesta kiinni

• Se johtuu siitä että

Et olekaan mies vaan poika.

• Totta. Kyllä
        Se johtuu siitä että kirjoitti:

miehen pitää todistaa ettei ole tuhkamuna

• Se johtuu siitä että kirjoitti:

Nojaa, ehkä jossain miehessä on enemmän miestä myöntäessään, ettei yksinkertaisesti halua jotain asiaa. Sopii se muille tai ei. :-)

Kaikki ei vain koe itselleen vanhemman roolia sopivaksi. Miten se silti kenestäkään tekisi vähemmän aikuisen? Onko vanhemmuus joku aikuisuuden mittapuu vai? Jos luontoäiti olisi ajatellut asian siten, että ihminen on aikuinen vasta kun se tekee lapsia. Niin miksi se sitten loi myös lapsettomat, jotka ei lapsia saa?

Minusta tuo miehisyys on lähinnä vastuunkantoa. Ja vastuun ottamista. Mutta tarvitaanko siihin vastuun ottamiseen pakosti lapsia?

Jos tuosta siittämisestä miehisyyden kumpuaminen, niin eikö se ole kuitenkin enemmän itselle todistelua, kun miehiseksi tulemista? Todistelua, että jumantsukka mähän pystyn siittämään lapsia. Pitäs pystyä paljon muutakin siitä eteenpäin. Itse siittämis prosessi kun ei paljonkaan älyä tai miehisyyttä vaadi.

• Kuka tahansa
        ol_io kirjoitti:

Nojaa, ehkä jossain miehessä on enemmän miestä myöntäessään, ettei yksinkertaisesti halua jotain asiaa. Sopii se muille tai ei. :-)

Kaikki ei vain koe itselleen vanhemman roolia sopivaksi. Miten se silti kenestäkään tekisi vähemmän aikuisen? Onko vanhemmuus joku aikuisuuden mittapuu vai? Jos luontoäiti olisi ajatellut asian siten, että ihminen on aikuinen vasta kun se tekee lapsia. Niin miksi se sitten loi myös lapsettomat, jotka ei lapsia saa?

Minusta tuo miehisyys on lähinnä vastuunkantoa. Ja vastuun ottamista. Mutta tarvitaanko siihin vastuun ottamiseen pakosti lapsia?

Jos tuosta siittämisestä miehisyyden kumpuaminen, niin eikö se ole kuitenkin enemmän itselle todistelua, kun miehiseksi tulemista? Todistelua, että jumantsukka mähän pystyn siittämään lapsia. Pitäs pystyä paljon muutakin siitä eteenpäin. Itse siittämis prosessi kun ei paljonkaan älyä tai miehisyyttä vaadi.

idiootti, jolla alapää on kunnossa pystyy siittämään lapsen. Se on totuus.

• Mutta tuhkamuna
        Kuka tahansa kirjoitti:

idiootti, jolla alapää on kunnossa pystyy siittämään lapsen. Se on totuus.

tai impo ei pysty ja kuka haluaa olla sellainen?

• Onhan niitä naisia ja miehiä varmasti aina vaan enemmän olemassa, ketkä eivät lapsia halua tehdä erilaisista syistä. Entäpä sitten nainen joka ei saa lapsia, voisitko sellaiseen naiseen törmätä? Hänelle voisi olla helpotus, jos mies ei lapsia halua tai pidä kauheana asiana, jos lapsia ei yksinkertaisesti saada.

:-)

Eli jos ei VELA naista niin nainen joka ei lapsia saa.

• kuten näkyy

Kyllä meitä lapsia haluamattomia naisia on olemassa. Jokainen tällainen tyttö tai nuori nainen vain oppii pitämään asian salassa mahdollisimman pitkään. Vapaaehtoinen lapsettomuus aiheuttaa aina helvetinmoisen mekkalan ja kieroutuneen leimat otsaan.

• aika ihmeellistä

että lapsettomia naisia arvostellaan paljon. Minä en halua lapsia... Hyvän parisuhteen kylläkin samanhenkisen miehen kanssa. Joskus mietin, että ehkä yksi lapsi, mutta nykyään en sitäkään.

• hienoahienoa

Will U marry me? :-D

• 18+19

Älä ole niin varma ettet halua lapsia. Kyllä se biologinen kello alkaa sinullakin tikittämään. :)

• Biologinen kello

on itseään toteuttava myytti

• -TSS-

Todellakin, joidenkin ihmisten kohdalla on, jos ei suorastaan välttämätöntä, niin ainakin suositeltavaa, että he jättävät lapset tekemättä. Jos joku itse tajuaa olevansa epäkelpo vanhemmaksi ja vetää tarvittavat johtopäätökset niin sellainen ihminen on kunnioituksen arvoinen.

