Aloitukseni poistettiin, mutta tässä

24

175

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • !

Jos jumalaa ei ole, niin sitten on ihan niin kuin nyt!

• Aika osuvasti sanottu. Nyt on niin kuin nyt on. Ja määrätystä syystä. Mutta en nyt uskalla sen enempää kertoä tämän maailman ruhtinaasta, kun sitten tämäkin ketju varmasti poistetaan.

• No ei mutta ei

Eli sinun mielestäsi se että näkymätön simsalabim-ukkkeli taikoi kaiken olemaan on jotenkin järkevämpi ja uskottavampi selitys kuin olla olettamatta näkymättömiä simsalabim-ukkoja?

"Tietämättömyydelle alistuminen ja nimittää tätä tietämättömyyttä jumalaksi on aina ollut keskenkasvuista ja se säilyy keskenkasvuisena tänäkin päivänä."

Samaisen näkymättömän simsalabim-ukon kätten töitä piti olla myös tulvat, myrskyt, raekuurot, ukkoset ja salamat, maanjäristykset, tornadot, tsunamit, vuodenaikojen vaihtelut, auringonpimennykset, revontulet, halla- ja katovuodet, tulivuorenpurkaukset, meteoriitit, taivaankappaleiden liikkeet, nälänhädät ja sairaudet, rutto ja muut kulkutaudit ja ties mitkä kaikki vitsaukset.

Sitten kun näitä asioita tutkittiin vähän tarkemmin ja ihan tieteellisesti, niin huomattiinkin ettei ollutkaan. Ei löytynytkään mitään näkymätöntö simsalabim-ukkoa noita asioita tekemässä, vaan kaikkiin löytyi ihan selkeät luonnolliset (tieteelliset) selitykset, joissa ei näkymätöntä simsalabi-ukkoa tarvita ollenkaan.

Ja kun kerran kaikissa noissa asoissa oltiin väärässä, niin mikähän saisi sen näkymättömän simsalabim-ukkelin muuttumaan yhtään todellisemmaksi missään muissakaan asioissa?

• Ei tuossa avauksessani ollut mitään tuollaista. Siinä oli vain yksi yksinkertainen kysymys.

• No ei mutta ei
        kalamos kirjoitti:

Ei tuossa avauksessani ollut mitään tuollaista. Siinä oli vain yksi yksinkertainen kysymys.

Ja tuossa oli yksinkertainen vastaus, johon sinä et keksinyt mitään järjellistä sanottavaa, varmaankin siksi että oli liian oikeaan osuva.

Kun kerran jo aikaisemminkin joka ikinen asia, jota aivan varmasti pidettiin näkymättömän taikaukkelin tekosina ei sitä tarkemmin tutkittaessa ollutkaan, niin millä perusteella pitäisi silti edelleenkin uskotella, että jotkin asiat silti ovat?

Tuhat aikaisempaa väärää uskomusta ei ole kovin hyvä todiste eikä peruste millekään, vaan todistaa ainoastaan väärät ja taikauskoiset uskomukset vääriksi ja taikauskoisiksi. Eikä näkymätön mielikuvituskaveri muutu todelliseksi inttämällä keskenkasvuisesti ja keksimällä sille vielä uusia aukkoja ja piilopaikkoja, joita ei vielä ole selitetty.

• No ei mutta ei kirjoitti:

Ja tuossa oli yksinkertainen vastaus, johon sinä et keksinyt mitään järjellistä sanottavaa, varmaankin siksi että oli liian oikeaan osuva.

Kun kerran jo aikaisemminkin joka ikinen asia, jota aivan varmasti pidettiin näkymättömän taikaukkelin tekosina ei sitä tarkemmin tutkittaessa ollutkaan, niin millä perusteella pitäisi silti edelleenkin uskotella, että jotkin asiat silti ovat?

