Lukio oli ainakin minulle aikoinaan selvä valinta. Pakko sanoa, että melkoinen jakolinja kävi meidän koulussamme: järkevät meni lukioon ja idiootit amikseen. Tuo jako oli silloin jopa paljon selvempi kuin odotin. En sano, etteikö amiksessa voisi olla myös järkeviä ihmisiä, mutta ainakin omien kokemuksieni pohjalta keskivertoamis on helvetin tyhmä ja muutenkin kaikin puolin idiootti.
Miksi en kelpuutaisi amista kumppaniksi.
182
2598
Vastaukset
- Lukio on täysin
turha ja hermoillekäyvä paikka, ainoa plussa on että siellä on paljon tyttöjä.
Amiksessa oppii hyödyllisiä asioita ja saa ammatin. - Näin se on
HEHEEHEHEEEEEEEEEEEEEE!!!!!!
Itse olen käynyt vain peruskoulun, sit työssä apparina raksalla, autokouluun, armeijaan, takas raksalle ja sit joitakin vuosia sitten noin 5 kuukautta nosturikuskikurssilla ja nyt tienaan noin 4000 euroa kk/ bruttona - paljonko lukion muut koulut käyneenä tienaat vai onko opinnot pahastikin kesken?
Omien kokemuksieni pohjalta voin todeta että suomalaisnainen on alkoholiinmenevä, epäsiisti ja sukupuolimoraaliltaan rappiolla.- ei toi 4000e/kk
muuta idioottia yhtään sen fiksummaksi kuin on.
- Näin se on
ei toi 4000e/kk kirjoitti:
Totuus on sellainen ettei idiooteille makseta koskaan yli 3000 euron kk palkkaa joten 4000 kuussa tienaava ei voi olla idiootti ja toisekseen nosturikuskin työ on erittäin vastuullista ja idiooteista ei ole vastuunkantajiksi.
Ainoa idiootti tässä viestiketjussa olet sinä aloittaja! - deeggari
Hehe, näinhän se menee.
Itselleni ei ole koskaan ollut vaan minkäänlaista halua vastaavankaltaiseen ammattiin, vaikka rakennusalalla opiskelenkin.
Lukio ja sen jälkeen yliopisto ovat yksinkertaisesti keinoni päästä ammattiin/työyhteisöön jollaisesta pidän. Niin ja palkkana on vielä yällä hetkellä 500e/kk opintotukea :)
Mutta perästä tullaan ja työmaalla nähdään... - Roskaväki mittaa
Näin se on kirjoitti:
Totuus on sellainen ettei idiooteille makseta koskaan yli 3000 euron kk palkkaa joten 4000 kuussa tienaava ei voi olla idiootti ja toisekseen nosturikuskin työ on erittäin vastuullista ja idiooteista ei ole vastuunkantajiksi.
Ainoa idiootti tässä viestiketjussa olet sinä aloittaja!asioita rahassa!
- Raha ratkaisee
Roskaväki mittaa kirjoitti:
asioita rahassa!
Se on vaan niin että nykymaailmassa kaikki mitataan rahassa!
- white trash
"Omien kokemuksieni pohjalta voin todeta että suomalaisnainen on alkoholiinmenevä, epäsiisti ja sukupuolimoraaliltaan rappiolla."
No eipä amiksen käyneellä oletakaan muunlaista kokemusta olevan. - Raha ei ole tärkein
Eiköhän nosturikuskina pärjää vaikka millainen apina. Kaiken kertoo jo se, että vaatimuksina riitti peruskoulu ja 5kk koulutus.
Aivotyötä vaativat jutut jätetään niille älykkäämmille. - asdfghjkertyuiopå
ei toi 4000e/kk kirjoitti:
Nosturinkuljettaja on hyvä homma. Se on sitten ihan oma lukunsa kuka on idiootti ja kuka ei. Se riippuu siitä mistä näkökulmasta asioita katselee, ja minkälaista kriteeristöä käyttää.
Itse olisin mieluummin päätynyt nosturinkuljettajaksi kuin mitä omien ammattiopintojeni kautta saavutin. Sitä en kyllä tiedä olisinko päässyt k.o. työn vaatimille kursseille. Minulla on korken paikan kammoakin. - vcxvxvcvxc
Näin se on kirjoitti:
Ainoa idiootti tässä viestiketjussa olet sinä aloittaja!Miksi ei maksettaisi? Eihän kirjoittaja edes maininnut montako tuntia tekee töitä kuukaudessa. Usein näkee näitä duunareita, jotka hehkuttavat suurta palkkaansa, mutta todellisuudessa he tekevät töitä vain enemmän ja palkka on surkea. Toki voi olla niitäkin jotka osaavat asiansa hyvin ja heille kannattaa maksaa hyvää palkkaa.
Minä en oikein ymmärrä miten nosturikuskin työ olisi erityisen vastuullista. - vcxvcxvxvv
Eiköhän lukion käynyt tienaa keskimäärin aika paljon enemmän kuin peruskoulun käynyt. Eikä kaikkea todellakaan voi mitata rahassa. Peruskoulun käynyt harvemmin pääsee sellaiseen hommaan, jota moni yliopiston käynyt tavoittelee. Älyllisesti haastavaa ja monipuolista työtä. Itse ainakin masentuisin kaivurin kopissa.
- Koirankusettaja
vcxvcxvxvv kirjoitti:
Eiköhän lukion käynyt tienaa keskimäärin aika paljon enemmän kuin peruskoulun käynyt. Eikä kaikkea todellakaan voi mitata rahassa. Peruskoulun käynyt harvemmin pääsee sellaiseen hommaan, jota moni yliopiston käynyt tavoittelee. Älyllisesti haastavaa ja monipuolista työtä. Itse ainakin masentuisin kaivurin kopissa.
Itseäni kylläkin ihmetyttää tuo palkka jos teet normaaleja 8 tunnin työpäiviä. Miksi useampi ei alkaisi kaivurikuskiksi jos siitä noin hyvin maksetaan?
- kympintyttö
vcxvcxvxvv kirjoitti:
Peruskoulun käynyt harvemmin pääsee sellaiseen hommaan, jota moni yliopiston käynyt tavoittelee. Älyllisesti haastavaa ja monipuolista työtä. Itse ainakin masentuisin kaivurin kopissa. "
Oikeassa olet. Lisäksi saa olla töissä tekemisissä älykkäiden ihmisten kanssa jolle osaa antaa arvoa jos on kesätöissä tutustunut duunareista koostuvaan työyhteisöön. Duunareiden ikuinen yksinkertaisuus on ajan myötä rasittavaa. - Mesu vaan
vcxvxvcvxc kirjoitti:
Miksi ei maksettaisi? Eihän kirjoittaja edes maininnut montako tuntia tekee töitä kuukaudessa. Usein näkee näitä duunareita, jotka hehkuttavat suurta palkkaansa, mutta todellisuudessa he tekevät töitä vain enemmän ja palkka on surkea. Toki voi olla niitäkin jotka osaavat asiansa hyvin ja heille kannattaa maksaa hyvää palkkaa.
Minä en oikein ymmärrä miten nosturikuskin työ olisi erityisen vastuullista.Voin sanoa että yksikään keltakypäräinen (tai sininen niin kuin meillä nosturikuskilla) ei työmaalla normityöajalla (eikä kyllä ylitöilläkään) tienaa tuntipalkkalaisena yli 3000 €/kk.
- vcxvxcvcx
Mesu vaan kirjoitti:
Voin sanoa että yksikään keltakypäräinen (tai sininen niin kuin meillä nosturikuskilla) ei työmaalla normityöajalla (eikä kyllä ylitöilläkään) tienaa tuntipalkkalaisena yli 3000 €/kk.
