muutto

itsenäinennn

olen nyt miettinyt suhteellisen pitkään omaan asuntoon muuttoa. tukia saisin sen verran että 320e vuokran jälkeen käteen jäisi hieman päälle 100e (laskut mukaan lukien eli sähkölasku arvio 2kk ajalta poistettuna summasta) rahaa jäisi siis n.120e. Ja uskon tulevani toimeen tuolla rahasummalla sillä olen hyvin nuoresta joutunut hoitamaan talouttamme.

mutta ongelmaksi tulikin sitten se, että kesällähän ei saa 2kk tukia vai onko se jopa 3kk? sen tiedän että tulevan kesäni kesätyöstä saan n.900e jolla pystyn maksamaan 2kk vuokran. Mutta täytyisikö minun hankkia lisätöitä ja mistä saisi jotain mikä ei ole niin raskasta?

5

193

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei hyvältä näytä

No 10 pv 120 e mahd voisi elää jos ei laske muita kuluja kuin ruokakuluja siihen.

• Ei riitä

Vesimaksu, kotivakuutus, puhelin, netti, ruoka, vaatteet, lääkkeet ja lääkärikäynnit, hygienia (wc-paperit, saippua jne), matkakulut esim. bussikortti... Et saa näitä katettua 100 eurolla, et millään. Pelkkään ruokaan se voi juuri ja juuri riittää, mutta ei muuhun.

• ap

olen laskenut nuo kaikki muut kulut kyllä poies. eli 100e jäisi ruokaan.

• 3-4 eurolla päivässä menu on ainakin helppo:

Aamiainen: kaurapuuro puolikas omena
        Lounas: kaurapuuro 3 viipaletta lauantaimakkaraa näkkileipäviipaleella (mahdollisesti puolikas tarjoustomaatti)
        Päivällinen: kaurapuuroa ( mahdollisen onnistuneen roskisdyykkauksen jälkeinen pikkuruinen voisilmä)
        Iltapala: näkkileipää ja tonnikalaa (mahdollisesti toinen puolikas tarjoustomaatista).

Järkevästi ostamalla pääset näinkin monipuoliseen ruokavalioon, tosin yksikin suklaalevy vei pahimmillaan yhden päivän kaikki ruokarahat..

Onko järkevää vai ei, sinä sen päätät, ei kukaan muu..

• Ei riitä

Ensin sanoit että olet laskenut mukaan vain sähkölaskun. Ja nyt että kaikki. Kummin päin se nyt on?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      46
      5687
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      579
      2122
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      82
      1161
    4. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      359
      1038
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      77
      1003
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      53
      981
    7. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      59
      909
    8. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      60
      887
    9. Kaikkia ei voi miellyttää

Eikä ole tarviskaan. Hyvää huomenta ja mukavaa perjantaita. 😊❄️⚜️✌🏼❤️
      Ikävä
      228
      834
    10. Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa

Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses
      Haapavesi
      58
      768
    Aihe