Tuhat aikaisempaa väärää uskomusta ei ole kovin hyvä todiste eikä peruste millekään, vaan todistaa ainoastaan väärät ja taikauskoiset uskomukset vääriksi ja taikauskoisiksi. Eikä näkymätön mielikuvituskaveri muutu todelliseksi inttämällä keskenkasvuisesti ja keksimällä sille vielä uusia aukkoja ja piilopaikkoja, joita ei vielä ole selitetty.

No ei mutta ei, hyvä ystävä.

Minä uskon kyllä, että Jumala loi taivaat ja maan.
        Ja olin kysymässä, että miten sinä ja muut atestit uskovat.

Ei tuo sinun vuodatuksesi liity mitenkään kysymykseeni.
        Miksi olet noin vihastunut ja miksi hahmosi synkistyy.

Minä en uskalla tässä ketjussa vastata noihin kommentteihisi, ettei tätäkin aloitustani taas poistettaisi. Mutta jos teet oman aloituksen vaikka ihan sanasta sanaan niikuin tuossa kommentissa kirjotit, niin sitten minä uskallan tulla vastaamaan sinulle noihin kysymyksiisi.

• Todellakaan ei
        kalamos kirjoitti:

Minä en uskalla tässä ketjussa vastata noihin kommentteihisi, ettei tätäkin aloitustani taas poistettaisi. Mutta jos teet oman aloituksen vaikka ihan sanasta sanaan niikuin tuossa kommentissa kirjotit, niin sitten minä uskallan tulla vastaamaan sinulle noihin kysymyksiisi.

Usko sinä vaan ihan rauhassa näkymättömiin mielikuvitusystäviisi.
        Minua taas ei kiinnosta sokea taikausko, vaan ainoastaan tieto.

Ja mitään sellaistahan sinulla ei ole tarjota, joten ei ole mitään syytä
        jatkaa keskusteluakaan sinun näkymättömistä mielikuvituskavereistasi.

• erittäin tietäväkö?
        Todellakaan ei kirjoitti:

" Usko sinä vaan ihan rauhassa näkymättömiin mielikuvitusystäviisi.
        Minua taas ei kiinnosta sokea taikausko, vaan ainoastaan tieto. "

- miten sitten, kun tiede aina vaan joutuu perumaan, tai muuttamaan tutkimustuloksiaan? Olisitko hataralla pohjalla?

Jotkut tieteen tulokset toki pitää kutinsa.

Tieteen selityksiä: ehkä niin on, luultavasti, todennäköisesti, näyttäää siltä, voimmme päätellä, jne.
        Tuollaisiinko tulee luottaa?

• Todellakaan ei kirjoitti:

No, minä uskon ihan rauhassa, että Jumala loi taivaat ja maan, mutta nyt ihan vaan kysyä, mitä sinä tiedät asiasta?

• ?????
        kalamos kirjoitti:

''Ei tuo sinun vuodatuksesi liity mitenkään kysymykseeni.''
        Hyvin tiukasti on jeesuslasit liimattuna, kun et niinkään selvää asiaa voi nähdä.

• ?????
        erittäin tietäväkö? kirjoitti:

- miten sitten, kun tiede aina vaan joutuu perumaan, tai muuttamaan tutkimustuloksiaan? Olisitko hataralla pohjalla?

Tieteen selityksiä: ehkä niin on, luultavasti, todennäköisesti, näyttäää siltä, voimmme päätellä, jne.

''Tieteen selityksiä: ehkä niin on, luultavasti, todennäköisesti, näyttäää siltä, voimmme päätellä, jne.
        Tuollaisiinko tulee luottaa?''
        Vastaus:
        ''Ihminen, joka ei muuta näkemyksiään, vaikka saatu uusi tieto osoittaisi hänen käsityksensä vääräksi, on typerys.''
        Koskee kaikkia, myös raamatun ''totuuteen'' uskovia.

• Hihhulihihhii
        erittäin tietäväkö? kirjoitti:

Minusta on aina yhtä säälittävän surkuhupaisaa, kun uskis pitää sitä että tiede tarkistaa, korjaa ja päivittää tuloksiaan jatkuvasti - eli toimii täsmälleen siten miten tieteen pitääkin aina toimia - merkkinä siitä että tiede ei toimi.

