Vai pitäisi YLE lakkauttaa?

Yle pitäisi kuulemma lakkauttaa tarpeettomana. Katsotaanpa mitä se tarjoaa jouluaattona, joulupäivänä ja tapaninpäivänä:

Metsäpeuran paluu - kotimainen luontodokumentti
Nobel-rauhankonsertti Oslosta
Veden sielu - brittiläinen luontodokumentti
Koirankynnen leikkaaja - kotimainen elokuva
Joulupukki ja noitarumpu - kotimainen koko perheen animaatio
Vaahteramäen Eemeli - ruotsalainen koko perheen elokuva
Guyanan sademetsissä - brittiläinen dokumentti
Wallace ja Gromit - brittiläinen animaatio (useita osia eri päivinä)
Amerikka ennen Kolmbusta - historiadokumentti
Tuhkimo - Gioacchino Rossinin ooppera
Muumi ja punainen pyrstötähti - täyspitkä animaatio
Saksanhirven vuosi - norjalainen luontodokumentti
Jouluyön messu - suora lähetys Roomasta
Pelastetaan Luna-valas - kanadalainen dokumentti
Ensimmäiset eläimet - brittiläinen luontodokumentti
Sherlock Holmesin seikkaliut - brittiläinen sarja
Oriiden taisto - kanadalainen luontodokumentti
Neiti Marple: Hallavan hevosen majatalo - brittiläinen elokuva
Niko - lentäjän poika - kotimainen täyspitkä animaatio
Vesku - dokumentti näyttelijästä ja laulajasta Vesa-Matti Loirista
Eemeli ja possuressu - ruotsalainen koko perheen elokuva
Ylpeys ja ennakkoluulo - brittiläisen draamasarjan kaikki 6 jaksoa
Elävä planeetta - brittiläinen luontodokumentti, 1. osa
Kivenpyörittäjän kylä - kotimainen elokuva
Löytöjen vuosikymmen - brittiläinen luontodokumentti
Heinähattu ja Vilttitossu - kotimainen koko perheen elokuva
Muistojeni Pariisi ja Kleopatra - kaksi Elizabeth Taylorin tähdittämää elokuvaa
...ja paljon muuta

Verratkaa kaupallisten kanavien joulutarjontaan.

59

194

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • joulu piloilla

Mua ottaa päähän, kun radiosta ei tule enää Noita Nokinenää!

Jo viimejouluna oli jätetty pois!

Nokinenä on tullut joka joulu, niin kauan kuin minä muistan, paitsi ei enää!

• Yle on seuratuin

Minä en kestä katsoa maikkarin ristiinaintisarjoja.

Yle on kyllä kanavien ykkönen ja sitten on Eurosport.

Hevosmiehen mäkihyppyselostuksia ei pysty kuunteleen, ei kirveelläkään.

• tarkka ja silmä

Yle vääristää katsojaluvut niinkuin on käytännössä myös mainosradio kaikki ei vain tajua sitä miten Yle pilkkoo ja piilottaa mainokset ohjelmiensa kerroksiin ja uutisiin.

• Lisäksi kaksi seikkaa:

Kanavat eivät maksa, sisältö maksaa, eli Ylen budjetista 85 prosenttia kuluu ohjelmien tuottamiseen, tekemiseen ja hankkimiseen. TANSTAAFL eli mitään ei tipu ilmaiseksi, ei edes tv-ohjelmia.

Ja kaupalliset kanavat pitävät huolen siitä että rahoitamme niiden toimintaa aina kun ostamme jotakin mainostettua. TANSTAAFL.

• Lauri Mäki

Jos näin on niin miksi Yleltä tulee niin halvatusti urheilua vaikka urheilu-ohjelmien teko on alan edullisinta. Mihin siis tuo 85 prosenttia kuluu?

• Hiski+naapurin.kissa
        Lauri Mäki kirjoitti:

Jos näin on niin miksi Yleltä tulee niin halvatusti urheilua vaikka urheilu-ohjelmien teko on alan edullisinta. Mihin siis tuo 85 prosenttia kuluu?

Oletko tosissasi? Se kuluu pohjoismaisten yhteistuotanto-ohjelmien, uutisten ja ajankohtaisohjelmien, kotimaisten lastenohjelmien tuottamiseen ja tekemiseen. Se kuluu ulkomaisten elokuvien, draama- ja rikossarjojen, luonto- ja tiede- ja historiadokumenttien hankkimiseen. Se kuluu musiikista maksettavien teostokorvausten maksamiseen. Se kuluu internetsivujen tekemiseen ja ylläpitoon. TANSTAAFL eli mitään ei tipu ilmaiseksi. Luuletko että ohjelmat syntyvät itse tai että ulkomaisia ohjelmia saadaan lahjaksi noin vain?

Kysy Yleltä itseltään jos jotain jäi epäselväksi.

• Ylen omilla sivuilla muuten joku kysyi, mitä ne huonot Ylen ohjelmat ovat. Kaksi vastausta, molemmat luultavasti saman henkilön käsialaa: halpatuotantosaippuasarjat ja sataan kertaan esitetyt James Bondit ja mainokset pois!

On aivan mahdollista että osa katsojista ei tajua kanavien omistussuhteista yhtään mitään. Oma ikääntynyt sukulaiseni ihmetteli miksi Ylen uudella kanavalla on mainoksia ... hän puhuikin SuomiTV:stä joka ei tietenkään ole Ylen kanava.

• Niin no..,.