Minäkin kerran kysyin alalla työskenteleviltä kun olin kuullut netistä nosturikuskien palkoista eikä todellakaan ollut mitään 4-5 tonnia kuukaudessa kuin korkeintaan törkeillä ylitöillä.
Kyllähän suuria summia saa alalla kuin alalla kunhan tekee vain paljon ylitöitä. - Skanskan mies
Mesu vaan kirjoitti:
Voin sanoa että yksikään keltakypäräinen (tai sininen niin kuin meillä nosturikuskilla) ei työmaalla normityöajalla (eikä kyllä ylitöilläkään) tienaa tuntipalkkalaisena yli 3000 €/kk.
Kuules " Mesu vaan" taitaa siellä teidän työmaalla pyöriä vain tuota ulkomaista työvoimaa( Viro, Venäjä, Puola ) ja palkkataso sen mukaan.
Itse olen kirvesmies ja tuntitöissä, palkkaa saan 19 e/t ja työajan lyhennysraha- teen 160 tuntia kk työtä ja tulot noin 3300 e/ kk (brutto).
Nosturikuski ja mittamies ovat meidän työmaan palkkakuninkaat ja saavat varmuudella lähemmäs 4000 e/ kk kun 3000 kk - silmän lume
kympintyttö kirjoitti:
Peruskoulun käynyt harvemmin pääsee sellaiseen hommaan, jota moni yliopiston käynyt tavoittelee. Älyllisesti haastavaa ja monipuolista työtä. Itse ainakin masentuisin kaivurin kopissa. "
Oikeassa olet. Lisäksi saa olla töissä tekemisissä älykkäiden ihmisten kanssa jolle osaa antaa arvoa jos on kesätöissä tutustunut duunareista koostuvaan työyhteisöön. Duunareiden ikuinen yksinkertaisuus on ajan myötä rasittavaa.Pääasia että pinta kiiltää! :D
- aito Jt
Raha ratkaisee kirjoitti:
Se on vaan niin että nykymaailmassa kaikki mitataan rahassa!
Paitsi me Jehovan todistajat!
- Mutta JT ei
aito Jt kirjoitti:
Paitsi me Jehovan todistajat!
voi harrastaa monipuolista seksiä kun sen uskonto kieltää mm. suuseksin
- So what?
Skanskan mies kirjoitti:
Kuules " Mesu vaan" taitaa siellä teidän työmaalla pyöriä vain tuota ulkomaista työvoimaa( Viro, Venäjä, Puola ) ja palkkataso sen mukaan.
Itse olen kirvesmies ja tuntitöissä, palkkaa saan 19 e/t ja työajan lyhennysraha- teen 160 tuntia kk työtä ja tulot noin 3300 e/ kk (brutto).
Nosturikuski ja mittamies ovat meidän työmaan palkkakuninkaat ja saavat varmuudella lähemmäs 4000 e/ kk kun 3000 kkRaha ei kompensoi tylsää ja sisällyksetöntä työtä
- Mutta raha on
So what? kirjoitti:
Raha ei kompensoi tylsää ja sisällyksetöntä työtä
se mikä voitelee naisten vitut liukkaiksi.
- Kaikki säännöt
Mutta JT ei kirjoitti:
voi harrastaa monipuolista seksiä kun sen uskonto kieltää mm. suuseksin
on tehty rikottaviksi
- Ei pidä
Mutta raha on kirjoitti:
se mikä voitelee naisten vitut liukkaiksi.
paikkaansa. Rahalla ei ole mitään merkitystä siinä viehättääkö mies vai ei.
- Älä valehtele
Ei pidä kirjoitti:
paikkaansa. Rahalla ei ole mitään merkitystä siinä viehättääkö mies vai ei.
Jos naisen pitää valita komean mutta hyvin köyhän miehen tai mitäänsanomattoman näköisen mutta hyvin rikkaan miehen väliltä, hän valitsee hetkeäkään miettimättä jälkimmäisen
- Sinä vaan kuvittelet
Älä valehtele kirjoitti:
Jos naisen pitää valita komean mutta hyvin köyhän miehen tai mitäänsanomattoman näköisen mutta hyvin rikkaan miehen väliltä, hän valitsee hetkeäkään miettimättä jälkimmäisen
noin
- Kuules nyt
kympintyttö kirjoitti:
Oikeassa olet. Lisäksi saa olla töissä tekemisissä älykkäiden ihmisten kanssa jolle osaa antaa arvoa jos on kesätöissä tutustunut duunareista koostuvaan työyhteisöön. Duunareiden ikuinen yksinkertaisuus on ajan myötä rasittavaa.hienostopillu sä vain luulet olevas muita parempi. ainoo miehiä kiinnostava asia sussa on on sun haarojes välissä
- 345656565
Skanskan mies kirjoitti:
Nosturikuski ja mittamies ovat meidän työmaan palkkakuninkaat ja saavat varmuudella lähemmäs 4000 e/ kk kun 3000 kkKuulostaa yliampuvalta. Keskimäärin taitavat nosturikuskit tienata jotain 2500 luokkaa. Jotkut vain kympin tunnilta.
- Varmaa tietoa!
345656565 kirjoitti:
Kuulostaa yliampuvalta. Keskimäärin taitavat nosturikuskit tienata jotain 2500 luokkaa. Jotkut vain kympin tunnilta.
Torninosturikuskit tienaavat 20-25 euroa tunnilta ( ainakin pk-seudulla) ja tuo kymppi tunnilta on virolaisen rakennusmiehen palkka - Suomalainen rakennusapumies saa pk-seudulla 11-12 e/tunti.
- Näin se vain menee
Roskaväki mittaa kirjoitti:
asioita rahassa!
Kokoomus mittaa kaiken rahassa ja niitähän toimihenkilöt kannataa!!!
Raha puhuu joka asiassa nykyään. Näin se on kirjoitti:
Ainoa idiootti tässä viestiketjussa olet sinä aloittaja!just näin!
- Karkkipalkalla
Missäs oot hommissa ku niin hyvin tienaat??
- Anonyymi
deeggari kirjoitti:
Hehe, näinhän se menee.
Itselleni ei ole koskaan ollut vaan minkäänlaista halua vastaavankaltaiseen ammattiin, vaikka rakennusalalla opiskelenkin.
Lukio ja sen jälkeen yliopisto ovat yksinkertaisesti keinoni päästä ammattiin/työyhteisöön jollaisesta pidän. Niin ja palkkana on vielä yällä hetkellä 500e/kk opintotukea :)
Mutta perästä tullaan ja työmaalla nähdään...siinä vaiheesa kun opiskelija pääsee työelämään, se oikea työmies on jo ehtinyt tienaamaan satoja tuhansia, opiskelija tulee aina olemaan sen jäljessä elämässään , kaikin tavoin
- Anonyymi
Älä valehtele kirjoitti:
totta.
- Academia-
Opettele ensin oikeinkirjoitus. Akateemiset eivät muuten "kelpuutaisi" sinua.
Ei kannata yleistää. Amiksissakin on fiksuja ja vastaavasti akateemisissa juntteja.
T. Akateeminen mies- ihan hyvä mut
Pelkkä lukion käynyt ei todellakaan ole akateeminen, eikä edes n-tieteen yo ole. Kandi on alin akateeminen koulutus.
"Amis" voi olla akateeminen siinä missä lukion käynyt.
- dfgfdsg
fdsgsdfg
- Mies1985
Suomessa tämä erottelu on mennyt jotenkin överiksi. Koulutukset ovat ylipitkiä ja muutenkin rajattuja ja loppujen lopuksi käteen jää usein vain penkillä istumisesta aiheutuva ylpeys kun oman alan töitä ei ole saatavilla.
