Matkatoimistovirkailijan työt 2012

työtön lentoemäntä

Oon restonomi ja oman alan työllisyystilanne heikko. Suomessa matkailualan paikkoja lähinnä joulupukiksi ja poron ajajaksi. Olen alkanut miettimään, josko kävis vielä jonkun matkatoimistovirkailjan tutkinnon tekemässä, mutta alalla taitaa olla myös vähän työpaikkoja?
Jos jollain on kokemusta, olisin kiitollinen kommenteista?

2

370

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei kannata

Älä todellakaan mene lukemaan itteäs matkailuvirkailijaksi! Itse valmistun nyt keväällä ja todella huono työllisyys täälä Pohjanmaalla sekä koko Suomessa. Ulkomailla työpaikkoja paremmin,esimerkiksi Englannissa. Tästä koulutuksesta pääsee töihin myös muihin matkailuaiheisiin työpaikkoihin ,joten se on plussa. Itse olen hakenut kesäksi hotelleihin,vastaanottovirkailija olisi kiva työ.

On kyllä alan vaihto jossain vaiheessa,sosiaalialalla olisi ainakin töitä ympäri maailmaa. Tällä hetkellä töissä ravintoloissa sekä teen myös valokuvausta.

Oletko ajatellut hakea ulkomaille lentoemännäksi? Laita googleen hakusanakis cabin crew jobs niin johan alkaa löytymäänn vaikka mitä.

• CeCe:re

Itsekin olen koulutukseltani restonomi ammattikorkeakoulusta valmistunut. Harmittavan huono on työtilanne Suomessa matkailualojen paikkojen suhteen sepä se on valitettavaa. En tiedä missä päin Suomea asut mutta pääkaupunkiseudulla tai Lapissa on meidän markkinat. Jos asut muualla päin Suomea niin omaa alaa vastaavaa työtä on hankala löytää.
        Viime talven lensin lentoyhtiössä ja harmittaa hieman kun en nyt sykysyllä lähtenyt uudestaan. Harmittava asia tuossa lentotyössä oli se, että palkkaus on kaudeksi kerrallaan ja kesän ajalle ei löydy töitä vaan ainoastaan talvikausien ajalle on tarjolla paikkoja.. :/
        Ulkomaillahan noita paikkoja olisi enemmän mutta se on sitten muutto edessä ja ei se ole välttämättä niin helppoa yhtäkkiä vaan lähteä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      73
      2785
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      63
      2684
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1792
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1637
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1560
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      10
      1515
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1402
    8. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1257
    9. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1243
    10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1219
    Aihe