Nälkäkuolema vai lempiruokaa

tyhmiä kysyn

Kumpi on parempi?

Ympärivuorokautista hoitoa tarvitseva vanhus ei suostu syömään enää mitään. Hän

a) kuolee ennen pitkää nälkään, jos ei kerra syö ja laihtuu silmissä

b) hänelle tarjotaan hänen lempiruokiaan, kuten nyt karjalanpiirakkaa ja rahkaa

Kysymys on elävästä elämästä. Vastatkaa pian, ennen kuin ukkeli heittä veivinsä.

30

1707

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vieläkö hengissä

Antakaa nyt ihmiselle sitä ruokaa joka maistuu eikä mitään "laihdutuskuureja". Vanhemmat ihmiset ovat tottuneet yleensä syömään terveellistä ruokaa vaikka yksinkertaisemmassakin muodossa, mutta tuskimpa mitää hampurilaisia ja roskaruokaa. Karjalanpiirakkakin on hyvin hiilihydraattipitoinen ruoka jonka kroppa muuttaa sokeriksi ja rasvaksi ym, eli antakaa mennä mikä kelpaa turha vanhaa ihmistä on alkaa kouluttamaan nurten opeille.

• Tiskin tällä puolen

Jos ihminen on selvinnyt vanhuusikään asti syömällä mileliruokiaan, niin ne eivät ainakaan lyhennä jäljellä olevaa elämää!!

Joten anna hänen syödä ja juoda juuri sitä mitä hän haluaa!

P.S. Kaikkien maailman diettien noudattajat tuskin elävät kovinkaan vanhoiksi :(

• gernau

Anna papalle sitä mitä pappa tahtoo!

• pekonia ja kananmuna

Vanha huonosti ravittu ihminen ei enää osaa haluta mitään mieliruokaa. Hampaat saattavat olla huonot, niin että kovan karjalanpiirakan syönti ei onnistu.
        Ruoan on syytä olla pehmeää hyvän makuista.

Itse vien rakkaalleni marjayogurttia, jäätelöä mansikkahillolla, muusattua banaania hunajan kanssa, Kotona tehtyä salaattia jossa on pieneksi silputtua salaatin lehteä, tomaattia, kurkkua, oliiveja, raejuustoa, keitettyä kananmunaa, reilu loraus oliiviöljyä, hunajaa, vähän suolaa ja sitruunaa tai etikkaa.
        Berliininmunkista hän sanoi, että tämä on hyvää. Minun rakkaallani on kylläkin vielä omat hampaat, mutta kaikilla vanhoilla ei ole ja silloin on paha nieleskellä hyväkin ruoka isoina kokkareina. Jos sen sattuu omaan suuhunsa saamaan.

Itse neuvottelin hoitopaikan lääkärin kanssa ja sanoin, että rakkaani tarvitsee pehmeän ruuan ja syöttämisen. Jos omaiset ei älyä pyytää tai vaatia noita suoraan lääkäriltä, niin kyllä vanhus on oman onnensa nojassa syöntinsä kanssa. Pehmeä ruoka ja syöttö pitää olla merkittynä hoitosuunnitelmaan.

• eboanaamaan

Harvinaisen typeriä ihmiset täällä kyselee..

Eiku hei, paa pappa karppaamaan perk*le ja kuupperia joka aamutuimaan.

• Voihankukkenheimi

Pölhökö olet? Ei voi olla näin avutonta ihmistä ettei muka tiedä! Oli kuoleva tai ei, mutta jos on sairas ja ruokahaluton niin totta kai sitä mitä hän syö!

Onko kansaan kohdistettu terveysterrorismivalistus mennyt jo näin pitkälle?!?!?

• tili miinuksella

Kyllä se kuoleva melkein kaikkea ruokaa syö, mutta muista, että et myrkytä häntä, että hän ehtii tehdä testamentin sinulle.

• vivian

Eihän tuota nyt pitäis edes pohtia, kun asia on täysin selvä! B eli "hänelle tarjotaan hänen lempiruokiaan, kuten nyt karjalanpiirakkaa ja rahkaa". Mietipä omalle kohdallesi sitä, että kun olet vanha ja olet tottunut syömään tiettyjä ruokia ym ja sitten muut ottaa ja päättää, että et saa niitä enään syödä. Kyllä vanhuksellakin on oikeus päättää, että mitä hän syö.

• Järki käteen!

Jumankekka!! Jos ihminen todennäköisesti pian kuolee,miksi ihmeessä pitäisi syödä tervellisesti??? Antakaa hänelle ihan mitä tahansa,joka menee alas! Tuommoista edes tarvitse miettiä,herranen aika sentään!!!

• Knowitz

Itse ainakin tuossa vaiheessa toivoisin, että annettaisiin huumeita. Esim. lsd ja sienet. Jos oisin kuolemansairas, niin varmana alkaisin vetää huumehia!