Akateemisuuden korostajat muistuttavat oudolla tavalla anti-akateemisesta väestöryhmästä eli mustalaisista. Mustalaisilla on myös usein valtavan suuri usko omaan erinomaisuuteensa vaikka tämä ei varsinaisesti perustu mihinkään saavutukseen vaan pikemminkin typeryyteen, rikollisuuteen ja sosiopatiaan. Molemmat kansanryhmät halveksuvat työtä. Toinen muuten vain ja toinen "duunariutta". Molemmille ryhmille ns.duunarit ovat vain alhaisia palvelijoita joita ei tarvitse sen kummemmin kunnioittaa kun on itse linnakundi tai kirjastotäti. Jos sopiva juuri omassa rajatussa yhteisössä kunnioitettu johtajan paikka ei heti irtoa niin on parempi olla kotona ja halveksua duunareita. Myös juutalaisilla on havaittu samankaltaista ajattelua.
Konkreettisin hyöty mikä akateemisesta koulutuksesta on lunastettavissa on päästä valittuun nyrpistelijöiden joukkoon joita yhdistää juuri nyrpistely ja hienouden esittäminen.- kas kas...
Mies1985 pääsi käsittelemään lempitraumaansa.
- Kauhua traumaa
kas kas... kirjoitti:
Ei, ei, tuo on vasta kakkosena. Ensimmäinen on se epäilys, että jossain joku nainen saattaisi väittää pitävänsä miehistä ja seksistä.
- skdf
Kauhua traumaa kirjoitti:
Ei, ei, tuo on vasta kakkosena. Ensimmäinen on se epäilys, että jossain joku nainen saattaisi väittää pitävänsä miehistä ja seksistä.
Totuushan on, että nainen ei nautti seksistä. Seksin avulla nainen yrittää miellyttä miestä ja pitää oman poikaystä/aviomies tyytyväisenä.
- Kauhua traumaa
skdf kirjoitti:
Totuushan on, että nainen ei nautti seksistä. Seksin avulla nainen yrittää miellyttä miestä ja pitää oman poikaystä/aviomies tyytyväisenä.
Kyllä minä nautin, ja taitaapa aika moni muukin nainen nauttia.
Nimimerkin Mies1985 uskomukset panen ihan kokemattomuuden ja aspilaadun piikkiin, mutta mitä ihmettä te muut saatte tuosta luulosta? Hyötyä? Nautintoa? Mitä kummaa? - totuus
skdf kirjoitti:
Nainen nauttii seksistä jos mies osaa homman. Pienimunaisen tuhraajan kanssa ei todellakaan nauti. Viisi senttiä ja suunnilleen sinnepäin.. ei nautintoa.
- Naiset eivät
kas kas... kirjoitti:
vain kestä sitä että Mies 1985 on yleensä oikeassa
- En kyllä ole
Naiset eivät kirjoitti:
vain kestä sitä että Mies 1985 on yleensä oikeassa
törmännyt yhteenkään asiaan missä se olisi oikeassa.
- Magisterin
Minullekin lukio oli selvä valinta. Yliopisto oli vielä selvempi valinta, koska olin valinnut alani ja sitä pystyi opiskelemaan vain muutamassa pienessä tiedekunnassa. Jos olisin lähtenyt seuraamaan muita kiinnostuksen kohteita, olisin saattanut mennä ammattikouluunkin. Ei se älystä kiinni ole, kiinnostuksen laadusta ja motivaatiosta vain. Saattaisin muuten yhä lähteä ammattikouluun tai johonkin opistoon vain oppiakseni uusia taitoja, mutta käytännön syistä on pysyttävä työelämässä.
Sinä olet näköjään tullut opiskelleeksi hyvin kaksijakoisessa koulussa. Toivottavasti nyt ja tulevaisuudessa menee paremmin ja onnistut hankkimaan kumppanin ja ystäväpiirin, joiden järki on samalla tasolla kuin omasi. ;)- Anonyymi
yhteiskunta ei oikeasti tarvitse näitä yliopisto-opiskelijoita mihinkään, vaikka ne kaikki katoaisivat maan päältä heti huomenna, kukaan ei huomaisi mitään eroa. kaikki toimisi niinkuin ennekin, ehkä kadulla olisi vaan vähän vähemmän äänekkäitä humalaisia lakkipäitä
- naurattaaa
Olet ilmeisesti aika nuori (so. pentu joka ei ymmärrä elämästä mitään) ja koulutus jäänyt siihen lukioon? Vai oletko sieltäkään vielä valmistunut? Mikäli ikää yli 20, olet kyllä poikkeuksellisen kaunainen ja menneisyyteen juuttunut tyyppi. Mitä väliä mitä puolisosi on tehnyt ja millainen ollut 15-vuotiaana? Kuka tollasia enää aikuisena muistelee? Tärkeintä on nykyhetki.
Sieltä amiksesta pääsee ihan yhtä lailla amk:hon ja yliopistoon, ja erityisesti ensin mainittuun moni jatkaakin. Toisaalta moni lukion käynyt (ja yliopistoon päässyt!) suorittaa yo-pohjaisena ammattitutkinnon. Teitä on monia ja huomaat tän sitten joskus kun vähän kasvat.
Kaikkein surkeimpia on kuitenkin tyypit, jotka pelkillä lukion papereilla vailla minkäänlaista ammattipätevyyttä kituuttaa vielä kolmikymppisenäkin erinäisissä paskaduuneissa. Varo ettet päädy tähän joukkoon.- Äliksen fani
Ei se enää kovin nuori ole. Lukion läpäiseminen on ko. tyypin ainoa saavutus. Sen jälkeen hän on tehnyt satunnaisesti hanttihommia. Valtaosalla hänen halveksimistaan amiksistakin menee huomattavasti paremmin, mutta antaa pojun elää menneisyydessä ja paremmuuden harhassa.
Itse kävin aikoinaan amiksen, mutta sen jälkeen suoritin myös DI-tutkinnon hyvillä arvosanoilla. Olen toki automaattisesti älymiestä tyhmempi, koska en käynyt lukiota. - toinen älyn fani
Äliksen fani kirjoitti:
Ei se enää kovin nuori ole. Lukion läpäiseminen on ko. tyypin ainoa saavutus. Sen jälkeen hän on tehnyt satunnaisesti hanttihommia. Valtaosalla hänen halveksimistaan amiksistakin menee huomattavasti paremmin, mutta antaa pojun elää menneisyydessä ja paremmuuden harhassa.
Itse kävin aikoinaan amiksen, mutta sen jälkeen suoritin myös DI-tutkinnon hyvillä arvosanoilla. Olen toki automaattisesti älymiestä tyhmempi, koska en käynyt lukiota.Varmaan olet huomannut että kaikki on älymiestä tyhmempiä? Siis kaikkihan tietää että työttömyyskorvauksilla elävät sitä kaikista viisainta porukkaa on.
- 67
Amis-lukiolainen on tässäkin taas väliinputooja. :(
- thevenusproject
Kaikkein älykkäimmät eivät tarvitse mitään koulutusta
http://www.youtube.com/watch?v=oJo7KjXBLqs&feature=related
http://www.thezeitgeistmovement.com/ - .....
AMIS SE VAAN TIENAA ENEMMÄN ;)
- So what?
Kaikkea ei mita rahassa.
- Amikset polttavat
tupakkaa ja lihovat plöiksi koska vain rassailevat autoja sen sijaan, että harrastaisivat liikuntaa. Siinä syytä kerrakseen.
- Ei muuten pidä
paikkaansa. Tyhmä yleistys
- Ei pidä paikkaansa
Itse on ns. amis mut käyn salilla monta kertaa viikossa enkä todellakaan ole läski
- no yyyyyyyy
Ei pidä paikkaansa kirjoitti:
Itse on ns. amis mut käyn salilla monta kertaa viikossa enkä todellakaan ole läski
Ihanaa, amis-salihouspelle samassa paketissa. Puhut varmaan vielä "reenaamisesta" ja "roteiineista", eikö niin?
