”Alussa Jumala loi taivaat ja maan.”
”Raamatun ensimmäinen lause on selkeä ja yksinkertainen,
jolle ei ole vaihtoehtoa. Jos jonkun mielestä kuitenkin on,
niin kirjoita tuo selkeä ja yksinkertainen korvikelause minulle.”
Tällaista lausetta pyysin Uudenvuoden aattona avaamassani ketjussa
http://keskustelu.suomi24.fi/node/10348397
Nimimerkkki *
yritti ensimmäisenä vastata kysymykseeni.
Ehdotukset tuoksi lauseeksi kehittyivät näin:
> Jumala ei luonut taivaat ja maan
> Emme tiedä tarkalleen miten maailma sai alkunsa
> Alussa maailmankaikkeus loi itsensä
”Ei voi löytyä järkevää lausetta asialle jolle ei toistaiseksi löydy vastausta.”
> Pyydä vastaus Jumalalta
Nimimerkki A10097
> Aina toisinaan maailmoja syntyy
Nimimerkki (|)
> Alussa luonnonlait loivat taivaat ja maan
”Haluaisin tietää miten kaikki sai alkunsa.
Se ei ole minun halusta kiinni, onko meillä siihen vastaus vai ei.”
Nimimerkki alku ja loppu
> Maailma sai alkunsa alkuräjähdyksessä
Nimimerkki Pakis
Lause-ehdotus täsmentyi näin
> alussa alkuperäisen aineen ominaisuudet muuttuivat näkyviksi
> alussa molekyyli muutti aineen alkuperäiset ominaisuudet näkyviksi
Nimimerkki slobohoro
> maailmankaikkeus on aina ollut
”Se laajenee ja supistuu eikä sitä kukaan ohjaa paitsi luonnonlait.”
Nimimerkki 18
> Alussa tapahtui iso räjähdys
> Emme tiedä, mitä alussa tapahtui
”Tiede sentään kehtaa myöntää etteivät tiedä asioita, uskovaiset eivät.”
Nimimerkki Tässä vastaus
> Maailmankaikkeutemme … syntyi olemattomuudesta miljardeja vuosia sitten
Nimimerkki Tässä kas vaan
> Alussa oli alkuräjähdys
Nimimerkki gloriana_demeter
> Alussa tapahtui jotain, joka aiheutti alkuräjähdykseksi kutsutun laajenemisen
Nimimerkki Bibia
> Emme tiedä, miten kaikki alkoi.
Lainaus (Alan Guth)
"… the universe is the ultimate free lunch."
"Alussa Jumala loi taivaat ja maan". YHTEENVETO korvikelauseista
67
223
Vastaukset
Laitin ateismi-palstalle linkin avaukseeni.
He eivät oikein halunneet tulla hellaripalstalle,
ja vastailivat omalla palstallaan tyyliin,
en tiedä, eikä minun kuulukaan tietää.
Mutta heidän jeh.. eikun shefunsa ei sallinut keskustelua aiheesta.
Ketju poistettiin. Ateismissa ei siis saa kysyä,
jos Jumala ei luonut, niin miten maailma sai alkunsa.
Laitin linkin myös evoluutiopalstalle.
Tähän mennessä on tullut vain yksi lause-ehdotus
ja sitäkään en pyynnöstäni huolimatta kokonaan selkokielellä.
Nimimerkki )(/)(&/)/&(
> Alussa tapahtui peruuntumaton kvanttifuktaatio
Ja sitten vielä palstalle Kreationismi ja älykäs suunnittelu.
Nimimerkki erik.goebbels
> Maailmankaikkeus syntyi alkuräjähdyksessä
> Maailmankaikkeus syntyi alkuräjähdyksessä …
ja Maa syntyi aurinkokuntamme tiivistyessä pöly- ja kaasupilvestä
Palsta kuitenkin korosti sitä, että
”alkuräjähdys on huono nimitys maailmankaikkeuden synnylle,
koska mikään ei räjähtänyt.”
Nimimerkki asianharrastaja / totuusfriikki7678
> Alussa syntyivät aika-avaruus ja luonnonlait tavalla, jota ei tiedetä.
Nimimerkki tippitapitus
> kvanttifluktuaatiot voivat synnyttää universumin spontaanisti
Tuolla palstalla Aatami9 oli kanssani samaa mieltä siitä,
että vaihtoehdot loppujen lopuksi ovat näissä kolmessa:
- maailma luotiin
- se on aina ollut jossain muodossa
- olematon muuttui olevaiseksi
Ja tuo kvanttifluktuaatio on jonkinlainen sekotus noista kahdesta jälkimmäisestä:
Tyhjyydessä oleva energia synnytti …- m.uskonnotonlähimmäinen
Arvoisa kukalie. Ateismi-palstalla ei ole seriffiä...
m.uskonnotonlähimmäinen kirjoitti:
Arvoisa kukalie. Ateismi-palstalla ei ole seriffiä...
No sitten se oli joku muu jehu, joka sen poisti tuon aloitukseni.
Nimimerkkini "kalamos" on suomennettuna "ruoko"."> Alussa maailmankaikkeus loi itsensä
”Ei voi löytyä järkevää lausetta asialle jolle ei toistaiseksi löydy vastausta.”
> Pyydä vastaus Jumalalta."
Niin koska ateismi ei selitä sitä miksi tai miten maailmankaikkeus sai aikansa. Ei ole yksiselittäeinen asia. Niinmpä sen oli siis täytynyt luoda Shiva. Muuta yksinkertaista selitystä sille ei siis voi olla kuin Shvia jumala.
"Ketju poistettiin. Ateismissa ei siis saa kysyä,
jos Jumala ei luonut, niin miten maailma sai alkunsa."
Sait kuitenkin laittaa kysymyksesi palstalle. Ja näytit ihan vastauksia saavan. Se ei kuitenkaan saanut ihmisiä vakuuttuneiksi siitä että juuri sinun jumalasi olisi maailmankaikkeuden luonut. Tai sinua kääntymään pois uskostasi. Ja miksi olisikaan?
Ateismi on vain jumaluskon puutetta. Ei vastaus jumalia ole olemassa. Ehkä joku jumala voi olla olemassa. Se vain on yhtä epätodenäköinen asia. Kuin Irlannin saarten Leprechaunien olemassaolo. Eihän kuitenkaan sitä tarkoita etteikö joku näihin silti saisi uskoa.atac kirjoitti:
"> Alussa maailmankaikkeus loi itsensä
> Pyydä vastaus Jumalalta."
Niin koska ateismi ei selitä sitä miksi tai miten maailmankaikkeus sai aikansa. Ei ole yksiselittäeinen asia. Niinmpä sen oli siis täytynyt luoda Shiva. Muuta yksinkertaista selitystä sille ei siis voi olla kuin Shvia jumala.