Siis se että tiede toimii juuri kuten sen ehdottomasti pitääkin aina toimia, on hihhulin mielestä todiste siitä että tiede ei toimi? Kaikkien ikinä kuulemieni typeryyksien joukossa tuo on yksi kaikkein typerimmistä ikinä ja edellyttää jo lähes pohjatonta tyhmyyttä sekä lähes täydellistä kyvyttömyyttä ajatella yhtään mitään.

Tokihan voimme vaikka katsoa samaa asiaa raamatun ja tieteen kannalta sekä tutkia, kumpi kuulostaisi todemmalta ja uskottavammalta. Otetaan vaikkapa ikävä sairaus nimeltään lepra eli spitaali.

Raamatun ikuisesti erehtymättömän totuuden ja näkymättömän mielikuvituskaverin mukaan spitaalin aiheuttaa kirous, mutta siitä voi puhdistautua papin suorittamilla oikeilla uhrimenoilla eli hankkimalla öljyä, iisopin oksia, seetripuuta, karmiininpunaista villaa, kaksi lintua ja kaksi uhripässiä.

"Pappi käskeköön teurastaa toisen linnun virtaavalla vedellä täytetyn saviastian päällä. Sitten hän ottakoon elävän linnun ja kastakoon sen sekä setripuun, karmiininpunaisen villan ja iisopin oksat veden yläpuolella teurastetun linnun vereen. Tätä vedensekaista verta hän pirskottakoon puhdistettavan päälle seitsemän kertaa. Julistettuaan spitaalia sairastaneen puhtaaksi pappi päästäköön elävän linnun lentämään pois."

"ottakoon kaksi virheetöntä pässikaritsaa ja virheettömän yksivuotisen uuhikaritsan, lisäksi ruokauhriksi kolme eefa-mitan kymmenesosaa parhaita vehnäjauhoja, joihin on sekoitettu öljyä, sekä yhden log-mitan öljyä. Puhdistuksen toimittava pappi tuokoon puhdistettavan uhrilahjoineen pyhäkköteltan oven luo. Pappi tuokoon hyvitysuhriksi toisen pässikaritsan sekä log-mitallisen öljyä ja omistakoon ne tarjousuhrina Herralle. Karitsa teurastettakoon samassa pyhässä paikassa, jossa syntiuhriksi ja polttouhriksi tuodut eläimet teurastetaan. Hyvitysuhrieläin kuuluu syntiuhrieläimen tavoin papille; se on erityisen pyhä. Pappi ottakoon hyvitysuhrieläimen verta ja sivelköön sitä puhdistettavan oikeaan korvannipukkaan, oikeaan peukaloon ja oikeaan isoonvarpaaseen. Sitten hän kaatakoon puhdistettavan tuomaa öljyä vasemmalle kämmenelleen, kastakoon oikean etusormensa öljyyn ja pirskottakoon sitä seitsemän kertaa Herran edessä. Kämmenelle jäänyttä öljyä hän sivelköön puhdistettavan oikeaan korvannipukkaan, oikeaan peukaloon ja oikeaan isoonvarpaaseen hyvitysuhrin veren päälle. Kämmenelle vielä jääneen öljyn pappi sivelköön puhdistettavan päähän. Näin pappi toimittaa hänelle sovituksen Herran edessä. Pappi uhratkoon sitten syntiuhrieläimen. Näin hän poistaa puhdistettavan ihmisen saastaisuuden. Sen jälkeen teurastettakoon polttouhrieläin, ja pappi polttakoon eläimen ja ruokauhrin alttarilla. Kun pappi on toimittanut sovitusmenot, parantunut on puhdas."

