hei! olen 17v poika. juonko liikaa kun olen juonut joka viikonloppu kesästä asti yleensä molemmat päivät välillä vaan toisen kovan krapulan takia.juon yleensä 12-16 jos juon ja olen silloin välillä sammumisen partaalla.nyt krapula aamuisin on välillä tuntunut vähän rintakipua onko tämä paha? enkä ole millään lailla masentunut tai mitään yleensä se lähtee bänditreeneistä ja sitten mennään jonnekin kaupungille.ensimmäiset kännit 12-13 vuotiaana seiskaluokan syksyllä.
Haluaisin kuulla muitakin nuoria juopottelijoita.tarkoitus on vaan juoda ja pitää hauskaa en tiedä meneekö jo yli?
nuori tissuttelelija
9
420
Vastaukset
Tissuttelu on minun terminologiassani toisenlaista juomista.
Aikamoisen alkukiihdytyksen olet ottanut alkoholistin elämään. Yli menee jo, aika laillakin, eikä sinusta todennäköisesti enää tule kohtuukäyttäjää. Karu totuus tämä on.
Muutaman vuoden juominen on vielä hauskaa, jos ei tapahdu jotain peruuttamatonta onnettomuutta. En tarkoita sellaisia juopon normijuttuja kuin asfalttirupi polvissa, kämmenissä ja naamassa, nyrjähdykset, venähdykset ja muut kolhut, pikku turpiinsaamiset, putkayöt ja sen semmoiset, vaan pysyvää invalidisoitumista tai kuolemaan johtavaa tapahtumasarjaa, tai sellaisen aiheuttamista jollekulle toiselle.
Tuokin kannattaa katsoa, se on täyttä asiaa:
http://www.paihdelinkki.fi/testaa/juomatapatesti- esatero
Tein ton testin mut mun mielestä noi netissä tehtävät testit on vähän niin ja näin ehkä jotain suuntaa antavaa saattaa olla.vaikuttaako juominen ulkonäköön näin nuorena tämmöisestä juomisesta?naama ainakin on vähän pöhöttynyt krapula aamuisin enemmän kun normi aamuisin.ajattelin keksiä jonkun kivan harrastuksen kaljan kittaamisen sijasta kitaran soiton ohella. aina perjantaisin haluaisin vain olla kavereiden kanssa kaupungilla, eikä siitä tule niin hupaisaa fiilistä ilman olutta.en kuitenkaan halua viinaa liian hyväksi kaveriksi aika rankkaa tuntuu olevan puistokemistin ura.
- kilju
kiljua vaa
- >>>>
"Harjoitus tekee mestarin."
Juopottelussa se tarkoittaa: "...tekee alkoholistin."
Edestäsi löydät myöhemmin. - dude 26v
Hienoa että olet herännyt ajattelemaan asiaa.Monesti ikäisesi vain pitävät asiaa siistinä asiana ja otetaan koska muutkin ottaa.Niin ja lisäksi upotetaan murheen siinä samalla.
Itse olin nuori joka pitäytyi pois alkoholista aina 24 vuoteen asti jolloin join ensimäisen humalan.Ja voin sanoa ettei kaduta yhtään.
Tuo luku 12-16 on tosiaan aika paljon.Itse lopetan 10 paukun paikkeilla ja tunnen olevani humalassa selkeästi 5,6 paukun kohdalla.
Mutta,koska olet herännyt ajattelemaan asiaa niin voisitko ajatella että ottaisit vaikka vain puolet tuosta 16 tai hieman vähemmänkin eli 6-8 kaljaa.Siinä kuitenkin pääsee jo vauhtiin eikä krapulaakaan tulisi välttämättä seuraavana päivänä.Niiin,ja tosiaan vaikka tulisikin niin sitten et ottaisi mitään korjaus sarjaa vaan kestäisit sitten sen.Seuraava kerran vähemmän kunnes ei tule.
Ja tosiaan,hanki joku muu harrastus noitten muitten lisäksi.Voithan vaikka kerran tai kaksi kuussa käydä kavereiden kanssa pitämässä hauskaa kun muistat ottaa kohtuudella.Ei välttämättä kannata kieltää sitä myöskään kokonaan itseltään.Pitäähän sitä myös saada ottaa joskus rennosti.- Piin likiarvo
Tunnut tuntevan humalatilasi tarkasti, koska koet olevasi humalassa 5,6 ravintola-annoksen jälkeen. Sori, oli pakko :)
Ei mitään, kirjoituksesi on täyttä asiaa. Itse olen myös näitä "myöhäisheränneitä" alkon suhteen ja samaa mieltä kanssasi.
- Been there done that
Itekkin alotin rankan juomisen siinä 14-15 vuoden iässä ja oli 2.5 vuoden viikonloppu putki joka viikonloppu meni se 1-2 koria olutta, täytin n. puoli vuotta sitten 18 ja yllätyksekseni juomiseni lopahti täysin, ei ollut enää samaa intoa lähtemään ryypiskelemään ja nykyisin juon puolet vähemmän kuin ennen :). suosittelen aloittamaan jonkun liikuntaharrastuksen esim: punttisali, sillä se vie hyvin ajatukset pois alkoholista ja tulee sisälle paljon parempi olo :),
- öasdfj
Tuon ikäisenä suurinpiirtein aloitin itse. Jatkoin noin kolmikymppiseksi. Toki opiskelin siinä ohella ammatin, hankin uran ja oman asunnon. Pysyvän puolison sain vasta joskus kolmikymppisenä. Sitten olin muutaman vuoden juomatta, nyt olen taas juonut noin kerran kahdessa kuukaudessa. Aina lähtee lapasesta jos alkaa juomaan, en pysty kontrolloimaan kerralla juotuja määriä. Voin olla kyllä juomatta helposti kuukausiakin, mutta jos juon niin juon paljon. Nyt olen ajatellut olla juomatta ainakin vuoden putkeen.
Olen siis keskiluokkainen tavallinen tallaaja. Jos en olisi käyttänyt juomiseen niin paljoa aikaa ja rahaa olisin takuulla paremmin toimeentuleva ja menestyneempi. Tuollaisen AMK tutkinnon nyt pystyi helposti hankkimaan juopottelun ohella, onnekseni olen lahjakas. Mutta kyllä ne lahjat hukkaan ovat osaksi menneet :( Jos joka viikonloppu maistuu niin kokeile olla vuosikin juomatta, harkitse sitten kannattaako enää aloittaa lainkaan. - ole huoletta
30v.mennessä joudut lopettamaan kokonaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih465687Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j5792122Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens821161Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä3591038- 771003
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53981Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.59909- 60887
- 228834
Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58768