"Ketju poistettiin. Ateismissa ei siis saa kysyä,
jos Jumala ei luonut, niin miten maailma sai alkunsa."
Sait kuitenkin laittaa kysymyksesi palstalle. Ja näytit ihan vastauksia saavan. Se ei kuitenkaan saanut ihmisiä vakuuttuneiksi siitä että juuri sinun jumalasi olisi maailmankaikkeuden luonut. Tai sinua kääntymään pois uskostasi. Ja miksi olisikaan?
Ateismi on vain jumaluskon puutetta. Ei vastaus jumalia ole olemassa. Ehkä joku jumala voi olla olemassa. Se vain on yhtä epätodenäköinen asia. Kuin Irlannin saarten Leprechaunien olemassaolo. Eihän kuitenkaan sitä tarkoita etteikö joku näihin silti saisi uskoa.Enhän minä saanut laittaa kysymystäni palstallenne, kun se kerran poistettiin. Ja vaikka vastauksia todellakin alkoi tulla kiihtyvällä nopeudella palstallenne, niin silti avaukseni poistettiin. Joten ymmärsin, että ateismipalstalla ei saa kysyä, että jos Jumalaa ei ole, niin miten maailma sai alkunsa. Asiasta ei saa keskustella, vaikka keskustelijoita olis kovastikin ollut.
Nyt ymmärrän sinut niin, että ongelman ydin ei olekaan jumala, vaan Kristinuskon Jumala. Ateismipalstalla ei saa tuoda esiin Raamatun Jumalaa luojana.kalamos kirjoitti:
Enhän minä saanut laittaa kysymystäni palstallenne, kun se kerran poistettiin. Ja vaikka vastauksia todellakin alkoi tulla kiihtyvällä nopeudella palstallenne, niin silti avaukseni poistettiin. Joten ymmärsin, että ateismipalstalla ei saa kysyä, että jos Jumalaa ei ole, niin miten maailma sai alkunsa. Asiasta ei saa keskustella, vaikka keskustelijoita olis kovastikin ollut.
Nyt ymmärrän sinut niin, että ongelman ydin ei olekaan jumala, vaan Kristinuskon Jumala. Ateismipalstalla ei saa tuoda esiin Raamatun Jumalaa luojana."Enhän minä saanut laittaa kysymystäni palstallenne, kun se kerran poistettiin. Ja vaikka vastauksia todellakin alkoi tulla kiihtyvällä nopeudella palstallenne, niin silti avaukseni poistettiin. Joten ymmärsin, että ateismipalstalla ei saa kysyä, että jos Jumalaa ei ole, niin miten maailma sai alkunsa. Asiasta ei saa keskustella, vaikka keskustelijoita olis kovastikin ollut."
Riippuu ihan tavasta millä asiaa ateismi palstalla lähestyt. Obejktiivisesti lähestymällä. Vai ladatuilla ja johdattelevilla kysymyksillä.
"Nyt ymmärrän sinut niin, että ongelman ydin ei olekaan jumala, vaan Kristinuskon Jumala. Ateismipalstalla ei saa tuoda esiin Raamatun Jumalaa luojana."
Puoleksi oikein. Että vaikka universumin olisikin jumala luonut. Niin mikä käy sitten objektiivisesta todisteesta. Että juuri Kristinuskon jumala olisi maailman luonut, eikä Aboriginaalien uskomat jumalat jotka unelmoimalla loivat tämän maailman.
Tässä onkin tärkeä huomata tiedon ja uskomisen ero. Jos kerta tiedät että sinun jumalasi on tosi. Niin mikä antaa sinulle tiedon. Ja meille täsmälliset tiedot ja todisteet siitä että JUURI sinä olet oikeassa.
Ja Kristinuskon jumala olemassaolo on ateismi palstalla tuotu monta kertaa esiin. Siitä vain ei ole vielä kukaan tuonut esiin objektiivisia falsifioitavia todisteita. Kuten ei minkään muunkaan jumalan. Toki jos sellaisia on. Saat ihan vapaasti tuoda ne esille.atac kirjoitti:
"Enhän minä saanut laittaa kysymystäni palstallenne, kun se kerran poistettiin. Ja vaikka vastauksia todellakin alkoi tulla kiihtyvällä nopeudella palstallenne, niin silti avaukseni poistettiin. Joten ymmärsin, että ateismipalstalla ei saa kysyä, että jos Jumalaa ei ole, niin miten maailma sai alkunsa. Asiasta ei saa keskustella, vaikka keskustelijoita olis kovastikin ollut."
Riippuu ihan tavasta millä asiaa ateismi palstalla lähestyt. Obejktiivisesti lähestymällä. Vai ladatuilla ja johdattelevilla kysymyksillä.
"Nyt ymmärrän sinut niin, että ongelman ydin ei olekaan jumala, vaan Kristinuskon Jumala. Ateismipalstalla ei saa tuoda esiin Raamatun Jumalaa luojana."
Puoleksi oikein. Että vaikka universumin olisikin jumala luonut. Niin mikä käy sitten objektiivisesta todisteesta. Että juuri Kristinuskon jumala olisi maailman luonut, eikä Aboriginaalien uskomat jumalat jotka unelmoimalla loivat tämän maailman.
Tässä onkin tärkeä huomata tiedon ja uskomisen ero. Jos kerta tiedät että sinun jumalasi on tosi. Niin mikä antaa sinulle tiedon. Ja meille täsmälliset tiedot ja todisteet siitä että JUURI sinä olet oikeassa.
Ja Kristinuskon jumala olemassaolo on ateismi palstalla tuotu monta kertaa esiin. Siitä vain ei ole vielä kukaan tuonut esiin objektiivisia falsifioitavia todisteita. Kuten ei minkään muunkaan jumalan. Toki jos sellaisia on. Saat ihan vapaasti tuoda ne esille.Kiitos siitä, minkä minulle viimeisessä kappaleessa lupasit. Kunhan ymmärrän, minkälaisen passin sain.
Mutta tuossa poistetussa aloituksessa en kyllä tehnyt mitään sellaista, mitä nyt annoit ymmärtää. Minä tein vain yhden hyvin yksinkertaisen kysymyksen. Kysymyksen, joka oli mielestäni kuin juhlakattaus hopeatarjottimella juuri sinun palstallesi.kalamos kirjoitti:
Kiitos siitä, minkä minulle viimeisessä kappaleessa lupasit. Kunhan ymmärrän, minkälaisen passin sain.
