Sain kuulla viime viikolla, että vuodeksi 2012 palvelusajat muuttuisivat taas 8 kk ja pidemmiksi. Tällä pyrittään korreloimaan kertausharjoitusten vähentynyttä määrää. Onko jollain tarkempaa tietoa asiasta?
Ei siinä, itse lähden 9.1 vuodeksi Mallorcaan joten itseänihän tämä ei koske. Nauttikaahan pojat elämästä, minä ainakin teen niin.
TJ0
Palvelusaikoihin muutos vuonna 2012
1
419
Vastaukset
- Vanha jermu
Eihän tuo mikään uusi tieto ole. Asiasta on ollut uutisointia lehdissä pitkin syksyä. On se oikeasti kumma kuinka vähän ihmiset lukevat uutisia. Esimerkiksi hesari kirjoitti pääkirjoitussivullaan palvelusaikojen pidentymisestä viime marraskuun alkupuolella. Sillonhan se oli ns kuuma peruna myös monilla nettifoorumeillakin ja asiasta käytiin aika kovaa puolesta-vastaan vääntöä. No luulen, että asia nousee pikkuhiljaa uudelleen esille tässä ihan piakoin.
Käytänössä muutos ei ole niin radikaali kuin voisi ajatella. Monet erikoistehtävät armeijassa ovat jo 9kk-1vuosi, puhumattakaan johtajistosta. Uudistus koskee useimpia aselajeja ja tehtäviä. Käytänössä normijääkärit pääsevät edelleen 6kk:lla mutta osa vanhoista 6kk tehtävistä pitenee kahdella kuukaudella. Sinänsä muutos on mielestäni ihan hyvästä, koska nykyajan sodankäynti on jo niin teknistä ja nykynuorten kunto niin heikkoa, että pari lisä kuukautta lienee pelkästään positiivinen asia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1041791
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla151581- 1441539
- 1001470
- 791397
Vähäjärven koululla kouluampuminen/puukotus, 23 loukkaantunutta
Tekijä ilmeisesti mamu onko lisätietoa kellään211270- 1191249
Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan
Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n2761168- 691051
Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o181015