Luin otsikon kirjan, oli mielenkiintoinen. Olen nuori mies ja kerronta oli ajoista joita en tunne. Kun en voi kysyä enää kirjailijalta, yritän onkia täältä tietoa. Tampereen pääkirjastossa muuan vanhempi mies kävi juttusilleni, kun näki minun selaavan tätä kirjaa, ja kertoi kirjan päähenkilön Vikke Nilon tarinan perustuvan totuuteen, mutta toisella nimellä: Nikke Vilo niminen miekkonen oli elänyt 1900-luvulla ja oli ollut savotoiden ja työmaiden klovni ja kortinpelaaja sekä näyttelijä, joka oli muun muassa esittänyt näytelmäversiota Elinan surma lyhennelmänä muutettuna niin että tyttö surmattiin rivosti peiton alla sukupuoliyhteydessä. Liekö totta? Yhdessä lukupiirissä epäiltiin samaa, eli että Päätalo oli nojannut kertomuksensa elävään ihmiseen muutettuna. Kuvitteellisuus oli tietenkin korvannut totuudellisuuden, eli kuten lukupiirin vetäjä sanoi että fiktio faktan. Kuinka lie? Löytyisikö kirkonkirjoja Nikke Vilosta?
Vikke Nilon elämä
Lukijanuorukainen
1
1131
Vastaukset
- Tarinan kertoja
Tarina kertoo Vikke Nilon esikuvan olleen edesmennyt Kaarlo Herman Latvalehto.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1043394
- 883083
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä201933- 691906
- 381867
- 211741
- 241687
Pettymys! Tähdet, tähdet -kisassa tämä erikoisjakso pois - Pistänyt artistit todella lujille!
Tähdet, tähdet -kisa on edennyt genrestä toiseen. Mutta erästä monen toivomaa erikoisjaksoa ei tällä kaudella nähdä. Voi341439Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91349- 481337