Catahoula leopard dog

CLD

Elikkäs olisikos kellään tietoa kyseisestä "rodusta"? Ei siis ole hyväksytty suomessa vissiinkään rotuna, mutta onkohan kellään näitä täällä suomessa?
Kiinnostaisi kovasti kuulla millainen koira tuo on?
Omistan jo yhden "vaikean rodun" yksilön enkä kaipaa siis ihmettelyjä sen suhteen.

7

5242

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • koi akkeri?

ai kokkerspanielin?

• vai oliko zihu?

Eikun mopsin.

• sipsipsip

Kennel Wolfsiriukselta löytyy, ovat muistaakseni suoltaneet yhden pentueenkin, jollen aivan väärin muista.

• Catahoulasta

Pintapuolista tietoa löytyy - haaveilen itsekin ko. rodusta ja olen katsellut pentuja USA:n Petfinderistä. Monipuolinen työkoira, sekä metsälle että karjapaimeneksi, vaatii paljon liikuntaa ja tekemistä. Arvokkaimpia ne, joilla "marmoriset" jäänsiniset silmät. AKC ilmeisesti rekisteröi; Louisiana Catahoula Leopard Dog, FCI ei ilmeisesti ole tunnustanut roduksi - lienee ajan kysymys?
      Onnea etsinnälle!

• catahoula

Kennel Wolfsiriuksella tosiaan yksi pentue tehtynä ja jos itse saisin valita niin ennemmin ottaisin jenkeistä koiran.. En ole mitään hyvää kuullut tuosta suomalaisesta "kasvattajasta" ja ennemmin luotan vuosia rotua kasvattaneeseen ihmiseen kuin yhden pentueen tehneeseen.. Missähän lie asuvat nuokin pennut, ovatko päässeet ikinä metsälle tai paimentamaan?

Itsellä on harkinnassa tämä tai blackmouth cur jos alan metsästämään, muutaman kasvattajan tiedänkin jo valmiiksi molemmista roduista jos joskus jompaan kumpaan päädyn. Halpoja koiria jenkeissä, alle 400dollarilla saa rekisteröidyn catahoulanpennun. :o

Onnea etsintään, sillä tavalla ainakin opit jotakin rodusta kun kyselet ympäriinsä kaikilta niin omistajilta kuin kasvattajiltakin! Helppoa ei minkään koiran ottaminen pitäisi olla.

• Totta tosiaan...

http://www.alpinepub.com/stockdog_savvy.html

Catahoula sekä cur:sta on juttua tuossa, hyvää sekä asiallista onkin.
      Ennen kuin hankit sen leopard dogin niin lue tuo kirja ensiks, olet sitten hiukan viisaampi tietopohjaltasi.
      Kirja käsittelee vain työkoirien työskentelyä, suuremmoiset kuvat, ja vain työkuvia!

Huom! Kirjassa olevaa tuollaista työkoira tietoa et löydä netistä mistään ;)

• catahoula

Jep itsekkin suosittelen lukemaan kirjoja tai vaihtoehtoisesti juttelemaan monta vuotta rotua kasvattaneiden kanssa, netistä tuskin löytyy mitään kovin ihmeellistä tietoa ;) Tuo kirja vaikuttaa mielenkiintoiselta, pitäisi itsekkin kai lukea se joskus :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      69
      2683
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      63
      2624
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1772
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1607
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1540
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1460
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1382
    8. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1223
    9. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1187
    10. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      25
      1106
    Aihe