Tai sitten tiede: "Lepran eli spitaalin aiheuttava bakteeri on aerobinen, haponkestävä, mykobakteereihin kuuluva sauvabasilli Mycobacterium leprae. Nykyään se on helposti hoidettavissa monilääkehoidolla. Suurimpia haasteita taudin hävittämisessä ovat niiden väestönosien saavuttaminen, joilla ei vielä ole ollut saatavilla monilääkehoitoa, taudin tutkimuksen lisääminen, lääkkeiden ja kunnollisen hoidon saaminen potilaiden ulottuville sekä taistelu sellaisia sosiaalisia tabuja vastaan, joiden mukaan potilaat ovat "epäpuhtaita" tai "Jumalan kiroamia" ja tämän takia hylkiöitä. Maailman terveysjärjestö (WHO) on vuodesta 1995 alkaen antanut maille, joissa tautia esiintyy endeemisenä, hoitoon tarvittavia lääkkeitä ilmaiseksi."

Eli jos sinä tai omaisesi sattuisi sairastumaan lepraan, niin lähdetkö etsimään pappia ja iisopin oksia ja karmiininpunaista villaa ja uhrieläimiä, ikuisesti erehtymättömän raamatun totuuksien mukaan? Vai menisitkö sittenkin lääkärille hakemaan typerän ja ei-toimivan tieteen tarjoamaa monilääkehoitoa? Ja minkä takia WHO ei jaa maailmalla iisopin oksia eikä uhrieläimiä, vaan monilääkkeitä?

• No ei sittenkään ei
        kalamos kirjoitti:

No, minä uskon ihan rauhassa, että Jumala loi taivaat ja maan, mutta nyt ihan vaan kysyä, mitä sinä tiedät asiasta?

?? Ethän sinäkään tiedä mitään asiasta.

Minä tiedän sen, että minulla ei ole asiasta mitään varmaa tietoa. Sinä taas et tiedä edes sitä, vaan kuvittelet että sokea uskosi olisi synonyymi sanalle tieto, vaikkei se tietenkään koskaan ole. LIsäksi sinun uskosi eli luulosi perustuu vain ja ainoastaan muinaisten paimentolaisten vanhoihin kansantaruihin - samaisten paimentolaisten jotka uskoivat että aurinko kiertää litteää maankiekkoa ja että spitaali paranee iisopin oksilla, karmiininpunaisella villalla ja uhraamalla pässejä ja että ei-neitsyet pitää kivittää kuoliaiksi isänsä ovilla ja noidat polttaa rovioilla.

Varmana kannattaakin uskoa sellaisten ihmisten tietämyksiin maailmankaikkeudesta ja ihan kaikesta.

• Olly
        Hihhulihihhii kirjoitti:

Minusta on aina yhtä säälittävän surkuhupaisaa, kun uskis pitää sitä että tiede tarkistaa, korjaa ja päivittää tuloksiaan jatkuvasti - eli toimii täsmälleen siten miten tieteen pitääkin aina toimia - merkkinä siitä että tiede ei toimi.

Siis se että tiede toimii juuri kuten sen ehdottomasti pitääkin aina toimia, on hihhulin mielestä todiste siitä että tiede ei toimi? Kaikkien ikinä kuulemieni typeryyksien joukossa tuo on yksi kaikkein typerimmistä ikinä ja edellyttää jo lähes pohjatonta tyhmyyttä sekä lähes täydellistä kyvyttömyyttä ajatella yhtään mitään.

Tokihan voimme vaikka katsoa samaa asiaa raamatun ja tieteen kannalta sekä tutkia, kumpi kuulostaisi todemmalta ja uskottavammalta. Otetaan vaikkapa ikävä sairaus nimeltään lepra eli spitaali.

Raamatun ikuisesti erehtymättömän totuuden ja näkymättömän mielikuvituskaverin mukaan spitaalin aiheuttaa kirous, mutta siitä voi puhdistautua papin suorittamilla oikeilla uhrimenoilla eli hankkimalla öljyä, iisopin oksia, seetripuuta, karmiininpunaista villaa, kaksi lintua ja kaksi uhripässiä.