Näille jotka hokevat mantraansa "ihminen ei ole normaali jos ei halua lapsia" yms ei kannata korvaansa lotkauttaa. Itseänikin ihmetyttää että miten kummassa ventovieraiden ihmisten lasten hankkimiset tai hankkimatta jättämiset voi joitakuita niin penteleesti ärsyttää.

Mahdolisen kumppanin kanssa tuosta asiasta on oltava yhteisymmärrys, tämä kun on asia, jossa ei kompromissia ole olemassa. Muille ihmisille sen sijaan asia ei kuulu pätkän vertaa.

Mieli voi ihmisellä muuttua suuntaan jos toiseenkin mutta jos yli kolmekymppinen sano että ei lapsia halua, oli sitten mies tai nainen, niin kyllä hän mitä luultavimmin on pysyvästi sitä mieltä.

• Suomelle käy

huonosti jos tuollainen asenne leviää. Kuka hoitaa vanhana? Kuka puolustaa rajojamme? Meiltä loppuvat ihmiset. Tilalle tulee ihmisiä vieraista kulttuureista mm. muslimeita, jota tekevät paljon lapsia. Jokainen lapseton ihminen naula kansakunnan nimeltä Suomi arkkuun. Ihan sama homoilun kanssa. Sekin vaarantaa kansakuntamme tulevaisuuden. Homot ja lesbot kun eivät voi saa lapsia.

• En usko että
        Suomelle käy kirjoitti:

huonosti jos tuollainen asenne leviää. Kuka hoitaa vanhana? Kuka puolustaa rajojamme? Meiltä loppuvat ihmiset. Tilalle tulee ihmisiä vieraista kulttuureista mm. muslimeita, jota tekevät paljon lapsia. Jokainen lapseton ihminen naula kansakunnan nimeltä Suomi arkkuun. Ihan sama homoilun kanssa. Sekin vaarantaa kansakuntamme tulevaisuuden. Homot ja lesbot kun eivät voi saa lapsia.

maahanmuuttajat puolustavat rajojamme jos Venäjä hyökkää. Kyllä tarvitsemme uusia suomalaisia isänmaatamme puolustamaan.

• -TSS-
        Suomelle käy kirjoitti:

Hankkiiko joku lapsia sen takia, että Suomella ja Suomessa riittää ihmisiä? Mistäs sen voi tietää etteikö ne lapset aikuistuesaan muuttaisi muualle asumaan? Kyllä lapsia hankitaan ihan itsekkäästi ja omista syistä eikä siinä mitään, se on ihan normaalia muta aina kun vedetään esiin tuo "kuka maksaa eläkkeet" yms bullshitti niin pakko sanoa, että tuskinpa sinunkaan vanhemmat sinua hankkiessaan mieti, että nyt Suomessa taas väkiluku saatiin nousuun.

Ei Suomesta ihmiset ole loppumassa. Viimeksi väkiluku on laskenut yli 40v sitten ja siloinkin syynä oli massamaastamuutto Ruotsiin.

• Jaba 16 v.
        Suomelle käy kirjoitti:

Hei jos Suomesta meinaa loppuu ihmiset, niin liitytään Euroopan Unioniin!!!11

• Oikeasti???
        Suomelle käy kirjoitti:

Ajattelevatko kaikki ihmiset näin vai vaan ne tyhmimmät?

• -TSS- kirjoitti:

Hankkiiko joku lapsia sen takia, että Suomella ja Suomessa riittää ihmisiä? Mistäs sen voi tietää etteikö ne lapset aikuistuesaan muuttaisi muualle asumaan? Kyllä lapsia hankitaan ihan itsekkäästi ja omista syistä eikä siinä mitään, se on ihan normaalia muta aina kun vedetään esiin tuo "kuka maksaa eläkkeet" yms bullshitti niin pakko sanoa, että tuskinpa sinunkaan vanhemmat sinua hankkiessaan mieti, että nyt Suomessa taas väkiluku saatiin nousuun.

Ei Suomesta ihmiset ole loppumassa. Viimeksi väkiluku on laskenut yli 40v sitten ja siloinkin syynä oli massamaastamuutto Ruotsiin.

Joo, tuo on ihan totta. Perheelliset haukkuu lapsettomia, että ne jotka eivät halua lapsia ovat itsekkäitä. Mutta kyllä lasten hankkiminenkin on itsekästä, sillä niitähän hankitaan vain siksi, että MINÄ nyt niitä haluan! En ole kokonainen ihminen, jos mulla ei ole lapsia! Ja eihän rakkauskaan ole täydellistä, jos ei se kanna "hedelmää".

• aivopesuuuu

Niin puolustamaan maatamme, jossa itsenäisyys on jo luovutettu EU:lle ja lisää paskaa on luvassa. Moni "herännyt" varmaan menee toooosi mielellään puolustamaan, kun sota tulee.