YLE on loistava!:) Itse vaikken uskovainen tai esimerkiksi katolinen olekaan, niin ihan oikeasti joskus olen katsonut Jouluyönä jopa Paavin Joulumessun - se on kulttuurillisesti hyvin mielenkiintoinen, mieltä rauhoittava ja joulun tunnelmaa luova. Ja YLE:n leffatarjonta on yleensä todella tasokasta, erityisesti dokkarit.

Ainoa mille minä antaisin kritiikkiä YLE:ssa, on esimerkiksi musiikkikanava YLE- X. Satuin kuulemaan sitä pitkästä aikaa ja se menee jo ihan oikeasti YLI, että toimittajat tuntitolkulla jauhaa joistakin omista Facebook- päivityksistään ja Facebookin tietoturvauhista: Eikö ne ihan oikeasti tajua, että on paljon porukkaa, jotka _ei kuulu Facebookiin, jotka _ei halua_ siihen liittyä ja että se on ihan ääliömäisen tylsää tuntitolkulla joutua kuulemaan höpötystä, että "tää nolo päivitys nyt tässä vuodelta 2009, ihi ihi" ja että kuinka ihmiset "on nyt sitten alkaneet poistatella päivityksiä" ja pälä pälä pöö....Ihan kuin ne toimittajat ei muuta tekisi, kuin istuisi koneella. Keskittyis miettimään aiheita ohjelmille, YLE-X:ssa. Kyllä sikäli voisin itsekin kuulua Facebookiin, että mulla on paljon ystäviä, jotka on toivoneet, että mäkin liittyisin, mutta ei kiinnosta ja sikäli minusta se on jo sorsintaa, jos telkkarissa tai jossakin radiossa puhutaan jostakin Facebookissa sanotusta ihan kuin muka kaikkien pitäisi olla tietoisia siitä, että mitä siellä puhutaan. Kun ei keksitä aiheita, niin sitten joristaan nörtteinä joistakin omista statuspäivityksistä ja tekemisistä TIETOKONEELLA ja se ei kyllä ole radiotoimittajan homma... Mutta yleisesti ottaen Yleisradio on tasokas.

• Heimo Liedesniemi

Musiikista kun on kyse niin kannattaa laittaa täydellinen estolukitus kaikille Ylen musiikkitaajuuksille koska ne manipuloivat kuuntelijoita.

Kuunnelkaa enemmän vaikka klassista kanavaa

• byujhbklsujg

Lakkautus sanon minä.

• Pakko on rikos !

TARJOTKOON VAIKKA HEVONVITTUA, SE EI OLE TÄRKEINTÄ. Vaan se maksatetaanko tuon firman ylläpito pakolla vai vapaaehtoisesti.

SE ON TÄRKEINTÄ !!

• Ja koululaitoksen ja kirjastojen ja terveydenhuoltojärjestelmän ja maanteiden ja rautateiden ja tuhannen muun asian ylläpito. TANSTAAFL.

• hohohoho... hohohoho
        naapurin.kissa kirjoitti:

Ja koululaitoksen ja kirjastojen ja terveydenhuoltojärjestelmän ja maanteiden ja rautateiden ja tuhannen muun asian ylläpito. TANSTAAFL.

Mulle sopii niidenkin ´realisoiminen !!

SOPIIKO SULLE , PASKALOINEN, hyi......

• Hiski+naapurin.kissa
        hohohoho... hohohoho kirjoitti:

Mulle sopii niidenkin ´realisoiminen !!

SOPIIKO SULLE , PASKALOINEN, hyi......

Se nähdään sitten kun se on tapahtunut. Mitä ajattelit tehdä asian edistämiseksi?

• noyle

En aio katsoa mitään noista. Ikivanhaa ohjelmistoa, jotka on nähty moneen kertaan satelliitin kautta niiden alkuperäisten tekijöiden toimesta.
      Loiri on kiinnostava persoona, mutta mieluummin katson hänen tuotantoaan ja sitäkin paikan päällä.
      Minua ei todellakaan haittaisi, vaikka koko laitos katoaisi.
      Ylen painolastina on myös vuosikymmeniä jatkunut aivopesu, joka tympii hamaan hautaan asti enemmän tai vähemmän.
      Myös Yle esittää paljon hömppäsontaa, mikä on varsin kaukana sen alkuperäisestä tarkoituksesta.

Televisiolle on käynyt kin lehdistölle, että uutisetkin ovat vanhentuneita, kun ne saa uunituoreina netistä vaikka ampparit sivulta.

Tuo vero on pirullisesti suunniteltu, koska normiperhe joita on valtaosa, joutuu maksamaan monta kymppiä enemmän kuin ennen.
      Joissain perheissä on kotona myös aikuisia lapsia ja heidän veronsa onkin jo sitten varsin suuri entiseen verrattuna.

Televisiottomille vero on tietysti täysin kohtuuton.

Jos Yle lakkautettaisiin, niin itse itsensä maksavat kanavat paikkaisivat aukon jo ennen sen syntymistä.
      Näin digitaaliaikana mainoksetkin saa ohitettua pinellä vaivalla, kunhan viitsii odottaa sen verran, että ohjelma-akaa on kulunut mainosten verran, että voi pikakelata.
      Toimintoa tulee käytettyä muutenkin lähes aina, koska tulee puheluja ja joskus täytyy syödä tai sitten desyödä.

Ei muuta kuin YLE NURIN!

• 34

"Minua ei todellakaan haittaisi, vaikka koko laitos katoaisi."