"Pappi käskeköön teurastaa toisen linnun virtaavalla vedellä täytetyn saviastian päällä. Sitten hän ottakoon elävän linnun ja kastakoon sen sekä setripuun, karmiininpunaisen villan ja iisopin oksat veden yläpuolella teurastetun linnun vereen. Tätä vedensekaista verta hän pirskottakoon puhdistettavan päälle seitsemän kertaa. Julistettuaan spitaalia sairastaneen puhtaaksi pappi päästäköön elävän linnun lentämään pois."

"ottakoon kaksi virheetöntä pässikaritsaa ja virheettömän yksivuotisen uuhikaritsan, lisäksi ruokauhriksi kolme eefa-mitan kymmenesosaa parhaita vehnäjauhoja, joihin on sekoitettu öljyä, sekä yhden log-mitan öljyä. Puhdistuksen toimittava pappi tuokoon puhdistettavan uhrilahjoineen pyhäkköteltan oven luo. Pappi tuokoon hyvitysuhriksi toisen pässikaritsan sekä log-mitallisen öljyä ja omistakoon ne tarjousuhrina Herralle. Karitsa teurastettakoon samassa pyhässä paikassa, jossa syntiuhriksi ja polttouhriksi tuodut eläimet teurastetaan. Hyvitysuhrieläin kuuluu syntiuhrieläimen tavoin papille; se on erityisen pyhä. Pappi ottakoon hyvitysuhrieläimen verta ja sivelköön sitä puhdistettavan oikeaan korvannipukkaan, oikeaan peukaloon ja oikeaan isoonvarpaaseen. Sitten hän kaatakoon puhdistettavan tuomaa öljyä vasemmalle kämmenelleen, kastakoon oikean etusormensa öljyyn ja pirskottakoon sitä seitsemän kertaa Herran edessä. Kämmenelle jäänyttä öljyä hän sivelköön puhdistettavan oikeaan korvannipukkaan, oikeaan peukaloon ja oikeaan isoonvarpaaseen hyvitysuhrin veren päälle. Kämmenelle vielä jääneen öljyn pappi sivelköön puhdistettavan päähän. Näin pappi toimittaa hänelle sovituksen Herran edessä. Pappi uhratkoon sitten syntiuhrieläimen. Näin hän poistaa puhdistettavan ihmisen saastaisuuden. Sen jälkeen teurastettakoon polttouhrieläin, ja pappi polttakoon eläimen ja ruokauhrin alttarilla. Kun pappi on toimittanut sovitusmenot, parantunut on puhdas."

Tai sitten tiede: "Lepran eli spitaalin aiheuttava bakteeri on aerobinen, haponkestävä, mykobakteereihin kuuluva sauvabasilli Mycobacterium leprae. Nykyään se on helposti hoidettavissa monilääkehoidolla. Suurimpia haasteita taudin hävittämisessä ovat niiden väestönosien saavuttaminen, joilla ei vielä ole ollut saatavilla monilääkehoitoa, taudin tutkimuksen lisääminen, lääkkeiden ja kunnollisen hoidon saaminen potilaiden ulottuville sekä taistelu sellaisia sosiaalisia tabuja vastaan, joiden mukaan potilaat ovat "epäpuhtaita" tai "Jumalan kiroamia" ja tämän takia hylkiöitä. Maailman terveysjärjestö (WHO) on vuodesta 1995 alkaen antanut maille, joissa tautia esiintyy endeemisenä, hoitoon tarvittavia lääkkeitä ilmaiseksi."

Eli jos sinä tai omaisesi sattuisi sairastumaan lepraan, niin lähdetkö etsimään pappia ja iisopin oksia ja karmiininpunaista villaa ja uhrieläimiä, ikuisesti erehtymättömän raamatun totuuksien mukaan? Vai menisitkö sittenkin lääkärille hakemaan typerän ja ei-toimivan tieteen tarjoamaa monilääkehoitoa? Ja minkä takia WHO ei jaa maailmalla iisopin oksia eikä uhrieläimiä, vaan monilääkkeitä?

Pikkuisen lyhennän: tieteen tekijät myöntävät olleensa väärässä, ja korjaavat asian.
        Vajakit keksivät selityksiä, ja lopulta vaihtavat puheenaihetta.