• En ymmärrä tätä

"En kyllä ymmärrä ihmistä joka ei halua lapsia. Lapset ovat maailman luonnollisin asia. Mies joka ei halua lapsia on itsekäs, epäkypsä eikä halua ottaa vastuuta. "

En minäkään ymmärrä ihmisiä, jotka eivät halua eläimiä, vaikkapa koiraa, kissaa tai papukaijaa. Kyllä äärimmäisen itsekästä haluta elellä vaan homo sapiens lajitoverien seurassa. EN pystyisi kuvittelemaan itselleni sellaista miestä, joka ei voi sietää lemmikkieläimiä.

Ihmislapsen hommaaminen se itsekästä on, luullaan että omistetaan niin hyvät geenit että pitää sotkea maaperää niillä. "Hyvässä" lykyssä lapsesta tulee rikollinen eikä vieraile luonasi vanhainkodissa. :/

• -TSS-

Samaa mieltä, ja sitten myös tämä jauhaminen siitä kuinka "Suomi tarvitsee lisää ihmisiä" niin tänä päivänä syntyvien lasten tullessa aikuisiksi voi aivan hyvin olla syvä lama ja massatyöttömyys ja kaikki kynnelle kykenevät muuttavat korkeamman elintason perässä jonnekin missä asiat ovat paremmin.

• Suomi ja koko
        -TSS- kirjoitti:

Samaa mieltä, ja sitten myös tämä jauhaminen siitä kuinka "Suomi tarvitsee lisää ihmisiä" niin tänä päivänä syntyvien lasten tullessa aikuisiksi voi aivan hyvin olla syvä lama ja massatyöttömyys ja kaikki kynnelle kykenevät muuttavat korkeamman elintason perässä jonnekin missä asiat ovat paremmin.

länsimainen kulttuurimme tuhoutuvat ellemme lisäänny. Tämän kirjoittaja sanoo sen hyvin:
        http://www.saunalahti.fi/g333/rappio.htm

• Tuon kirjoittaja
        Suomi ja koko kirjoitti:

länsimainen kulttuurimme tuhoutuvat ellemme lisäänny. Tämän kirjoittaja sanoo sen hyvin:
        http://www.saunalahti.fi/g333/rappio.htm

on varmasti aika pahasti kilahtanut. Hirveää, että kertoo toisaalla sivuillaan olevansa monilapsisen perheen isä.

• Samaa mieltä!
        Tuon kirjoittaja kirjoitti:

on varmasti aika pahasti kilahtanut. Hirveää, että kertoo toisaalla sivuillaan olevansa monilapsisen perheen isä.

Sääliksi käy lapsia, jotka joutuvat kuuntelemaan tuollaista propagandaa.

• Sinulle on selvästi
        Samaa mieltä! kirjoitti:

Sääliksi käy lapsia, jotka joutuvat kuuntelemaan tuollaista propagandaa.

ongelma että kaikki eivät jaa sinun puna-vihreää huuhaa-aatettasi

• Ei tarvitse olla
        Sinulle on selvästi kirjoitti:

ongelma että kaikki eivät jaa sinun puna-vihreää huuhaa-aatettasi

edes puna-vihreä pitääkseen tuota kirjoittajaa sekopäänä

• Että näin

En minä ainakaan ole harkitsemassa uraa vanhainkotihoitajana enkä varmaan jää Suomeenkaan, joten en olisi puolustamassa tätä maata enkä maksamassa verojakaan. Ja huom. olen syntynyt Suomessa ja olen suomalainen. Silti en tule hyysäämään teitä, sori nyt vaan.

Kuulostaa kyllä vähän kyseenalaiselta pykätä kakaroita sen takia, että niistä tulisi uusia vanhustenhoitajia/sotilaita/veronmaksajia tms. Sellasten ihmisten nyt vähiten pitäisi lisääntyä, joille lapset ovat työvoimaa eivät rakkauden kohde

• -TSS-

Eikös nämä ihmiset, joiden mielestä tarkoituksella lapsettomat ihmiset ovat huonoja ja epäkelpoja ihmisiä, puhu itsensä hieman pussiin tässä asiassa? Jos lapsettomat ihmiset ovat huonoja niin eikös sitä suuremmalla syyllä ole hyvä asia, että sellaiset ihmiset eivät geenejänsä eteenpäin pistä?

No, tähän asiaan liittyvät nettikeskustelut on hyvää vihdettä mutta onneksi todellisessa elämässä lasten hankkiminen tai hankkimatta jättäminen on ihan oma ja kumppanin välinen asia eikä sitä tarvitse perustella kenellekään muulle, ei sukulaisille, ei viranomaisille ja kaikkein vähiten joillekin anonyymeille nettipalstan keskustelijoille.

• sn

Väite pitää täysin paikkaansa. Valitettavasti valtavirrasta poikkeamista pidetään aina uhkana tavalla tai toisella.