Terveisiä vaan sinne trukkikoppiin, eikö rahkeet riittäneet muuhun kuin opettelemaan sitä, miten mäntä menee sylinteriin? Oujee, pääasia että joku rasvanäppi korjaa mun auton kun istun skumpalla sillä aikaa. - Toimari1976
no yyyyyyyy kirjoitti:
Ihanaa, amis-salihouspelle samassa paketissa. Puhut varmaan vielä "reenaamisesta" ja "roteiineista", eikö niin?
Terveisiä vaan sinne trukkikoppiin, eikö rahkeet riittäneet muuhun kuin opettelemaan sitä, miten mäntä menee sylinteriin? Oujee, pääasia että joku rasvanäppi korjaa mun auton kun istun skumpalla sillä aikaa.Muista että se rasvanäppi on useasti oman yrityksensä toimari ja yrittäjän homma on kovaa, vaan suurin osa akateemisista ei uskalla ottaa riskiä lähteä yrittäjäksi! kukas ne markkinatalousmaassa luo työpaikat??? yrittäjät etenkin pk-yrittäjät jotka ovat amispohjalla, ei ne tietokenpelit riitä kansantalouden tilaa kohentamaan,
mutta meidän autokorjaamolle on tervettuleita niin akateemiset kuin duunaritkin.
Jos ei kelpaa, niin ei voi mitään. Tunne on siinä kohtaa samanlainen toiseen suuntaan, sillä ei sellaista ihmistä voi tarpeeksi hyvänä pitää.
- vcxvxvvv
Sama juttu meillä. Idiootit menivät amikseen ja fiksut lukioon. Muutama fiksu toki meni amikseen ja muutama idiootti tuli lukioon.
En kyllä ymmärrä lainkaan näitä, jotka väittävät lukio turhaksi. Todella yleissivistävä koulutus, jossa luodaan hyvä pohja yliopistoa varten.- Jos ei kiinnosta
joku vitun yliopisto
- ?
Ehkä meidän pitäisi vaan pistää kaikki suomalaiset samanlaiseen älykkyystestiin ja sitten tatuoida ne tulokset väelle otsaan. Tietyn rajan ylittävät sinisellä ja alle jäävät punaisella. Ja sitten kieltää keskenään paritteleminen eri ryhmien edustajilta, niin saataisiin jalostettua tätä kansaa niin.
Olisi rajan yläpuolella hieman korostunut korkeasti koulutetut, johtuen siitä että alapuolelle jäisivät luonaika moni "Mä oon niin akateeminen." aasi saisi vähän nöyryyttä.
Miten ois, jalostetaanko rotua?- !
Oho, pyyhkinyt jollain ilveellä tekstiä välistä.
eli
alapuolelle jäisivät luonnollisesti ne, joilla ei valinnan varaa ole alhaisesta älykkyydestä johtuen, mutta saisihan aika moni...*
- 15+3
Amiksessa on paljon muitakin linjoja kuin autolinja joten ne juntit, jotka ajelee pitkin kyliä lippalakki päässä tuunatulla corollalla edustavat aika pientä ryhmää amiksista. Suurin osa on järkeviä tyyppejä.
- vcxvxvcx
Se on se näkyvä vähemmistö, josta valtaosa varmaankin puhuu kun puhuu amiksista.
- Kun puhutaan
vcxvxvcx kirjoitti:
Se on se näkyvä vähemmistö, josta valtaosa varmaankin puhuu kun puhuu amiksista.
amiksista puhutaan juuri niistä lippalakkipäisistä autoa rassailevista apinoista
- Amis on ihminen
Kun puhutaan kirjoitti:
amiksista puhutaan juuri niistä lippalakkipäisistä autoa rassailevista apinoista
eikä mikään apina. Oletko ihan natsi!
- Amis panee
kuitenkin paremmin kuin joku akateemikko
- Niin varmasti.
Akateemikot ovat usein eläkeikäisiä. Amis tosin kuolee viinaan/väkivaltaan ennen kuin pääsee siihen ikään
Miksi ei akateemisen pidä sortua duunareihin? Kutsun ilmiötä "duunarin kiroukseksi". Duunareita on kyllä tullut nähtyä paljon - ja ongelmana duunarin kanssa on se että terveys pettää liian aikaisin. Viimeistään 30-40-vuotiaana rupeaa duunarin kirous näkymään mielenterveysongelmina, ja usein fyysisinä vaivoina (selkävaivat, välilevynpullistumat jne.). 50-vuotiaat duunarimiehet ovat lähes poikkeuksetta ihan hajoamispisteessä, ja siltä he näyttävätkin. Duunaritkin voivat joskus olla älykkäitä, mutta se ei heitä pelasta.
Raksaduunarit ovat klassisia. He eivät oikeastaan tiedä mistään mitään, kunhan tekevät "jotakin". Niiden kanssa joutuu usein tekemisiin, kun taloyhtiössä tehdään remontteja. Ja he näyttävät kauheilta suorastaan. Ei ihme, että elementtien välille jää rakoja naapuriin, kun raksaduunarilla on ollut huono päivä, ja maalauskaan ei oikein maistu, maalit menevät sinne sun tänne. Vatupassi hädin tuskin pysyy käsissä, ovet voivat olla vinoja, samoin seinät. Rakennustelineet rysähtävät alas, kun raksaduunarit eivät osaa ankkuroida niitä asianmukaisesti.
Duunarin kirous ei varsinaisesti johdu valitusta ammatista, vaan se periytyy vanhemmilta. Jos molemmat vanhemmat ovat duunareita, voi olla melko varma siitä, että duunarin kirous on päällä, vaikka yliopistoon menisikin. Duunarin kiroukselta säästyy, jos vanhemmat ovat akateemisia.- Reipas Mies
Perus-inssi ei tänään hetkauta juurikaan naista, ehkä jopa edesauttaa miehen ps-syrjäytymistä jos ei supliikki ja smoothit eleet naisille ole hanskassa.
Eli nämä kirjaviisaat naiset kuvittelevat ihan liikoja miehistä, mitä heidän "äly" on, miten se parisuhde rakennetaan ja miten derivoidaan seksiasennot optimaalisiksi.
Sitten lukion näsäviisaudella puuskutetaan joka puolella miten erinomaista se on ja hienoa, kun osaavat puhumalla kaiken mutta käden jälki ei ole mistään kotoisin.
Eihän se ole ihme kun nämä akateemiset on niin erinomaisia että se ylistys tulee maljasta yli kun rahvas kertoo miten se jiirisahataan tai miksi viiva jää timpurille.
Ok, näitä "kiinnostaa tämä skanskan peruspalkka" raksareita löytyy ihan varmasti-se on asenne joka ratkaisee mutta synnynnäistä käden näppäryyttä ei saa kuin olemalla hyvä.
Jos remppaa laitetaan akateemiset tekemään siitä ei tule yhtään mitään kun projektisuunnitelma ei ikinä valmistu ajoissa täydelliseksi ja kompromissejä ei voi viisaat tehdä.
Paskaa työn jälkeä en katso hyvällä teki sen proffa tai peruskoulun keskeyttänyt.
Hävettää tuon INTJITMTIÄVITTUAM36:sen asenne. Toivottavasti olet kuitenkin DI."Eli nämä kirjaviisaat naiset kuvittelevat ihan liikoja miehistä, mitä heidän "äly" on, miten se parisuhde rakennetaan ja miten derivoidaan seksiasennot optimaalisiksi."
Eivät naiset osaa useinkaan derivoida, vaikka olisivat akateemisia. Suurin osa naisista opiskelee pseudotieteitä.
"Jos remppaa laitetaan akateemiset tekemään siitä ei tule yhtään mitään kun projektisuunnitelma ei ikinä valmistu ajoissa täydelliseksi ja kompromissejä ei voi viisaat tehdä."
