työt jatkuu, firmalla ei varaa maksaa palkkaa. mitä tehdä.

ärsyyntynyt

elikkä siis töitä on mutta firma ei maksa palkkaa, pomo sanoo vain että saatte huomenna, ensi viikolla yms.... ja ei nyt oikein tiedä mitä tekisi. noin kahden kuukauden palkat saamatta.

jos irtisanoudun, voin saada kolmen kuukauden karenssin. tai sitten se katsotaan työkkärissä niin että olen oikeutettu irtisanomaan itseni koska palkkaa en ole saanut.

palkkaturvasta saisi palkat,ehkä. mutta kun ei voi tietää tuleeko karenssia vai ei ennenkuin irtsisanoo itsensä.

eli mitä tässä nyt sitten pitäs tehdä ? odottaa palkkaa vai irtisanoa itsensä?

kuulun ytk:n joten liitto ei tässä auta muuta kuin että saan rahaa sieltä sitten.

78

10228

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • varo vedätystä

Vaikuttaa vedätykseltä. Eikös palkkaturvaa voi hakea vaikka työsuhde on voimassa? Jos haet palkkatukea niin sen jälkeen kyllä työnantaja irtisanoo eikä karenssia tule. Ota yhteyttä työsuojelupiiriin ja kysy sieltä
      http://www.avi.fi/fi/tyosuojelu/Sivut/default.aspx

• entinen yrittäjä

Juuri näin, palkkaturvaan anomus vetämään niin johan rupee pomo miettiin että kannattaako olla maksamatta, se on oikeutesi ja velvollisuutesi.
        Jos venytät liian pitkään hakemusta niin se voi olla palkkaturvassa kieltäytymisen peruste eli paremi ennemmin kuin myöhään.

• ilmottaudu hakijaksi

Mene silti heti käymään työvoimatoimistossa ja ilmottaudu työnhakijaksi.
      Ei se haittaa, vaikka vielä olisit nimellisesti töissä - ilman palkkaa.
      Ja laitat palkkaturvaan hakemuksen rästipalkoista.
      Kerro myös työvoimatoimistossa, että et ole saanut palkkaa, mutta et halua itse irtisanoutua. Luultavasti siinä on joku vkomäärä, jonka jälkeen sinun ei enää oleteta olevan siellä töissä palkatta - ei tule näin karenssia.

Jos et saa palkkaa, ilmoita työnantajallesi joku tietty pvä, esim nyt ennen joulua rahojen oltava tilillä. Jos ei ole, tulet kyllä työpaikalle, mutta et aio tehdä töitä. Ota vaikka pino lehtiä tai kirja mukaan.
      Luulisi, että sen jälkeen saat palkat, tai firma haetaan konkkaan, tai ainakin sinulle annetaan potkut.

• mdhgfg

Kusetusta. Hanki uusi paikka.

• varo vedätystä

" ilmoita työnantajallesi joku tietty pvä, esim nyt ennen joulua rahojen oltava tilillä"
      Tuo ilmoitus kannattaa tehdä kirjallisesti esim. ja pyytää työnantajan kuittaus, ellei kuittausta saa niin sitten kirjatulla kirjeellä.

Muutenkin tilanteen ollessa tuollainen kannattais äänittää KAIKKI keskustelut työpaikalla, salaa. Laillista on jos on itse paikalla.

Kyllä niitä toitä kanattaa alkaa etsiä muualta jo tässä vaiheessa.

• Bolse

Ytk:laista on helppo kusettaa. Ja ihan oikein sellaiselle. Jos kuuluisit liittoon, asiasi olisi jo hoidossa. Potkut saat tietysti kun vaadit palkkasi maksettavaksi mutta kun teet vaateesi kirjallisesti ja todistettavasti niin ei huolta karenssista. Mutta kun et ole tomppeli tajunnut liittoon kuulua eikä työsuojelu piiri ota kantaa palkanmaksuun niin tule toimeen omillasi.