• Torrential

Minä olen joskus miettinyt että onkohan minun lapsi tai lapset minulle kovin vihaisia siitä, että heitä ei ole olemassa. Hei siis, onhan tuo nyt aika tyly temppu jotakuta kohtaan olla laittamatta tätä edes alulle.

• Lapseton elämä

on köyhää. Lapsettomat eivät tajua mitä menettävät kun eivät pääse katsomaan jälkikasvun kasvamista.

• Eläimellinenn

Sinäkään et tiedä mitä menetät, kun et pääse katsomaan miten terrieri kasvaa pennusta isoksi.

Eläimetön elämä on köyhää.

• Onko.-

terrierit kielletty lapsiperheiltä vai? Valtaosalla lapsiperheistä on myös lemmikejä laidasta laitaan.

• -TSS-

Koko ketju on lähtenyt hieman harhateillä. Aloittaja kysyy että onko vapaaehtoisesti lapsettoman mahdollista löytää kumppania. Ketjussa on alettu kinastelemaan että pitäisikö ihmisten hankkia lapsia vai ei. Tuskinpa te aloittajan mieltä saatte käännettyä jos hän on asiastaan varma. Vastaisitte mielummin hänen esittämäänsä kysymykseen.

Asiahan on niin, että mies joka ei lapsia halua ja pitää sitä kynnyskysymyksenä, niin hänellä valitettavasti valinnanvara on suppeampi. En ole koskaan kuullut tapauksesta että vapaaehtoisella lapsettomalla naisella olisi vaikeuksia löytää samalla tavalla ajatteleva mies. Päinvastaisia tapauksia taas vaikka kuinka paljon.

Sen verran varmasti voidaan yleistää että ylivoimainen enemmistö vapaaehtoisesti lapsettomista ihmisistä olisi joka tapauksessa huonoja vanhempia joten tilanne on täysin win-win. Sekin on täysin luonnon sanelema juttu että kaikille ihmisille ei missään vaiheessa elämää tule minkäänlaista lisääntymishalua.

• velanainen 40

"En ole koskaan kuullut tapauksesta että vapaaehtoisella lapsettomalla naisella olisi vaikeuksia löytää samalla tavalla ajatteleva mies."

No nyt kuulet! Tässä sulle harvinaisuus... Olen tavannut elämäni aikana vain yhden miehen, joka ei olisi lapsia halunnut. Jokainen, jonka kanssa olen seurustellut - lyhyen tai pidemmän ajan - on halunnut lapsia tai hänellä on jo ollut lapsia. Kerro toki minullekin, mistä löytyy lisääntymishaluttomia miehiä, kun ei niitä esim. tuolla deittifoorumillakaan juurikaan ole, ja live-elämässä on vieläkin pienempi mahdollisuus sellaiseen ihmeeseen törmätä...

• Ei lapsia (ap.)
        velanainen 40 kirjoitti:

"En ole koskaan kuullut tapauksesta että vapaaehtoisella lapsettomalla naisella olisi vaikeuksia löytää samalla tavalla ajatteleva mies."

No nyt kuulet! Tässä sulle harvinaisuus... Olen tavannut elämäni aikana vain yhden miehen, joka ei olisi lapsia halunnut. Jokainen, jonka kanssa olen seurustellut - lyhyen tai pidemmän ajan - on halunnut lapsia tai hänellä on jo ollut lapsia. Kerro toki minullekin, mistä löytyy lisääntymishaluttomia miehiä, kun ei niitä esim. tuolla deittifoorumillakaan juurikaan ole, ja live-elämässä on vieläkin pienempi mahdollisuus sellaiseen ihmeeseen törmätä...

Itse olen 43 ja saman olen havainnut naisten kanssa. Jopa nelikymppiset naiset haluavat ensisynnyttäjiksi : I

• Järkisyiden takia

Samoin voidaan yleistää että suurin osa vapaaehtoisesti lisääntyvistä ovat huonoja vanhempia mutta ei se silti ole estänyt vanhemmiksi aikovia. Ainahan sitä vanhemmuutta voi kokeilla, meni sitten miten meni. Itselläni on ihan järkisyyt niin etten tarvitse lapsia ollakseni elämääni tyytyväinen. Juhlimista ja matkustelemista en harrastele vaan hyvin vaatimatonta luonnonläheistä elämäntapaa mahdollisimman vähän saastuttaen.

• Eikö se ole jo
        Ei lapsia (ap.) kirjoitti:

Itse olen 43 ja saman olen havainnut naisten kanssa. Jopa nelikymppiset naiset haluavat ensisynnyttäjiksi : I

aika vaarallista tuossa iässä?

• Kliininennn

Onko se keneltäkään pois jos ei hanki lapsia? Vähän kuin onko se keneltäkään pois, jos pesee perseensä käsisuihkulla sen sijaan että pyyhkisi paperilla.