Mutta tuossa poistetussa aloituksessa en kyllä tehnyt mitään sellaista, mitä nyt annoit ymmärtää. Minä tein vain yhden hyvin yksinkertaisen kysymyksen. Kysymyksen, joka oli mielestäni kuin juhlakattaus hopeatarjottimella juuri sinun palstallesi."Mutta tuossa poistetussa aloituksessa en kyllä tehnyt mitään sellaista, mitä nyt annoit ymmärtää. Minä tein vain yhden hyvin yksinkertaisen kysymyksen. Kysymyksen, joka oli mielestäni kuin juhlakattaus hopeatarjottimella juuri sinun palstallesi."
No palstahan ei ole vain minun. Että sinne saa kaikki lähettää juttuja.
Ja ainakin omastakin mielestäni aloituksesi oli johdatteleva. "Korvike" kysymyksen taika.
Mutta tuosta on tutukimuksiakin.
"Tunnettu Vanhan testamentin tutkija Ellen van Wolde sanoo löytäneensä todisteita, ettei Raamatun mukaan Jumala luonut maata, vaan se oli jo olemassa ja Jumala loi ainoastaan ihmiset ja eläimet."
http://www.iltasanomat.fi/ulkomaat/tutkija-raamatun-luomiskertomuksessa-kaannosvirhe/art-1288339767464.htmlatac kirjoitti:
"Mutta tuossa poistetussa aloituksessa en kyllä tehnyt mitään sellaista, mitä nyt annoit ymmärtää. Minä tein vain yhden hyvin yksinkertaisen kysymyksen. Kysymyksen, joka oli mielestäni kuin juhlakattaus hopeatarjottimella juuri sinun palstallesi."
No palstahan ei ole vain minun. Että sinne saa kaikki lähettää juttuja.
Ja ainakin omastakin mielestäni aloituksesi oli johdatteleva. "Korvike" kysymyksen taika.
Mutta tuosta on tutukimuksiakin.
"Tunnettu Vanhan testamentin tutkija Ellen van Wolde sanoo löytäneensä todisteita, ettei Raamatun mukaan Jumala luonut maata, vaan se oli jo olemassa ja Jumala loi ainoastaan ihmiset ja eläimet."
http://www.iltasanomat.fi/ulkomaat/tutkija-raamatun-luomiskertomuksessa-kaannosvirhe/art-1288339767464.html"Korvike" ei ollut tarkoitettu halventavaksi ilmaisuksi.
Pyrin vain lyhyeen ja ytimekkääseen kysymykseen:
Millä lauseella ateisti tuon Raamatun ilmaisun korvaa.
Ellen van Wolde ei perusta ajatustaan puhtaasti Raamattuun.
Hän viittaa muihin lähteisiin ajatuksensa tueksi.
Raamatussa sanapari "bara elohim"
ei suinkaan jätä tulkinnanvaraa siitä,
onko "elohim" subjekti vai objekti,
niinkuin Wolde antaa ymmärtää.
Myös nimenomaan Raamatun konteksti, johon Wolde vetoaa,
vahvistaa hyvin pian, että tuossa ilmaisussa elohim on subjekti.
"JUMALA lepäsi kaikesta luomistyönstänsä, jonka Hän oli tehnyt."
Raamatun ensimmäisessä lauseessa ja tässä on sama sanapari "bara elohim".
Onko tämä esille ottamasi asia nyt sellainen,
josta saa keskustella ateismipalstalla.
Kuuluuko se sarjaan, josta sanoit:
"Saat ihan vapaasti tuoda ne esille".
Todettakoon nyt vielä lopuksi, että
puhtaasti Raamatun ilmoituksen perusteella on kyllä niin,
että Raamatun ensimmäisessä jakeessa
ei puhuta mitään esimerkiksi ihmisen luomisesta.
Eikä yleensäkään yhtään mitään siitä,
mitä tapahtui kuuden päivän aikana.
Maa oli ollut olemassa jo kauan ennen noita kuutta päivää,
mutta oli nyt kovasti saneerauksen tarpeessa.
- ¤¤¤
Tämä lause on myös selkeä ja yksinkertainen, jolle ei ole vaihtoehtoa.:
"Alussa näkymätön lohikäärme loi taivaat ja maan."- ¤¤¤
kalamos kirjoitti:
Luulen, ette pidä tuota lausetta sellaisena.
Olisiko sinulla lause, johon itse uskot.Tottakai uskon siihen. Älä epäile mun uskoa. Se on loukkaavaa!
- Inhottava realisti
Kalamos.
Kuvitteletko todellakin, että monimutkainen asiakokonaisuus olisi yhdellä lauseella tai muutamalla sanalla kuitattavissa? Luuletko oman "totuutesi" muuttuvan jollakin tavalla oikeammaksi, jos muut eivät yhtä lyhyitä ja ytimekkäitä lausahduksia aikaan saa?
Yhteen ketjuun jo kirjoitin, että uskomuksesi ovat samantyyppiset kuin pienten lasten usko joulupukkiin.
Pikkulapsi uskoo joulupukkiin, koska ei YMMÄRRÄ sitä, että taustalla on paljon monimutkaisempi kokonaisuus. Siksi on helpointa vain todeta: "Joulupukki toi lahjat!"
Tuosta näkökulmasta lkatsittuna totuus on sitten liian monimutkainen käsittää - ainakin sille lapselle. Ja ilmeisesti joillekin uskovaisille.- Inhottava realisti
kalamos kirjoitti:
En kuvittele. Enhän minäkään kertonut miten Jumala loi.
Sinä OLET kertonut sen. Jo tässä ketjussakin kerrot uskovasi Raamattuun kirjaimellisesti.
Inhottava realisti kirjoitti:
Sinä OLET kertonut sen. Jo tässä ketjussakin kerrot uskovasi Raamattuun kirjaimellisesti.
Mitä minä olen kertonut?
Olen kyllä paljastanut, että minä uskon, että Jumala loi.
Ja olen kysynyt vastaavasti, että minä sinä uskot.
En ole mitään monimutkaista kysynyt.
En mitään sellaista, mihin yksi lause ei riittäisi.- Inhottava realisti
kalamos kirjoitti:
Mitä minä olen kertonut?
Olen kyllä paljastanut, että minä uskon, että Jumala loi.
Ja olen kysynyt vastaavasti, että minä sinä uskot.
En ole mitään monimutkaista kysynyt.
En mitään sellaista, mihin yksi lause ei riittäisi.Kalamos.
Millä perusteella päättelet, että yksinkertainen lause riittää jonhonkin monimutkaisen asian selittämiseen´?
Kumpi asia Sinusta on yksinkertaisempi: elämän luominen vai makaronilaatikon tekeminen? Olettaisin, että makaronilaatikon tekeminen??
Noh - onnistutko edes sitä makaronilaatikon valmistamista selittämään yhdellä lauseella? Inhottava realisti kirjoitti:
Kalamos.