Kuka sitten esittäisi esimerkiksi noita aloituksessa mainittuja? Kaupalliset kanavat eivät - niillä on koko ajan ollut mahdollisuudet vaikka minkä hankkimiseen, mutta ne vain esittävät Kauniita ja pöyhkeitä, samoja hittileffoja uudelleen ja uudelleen, dokumenttitarjonta on tyyppiä "Maailman suurin / nopein / vaarallisin"...

Hassua muuten että tänä vuonna tehtyjä ohjelmia sanotaan ikivanhoiksi.

• ltte piru

"Ikivanhaa ohjelmistoa, jotka on nähty moneen kertaan satelliitin kautta niiden alkuperäisten tekijöiden toimesta"

Nämäkö:
        Metsäpeuran paluu - kotimainen luontodokumentti
        Nobel-rauhankonsertti Oslosta
        Veden sielu - brittiläinen luontodokumentti
        Joulupukki ja noitarumpu - kotimainen koko perheen animaatio
        Wallace ja Gromit - brittiläinen animaatio (useita osia eri päivinä)
        Amerikka ennen Kolmbusta - historiadokumentti
        Tuhkimo - Gioacchino Rossinin ooppera
        Muumi ja punainen pyrstötähti - täyspitkä animaatio
        Saksanhirven vuosi - norjalainen luontodokumentti
        Jouluyön messu - suora lähetys Roomasta
        Pelastetaan Luna-valas - kanadalainen dokumentti
        Ensimmäiset eläimet - brittiläinen luontodokumentti
        Oriiden taisto - kanadalainen luontodokumentti
        Neiti Marple: Hallavan hevosen majatalo - brittiläinen elokuva
        Niko - lentäjän poika - kotimainen täyspitkä animaatio
        Vesku - dokumentti näyttelijästä ja laulajasta Vesa-Matti Loirista
        Elävä planeetta - brittiläinen luontodokumentti, 1. osa
        Kivenpyörittäjän kylä - kotimainen elokuva
        Löytöjen vuosikymmen - brittiläinen luontodokumentti
        Heinähattu ja Vilttitossu - kotimainen koko perheen elokuva

Mitähän näiden sijasta sitten pitäisi esittää? Vai olisiko katsojat jätettävä ilman? Katsos kun tällaista laatutavaraa nykyisellä tv-maksulla ja tulevalla yle-verolla saadaan. Ja vaikka sinä arvatenkin periaatteen miehenä et Ylen kanavia katsokaan, useimmat muut katsovat.

"Ylen painolastina on myös vuosikymmeniä jatkunut aivopesu, joka tympii hamaan hautaan asti enemmän tai vähemmän."

Minkä puolueen? Yleä on viime viikkoina syytetty sekä äärioikeistopropagandasta ett vasemmistopropagandasta.

• YLE on paras

Jonkun palstan hihhulilahkolaisen vaatimusta YLE:ä vastaan ei noteeraa kukaan täysijärkinen.
      Hihhuloikoon itse niissä isoissa teltoissa niin paljon kuin lystää, ei haittaa.

• YLE is roskaa

YLE voi pyöriä,mutta ei se NIIIIIIIIIIN auvoisa kanava ole että,alkaisin siitä jotakin pakkomaksuja makselemaan.Maksakoon ne ketkä haluaa katsoa!

Dokumentit on mielestäni ylen parasta antia,mutta nekin suurimmaksi osaksi nähty jo ajat sitten.

• turhista maksaja

ei pitäisi yleä lakkauttaa!
      Tuossahan tuli jo ennemmin hyvä esimerkki ylen tarjonnasta, josta kyllä kannattaa vähän maksaakin. Kurjaa olisi olla vain kaupallisten kanavien väkivallan varassa.
      Kaikki käyttävät jossakin muodossa YLEn palveluja, vaikka monet muuta väittävät.
      Kuurokin pystyy katselemaan TV tä ja sokea kuuntelemaan radiota. Monet itseään kiireellisinä ja tärkeinä pitävät kuuntelevat kiireessäänkin ainakin autoradiota.
      On siis paljon palveluja joita kaikki ei käytä, mutta jotka on päätetty yhteiskunnan järjestettäviksi ja rahoitettaviksi.

Mutta on toinen, yksityisille mevä pakkovero, jota vatustan jyrkästi, mutta johon on myös kaikkien osallistuttava. Nimittäin kasettimaksu tai "hyvitysmaksu" joillekin renkutusten tekijöille tai esittäjille., kuin nimi, sekin aiheeton! Myös suuri osa tuosta paljon parjatusta YLE-verosta menee näille. Lisäksi sitä joutuu maksamaan jos hankki tietokoneen, ulkoisen kiintolevyn, tallentavan dikiboksin, kännykän, USB-tikun tai jonkun muun vempaimen, millä pystyy ääntä tallentamaan, vaikka olisit umpi-kuuro, etkä olisi ikinä mitään teoston tai rameksin hallitsemaa tallentanut sen enempää laillisesti, kuin laittomastikaan. Ja vaikka et omistaisi mitään kyseisistä vempaimista, ja olisit edelleen umpikuuro tai sokea, työtön, tuloton tai alaikäinen, aina maksat, jos matkustat linja-autolla tai taksilla, käyt kaupassa tai kahvilassa, parturissa, majoittuisit hotellissa tai vaatimattomassa vuokramökissä ja suorastaan vihaisit noita renkutuksia, ei muuta, kuin maksa pois! Varmaan jäi vielä joku mistä maksat mainitsemattakin, mutta kyllä olis kirveellä töitä!!!