• Cary

Olen mies ja 40v on jo mittarissa enkä ole koskaan halunnut lapsia, tiesin sen jo teini-ikäisenä mutta en kokenut tarpeelliseksi moista joka käänteessä huutelemaan. Kenties ajattelin, että mieli tosiaankin voi muuttua mutta sisimmässäni olen aina tiennyt, että minusta ei mitään isukkia koskaan tule.

Kunnioitan silti lapsiperheitä ja isiä ja äitejä, jokaisella on oma käsityksensä millaista elämän tulee olla. Tympeäksi homma käy kun aletaan sitä omaa valintaa tyrkyttämään toisillekin ikäänkuin jokaisen elämä olisi samanlaista.

Aloittajalle sen veran, että ole varovainen. Sellaisiakin tapauksia on ollut että nainen on salaa jättänyt ehkäisyn pois ja toivonut, että mies muuttaa mielensä lasten suhteen. Petoshan tuo on mutta ei silti poista elatusvelvollisuutta.

• Varoituksen sana

"Aloittajalle sen veran, että ole varovainen. Sellaisiakin tapauksia on ollut että nainen on salaa jättänyt ehkäisyn pois ja toivonut, että mies muuttaa mielensä lasten suhteen. Petoshan tuo on mutta ei silti poista elatusvelvollisuutta. "

Minä puolestani olen kuullut naisesta joka otti kondomin roskista ja käänsi se toisin päin ja työnsä sisäänsä. Myös kondomien tahallisesta puhkomisesta olen kuullut. Vauvakuumeiset voivat tehdä kaikkea epätoivoista. Vauvakuumeisen naisen kanssa ei kannata mennä sänkyyn, jos ei ehdottomasti halua lasta.

• 24332434
        Varoituksen sana kirjoitti:

"Aloittajalle sen veran, että ole varovainen. Sellaisiakin tapauksia on ollut että nainen on salaa jättänyt ehkäisyn pois ja toivonut, että mies muuttaa mielensä lasten suhteen. Petoshan tuo on mutta ei silti poista elatusvelvollisuutta. "

Minä puolestani olen kuullut naisesta joka otti kondomin roskista ja käänsi se toisin päin ja työnsä sisäänsä. Myös kondomien tahallisesta puhkomisesta olen kuullut. Vauvakuumeiset voivat tehdä kaikkea epätoivoista. Vauvakuumeisen naisen kanssa ei kannata mennä sänkyyn, jos ei ehdottomasti halua lasta.

Jos ei halua lasta, niin miksi ei laittaa johtoja sitten poikki?

Ei tarvii sitten pelätä näitä lapsikuumeisia.

• gjgjghjgjgjhggg
        Varoituksen sana kirjoitti:

Kondomin voi tyhjentää samalla kun testaa onko se ehjä. Täytät kondomin vedellä hanan alla ja kaadat vedet viemäriin. Voit toistaa tämän pari kertaa ja ottaa vaikka kumin vielä mukaasi jos haluat. Luonnollisesti kannattaa käyttää omia kumeja niin tietää niiden olevan ehjiä.

• fgfsdadsdsadsa
        24332434 kirjoitti:

Jos ei halua lasta, niin miksi ei laittaa johtoja sitten poikki?

Ei tarvii sitten pelätä näitä lapsikuumeisia.

Ei se johtojen poikki laittaminen ihan niin yksinkertaista ole. Ei ihminen nuorena varsinkaan voi ihan varmasti sanoa ettei halua lapsia myöhemmin eri elämäntilanteessa. Sitäpaitsi ei itsensä leikkely periaatteessa turhaan koskaan kovin järkevää ole. Vaikutuksista ei voi kuitenkaan koskaan täysin tietää ja leikkauksen peruminen voi olla hyvinkin haastavaa.

• On se.
        fgfsdadsdsadsa kirjoitti:

Ei se johtojen poikki laittaminen ihan niin yksinkertaista ole. Ei ihminen nuorena varsinkaan voi ihan varmasti sanoa ettei halua lapsia myöhemmin eri elämäntilanteessa. Sitäpaitsi ei itsensä leikkely periaatteessa turhaan koskaan kovin järkevää ole. Vaikutuksista ei voi kuitenkaan koskaan täysin tietää ja leikkauksen peruminen voi olla hyvinkin haastavaa.

Vasektomia on miehille huomattavasti helpompaa, nopeampaa ja turvallisempaa kuin sterilointi naisille. Ja halvempaa. Ja helpompi saada, kun "jokainen nainenhan haluaa kokea elämänsä täyttymyksen" (eli turvota muodottomaksi yhdeksän kuukauden ajan ja repiä sen päätteeksi pilperönsä) - steripäätöksen saanti on usein aivan v*tunmoista vääntöä. Kirjaimellisesti.
        Itse haluaisin sellaisen sterin, että se olisi 100% peruuttamaton ja varma. Valitettavasti kohdun tai munasarjojen poistoa ei tehdä terveille naisille.