• mk

Itse en ole koskaan kuulunut liittoon ja jos palkkaa ei kuulu niin pitää mennä se hakemaan pesäpallomailan kanssa ja isllä kun parikertaa huotaisee niin rahaa varmasti löytyy ja niin edelleen. Ei siihen mitää liittoa tarvita. Pienemmissä firmoissa laitetaan ensin ne liiton ankyrät lomalle ja ne jotka hoitavat työnsä eikä kiukuttele pikkuasioista jatkavat ja niin edelleen. Pitää olla myös itse osata kusettaa jos työnantajakin kusettaa. Kyllä työsuojelutarkastajlle kuuluu tämä palkka-asia ja se saa siihen vauhtia että silleen. kiakillahan on oiekusturvavakuutus ja sillakin pääsee pitkälle etttä silleen.

• Bolse
        mk kirjoitti:

Itse en ole koskaan kuulunut liittoon ja jos palkkaa ei kuulu niin pitää mennä se hakemaan pesäpallomailan kanssa ja isllä kun parikertaa huotaisee niin rahaa varmasti löytyy ja niin edelleen. Ei siihen mitää liittoa tarvita. Pienemmissä firmoissa laitetaan ensin ne liiton ankyrät lomalle ja ne jotka hoitavat työnsä eikä kiukuttele pikkuasioista jatkavat ja niin edelleen. Pitää olla myös itse osata kusettaa jos työnantajakin kusettaa. Kyllä työsuojelutarkastajlle kuuluu tämä palkka-asia ja se saa siihen vauhtia että silleen. kiakillahan on oiekusturvavakuutus ja sillakin pääsee pitkälle etttä silleen.

Kaaleppiko se siinä änkyröi kiroituvireistä pätlen : )

• Ei auta ei.

Ja paskat litosta mitään apua saa. Itse kysyin yhtä laki asiaa ja sain samat vastaukset selvästi lakitekstistä kopypastattuna mitkä jo tiesin. Sen lisäksi mulle oli laitettu sellaista tietoa, mitä jo etukäteen kerroin että ei tartte näihin asioihin ottaa kantaa, eli viestiäni ei oltu luettu edes ajatuksella.

• semmoista pettynyt

onko mistä työpaikasta kyse ? onko stg corporation / kuljetus liike stop go?

• Never

Ihmeen pitkään oot töitä jatkanut ilman palkkaa! Jos multa myöhästyisi edes yksi palkka, niin selvittäisin asian heti, enkä odottelisi, josko tulisi seuraavaan tiliin parin viikon päästä. Huh sun kanssas! Ja jos et todella kuulu liittoon, niin tässä nyt sitten näkee tuloksen! Työnantaja sanelee täysin kaiken ja sinä tanssit hänen pillin mukaan. Mä en voi kuin pyörittää päätäni sulle!

• Kannattaa soittaa työsuojelupiiriin. He saavat varmaan työnantajan kuriin.

Työvoimatoimistoon ei kannata luottaa-> karenssi paukkuu aivan varmasti.

• Homma hanskaantuu

Kantsii ottaa yhteyttä ammattiliittoon, jos kuulut sellaiseen!

• Ihmetys

YTK eli loimaan kassa ei ole ammattiliitto! Se ei hoida edunvalvontaa! Eikä edes yritä parantaa sitä! Miksi et kuulu ammattiliittoon? Ootko vähän tyhmä?

• EVVK

Liity liittoon tänään, liiton lakimies- ym. apu on käytössäsi huomisesta alkaen. Tai tee palkkaturvahakemus yksityishenkilönä. Joka tapauksessa kannattaa toimia aika rivakasti, koska nämä asiat vanhenevat aika nopeasti.

• raast...

soita tai käy liitossa ja kerro että nyt loppu leikki sano heikki ja vejä tyyppi raastuppaan ja otta hillot poijjes..

• 24

Teet rikosilmoituksen lievästä petoksesta

• 28

liittyy liittoon

• Konkurssipesä

Ei se petos ole lievä.

• toimi näin

Ensimmäisenä vaadit työnantajalta palkkanauha/todistuksen ja se on kirjoitettva 3vrk. Tiliotteista kopiot ja sitten menet tekemään palkkaturva ilmoitus VÄLITTÖMÄSTI, sillä nekin saatavat vanhenee!!
      Palkkaturva ilmoitus ei aiheuta mitään karensseja!!

Sitten ilmoitus työsuojelupiiriin ja työvoimatoimistoon!

