Adventtikirkko on valhetta

Moroni

Millään muulla kirkolla kuin Mormonikirkolla ei ole toista todistusta Kristuksesta!

Muuta kirkot ovat pois totuudesta ja hyödyttömiä.

54

155

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Josefus Jeruslalom

Meillä on Jeesuksen sandaalit ja roomalaisen sotilaan hylkäämä Jeesuksen ihokas lasivitriinissä.
      Ei ole kukaan tullut kyselemään asuaan.
      Voimme siis hyvällä syyllä todeta, että Nazaretin Jeesus lepää vielä hautaluolassaan. Tuskin hän ilkosillaan olisi lähtenyt haudastaan?

• !"#€%&/()=

Mormonismi on tasan paholaisen palvontaa.

• moroni

Kirkkomme on ainoa jolle Kristus on antanut pyhän nimensä. Muut eivät käytä Kristuksen nimeä koska eivät ole Hänen kirkkojaan.

• pyh!
        moroni kirjoitti:

Kirkkomme on ainoa jolle Kristus on antanut pyhän nimensä. Muut eivät käytä Kristuksen nimeä koska eivät ole Hänen kirkkojaan.

Olette tasan paholaisen kirkko.

• moroni
        pyh! kirjoitti:

Olette tasan paholaisen kirkko.

Vain itsensä Paholaisen vallassa oleva voi valehdella Kristuksen palauttaman kirkon oleva paholaisen kirkko. Tee parannus ja häpeä mutta solvauksesi ei tee edes pientä säröä Kristuksen ainoaan kirkkoon.

• pyh!
        moroni kirjoitti:

Vain itsensä Paholaisen vallassa oleva voi valehdella Kristuksen palauttaman kirkon oleva paholaisen kirkko. Tee parannus ja häpeä mutta solvauksesi ei tee edes pientä säröä Kristuksen ainoaan kirkkoon.

Te ette ole Jeesuksen kirkko. Koko oppinne on Raamatun vastainen ja sellaisenaan paholaisen juoni.

• moroni
        pyh! kirjoitti:

Te ette ole Jeesuksen kirkko. Koko oppinne on Raamatun vastainen ja sellaisenaan paholaisen juoni.

Kirkkomme on Kristuksen palauttama ja vain meillä on toinen todistus Kristuksesta. Paholainen hahmossasi koettaa valheella vääristää asioita. MAP-kirkko on kristillisin kirkko maailmassa kuten sivumme todistavat.

• Moronille mietittävä

Jaa, vai että tällaisen suun todistuksen kanssa olet liikkeellä.

No, sille et voi mitään, että Pyhä Henki sydämessä ja sydämmissämme todistaa muuta, mistä puhut.
      t
      Kun Jeesuksen veri on puhdistanut sydämen ja täyttänyt sen Hengellään, niin olemme Kristuksessa Jumalan seurakunta.

Sinulla on vain se ongelma, että joudut nyt tappelemaan näemyksessäsi itse Vapahtajaamme vastaan, koska hän on kirkon pää ja sen ostanut verellään.
      Nyt olemme Kristuksen ruumiin jäseniä ja jäsenet elävät pään alaisuudessa, joka on valaissut silmämme näkemään sen toivon, sekä perintöosan, jonka saamme pyhien joukossa perillä. Tämä mittaamaton väkevä voima, joka herätti Kristuksen kuolleista, asettaen Hänet istumaan oikealle puolelleen taivaassa, ylemmäksi kaikkia valtoja, voimia ja mahteja, ylemmäksi kaikkia herruuksia, jotka mainitaan tässä ja tulevassakin maailmassa. Hänen (tämän seurakunnan pään) kauttaan olemme eläväksi tehty. Siksi armosta olemme pelastetut ja lahjaksi saamme se perintöosan johon meidät herätetään Kristuksen paluussa ja jonka todistajia me olemme.

Eli todistuksesi on mitätön, koska siitä puuttu tämä todistus, joka on Kristuksen ruumiilla, verellä ostetulla seurakunnalla.

Sinulla taas on mietittävää, kumpaan leiriin kuulut, koska iankaikkisuutesi on siitä kiinni.

• moroni

Mormonikirkko syntyi kun taivaalliset sanansaattajat katsoivat tarpeelliseksi palauttaa Jeesuksen Kristuksen kirkko takaisin maan päälle.

Vain mormonikirkolla on toinen todistus Kristuksesta joka varmistaa Raamatun Jumalan sanaksi. Adventtikirkko ei opeta oikeaa todistusta Kristuksesta.

Mormonin Kirja on toinen todistus sille, että Jeesus Kristus todella eli ja että Hän oli ja on Jumalan Poika. Se sisältää aikaisempien aikojen profeettojen kirjoituksia. Yksi heistä, Lehi, eli noin vuonna 600 ennen Kristusta Jerusalemissa.

• nunnuka-lailailai

Kuka sinua enää uskoo kun heti aloituksen otsikko on selvä vale.

Ei varmasti Adventtikirkko ole valhetta. On se oikeasti olemassa, äläkä väitä muuta.

Olet epäluotettava hiippari.

• vielä kerran.

Et lukenut vastausta, joka on raamatusta.

Sinulla on vain se ongelma, että joudut nyt tappelemaan näemyksessäsi itse Vapahtajaamme vastaan, koska hän on kirkon pää ja sen ostanut verellään.
        Nyt olemme Kristuksen ruumiin jäseniä ja jäsenet elävät pään alaisuudessa, joka on valaissut silmämme näkemään sen toivon, sekä perintöosan, jonka saamme pyhien joukossa perillä. Tämä mittaamaton väkevä voima, joka herätti Kristuksen kuolleista, asettaen Hänet istumaan oikealle puolelleen taivaassa, ylemmäksi kaikkia valtoja, voimia ja mahteja, ylemmäksi kaikkia herruuksia, jotka mainitaan tässä ja tulevassakin maailmassa. Hänen (tämän seurakunnan pään) kauttaan olemme eläväksi tehty. Siksi armosta olemme pelastetut ja lahjaksi saamme se perintöosan johon meidät herätetään Kristuksen paluussa ja jonka todistajia me olemme.

*/*/*/*/*
        puhut taivaallisista sanansaattajista, joka palauttaa Jeesuksen kirkon.