Niin, ja kai tiedät että Suomessa sterin tai vasektomian saa vasta 30-vuotiaana jos ei ole lapsia? Eli se siitä "nuorena ei vielä tiedä mitä tahtoo"-lässytyksestä. Ikäraja on tässä maassa aivan törkeän korkealla.

• Juna meni ohi

Samaa havainto. Olen yli nelikymppinen eronnut mies, joka on elänyt aiemmin lapsettomassa parisuhteessa. En todellakaan halua lapsia enää tässä iässä ruveta tekemään. En halua myöskään "valmiita" lapsia elämääni. Tämä lapsettomuus on minulle ainoa ehdoton ennakkoehto. Toki pitää synkata muutenkin, mutta muissa asioissa on paljon enemmän joustoa.

Ei todellakaan ole helppoa löytää ikäistään naista, jolla ei ole lapsia (tai joka ei niitä haluaisi). Nuoremmat naiset, joita olen tapaillut (noin kolmevitoset) haluavat aina lapsia myös. On myös näitä nelikymppisiä, jotka eivät usko enää lapsia saavansa, mutta haluavat että edes yritettäisiin, sillä muuten eivät tunne että mies on tosissaan.

Toki on joitakin naisia, jotka ovat tehneet lapsia jo parikymppisinä (tai alle) ja lapset ovat nyt jo lentäneet ulos pesästä, mutta nämä naiset ovat muuten niin "toisesta maailmasta", että parisuhde heidän kanssaan ei itseäni innosta.

Jotenkin alkaa tuntua, että juna meni ohi. Saan elää jatkossa ilman parisuhdetta, jos en tingi tästä yhdestä ainoasta asiasta, jonka olen vakaasti päättänyt ja harkinnut. Ehkä pitää odotella kymmenen vuotta. Viisikymppisinä naiset eivät enää tule raskaiksi ja kolmikymppisinäkin lapsia hankkineiden lapset ovat lähteneet kotoa pois. Silloin ei ainakaan kukaan voi haluta tehdä lasta "rakkauden sinetiksi".

• lapsia, yes.

Jos mies ei halua lapsia varsinkin jos ikääkin on jo neljissäkymmenissä, niin kannattaa ehdottomasti teetättää vasektomia. Jos vielä sen lisäksi käyttää varsinkin alkuvaiheessa kondomia, niin aika ihme on, jos joutuu tahtomattaan isäksi.

Minusta aina jos haluaa kumppaniltaan jotain valtavirrasta poikkeavaa, niin kannattaa baarin sijasta etsiä kumppania netistä ja korostaa, että ei todellakaan, ikinä, missään, milloinkaan, halua sitä lasta. Silloin karsiutuu ne lasta haluavat tai jo entuudestaan lapsia omaavat ihmiset pois. Tämä on verrattavissa vaikka siihen, että punkkari menisi tavisbaariin ja etsisi sieltä itselleen toista ihmistä, jolle punk musa ja kulttuuri on se elämän tärkeä juttu. Ihan yhtä todennäköistä sen punkkarin on löytää elämänkumppania sieltä baarista tavisten joukosta kuin sen ehdottomasti lapsettoman ihmisen löytää samanlainen kumppanikseen.

Nettiin siis!

P.S. Muuten olen sitä mieltä, että se on jokaisen oma asia, että haluaako lapsia vai ei. Lapsen synnyttäminen on helppoa, mutta sen kasvattaminen on pitkä tie. Erota voit kumppanistasi, lapsestasi et ikinä.

• Asia on nyt vaan

sillä tavalla, että äitiys on niin keskeinen osa naiseutta, että nainen joka ei halua lapsia on jollain tavalla häiriintynyt tai traumatisoitunut. Normaali nainen haluaa lapsia. Miehet eivät ilmeisesti koe vastaavaa tarvetta isyyteen kuin naiset äitiyteen.Useimmat miehetkin kuitenkin haluavat isäksi ja hyvä niin!

• Kaikki vaan eivät

tahdo lapsia. Ei siihen mitään häiriintymistä tai traumaa tarvita. Itse on ainakin miettinyt ja harkinnut asiaa hyvin tarkkaan. Olen sitä mieltä, että jokaisen lapsen OIKEUS on syntyä toivottuna ja rakastettuna. Jos ei lasta
        erityisesti tahdo, ei niitä pidä mennä hankkimaan vain siksi, että niin on tapana tehdä.