• NoPerkeles

Entä miten olisi että vaihdat liittoa nyt välittömästi??? Ja sitten hoidat liiton kautta asiat...

Tietysti tässä on kuljetusfirma kyseessä, vai mitä...

• korleoon...11

pistä pojat asialle niin rupee ekut löytyy ymmärrät mitä tarkoitan.

• Hemmo Paskiainen

- Ota pesäpallomaila käteen
      - potkaise pomon ovi auki ja mäjäytä maila pöytään niin kovaa kuin jaksat
      - heitä lappu pöydälle jossa on tilinumerosi ja ärjäise "käteinenkin käy prkl"
      - jos ei 5 sekunnissa tapahdu mitään lyö lamppu tms paskaksi ja sano että seuraava isku tulee kohti
      Näin se homma etenee......Vaikuttaa huijarilta tuo pomosi, tuskin hoitaa muitakaan lakisääteisiä velvoitteitaan.

• SuamenLeiona

Tässä on taas näitä "tosimiehiä" neuvomassa. No kai sinä vähä-älyinen kuitenkin tiedät, että joudut vain maksamaan korvauksia henkisistä ja aineellisista kärsimyksistä tonnitolkulla tälle pomolle, aivan sama kuinka paljon se on sua kusettanut, eli: palkat edelleen saamatta, mutta sinä olet velkee pomolle.

• pena 11111

mahtaa olla kuljetus puolelta kyse ?

• vvvhdnkn

Työsujelupiirin asia ja se hoitaa saatavat korkojen kanssa. Toimi heti.

• jukka 666

tänne vain reilusti firman nimeä esille... niin välttyy muutkin ihmiset siltä harmilta ettei sinne mene töihi

• mäkynenn

Liitosta saa ilmaisen lakimiehen, eli soita liittoosi.

• omapää

no noi liiton touhottajat on luku sinänsä .
      kyllä jos viitsii vähän ottaa selvää niin kyllä ytkstakin oikeusapua löytyy jos oot maksanu sen maksun oikein.
      ja se kuljetus alan morkkaaminen niin kattokaapa valittajat joskus siihen tarjous pinoon kun ootte niitä tarjouksia hyväksymässä niin mitä maksaa äijä ja mitä maksaa työn tekeminen älkääkä aina vedättäkö niiden hintoja joilla on työläisiä ettei tule näitä tämmösiä palkka rästejä.
      hommaa uus työpaikka ja unohda hyvät puheet yli kolmen kuukauden ei kannata päästää,,eikä muuten oo yhtään miestä mulla töissä ihan renki vaan

hyvät joulut

• Yksi pomo vaan

Juu ehdottomasti kannattaa vaan erota itse ja unohtaa 3 kuukauden työ ja palkka siitä. Liitot ovat kaikille vain piikki lihassa.

• TURPAAAN

NE LUULEE ETTÄ SAA TEHDÄ MITÄ VAAN KUN ON "TYÖNANTAJA". VITTU TURPAAN VAAN JA ONNEA !

• effe1
    • Kuljetusfirman johta

Voi helkatti sua!

Onneksi työkaverisi kertoivat tekosistasi ja kävin katosmassa tätä palstaa. Eikös me sovittu, että firman asiat on firman asioita eikä niitä kaikkien kuullen jauheta!!!!!!!!!!!!!!

Muille tiedoksi, että mitään saatavia ei ole ja kysessä on vain jonkinlainen kosto- tai rahastusyritys.

• ...

Voi sua " kuljetusfirman johtaja". Etkö tiennyt, että suomessa on sananvapaus joka antaa sille riistetyllekin työntekijälleoikeuden kertoa kokemuksistaan. Toki siinäkin on rajoituksensa, valheellista ja tarkoituksellisesti vahingoittavaa tietoa ei saa levittää, mutta jos olet ollut näin idiootti ettet ole työntekijöillesi maksanut palkkaa niin kärsi ihan kaikessa rauhassa. Joku kun vielä vuotaisi tämän firman nimen ulos niin voit olla varma, etten palvelujasi tule käyttämään. Ääliö.

• Kysy työkkäristä

Ei siitä karenssia tule jos työntekijällä oikeasti on palkkasaatavia, eikä niitä makseta. Palkkaturvahakemus sisään ennen kuin asia vanhenee.