.. Sana sanoo Gal. kirjeessä.
        Paavali, apostoli, virkansa saanut, ei ihmisiltä eikä ihmisen kautta, vaan Jeesuksen Kristuksen kautta ja Isän Jumalan, joka on hänet kuolleista herättänyt, ja kaikki veljet, jotka ovat minun kanssani, Galatian seurakunnille. Armo teille ja rauha Jumalalta, meidän Isältämme, ja Herralta Jeesukselta Kristukselta, joka antoi itsensä alttiiksi meidän syntiemme tähden, pelastaaksensa meidät nykyisestä pahasta maailmanajasta meidän Jumalamme ja Isämme tahdon mukaan! Hänen olkoon kunnia aina ja iankaikkisesti! Amen. Minua kummastuttaa, että te niin äkkiä käännytte hänestä, joka on kutsunut teidät Kristuksen armossa, pois toisenlaiseen evankeliumiin, joka kuitenkaan ei ole mikään toinen; on vain eräitä, jotka hämmentävät teitä ja tahtovat vääristellä Kristuksen evankeliumin. Mutta vaikka me, tai vaikka enkeli taivaasta julistaisi teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä me olemme teille julistaneet, hän olkoon kirottu. Niinkuin ennenkin olemme sanoneet, niin sanon nytkin taas: jos joku julistaa teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä te olette saaneet, hän olkoon kirottu. Ihmistenkö suosiota minä nyt etsin vai Jumalan? Tai ihmisillekö pyydän olla mieliksi? Jos minä vielä tahtoisin olla ihmisille mieliksi, en olisi Kristuksen palvelija.

Tuot muuta, mitä sana kirjoittaa, tee parannus. Moronille mietittävää.

• moroni

Adventtikirkolla ei ole Kristuksen nimeä. Eikä Kristus koskaan antaisikaan nimeään kuin todelliselle omalle kirkolleen. Mormonikirkolla on Kristus takanaan ja sen ovat Hänen sanansaattajansa ihmisille ilmoittaneet.

• moronille

Olet väärässä lahkossa.
      Kuulut "Myöhempien aikojen Pyhien Jeesuksen Kristuksen kirkkoon!".
      Oikeammassa on Fundamentalistinen myöhempien aikjen pyhien Jeesuksen Kristuksen kirkko.
      Melle on totuus moniavioisuus, mutta sinä olet maallistunut totuudesta hyödyttömäksi astiaksi ja seuraat maallisia lakeja.

Se ajatuksesi kantaa lahkolaisuutta, mitä tekstisi kertoo, hajotat.

• moroni

Mormonikirkko ei ole lahko, vaan myöhempien pyhien kirkko.

Puheet moniavioisuudesta ovat merkki valheellisesta Saatanan seuraajasta, jolla ainoaa Kristuksen seurakuntaa koetetaan mustamaalata.

Seuraamalla mormonikirkon Kristukselta saamaa lähetystehtävää, päätyy

• morkoonit soi

Mormonismi pähkinänkuoressa:

p://www.mormonismi.net/faq.shtml

• linkin korjaaja

• !"#€%&/()

• Kaikki uskontosuunnat ovat vakuuttuneita omasta oikeassa olostaan.

Typerät uskontosuunnat sen lisäksi väittävät olevansa ainoita oikeita.

Mitä tämä avaus tekee adventismi-palstalla? Onko kirjoittajalla edes historiallista kytkentää adventtiseurakuntaan?

• Fniss!

Asialla vaikuttaa olevan sama sanakiistan kipeä henkilö, joka on kirjoittanut tämän linkittämäni aloituksen kolmelle palstalle. Kyllästyi odottelemaan sanasotaa. Provo mikä provo, koska hänellä ei ole tuon kummempaa sanottavaa.

http://keskustelu.suomi24.fi/node/10303745

• moroni
        Fniss! kirjoitti:

Asialla vaikuttaa olevan sama sanakiistan kipeä henkilö, joka on kirjoittanut tämän linkittämäni aloituksen kolmelle palstalle. Kyllästyi odottelemaan sanasotaa. Provo mikä provo, koska hänellä ei ole tuon kummempaa sanottavaa.

http://keskustelu.suomi24.fi/node/10303745

On paljon sanottavaa.

Herramme Jeesus Kristus palautti itse seurakuntansa takaisin maan päälle ja se kirkko on MAP-kirkko, myöhempien aikojen Pyhät.

On vain yksi oikea kirkko ja yksi ainoa oikea evankeliumi. Luin adventtikirkon sivuja ja olin ihmeissäni kun siellä ilmoitettiin että myös adventtikirkon ulkopuolella muissa kirkoissa voi olla oikeita uskovia.

Tuo on suora ilmoitus siitä että adventtikirkon opit eivät voi olla oikeat. Mormonikirkko ei kiertele ja kaartele, vaan meidän kirkkomme on ainoa oikea, evankeliumimme on ainoa ja oikea, eikä missään muussa kirkossa ole Kristuksen seuraajia. Tämä on tosiasia.

Jos myöntää, että muualla on uskovia, se tarkoittaa, että oma oppi on väärässä jossain asiassa. MAP-kirkon oppi ei ole väärässä missään asiassa, eikä MAP-kirkon ulkopuolella voi olla pelastusta, sillä itse Kristus on palauttanut kirkkonsa joka on MAP-kirkko. Ihmisen pitää kuulua Myöhempien Aikojen Pyhien Jeesuksen Kristuksen Kirkkoon päästäkseen parhaaseen paikkaan! Jeesus Kristus on palauttanut kirkkonsa ja se on MAP-kirkko.

Kannattaa muodostaa kuva MAP-kirkosta MAP-kirkon omien sivujen kautta. eikä valheellisten sivujen, jotka edustavat MAP-kirkon vihollisten saatanallisia valheita.

http://www.mormonit.fi/

""Myöhempien Aikojen Pyhien Jeesuksen Kristuksen Kirkko, jonka jäseniä kutsutaan myöhempien aikojen pyhiksi ja joskus mormoneiksi, on palautettu Jeesuksen Kristuksen kirkko. Kirkon uskonkäsitykset, opetukset, valtuus ja rakenne ovat samat kuin alkukirkossa, jonka Kristus perusti maanpäällisen palvelutyönsä aikana. Kristuksen apostolit profetoivat, että Kristuksen perustama kirkko lakkaisi olemasta maan päällä (2. Tess. 2:3) ja että Hän palauttaisi sen ennen toista tulemistaan (Ap. t. 3:19–21).""

• moroni kirjoitti:

On paljon sanottavaa.

Herramme Jeesus Kristus palautti itse seurakuntansa takaisin maan päälle ja se kirkko on MAP-kirkko, myöhempien aikojen Pyhät.

On vain yksi oikea kirkko ja yksi ainoa oikea evankeliumi. Luin adventtikirkon sivuja ja olin ihmeissäni kun siellä ilmoitettiin että myös adventtikirkon ulkopuolella muissa kirkoissa voi olla oikeita uskovia.