• Yle on kuralla
      • YLE INSIDERI

• tsiigaaja

"Täyttä paksaa Yleltä katsotaan sitten aktiivisten kanavien tarjonta jouluna erohan on kuin yöllä ja päivällä (...) Yle on noiden rinnalla tosiaan kauhtunut tinosaurus"

Noista kanavista täytyy maksaa erikseen ja vuosimaksuksi kertyy aika suolainen summa.

• Siiri Torapainen
        tsiigaaja kirjoitti:

"Täyttä paksaa Yleltä katsotaan sitten aktiivisten kanavien tarjonta jouluna erohan on kuin yöllä ja päivällä (...) Yle on noiden rinnalla tosiaan kauhtunut tinosaurus"

Noista kanavista täytyy maksaa erikseen ja vuosimaksuksi kertyy aika suolainen summa.

Pieni on kuitenkin hinta laadusta kato laadusta pitää aina maksaa ja Yle kun ei ole laatua vaan ilmaisjakelulehden kaltaista käsien töhrijää niin olkoot Yle omassa kastissaan ja kaukosäätimeen esto PÄÄSY Ylen kanaville

• ltte piru
        Siiri Torapainen kirjoitti:

Pieni on kuitenkin hinta laadusta kato laadusta pitää aina maksaa ja Yle kun ei ole laatua vaan ilmaisjakelulehden kaltaista käsien töhrijää niin olkoot Yle omassa kastissaan ja kaukosäätimeen esto PÄÄSY Ylen kanaville

"Yle kun ei ole laatua vaan ilmaisjakelulehden kaltaista käsien töhrijää"

Mitkä Ylen ohjelmat erityisesti? Ettet vain luule Kauniita ja rohkeita Ylen ohjelmaksi?

• ltte piru
        ltte piru kirjoitti:

Mitkä Ylen ohjelmat erityisesti? Ettet vain luule Kauniita ja rohkeita Ylen ohjelmaksi?

Kas kummaa kun ei tulekaan vastausta...

• Kaija Kassara
        ltte piru kirjoitti:

Ylen TV2 on vasta esimerkki järjen puuttuvasta kärkimäärästä vedetään hatusta vaikka ohjelma puoli seitsemän"

http://www.kaisa-kirves.blogspot.com/

Vaikka tuon pas kaohjelman tekijät esittesivät hanuriaan Hakaniemen torilla ei se saa yleisöä lämpimäksi.

• Hiski+naapurin.kissa
        Kaija Kassara kirjoitti:

Ylen TV2 on vasta esimerkki järjen puuttuvasta kärkimäärästä vedetään hatusta vaikka ohjelma puoli seitsemän"

http://www.kaisa-kirves.blogspot.com/

Vaikka tuon pas kaohjelman tekijät esittesivät hanuriaan Hakaniemen torilla ei se saa yleisöä lämpimäksi.

Viestisi on esimerkki järjen puuttuvasta kärkimäärästä. Puoli seitsemän on Ylen TV1:n ohjelma.

• yleistäjäjorma47

Eipäs nyt YLEistetä!

• HyI KakkKaaa

• Plancco da vita

• gdjhk

Laatuohjelmaahan nuo ovat, mutta katsotaanko noita niin - en tiedä. Huonoa tuossa on se että taas kerran on saatu tehtyä erillinen vero jota tullaan 100varmasti korottamaan joka vuosi. Mutta sehän on ollut näiden ylestä(kin) tuntuvia kokouspalkkioita nostavien poliitikkotollojen tarkoitus. Luoda uusi tuloautomaatti valtiolle.

• Kanavat kortille

Minä en ole Yleä katsonut enkä kuunnellut sitten 60-luvun valheiden, "Naapurineljännes" ja radion viulun vingutuksen jälkeen.

Sontaluukuksi sitä televisiota sanoi jo mummokin, eikä muutkaan "uudet kanavat" paljon tilannetta paikkaa.
        Joskus ihmettelen, että kuka noita BB-tason ohjelmia katsoo, kun lehdetkin ovat täynnä uutisia niistä? No, ehkä on vähän liikaa kutsua iltapäivälehtiä oikeiksi lehdiksi.

Netti on aina päällä ja sieltä saa uutiset ajantasaisesti ja jos televisiosta jotain pitää katsoa, olen ostanut pari maksukorttia, joilla saa elokuvia ja upeita luonto-ohjelmia pikkuisen tuoreempina.
        Kun kielitaitoakin pikkuisen on, niin satelliitistakin voi katsoa haluamaansa.

Kaiken kaikkiaan televisiosta ei paljon katsottavaa tule ilman noita maksukortteja, mutta se taitaa olla makuasia, koska niin moni seuraa bb:tä. Minä en.

Ylelle riittäisi mainiosti yksi kanava, mutta minusta se ei tarvitse sitäkään ainakaan ilman maksukorttia.
        Eihän minun nuoruudessani edes ollut kuin yksi kanava ja hyvin tultiin toimeen, vaikka sitäkään en juuri katsonut. Silloin oikeat uutiset olivat lehdessä ja televisio lykkäsi sitä sontaa jo silloin ja sai nimen "Sontaluukku".

• 34
        Kanavat kortille kirjoitti:

Minä en ole Yleä katsonut enkä kuunnellut sitten 60-luvun valheiden, "Naapurineljännes" ja radion viulun vingutuksen jälkeen.

Sontaluukuksi sitä televisiota sanoi jo mummokin, eikä muutkaan "uudet kanavat" paljon tilannetta paikkaa.
        Joskus ihmettelen, että kuka noita BB-tason ohjelmia katsoo, kun lehdetkin ovat täynnä uutisia niistä? No, ehkä on vähän liikaa kutsua iltapäivälehtiä oikeiksi lehdiksi.