Millä perusteella päättelet, että yksinkertainen lause riittää jonhonkin monimutkaisen asian selittämiseen´?
Kumpi asia Sinusta on yksinkertaisempi: elämän luominen vai makaronilaatikon tekeminen? Olettaisin, että makaronilaatikon tekeminen??
Noh - onnistutko edes sitä makaronilaatikon valmistamista selittämään yhdellä lauseella?Kuten tämän ketjun avauksestani näet, ei kysymykseni ollut hedelmätön.
Siihen osattiin vastata. Yhdellä lauseella. Ja olen kiitollinen vastaajille.
Nyt minä tiedän, minkä perusratkaisun varassa ovat ne,
jotka eivät usko, että alussa Jumala loi.- JES!
kalamos kirjoitti:
Lainaa: kalamos
Johannes evankeliumi kertoo miten: Sanallaan Jesellä.
Joku sanoisi, että pisteillään kvarkeilla ja leptoneilla, mutta nekin on pitänyt ENSIN nimetä, jollakin kielellä, ja antaa niille koordinaatteja.... Silmään näkyvät asiat on pakosta KAIKKI koordinatisoitu, eihän ne muuten näkyisi missään koordinaatissa! JES! kirjoitti:
Lainaa: kalamos
Johannes evankeliumi kertoo miten: Sanallaan Jesellä.
Joku sanoisi, että pisteillään kvarkeilla ja leptoneilla, mutta nekin on pitänyt ENSIN nimetä, jollakin kielellä, ja antaa niille koordinaatteja.... Silmään näkyvät asiat on pakosta KAIKKI koordinatisoitu, eihän ne muuten näkyisi missään koordinaatissa!Kun sanoin, "en kuvittele"
vastasin kysymykseen:
"Kuvitteletko todellakin,
että monimutkainen asiakokonaisuus
olisi yhdellä lauseella tai muutamalla sanalla kuitattavissa?"
"Luulen, ette pidä tuota lausetta sellaisena.
Olisiko sinulla lause, johon itse uskot."
Onko maailmankaikkeuden alku jotenkin riippuvainen siitä, kuinka uskot sen saaneen alkunsa?
En ole varma, mutta eikö tuo ensimmäinen lause ole vanhasta testamentista ?
Pitääkö vanha testamentti paikkansa - esim: 2. Moos. 28:34-35 -- Jumala ilmoittaa että pyhään paikkaan astuminen ilman kelloja saattaa johtaa kuolemanrangaistukseen.
Ajan tällä takaa sitä että valitaanko raamatusta vain tietyt jakeet joissa on totuus joka sopii myös tähänpäivään ja loput selitetään "sen aikaisiksi käsityksiksi"Minulle Raamattu on kokonansa Totuus.
Aivan kuten Raamattu kertoo, Jumala antoi nuo määräykseyt Israelin kansalle.
Mutta aivan samoin Jumala oli luvannut jo Vanhassa Testamentissa uuden liiton.
Ja se on jo voimassa. Ollut Jeesuksen ylösnousemuksesta saakka.
Nyt kaikilla on vapaa pääsy Jumalan yhteyteen niin kuin Uudessa liitossa eli Uudessa Testamentissa kerrotaan.- to..
kalamos kirjoitti:
Minulle Raamattu on kokonansa Totuus.
Aivan kuten Raamattu kertoo, Jumala antoi nuo määräykseyt Israelin kansalle.
Mutta aivan samoin Jumala oli luvannut jo Vanhassa Testamentissa uuden liiton.
Ja se on jo voimassa. Ollut Jeesuksen ylösnousemuksesta saakka.
Nyt kaikilla on vapaa pääsy Jumalan yhteyteen niin kuin Uudessa liitossa eli Uudessa Testamentissa kerrotaan.VT:ssä luvataan että uusi liitto on se jossa tarkoin noudatetaan vanhan liiton määräyksiä, Jeremian mukaan niitä ei noudatettu kyllin hyvin:31 "Katso, päivät tulevat, sanoo Herra, jolloin minä teen Israelin heimon ja Juudan heimon kanssa uuden liiton;....33 Vaan tämä on se liitto, jonka minä teen Israelin heimon kanssa niiden päivien tultua, sanoo Herra: Minä panen lakini (torani) heidän sisimpäänsä ja kirjoitan sen heidän sydämiinsä; ja niin minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani. .
34 Silloin ei enää toinen opeta toistansa eikä veli veljeänsä sanoen: 'Tuntekaa Herra'. Sillä he kaikki tuntevat minut, pienimmästä suurimpaan, sanoo Herra; sillä minä annan anteeksi heidän rikoksensa enkä enää muista heidän syntejänsä. "
Kaikilla oli pääsy Jahven yhteyteen aiemminkin sillä erolla että ketään ei uhattu helvetillä jos eivät halunneet tähän yhteyteen, vaan pitäytyivät omissa jumalissaan.
- Grow up!
Jumala on naurettavin keksintö ikinä.
- ??
nim. kalamos! Oletko tutustunut sääntöihin?. Useille foorumeille saman avauksen
postaaminen?. Oletko niin tärkeä ettet tarvitse noudattaa ylläpidon sääntöjä?. ?? kirjoitti:
nim. kalamos! Oletko tutustunut sääntöihin?. Useille foorumeille saman avauksen
postaaminen?. Oletko niin tärkeä ettet tarvitse noudattaa ylläpidon sääntöjä?.Laitin avaukseni vain yhdelle palstalle.
- Emme luoneet J:tä.
Lainaa Grow up
Jumala on naurettavin keksintö ikinä.
Mutta ei valitettavasti ihmisen keksintöä.
Ei Jumalasta luopuminen ole muuta kuin Isänsä hylkäämistä ja tappamista....
Mutta totta kyllä - saa nauraa, jos ei herjaa....
Vain HERRAT herjaavat, mutta silloin olisi kohteen syytä olla niin lapsi, ettei huomaisi sitä kaksimielieyyttä, jos herja piilee....
- ml213.
Kun kalamos et saa tyydyttävää vastausta kirjoittajilta eli joka sinua miellyttäisi, niiin kerroppa omin sanoin, miten JUMALA loi taivaan ja maan.
Tätä menetelmää tiedekkin etsii ja tutkii.- Niko.
ml213 kirjoitti; "miten JUMALA loi taivaan ja maan"
Sallinethan minunkin vastata?
Jumala loi taivaan ja maan Sanallansa, kaikki on luotu Jumalan Pojassa!