Tuo on suora ilmoitus siitä että adventtikirkon opit eivät voi olla oikeat. Mormonikirkko ei kiertele ja kaartele, vaan meidän kirkkomme on ainoa oikea, evankeliumimme on ainoa ja oikea, eikä missään muussa kirkossa ole Kristuksen seuraajia. Tämä on tosiasia.

Jos myöntää, että muualla on uskovia, se tarkoittaa, että oma oppi on väärässä jossain asiassa. MAP-kirkon oppi ei ole väärässä missään asiassa, eikä MAP-kirkon ulkopuolella voi olla pelastusta, sillä itse Kristus on palauttanut kirkkonsa joka on MAP-kirkko. Ihmisen pitää kuulua Myöhempien Aikojen Pyhien Jeesuksen Kristuksen Kirkkoon päästäkseen parhaaseen paikkaan! Jeesus Kristus on palauttanut kirkkonsa ja se on MAP-kirkko.

Kannattaa muodostaa kuva MAP-kirkosta MAP-kirkon omien sivujen kautta. eikä valheellisten sivujen, jotka edustavat MAP-kirkon vihollisten saatanallisia valheita.

""Myöhempien Aikojen Pyhien Jeesuksen Kristuksen Kirkko, jonka jäseniä kutsutaan myöhempien aikojen pyhiksi ja joskus mormoneiksi, on palautettu Jeesuksen Kristuksen kirkko. Kirkon uskonkäsitykset, opetukset, valtuus ja rakenne ovat samat kuin alkukirkossa, jonka Kristus perusti maanpäällisen palvelutyönsä aikana. Kristuksen apostolit profetoivat, että Kristuksen perustama kirkko lakkaisi olemasta maan päällä (2. Tess. 2:3) ja että Hän palauttaisi sen ennen toista tulemistaan (Ap. t. 3:19–21).""

moroni kirjoitti: «Jos myöntää, että muualla on uskovia, se tarkoittaa, että oma oppi on väärässä jossain asiassa. MAP-kirkon oppi ei ole väärässä missään asiassa, eikä MAP-kirkon ulkopuolella voi olla pelastusta, sillä itse Kristus on palauttanut kirkkonsa joka on MAP-kirkko. Ihmisen pitää kuulua Myöhempien Aikojen Pyhien Jeesuksen Kristuksen Kirkkoon päästäkseen parhaaseen paikkaan! Jeesus Kristus on palauttanut kirkkonsa ja se on MAP-kirkko.»

Voi hurja.

Olisiko adventtiseurakunta jotenkin enemmän oikeassa, jos se väittäisi, että pelastusta ei ole sen ulkopuolella?

Merkillinen on ihmisen psyyke, kun tuollaisia kykenee todesta ottamaan. Fundamentalismissa on jo sinänsä ihmettä pienelle kulkijalle, mutta tämä ankara eksklusiivisuus on kyllä vielä paksumpaa.

Olen tavannut mormoneja ja he vaikuttavat ihan täysipäisiltä ihmisiltä. Uskontoasioita ei oteta kovin herkästi puheeksi. Eri juttu sitten ovat ovelta ovelle kiertävät mustapukuiset ulkomaalaiset poikaset, jotka pää kallellaan hymyillen tervehtivät: " Hüva pava. Miten täillä mene?" Olen sellaisia pari kertaa tavannut ovellani ja olen vakuuttanut, että minun kanssani juttelu on heille pelkkää ajanhukkaa. Olen sitten aivan vilpittömästi toivottanut parhainta menestystä ja viisautta.

Sellainen on ihmisen sielu. Siellä voi olla musta aukko keskellä muuten rationaalista kokonaisuutta.

• moroni
        v.aari kirjoitti:

moroni kirjoitti: «Jos myöntää, että muualla on uskovia, se tarkoittaa, että oma oppi on väärässä jossain asiassa. MAP-kirkon oppi ei ole väärässä missään asiassa, eikä MAP-kirkon ulkopuolella voi olla pelastusta, sillä itse Kristus on palauttanut kirkkonsa joka on MAP-kirkko. Ihmisen pitää kuulua Myöhempien Aikojen Pyhien Jeesuksen Kristuksen Kirkkoon päästäkseen parhaaseen paikkaan! Jeesus Kristus on palauttanut kirkkonsa ja se on MAP-kirkko.»

Voi hurja.

Olisiko adventtiseurakunta jotenkin enemmän oikeassa, jos se väittäisi, että pelastusta ei ole sen ulkopuolella?

Merkillinen on ihmisen psyyke, kun tuollaisia kykenee todesta ottamaan. Fundamentalismissa on jo sinänsä ihmettä pienelle kulkijalle, mutta tämä ankara eksklusiivisuus on kyllä vielä paksumpaa.

Olen tavannut mormoneja ja he vaikuttavat ihan täysipäisiltä ihmisiltä. Uskontoasioita ei oteta kovin herkästi puheeksi. Eri juttu sitten ovat ovelta ovelle kiertävät mustapukuiset ulkomaalaiset poikaset, jotka pää kallellaan hymyillen tervehtivät: " Hüva pava. Miten täillä mene?" Olen sellaisia pari kertaa tavannut ovellani ja olen vakuuttanut, että minun kanssani juttelu on heille pelkkää ajanhukkaa. Olen sitten aivan vilpittömästi toivottanut parhainta menestystä ja viisautta.

Sellainen on ihmisen sielu. Siellä voi olla musta aukko keskellä muuten rationaalista kokonaisuutta.

Kysymys v.aarille.

Montako kirkkoa Kristus perusti?

Matt. 16:18Ja minä sanon sinulle: Sinä olet Pietari*, ja tälle kalliolle minä rakennan kirkkoni. Sitä eivät tuonelan portit voita.

Oikealta kirkolta on oikeutettua vaatia tiettyjä tuntomerkkejä:
        1. Oikea tieto Jumalasta. Sen saamme ilmoitusten kautta eikä uskontunnustuksista.
        2. Ilmoitus on välttämätöntä, sillä omin keinoin ei voi saada varmaa tietoa tuonpuoleisesta.
        3. Evankeliumin ensimmäiset periaatteet: usko, parannus, upotuskaste syntien anteeksi saamiseksi ja Pyhän Hengen vastaanottaminen kätten päällepanon kautta.
        4. Valtuus tehdä evankeliumin toimituksia ja johtaa kirkkoa.
        5. Uusien pyhien kirjoitusten esiin tuleminen. Jumala ei ole kuollut eikä Raamattu ole ainoa mahdollinen pyhä kirjoitus.
        6. Kirkon organisaation tulee olla Jumalan hyväksymä. Siinä tulee olla apostolinen johto.
        7. Kirkon tulee tehdä lähetystyötä.
        8. Kirkossa tulee esiintyä Hengen lahjoja.
        9. Temppelit kuuluvat tosi kirkkoon.
        Jokaista kohtaa voi perustella Raamatulla.