• Jos kaikki naiset
        Kaikki vaan eivät kirjoitti:

tahdo lapsia. Ei siihen mitään häiriintymistä tai traumaa tarvita. Itse on ainakin miettinyt ja harkinnut asiaa hyvin tarkkaan. Olen sitä mieltä, että jokaisen lapsen OIKEUS on syntyä toivottuna ja rakastettuna. Jos ei lasta
        erityisesti tahdo, ei niitä pidä mennä hankkimaan vain siksi, että niin on tapana tehdä.

ajattelisivat noin, maamme tyhjenisi ihmistä ja suomalaiset kuolisivat sukupuuttoon.

• mitä sitten
        Jos kaikki naiset kirjoitti:

ajattelisivat noin, maamme tyhjenisi ihmistä ja suomalaiset kuolisivat sukupuuttoon.

Mitähän merkitystä sillä olisi maailmankaikkeudelle? Vastaus: ei mitään. Maailma ei tarvitse ihmistä.

• Suomi ...
        mitä sitten kirjoitti:

Mitähän merkitystä sillä olisi maailmankaikkeudelle? Vastaus: ei mitään. Maailma ei tarvitse ihmistä.

... tarvitsee!

• ehhrr
        Suomi ... kirjoitti:

... tarvitsee!

Mikäs tämä "Suomi" on? Maapala? Se voi paremmin ilman ihmistä.

• Elintasohörhöt pois
        ehhrr kirjoitti:

Mikäs tämä "Suomi" on? Maapala? Se voi paremmin ilman ihmistä.

Arvon hörhö: maapala ei voi "hyvin" tai "huonosti". Maapala on maapala. Kannattaisi harrastaa vähemmän hörhöilyä ja olla vähän enemmän kiinni todellisuudessa. Nämä Äiti Maahan uskovat huuhailijat voisivat joskus esimerkiksi tehdä töitä tait tutustua siihen, mitä köyhyys tarkoittaa.

• lapseton79

Varmaan se on sitten päässä vikaa, ku en halua lapsia. Tykkään mennä ja tulla niin kuin haluan. Ja tunnustan vielä olevani itsekäs ku aattelen vaan itseäni enkä halua ottaa vastuuta lapsista. Riittää kun huolehdin koirastani.

Harvinaista kyllä on että törmäisi lapsettomaan 30v - mieheen. Mahdollisella kumppanilla voisi kyllä olla lapsia, muttei ihan pieniä. Mutta jos lapset asuvat miehen luona, en edes mieti suhdetta.

• -TSS-

Unohtakaa tosiaankin nämä joidenkin ihmisten puheet kuinka lapsia haluamattomat ovat häiriintyneitä tai kuinka suomalaiset kuolevat sukupuuttoon. Nuo on ihan bullshit-juttua. Joidenkin ihmisten kohdalla on suorastaan välttämätöntä, että he eivät missään nimessä hanki lapsia kun heillä on omissa elämissäänkin ihan tarpeeksi projektia saati, että pitäisi huolehtia avuttomasta pienestä ihmisestä.

Lapsia hankkii monet sellaisetkin ihmiset, joista todellakin tulee mieleen, että minkä ihmeen takia he ovat ylipäätään lapsia hankkineet kun eivät niistä lapsista pidä huolta eikä välitä.

• Tyttönen27

Minä en halua lapsia ja olen sen sanonut äidilleni jo ollessani noin 12 vuotias kun pikkusiskoni rääkyivät vieressä. Johtuneeko se sitten siitä.
      Haluan mennä ja tulla,matkustella ym ilman lasta. Kissoissani on tarpeeksi vastuuta minulle,koirakin olisi jo liikaa kun täytyisi ulkoiluttaa säännöllisesti vaikka ei huvittaisi ja tekisi mieli katso sillähetkellä mies kainalossa vaikka jotain leffaa ;)
      Olen ehkä itsekäs mutta niinhän olen luonteeltani muutenkin ;)
      Lisäksi en haluaisi olla paksuna tai synnyttää, miestenhän ei sitä tarvitse edes tehdä kun oma pikku mussukka onkin hetkenpäästä suoraan sylissä.
      En ole ikinä ressannut asiasta mutta kyllä sitä jokainen tapaamani mies kenelle sen olen kierrellen ja kaarrellen joutunut sanomaan on ihmetellyt.
      Lisäksi vielä tämä maailma nykypäivänä ei ole kovin hyvä paikka että lisää lapsia tarvitsisi tulla kun niitä löytyy kodittominakin ihan liikaa ja jos joskus lapsen jostainsyystä haluaisin niin ehdottomasti halauaisin adoptio lapsen. Samalla teksisin jotain hyvää tämän maailman eteen. Että sillälailla.

