Miehen itsemurhan estäminen

helppoa olisi

Naiset, voisitte estää miehiä tekemästä itsemurhia tai lähtemästä riehumaan pistoolin kanssa kadulle ihan vain laskemalla housut alas, avaamalla haaranne levälleen ja antamalla miehen tehdä mitä tahtoo. Tutkimukset ovat osoittaneet että kouluampujat eivät olisi tehneet tekojaan jos heillä olisi ollut perhe, tyttöystävä ja pieniä lapsia.

23

698

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 4

No ei tuo nyt ihan noin mene, rakkaus tuosta uupuu.

• ei oo ees tosi

Taitaa aloittajan kohdalla olla jo myöhäistä, kun edes viitsit kirjoittaa noin tyhmiä. Laita linkki edes yhteen tutkimukseen huomautan tutkimukseen ei hypoteesiin väittämästäsi.

• No, jos nyt ihan tarkkoja ollaan, harva mies voi samanaikaisesti olla kotona panemassa ja koulussa ampumassa.

Käsittääkseni kouluampujat kylläkin tekivät mitä tekivät, koska taustalla oli mielenterveysongelmia, joita oli yritetty hoitaa useilla päällekkäisillä masennuslääkekuureilla. Tämä tietenkin on ilmiselvä hoitovirhe, sillä masennuslääkkeitä ei todellakaan oteta useampaa samanaikaisesti. Eri lääkkeillä on eri sivuvaikutukset ja pitkä lista yhteisvaikutuksia, jotka käytännössä tekevät kenet tahansa totaalisen arvaamattomaksi sekä todennäköisesti vaaralliseksi, niin toisille kuin varsinkin itselleen. Masennuslääkkeet lisäävät tunnetusti itsemurhariskiä ja laajennettu itsemurha on ihan yhtä paljon itsemurha kuin tavallinenkin itsari. Tollot lääkärit pitäisi pistää vastuuseen ja samalla voitaisiin tiukentaa masennuslääkkeiden valvontaa, vaikkapa määräämälä vanhat reseptit tuhottaviksi ennen lääkityksen muuttamista tai kieltämällä muita kuin psykiatreja määräämästä masennuslääkkeitä. Ihmisiä pitäisi myös valistaa sivu-, yhteis- ja kerrannaisvaikutuksista, mutta onko näin tehty? Ei, koska kyse on miljoonista. Lääkeyhtiöt ovat kovia lobbareita, joille muutama joukomurha silloin tällöin jossain vieraassa maassa ei merkitse mitään verrattuna siihen raha-automaatiin, joksi masennuslääkkeet ovat muodostuneet. Tämän takia kannattaa lahjoa poliitikkoja sekä ostaa kokonaisia lääketurvallisuusvirastoja. Vai luuleeko joku tosissaan lääkevalvontaviranomaisten olevan meidän hallinnassamme, valvomassa meidän etujamme, suojelemassa terveyttämme? Ei helvetissä! Viranomaiset syövät samojen lääkefirmojen kädestä kuin kaikki sairaanhoitoalalla. Palkka kyllä tulee veronmaksajilta, mutta käskyt lääkefirmojen konttoreista. Tavoitteena on maksimaalisen sujuva ja tasaisesti kasvava lääkevirta, joka aiheuttaa mahdollisimman paljon lisäongelmia, joihin tietysti lääkkeitä löytyy. Niinpä, mitä enemmän kulutamme mielialalääkkeitä, sitä enemän tarvitsemme mielialalääkkeitä. Mitä useampi käyttää mielialalääkkeitä, sitä hyväksytymmäksi ne tulevat ja sitä enemmän niitä määrätään ihmisille. Mitä enemmän niitä määrätään ihmisille, sitä enemmän haittavaikutuksia ilmenee. Haittavaikutuksiin vastataan lisäämälä tai muuttamalla lääkitystä, ei karsimalla yhteensopimattomia lääkkeitä tai kouluttamalla lisää psykiatreja. Käytännössä, koko maa popsii kohta jotain nappeja, joista eroon pääseminen on vaikeampaa kuin voisi kuvitella. Itse asiassa, huumekauppa toimii samalla periaatteella, mutta heilläpä ei olekaan kokonaista hyvämaineista ammattikuntaa, eli valkotakkeja, mainosmiehinään. Jos lääkärit järjestelmällisesti saarnaisivat kokaiinin kaikkivoipaisuutta, napostelisimme kokaiinia aivan yhtä innokkaasti kuin nyt masisnappeja. Kelasta saisi kokakorvausta.