En voi edes kuvitella mitään sellaista uskonnollista suuntaa, joka olisi voinut vakuuttaa minut samalla tavalla kuin Kristuksen palauttama kirkko, MAP-kirkko.

Tässä kirkossa on niin paljon totuuden rakkauteeni vetoavaa:
        - Selkeys siitä, millainen oli alkukirkko. Siinä oli 12 apostolia. Sellainen tulisi kirkon olla nytkin.
        - Luopumus tuosta alkuperäisestä selitti kristinuskon nimissä tehdyt hirmuteot.
        - Oppi muutettiin kirkolliskokousten päätöksillä.
        - Evankeliumin selkeät toimitukset kuten kaste muuttuivat siitä, mitä oli aluksi.
        - Selkeä vastaus siihen, miten niille käy, jotka kuolevat edes kuulematta evankeliumia tai, jotka on johdettu uskomaan muuhun kuin alkuperäiseen Kristuksen oppiin.
        - Uudet ilmoitukset. Jumala ei ole kuollut, vaan voi yhä antaa lisää sanaansa. Sain varmuuden, että Mormonin kirja on "muiden lampaiden" pyhä kirjoitus. Se saatiin ihmeellisellä tavalla enkelin tuomana, mikä täyttää Ilm. 14:6 jakeen ennustuksen.

Tuskin mikään kohta yksinään olisi ollut riittävä, mutta kaikki nuo yhdessä ja paljon lisää, saivat minut tuntemaan, että Jeesuksen Kristuksen kirkko oli todella palautettu.

Lehtisessä "Mormonismin aseman vahvuus" kertoo edesmennyt vanhin Orson F. Whitney seuraavan tapahtuman;

"Vuosia sitten tuli Utahiin muuan roomalaiskatollisen kirkon jäsen, ja puhui Suolajärven tabernaakkelissa. Hän oli oppinut, tusinan verran kieliä osaava, vilpitön mies. Hän tuntui tietävän kaiken lakiasioista, teologista, kirjallisuudesta, tieteen ja filosofian aloilta. Eräänä päivänä hän sanoi minulle: "Te mormonit olette kaikki tietämättömiä. Te ette tiedä edes oman asemanne vahvuutta. Se on niin luja, että koko kristillisessä maailmassa on vain yksi toinen yhtä kestävä, ja se on katollisen kirkon asema. Ratkaisu on tapahtuva katolilaisuuden ja mormonismin välillä.
        Jos me olemme oikeassa, te olette väärässä; jos te olette oikeassa, me olemme väärässä, ja siinä kaikki. Protestanteilla ei ole edes yhtä jalkaa, jolla he voisivat seisoa. Sillä jos me olemme väärässä, niin hekin ovat väärässä, koska ovat osa meistä ja ovat meistä lähteneet; jos taas me olemme oikeassa, niin he ovat luopiota, jotka me olemme erottaneet kauan sitten.
        Jos meillä on Pietarista lähtien apostolinen seuraanto (successio apostolica), kuten me väitämme, niin mormonismia ei tarvita; mutta jos meillä ei sitä ole, niin silloin sellainen mies kuin Joseph Smith oli välttämätön, ja mormonismin asenne on ainoa oikea. On olemassa joko evankeliumin jatkuminen muinaisista ajoista alkaen tai sitten evankeliumin palauttaminen myöhempinä aikoina."

• Moron nääs.
        moroni kirjoitti:

Kysymys v.aarille.

Matt. 16:18Ja minä sanon sinulle: Sinä olet Pietari*, ja tälle kalliolle minä rakennan kirkkoni. Sitä eivät tuonelan portit voita.

1. Oikea tieto Jumalasta. Sen saamme ilmoitusten kautta eikä uskontunnustuksista.
        2. Ilmoitus on välttämätöntä, sillä omin keinoin ei voi saada varmaa tietoa tuonpuoleisesta.
        3. Evankeliumin ensimmäiset periaatteet: usko, parannus, upotuskaste syntien anteeksi saamiseksi ja Pyhän Hengen vastaanottaminen kätten päällepanon kautta.
        5. Uusien pyhien kirjoitusten esiin tuleminen. Jumala ei ole kuollut eikä Raamattu ole ainoa mahdollinen pyhä kirjoitus.
        6. Kirkon organisaation tulee olla Jumalan hyväksymä. Siinä tulee olla apostolinen johto.

En voi edes kuvitella mitään sellaista uskonnollista suuntaa, joka olisi voinut vakuuttaa minut samalla tavalla kuin Kristuksen palauttama kirkko, MAP-kirkko.

- Selkeys siitä, millainen oli alkukirkko. Siinä oli 12 apostolia. Sellainen tulisi kirkon olla nytkin.
        - Evankeliumin selkeät toimitukset kuten kaste muuttuivat siitä, mitä oli aluksi.
        - Selkeä vastaus siihen, miten niille käy, jotka kuolevat edes kuulematta evankeliumia tai, jotka on johdettu uskomaan muuhun kuin alkuperäiseen Kristuksen oppiin.
        - Uudet ilmoitukset. Jumala ei ole kuollut, vaan voi yhä antaa lisää sanaansa. Sain varmuuden, että Mormonin kirja on "muiden lampaiden" pyhä kirjoitus. Se saatiin ihmeellisellä tavalla enkelin tuomana, mikä täyttää Ilm. 14:6 jakeen ennustuksen.

Tuskin mikään kohta yksinään olisi ollut riittävä, mutta kaikki nuo yhdessä ja paljon lisää, saivat minut tuntemaan, että Jeesuksen Kristuksen kirkko oli todella palautettu.

