http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=20aRU6hSGP0
Osaako koira varoa tota pyörää vai miten tuo näyttää niin hyvin sujuvan? Miten koira opetetaan kulkemaan pyörän vierellä?
Itseäni tommonen touhu vähän puistattaa...Milloin tahansa koira saattaa tehdä jonkun liikeen väärin ja jäädä pyörän alle.
Kuinka vaarallista tämä touhu on?
6
246
Vastaukset
- huhheijjaa
Hauskinta oli ne hypyt kun koirakin hyppäsi :)
Itsekin pyöräilen koirani kanssa. Juoksutan sitä myös kilpaa auton rinnalla. Homma pitää rauhassa opetella koiran kanssa, eikä kylmiltään lähteä kiitämään. Koira oppii nopeasti miten kulkuneuvo käyttäytyy, eikä aseta itseään vaaraan. Se on siis älykäs siinä ja osaa ennakoida liikkeet. Mutta tietysti voi tapahtua jotakin ennakoimatonta, niinhän elämässä aina. Ilo katsella moista, koira ainakin nautti siitä..................
- 2424242424
Eihän tuossa nyt mitään kummallista ole, otetaan koira pyörän sivulle ja lähdetään ajamaan, jos koira tuntee seuraa käskyn, sanotaan seuraa, tottumattomana voi pyörän eteen juosta jos on pitkä talutin, mutta oppii pian että siin saa vaan pyörän kylkeensä, ja toki jos koira on kovin iso ja voimakas, voipi viedä isännän ojan kautta.
Mutta pääsääntöisesti jos koira osaa hihnassa seurata, pyöräily ei tuota ongelmia. - Samira52
Kaikki opetus tehdään tietysti osio kerrallaan. Ensin koira oppii kävelemään vierellä, sitten kävellään pyörän kanssa ja koira seuraa vierellä. Vähän kertaansa aloitetaan pyöräily ja lisätään vauhtia koiran oppimisen myötä... Täytyyhän koiran oppia väistämään ihmisiä muutenkin ihan normaalioloissakin.
Eikä tuo koira ollut taatusti ensi kertaa liikkeellä vaan oli tehnyt tuota kauan - Sen näki kaikesta! Hienoa!- ..........
olipa ihana video :] oikein välitty miten hyvä ja välittävä suhe noilla kahella on! ja ainaki saa koira liikuntaa! :D
- kdfjeifj
Olihan mahtava pätkä!
En usko että tuo kovin vaarallsta on, koirahan seurasi pääasiassa perässä. Ihan jokakoiralle tuo tuskin on opetettavissa, koiralla on oltava halu seurata isäntäänsä. Uskoakseni toinen omista koiristani seuraisi hyvinkin minua jos fillaroisin, kun taas toinen keksisi omia seikkailujaan. Täällä esikaupungissa vaan ei pysty pitämään koiria vapaana niin että tuo onnistuisi. Pitääkin lähteä joskus metsään kokeilemaan :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa682421En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos361789- 101624
Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3741575Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly161535Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681397- 1061141
- 121118
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul91094- 201009