Annan myös Sanan kohdan:
"Sillä hänessä luotiin kaikki, mikä taivaissa ja mikä maan päällä on, näkyväiset ja näkymättömät, olkoot ne valtaistuimia tai herrauksia, hallituksia tai valtoja, kaikki on luotu hänen kauttansa ja häneen,
ja hän on ennen kaikkia, ja hänessä pysyy kaikki voimassa." ( Kol. ) - Inhottava realisti
Niko. kirjoitti:
Annan myös Sanan kohdan:
"Sillä hänessä luotiin kaikki, mikä taivaissa ja mikä maan päällä on, näkyväiset ja näkymättömät, olkoot ne valtaistuimia tai herrauksia, hallituksia tai valtoja, kaikki on luotu hänen kauttansa ja häneen,
ja hän on ennen kaikkia, ja hänessä pysyy kaikki voimassa." ( Kol. )Niko.
Millä Sinä todistat sen, että Raamattu on kirjaimellisesti totta luomisen suhteen?
Voiko Raamattua Sinusta käyttää todisteena itsestään? Millä perusteella? Minä olen saanut sen, mitä pyysin.
Tuo kysymykseni on poikinut myös
alustavan sopimuksen minun ja "asianharrastajan" välillä,
että aloittaisimme keskustelun tarkemmin aiheesta.
Niin, että minä toisin Raamatun ilmoitusta esiin
ja "asianharrastaja" tieteen todistusta.
Jos tämä toteutuu, niin teen aloitukseni kreationismipalstalle.
Jos ei toteudu, niin sitten voin tehdä aloituksen tälle palstalle.
Ja saat tarkempaa tietoa siitä, mitä Sana paljastaa aiheesta.- ml213.
Niko. kirjoitti:
Annan myös Sanan kohdan:
ja hän on ennen kaikkia, ja hänessä pysyy kaikki voimassa." ( Kol. )No, jokainen Raamatun ilmoituksiin uskova ihminen kyllä tietää ja uskoo, miten JUMALA loi maailman Pojan kautta, joka sisältyy ilmoitukseen; JUMALA loi taivaan ja maan. Tästä siis uskovat ihmiset ovat yhtä mieltä,- mutta ei tietenkään jumalattomat.
Mutta, kysynkin mitä todellisesti tapahtui kun JUMALA loi taivaan ja maan. Miten luominen tapahtui. Tapahtuiko se niin kuten tutkijat otaksuvat. Niin, välttämättä tutkijat ja JUMALAN luomistyö ei ole toisiaan pois sulkevia, vaan tutkijat pyrkivät jäsentämään miten kaikki tapahtui. Inhottava realisti kirjoitti:
Niko.
Millä Sinä todistat sen, että Raamattu on kirjaimellisesti totta luomisen suhteen?
Voiko Raamattua Sinusta käyttää todisteena itsestään? Millä perusteella?No, jos Raamattu on kirjaimellisesti totta,
niin silloin Jumalakin on totta.
Ja silloin ei muuta kuin Raamattu käteen,
ja pieni rukous Jumalalle.
"Jos Sinä olet olemassa, niin avaa Sanaasi nyt minulle,
kohtaa minut jotenkin niin,
että tiedän Sinun puhuneen minulle Sanasi kautta.
Aamen."- Niko.
Niko.
Voiko Raamattua Sinusta käyttää todisteena itsestään? Millä perusteella?Ei minun tarvitse sitä todistaa eikä synnyttää uskoa heissä jotka eivät usko, vaan se tehtävä on Jumalan!
Jumala on kyllä asettanut todisteet jokaiselle ja Sana sanoo, että kukaan ei siis voi Hänen edessään sen tähden puolustautua.
Hän synnyttää uskon heissä kenessä Hän tahtoo!
Jokaisen Herran seuraajan tehtävä on julistaa Sanaa ja kertoa Totuudesta ja puolustaa sitä, mutta uskon voi synnyttää vain Jumala, ei yksikään ihminen. - Inhottava realisti
Niko. kirjoitti:
Ei minun tarvitse sitä todistaa eikä synnyttää uskoa heissä jotka eivät usko, vaan se tehtävä on Jumalan!
Jumala on kyllä asettanut todisteet jokaiselle ja Sana sanoo, että kukaan ei siis voi Hänen edessään sen tähden puolustautua.
Hän synnyttää uskon heissä kenessä Hän tahtoo!
Jokaisen Herran seuraajan tehtävä on julistaa Sanaa ja kertoa Totuudesta ja puolustaa sitä, mutta uskon voi synnyttää vain Jumala, ei yksikään ihminen.Kiemurtelua, Niko.
Kysymys on siitä, voiko Raamattua käyttää perusteluna itselleen. Sinunkin logiikkasi on käytännössä tämä: "Raamattu on totta, koska se on Raamattu!"
Todisteet?
Meillä on todisteet siitä, että ihmiset ovat Raamatun tekstit kirjoittaneet ja koonneet.
Meillä on käytännössä todisteet siitä, että Raamatussa on muilta lainattuja osasia ja ideoita.
Meillä on todisteet siitä, että Raamatun kirjaimelliset tulkinnat esim. Luomiskertomuksen ja Vedenpaissumuksen suhteen eivät ole totta.
Mistä Sinulla ylipäätään ottaen on minkäänlaisia todisteita uskon suhteen? - att = 2*S
Kun kalamos et saa tyydyttävää vastausta kirjoittajilta eli joka sinua miellyttäisi, niiin kerroppa omin sanoin, miten JUMALA loi taivaan ja maan.
Tätä menetelmää tiedekkin etsii ja tutkii.
- Aika, kiihtyvyys ja tiheys, muuta ei koskaan tarvita, uskoppa pois! - Pyhä kivi?
Kiemurtelua, Niko.
Kysymys on siitä, voiko Raamattua käyttää perusteluna itselleen. Sinunkin logiikkasi on käytännössä tämä: "Raamattu on totta, koska se on Raamattu!"
Todisteet?
Meillä on todisteet siitä, että ihmiset ovat Raamatun tekstit kirjoittaneet ja koonneet.
Meillä on käytännössä todisteet siitä, että Raamatussa on muilta lainattuja osasia ja ideoita.
Meillä on todisteet siitä, että Raamatun kirjaimelliset tulkinnat esim. Luomiskertomuksen ja Vedenpaissumuksen suhteen eivät ole totta.
Mistä Sinulla ylipäätään ottaen on minkäänlaisia todisteita uskon suhteen?Lainaa: Inhottava realisti
Mistä Sinulla ylipäätään ottaen on minkäänlaisia todisteita uskon suhteen?
Usko tarkoittaa varmuutta jostakin asiasta. Jotkut mukamas varmat epäuskossaan varmat kivet rikotaan, jos ne olivat vain synnintekovälinekiviä, mutta vanhurskaat ja pyhät kivet säilyvät ikuisesti.
Mitään varmaa ei ole jos edes johonkin ei suhtaudu "tupla"-positiivsesti....