Lehtisessä "Mormonismin aseman vahvuus" kertoo edesmennyt vanhin Orson F. Whitney seuraavan tapahtuman;

"Vuosia sitten tuli Utahiin muuan roomalaiskatollisen kirkon jäsen, ja puhui Suolajärven tabernaakkelissa. Hän oli oppinut, tusinan verran kieliä osaava, vilpitön mies. Hän tuntui tietävän kaiken lakiasioista, teologista, kirjallisuudesta, tieteen ja filosofian aloilta. Eräänä päivänä hän sanoi minulle: "Te mormonit olette kaikki tietämättömiä. Te ette tiedä edes oman asemanne vahvuutta. Se on niin luja, että koko kristillisessä maailmassa on vain yksi toinen yhtä kestävä, ja se on katollisen kirkon asema. Ratkaisu on tapahtuva katolilaisuuden ja mormonismin välillä.
        Jos me olemme oikeassa, te olette väärässä; jos te olette oikeassa, me olemme väärässä, ja siinä kaikki. Protestanteilla ei ole edes yhtä jalkaa, jolla he voisivat seisoa. Sillä jos me olemme väärässä, niin hekin ovat väärässä, koska ovat osa meistä ja ovat meistä lähteneet; jos taas me olemme oikeassa, niin he ovat luopiota, jotka me olemme erottaneet kauan sitten.
        Jos meillä on Pietarista lähtien apostolinen seuraanto (successio apostolica), kuten me väitämme, niin mormonismia ei tarvita; mutta jos meillä ei sitä ole, niin silloin sellainen mies kuin Joseph Smith oli välttämätön, ja mormonismin asenne on ainoa oikea. On olemassa joko evankeliumin jatkuminen muinaisista ajoista alkaen tai sitten evankeliumin palauttaminen myöhempinä aikoina."

Joseph Smith oli jossain määrin ristiriitainen henkilö. Hän kertoi saaneensa n. 1820 ilmoituksen, että kaikki kirkot olivat väärässä ja ettei hänen tullut liittyä mihinkään niistä. Kuitenkin Smith liittyi Harmonyn metodistiseurakunnan opetusluokkaan, mutta joutui eroamaan v. 1828, koska häntä syytettiin taikuuden harjoittajaksi. Myöhemmin Smith liittyi vapaamuurareihin tai ainakin oli heidän kanssaan tiiviissä vuorovaikutuksessa kunnes hänet erotettiin uskonnollisten väitteidensä takia.

Smith joutui elämänsä aikana toistuvasti kahnauksiin etenkin mormonikirkon ulkopuolisten ihmisten kanssa. Usean kerran Smith oli myös virallisesti kuulusteltavana - useiden muiden mormonikirkon johtohenkilöiden kanssa - joutumatta kuitenkaan oikeuden eteen todisteiden puutteen tai virheellisyyden takia.[8]

Monet mormonikirkon johtohenkilöt, mm. kultalevyjen kolme todistajaa, riitaantuivat Smithin kanssa ja erosivat tai erotettiin kirkosta.

Joseph Smith ja mormonikirkon johtajat harjoittivat moniavioisuutta, vaikka kiistivät sen, jo ennen kuin kirkko julkisti moniavioisuuden 1952.

Joseph Smith käänsi Egyptistä löytyneistä papuryksista Kallisarvoisen helmen sisältämän Aabrahamin kirjan. Egyptologien mukaan Aabrahamin kirjan pohjana olleet papyrykset ovat todellisuudessa osa egyptiläistä kuolleiden kirjaa ja käännöstyö muinaisegyptistä ja kuvien tulkinta on suoritettu väärin.

Edellinen oli lainaus wikipediasta. Lisää asiallista tietoa mormoneista saa täältä:

http://www.mormonismi.net/faq.shtml

• moroni
        Moron nääs. kirjoitti:

Joseph Smith oli jossain määrin ristiriitainen henkilö. Hän kertoi saaneensa n. 1820 ilmoituksen, että kaikki kirkot olivat väärässä ja ettei hänen tullut liittyä mihinkään niistä. Kuitenkin Smith liittyi Harmonyn metodistiseurakunnan opetusluokkaan, mutta joutui eroamaan v. 1828, koska häntä syytettiin taikuuden harjoittajaksi. Myöhemmin Smith liittyi vapaamuurareihin tai ainakin oli heidän kanssaan tiiviissä vuorovaikutuksessa kunnes hänet erotettiin uskonnollisten väitteidensä takia.

Smith joutui elämänsä aikana toistuvasti kahnauksiin etenkin mormonikirkon ulkopuolisten ihmisten kanssa. Usean kerran Smith oli myös virallisesti kuulusteltavana - useiden muiden mormonikirkon johtohenkilöiden kanssa - joutumatta kuitenkaan oikeuden eteen todisteiden puutteen tai virheellisyyden takia.[8]

Monet mormonikirkon johtohenkilöt, mm. kultalevyjen kolme todistajaa, riitaantuivat Smithin kanssa ja erosivat tai erotettiin kirkosta.

Joseph Smith ja mormonikirkon johtajat harjoittivat moniavioisuutta, vaikka kiistivät sen, jo ennen kuin kirkko julkisti moniavioisuuden 1952.

Joseph Smith käänsi Egyptistä löytyneistä papuryksista Kallisarvoisen helmen sisältämän Aabrahamin kirjan. Egyptologien mukaan Aabrahamin kirjan pohjana olleet papyrykset ovat todellisuudessa osa egyptiläistä kuolleiden kirjaa ja käännöstyö muinaisegyptistä ja kuvien tulkinta on suoritettu väärin.

Edellinen oli lainaus wikipediasta. Lisää asiallista tietoa mormoneista saa täältä:

http://www.mormonismi.net/faq.shtml

Kirjoitus oli pelkkää Kristuksen halventamista. Vastustajiemme ajatukset ja väitteet uskostamme on aivan väärin. Mormonismi -valhesivuston totuusarvo on kyseenlainen.

Tuolla oikeaa tietoa uskostamme. Tulkaa, mikäli haluatte pelastusta.

• Nääs moron.
        moroni kirjoitti:

Kirjoitus oli pelkkää Kristuksen halventamista. Vastustajiemme ajatukset ja väitteet uskostamme on aivan väärin. Mormonismi -valhesivuston totuusarvo on kyseenlainen.

Tuolla oikeaa tietoa uskostamme. Tulkaa, mikäli haluatte pelastusta.

Ei kukaan autoakaan osta luottaen valmistajan lupauksiin, vaan lukee puolueettomia testejä:

http://www.mormonismi.net/

• moroni kirjoitti:

Kysymys v.aarille.

moroni kirjoitti: «Montako kirkkoa Kristus perusti?

Matt. 16:18Ja minä sanon sinulle: Sinä olet Pietari*, ja tälle kalliolle minä rakennan kirkkoni. Sitä eivät tuonelan portit voita.»

Katsotaan hiukan alkuperäisempää Matteusta:
        καγω δε σοι λεγω οτι συ ει πετρος και επι ταυτη τη πετρα οικοδομησω μου την εκκλησιαν και πυλαι αδου ου κατισχυσουσιν αυτης

"petros" on pikkukivi ja "petra" on kallio. Siinä on sanaleikki nimestä. Pietari oli kivenmurikka siihen verrattuna, mikä on seurakunnan perustus.