Jos olet nykyaikaisen rakentamisen jälkiä katsellut, niin huomaat että varsinaisia ammattilaisia ei ole useinkaan ollut asialla. "Kompromissit" ovat usein aika räikeitä. Samoja ongelmia löytyy muiltakin aloilta, esim. sähköyhtiöt eivät ole käyttäneet kiskomiaan isoja voittoja sähköverkon kunnossapitoon, ja nyt myrsky aiheutti mittavat vahingot, joita joutuvat paikkailemaan omasta pussistaan. Onneksi sentään ahneus joskus kostautuu. Tosin - olen varma siitä että koettavat vielä vierittää maksun kuluttajille vieläkin suuremman sähkömaksun muodossa.
"paskaa työn jälkeä en katso hyvällä teki sen proffa tai peruskoulun keskeyttänyt.
Hävettää tuon INTJITMTIÄVITTUAM36:sen asenne. Toivottavasti olet kuitenkin DI."
Niin varmaan. Tässä omassa talossani joudutaan vieläkin paikkailemaan raksalaisten virheitä. Katto ei edes kestänyt kymmentä vuotta, vaan joutui takuukorjaukseen. Silloin en tosin vielä asunut tässä talossa. Ero 60-luvulla rakennettuun edelliseen talooni on varsin iso, siellä ensimmäiset remontit aloitettiin vasta 90-luvulla, ja ne olivat pieniä. Näissä uusissa taloissa on 30 vuoden kuluessa tullut jo kaikki uusituksi: katto, ulkoseinien elementtien saumaus ja hionta, mahdollisesti asunnoissa havaitut puutteelliset saumaukset, seinien alla, ulko-oven ympärillä, ikkunoiden ympärillä, sauna-osasto uusitaan, parvekkeiden kattojen korjaukset jne. Kylpyhuoneetkin täytyy uusia noin 20 vuoden välein. Koneellinen ilmastointi hajoaa jossakin vaiheessa näissä uusissa. Asumiskuluissa olen laskenut että kaikki tämä maksaa suunnilleen 1.5 kertaa enemmän asua uusissa taloissa, kun raksalaisten jälkiä pitää koko ajan paikkailla. Mikään ei kestä ikuisesti, mutta hyvin rakennetuissa taloissa on korjailtavaa paljon vähemmän.
- aaaaaaabbbbbbb
Kyllähän monet amikset hoitaa arkipäivän asiat ihan hyvin, ja keskusteleekin niistä sujuvasti.
- aaaaaaaabbbbbbbb
Haha, ilmeisesti hokattiin aivan oikein, että tämä ei ollut mikään kehu!
- Korkeakoulu amis
Mielenkiintoista.. Aika moni valitsee kaksoistutkinnon nuorena, mikäs se sellainen sitten on?
Itse olen käynyt ammattikoulun ja vuosia myöhemmin hain sitten ammattikorkeaan. Sain työn mistä todella pidän ja vakituisen paikan. Minusta on tärkeintä miettiä missä työssä viihtyy ja mikä ala eniten kiinnostaa. Aivan hyvin olisin voinut löytää sen työn mistä pidän eniten ammattikoulun penkiltäkin.
Ennen ammattikoulua olin lukiossa jonka jätin kesken, koska en siellä viihtynyt ollenkaan. Ehkä jossain vaiheessa saattaisin mennä aikuislukioon.
Tuosta ettei kukaan viihdy junttien seurassa pitkään, itse en viihtyisi myöskään sellaisten seurassa pitkään jotka katsovat koko ajan vain nenän vartta pitkin.
Tottakai myös todella tyhmien ihmisten seura puuduttaa ennen pitkää, jos joudut aivan oikeasti töissä jokaisen työvaiheen selittämään uudelleen ja uudelleen ja perustelemaan kaikki asiat. Mutta siinä tuskin on ongelmana koulutus, vaan jotain muuta mikä puuttuu korvien välistä.
Parhaiten sitä viihtyy sellaisen seurassa joka omaa aivokapasiteettia sen verran että keskustelemaan pystyy ja lisäksi löytyy käytöksensä kohdalla sivistyneisyyttä. Kaikesta ei voi eikä tarvitse pitää, mutta se ei ole syy alkaa osoittelemaan muita sormella tai väheksymään.- Korkeakoulu amis
Tuntuu sitä paitsi usein että ammattikoulusta valmistuneista tiedetään vaan raksaäijät ja parturi-kampaajat. Sekä tietysti autoala..
Melko moni luuli että minulla on korkeakoulututkinto tuosta ammattikoulun tutkinnosta pelkän nimen perusteella, eikä tienneet ollenkaan että mitä sen nimikkeen omaava tekee. Ei monellakaan tulisi esim. korusuunnittelijaa, artesaania, piirtäjää, farmanomia, lääketeknikkoa, luonto -ja ympäristöneuvojaa, matkailuvirkailijaa jne. jne. haukuttua amikseksi. Suosittelen perehtymään eri koulutusohjelmiin. - No, noille aloilla
Korkeakoulu amis kirjoitti:
Tuntuu sitä paitsi usein että ammattikoulusta valmistuneista tiedetään vaan raksaäijät ja parturi-kampaajat. Sekä tietysti autoala..
Melko moni luuli että minulla on korkeakoulututkinto tuosta ammattikoulun tutkinnosta pelkän nimen perusteella, eikä tienneet ollenkaan että mitä sen nimikkeen omaava tekee. Ei monellakaan tulisi esim. korusuunnittelijaa, artesaania, piirtäjää, farmanomia, lääketeknikkoa, luonto -ja ympäristöneuvojaa, matkailuvirkailijaa jne. jne. haukuttua amikseksi. Suosittelen perehtymään eri koulutusohjelmiin.hakutuukin fiksuja ihmisiä toisin kuin esim. autoalalle, joka on varsinainen idioottimagneetti
- Korkeakoulu amis
No, noille aloilla kirjoitti:
hakutuukin fiksuja ihmisiä toisin kuin esim. autoalalle, joka on varsinainen idioottimagneetti
Saman verran kuitenkin opiskelevat suurinpiirtein teoriaa että käytäntöä, yhteensä 120 ov. Itsekin olen autoalaa harkinnut, olen siis nainen. Ei ollenkaan idioottimagneetti, jos hakeutuu esim. aikuiskoulutuksena. Peruslinjaa en suosittele kuin niille 16-vuotiaille pojille, heillähän kasvu ja kehitys on kesken joten en vielä leimaisi idiootiksi.
- bingobango
Korkeakoulu amis kirjoitti:
Saman verran kuitenkin opiskelevat suurinpiirtein teoriaa että käytäntöä, yhteensä 120 ov. Itsekin olen autoalaa harkinnut, olen siis nainen. Ei ollenkaan idioottimagneetti, jos hakeutuu esim. aikuiskoulutuksena. Peruslinjaa en suosittele kuin niille 16-vuotiaille pojille, heillähän kasvu ja kehitys on kesken joten en vielä leimaisi idiootiksi.
Kyllä ne autoteinit voi ikäluokkaan verrattuna leimata idiooteiksi.
- Meidän "idioottien"
No, noille aloilla kirjoitti:
hakutuukin fiksuja ihmisiä toisin kuin esim. autoalalle, joka on varsinainen idioottimagneetti
Pitää korjata se sinunkin autosi kun siihen tulee joku vika. En rupeaisi väheksymään ketään koulutuksen takia. Vain idiootit elvistelevät koulutuksella.
- ENFP-nainen
Koulutus on ammattia varten, ei ihmissuhteita. Titteli tai oppiarvo ei määrittele ihmisen hyvyyttä tai huonoutta tai niputa ketään tyhmiin tai fiksuihin, ei edes lahjakkaisiin, älykkäisiin ja sivistyneisiin. Tietysti mitä ylemmäs koulutuksessa mennään, sitä enemmän joukossa on lahjakkaista ja älykäitä, mutta yksilötasolla johtopäätöksien tekeminen on epäoikeuden mukaista.