Joo, olisihan se auttanut jos kouluampujat olisivat olleet naimareisulla eikä koulussa, mutta todellinen ongelma ei sillä olisi ratkennut. Sitäpaitsi jos ihminen napsii masennuslääkkeitä, ovat sukupuolisen halun tai orgasmikyvyn katoaminen yleisiä sivuvaikutuksia, joten tyttöystävästä ei paljoa ole iloa. Lisäksi monet näistä aineista haisevat todella pahalta ja ovat selvästi havaittavissa niin hiestä kuin hengityksestäkin, mikä tuskin parantaa mahiksia vastakkaisen sukupuolen kanssa, olipa sukupuolielämän tuhoavia sivuvaikutuksia tai ei. Itse asiassa, voisin kuvitella sellaisenkin tilanteen, jossa hormonaalisesti ylikierroksilla käyvä murrosikäinen saa niin pahoja sukupuolisia turhaumia menettäessään lääkityksen takia kykynsä, että patoutuneet tarpeet purkautuvat tietyissä olosuhteissa väkivaltaisesti. Yleensä tuloksena on itsemurha tai sen yritys, joskus harvoin laajennettu itsemurha. Mutta nehän ovat vaan hulluja, joten mitäpä niillä väliä. Pääasia, että raha juoksee.

Muuten olen sitä mieltä, että murrosikäisyyden hoitaminen sairautena ei voi johtaa mihinkään hyvään, vaan luultavasti sekoittaa ihmisen koko psykososiaalisen kehityksen ja todenäköisesti tekee hänestä ikuisen hoidokin. Kehitysvaiheeseen liittyvä oireilu ei ole sairautta, vaan kivuliasta kehitystä. Siispä tuetaan kehitystä eikä pumpata toista täyteen mömmöjä. Valitettavasti kehityksen tukeminen ei tuota miljardeja, ainakaan heti.

• Paskan aloituksen hieman sivuten. Luulen että kerran oli aika paljon merkitystä sillä, kun sanoin itsemurhan suunnittelijalle mitä se ihminen merkaa minulle ja aika monelle muulle.

• vbnxgn

minäkin luulin 17 vuotiaana, että maailma on näin mustavalkoinen, koska joku päätti kirjoittaa noin hemmetin tyhmästä aiheesta ilman todellisia lähteitä kiitos hei :)

• suvaitsevaisuus rulz

Älä syytä naisia, jos osa miehistä on niin s¤#%¤#nan ahdasmielisiä juntteja ettei niille kelpaa toinen mies leikkikaveriksi. Niin rumaa ja syrjäytynyttä miestä ei olekaan, ettei se löytäisi seuraa homobaarista, jos se vaan myöntäisi sisäisen biseksuaalisuutensa ja tulisi ulos kaapista.

• ent.itsarikandi

Jos joku on jo päättänyt tappaa itsensä, niin ei sille oikeastaan kukaan voi mitään.
      Ainoastaan jos hän itse hakee apua.
      Siinä mielentilassa ei enään seksi tule mieleen.

• Onko tämä oma ongelmasi? Ja oma toiveesi- unelmasi?

• Joo, tässä logiikassa on se virhe että pipari ei korjaa koulukiusaamisen, perheväkivallan (henkinen tai fyysinen), hyväksikäytön tai muun traumaattisen asian tuomia ongelmia.

Se voi olla tilastollinen fakta, että piparitta jääneet miehet murhaa useimmin, mutta se ei suoraan korreloi piparin puutteeseen vaan siihen että on yksinäinen ja väärin kohdeltu. Samoin voidaan väittää että miehet ovat ongelman takana, koska eivät olleet ystävällisiä näille ihmisille.

Piparin puute ei ole suurin ongelma, vaan rakkauden puute. Piparia saa maksustakin jos se niin tärkeää on. Hyvää päivää ihmiset, ottakaahan vastuuta omista kohtaloistanne älkääkä aina olko jonkun uhreja.