• ????? kirjoitti:

''Ei tuo sinun vuodatuksesi liity mitenkään kysymykseeni.''
        Hyvin tiukasti on jeesuslasit liimattuna, kun et niinkään selvää asiaa voi nähdä.

Niin. Olen yrittänyt kysyä, mitä ateisti ajattelee maailman synnystä.

Ja minulle saarnataan Raamatusta, Jumalasta ja Jeesuksesta.

Olen todella hämmästynyt. Vähän väliä tarkistan näytön yläpalkista, onko tämä todellakin ateismipalsta. Vai olenko eksynyt jollekin saarnapalstalle.

• kalamos kirjoitti:

Olen todella hämmästynyt. Vähän väliä tarkistan näytön yläpalkista, onko tämä todellakin ateismipalsta. Vai olenko eksynyt jollekin saarnapalstalle.

No miksi siitä nyt ateistin tai kenenkään muunkaan olisi pakko ajatella mitään? Elämäni on nyt tämmöistä on tämä kaikki alkanut miten tahansa.

Toki ihan mielenkiinnolla silloin tällöin tutkin mitä uutta tiedemiehet ovat asiasta saaneet selville mutta enhän minä niistä löydöistä noin syvemmällä tasolla mitään tajua... Vaikka haluaisinkin.

Mutta yksi asia on varmaa, jokin mihinkään perustumaton 'God did it' ei minulle riitä.

• kalamos kirjoitti:

Miksi ei saisi puhua jumalasta/jeesuksesta kysymyksesi yhteydessä jos itsekin mainitset jumalan ja jeesuksen?? Miksi niitä ateistin pitäisi välttää? :D

• kalamos kirjoitti:

"Ja minulle saarnataan Raamatusta, Jumalasta ja Jeesuksesta. "
        Onko tästä taas poistettu joku viesti välistä, kun en ole kenenkää huomannut täällä sinulle saarnaavan mistään henkiolennoista, mutta aloitukseen senverran, että uskotko siihen, että Jumala loi maailman 6000 vuotta sitten, vai siihen että se olis polkassu tän homman alkuun jo noin 13.7 miljardia vuotta sitten? Ihan vaan, kun maailmankaikkeus näyttäis tutkijoiden mukaan olevan sen ikäinen.

• erittäin tietäväkö? kirjoitti:

"miten sitten, kun tiede aina vaan joutuu perumaan, tai muuttamaan tutkimustuloksiaan? Olisitko hataralla pohjalla?"

Tiede ei aina joudu perumaan tai muuttamaan tutkimustuloksiaan, joten kysymyksesi on virheellinen lähtökohdiltaan.

• missxcessive kirjoitti:

Miksi ei saisi puhua jumalasta/jeesuksesta kysymyksesi yhteydessä jos itsekin mainitset jumalan ja jeesuksen?? Miksi niitä ateistin pitäisi välttää? :D

Mielelläni puhun Jumalasta ja Jeesuksesta.
        Mutta tälle palstalle tulin vain kysymyksellä,
        kun te ette usko, että Jumala loi ...
        niin miten te uskotte.

• belial_666 kirjoitti:

No miksi siitä nyt ateistin tai kenenkään muunkaan olisi pakko ajatella mitään? Elämäni on nyt tämmöistä on tämä kaikki alkanut miten tahansa.

Toki ihan mielenkiinnolla silloin tällöin tutkin mitä uutta tiedemiehet ovat asiasta saaneet selville mutta enhän minä niistä löydöistä noin syvemmällä tasolla mitään tajua... Vaikka haluaisinkin.

Mutta yksi asia on varmaa, jokin mihinkään perustumaton 'God did it' ei minulle riitä.

Ei siitä tietenkään ole pakko ajatella mitään.
        Kun kirjoitit: "Elämäni on nyt tämmöistä
        on tämä kaikki alkanut miten tahansa",
        niin tuohon asiaan tietenkin vaikuttaa sitten se,
        että jos Jumala on, niin hän voi edelleenkin luoda uutta.
        Hän on tehnyt sitä minunkin elämässäni.