"ekklesia" on suomennettu sanalla "kirkko", mikä on etymologisesti väärin. Kirkko on sanana johdettu kreikan "herraa" tarkoittavasta sanasta, lähinnä sen genetiivimuodosta.

Täsmällinen merkitys tuolle sanalle olisi jotakin sellaista kuin "ulos kutsutut". Se viittaa nimenomaan yhteisöön ruohonjuuritasolla eikä mihinkään keskitettyyn johtoon tai herraan, ei edes Jeesukseen. Seurakunnan olennainen määrittävä asia oli sen jäsenten sydämissä eikä organisaatiossa.

Ja sellaista "ekklesiaa" eivät haadeksen portit voita.

Kristus ei perustanut kirkkoa vaan opetti Jumalan valtakuntaa, jokaiselle suoraan ilman mitään välittäjiä.

• v.aari kirjoitti:

Matt. 16:18Ja minä sanon sinulle: Sinä olet Pietari*, ja tälle kalliolle minä rakennan kirkkoni. Sitä eivät tuonelan portit voita.»

καγω δε σοι λεγω οτι συ ει πετρος και επι ταυτη τη πετρα οικοδομησω μου την εκκλησιαν και πυλαι αδου ου κατισχυσουσιν αυτης

"petros" on pikkukivi ja "petra" on kallio. Siinä on sanaleikki nimestä. Pietari oli kivenmurikka siihen verrattuna, mikä on seurakunnan perustus.

"ekklesia" on suomennettu sanalla "kirkko", mikä on etymologisesti väärin. Kirkko on sanana johdettu kreikan "herraa" tarkoittavasta sanasta, lähinnä sen genetiivimuodosta.

Täsmällinen merkitys tuolle sanalle olisi jotakin sellaista kuin "ulos kutsutut". Se viittaa nimenomaan yhteisöön ruohonjuuritasolla eikä mihinkään keskitettyyn johtoon tai herraan, ei edes Jeesukseen. Seurakunnan olennainen määrittävä asia oli sen jäsenten sydämissä eikä organisaatiossa.

Kristus ei perustanut kirkkoa vaan opetti Jumalan valtakuntaa, jokaiselle suoraan ilman mitään välittäjiä.

Näköjään systeemi nielaisi lainaamani kreikankielisen tekstin. Mutta voihan kuka tahansa käydä kurkkaamassa sen vaikkapa tuolta:

http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?ref=Matt. 16:18&mod1=Byz

• pyh!
        moroni kirjoitti:

On paljon sanottavaa.

Ei ole. Piste.

• moroni
        pyh! kirjoitti:

Ei ole. Piste.

MAP-kirkko on ainoa Kristuksen palauttama kirkko maan päällä.

MAP-kirkolla on ainoana Kristukselta saatu toinen todistus Kristuksesta. Muut kirkot ovat harhaoppisia, mukaanlukien adventtikirkko. Tulette huomaamaan asian kuolemanne jälkeen.

• moroni
        Nääs moron. kirjoitti:

Ei kukaan autoakaan osta luottaen valmistajan lupauksiin, vaan lukee puolueettomia testejä:

MAP-kirkko on ainoa Kristuksen palauttama kirkko maan päällä. Mormonismi -sivut edustavat Paholaisen harhautusyritystä.

Oikeaa tietoa täältä.

• moroni
        v.aari kirjoitti:

MAP-kirkko on ainoa Kristuksen palauttama kirkko maan päällä. Muut ovat väärien profeettojen kirkkoja.

• moroni kirjoitti:

MAP-kirkko on ainoa Kristuksen palauttama kirkko maan päällä. Muut ovat väärien profeettojen kirkkoja.

moroni kirjoitti: «MAP-kirkko on ainoa Kristuksen palauttama kirkko maan päällä. Muut ovat väärien profeettojen kirkkoja. »

Nyt tuntuu siltä, että et lue vastauksia ja vain jankutat samaa.

Lauseet eivät muutu todemmiksi niitä toistamalla.

• moroni kirjoitti:

MAP-kirkolla on ainoana Kristukselta saatu toinen todistus Kristuksesta. Muut kirkot ovat harhaoppisia, mukaanlukien adventtikirkko. Tulette huomaamaan asian kuolemanne jälkeen.

moroni kirjoitti: «Muut kirkot ovat harhaoppisia, mukaanlukien adventtikirkko. Tulette huomaamaan asian kuolemanne jälkeen. »

Onko joku kaverisi tullut kuoltuaan kertomaan?

• pyh!
        moroni kirjoitti:

MAP-kirkko on ainoa Kristuksen palauttama kirkko maan päällä. Mormonismi -sivut edustavat Paholaisen harhautusyritystä.

Oikeaa tietoa täältä.

Meitä ei kiinnosta teidän valheenne, joten ihan turhaan kirjoitat tänne.

• pyh!
        moroni kirjoitti:

Viimeisellä tuomiolla näet, että uskoit valheeseen.

• moroni
        pyh! kirjoitti:

Meitä ei kiinnosta teidän valheenne, joten ihan turhaan kirjoitat tänne.

MAP-kirkolla on toinen todistus Kristuksesta. Adventtikirkolla ei ole. Adventtikirkko on valhetta, MAP-kirkko on Kristuksen itsensä Maan päälle palauttama. Huomaat kirkkosi opit valheeksi ennemmin tai myöhemmin. Toivottavasti ennemmin kuin on myöhäistä.

• moroni
        v.aari kirjoitti:

moroni kirjoitti: «MAP-kirkko on ainoa Kristuksen palauttama kirkko maan päällä. Muut ovat väärien profeettojen kirkkoja. »

Nyt tuntuu siltä, että et lue vastauksia ja vain jankutat samaa.

Lauseet eivät muutu todemmiksi niitä toistamalla.

Eivätkä sinun lauseesi muutu todemmiksi turhalla jaarittelulla. MAP-kirkko on ainoa Kristuksen palauttama kirkko Maan päällä.

Tässä apostolin vahva todistus Mormoninkirjan jumalallisesta alkuperästä. Voin yhtyä siihen oman kokemukseni perusteella täysin.

http://www.youtube.com/watch?v=K7-XVLs6u-c&feature=youtu.be

On vain yksi Kristukseen tukeutuva kirkko maailmassa ja se on MAP-kirkko.

Mormonien vastustamisessa on käytetty valheita ja puolitotuuksia ja v.aari käyttää samoja menetelmiä.

• moroni
        pyh! kirjoitti:

Viimeisellä tuomiolla näet, että uskoit valheeseen.