Mutta totta, Usko on paha asia, kuten epäilykin, kielteisyys ja myönteisyys riittävät ja ovat hyviä.... - Ei ole vaikeaa!
ml213. kirjoitti:
No, jokainen Raamatun ilmoituksiin uskova ihminen kyllä tietää ja uskoo, miten JUMALA loi maailman Pojan kautta, joka sisältyy ilmoitukseen; JUMALA loi taivaan ja maan. Tästä siis uskovat ihmiset ovat yhtä mieltä,- mutta ei tietenkään jumalattomat.
Mutta, kysynkin mitä todellisesti tapahtui kun JUMALA loi taivaan ja maan. Miten luominen tapahtui. Tapahtuiko se niin kuten tutkijat otaksuvat. Niin, välttämättä tutkijat ja JUMALAN luomistyö ei ole toisiaan pois sulkevia, vaan tutkijat pyrkivät jäsentämään miten kaikki tapahtui.No, jokainen Raamatun ilmoituksiin uskova ihminen kyllä tietää ja uskoo, miten JUMALA loi maailman Pojan kautta, joka sisältyy ilmoitukseen; JUMALA loi taivaan ja maan. Tästä siis uskovat ihmiset ovat yhtä mieltä,- mutta ei tietenkään jumalattomat.
Mutta, kysynkin mitä todellisesti tapahtui kun JUMALA loi taivaan ja maan. Miten luominen tapahtui. Tapahtuiko se niin kuten tutkijat otaksuvat. Niin, välttämättä tutkijat ja JUMALAN luomistyö ei ole toisiaan pois sulkevia, vaan tutkijat pyrkivät jäsentämään miten kaikki tapahtui.
0 x 0 x 0 ... Resoluutio alkoi laajentumaan - sekä yksittäisillä pisteillä (näkö) että yhdistyneillä(äänet), ja kaikkeudella ei ollut enää koskaan ykseyttä, sehän siinä varmasti ehkä todennäköisesti tilavuudessa tapahtui. Alussa oli siis vain ajan absoluuttinen järjestely, joka muodosti tiheyden ja liikkuessaan kiihtyvyyden. Törmäävät asiat ovat mm. makuaistin ja hajun kemiaa ja täyttymistä ja tyhjentymistä. Vastakohdat ja samanlaiset asiat loivat maailmankaikkeuden muuta ei tule koskaan olemaan.... Lämpö on vaikea koettava sillä se ei saa paljon muuttua hetkessä paineella millään partikkelilla, ilman rikkoutumista ja pyrkiikin(entropia) aina samaksi läheisyydessään.... - Niko.
Pyhä kivi? kirjoitti:
Lainaa: Inhottava realisti
Mistä Sinulla ylipäätään ottaen on minkäänlaisia todisteita uskon suhteen?
Usko tarkoittaa varmuutta jostakin asiasta. Jotkut mukamas varmat epäuskossaan varmat kivet rikotaan, jos ne olivat vain synnintekovälinekiviä, mutta vanhurskaat ja pyhät kivet säilyvät ikuisesti.
Mitään varmaa ei ole jos edes johonkin ei suhtaudu "tupla"-positiivsesti....
Mutta totta, Usko on paha asia, kuten epäilykin, kielteisyys ja myönteisyys riittävät ja ovat hyviä....Jumala on Sanassaan luvannut Henkensä jokaisen sydämeen joka Häneen uskoo ja se Henki todistaa, kirkastaa ja vakuuttaa ja antaa tiedon!
Sinäkin voit tämän vakuuden saada, käänny Herran puoleen nöyrin mielin ja rukoile Häntä! - Inhottava reallist
Niko. kirjoitti:
Jumala on Sanassaan luvannut Henkensä jokaisen sydämeen joka Häneen uskoo ja se Henki todistaa, kirkastaa ja vakuuttaa ja antaa tiedon!
Sinäkin voit tämän vakuuden saada, käänny Herran puoleen nöyrin mielin ja rukoile Häntä!Niko. Joudun valitettavasti suomentamaan vastauksesi, joka ei tosin ole keskustelua vaan julistusta.
Se tarkoittaa suomeksi tätä: uskovainen ei kyseenalaista Raamatun mitään kohtaa, sillä silloin hän olisi huono uskovainen. Siksi on turvallisempaa julistaa mitäänsanomattomia latteuksia tiukkojen kysymysten äärellä.
Uskovaisella ei ole motivaatiota eikä uskallusta myöntää tosiasioita Raamatun suhteen. Se johtaisi hänet epäilyjen valtaan ja sehän on jo synti!
Sinänsä nerokas ajattelumalli. - Niko.
Inhottava reallist kirjoitti:
Niko. Joudun valitettavasti suomentamaan vastauksesi, joka ei tosin ole keskustelua vaan julistusta.
Se tarkoittaa suomeksi tätä: uskovainen ei kyseenalaista Raamatun mitään kohtaa, sillä silloin hän olisi huono uskovainen. Siksi on turvallisempaa julistaa mitäänsanomattomia latteuksia tiukkojen kysymysten äärellä.
Uskovaisella ei ole motivaatiota eikä uskallusta myöntää tosiasioita Raamatun suhteen. Se johtaisi hänet epäilyjen valtaan ja sehän on jo synti!
Sinänsä nerokas ajattelumalli.Ei, vaan varmuuden ja tiedon antaa Jumala.
- Inhottava realisti
Niko. kirjoitti:
Ei, vaan varmuuden ja tiedon antaa Jumala.
Kuinka usein henkilökohtaisesti keskustelet Jumalan kanssa?
Onko Sinulla kenties nauhoituksia keskustelustasi hänen kanssaan? Objektiivisia, muidenkin tekemiä aistihavaintoja?
Kykenetkö todistamaan, että oma psyykesi ja aivotoimintasi eivät ole mukana kokemustesi taustalla? Miten todistat sen?
Kuinka tarkasti OLET tosimaailmassa tutustunut Raamatun historiaan ja Raamattukritiikkiin? Jos olet, mihin tulokseen tulit?
Jos et tutustunut, miksi et?
Mitä sinä täällä kyselet, onhan vastaus raamatussa.
Gen 1:1 Alussa loi Jumala taivaan ja maan.
Mitähän ihmettä tuossa on kyselemistä. Minä uskon mitä on raamatussa sanottu.Kummasti kysymykseni on ärsyttänyt niin
uskovaisia, ateisteja, evolutionisteja kuin kreationistejakin.
Taisi olla oikein kysymysten kysymys.
Tällä palstalla on paljon aloituksia aiheesta
tyyliin, eihän kukaan enää usko, mitä Raamattu sanoo.
Ja niin halusin tietää, mitä kaikki sitten uskovat.
