Terra Nova, 1. kausi

Suomessakin pian käynnistyy nimekkään ohjaajan Spilbergin sarja "Terra Nova". Olen nähnyt tämän sarjan ensimmäisen tuotantokauden ja siksi ajatellin kirjoittaa tänne arvosteluni siitä.

Kuten voitte aavistaa nimekkään ohjaajan aiemmista töistä, mm. Jurasic Park, Maailmojen sota, Indiana Jones, tästäkin teoksesta on tulossa hyvin näyttävä lavasteidensa ja erikoistehosteiden osalta, sekä toimintarikas juonen suhteen. MTV3:n tietojen mukaan tämä on kaikkien aikojen kallein sarja, jonka pilottijakson kuvaamiseen meni yli 20 miljoonaa dollaria.

Sarjan ehdottomasti hyvinä puolina on juonen monipuolisuus, sekä toimintariukkaus; ei jää junnaamaan paikalleen edes traagisissa kohtauksissa. Dinosaurukset ovat selkeästikin tietokoneella tehtyjä, mutta siltikin aika uskottavia.

Moni kysyy, että miten tämä sarja eroaa esimerkiksi Lostista? Tässä sarjassa on selkeästikin enemmän menoa ja meininkiä; taistellaan dinosauruksia vastaan ja soditaan keskenään, sekä siinä sivussa ratkotaan arkisia ongelmia. Juoni on sen verran hyvä, ettei sitä ainakaan heti arvaa. Käänteitä juonessa riittää, eikä tylsäksi missään vaiheessa käynyt.

Voin lämpimästi suositella tätä sarjaa kaikille!

32

1383

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei hyvä

Aivan erimieltä olen, myös ekan tuotantokauden olen katsonut ja mielestäni ennalta arvattavaa perussoopaa. Kyllähän sitä ajankuluksi tuijottelee, mutta en ymmärrä miten siihen on mennyt niin paljon rahaa? Dinosauruksia per jakso näytetään ehkä minuutti. Hahmoissa ei ole syvyyttä eikä mielenkiintoa, ainoastaan perusidea on uusi.

• BackToPast

On ihan seurattava ja hyvä sarja. Ei kuitenkaan sävähdytä Lostin, 4400, Prison Breakin tai 24:n tapaan.

Tuo tekemisen kalleus ei kyllä ilmene paljoa, ehkä miljöö ja rekvisiitta maksaa, mutta tietokone animaatiot on 90-luvun luokkaa, ja jopa Jurassic Park 1:essä oli 10x paremmat dinosaurukset.

• Vuorotyöläinen

Saako tämän sarjan jo jostain vuokraamosta tai kaupasta... on kiduttavaa kyylätä koko kevät niin, ettei jää yhtään osaa välistä?

• jmatpdjagj

thepiratebay.org pystyy lataamaan koko sarjan ja suomenkieliset tekstitykset subsearch.org

• novailija
      • eljfjj

tuo on esimmäisen kauden toinen jakso

• rahanhaaskuuta

Pilottijakson perusteella täysin turha tekele.

Torstaisin tulee "Game of Thrones", katsokaa sitä ennemmin.

• kritiikki

Juuri näin. Tähän jäi koukkuun välittömästi.

Hyvä juonenkuva, henkilöhahmot vahvoja ja avautuivat saman tien. Ei tarvinut odottaa innostuvansa.

• nimimerkkkkkkkkk

Itse katoin ensimmäisen jakson. Vaikutti ihan kiinnostavalta sarjalta ainakin näin ensimmäisen jakson perusteella ja luultavasti ( tai toivottavasti) se sitte paranee. Toki siinä oli pieniä jänniä kohtia, kuten se reppujuttu ja ihmettelin mikä sen puu aidan tarkoitus oikein on niiden piikkien kanssa,mutta jos ei anna sen vaivata niin muuten hyvältä vaikutti pikkuseikkoja lukuun ottamatta. Katsomalla homma selviää =)

• nolo teos

Viihdettä lapsille korkeintaan. Huonot lavasteet ja tehosteet, mikä-kuka -näyttelijät ja miten onnettomat Dino-klipit.