MAP-kirkon jäsenillä ei ole mitään syytä pelätä viimeistä tuomiota, sillä olemme Kristuksen itsensä palauttaman kirkon jäseniä. Muilla on, sillä Kristus ei ole palauttanut Maan päälle teidän kirkkojanne.

• moroni kirjoitti:

Eivätkä sinun lauseesi muutu todemmiksi turhalla jaarittelulla. MAP-kirkko on ainoa Kristuksen palauttama kirkko Maan päällä.

Tässä apostolin vahva todistus Mormoninkirjan jumalallisesta alkuperästä. Voin yhtyä siihen oman kokemukseni perusteella täysin.

http://www.youtube.com/watch?v=K7-XVLs6u-c&feature=youtu.be

On vain yksi Kristukseen tukeutuva kirkko maailmassa ja se on MAP-kirkko.

Mormonien vastustamisessa on käytetty valheita ja puolitotuuksia ja v.aari käyttää samoja menetelmiä.

moroni kirjoitti: «Mormonien vastustamisessa on käytetty valheita ja puolitotuuksia ja v.aari käyttää samoja menetelmiä. »

Mielenkiintoista.

Näytäpä, missä kohdassa olen käyttänyt valhetta tai puolitotuutta.

Itse et ole perustellut sanojasi oikeastaan millään. Toistat vain samaa väitettä. Myös linkkaamasi video on samaa tavaraa.

• pyh!
        moroni kirjoitti:

MAP-kirkolla on toinen todistus Kristuksesta. Adventtikirkolla ei ole. Adventtikirkko on valhetta, MAP-kirkko on Kristuksen itsensä Maan päälle palauttama. Huomaat kirkkosi opit valheeksi ennemmin tai myöhemmin. Toivottavasti ennemmin kuin on myöhäistä.

Oletko joku viisivuotias hiekkalaatikolla? Mene keskustelemaan uskostasi omalle palstallesi. Tuo suunsoitto alkaa jo kyllästyttää kaikkia.

• pyh!
        moroni kirjoitti:

MAP-kirkon jäsenillä ei ole mitään syytä pelätä viimeistä tuomiota, sillä olemme Kristuksen itsensä palauttaman kirkon jäseniä. Muilla on, sillä Kristus ei ole palauttanut Maan päälle teidän kirkkojanne.

Ette ole. Hyvin on paholainen sinut pettänyt ja sokaissut.

• moroni
        pyh! kirjoitti:

Ette ole. Hyvin on paholainen sinut pettänyt ja sokaissut.

Olemme Kristuksen palauttama kirkko. Asia selviää virallista sivuamme lukemalla. Profeetta Smith sai itseltään Kristukselta käskyn palauttaa MAP-kirkko Maan päälle. Väitteesi ovat valhetta.

• moroni
        v.aari kirjoitti:

moroni kirjoitti: «Mormonien vastustamisessa on käytetty valheita ja puolitotuuksia ja v.aari käyttää samoja menetelmiä. »

Mielenkiintoista.

Näytäpä, missä kohdassa olen käyttänyt valhetta tai puolitotuutta.

Itse et ole perustellut sanojasi oikeastaan millään. Toistat vain samaa väitettä. Myös linkkaamasi video on samaa tavaraa.

Video on todiste Mormoninkirjan jumalallisesta alkuperästä. Vain Paholaisen vallassa oleva voi muuta väittää.

• moroni
        pyh! kirjoitti:

Oletko joku viisivuotias hiekkalaatikolla? Mene keskustelemaan uskostasi omalle palstallesi. Tuo suunsoitto alkaa jo kyllästyttää kaikkia.

Etkö kykene lukemaan totuutta? Siksi Paholainen pistää sinut pilkkaamaan ja solvaamaan Kristuksen palauttamaa kirkkoa. Tee parannus ja liity MAP-kirkkoon, ainoaan kirkkoon jolla on toinen todistus Kristuksesta.

• moroni kirjoitti:

Olemme Kristuksen palauttama kirkko. Asia selviää virallista sivuamme lukemalla. Profeetta Smith sai itseltään Kristukselta käskyn palauttaa MAP-kirkko Maan päälle. Väitteesi ovat valhetta.

moroni kirjoitti: «Olemme Kristuksen palauttama kirkko. Asia selviää virallista sivuamme lukemalla. Profeetta Smith sai itseltään Kristukselta käskyn palauttaa MAP-kirkko Maan päälle.»

Onko sinulla jotakin näyttöä näiden väitteiden tueksi? Tietenkin nuo väitteet esitetään MAP-kirkon virallisella sivulla.

Onko olemassa jokin sellainen sisäinen kokemus, joka saa vakuuttuneeksi Smithin ja MAP-kirkon esittämien väitteiden todenperäisyydestä?

Pystytkö kumoamaan mormonismi.net -sivustolla kerrotut kiusalliset ristiriitaisuudet mormonien opetuksessa? Onko esimerkiksi Mormonin kirjassa kerrotuista Amerikan muinaisista asukkaista jotakin todellista näyttöä?

Nyt tuntuu siltä, että todistuksesi on vain saman lauseen toistamista: "Olemme Kristuksen palauttama kirkko" sekä sen vähäisiä variaatioita.

• moroni
        v.aari kirjoitti:

moroni kirjoitti: «Olemme Kristuksen palauttama kirkko. Asia selviää virallista sivuamme lukemalla. Profeetta Smith sai itseltään Kristukselta käskyn palauttaa MAP-kirkko Maan päälle.»

Onko sinulla jotakin näyttöä näiden väitteiden tueksi? Tietenkin nuo väitteet esitetään MAP-kirkon virallisella sivulla.

Onko olemassa jokin sellainen sisäinen kokemus, joka saa vakuuttuneeksi Smithin ja MAP-kirkon esittämien väitteiden todenperäisyydestä?

Pystytkö kumoamaan mormonismi.net -sivustolla kerrotut kiusalliset ristiriitaisuudet mormonien opetuksessa? Onko esimerkiksi Mormonin kirjassa kerrotuista Amerikan muinaisista asukkaista jotakin todellista näyttöä?

Nyt tuntuu siltä, että todistuksesi on vain saman lauseen toistamista: "Olemme Kristuksen palauttama kirkko" sekä sen vähäisiä variaatioita.

MAP-kirkon virallisilta sivuilta saat kaikki tarvitsemasi vastaukset. Kristus ja toinen todistus Hänestä on riittävä todistus joka ei Paholaisen vallassa olevalle kelpaa. Mormonismi sivuston valheet eivät meitä liikuta koska Paholaisella ei ole valtaa Kristuksen palauttamaan kirkkoon. Paholainen koettaa harhauttaa ja sitä se rienaaja yrittää nyt v.aarin hahmossa.