• TRAJA

Kauhea aloittaja. Mieti mitäpä ite ajattelisit tai ajattelisitko enää tuossa vaiheessa mitään. Jos kerran pystyy syömään ja tajuaa nielaista kaikkea hänen lempi -herkkujaan tietenkin ja viekin äkkiä. Lohta suolattua, jäätelöä jne.... siis hänen lempiherkkujaan. KYSY JA VIE SITTEN

• kuolema lähellä

Minun mieheni joutui tiputukseen noin kymmenen vuotta sitten ja minä väitin, se johtui siskonplikan pitsasta, jossa oli jauhelihaa ja sieniä. Minua ei uskottu silloin. Samasen siskonplikan mieskaveri joutui myös muistaaksi viime tai edellisvuonna tiputukseen sairaalaan. Kummassakaan tapauksessa ei vieläkään ole selvää mistä myrkytys johtui. Tiedätkö, minkä niminen sieni voi aihettaa kovan kuumeen, päänsäryn, virtsaoireet ja voimakkaan selkäkivun. Molemmat miehet selvisivät tapauksesta. Minä olen itse sen jälkeen katsonut tarkkaan, mitä suuhuni laitan. Varon mitään epämääräistä. Siskonplikan mieskaveria en ollut nähnyt silloin vielä kun tapaus sattui.

• Veikkailisin oireitten perusteella kylläkin myyräkuumetta..oli tainnut jäädä sienet huuhtomatta..

• rusinasoppaa

Mieliruokia tietenkin, mutta mahdolliset yliherkkyydet tms. huomioiden, eli ei diabeetikolle määrättömästi vaikkapa suklaata tai keliaakikolle viljoja. Muuten voi syödä mitä haluaa ohi ruokasuositusten, vitamiinit ym. voi ottaa purkista, tai jos elon loppu on kovinkin lähellä, niin tuskinpa haittaa, vaikka jättää c-vitamiinit väliin. Usein vaan tuppaa olemaan niin, että ruokahalu tipahtaa, ja mikään ei maistu. Silloin voi yrittää huolehtia, että ruoka, mikä maistuu on myös mahdollisimman energiapitoista, eli puuroon voisilmä ja sokeria päälle jne, että saa edes hieman energiaakin.

• KYSYMYKSESI ON AIHEELLINEN
      ja tuttu monien omaisille.
      - Vanhushoitomme on tasolla, joka ei kehuja kestä.
      Muutama sana lohdutukseksi ja vastaukseksi:

Laitospotilaiden ravitsemustilanne on ongelmallinen monista syistä. Käytetyt lääkkeet saattavat estää ravinteiden imeytymistä ja aiheuttaa myös pahoinvointia ja ruokahatuttomuutta. LISÄRAVINTEET olisivat paikallaan - ehkä injektiona, jos kiire (potilaan kunto kehno).
      Tässä linkki, selventänee asiaa:
      http://www.gernet.fi/artikkelit/laitosravitsemus.html

Tämäkin linkki selventää kysymääsi asiaa:
      Kauppalehti
      http://keskustelu.kauppalehti.fi/5/i/keskustelu/thread.jspa?threadID=200272

Voimia omaisille
      ja Hyvää alkanutta vuotta.
      SiskoSuomi
      siskon.posti@suomi24.fi

Ps. Valmistelen kirjaa: Lääke voi viedä terveytesi.
      Olen kiinnostunut aiheeseen liittyvästä.

• X-Rantavahti
    • JK

VAI IIN

• kuolema lähellä

Kirjoittelen vielä siitä siskonplikata. Sillä on neuroottinen harrastus kerätä sieniä, joita se sanoo myyvänsä tai antavansa ilmaiseksi. Se on kerrännyt sieniä jo parikymmentä vuotta. Maalla kun asuu, niin niitä sieniä löytyy metsästä tai Viron matkalla sieltä tai tilaamalla pistokkeita netistä. Itse en ole hänen kanssaan tekemisessä kuin jossakin sukulaisen juhlissa, johon nykyisin vältän menemästä.

• kanttarelli-elli

en kyllä koskaan syö kenenkään muun keräämiä sieniä! Toivottavasti kukaan ei ota vastaan jonkun toisen keräämiä sieniä.

Kuinka voit olla varma, ettei niiden sienien joukossa ole ihan vahingossa muutama tappavan myrkyllinen sieni?

Sieniä ei voi virallisesti myydä kuin koulutettu sientenkerääjä. Hänen on pitänyt käydä joku ainakin lyhytkurssi, jossa todetaan että hän on kouluttautunut juuri niiden (muutama sieni kerrallaan) sienten tuntemiseen ja erottamiseen samantyyppisistä myrkkysienistä.

Niinkin tavallinen ja muka ihan tuttu sieni kuin suppilovahvero täytyy tietää ja osata poimia huolellisesti, samassa sieniryppäässä kun voi olla lähes samannäköisiä myrkkysieniä.