• Roland85

Mulla oli kanssa 1,5 vuotta sitten niin että työnantaja ei maksanut palkkaa parilta kuukaudelta, kun firmalla ei ollut yksinkertaisesti rahaa. Pistin sitten palkkaturva hakemuksen sisään, kun rahoja ei kuulunut ja sain pomolta heti lomautus lapun käteen, kun se tosta ilmoituksesta kuuli. Lomautus lapun kanssa oli sitten hyvä mennä työkkäriin ja kelaan, sai heti tuet pyörimään ilman karenssia. Ja ne palkatkin tuli palkkaturvasta parin kuukauden odottelun jälkeen, korkojen kanssa kylläkin :) Oltuani puoli vuotta lomautettuna koko firma ne konkurssiin, siinä tilanteessa noi mun saatavat olisi jo vanhentuneet ja en olisi saanut niitä palkka turvasta, joten ajoissa kannattaa olla liikkellä. Yli kolme kuukautta vanhoja palkkoja ei voi hakea palkkaturvasta ja sieltä voi myös hakea maksamattomia palkkoja vaikka olisi edelleen töissä :)

• että silleen

Tuota jos ei makseta, ei tule karenssia, jos osaat perustella mikset tee töitä ilman palkkaa.

• kokemusta on

Ei sun tarvii mihinkään liittoon littyä ja maksaa satoja euroja et liiton paskamahat rellestää Lapin kelohonkahuviloilla. Jos ei sulla ole YTK:n kautta vakuutusta, et noissa palkkaasioissa saat lakimiehen avuksi, niin heti soitto sinne ja vakuutus päälle. Kyl palkat sit maksetaan korkojen kera. Ja jos sut irtisanotaan niin jokaiselta palkan odotuspäivältä palkka. Kyl samat oikeudet työntekijällä on oli liitossa tai ei. YTK:n maksat vain työttömyysvakuutusmaksun etkä liiton pamppujen palkkoja.

• ingengörrr

Työsuhdetta ei pidä irtisanoa. Työsuhde tulee purkaa. Työsuhteen purkaminen on mahdollista, jos toinen osapuoli ei noudata työsopimusta (maksa palkkaa) tai yllyttää johonkin laittomaan tai tekee sinua kohtaan rikoksen. Kun työsuhteen purkaa työnantajaan liittyvästä syystä, saa tavallisesti vielä irtisanomisajan palkan käteen.

• mmkko00

Menet Palkkaturvaan ennenkuin saatavasi eräpäivä ylittää 3kk.
      Älä irtisano itseäsi.
      Työsuojelupiiri neuvoo.
      Itse olen hoitanut vastaavan asian 2kertaa.
      Liittoon ei tarvitse eikä kannata liittyä,kassa riittää.

• Ota selvää

Ei tommosesta mitään karenssia tule. ammattiliiotsta saa ilmaisen lakimiehen, sinne kannattaa olla yhteydessä. Olihan siellä YTK:n sivuilla oikeusapuneuvontaakin linkit.

• zubadapadam

Mene palkkaturvaan ja hae palkkasi sieltä. Yli 3-kuukautta vanhoja saatavia ei voi enää hakea palkkaturvasta.
      Toimi siis mahdollisimman pian. Kyllä työnantajankin herättää kun työntekijä alkaa vaatia saataviaan.

• tietoa on

Kyllä saa jos firma kaatuu.

• Juu semmosia ne työnantajat on...
      Kitistään ja naristaan vaikka rahaa on ettei paskalle taivu...Tiedän monta tuollaista.
      Ja työntekijöitä käytetään säälimättömösti hyväksi.
      Sitten laitetaan vaikka joku työntekijöiden puolesta kiusaan, jotain tiettyä henkilöä.
      No tietysti porkkanan muodossa.
      Tai sittten ei anneta hommia, vastaantullessa ei ees katella päälle, ja pomojen sähköposteissa liikkuu haukkumajuttuja kyseisestä henkilöstä.
      Ym. Savustusjuttuja.Esim tampereen Metsolla.

• ota yhteyttä palkkaturvaan saat palkkasi korkojen kera ja työnantaja mojovat sakot päälle.