Sovitaan että kaikki teki väärin. Naiset: Huono äiti, isoäiti, sisko, serkku, ikätoverit, pihtarit. Miehet: Huono isä, isoisä, veli, serkku, ikätoverit.

• Joten mitä jos kaikki oltais parempia ihmisiä toisiamme kohtaan?

• tuappijaja
        Maritahh kirjoitti:

Joten mitä jos kaikki oltais parempia ihmisiä toisiamme kohtaan?

hieno ajatus teoriassa, käytännössä mahoton :/

• plöö...
        tuappijaja kirjoitti:

hieno ajatus teoriassa, käytännössä mahoton :/

Niijoo mitä sitä edes yrittämään

• Vastuu kateissa?

Ota lääkityksesi.

• Psy

Aloittajan dg: raiskaajan psyyke, splitting.

• oikea mies

Miks pitäis yrittää edes estää jotakin äijän-rähjyä tekemästä itsari!?
      En minä ainakaan! Niitä riittää kyllä, joutais tappaa ittensä koko luuseri-lauma.

• aurinkolapsi

On äärimmäisen epäreilu ja itsekäs teko paeta maailmasta tekemällä itsemurha, se on pahin perintö mitä mies voi peräänsä jättää. Itse olen joutunut kokemaan läheisen itsemurhayrityksen eikä kovin mieltä ylentävää. Kaikkein kauheinta on, että tuntee itse olevansa jotenkin vastuussa siitä vaikka tietää, että se,joka itsensä haluaa murhata tekee sen tavalla tai toisella, ennemmin tai myöhemmin.
      Olen elänyt parisuhteessa jossa itsemurhaa käytettiin uhkailu-ja kiristyskeinona nyt siitä on uudessa suhteessa mies kokeillut.Ja "piparin" puutteesta se ei ainakaan johdu...

• ssss

Tiesitkös, aurinkolapsi, että itsemurhaa tutkineet asiantuntijat tyrmäävät ajatuksen, jonka mukaan itsemurha on itsekäs teko?

Tämä itsemurhan kutsuminen itsekkääksi on vain tyhmien ja tietämättömien ihmisten säälittävä yritys muuttaa monimutkainen asia heidän rusina-aivoilleen helpommin ymmärrettävään muotoon, mikä on todella itsekästä, koska asia, jota itsemurhaa harkitseva vähiten kaipaa, on että hänen tilannettaa pyritään vähättelemään iänikuisilla letkautuksilla kuten "itsemurha on itsekäs teko" tai "itsemurha on lopullinen ratkaisu tilapäiseen ongelmaan". Kaikki tällaiset vittumaiset letkautukset tekee itsemurhasta vain paremman vaihtoehdon itsetuhoisen ihmisen silmissä, koska hänelle tulee tunne, ettei häntä todellakaan ymmärretä.

Luepa oma kirjoituksesi ja pane merkille miten itsekkäästi kirjoitat: "ITSE olen joutunut...", "Että tuntee ITSE".

• 12+13
        ssss kirjoitti:

Tiesitkös, aurinkolapsi, että itsemurhaa tutkineet asiantuntijat tyrmäävät ajatuksen, jonka mukaan itsemurha on itsekäs teko?

Tämä itsemurhan kutsuminen itsekkääksi on vain tyhmien ja tietämättömien ihmisten säälittävä yritys muuttaa monimutkainen asia heidän rusina-aivoilleen helpommin ymmärrettävään muotoon, mikä on todella itsekästä, koska asia, jota itsemurhaa harkitseva vähiten kaipaa, on että hänen tilannettaa pyritään vähättelemään iänikuisilla letkautuksilla kuten "itsemurha on itsekäs teko" tai "itsemurha on lopullinen ratkaisu tilapäiseen ongelmaan". Kaikki tällaiset vittumaiset letkautukset tekee itsemurhasta vain paremman vaihtoehdon itsetuhoisen ihmisen silmissä, koska hänelle tulee tunne, ettei häntä todellakaan ymmärretä.

Luepa oma kirjoituksesi ja pane merkille miten itsekkäästi kirjoitat: "ITSE olen joutunut...", "Että tuntee ITSE".