• A.Mikkonen kirjoitti:

"Ja minulle saarnataan Raamatusta, Jumalasta ja Jeesuksesta. "
        Onko tästä taas poistettu joku viesti välistä, kun en ole kenenkää huomannut täällä sinulle saarnaavan mistään henkiolennoista, mutta aloitukseen senverran, että uskotko siihen, että Jumala loi maailman 6000 vuotta sitten, vai siihen että se olis polkassu tän homman alkuun jo noin 13.7 miljardia vuotta sitten? Ihan vaan, kun maailmankaikkeus näyttäis tutkijoiden mukaan olevan sen ikäinen.

Minä uskon Raamatun antaman tiedon perusteella,
        että maapallo on hyvin paljon vanhempi kuin tuo 6000 vuotta.

• eniroomaisenenirooma
        Olly kirjoitti:

Pikkuisen lyhennän: tieteen tekijät myöntävät olleensa väärässä, ja korjaavat asian.
        Vajakit keksivät selityksiä, ja lopulta vaihtavat puheenaihetta.

" Pikkuisen lyhennän: tieteen tekijät myöntävät olleensa väärässä, ja korjaavat asian. "

- ja taas hetken kulutta joutuvat "korjatun" korjaamaan ;)

" Vajakit keksivät selityksiä, ja lopulta vaihtavat puheenaihetta. "

-vajakeista en tiedä, uskovat ei.

• ekritönnimi
        ertert kirjoitti:

"miten sitten, kun tiede aina vaan joutuu perumaan, tai muuttamaan tutkimustuloksiaan? Olisitko hataralla pohjalla?"

Tiede ei aina joudu perumaan tai muuttamaan tutkimustuloksiaan, joten kysymyksesi on virheellinen lähtökohdiltaan.

Tiede ei aina joudu perumaan tai muuttamaan tutkimustuloksiaan, joten kysymyksesi on virheellinen lähtökohdiltaan. "

-joo, ei aina, olet oikeassa. Sorry.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Toiselle puolikkaalleni

Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j
      Ikävä
      49
      2288
    2. Pysy kaukana musta

Ja kaikista mun läheisistä. Oon tosissani.
      Ikävä
      26
      2033
    3. Katu täyttyy askelista...

Hyvää sunnuntaita ja hyvää jatkoa jos näin...Vettä sataa, mutta hyvä vaan, ainakin kasveille.
      Ikävä
      27
      1485
    4. Näin susta unta

Teit siinä temppuja ja kurkit huomaanko. Niinkuin sun tarttis sitä epäillä. Öitä tuimalle!
      Ikävä
      16
      1424
    5. Kuvaile kaivattusi

ulkonäköä. 💡
      Ikävä
      121
      1361
    6. Mitä hämminkiä Halkokarilla?

Poliiseja ja ambulansseja pyörii, laukauksia kuultu.
      Kokkola
      18
      1055
    7. Tiedätkö nainen sen tunteen

Kun toinen tulee jossain vastaan. Naama leviää hymyyn kuin hangonkeksi. Mulla on susta semmonen,tunne.
      Ikävä
      71
      954
    8. Kauniit ihmiset ei ole sinkkuja, se on karu fakta

Ihmisessä on lähes poikkeuksetta aina jotain vikaa jos hän pysyy sinkkuna pitkään. Sori kun sanon tän näin suoraan, mut
      Ikävä
      107
      904
    9. Mikset päästä irti ja hae apua

Mt ongelmiisi. En vaan voi ikinä enää luottaa sinuun, pelkään sinua ja toivon löytäväni jonkun muun. Rahaa sulla on saad
      Ikävä
      78
      886
    10. Kristinusko - epätoivoinen yritys pelastaa ihmiset jumalalta

Ei ole mitään sellaista, mitä pitää "pelastua". Lukuun ottamatta tietysti ”jumalan” (sen ei jumalan, joka väittää oleva
      Hindulaisuus
      333
      863
    Aihe