Bulimiasta toipuminen, turvotus ja ruoansulatusongelmat ?

auttakaa jos osaatte

Hei, olin pari vuotta bulimian pauloissa.
Olen nyt ollut 5 kuukautta toipilaana, en ole siis ahminut/oksentanut. Laitoin kesällä ruokailutottumukseni aivan uuteen uskoon, ja nykyisin syön monipuolisesti ja ihan terveellisestikin.

Nyt kuitenkin kesällä, kun aloin syömään "normaalisti" niin huomasin että tuli ruokailusta hirveää turvotusta, ilmaa vatsaan yms.

Olen myös huomannut että kärsin jatkuvasti ummetuksesta (tai ripulista), ruoansulatuksessani on jotain kai vialla.

Kysyisin, että onko tällainen yleistä toipuessa, kun alkaa syömään normaalisti ja on oksentamatta?

Olen asian tiimoilta ravannut terveyskeskuksessa, on otettu verikokeita ja ylävatsan ultraäänessä käyty.

verikokeiden mukaan ei ole siis keliakiaa, laktoosi-intoleranssia tai mikään muukaan vialla. Mulla on lähete tähystykseen (suun kautta).

Tosiaan nyt kesän aikana havahduin näihin oireisiin kun aloin pitää ruokani alhaalla.

7

3005

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kokenuttietää

Aivan normaalia!
      Pidä vain pintasi ja jatka, se menee ohi kun vatsa tottuu normaaliin syömiseen!
      Vie aikansa ja on erittäin epämiellyttävää mutta menee ohi! Mitään pysyvää vikaa ei varmasti ole, paras "lääke" on normaali tasainen syöminen ja ruokarytmi!

Kamalasti tsemppiä sulle!!

• normaalia.

mullakin oli 5v bulimiaa ja kun aloin syömään normaalisti vatsa ei millään sietänyt ruokaa . vatsa oli aina sekaisin särki ja piti möyrymis ääntä . ja sit ripuli lensi .mäkin kävin kaikis testeissä silloin mutta selvisi että se vain oli sitä vatsalle totuttelemista ruokaan. en muista kuinka kauan sitä kesti mutta ohi se menee aivan varmasti =) tsemppiä vain sulle ja kärsivällisyyttä =)

• alkuperäi kirjottaja

Kiitoksia paljon näistä vastauksista!

Olen tosiaan tähän asiaan liittyen juossut kesästä lähtien terpparissa ja mitään ei oo selvinnyt. Hiivaakin olen alkanut epäillä ku söin antibiootti-kuurin kesällä... hiiva katsotaan ensi viikolla viljelyn avulla (u-näyte).

Ihmeellistä kuinka paljon voi kahdessa vuodessa tehdä elimistölleen ja ulkonäölleen hallaa syömishäiriön avulla. Tämä toipuminen tuntuu olevan niin hirveän aikaa vievaa vaikka mielestäni aika lyhyen ajan kärsin bulimiasta.

Niin ja kun mulla on se lähete tähystykseen (ei vielä aikaa), lähinnä sen keliakiaepäilyn takia (mitä minulla en usko kuitenkaan olevan) - näkyykö siellä muut mahdolliset syömishäiriöni aiheuttamat komplikaatiot ? mahahaavat tai ruokatorven?

Kiitos kannustuksesta.

• Kokenuttietää

Jos gastroskopia tehdään (mahalaukun tähystys) niin ruokatorven ja mahan vammat kyllä nähdään, kuten just mahahaava. Mutta mahahaavanhan voi saada muutkin kuin sh-t.

• alkuperäin

Niin mutta kuinka kauan tätä voi vielä oikein jatkua? siis tässä on nyt 5 kk heiluttu jo hyvin syöden ja silti jatkuu ?

• väsynyt alkup.kirj.

no niin kuudetta kuukautta tässä heilutaan ja vatsaoireet senkun jatkuu.
      otetiin loputkin vasta-aineet keliakiaan liittyen, ja negatiiviset oli nekin.
      hiiva otettiin u-näytteestä ei sekään.

kuitenkin nyt kun olen viikon ollut gluteenittomalla niin ei ole turvotusta ?

eli siis onko bulimian jäljiltä kehoni sellaisessa tilassa että gluteeni jotenkin ärsyttää sitä vaikkei mulla oliskaan keliakiaa?

alkaa vähitellen vituttaa tällainen. oikeesti kuinka kauan voi kesää kehon toipuminen ? en kärsinyt bulimiasta ku vaan sen reilut 2 vuotta ja puolessa vuodessakaan ei ole keho mukamas vielä toipunut! helpompaa olis vaan kuolla pois

• happopää

Syy lienee liian matalissa vatsahapoissa. Mulla sama juttu.

Itse olen eheyttänyt ruoansulatuskanavan limakalvoa glutamiinilla ja luomu aloe vera mehulla. 3 viikon kuuri: 5 g L-glutamiinia veteen sekoitettuna 5 kertaa päivässä. Aloe veraa 1 rkl x 2, aamuin, illoin.

Ruokailujen yhteydessä nautin Digest Gold ruoansulatusentsyymiä, Primal Digest sinkkikarnosiinia sekä vatsahappovalmistetta. Jos vatsanlimakalvo on huonossa kunnossa, se kestä vatsahappoa, kuten mulla oli. Kannattaa aloittaa glutamiinilla ja aloe veralla.

Tuntia ennen ruokailua ei kannata juoda, eikä ruokailun yhteydessä. ½ h ruokailun jälkeen ok. Neste laimentaa entisestään vatsahappoja. Ruoat kannattaa soseuttaa (vihermarjasmoothiet, keitot, kasvissmoothiet jne), jolloin niiden käsittely on elimistölle mahdollisimman helppoa.

http://elinainen.blogspot.fi/2013/05/vatsahappotesti.html

http://jere.pohjankoski.fi/blogi/doc/Ruoansulatusartikkelit.pdf

http://luontainenterveys.fi/index.php/tuotteet/glutamiini/

http://fitnessfirst.fi/pukka-aloe-vera-mehu-1l-luomu.html

https://www.hyvinvoinnin.fi/enzymedica-digest-gold-ruoansulatusentsyymi

http://www.life.fi/Solgar-Betaine-Hydrochloride-with-Pepsin
      (Huom. sis. maitoa, tee ensin vatsahappotesti, jotta tiedät annostuksen)

Tsemppiä! Mulla on auttanut nämä, pitkä taistelu vielä edessä. Vatsahappojen normalisoituminen voi viedä vuosia. :l

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      74
      2932
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      65
      2783
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1822
    4. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      17
      1669
    5. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1657
    6. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1600
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      22
      1533
    8. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1297
    9. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1263
    10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1259
    Aihe