Särkylääke ei auta

martsuuu

Mulla alkaa migreeni aina näköhäiriöillä. Yhtäkkiä vaan huomaa, että näkökentässä on aivan pienenpieni koha, joka haitata näkemistä ja kun sulkee silmät ja katsoo tarkemmin, se on sellainen alue, jossa on semmoset levottomat värikkäät ja särisevät reunat. Aluksi se on siis vain ihan pieni alue, mutta ajan kuluessa se vaan kasvaa ja lopulta se on niin iso, että se täyttää varmaan puolet tai ylikin näkökentästä, esimerkiksi peilistä katsoessa ei nää toista puolta kasvoista, lukeminen on tosi vaikeaa yms. Silloin saattaa olla jo vähän huonoa oloa ja päänsärkyä. Tämä näköhäiriö menee ohi yleensä n. tunnissa. Otan yleensä sen ilmetessä jo särkylääkkeen ja menen johonkin pimeään. ja mahdollisesti kylmän pyyhkeen otsalle/silmille. Kun näköhäiriö on ohi, niin jonkun ajan kuluttua alkaa kovempi päänsärky ja tulee vielä oksettavampi olo. Se päänsärky on sellasta jännää, vähänniinku silmäsärkyä tai silmien takana olevaa niinkuin.

Eilen otin puolikkaan tonnisen panadolin kun näköhäiriö alkoi ja toisen puolikkaan kun näköhäiriö oli ohi ja päänsärky alkanut. Ei kuitenkaan auttanut (tai mistä minä tiedän kuinka suuri kipu olisi ilman lääkettä?) mutta joka tapauksessa se on tosi inhottavaa, kun ei tiedä miten päin olisi kun kipu ei vaan lakkaa.

Auttaako teillä jos otatte vaikka tonnisen panadolin vai onko teillä erikseen jotkut migreenilääkkeet ihan?

4

686

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • migreeni

Minä käväisin lääkärissä samantyyppisen migreenin takia kuin sinä olet kuvannut oireesi. Sain lääkkeeksi Migard 2,5mg pillereitä.
      Heti näköoireiden ilmettyä, otan pillerin ja n.puolentunnin kuluttua särky on ohi.
      Ei edes päänsärky ehdi tulla päälle.
      Pillerit on pidettävä aina mukana,koska migreeni voi alkaa koska ja missä tahansa.
      Ainakin minulla ei tarvii olla edes syytä kun silmissä alkaa vilkkua.

• 1995-------

Mulla ihan sama migreeni (sanotaan silmämigreeniksi) kohtaus tulee tavallisesti silloin, kun olen väsyneenä kirkkaassa valossa.Otan buranan ja menen makaamaan sänkyyn nii helpottuu tunnin sisällä.

• miiiikkkrreee

hei kuule, panadol 500mg on migreenikolle lähinnä vitsi. Lääkärihän annokset määrää. Itse ota aina 1g(mikä on suositus) ja tulehduskipulääke päälle, ihan sama mikä, 500g panadolia on lähinnä vitsi todellakin. Näin olen pärjännyt ilman kohtauslääkettä.

• etupaino

Martsuuu
      Ota heti kaksi Panadolia, kun ensimmäinen näköoire ilmenee. Todennäköisyys, että lääke tehoaa, on parempi.
      Jos sillä ei kipu taitu, niin hanki itsellesi kohtauspillerit, ne auttavat 90 prosentilla migreenipotilaista.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      74
      2902
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      64
      2763
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1812
    4. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      17
      1649
    5. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1647
    6. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1590
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      19
      1488
    8. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1287
    9. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1263
    10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1249
    Aihe