• n35___

Täällä yksi lapseton, 35-vuotias sinkkunainen pohtii samoja asioita. En ole ollut kovin pitkään yksin, mutta lapsen hankkimisen tai lapsiperhe-elämän elämisen vaatimus on kyllä tullut ilmi tässä puolessakin vuodessa. Erosta on toisaalta niin lyhyt aika, että en ole erityisesti vielä kaivannut suhdetta. En ole edellä mainituista syistä johtuen edes vaivautunut tekemään profiilia. Tiedän, että lapseton nainen ei ole mikään ihannenainen siinä vaiheessa kun ilmenee, että niitä lapsia ei tule myöskään nykyisen miehen kanssa.

Jos se on hinta, niin sittenpä on. Toisaalta oman ikäisillä on jo kymmenen vuoden päästä aikuisia lapsia, ehkäpä sitten onnistaa. :D

• 34

Elämä ei aina mene niinkuin sen suunnittelee. Minä _en_ halunnut lapsia. Nyt on sitten kaksi täysin suunnittelematonta lasta. Kun nyt etsin seuraa, törmään vain miehiin, jotka haluavat LISÄÄ lapsia. Pitäisikö nyt sitten alistua ajatukseen, että kun lapsia jo kerran on, niitä pitäisi olla valmis hankkimaan / saamaan lisää, jos mielisi itselleen kumppania?

Ihmiset mieltävät aina lapset ja perheen suunnittelun tuloksena, vaikkei se nykyäänkään kaikesta ehkäisystä huolimatta välttämättä niin mene. Toisille sattuu vahinkoja, toiset taas eivät lapsia saa yrityksistä huolimatta. Rakastan lapsiani enemmän kuin mitään. Syyt, miksi en lapsia halunnut, eivät liity lasten vihaamiseen mitenkään. Enemmänkin ehkä kiinnostuksen puutteeseen. Olen aina ollut enemmän kiinnostunut muista asioista kuin hoivaamisesta. Mielelläni myös esimerkiksi matkustelisin, harrastaisin liikuntaa ja tekisin muita asioita, jotka ovat vaikeammin toteutettavissa kahden lapsen yh-äitinä.

Itselle sopivan kumppanin löytäminen on haastavaa ilman lapsiakin. Vielä vaikeampaa on löytää kumppani, joka haluaa ottaa elämäänsä valmiita lapsiakin.

• Yhden vahingon

ymmärrän. Toista en. Missä on lasten isä/isät? Raskauden voi aina keskeyttääkin, jos on oikeasti sitä mieltä että ei lasta halua

• kummallista

Anteeksi, mutta... miten ihmeessä tullaan vahingossa raskaaksi KAKSI kertaa? Eikö tuo osoita jo suuremman luokan tyhmyyttä?

• Vahinkoja sattuu
        kummallista kirjoitti:

Anteeksi, mutta... miten ihmeessä tullaan vahingossa raskaaksi KAKSI kertaa? Eikö tuo osoita jo suuremman luokan tyhmyyttä?

Se on normaalia elämää

• Lisääntymisvietti

on niin keskeinen osa ihmisyyttä, että ne joilta se puuttuu kokonaan, ovat kyllä aika poikkeavia. EI siis ole mikään ihme, että toista samanlaista ei löydy helposti.

• fklkll

Ei ole olemassa lisääntymisviettiä. On vain seksivietti ja hoivavietti. Näistä seurauksena on lisääntyminen.

• jos ees se mies...

oma lapsuuteni oli sellainen että alle 20v päätin etten tee lapsia jos en pysty heille tarjoamaan taloudellisesti turvattua ja rakkauden täytteistä lapsuutta molempien vanhempien kanssa. Ja koska oma lapsuuteni oli mitä oli (uskoin aina olleeni se "ei toivottu" tai väärää sukupuolta oleva kakara), oli seurustelukumppaneiden löytäminen vaikeaa oman epävarmuuden takia.

Ehkä n. 25-30 vuotiaana mulla iski hirveä vauvakuume ja toivoin löytäväni miehen jonka kanssa voisin perheen perustaa. Näin ei kuitenkaan käynyt, kiitos epävarmuuteni. Päälle 30 harkitsin ja mietin lapsen hankkimista vaikka sinkku olinkin. Ajattelin että pärjäisin yh:na, koska rakkautta mulla riittäisi. Tässä tuli kuitenkin taas vahvasti esiin päätökseni alle 20v ja tuo päätös vei voiton.

Nykyään 40v olen sinut asian kanssa. Omaa lasta en enää edes haluaisi, en todellakaan tässä iässä, mutta mikään ei estäisi mua lyömästä hynttyitä yhteen miehen kanssa jolla on lapsia, mutta voin loistavasti elää loppuelämäni myös lapsettomana.

• Teit viisasti

elo YH;na ei ole helppoa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      57
      7270
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      727
      3479
    3. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      162
      1758
    4. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      341
      1757
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      84
      1395
    6. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      84
      1361
    7. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      91
      1270
    8. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      63
      1237
    9. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      261
      1235
    10. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      81
      1144
    Aihe