• mathetes
        moroni kirjoitti:

MAP-kirkon virallisilta sivuilta saat kaikki tarvitsemasi vastaukset. Kristus ja toinen todistus Hänestä on riittävä todistus joka ei Paholaisen vallassa olevalle kelpaa. Mormonismi sivuston valheet eivät meitä liikuta koska Paholaisella ei ole valtaa Kristuksen palauttamaan kirkkoon. Paholainen koettaa harhauttaa ja sitä se rienaaja yrittää nyt v.aarin hahmossa.

Aivan oikein!!!
        Mormonismi on "toinen todistus toisesta kristuksesta"!
        Elikä mormonismilla ei ole mitään tekemistä kristillisyyden kanssa!

Jeesus ei ole koskaan "perustanut kirkkoa", vaan kutsunut ihmisiä "ulos maailmasta" ja sen yhteisön nimi johon nuo ihmiset uskoontultuaan liittyivät on kreikaksi ilmaistu sanalla -(ekklesia - uloskutsutut)! Elikä Jeesus ei ole perustanut mitään kirkkoa milloinkaan tai oppia jossa tunnustetaan ihmistekoisia oppirituaaleja, vaan perusti sanoman todellisesta pelastuksesta, joka on ainoastaan Kristuksessa Jeesuksessa, Hänen Sanansa kautta!

Hänen pelastuksen sanomansa on ollut aina sama, se ei ole miksikään muuttunut, vaan se sama alkuperäinen sanoma toimii edelleenkin! Mitään "toista todistusta ei tarvita", vaan se entinen samainen sana mikä on kaikenaikaa ollut olemassa, se riittää! Lue-(Room 10:17 / Jaak 1:18)!

Tuo "Kirkko" sana, on joko lainattu kreikan sanasta "kyriakos" = (herran oma) tai toinen tulkinta on vanhasta kelttiläisesta sanasta "kirshe" joka merkitsee muinaista, kivistä tehtyä "ympyräkehää" jossa toimitettiin jumalille veriuhreja! Huom! Kirkko sanan saksalaista muotoa "kirsh", tai engl, "church", ...jne...!

Sitten vielä Pietarista!
        Kun Jeesus sanoi Pietarille: "Sinä olet Pietari, -(kreik, petros = kivilohkare)!
        Ja/mutta tälle kalliolle - (petra = kallio), MINÄ RAMENNAN SEURAKUNTANI!

Huomaatko tuon sanan todellisen sisällön!?
        Kun luemme Raamattua, niin huomaamme, että juuri Jeesus on se todellinen "Kallio" minkä varassa kristillinen seurakunta ja ihmiskunnan pelastuminen ja toivo seisoo!- (1Kor 10:4)! Sillä hänhän omalla uhrillaan valmisti kaiken, ei siis Pietarin uhrilla, vaan omalla uhriverellään golgatan ristinpuulla! Kenenkään ihmisen varaan ei siis voi rakentaa Kristuksen seurakuntaa, jotenka tuo Pietarin asettaminen mukamas "kirkon" perustukseksi on tosi huono tulkinta! Kristillisen seurakunnan kallioperustus ja kulmakivi on yksinomaan Jeesus Kristus, ei Pietari! -(Ef 2:20)!

Kuka tahansa järkeään käyttävä ihminen huomaa heti, että Smith julisti omiaan vilkkaan mielikuvituksen omaavana henkilönä ja jo vielä teinipoikana ollessaan!

Tuolla oli hyvä linkki mormooni kysymyksiin, se todella kannattaa lukea ja ottaa myös järki mukaan töihin kun sitä lukee! Vain ihminen joka on ymmärrykseltään aivopesty umpisokeaksi ei huomaa sitä petosta, joka mormonismiin ja sen oppiin liittyy!

Jeesus sinulle runsaasti sanaansa valaiskoon!
        Ja tervettä järjen käyttöä!

Terv, nimim, mathetes

• pyh!
        moroni kirjoitti:

Etkö kykene lukemaan totuutta? Siksi Paholainen pistää sinut pilkkaamaan ja solvaamaan Kristuksen palauttamaa kirkkoa. Tee parannus ja liity MAP-kirkkoon, ainoaan kirkkoon jolla on toinen todistus Kristuksesta.

Teillä ei ole totuutta enkä teidän kirkkoonne liity.

• pyh!
        moroni kirjoitti:

Video on todiste Mormoninkirjan jumalallisesta alkuperästä. Vain Paholaisen vallassa oleva voi muuta väittää.

Sinulla soi yksi ja sama levy koko ajan. Me emme usko sinun väitteitäsi, joten voit jo lopettaa.

• pyh!
        moroni kirjoitti:

Ei saanut. Piste.

• moroni
        pyh! kirjoitti:

Teillä ei ole totuutta enkä teidän kirkkoonne liity.

Kuten sivuiltamme selviää, vain meille on annettu toinen todistus Kristuksesta ja vain me olemme Kristuksen palauttama kirkko Maan päällä. Kirkkoomme liittyminen on vapaaehtoista ja jos ihminen on Paholaisen vallassa hän ei tietenkään halua Kristuksen ainoaan kirkkoon liittyä vaan jatkaa Paholaisen palvomista.

• moroni
        pyh! kirjoitti:

Sinulla soi yksi ja sama levy koko ajan. Me emme usko sinun väitteitäsi, joten voit jo lopettaa.

Et tietenkään usko koska olet Kristusta vastaan ja Paholaisen puolella joka paljastuu pilkkaavasta ja solvaavasta tyylistäsi. Kristuksen omat eivät koskaan pilkkaa ja solvaa. Paholaisen omat pilkkaavat toista viisi vuotiaaksi. Ihmisille on pyöritettävä samaa levyä niin kauan että he kääntyvät Kristuksen palauttaman kirkon puoleen ja ottavat vastaan toisen todistuksen Kristuksesta ja lakkaavat palvomasta valheprofeettoja kuten Ellen Whiteä.

• .

Adventismin perustana ovat valheelliset Raamatun tulkinnat, jotka tekevät a-kirkon opista "toista sanomaa" kuin Uuden Testamentin Evankeliumi.
      Adventismi on erottautumisen kautta leimautumista väärään opetukseen.
      Adventtismiin uudelleenkasto on adventtikirkon opetuksen alaisuuteen kastoa eikä sillä ole mitää tekoa Raamatun kasteopetuksen kanssa.

• Pyh!

Pyh!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      61
      2280
    2. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      32
      1724
    3. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      10
      1534
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      375
      1529
    5. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      14
      1494
    6. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1367
    7. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      1118
    8. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      106
      1101
    9. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      9
      1064
    10. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      989
    Aihe