Dubaihin vinkkejä! :D :D

Traveller

Olemme lähdössä vuodenvaihteessa dubaihin, olemme aurinkomatkojen pakettimatkalla, mutta ensisijaisesti Rantalomalla, hotellimme sijaitsee Bur Dubaissa ( Arabian courtyard ). Onko jollain kokemusta tai tietoa mikä on kätevin ja edullisin tapa liikkua jumeirahin rantojen ja Bur Dubain välillä, tästä kun ei netistä löydy tietoa. Entäpä mitkä on must juttuja Dubain keskustassa basaarien ja totta kai Burj Khalifan lisäksi. Entäpä moskeijat itseäni kiinnostais kovasti käydä moskeijoissa, mihin moskeijoihin turistit pääsevät? pitääkö pukeutua erityisellä tavalla? ja kuinka suuri riski Dubaissa on sairastua vatsatautiin/turistiripuliin, Egyptissä ja Thaimaassa molemmat kävivät käsiksi. Mikä on muuten yleinen käsite tinkimisessä kohteessa?

kiitos jo etukäteen ! :)) :D:D:DDD

5

511

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • MatkaMirkku

Hotelleista on kuljetus rannalle aamulla yleensä pikkubussilla klo 10 ja takaisin hakevat päivällä.
      Must juttu on ajaa abra veneellä kulta ja maustesoukkeihin,Pukeutua voi aivan tavallisen kesäisesti,kun ei ammu yli tosilyhyissä minihameissa ja bikiniyläosassa.Vatsatautia siellä ei saa,itse olen syönyt aivan kaikkea salaateista lähtien,siellä on hygienia hyvä,täysin erijuttu kun egyptissä ja thaimaassa.Jos olet shoppailija niin bur khalifan juurella on se tosi iso ostoskeskus dubai mall.Yksi päivä kannattaa tuhlata menemällä sharjahiin big souqiin,päiväksi riittää kaupantekoa.
      Siellä kannattaa uskaltautua syömään kansanpaikkoihin vaikka ne ei päälle luksukselle näytä,niissä on hyvä ruoka muutamalla eurolla.
      Tinkiä siellä kannattaa niinkun muuallakin.

• taxidriver´

Taksi on edullisin tapa liikkua. Hinnat ovat n. 10 osa suomen hinnoista.

• matkamirkku

Taitaa edullisin tapa olla bussi sekä metro minun laskujeni mukaan

• dubaifani

Hotellinne lähellä on bussiasema, josta lähtee mm. bussit 8 ja 8A, joilla pääsee sekä yleiselle rannalle (open beach = maksuton) tai Jumeirah Beach Park (sisäänpääsy n. 1 euro). Kannattaa ajaa ko. busseilla myös pääteasemille asti (toinen IBN Battuta Malla ja toinen Dubai Marina), näkee enemmän kaupunkia mm. purjehotellinkin. Osta asemalta ladattava matkakortti, bussissa ei myydä lippuja.
      Metrolla ei rannalle pääse, mutta sillä pääsee Dubai Mallille ja muihinkin ostoskeskuksiin, lähin asema tuon bussiaseman lähellä olevan Carrefour marketin vierellä. Samalla matkakortilla pääsee metroon,
      Jumeriahin moskeijaan pääsee turistit, mutta siellä on tietty opastettu aika jolloin pääsee sisään. Netistä löytyy moskeijan aukioloaika.
      Tinkiä kannattaa hotellinne lähellä olevilla soukeilla, ostoskeskuksissa tai muualla ei tingitä.
      Normaali kesäpukeutuminen ok, mutta ilmastoinnit (jopa bussipyseillä) niin tehokkaat ettei t-paidassa tarkene.

• traveller

Kiitos kaikille hyvistä vinkeistä :D :)!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      68
      2600
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      62
      2552
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1752
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1577
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1500
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1430
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1352
    8. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1213
    9. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1157
    10. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      25
      1076
    Aihe