Mutta toki, en minä täällä koskaan huvin vuoksi kirjoittele.- leipä ja sirkushuvit
kalamos kirjoitti:
Kummasti kysymykseni on ärsyttänyt niin
Mutta toki, en minä täällä koskaan huvin vuoksi kirjoittele.lekkeriteatteriksi panit koko aiheen ja vedit höplästä asiaan vakavasti suhtautuvia
no, ei se ole narri joka narraa vaan se joka antaa itseään narrata...
kuka mitenkin omaa tyhmyyttään esittelee, vai mitä kalamos? leipä ja sirkushuvit kirjoitti:
lekkeriteatteriksi panit koko aiheen ja vedit höplästä asiaan vakavasti suhtautuvia
no, ei se ole narri joka narraa vaan se joka antaa itseään narrata...
kuka mitenkin omaa tyhmyyttään esittelee, vai mitä kalamos?Ei suinkaan.
Halusin ihan tosissani vastauksen siihen, mitä kysyin.
Ja sain vastauksen niiltä,
jotka lukivat kysymykseni ja vastasivat siihen.
Jos olen tyhmä, niin eikö silloin ollut viisasta,
että pyysin niin yksinkertaista lausetta kuin pyysin.
Tietenkin se edellyttää vastaajalta viisautta.
Selittää ja selittää osaa jokainen,
mutta vain viisas osaa vastata lyhyesti.- Kysyn vaan??
kalamos kirjoitti:
Ei suinkaan.
Halusin ihan tosissani vastauksen siihen, mitä kysyin.
Ja sain vastauksen niiltä,
jotka lukivat kysymykseni ja vastasivat siihen.
Jos olen tyhmä, niin eikö silloin ollut viisasta,
että pyysin niin yksinkertaista lausetta kuin pyysin.
Tietenkin se edellyttää vastaajalta viisautta.
Selittää ja selittää osaa jokainen,
mutta vain viisas osaa vastata lyhyesti.Ja nyt Fisumosse voi kertoa, miten tämä jumala sitten syntyi ja kuka sen loi?
Vastaukseksi EI kelpaa, että se on aina ollut jne.
Paatuneimmat seko-hihhulit vinkuvat aina "kello tarvitsee suunnitelijan jne"
Nyt se vastaus tähän ketjuun.
Toinen kysymys. Mikä tuhansista jumalista on tämä oikea jumala?
Kuka jumala tämän koko systeemin loi? Miksi muut jumalat ovat väärin ja heidän pyhätkijat satua? Kysyn vaan?? kirjoitti:
Ja nyt Fisumosse voi kertoa, miten tämä jumala sitten syntyi ja kuka sen loi?
Kuka jumala tämän koko systeemin loi? Miksi muut jumalat ovat väärin ja heidän pyhätkijat satua?Saisinko minä vastata!
- Inhottava realisti
kalamos kirjoitti:
Kummasti kysymykseni on ärsyttänyt niin
Mutta toki, en minä täällä koskaan huvin vuoksi kirjoittele.Kysymytksesi on tyhjänpäiväinen ja yksinkertaistettu. Monimutkaisia asioita ei yhdellä lauseella kuitata.
- Inhottava realisti
kalamos kirjoitti:
Saisinko minä vastata!
Vastaa tähän kysymykseen, johon et sanonut mitään tuossa ylempänä:
"Millä perusteella päättelet, että yksinkertainen lause riittää jonkin monimutkaisen asian selittämiseen´?
Noh - onnistutko edes sitä makaronilaatikon valmistamista selittämään yhdellä lauseella?" - Suuri tieto!
Kysymytksesi on tyhjänpäiväinen ja yksinkertaistettu. Monimutkaisia asioita ei yhdellä lauseella kuitata.
Kysymytksesi on tyhjänpäiväinen ja yksinkertaistettu. Monimutkaisia asioita ei yhdellä lauseella kuitata.
Mutta mutkatkin määritellään suorakulmaisissa koordinaatistoissa, joissa niilä on vaikeampi jatkumo koordinaatistossa- totta kyllä - kuin suoralla viiva-janalla... - Inhottava realisti
Suuri tieto! kirjoitti:
Mutta mutkatkin määritellään suorakulmaisissa koordinaatistoissa, joissa niilä on vaikeampi jatkumo koordinaatistossa- totta kyllä - kuin suoralla viiva-janalla...Heh heh.
Koordinaatisto on matematiikan työkalu - selkeä ja yksiselitteinen. Tämän keskustelun aihe ei sitä ole. - Keitto-ohje
Vastaa tähän kysymykseen, johon et sanonut mitään tuossa ylempänä:
"Millä perusteella päättelet, että yksinkertainen lause riittää jonkin monimutkaisen asian selittämiseen´?
Noh - onnistutko edes sitä makaronilaatikon valmistamista selittämään yhdellä lauseella?"Lainaa: Inhottava realisti
Noh - onnistutko edes sitä makaronilaatikon valmistamista selittämään yhdellä lauseella?"
Kokeilen:
Kuumenna keittämällä liedellä kattilassa mitattuja määriä vettä, makaroonia, jauhelihaa ja kananmunaa tarjoillen sen kuumana lopuksi lautasille veitsen ja haarukan kera? - Parempi keitto-ohje
Keitto-ohje kirjoitti:
Noh - onnistutko edes sitä makaronilaatikon valmistamista selittämään yhdellä lauseella?"
Kokeilen:
Kuumenna keittämällä liedellä kattilassa mitattuja määriä vettä, makaroonia, jauhelihaa ja kananmunaa tarjoillen sen kuumana lopuksi lautasille veitsen ja haarukan kera?Kokeilen:
Kuumenna keittämällä liedellä kattilassa mitattuja määriä vettä, makaroonia, ja ensin pannulla rasvan kera paistettua jauhelihaa ja kananmunaa tarjoillen sen kuumana lopuksi lautasille veitsen ja haarukan kera? - Matehmathican
Heh heh.
Koordinaatisto on matematiikan työkalu - selkeä ja yksiselitteinen. Tämän keskustelun aihe ei sitä ole.Lainaa: Inhottava realisti
Koordinaatisto on matematiikan työkalu - selkeä ja yksiselitteinen. Tämän keskustelun aihe ei sitä ole.
Äläpäs skitsoile! Jumala käytti matematiikkaa kaiken luomiseen, ihan varmasti!
Salomo sanoo, että viisaus mm. matematiikka oli luonaan esikoisena ja loi sen avulla kaiken. - Inhottava realisti
Matehmathican kirjoitti:
Koordinaatisto on matematiikan työkalu - selkeä ja yksiselitteinen. Tämän keskustelun aihe ei sitä ole.