• mies töissä

Haasta työnantaja oikeuteen. Itse haastoin 2007 työnantajan oikeuteen koska mun piti maksaa vuokrat ja laskuja ja ne menee ulosottoon jos laskuja ei maksa. Pomo oli mulle velkaa 6700 euroa/ 3 kk palkkaa. Oikeudessa todettiin et pomolla oli rahaa maksaa mut ei maksanut ja sain koko palkan paljon korkoja. pomo maksoi oikeudenkäynti kulut. Palkka turvaan kannattaa kans turvautua mut itse en sitä tehnyt koska tiesin et saan oikeudessa omat. Ota myös loparit. Työkkäri ei voi sulle karenssia antaa koska jos sulla on vaikka laskuja maksettavana niin se on jo hyvä peruste ottaa loparit. Jos etsaa rahaa , niin älä tee töitä. Kauhee selvittäminen siinä on mut vaadi se mikä sulle kuuluu!!

• ota työsopimus mukaan ja edellinen palkkaerittely josta näkee sun kuukausipalkan ym tiedot ja painele palkkaturvaan. sen jälkeen ne hoitaa asian ja saat rahat.

• werty

provo tää on ettekö huomaa että kaveri ei enää ole täällä ensi kerran jälkeen saariin taas keskustelua päälle ja kassat kilisee

• tee näin!

Itselläni on ollut kerran vastaava tilanne. Työkkäristä minua ohjeistettiin antamaan pomolle kirjallisena (todistetusti) kirje jossa ilmoitat mihin päivään mennessä palkka pitää olla tilillä (anna pari viikkoa aikaa). Jos rahat eivät tuohon päivään mennessä ole tilillä, sinulla on oikeus irtisanoutua eikä tule karenssia. Näin mua ainakin ohjeistettiin, mutta onneksi sitten sain palkkani ajoissa eikä tarvinnut testata käytännössä tuota ohjetta... Ja palkkaturvasta hae sen jälkeen saamatta oleva palkka!

• tyhmyydestä sakoteta

Olen joskus ollut itse samanlaisessa tilaanteensa, hieman pahemmassa työnantaja oli kateissa ,meillä oli myös töitä mentiin joka aamu töihin vaikka tiedettiin että ei tule palkkaa .Mutta meitä neuvottiin että työpaikalle täytyy mennä.Sitten kävi niin että työnantaja tuli vahingossa käymään ja sanoi meidät irti kirjallisesti työpaikka meni konkkaan ja sitten saatiin palkkaturvasta rahat korkoineen meni viellä irtisanomisesta muutama kuukausi.Minä neuvon sinua uutta paikkaa saat katsella mutta pois ei saa olla työpaikalta.Sairas lomalle jos joudut jäämään silloinkin täytyy olla todistus. Yksi neuvoja on työsuojelupäälikkö en tiedä missäpäin suomea asut olisin voinnut kertoa mihin työsyoleku piiriin kuulut kun olet yksityisten työntekijöiden liitossa .Otappa yhteyttä liittoon siellä varmaan osataan neuvoa ja toinen on työnvälitys kyllähän se hankalaa on jos ei palkkojaan saa.Aika kettu tuntuu olevan sinun pomosi.

• huonompi homma

Hei! Olen kokenut tuon saman, ja fakta on ettei karenssia tule. Työntekijät kun ovat töissä palkan vuoksi!!

Tuo liitto asia sitten onkin toinen juttu, toivottavasti "viisastut" ja olet valmis maksamaan hieman enemmän siitä että joku hoitaa sinun asioita kun tulee ongelmia. Minulla ammattiyhdistys hoiti kaiken irtisanoutumisen jälkeen, palkka turva paperit, yhteyden pidon ex-työnantajaan, lausunnot työkkäriin.. Kuuluu jäsen etuihin.

Mene nyt kuitenkin ensin työkkäriin ja kerro tilanteesi siellä, ja ihan työajalla, väliäkö sillä kun ei mitään rahaakaan kuulu.. minä jättäisin vain lapun pomon pöydälle menostani, jos sitäkään.