Niinpä, mitä itsekästä on luopua kaikesta, luopua omasta elämästään ja mahdollisuudesta onneen ja rakkauteen?
        Itsekin olen vuosia sitten ollut itsemurhan partaalla, pimeässä kuilussa josta en nähnyt minkäänlaista ulospääsyä. En ikinä haluaisi läheisilleni mitään pahaa, mutta jos ahdistus on sitä luokkaa mitä minullakin oli niin itsemurha on hyvinkin ymmärrettävä ratkaisu.

• aurinkolapsi
        ssss kirjoitti:

minun rusina-aivoni ovat kyllä aika tietäväiset tästä asiasta mutta enpä viitsi jatkaa keskustelua tuon asiattoman linjavalinnan jälkeen...

• 2343243233
        ssss kirjoitti:

On todella paljon tapauksia joissa tuokin teko on vain "hetken mielijohde".

Tulee mieleen juuri sattunut tapaus jossa menestynyt mallityttö juoksi junan alle kun poika ei tavannutkaan häntä.

Olet kuitenkin oikeassa siinä että useimmiten tekijää ei ymmärretä ei etukäteen eikä jälkikäteen.

Naisilla tuossa asiassa ei ole mitään vastuuta, mutta voi tietysti miettiä että onko yhteiskunnallakin osa vastuu tilanteesta. Koska nyky-yhteiskunta voi olla varsin tyly esim. miehiä kohtaan joilla ei kaikki asiat ole menneet ihan kohdalleen tai sitten erittäin rumia naisia kohtaan joita haukutaan yleisestikin.

Voi olla myös täysin normaail ihminen noin muuten mutta tällöinkin muiden ihmisten kohtaaminen on erittäin vaikeaa. Jos eivät perusbaarit sovellu tai käy, niin kohtaaminen muuttuu lähestulkoon mahdottomaksi (jos nettikään ei tarjoa mitään).

• ssss
        aurinkolapsi kirjoitti:

minun rusina-aivoni ovat kyllä aika tietäväiset tästä asiasta mutta enpä viitsi jatkaa keskustelua tuon asiattoman linjavalinnan jälkeen...

"minun rusina-aivoni ovat kyllä aika tietäväiset tästä asiasta"

Varmasti on. Olet niin tietäväinen, että aihetta tutkineet asiantuntijat kalpenevat rinnallasi. Sinun subjektiivinen mutu-tuntumasi menee tietysti tutkitun tiedon edelle!

Kiitos, aurinkolapsi, kun valaiset meitä neroudellasi!

• 11+5

Onhan tää aika kova yhteiskunta.
      On kulttuureja, jossa ketään ei jätetä yksin ja jokaisella on oma paikkansa yhteisössä. Ja joissa ihmissuhteet ja ylipäätään ihmisten kohtaaminen on tärkeämpää kuin muu hössötys ja esim. materia.

• 2342332332

"On kulttuureja, jossa ketään ei jätetä yksin ja jokaisella on oma paikkansa yhteisössä."

Kuten sanotaan niin "mieluummin yksin kuin huonossa seurassa" ja kyllähän Suomessa on ainutlaatuinen vapaus verrattuna siihen että olisi pakkonaitettu johonkin sukuunsa kuten monissa muissa kulttuureissa. Saati sitten että sinä saisit päättää itse asioista millään lailla.

"Ja joissa ihmissuhteet ja ylipäätään ihmisten kohtaaminen on tärkeämpää kuin muu hössötys ja esim. materia."

Kaikissa kulttuureissa ne joilla on eniten materiaa pärjäävät myös parhaiten ihmissuhteissa.

Suomessa tilanne on siinä mielessä helpompi että perustuet ovat tarpeeksi isoja että niilläkin pärjää vaikka muita tukilähteitä ei olisikaan kun taas useammissa maissa tällöin ei elettäisi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      656
      5340
    2. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      21
      2367
    3. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      113
      1592
    4. Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!

Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia
      Kajaani
      231
      1550
    5. Tekisitkö jotain toisin

Kaivattusi kanssa alusta alkaen? 😍
      Ikävä
      93
      1477
    6. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      23
      1416
    7. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1175
    8. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      9
      1143
    9. Kun Zele jenkeissä kävi

Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi
      Maailman menoa
      302
      1105
    10. Tulee ikävä

Ja toivon että saan anteeksi ❤️
      Ikävä
      72
      1047
    Aihe