Tämä sarja eroaa Lostista varmasti sillä, että on kaikkiaan vaan paljon huonompi. Aivan kuin vertaisi Mersua Volkkariin.

• 24

24 jälkeen muut sarjat ei oo tuntunu oikein miltään.

• Bjee

Kyllä tällaiselle pitkän linjan vastaavia sarjoja seuranneelle sarja oli täysin onneton yritelmä. Miten niinkin iso nimi kuin S-berg on kehdannut päästää mitään tuollaista ulos. Ja kyllä kieltämättä miettii, mikä tuossa sarjassa on niin maksanut. Käsittämättömän nolot tehosteet, B-näyttelijäkaarti, ennalta arvattava kässäri vai huono kuvaustekniikka. Pakko mainostaa kovaa kun sarja itsessään ei sitä tee.

• terra nova_a

omasta mielestäni terra nova 1 tuotantokausi oli todella hyvä, itse en ole ollut kiinnostunut mistään 24 tai lost sarjasta (todella sekavia sarja, tuo lost) Itse asiassa milloinkohan mahtaa ilmestyä 2 tuotantokausi Terra Novasta?

• Juu..

Minustakin tuo Lost oli turhan sekava. Sarja poukkoili milloin missäkin takaumissa
        melkein koko ajan ja se oli sekavaa katseltavaa.

Terra Nova ei 2 jakson katsottuani vielä ollenkaan houkutellut
        jatkamaan sen katsomista. Mielestäni se oli niin tylsä.

• Terra Novan puolesta

Terra Nova on kylä ylivoimaisesti maailman paras tv-sarja. Jos ootte kattonu vaan ekan jakson niin älkää ruvetko arvostele huonoks sillä jokainen jakso on aina vaan parenpi ja parempi! Ne kewtkä tätä väittää huonoks ei ymmärrä hyvän päälle!!!!!!! Ja nimimerkki: Juu..:lle sanoisin että EI OOO TYLSÄ SARAJA VAAN AIVAN MAHTAVA! Ettäteillä ei oo varaa tätä ruvetas arvosteleen! JAUHOT!

• AIVAN IHANA SARJA!!!

Minun mielestäni terra nova on maailman paras ohjelma heti jäin koukkuun!! oliskohan tietoo mistä vois kattooo koko 1 kauden?? ku jotkut jaksot on jääny kattomatta :!!!!!

• qwerttrewq

netistä voi katsoa, mutta ilman suomenkielistä tekstitystä

• best tv sarja

oon kattonu vaikka mitä tv sarjoja ja ne kaikki on kyllä ihan p*****a terra nova on ihan hiton hyvä tv sarja en oo vastaavaa nähny ainoo probleema on siinä että ne dinot ei oo aidon näkösii paitsi vikassa jaksossa se näytti vähän aidommalta ja muuten olisko kellään tietoo että tuleeko sitä 2 tuotanto kautta koska oon lukenu jostain ettei ehkä tuu mutta koska se on ollu niin hyvä että katsojat on halunnu sitä toista tuotanto kautta joten saa nähä ite aion kyllä selvittää että tuleeko sitä 2 tuotanto kautta mutta toivotaan parasta!!!!!!!!!!!!

• siis täh

tietääkö kukaan että kun nyt on tullut tuota terra novaa 13 jaksoa niin oliks se 13.jakso vika ? vai onko niitä 22 jaksoa ? ku jossai väitetää et niit on 13 jossai et 22 . et mitä vittua ?

• fdklasmdlfsd

ei ole, eikä luultavasti tehdä enää jaksoja. katso imdb.comista....

• paskasarja
        fdklasmdlfsd kirjoitti:

ei ole, eikä luultavasti tehdä enää jaksoja. katso imdb.comista....

Onneksi ei tehdä enää. Paskaa koko sarja.