• niinpä niin

no, siinä se, olisikohan kannattunut kuulua liittoon - kato, tyhmyydestä sakotetaan!!!
      -olisi tullut apua kaikenlaista, mm lakiapua

• saariston mies

Jaa että ilman palkkaa...?
      Espoossa on kuulemma sellainen museo..jotain...virasto??? joka kyselee aika ajoin kaveriani töihin ja tekemään jotain talkootyötä vaikka on ulkomailla. Siellä vain tiettävästi sanotaan että rahat loppuivat ja töitä saa kuulemma kyllä tehdä mutta rahaa ei enää sitten makseta. Näin kävi eräälle kaverilleni lähes vuosi sitten kun oli ollut jossain töissä tekemässä Espoon jollekin ties mille museolle. Hän ei enää mennyt sinne mutta ei saanut liki puoleen vuoteen rahaa mistään ja häipyi sitten lopulta tuonne etelään. Sai kuulemma sitten enemmän rahaa kuin aiemmin työtä tehdessä ja myös monet ns. rästirahatkin. Että tulee mieleen se ettei kannata töitä tehdä jos palkanmaksu on vähän sitä ja tätä. Kaveri olisi tehnyt töitä vaikka alipalkalla mutta kun ei mitään olisi saanut niin ei siinä sitten elä ns. pyhällähengelläkään. Näin siis Espoossa!!

• työnantaja pannaan

Yhteys pääluottamusmieheen kannattaa vaihtaa ammattiliittoon sieltä hoidettaisiin saatavat korkojen kera ja sen jälkeen työnantajasi ei pystyisi enää vedättöön jos virmassa muitakin työntekijöitä niin menkää töihin mutta ilmoittakaa ettette tee töitä ennenkö rahat tilillä silloin hän joko maksaa tai irtisanoo teidät silloin ei tule kadessia valitettavasti näitä pöllöjä työnantajia on vielä olemassa kun ihmiset ei ymmärrä että ammattiliitto osaa ja auttaa ja siihen kannattaa liittyä

• mamaaa*

"ärsyyntynyt"...ihan ensiksi yhteys liittoon...kai kuulut liittoon? Ja sitä kautta se homma lähtee sitten etenemään...ainakin pitäisi. Tai on kai teillä siel joku työsuojeluvalttuutettu??? Sellaseen yhteys vaan ja heti. Kyllä se siitä.

Iloista joulua kuitenkin :)

• jasi90dfunadf0whe

- jos parin kuukauden palkat saamatta niin kyseessä on ns. sopimusrikkomus, jolloinka ei kait enää voi vaatia, että tulee karenssia jos lähtee lätkimään (tarkista kuitenkin tämä työkkäristä).

On aika kohtuutonta vaatia, että tekee töitä eikä saa palkaa ja maksutkin pitäisi maksaa ja jos kerran kohtuutonta niin en usko karenssiin, eihän sitä voi vaatia, että on "pakko" olla töissä josta ei saa palkkaa ja varsinkaan jos homma jatkuu tälläisenä parikin kuukautta.

- ota yhteyttä liittoon jos olet jäsenenä
      - ota yhteyttä työkkäriin
      - vie työnantajasi oikeuteen jos palkkaa ei tule ja vaadi se palkka heti maksettavaksi tai sitten perästä kuuluu

Joo ja onnea, tuollaiset työnantajat on syvältä

• Tiedot julki

Ulosmittaa siltä luumulta jotain vaikka sen auton. Saa kotteronsa takaisin kun on maksut kohdallaan. Ilmoita mulkun nimi ja firman nimi julkisuuteen yhteystietoineen niin me kyllä soitellaan sille sillille vaikka pitkin päivää ja vielä myöhemminkin jotta saadaan asia kuntoon.

• 20+14

Juupajuu..liitosta ei ollut mitään hyötyä kun apua tarvitsin..yksin sain taistella kaikesta vaikka olin syytänyt tuhansia ja taas tuhansia ropoja jäsenmaksuihin..tyhjän saa pyytämättäkin.No onneksi viisastuin ja erosin ja haistatin paskat keskusradion kautta luottamusmiehelle, pääluottamusmiehelle ja koko saakelin nihilistiporukalle.

• poppeli8

et sinä mitään karenssia saa, purat työsopimuksen sen perusteella, että työnantaja ei maksa palkkaa sovittuna päivä, riittää hyvin purkuperustaksi

• -totuus-

Tämähän on näitä tasaisin määräajoin ilmaantuvia "YTK:laisen" valituksia....
      Eli selvä provo jolla näemmä saadaan viisas ay- porukka neuvoja antamaan...

