Mikä fisu??

Crazy babe

Mä oon 13v ja oon ajatellu lemmikkii, mutten saa. Haluisin kaloja mutta en kauheen monta.
Ehdot:
1.Pieni tila
2.Söpö
3.Ei tarvii ottaa montaa (2-4 riittää)
Oon ajatellu neontetroja ja tietty otan monta sellasta.
Mun ajatus oli neontetroja sellainen parvi, 2 partamonnii ja loppui en tiedä... Voisiko joku kertoa mitä tonne kannattais lisätä vai ottaisinko vaan yhtä lajii? En oikein tiedä mitä teen :) Ennen ajattelin kultakalaa mutta tulin järkiini :)

7

314

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Crazy babe

Tietty ostan oikeen kokosen akvaarion

• Crazy baby

Tuli vielä mieleen et sopisko tonne esim. Kirsikkasukarapu tai joku muu pikku äyriäinen?

KIITOS KUN VASTASITTE( jos joku vastas)!! :)

• ;))

Okei... Eli lainaa vaikka kirjastosta Markku Varjon kirjoittama Akvaarion perusopas (2007). Siitä saat akvaarion perustiedot. Kannattaa lainata vain 2000-luvulla kirjoitettuja teoksia, Markku Varjon Akvaariokalat on toinen hyvä kaloja koskeva teos. Sitten kannattaa mennä kunnolliselle foorumille etsimään tietoa ja kyselemään: http://www.aqua-web.fi/forum/index.php

- Aloittelijalle suositellaan yli 100 litran akvaariota, mutta jos tämä ei mitenkään ole mahdollinen niin 40 litraa on eläinsuojelullisesti minimi. Rapuloita on pienempiäkin, mutta aloittelijan on oikeasti näissä vaikea pitää vesiarvot kunnossa.

- Olethan tietoinen akvaarion kypsytyksestä? Tätä ei missään nimessä kannata laiminlyödä.

- 40 litraiseen sopivia kaloja ovat mm. sinineontetra, pienet rasborat ja taistelukala. Sekä äyriäisistä sukaravut, kuten tuo kirsikka. Kovaan veteen äyriäisistä esimerkiksi omenakotilo käy. Jos taas haluat lajiakvaarion, kääpiöpallokala käy 40 litraiseen. Onhan noita vaihtoehtoja, löydät tuolta aqua-webistä keskusteluista.

- Valitettavasti partamonni tarvitsee 100 litraa vettä per monni. Pienempään sopivat erilaiset kääpiömonniset.

- Kannattaa satsata tekniikkaan, pääset helpommalla. Lämmitin, akvaariovalaisin (akvaarioon tarkoitettu loisteputki) ja suodatin ovat pakollisia. Jos haluat hifistellä, ruokinta-automaatti ja hiilidioksidilevitin ovat seuraavat jutut.

- Viikottain tulee vaihtaa puolet vedestä.

- Hanki alkuun vesitestit, mielellään tippatestit sillä ovat tarkemmat.

- Tietoa, tietoa, tietoa. Sitä ei voi olla liikaa. Lue paljon ennen akvaarion hankintaa.

- Millä paikkakunnalla asut? Kaikkiin akvaarioliikkeisiin ei todellakaan voi luottaa. Tässä muutama vinkki hyvistä liikkeistä:
        * Pääkaupunkiseutu: Kurki, Akvaariokeskus
        * Jyväskylä: Reporanka
        * Tampere: Tampereen akvaariokala

• ;))

Jatkan vielä: Jos et halua välttämättä akvaarioon kaloja niin kääpiökynsisammakko käy myös pieneen akvaarioon ja on erittäin persoonallinen kaveri.

• Crazy babe

Olin unohtanut että sammakoitakin on... Eikös sammakko ole helpompi hoitaa? Kiitos paljon vinkeistä ja tiedosta

• ;))

Hoito on molemmilla varsin samanlaista, sammakko ruokitaan harvemmin mutta tuolloin pakastesurviaisilla. Vettä vaihdetaan samaan tahtiin, vesiarvoista pitää pitää huolta. Sammakkoa ja kaloja ei sitten saa yhdistää keskenään (sammakon uloste myrkkyä kaloille!) ja sammakkoon en käsillä saa koskaan koskea (tosin ei kalojakaan kädessä pidetä :))

Sammakkotietoutta:
      http://www.sammakkolampi.net/kynsisammakot/hoito.html
      http://www.sammakkolampi.net/kynsisammakot/akvaario.html
      http://www.sammakkolampi.net/kynsisammakot/hymenochirus.html

• nenukkifani111

meil oli neonteroja ja ne oli ihania!!:DD

Täs on hyvä linkki ostettii ne tän nimisestä kaupasta:

http://adf.ly/4mhDG

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sun ja kaivattusi

ikäero? Kumpi vanhempi, m vai n?
      Ikävä
      88
      1557
    2. Kesän odotuksia hyrynsalmella

Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      11
      1435
    3. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      98
      1380
    4. Katsotko mieluiten

Kaivatussasi mitä?
      Ikävä
      69
      1250
    5. Mikä on ollut

Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      116
      1140
    6. Tämän hetken

Terveiset kaivatullesi ⬇️
      Ikävä
      90
      1086
    7. Vieläkö sä toivot

Meidän välille jotain?
      Ikävä
      69
      961
    8. Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan

Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n
      Maailman menoa
      256
      948
    9. Voi Rakas siellä

Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o
      Tunteet
      18
      915
    10. Pidätkö kaivatustasi

Minkä vuoksi erityisesti? Mikä hänessä vetoaa?
      Ikävä
      36
      882
    Aihe