• asdfghjkledddddddddd

sarja oli hyvä, mutta ihan tyhmää kun Lucas Taylor jäi vapaaksi.... olisin ainakin halunnut nähdä miten sille kävi. :/

• Elina90......

Mäkin haluaisin tietää, tai korkeintaan nähdä mitä seuraavaksi tapahtuisi. Tulisi nyt se 2 kausi. Loppuisi vaikka siihen sitten.

• Terra Novaa ikävöivä

siis ihan samaa mieltä,että ois ollu kiva tietää mitä Lucasille kävi! Joo ja 1 tuotantokausi koostuu 22 jaksosta , mutta 13 on vaan näytetty,sillä Terra Novan entinen rahoittaja FOX oli sitä mieltä , että niin kallis tv-sarja ei keränny tarpeks katsojia eka jakso maksoi jotain 20 miljoonaa dollaria lisätehosteiden ja lavasteiden vuoksi. Fanit haluis kyl et sarjaa jatkektaan mut saas nähä. pluis kertokaa tänne jos saatte uutta tietoo tuleeko 2 tuotantokausi mul on niin ikävä terra novaa!

• Terra Novaa ikävöivä

niin ja siis onhan niitä jaksoi kirjotettu jo paljon mut ei löydy oikeen rahottajaa ku on maailman kallein tv-sarja....

• milla
        Terra Novaa ikävöivä kirjoitti:

niin ja siis onhan niitä jaksoi kirjotettu jo paljon mut ei löydy oikeen rahottajaa ku on maailman kallein tv-sarja....

Anna lapselle tikkari ja ota se pois. terra nova hyvä sarja, rentouttava tunti fantasian maailmassa. ei liikaa mitään liika sairasta, tosi rentouttava ja sopivasti jännää. kauniit ja rohkeet ...? olen katsonu yhen tunnin jakson ja kerran 10 vuotta myöhemmin sen miten ne jaksaa edelleen ja olivat vanhentuneet. tuleeks sellanen sarja vielä? onneks tv lupa poistuu? ihan turhaa maksaa noista tavis kanavista joista tulee mainoksii , aika kallista.

• skye9
        milla kirjoitti:

Anna lapselle tikkari ja ota se pois. terra nova hyvä sarja, rentouttava tunti fantasian maailmassa. ei liikaa mitään liika sairasta, tosi rentouttava ja sopivasti jännää. kauniit ja rohkeet ...? olen katsonu yhen tunnin jakson ja kerran 10 vuotta myöhemmin sen miten ne jaksaa edelleen ja olivat vanhentuneet. tuleeks sellanen sarja vielä? onneks tv lupa poistuu? ihan turhaa maksaa noista tavis kanavista joista tulee mainoksii , aika kallista.

moi miten menee?

• skye9

minun mielestäni terra nova on aivan ihana sarja ja ois hyvä jos se alkais uudelleen se sarja

terveisin:annika löyttöniemi mun sähköpostini on (anskuliini@hotmail.fi) käykää katsomassa linkit ja mun kuvat HYVÄÄ VAPPUA ja KESÄÄ KAIKILLE ja MUISTAKAA KÄYDÄ Facebookissa KATSOMASSA MUN LINKIT JA MUN KUVAT JOOKO!!!!!!!!

• ansku411

jee jeee

• trollipeikko9

Trollooo trollooooooooo

• oli surkee sarja

Pervo Nova

• ANNI375

MOI KAIKKI TERRA NOVAN TYKKÄÄJÄT MINÄ OLEN ANNIKA-TIIKKO JA MINÄ KATSON TOSI PALJON TERRA NOVAA TERVEISIN ANNIKA TIIKKO

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      47
      6027
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      619
      2429
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      82
      1191
    4. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      344
      1060
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      77
      1043
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      55
      1020
    7. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      62
      975
    8. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      61
      915
    9. Kaikkia ei voi miellyttää

Eikä ole tarviskaan. Hyvää huomenta ja mukavaa perjantaita. 😊❄️⚜️✌🏼❤️
      Ikävä
      228
      844
    10. Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa

Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses
      Haapavesi
      58
      789
    Aihe