viime viikolla jalkapohjiini ilmestyi muutama ympyrän muotoinen punainen vähän kohollaan oleva punainen läiskä ei hilseilevä, ja jalat olivat aika arat, laitoin rasvaa, hieroin vähän ja aamulla jalat olivat ihan ok, arat vähän. Sitten käsiini ilmestyi samanlaisia! Käytin kortisonia muutaman päivän ja jäljet lähti. Tänään niitä tuli taas uudelleen, mitä tämä voisi olla? Minulla on myös atomppinen ihottuma.
nopeasti apua!
9
264
Vastaukset
Oireet sopivat parhaiten nokkosihottumaan eli urtikariaa. Myös monimuotoinen punavihouttuma on mahdollinen. Terveyskirjastossa (www.terveyskirjasto.fi) voit tarkastella, sopivatko oireet mainittuihin tauteihin. Samalla löydät itsehoito-ohjeita.
- niina r
hei, kuvien perusteella tämä ei olisi nokkosihottumaa, mutta olisiko sinulle mitenkään mahdollista laittaa kuvaa ihostani jos se helpottaisi sinua katsomaan mitä tämä voisi olla sillä läiskät ei ole lähtenyt paitsi toki välillä. Ps. Vanhemmiltani päivi ja pekka riipiseltä terveisiä, sait joskus selville isoveljeni kananmuna allergian joten kiitos heiltä siitä :)
- niiina r
vielä edelliseen viestiini lisättynä läikät on tosiaan punaisia, ja kun vierestä painaa, läiskän ympärille tulee valkoiset "reunat"
- Niiiina r
Hei vielä sellaista että syön yaz ehkäisypillereitä, ja pakkausselosteessa luki näin:
Myös seuraavia haittavaikutuksia on raportoitu, mutta niiden yleisyyttä ei voida arvioida saatavilla olevan tiedon perusteella: yliherkkyys, erythema multiforme (punoittavat, rengasmaiset ihottumaläiskät tai haavaumat).
täytyykö minun lopettaa pillerit?En ole koskaan nähnyt sellaista reaktiota e-pillereihin. Alan lehdissä on julkaistu yksi tapaus, joka muistuttaa vähän kuvattua reaktiota. Pidän pillereiden ja iho-oireen yhteyttä erittäin epätodennäköisenä.
- klas
moi. Onko sulle tullut suuhun/silmiin/muille limakalvoille vesirakkoja? Jos, niin tsekkaa stevens johnsonin syndrooma.
- niiinar
moi, ei ole tullut muualle läiskiä ku käsiin ja jalkoihin. Ja ne ovat vain vähän koholla olevia, jotka ei hilseile tai ole vesirakkulalla.
- niiinar
hei, halusin ilmoittaa että läiskät tulivat luultavasti kyseisistä e-pillereistä, sillä lopetin ne jo n.4kk sitten ja läiskiä ei ole tullut sen jälkeen ollenkaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih374905Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j5011565Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771080Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä359998- 77923
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53901- 59850
- 228804
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.48758Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58728