Äläpäs skitsoile! Jumala käytti matematiikkaa kaiken luomiseen, ihan varmasti!
Salomo sanoo, että viisaus mm. matematiikka oli luonaan esikoisena ja loi sen avulla kaiken.Jahas. Taas yksi vaihtuva nimimerkki "keskustelee" kanssani.
Salomo sanoo sen, mitä Raamatun kirjoittajat ja sanomisten tulkitsijat sanovat hänen sanoneen.
Matematiikka on yksiselitteistä.
Käyttikö Salomo muuten sitä matematiikkaa naissuhteissaankin? - Inhottava realisti
Parempi keitto-ohje kirjoitti:
Kokeilen:
Kuumenna keittämällä liedellä kattilassa mitattuja määriä vettä, makaroonia, ja ensin pannulla rasvan kera paistettua jauhelihaa ja kananmunaa tarjoillen sen kuumana lopuksi lautasille veitsen ja haarukan kera?Ohjeet oikean suuntaisia, mutta epätarkkoja. Esim. ainesosien määrät ja suhteet jäävät kertomatta.
Lauseenne muuten alkavat rönsyillä hieman pitkähköiksi. Tulee pian tulkintaongelmia...
Nimi. Keitto-ohje ei näköjään täysin hallise lauserakennetta. Thdessä kohtaa olisi pitänyt olla jo piste ja lauseiden raja. - Typerää...
Kysyn vaan?? kirjoitti:
Ja nyt Fisumosse voi kertoa, miten tämä jumala sitten syntyi ja kuka sen loi?
Kuka jumala tämän koko systeemin loi? Miksi muut jumalat ovat väärin ja heidän pyhätkijat satua?Toinen kysymys. Mikä tuhansista jumalista on tämä oikea jumala?
Kuka jumala tämän koko systeemin loi? Miksi muut jumalat ovat väärin ja heidän pyhätkijat satua?
Kolmiyhteinen Jumala, Isä, Poika ja Pyhä Henki[Veli] (>, - Veikon Okäärmeitä...
Jahas. Taas yksi vaihtuva nimimerkki "keskustelee" kanssani.
Salomo sanoo sen, mitä Raamatun kirjoittajat ja sanomisten tulkitsijat sanovat hänen sanoneen.
Käyttikö Salomo muuten sitä matematiikkaa naissuhteissaankin?Jahas. Taas yksi vaihtuva nimimerkki "keskustelee" kanssani.
Käyttikö Salomo muuten sitä matematiikkaa naissuhteissaankin?
Lue Raamatusta "Korkea Veisu alias Laulujen Laulu", on siinä ainakin jae- ja lukunumerot vaikkei tainnut alunperin olla...
Mutta Salomo oli varmaan matemattikassakin melkoinen aikansa "nero", ensimmäisiä piin arvoja oli mainitsemansa 3,0 erään esineen valmituksen yhteydessä mainituu mitta, mutta jo aiemmin Raamatun jaenumeroissa 3,1 esim. Genesiksissa 3,14, kertoo Käärmeestä, joka ilmaisi tuon melko tarkan arvon.... "Koska tämän teit/tein jne..."
3,0 on siitä hyvä mitta, sillä Daavidin tähtien kärkien etäisyys on puoliympyrässä se, ja kun kaikki pisteet yhtä kaukana toisistaan, joiden kautta ympyrän piirtää... Inhottava realisti kirjoitti:
Inhottava realisti
Minä en tule koskaan kirjoittamaan monimutkaisia asioita.
Minä pyrin kaikessa asioiden yksinkertaistamiseen.
Jos olen mielestäsi tyhjänpäiväinen,
niin vaivaat itseäsi
minun tyhjänpäiväisellä kysymykselläni
päivästä toiseen.- Inhottava realisti
kalamos kirjoitti:
Inhottava realisti
Minä en tule koskaan kirjoittamaan monimutkaisia asioita.
Minä pyrin kaikessa asioiden yksinkertaistamiseen.
Jos olen mielestäsi tyhjänpäiväinen,
niin vaivaat itseäsi
minun tyhjänpäiväisellä kysymykselläni
päivästä toiseen.Minua vaivaa se, että jotkut oikeasti saattavat paremman tiedon puuttuessa uskoa mustavalkoisiin ja yksinkertaistettuihin ajatusmalleihin, joille ei todellisuudessa katetta löydy.
Minua vaivaa myös se, ettei Sinusta ole vastaamaan hyvin yksinkertaiseen kysymykseen, joka on miljoonia kertoja helpompi kuin Sinun tarkoitushakuinen aloituksesi. Inhottava realisti kirjoitti:
Minua vaivaa se, että jotkut oikeasti saattavat paremman tiedon puuttuessa uskoa mustavalkoisiin ja yksinkertaistettuihin ajatusmalleihin, joille ei todellisuudessa katetta löydy.
Minua vaivaa myös se, ettei Sinusta ole vastaamaan hyvin yksinkertaiseen kysymykseen, joka on miljoonia kertoja helpompi kuin Sinun tarkoitushakuinen aloituksesi.Tarkoititko makaroonilaatikkoa? No meillä on kolme vaihtoa.
- joku valmistaa sen
- se syntyy itsestään
- se on aina ollut valmiina pakastimessa- Inhottava realisti
kalamos kirjoitti:
Tarkoititko makaroonilaatikkoa? No meillä on kolme vaihtoa.
- joku valmistaa sen
- se syntyy itsestään
- se on aina ollut valmiina pakastimessaKiertelyä, Kalamos.
Etkö kykene kiteytämään edes yksinkertaista ruokalajia yhteen lauseeseen? Silti oletat, että elämän luominen onnistuisi kuvailla yhdellä lauseella?
Vitsailusi ei liity aiheeseen mitenkään.
- Eri Genesis?
Mooseksesta poiketen Eenok aloittaa sitä, että HENKIOLENNOT luotiin kaikkien fysikaalisten asioiden luojiksi.
http://apokryfikirjat.com/- Massaklöntti
Mooseksesta poiketen Eenok aloittaa sitä, että HENKIOLENNOT luotiin kaikkien fysikaalisten asioiden luojiksi.
Sanoin ehkä väärin, enkelien luontia tai ilmestymistä ei voinut välttää, vaan ne ovat aluttomia ja loputtomia samoin kuin Jumala, meistä materia-eläimistä poiketen..... - Hannnele
2000 vuotta tätä on pohdittu ja samassa pisteessä edelleenkin :D :D :D
Voi teitä uskovaisia. Ootte te kyllä jotenkin niin suloisia kun etsitte sieltä teidän satukirjasta niitä "totuuksia" :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa652339En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos321734- 101574
Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3741555Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly151518Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681377- 1061131
- 121118
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul91074- 20999