Hyvän ihmisen ja hyvän kumppanin mielestäni näkee siitä miten hän kohtelee puolisoaan ja muita läheisiään. Sanat ja teot ratkaisee."Koulutus on ammattia varten, ei ihmissuhteita."
Ei pidä paikkaansa noin yleisesti. Esim. nettideiteissä naiset suunnistavat juuri koulutuksen perässä. Omassa profiilissani ei esim. juuri koskaan käy muita kuin maistereita, koska olen itsekin sellainen. Itse en ole statuksen perässä, mutta en voisi kunnioittaa ketään, joka ei ole suorittanut jonkun teknistieteellisen/luonnontieteellisen tutkinnon, tai on vähintäänkin valmistumassa alalta. Ja kunnioituksen puute ei tule toimimaan parisuhteessa. Muuten en aseta mitään vaatimuksia ammatin suhteen, voi olla ammatti tai sitten ei.
"Hyvän ihmisen ja hyvän kumppanin mielestäni näkee siitä miten hän kohtelee puolisoaan ja muita läheisiään. Sanat ja teot ratkaisee."
Ei yksinään usein riitä. Jos riittäisi, olisivat asiat helpompia.- niiiiiiiimpä
m36-intj kirjoitti:
"Koulutus on ammattia varten, ei ihmissuhteita."
Ei pidä paikkaansa noin yleisesti. Esim. nettideiteissä naiset suunnistavat juuri koulutuksen perässä. Omassa profiilissani ei esim. juuri koskaan käy muita kuin maistereita, koska olen itsekin sellainen. Itse en ole statuksen perässä, mutta en voisi kunnioittaa ketään, joka ei ole suorittanut jonkun teknistieteellisen/luonnontieteellisen tutkinnon, tai on vähintäänkin valmistumassa alalta. Ja kunnioituksen puute ei tule toimimaan parisuhteessa. Muuten en aseta mitään vaatimuksia ammatin suhteen, voi olla ammatti tai sitten ei.
"Hyvän ihmisen ja hyvän kumppanin mielestäni näkee siitä miten hän kohtelee puolisoaan ja muita läheisiään. Sanat ja teot ratkaisee."
Ei yksinään usein riitä. Jos riittäisi, olisivat asiat helpompia."Ei pidä paikkaansa noin yleisesti. Esim. nettideiteissä naiset suunnistavat juuri koulutuksen perässä. Omassa profiilissani ei esim. juuri koskaan käy muita kuin maistereita, koska olen itsekin sellainen. Itse en ole statuksen perässä, mutta en voisi kunnioittaa ketään, joka ei ole suorittanut jonkun teknistieteellisen/luonnontieteellisen tutkinnon, tai on vähintäänkin valmistumassa alalta. Ja kunnioituksen puute ei tule toimimaan parisuhteessa. Muuten en aseta mitään vaatimuksia ammatin suhteen, voi olla ammatti tai sitten ei."
Jooo,näitä sun edes ottamuksia ei voi kuin nauraa.Ja et ole statuksen perässä?? jepjep,etpä niiin.Todistat vaan tuon toteamalla että toista ei voi kunnioittaa jollei ole käynyt teknis-tai luonnotieteelistä tutkintoa.Tämä jos joku kertoo sinun arvomaailmasta missä on tärkeintä status,valta ja muilta ihmisiltä saatu arvostus.
Itselläni,nämä eivät kuuluu omaan arvomaailmani lainkaan.Saahan sitä olla miten koulutettu ja alansa osaaja mutta jos puuttuu todellinen tunne ja välittäminen niin kyse ei ole suhteesta vaan kulisseista joita pidetään pystyssä.Lopulta,ihminen väsyy pitämään näitä ja ajautuu suhteessa umpikujaa missä ei ole oikeasti kumpikaan onnellinen.
- Klii Nik
Itse olen lääketieteen kanditaatti, nainen ja seurustelen täysin kouluttamattoman miehen kanssa, hän on käynyt vain peruskoulun, mutta on silti yksi älykkäimmistä ihmisistä, joita olen koskaan tavannut. Hän ei ole tarvinnut koulutusta, sillä hän on lapsesta saakka ollut mukana oppimassa perheyrityksessä kaikkea tarpeellista, mitä yrityksen eri tehtävissä täytyy osata. Hän siis osaisi hoitaa kenen tahansa yrityksen työntekijän tehtävät ja tulee myös tulevaisuudessa johtamaan yritystä.
Ammatti tai koulutus ei varmuudella kerro ihmisestä yhtään mitään.- Ei nainen mieheltä
mitään koulutusta vaadi jos miehellä on rahaa. Myöskään korkeakoulutus ei anna miehelle mitään lisäarvoa naisen silmissä, jos mies on kouluttautunut matalapalkka-ammattiin. Naisten vaatimus miehen akateemisuudesta on silkkaa silmänlumetta. Tosiasiassa nainen haluaa, että mies on hyvä tuloinen ( mitä monet akateemiset, mutta eivät suinkaan kaikki, ovat)
- Kaikki naiset
Ei nainen mieheltä kirjoitti:
mitään koulutusta vaadi jos miehellä on rahaa. Myöskään korkeakoulutus ei anna miehelle mitään lisäarvoa naisen silmissä, jos mies on kouluttautunut matalapalkka-ammattiin. Naisten vaatimus miehen akateemisuudesta on silkkaa silmänlumetta. Tosiasiassa nainen haluaa, että mies on hyvä tuloinen ( mitä monet akateemiset, mutta eivät suinkaan kaikki, ovat)
ovat huoria, joille miehen lompakon paksuus on tärkein asia.
- Hupsus lapsus
Kanditaatti?
- Mr Bean
Juuri näin, asiaa kirjoitat.
- poke man
Amis on oikeesti vitun kova paikka! Kaikki kovikset ja tosimiehet menee amikseen ja meillä on autot täynnä viinaa ja naisia, samalla kun lukionörtit vaan hinkkaa jotain hikistä paperinippua perseessään. Lukio on perseestä ja amikset on kingejä!
- Amiksen on
jo kolmikymppisinä plösöjä!
- Iisäksi tupakointi,
Amiksen on kirjoitti:
jo kolmikymppisinä plösöjä!
runsas alkoholin käyttö ja yksipuolinen liikunta aiheuttavat sen, että amiksella erektiovaikeudet alkavat aikaisemmin kuin muilla miehillä
- poke man
tippuri itää koska oon pannu vitusti huoria
t. nikkivaras - Loiseläjä
Ihmisen sosiaalinen status muodostuu aivan liikaa ammatin ja koulutuksen perusteella -onnellinen on hän, jonka ei tarvitse tehdä työtä lainkaan:)
- faktat pöytään
Niin, ja lukiosta tulevat kaikki itserakkaat kusipäät.
- faktat pöytään
- faktat pöytään
- faktat pöytään
- dfbdbbr
Amislaiset tienaa. Toista on äidin mussukoiden kituuttaminen solukämpässä riisillä ja linssimössöllä. Jotenkin tuo mielikuva indikoi, että palstan lukiolainen on itseasiassa proletariaattiin kuuluva itseriittoinen, todellisuudesta erkaantunut pikku munapää.
:) Voi kun valmistuisit, nöpönenä.- Joo mutta amis
ei osaa käyttää rahaa. Isoista tuloistaan huolimatta on nopeasti maksuvaikeuksissa.
- Kun amis saa
Joo mutta amis kirjoitti:
ei osaa käyttää rahaa. Isoista tuloistaan huolimatta on nopeasti maksuvaikeuksissa.
rahaa se pistää haisemaan. Säästäminen ei kuulu amisten hyveisiin
- Näin se menee
Kun amis saa kirjoitti:
rahaa se pistää haisemaan. Säästäminen ei kuulu amisten hyveisiin
Tiedätkö onneton että käärinliinoissa ei ole taskuja, eli mitään et täältä mukaasi saa kun lähdön hetki koittaa, joten on paras pistää rahat " haisemaan" ja hankkia kokemusta sekä elämystä.