Netti on aina päällä ja sieltä saa uutiset ajantasaisesti ja jos televisiosta jotain pitää katsoa, olen ostanut pari maksukorttia, joilla saa elokuvia ja upeita luonto-ohjelmia pikkuisen tuoreempina.
        Kun kielitaitoakin pikkuisen on, niin satelliitistakin voi katsoa haluamaansa.

Kaiken kaikkiaan televisiosta ei paljon katsottavaa tule ilman noita maksukortteja, mutta se taitaa olla makuasia, koska niin moni seuraa bb:tä. Minä en.

Ylelle riittäisi mainiosti yksi kanava, mutta minusta se ei tarvitse sitäkään ainakaan ilman maksukorttia.
        Eihän minun nuoruudessani edes ollut kuin yksi kanava ja hyvin tultiin toimeen, vaikka sitäkään en juuri katsonut. Silloin oikeat uutiset olivat lehdessä ja televisio lykkäsi sitä sontaa jo silloin ja sai nimen "Sontaluukku".

"Eihän minun nuoruudessani edes ollut kuin yksi kanava ja hyvin tultiin toimeen, "

Ja suhteessa samansuuruista tv-maksua maksettiin eikä valiteltu. Nykyään pitäisi saada kaikki ilmaiseksi. Oletko koskaan huomannut että ohjelmanteko ei ole ilmaista?

• hyi kakkaahyi.. h
        34 kirjoitti:

"Eihän minun nuoruudessani edes ollut kuin yksi kanava ja hyvin tultiin toimeen, "

Ja suhteessa samansuuruista tv-maksua maksettiin eikä valiteltu. Nykyään pitäisi saada kaikki ilmaiseksi. Oletko koskaan huomannut että ohjelmanteko ei ole ilmaista?

Miksi on pakko vero ....

hyi kakkaahyi.. hyi kakkaahyi.. hyi kakkaahyi.. hyi kakkaahyi.. hyi kakkaahyi.. hyi kakkaahyi.. hyi kakkaahyi.. hyi kakkaahyi.. hyi kakkaahyi.. hyi kakkaahyi.. hyi kakkaahyi.. hyi kakkaahyi.. hyi kakkaahyi.. hyi kakkaahyi.. hyi kakkaahyi..

• Kanavat kortille
        34 kirjoitti:

Tuskin ohjelmien teko sentään maksoi näin paljon, mitä rahanarvolaskuri antoi tulokseksi, kun syötin Ylen budjetin lähtösummaksi ja kohdevuodeksi 1967, jolloin aloin seuraamaan televisiosta ja radiosta muutakin kuin piirrettyjä ja länkkäreitä?
        "Vertailuvuoden 2011 vastaava rahamäärä on 5 931 818 181,82 €."

Valtaosa Ylenkin tuotannosta on soopaa, jonka tekeminen ei kuulu sen toimenkuvaan.
        60-luvun malli riittäisi minulle Ylen osalta, yksi kanava ja muutama toimittaja keräämässä uutisia kansainvälisiltä uutistoimistoilta, eikä joka maahan joku oleskelemaan, jos vaikka jotain sattuisi.

Sinfoniaorkesteri soittakoon sydämensä kyllyydestä, kunhan etsii rahat matkustamiseen ympäri tellusta jostain muualta kuin veronmaksajien taskusta.
        Mitä ihmettä se minulle kuuluu, jos he haluavat mennä vaikka Australiaan tai Japaniin soittamaan? Maksakoot itse koko 200 hengen porukka reissaamisensa.

Musiikkitalokaan ei oikein istu Ylen päätarkoitukseen, tiedotukseen.

Ylen voisi korvata kerran viikossa joka talouteen jaettavalla virallisen lehden kaltaisella julkaisulla, jolloin mitään ylimääräisiä veroja ei tarvittaisi ja mainosrahoitteisten ohjelmien laatukin paranisi, kun ei tarvitsi kilpailla kuin itseään vastaan, kuka suomalaisille ostaa ohjelmia.

Eihän tuo vero aivan valtava ole, mutta turhasta maksamista kuitenkin, kun kaikki samat ohjelmat saisi maikkarin ja nelosen kautta ihan oikeasti ilmaiseksi.
        Ei saa päästää Yleä pöhöttymään vieläkin suurmmaksi dinosaurukseksi mitä se nyt jo on.

• Yle on surkea

Laatuohjelmia on pelkästään "maksullisilla kanavilla" tuo sana "maksullinen" on vähän harhaanjohtava sillä kysymys on kuitenkin varsin inhimillisistä maksuista jos ottaa esim MTV3 plussan, Viasatit, Kanal plussat.

Yleltä sen sijaan tulee valheita ja roskaa tuutin täyteltä ja kanava pysyy laatutietoiselta varmasti kiinni

• sori nyt vaan

Laadusta ja kyseisestä ohjelmasta tai sen tekijöistä ei voi puhua saman pöydän ääressä

• Hiski+naapurin.kissa
        Kanavat kortille kirjoitti:

Tuskin ohjelmien teko sentään maksoi näin paljon, mitä rahanarvolaskuri antoi tulokseksi, kun syötin Ylen budjetin lähtösummaksi ja kohdevuodeksi 1967, jolloin aloin seuraamaan televisiosta ja radiosta muutakin kuin piirrettyjä ja länkkäreitä?
        "Vertailuvuoden 2011 vastaava rahamäärä on 5 931 818 181,82 €."

