En tiedä tuliki oikeaan paikkaan vai ei.
Viimeisen vuoden ajan olen pähkäillyt mitä tehdä minun elämän ja työn kanssa.
Valmistuin viime vuonna ammattikoulusta matkailualalle, mutta tämä kyseinen ammatti ei ole se mitä haluan tehdä lopun ikääni, eikä tälle alalle ole minun alueellani edes töitä.
Olen myös harkinnut autoalan tutkintoa, jossa on ainoana hankaluutena sen hinta.
Tällä hetkellä tuo autoala tuntuu sellaiselta työltä, jota voisin tehdä koko loppuelämäni, mutta sitten tulee mieleen "Mitä jos opiskelujen jälkeen olen samassa tilanteessa tässäkin työssä? Mitä jos into on hiipunut?"
Kauhea stressi ja ahdistus tullut tästä "sen oikean työn" löytämisestä.
Eikä stressiä auta, että vanhemmat sysäävät kaiken maailman työehdotuksia minulle nenän etee, että valitsisin vain jonkun ja olisin tyytyväinen siihen.
(Kyseessä ei ole että olisin ollut työtön koko viime vuoden, itseasiassa sain kuukauden päässä valmistumisesta työpaikan, joka loppuu tällä viikolla.)
Nyt tällä hetkellä minun päässä pyöriä kumman tehdä:
- Haen opiskelemaan autoalalle ja yritän etsiä keinon maksaa opintomaksu?
vai
- Menen töihin, josta en pidä, vain sen takia että saisin elatettua itseni ilman työttömyysrahaa?
Minun on pakko lisätä, että pelkään todella jääväni loukkuun työpaikkaan, josta en pidä, koska en pysty opiskelemaan rinnalla ja jos itse irtisanoudun työttömäksi, niin on 3 kuukauden karenssi edessä.
Jos teillä on samanlaisia valintoja ollut, niin mielelläni kuulisin teidän tarinanne.
Hukassa... En tiedä mitä työtä haluaisin tehdä...
Hukassa...
1
511
Vastaukset
- Anonyymi
Miten olisi lukio?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 692693
- 632634
- 681782
- 241607
- 201540
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä91470- 151382
- 381233
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko81197- 251106