• 15

tee rikosilmoitus laittomasta ihmiskaupasta.

• katkera00000

mikä tämmösen firman nimi on joka jättää palkat maksamati? ja onko kuljetus puolelta kyse? kiinnostas tietää kun täl hetkel yhdest kuljetus firmast itel palkkasaatavia .. et oisko sama firma

• ljhf

Ei aina saa apua liitoistakaan. Tein hemmetisti homma, töitä kellon ympäri ja pyysin ahdinkooni apua. Luotamusmies käsi erota työstä. Hoitoalalla on ihan mahdotonta nykyään kaikkien onejen ja vireitten kanssa. Palkanmaksu ontuu monella tapaa, teetetään parikin vuoroa peräjälkeen ja ylitöistä ei makseta. Korvataan mukamas vapaana, sein tunti tunnilta. Kyllä työntekijän asema on nykyään mennyt huonoksi. Ilmaista työtä vaan teetetään sen kuin keritään. Oli sitten yksityinen tai vaikka kuntakin. Ei mitään määrää ei muitään turvaa.

• Vanha viidakon laki

Jos firma on maksavinaan, silloin ollaan tekevinään.

• LuOttamusmies !

Oikeaan ammattiliittoon järjestäytyneillä ei ole tuollaisia ongelmia. Jos työnantaja rikkoo TES:iä, tai lakia, hoitaa liitto homman ja työnantaja maksaa, tai itkee ja maksaa.
      Liitto hoitaa tarvittaessa oikeudenkäynnit, viranomaisvalitukset, valitukset muutoksenhakulautakuntaan, vakuutusoikeuteen ym. ym.

On huvittavaa, kun täällä jotkut kertovat oikeusturvavakuutuksen hoitavan homman. Asiahan on niin, että ammattiliitoilla on työsuhdeasioihin keskittyneet lakimiehet, joilla on myös keskusjärjestötason asiantuntijoitten lakineuvonta takanaan. Heidän asiantuntijuus lyö 100 - 0 jonkin tuppukylän "asianajajan" .

Harvempi huomaa sitäkään, että kun liitto ottaa asian käräjöidäkseen, käräjöintikulut kokonisuudessaan menevät liiton piikkiin. Siis myös vastapuolen oikeudenkäyntikulut, jos sattuisi häviämään.
      YTK:n porukka on tästä viimenmainitusta hiljaa, kuin kusi sukassa.

• oiro

Millanen sopimus sulla , kandee ensin kysyä työkkäristä . Jos ne soittasivat työkkäristä työantajelles että palkka pitäs maksaa.
      Työsuojelupiiriin voisit soittaa ja kysysä mitä tehdä .. Koettaa kysysä työantajalta että mikis hän ei maksa palkkaaa, rahan vuoksi vai mikis

Sitten vaan sanoa että ilman palkkka en suostu työskentelemään .
      Jos irtisanoudut niin kannattaa sano työkkäriin tms että se ei maksa palkkoja . Ei ole syy irtisanoutua jos ei palkkaa makseta , Käännyt luottamusmiehen puoleen jos sellanen on .. Jokasen työantajan täytyy palkka maksaa ei voi mittäään ..

• värin meenis

muta enssiin tartee ossat kittaa okeins

• turpaanvaan

Turpaan tollasia työnantajia!

• molopää

katso aamulla peiliin ja kysy kuka se onkaan tyhmä kun ei ole hoitanut asiaa jo kuntoon.palkanmaksulaissa on ihan selvästi kerrottu koska palkka pitää olla tilillä.

• jouvaa

Hei!
      Älä kärsi vaan toimi. Jos kerran ole järjestäytynyt kaveri niin soittele tai kirjoita liittosi lakimiehille. Siitä niille palkka maksetaan että jakavat neuvoja. Olen itse toiminut luottamusmiehenä ja penkonut vastaavia tapauksia eikä tuollaisia kolmen kuukauden karensseja ole tullut.
      Jopi

• sdfggdfgdf

Meikäläinen hakee toista kertaa palkkoja palkkaturvasta, ilmeisesti molemmat firmat jäävät tai jäi henkiin. Oikeuteen jos menee vaadin kaikki mahdolliset hilut ja pennit 15.000 euroon saakka ja palkkaturva maksaa.