- Ja tolla
Näin se menee kirjoitti:
Tiedätkö onneton että käärinliinoissa ei ole taskuja, eli mitään et täältä mukaasi saa kun lähdön hetki koittaa, joten on paras pistää rahat " haisemaan" ja hankkia kokemusta sekä elämystä.
mentaliteetilla sitten ylivelkaannutaan ja tehdään omasta elämästä paskaa.
- Parempi ....
Ja tolla kirjoitti:
mentaliteetilla sitten ylivelkaannutaan ja tehdään omasta elämästä paskaa.
...ylivelkaantunut amis, joka on saanut pillua kauniilta naisilta, kuin vakavarainen pillua koskaan saamaton yo-poikamies.
- Mr capital
Joo mutta amis kirjoitti:
Kapitalistinen yhteiskunta ei pyöri säästämällä, markkinatalous tarvitse rattaiden pyörimiseen pätäkkää, tulee lama kun ei mani kierrä!!
- Tämä selkeää!
Ketjun aloitusviesti on järjettömyydessään mainio, ja on yksi joka tulisi taltioida jos ei peräti jälkimaailmalle, niin ainakin psykiatriaan erikoistuvien lääkärien koulutus materiaaliin, siinä on hyvä esimerkki siitä mitä selkeän sairas mieli saattaa tuottaa.
Miten niin? Aloitushan oli hyvä. Huomasin itsekin tuon, kun lukioon oli aika mennä, pääsi eroon kaikista pahimmista idiooteista, jotka olivat luokalla. Eivät osanneet edes käyttäytyä, vaan haastoivat riitaa, ja tappelivat kaikkien kanssa. Joidenkin älykkyysosamäärä taisi olla kengännumeron luokkaa, kun jäivät luokalle. Tai no, yksi heistä oli kylläkin hyvä matematiikassa, mutta hänellä oli selvästi väkivaltainen ja alistava luonne. Onneksi lähti amikseen autoja korjailemaan.
No, lukioon tulivat vielä mukaan tuollaiset älykkäämmät idiootit, joista sitten pääsi lopullisesti eroon vasta yliopistoon tai korkeakouluun mentäessä.- Rakastaja Nylkynen
m36-intj kirjoitti:
Miten niin? Aloitushan oli hyvä. Huomasin itsekin tuon, kun lukioon oli aika mennä, pääsi eroon kaikista pahimmista idiooteista, jotka olivat luokalla. Eivät osanneet edes käyttäytyä, vaan haastoivat riitaa, ja tappelivat kaikkien kanssa. Joidenkin älykkyysosamäärä taisi olla kengännumeron luokkaa, kun jäivät luokalle. Tai no, yksi heistä oli kylläkin hyvä matematiikassa, mutta hänellä oli selvästi väkivaltainen ja alistava luonne. Onneksi lähti amikseen autoja korjailemaan.
No, lukioon tulivat vielä mukaan tuollaiset älykkäämmät idiootit, joista sitten pääsi lopullisesti eroon vasta yliopistoon tai korkeakouluun mentäessä.Jotenkin en ymmärrä aloittajan pointtia.Siis,mitä sitten vaikka joku valitsee lukion.Kertooko se todella että se ihminen on älykkäämpi.Siis ihan oikeasti.
Korkeakouluun menevät voivat sitten olla älyllisesti lahjakkaita mutta mitä sillä kirjatietoudella tekee jos ihminen on muuten ajatusmailmaltaan mitään sanomaton.
Enemmän itse arvostan täysin peruskoulupohjalla työtä tekevää ihmistä joka ajattelee asioita,elämää ja ylipäätään ymmärtää kaikkea.
Tässä elämässä kun paljon muutakin kuin materiaalisuus ja status.Se kaikki kun on katoavaista eikä loppujen lopuksi tunnu miltään,jos sisäisyydessä kolisee tyhjyyden tunne.Vai miksi luulette että monet korkeastikoulutetut esim.lääkärit,tippuvat pulloon vaikka tietoutta tästä aiheesta löytyy ihan ammatinpuolesta.
Ainoastaan löytämällä sisäisen onnellisuuden ja tasapainon,ihminen voi nauttia materiaalisista hienouksista. - Pointti on se, että
Rakastaja Nylkynen kirjoitti:
Jotenkin en ymmärrä aloittajan pointtia.Siis,mitä sitten vaikka joku valitsee lukion.Kertooko se todella että se ihminen on älykkäämpi.Siis ihan oikeasti.
Korkeakouluun menevät voivat sitten olla älyllisesti lahjakkaita mutta mitä sillä kirjatietoudella tekee jos ihminen on muuten ajatusmailmaltaan mitään sanomaton.
Enemmän itse arvostan täysin peruskoulupohjalla työtä tekevää ihmistä joka ajattelee asioita,elämää ja ylipäätään ymmärtää kaikkea.
Tässä elämässä kun paljon muutakin kuin materiaalisuus ja status.Se kaikki kun on katoavaista eikä loppujen lopuksi tunnu miltään,jos sisäisyydessä kolisee tyhjyyden tunne.Vai miksi luulette että monet korkeastikoulutetut esim.lääkärit,tippuvat pulloon vaikka tietoutta tästä aiheesta löytyy ihan ammatinpuolesta.
Ainoastaan löytämällä sisäisen onnellisuuden ja tasapainon,ihminen voi nauttia materiaalisista hienouksista.jos koulunkäynti tökkii jo peruskoulussa ei päässä ole paljon mitään. Peruskoulu on niin lapsellisen helppo, että jos siitä ei selviä kunnialla, on idiootti. Se ei sössöttämällä muuksi muutu. Ei järin vaikea ole lukiokaan.
- Jebudi Menuhin
Pointti on se, että kirjoitti:
jos koulunkäynti tökkii jo peruskoulussa ei päässä ole paljon mitään. Peruskoulu on niin lapsellisen helppo, että jos siitä ei selviä kunnialla, on idiootti. Se ei sössöttämällä muuksi muutu. Ei järin vaikea ole lukiokaan.
Näin. Peruskoulussa saa kohtalaiset arvosanat jos joskus on hereillä tunnilla ja lueskelee vähän edellisenä iltana kokeeseen (jos sitäkään). Jos vetää sen kutosen keskiarvon peruskoulusta pitää käydä aika hitaalla, tai sitten ei ole edes koskaan paikalla.
- Janne J.
katos vaan kun on taas k*sipäisiä naisia liikkeellä joilla on mukamas varaa arvostella kenet huolii kumppanikseen. Kukakohan teidät huolii?
jokin etuasema varmaan kun on tissit ja nätti naama, juupajuu.- Kyllä naisella on
varaa sanoa, ettei imbesilli kelpaa kumppaniksi.
- Amis ei ole
Kyllä naisella on kirjoitti:
varaa sanoa, ettei imbesilli kelpaa kumppaniksi.
imbesille. Amiksella on käytämnnön taitoja jotka kuivilta akateemisilta ihmisiltä puuttuvat. Yhtä hyvin voidaan sanoa että ne on imbesillejä
- .xpox.
Aloittaja ei kyllä tainnut paljastaa sukupuoltaan?
- Ihan varmasti on
.xpox. kirjoitti:
Aloittaja ei kyllä tainnut paljastaa sukupuoltaan?
jokuontoksi vitun hienostopillu, joka luulee olevansa muita parempi kun on käynyt enemmän hienoja kouluja
- He lluntai
No jaa, menin kauppikseen suoraan peruskoulusta, koska kotona oli ollut niin kamalaa, ettei mulla ollut aikaa miettiä itsekkäästi vuosien yliopistoa. Piti mennä heti töihin, jotta sai oman asunnon. Tein töitä ja nautin elämästä.