Valtaosa Ylenkin tuotannosta on soopaa, jonka tekeminen ei kuulu sen toimenkuvaan.
        60-luvun malli riittäisi minulle Ylen osalta, yksi kanava ja muutama toimittaja keräämässä uutisia kansainvälisiltä uutistoimistoilta, eikä joka maahan joku oleskelemaan, jos vaikka jotain sattuisi.

Sinfoniaorkesteri soittakoon sydämensä kyllyydestä, kunhan etsii rahat matkustamiseen ympäri tellusta jostain muualta kuin veronmaksajien taskusta.
        Mitä ihmettä se minulle kuuluu, jos he haluavat mennä vaikka Australiaan tai Japaniin soittamaan? Maksakoot itse koko 200 hengen porukka reissaamisensa.

Musiikkitalokaan ei oikein istu Ylen päätarkoitukseen, tiedotukseen.

Ylen voisi korvata kerran viikossa joka talouteen jaettavalla virallisen lehden kaltaisella julkaisulla, jolloin mitään ylimääräisiä veroja ei tarvittaisi ja mainosrahoitteisten ohjelmien laatukin paranisi, kun ei tarvitsi kilpailla kuin itseään vastaan, kuka suomalaisille ostaa ohjelmia.

Eihän tuo vero aivan valtava ole, mutta turhasta maksamista kuitenkin, kun kaikki samat ohjelmat saisi maikkarin ja nelosen kautta ihan oikeasti ilmaiseksi.
        Ei saa päästää Yleä pöhöttymään vieläkin suurmmaksi dinosaurukseksi mitä se nyt jo on.

> kaikki samat ohjelmat saisi maikkarin ja nelosen kautta ihan oikeasti ilmaiseksi.

Maikkarilla ja nelosella on koko ajan ollut tilaisuus samojen ohjelmien hankintaan ja tuotantoon. Minkähän takia ne eivät ole viitsineet tarttua toimeen?

TANSTAAFL eli ihan oikeasti ilmaiseksi ei tipu mitään. Maksamme maikkarin ja nelosen tuotantoa aina kun ostamme jotain mainostettua.

• Hiski+naapurin.kissa
        Yle on surkea kirjoitti:

Laatuohjelmia on pelkästään "maksullisilla kanavilla" tuo sana "maksullinen" on vähän harhaanjohtava sillä kysymys on kuitenkin varsin inhimillisistä maksuista jos ottaa esim MTV3 plussan, Viasatit, Kanal plussat.

Yleltä sen sijaan tulee valheita ja roskaa tuutin täyteltä ja kanava pysyy laatutietoiselta varmasti kiinni

> Yleltä sen sijaan tulee valheita ja roskaa tuutin täyteltä

Mitkä Ylen ohjelmat ovat valhetta ja roskaa?

• kakarat meuhkaa

Sopii sekin että lakkautetaan yle. Sitten nimittäin saakin heittää koko toosan mäkeen, silloin ei ole jäljellä kuin p*skasta se kaikista pahin osa p*skaa, jota ei jaksa kattoa vanha erkkikään.

• 7+1

En tunne mitään tarvetta istua töllön ääressä pyhinä...Eli tuo tarjonta ei kiinnosta yhtään. Seuraava argumentti, miksi YLE:n pitäisi olla pystyssä?

• ja vähemmällä rahall

On niitä muitakin kanavia kuin mtv3 ja nelonen.

esim. paljon parempia luonto-ohjelmia löytyy maksukanavilta.

• wolther

Yle ei sentään lähetä tuollaista BB-törkyä ,joka ei ole televisioinnin arvoista .

• maksut hiiteen

Miitta-täti kyllä pilkkaa vammaisia. Onko se laadukkaampaa?

• ,ono,k

Rakentakaa oma "parvekejumala", niin saatte katsoa kaiken ilmaiseksi kaikkialta!

Turha rutista, jos ei ole omaa sateliittia eikä osaa ilmaiseksi jakaa laatuohjelmaa köyhille suomalaisille!

• ljglkgkjhgkjf

Suomalaiset eivät ole niin sivistyneitä, että he jaksaisivat kuunnella itäblokin viulukonserttoja vuosikymmenestä toiseen kyllästymättä.
      Sama koskee melkein sata vuotta vanhoja kotimaisia yhden tähden elokuvia, joita Yle uusii ja uusii kai loputtomiin.
      Ylellä on toki marginaaliryhmille sopivia ohjelmia, mutta väkeä ja kanavia aivan liikaa.
      Lautakasauutinen oli minulle viimeinen pisara, vaikka en ole koskaan äänestänyt Keskustaa, niin olen silti sitä mieltä, että jos istuvaa pääministeriä vastaan hyökätään tosissaan keksityllä "uutisella", niin jotain on pahasti pielessä.
      Ylessä on tuhansia suojatyöpaikkoja jotka tulee lakkauttaa, jos sokeillekin tulee televisiovero.
      Tulevaisuudessa asiakas maksaa siitä mitä hän katsoo.Niin se vain tulee olemaan ja sitä vastaan on turha pullikoida.
      Netti korvaa uutiset ja viihde ostetaan ohjelma tai paketti kerrallaan, tai sitten tyydytään mainosrahoitteisiin kanaviin, mutta nykyisen kokoiselle Ylelle ei todellakaan ole tarvetta.