• höps.

Kyllä tulee karenssi jos irtisanot itsesi noin vain . Itselle ainakin on tullut....

Kaikki pitää mennä oikean kaavan mukaan- ensin palkkaturvaan yhteys jne....

Itse olin 2kk ilman palkkaa..

• GeePee

Täytyy näille YTK:n mollaajille vielä kertoa, että tässä on nyt PAM koittanut vuoden päivät saada vaimon entiseltä työnantajalta rahoja laittomasta irtisanomisesta ja maksamattomista ylityökorvauksista.
      Kun ei työnantaja vaan suostu maksamaan, niin näyttää liittokin aika voimaton olevan.
      En tiedä mikä tässä tulee sitten olemaan seuraava vaihe.
      Raastupaanko niitä rahoja pitää lähteä karhuamaan?

• Ihmettelijä !!!

Maksamattomien ylityökorvausten osalta sain oikein hyvin apua liitoltani (ei PAM). Laittoman irtisanomisen hoitamiseen liitto osoitti lakimiehen, joka ei ollut tilanteen tasalla, joten vaihdatin hänet toiseen. Siinä välissä kirjoitin tj:lle kirjeen, jossa kerroin kaikki irtisanomiseeni liittyvät laittomuudet ja homma ratkesi tuon kirjeen perusteella. Luetutin kirjeeni ennen lähettämista sekä viestinnän että juridiikan asiantuntijoilla, varmuuden vuoksi.

Edellä olevaan liittyen: eikö vaimosi ole saanut PAMista minkäälaista lainopillista apua?

• GeePee

PAM on lähinnä tähän asti pyrkinyt sovitteluratkaisuun ja lähetellyt / soitellut työnantajalle ties mitä ukaaseja.
      Tämä taas on ihan julkisesti ja todistettavasti kertonut, ettei aio koskaan maksaa yhtään mitään.
      Homma on niin selvä, että tarvittaessa kyllä lähden viemään asiaa eteenpäin oman lakimiehen kautta, mikäli PAM ei moiseen kykene.
      Ei siinä mitään, korot juoksee....
      Olisi tullut halvemmaksi työnantajalle suostua sovintoratkaisuun.

• ai nouuuu

En tiedä onko tätä sanottu ja onko tästä enää apua, mutta.

Työnantaja kun laiminlyö tehtävänsä esim palkanmaksu tökkii, on pätevä syy erota työstä ilman karenssia.

Lue vaikka työttömyysturva lakia, siellä on lueteltu mitkä ovat pätevät syy kieltätyä/erota työstä. :)

• ai nouuu

Ai niin mutta jos eroat työstä niin koita saada kaikenmahdollinen todistusta siitä että palkka myöhässä yms jotta työkkäri oikeasti uskoo. Näin sinulle ei tule karenssia :)

• XXXCCCXXX

Olkoot alkuperäinen vaikka kuinka provo, niin asiasta pitää keskustella silti. Näitä kun riittää. Onko jollain palkanmaksuhaluttomalla työnantajalla tarve väittää, ettei näitä olisi? Kaikki tietävät, että löytyy aika paljon.

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sun ja kaivattusi

ikäero? Kumpi vanhempi, m vai n?
      Ikävä
      88
      1507
    2. Kesän odotuksia hyrynsalmella

Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      10
      1370
    3. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      75
      1146
    4. Mikä on ollut

Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      115
      1109
    5. Katsotko mieluiten

Kaivatussasi mitä?
      Ikävä
      66
      1068
    6. Tämän hetken

Terveiset kaivatullesi ⬇️
      Ikävä
      74
      965
    7. Vieläkö sä toivot

Meidän välille jotain?
      Ikävä
      68
      895
    8. Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan

Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n
      Maailman menoa
      255
      890
    9. Voi Rakas siellä

Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o
      Tunteet
      12
      831
    10. Pidätkö kaivatustasi

Minkä vuoksi erityisesti? Mikä hänessä vetoaa?
      Ikävä
      33
      803
    Aihe