En todellakaan halua päättää päiviäni sienimyrkytykseen, joten syön vain omia poimimiani. Poikkeuksena kaupasta ostetut herkkusienet jne, joista ei voi erehtyä.
        Samaa suosittelen sinulle!

• kalle

Rasvaton maitojuoma ja jälkkäriksi karvasmanteliöljyä.
      Risiiniöljy on myös oikein terveellistä!

• helppo vastaus

Lempiruokia tietenkin, elämä loppuu vaikka söisi kuin terveellisesti.

• lovejoy0009

se on kuule ihan se ja sama tossa vaiheessa mitä se vanhus suuhunsa lykkää, kuolee kumminkin. Ei se "terveellinen" ruoka sen elämää pidennä tai sitä sairautta poista XD
      Kun mun mummi oli yli puol vuotta sairaallassa ja loppuajasta se ruoka ei maistunut mitä sairaalla naaman eteen lykkäs ni alettiin sitte tarjoilla sitä mikä oli mummin mieleen...sai kuule just sitä jätskiä mitä itte halus kun mainoksessa oli nähnyt ja lettuja niin isolla kasalla sokeria että moro, mut niin meni ruoka alas, mieli virkeenä eikä vaivojaan valitellu =) Uskonpa hyvinkin että onnellisena pois nukkui vaikkain sairauden aiheuttamien kipujen kanssa.

• hoitaja hoivakodilta

Ruokavalioista viis, kunhan edes jotain pystyy syömään. Ja juomaan nesteitä. Ihminen voi olla syömättä useammankin päivän, mutta nesteiden ottaminen on tärkeää! Enkä nyt tarkoita alkoholipitoisia juomia, vaan ihan vettä, maitoa, mehua, piimää ym. Olen töissä vanhusten hoivaosastolla ja yritämme mahdollisuuksien mukaan ottaa huomioon huonosti syövät asukkaat:esim. silli-leipää, jäätelöä ym. Emmekä kiellä omaisia tuomasta erikoisherkkuja asukkaille.

• kumpaa haluat?

Jos tavoite on tappaa vanhus nälkään niin vaihtoehto a.

• tee kuten itsellesi

Ehdottomasti lempiruokia! Ja kahvia..kerman ja sokerin kanssa jos sellaista haluaa. Olen töissä vanhainkodissa ja tiedän miten vanhukset nauttivat sellaisista aterioista joita ovat ennenkin syöneet. Vaikka sitten läskisoosia ja perunaa. Pääasia on että syö ja nauttii. Ja joskus sen kahvin voisi tarjota kunnon kupista eikä muovimukista, maistuu ihan erilaiselta. Pääasia on että vanhuksella on hyvä olo

• voi-intoiliaparat

Voi näitä terveys intoilijoita. Lempiruokaa, jotta jokin ilo sentään vielä olisi tallella. Syököön terveysintoilijat itse terveellisesti ja antakoon pois menevän nauttia viimeisistä päivistään. Menee jo yli hilseen mokomat intoilut.

• jätskit

Meillä mummu söi edeltävänä kuolemaa edeltävänä päivänä vain jäätelöä, kylmää ja raikasta. Eipä siinä enää muuta tuputettu...

• i

No haloo....

• elämä on elämistä

varten. Papalle hyvää sapuskaa ja konjakkia tai kossua, lempimusiikkia ja hyvää seuraa, eikä h....tti mitään lääketokkuraa ja sielunhoitaja viereen voivottelemaan.

• voiluoja23435

Päätin just, että teen itsemurhan ennen arvokkaimpia vuosiani koska en todellakaan halua minnekkään laitoshoitoon jossa nuoret idiootit määrää sen, mitä syön. Hemmetin tyhmä kysymys on joo, mieti nyt omalle kohalles - oot ympärivuorokautisessa hoidossa, mitä nautintoja sulla enää siinä vaihees on? Sukulaiset käy ehkä kerran kuukaudessa kylässä jos nyt sattuu ehtimään, ruoka nyt tuottaa sentäs joitain pieniä vaikkakin hetkellisiä nautintoja joten suokaa ne hänelle

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      656
      4750
    2. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      20
      2245
    3. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      103
      1414
    4. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      22
      1324
    5. Tekisitkö jotain toisin

Kaivattusi kanssa alusta alkaen? 😍
      Ikävä
      87
      1315
    6. Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!

Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia
      Kajaani
      127
      1091
    7. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      67
      1036
    8. Jos saan sinut elämääni

niin minun täytyy nukkua ihan ensimmäiseksi 2vk putkeen. Sopiiko se sinulle? Väsynyt olen ollut ja niin levollinen olo
      Ikävä
      75
      945
    9. Kun Zele jenkeissä kävi

Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi
      Maailman menoa
      251
      941
    10. Tulee ikävä

Ja toivon että saan anteeksi ❤️
      Ikävä
      65
      916
    Aihe