• ltte piru

Eli sulle kaikki heti nyt ilmaiseksi, vai mitä? "Netti korvaa uutiset", mutta eivät ne uutiset nettiinkään millään taikasauvan heilautuksella tule, kyllä ne pitää kirjoittaa ja toimittaa.

Eli kun Yle on joskus esittänyt itäblokin viulukonsertteja (jos on) niin koko laitos on turha, vai mitä? Jep jep, Maikkarilla on joskus ollut ohjelma josta en tykännyt, joten koko Maikkari pitää lakkauttaa.

Kerrohan millaisia suojatyöpaikkoja Ylellä on!

• Arvi Tuppurainen
        ltte piru kirjoitti:

Eli sulle kaikki heti nyt ilmaiseksi, vai mitä? "Netti korvaa uutiset", mutta eivät ne uutiset nettiinkään millään taikasauvan heilautuksella tule, kyllä ne pitää kirjoittaa ja toimittaa.

Eli kun Yle on joskus esittänyt itäblokin viulukonsertteja (jos on) niin koko laitos on turha, vai mitä? Jep jep, Maikkarilla on joskus ollut ohjelma josta en tykännyt, joten koko Maikkari pitää lakkauttaa.

Yleä jos mitä viedään linnasta linnaan ja Ylehän kärähti jälleen kerran viime viikolla pas-kanpuhumisesta ja tuomio räpsähti

http://www.ksml.fi/uutiset/kotimaa/ylen-maksettava-korvauksia-slovenian-ex-johtajalle/981747

Sanokaa yksikin perusteltu syy katsoa Yleä jonka uutiset on tuomittu viime viikolla valehtelusta tai joku muu syy kutitella ymmärrykseni hiuksenhienoa kuontaloa.

• Yle=suojatyöpaikka
        ltte piru kirjoitti:

Media-alan ammattilaiset kylläkin tekevät duunia normipalkalla päinvastoin Ylen palkat on suhteutettuna alipalkattua

Otetaan esimerkki Ylen henkilökunnan järjen köyhyydestä. Uutta Ylen logoa piti Ylen "graafikoiden" suunnitella puoli vuotta kun ihan kuka tahansa jo pelkästään graafisen alan opiskelija tekisi saman kolmessa tunnissa:

http://www.marmai.fi/multimedia/archive/00097/ylelogo_97935a.jpg

Mitäs sitä turhaan Ylen kuukausipalkkalaiset kiirettä pitämään tälläisen "suunnittelemisessa"

• YLE INSIDER

Odotatko Yleltä muka jotain realistista?

Suomen Yleisradio eli Yle on suurten muutosten edessä koska Yle ei ole enää kuin ennen. Tänään Yle on kuin kahden kerroksen väkeä. Skitsofreenisen sekava laitos joka on ristiriidassa jopa itsensä kanssa. Alakerran väki käyttää ajattelutoimintaan alapäätä ja yläkerran väki, se vähemmistö jolla on vielä aivonrippeitä jäljellä, heidän aikansa menee alakerran tuulenhuuhtomien perseitten pyyhkimiseen. Täällä kerromme vihdoin totuuden omasta suusta joten ole hyvä.

Mitä Yle sanoo? valehtelemme pääuutisemme ja täytämme ruudun urheilulla
      koska urheilu-ohjelmien teko on alan edullisinta , vai luulitteko että alkaisimme ihan helmiä sioille syöttämään oman suun huutaessa ruokaa, lisäksi kärsimme kärsii vuosittain tuntuvia sanktioita tekijänoikeusrikkomuksista, ja johan Mikael Jungner antoi esimerkkiä miten pöllitään Frangie G to Hollywoodin tuotantoa, Siis se sama Jungner joka salasi kaikki vuodet totuuden Ylen epävakaudesta ja yritti vielä keinotellen muokkailla tilinpäätöstietoja kunnes sai potkut persuksille ja pestin SDP:n konttorirotaksi.
      Ennen lähtöään Jungner teetti myös itselleen yhteiskunnan piikkiin kalliin vaalimainoksensa Ylen B-rapussa eli TV2:ssa.

Todellisuudessa pistimme ukon pihalle kokoomusvoimin kun ensimmäiset uhat oikeusprosesseista tähän tökeröön dokumenttiin liittyen alkoi ravistella taloamme.

Tyhmät,sokeat ja kuurot äänestivät Yleltä erotetun Jungnerin nauttimaan vielä Arkadianmäen täyshoitoa. Epävakaan ja epäsosiaalisen, poliittisesti täysin noviisin ihmisen joka ensitöikseen poistatti työhuoneensa ovet aloitettuaan Sosiaalidemokraateissa.

Niin mitä muuta Ylestä? Yrittämme kunnostautua uuden toimitusjohtajan luotsaamana mutta laitosmainen dinosauruksemme tarvitsee raskaampaa stailia vaikka se maksaisikin kuin ympäripyöreää smalltalkingia ja kevyttuotteiden esittämistä Kiviseltä joka lupaa kuitenkin parannusta.

Kummallinen byrokratiamme ja johtomme poliittiset virkanimitykset ovat myös herättäneet kummastusta koko kansassa joten älä ihmettele. Älä avaa kanavaamme sillä uutisemme eivät edes pidä paikkaansa vaan valehtelemme minkä sielu sietää.

Niin se Ylen sanominen? Meillä ei ole arvoa koska Ylelle on samantekevää mitä ruudusta työntää. Meille lähetteleekin amatöörit ja kylähullut halpakameroillaan ottamiaan rantakuvia ja kotivideokokoelmia matkoiltaan koska meillä ei ole velvoitteita ohjelmien laadusta niinkuin kaupallisilla kanavilla joiden on pidettävä taso yllä jo pelkästään mainostajien takia. Olemmekin siis painotuotteissa ilmaisjakelulehtiin verrattava harrastelijoitten heikko ilmaisukanava. Tästä esimerkkinä typerä puoli seitsemää- ohjelmamme mikä ei kerää katsojia vaikka toimittajamme tekisivät tyhmempiäkin tempauksia

Väite että Yle on hevosmiesten tietotoimisto pitää kutinsa. Ensin hutkitaan ja sitten tutkitaan. Duunareillamme ei ole varaa käydä solariumissa mutta solariumiahan ei tarvita erottuakseen joukosta.

Työntekijämme on alipalkattuja mutta mikäs sen hauskempaa kuin teettää likaiset työt hanttipalkoin tyhmillä.

Yle on käytännössä mainosradio on totta vaikka laki kieltää Yleltä mainostamisen ja kohtuuttomat hankkeet. Kun kaupalliset kanavat esim MTV3 esittää asiakkaitten mainokset rehdisti mainosaikaan olemme pilkkoneet mainokset ohjelmiemme kerroksiin ja uutisiin.

Parhaiten tämän havaitsette ilman visuaalista silmää esimerkiksi vaalien alla.

mitättömän pienipalkkaiset duunarimme kohentelevat mitättömiä itsetuntojaan veistelemällä toisistaan kuvitteellisia satuja mm. internetin Wikipediaan mikä ei ole todellisuudessa muuta kuin nettiportaali ja keinotekoinen virtuaalikorvike sellaisille mitättömyyksille jotka eivät tule koskaan pääsemään oikeisiin ja virallisiin painettuihin Ensyklopedioihin merkkihenkilönä tai vuoden tärkeänä pääuutisaiheena.

Katso esimerkiksi tästä miten Wikipediaa on jo alettu lain voimalla torppaamaan Italiassa. Mikä se sellainen nettiportaali on joka ei pysty ottamaan vastuuta tietojensa oikeellisuudesta.

Ylen kolhot järjestävät myös itse kutomiaan "kilpailuja" mm. Prix Europa ja Prix Italia, jonka tuomaristoissa on omat edustajamme ja päättävät tietysti itse kabinettien savuisissa ja konjakintuoksuisissa hämyissä että heidän ohjelmansa on se "paras".

Henkilökuntamme on yhtä vanhaa kuin historiamme. Emme tarvitse nuorennusleikkausta koska imagomme tulisi silloin kyseenalaiseksi.

Uutta ja lohduttavaa tietoa ehkä teille on myös se että Yle pilkotaan lähivuosina, hyvinkin nopeasti. Asia hoidetaan sisäpiirin tietojen mukaan ulkopoliittisesti. Ja Pasilan mielenterveyden ongelmajätelaitos hukkuu aaltoihin.

Meille se täällä Ylessä on hankala paikka koska sen lisäksi että menetämme ilmaisen omenan talon puolesta yövuorossa ja puuron aamuvuorossa ja joudumme ehkä oikeisiin hommiin oikeille kaupallisille televisiokanaville

UUTTA: näin paljastui Olli Tolan töppäys katso tästä

linkit täällä http://yle-yleisradio.blogspot.com/2010/11/yle-suomen-yleisradio.html

• 34

Sorry. Et onnistu naurattamaan.

• Tolppa-Ollin kännit
    • ggggfdgd

Sherlock Holmes ainoa katsottava (jos ei ole jo ennestään nähnyt)

• käytä lälliä

Kulahtanut Sherlock Holmes ei saa enää vipinää edes satavuotiaissa sokeissa mummoissa jotka äänestivät Jungneria kun eivät tienneet ketä äänestää.

Holmies oli ja meni uutta ja parempaa Sherlock Holmesia tulee onneksi tälläisiltä kanavilta:

http://www.canalplus.fi/

http://www.viasat.fi/

Mieluummin ajan mersulla ja vaikka maksankin siitä hiukan enemmän kuin tylsistyttäisin itseäni Ladalla

• yle areena

lisäksi kaikki Yle Areenan nettipalvelusta löytyvät pätkät!

• oboi suryong

Minä luterilaisen kirkon jäsenenä toivoisin jouluna joulun sanomaan liittyviä ohjelmia, vaan ei sieltä tule miltään kanavalta hengellistä ohjelmaa.
      En välitä katsoa ainakaan juuri jouluna kaupallista viihdehömppää, seksiä ja väkivaltaa, vaan mieluummin lähetyksiä lukemattomista täpötäysissä kirkoissa järjestettävistä tilaisuuksista.
      Suurin osa kansasta sentään kuuluu kirkkoon, jonka ansiosta meillä on monenlaisia palkallisia vapaapäiviä. Sitä sopisi pakanoidenkin hieman kunnioittaa.
      Minusta kirkosta eronneille ei kuulu nämä palkalliset vapaat, kun eivät maksa kirkollisveroa.
      Menkööt kuvaamaan, kun eivät Jeesuksen syntymäjuhlasta kerran perusta.

• qazwsx

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      50
      6763
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      674
      2932
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      83
      1270
    4. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      98
      1261
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      84
      1235
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      61
      1144
    7. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      89
      1130
    8. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      237
      1110
    9. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      72
      1012
    10. Kaikkia ei voi miellyttää

Eikä ole tarviskaan. Hyvää huomenta ja mukavaa perjantaita. 😊❄️⚜️✌🏼❤️
      Ikävä
      223