Vuosien hengailun ja itseni kokoamisen jälkeen lähdin opiskelemaan (yo ja AMK). Opiskelu ei tee autuaaksi. Olihan se kokemus ja sielu jalostui. Luonteeni muttui siinä opintojen ohella rauhallisemmaksi. Kuuntelen ja katson puhujaa. Miehet tahtoo vissiin edelleen geeniensä perustella kikattavaa ja heiluvaa, iloista ja vaaratonta tyttöä/naista. Ne markkinat ei ole edelleenkään muttuneet.
Mutta nillä koulutuspapereilla saa vieläkin heikommin töitä. Kuin jos olisin ollut sen koko ajan töissä ja erikoistunut työelämässä. Silloin kun lähdin opiskelemaan, edes varastotöitä ei saanut ilman yo-opintoja. Nyt töitä saa paremmin kokemuksella. ...Kaiken lisäksi miehet karttelee jos kerron opinnoista ja itse tahtoisin mieheltä muutakin kuin nättiä naamaa, munaa ja kiroilua. Pitäis olla mukava ja puhuva. Sellanen vahva, mukava, sydämellinen raksamies kävis oikein hyvin.
Syyttäkää tästä tilanteesta niitä pomoja jotka noin 10-15 vuotta sitten päättivät, ettei naiset pääse mihinkään duuniin ilman korkeakouluopintoja. Itse olivat ja ovat edelleen kansakoulun käyneitä, mutta pomona voi vaatia. Vaikka ei ne duunit silloin eikä nytkään vaadi koulutusta vaan oikeaa tyyppiä. - Amisten tupakointi
on selkeä todiste tyhmyydestään. Täytyy olla tosi tyhmä ihminen, joka ei kaikesta varoittelusta huolimatta tajua, että tupakka ei ole ole hyväksi terveydelle ja johtaa pitkällä tähtäimellä vakaviin sairauksiin. Amis on kykenemätön ajattelemaan mitään asiaa pitkällä tähtäimellä. Se selittää amiksen tatuoinnitkin ja sen että amis ei käytä irtosuhteita harrastaessaan kondomia.
- faktat pöytään
Stereotypiat ovat vain stereotypioita ja idiootit ovat idiootteja, ja sinä olet idiootti kun et tunnu tajuavan niinkin yksinkertaista tosiasiaa. On jokaisen oma asia ottaako tatuointeja ja/tai tupakoiko jne... Nykyään ei ole merkitystä onko käynyt amiksen vai lukion, sillä yliopistoon, korkeakouluun ja ammattikorkeakouluun pääsee oli sitten kumman tahansa käynyt.
- Ei todellakaan
faktat pöytään kirjoitti:
Stereotypiat ovat vain stereotypioita ja idiootit ovat idiootteja, ja sinä olet idiootti kun et tunnu tajuavan niinkin yksinkertaista tosiasiaa. On jokaisen oma asia ottaako tatuointeja ja/tai tupakoiko jne... Nykyään ei ole merkitystä onko käynyt amiksen vai lukion, sillä yliopistoon, korkeakouluun ja ammattikorkeakouluun pääsee oli sitten kumman tahansa käynyt.
ole oma asia tupakoiko vai eikö? Tupakoinnista koituu valtavat haitat kansantaloudelle erilaisten sairauksien muodossa.
- Kyllä se amiksen
Ei todellakaan kirjoitti:
ole oma asia tupakoiko vai eikö? Tupakoinnista koituu valtavat haitat kansantaloudelle erilaisten sairauksien muodossa.
käynytkin veroja maksaa, toisin kuin herrat jotka keinottelevat tulot itselleen verottomina
- Ja sitten
Kyllä se amiksen kirjoitti:
käynytkin veroja maksaa, toisin kuin herrat jotka keinottelevat tulot itselleen verottomina
punakaarttia perustamaan.....
- mielipiteeni.
AMIS = paskakasa
- faktat pöytään
Mitä nyt itse olen lukenut tätä topicia, niin olen itse saanut tämän palstan "lukiolaisista" hyvin junttimaisen ja epäsivistyneen kuvan. Itse kävin amiksen ja nyt haen kotikuntani (Kirkkonummi) kunnanvaltuutetuksi Perussuomalaisten jäsenenä. Olen nyt vasta 20v ja olisin tähän mennessä ehkä jopa nuorin ehdokas, joka voi olla eduksi. Nuorten on helppo kuunnella nuoria ja esim eläkeläisten eläkeläisiä.
Ja ok, itse tupakoin satunnaisesti. So what? Jokainen meistä tekee itse omat valintansa jameillä jokaisella on oikeus mielipiteisiimme kunhan ne ovat perusteltuja ja rehellisiä. Käyhän se tupakointi tietenkin kalliiksi yhteiskunnalle, mutta silti en pidä jatkuvia tupakkalakiuudistuksia järkevinä, sillä eiväthän ne mitään ole vielä muuttaneet. Itse en usko stereotypioihin. - amis on hot lukio no
LUKIOLAINEN= kädetön paska ei osaa ku lukee kirjoja
- amish-pässit
amis on hot lukio no kirjoitti:
LUKIOLAINEN= kädetön paska ei osaa ku lukee kirjoja
Jos ei halua lukea kirjoja koskaan, on tietyllä tavalla aika dorka.
- kaarina.
Minunkin kouluaikoinani lukiolaiset olivat jotenkin parempaa kastia kuin ammattikoululaiset, mutta nykyään asetelma on kuulemma melkein päinvastainen.
- Se riippuu vähän
paikkakunnista, lukioista ja amiksen linjoista. Elittilukiot ovat eliittilukioita, mutta on myös lukioita, jonne menee lähinnä rupusakkia. On myös amislinjoja (mm ravintolakokki) jonne hakeutuu huipputyyppejä - tietysti on vastaavasti palikkalinjoja idiooteille.
- muut huomannu
monet duunarit tuntuu puhuvan vain rahasta. luulen että johtuu osittain siitä kun työ ei ole useinkaan sisällöltään kovin mielenkiintoista.
- Tuo on totta.
Henkiset arvot ovat usein amiksilta hukassa. Harva harrastaa meditaatiota, joogaa tai jotain muuta vastaavaa. Hyvin materialistisia ovat.
- faktat pöytään
Ja taas kerran ihmiset yleistävät eivätkä osaa perustella väitteitään. Ihmisiäkin on erilaisia eikä se, että on käynyt amiksen tee kenestäkään sen tyhmempää kuin lukiolaisestakaan välttämättä. Ei koulutus kerro kaikkea ihmisen älykkyydestä kuten joku jo taisikin sanoa tässä topicissa.
Mielestäni olisi vain hyvä, jos stereotypioita ei olisi eikä ihmisiä luokiteltaisi. Tietenkin se luokittelu on luonnollista. Esim. ihmisiä luokitellaan tai ainakin ollaan luokiteltu eri ihmisrotuihin. Tieteen kannalta se voi olla tarpeellista ja helpottaa ihmisen kuvailua. Mutta tuollainen luokittelu herättää myös ennakkoluuloja ja vihaa. Kaikki ihmiset ovat ihan yhtä tärkeitä ja arvokkaita tässä maailmassa olivayt he sitten mustia tai valkoisia, amiksia tai lukiolaisia, homoja tai heteroita, muslimeita tai kristittyjä, kommunisteja tai kapitalisteja. Ei ketään saa syrjiä. Se muutenkin vaikuttaa erittäin lapselliselta kun Suoli24:ssä koko ajan saa näitä tällaisia syrjiviä kommentteja lukea. Aikuistukaa jo. - Amiskunkku.
Kyllä naurattaa kun ylioppilaspoika joutuu nuolemaan meikämiehen mällit naisensa limavitusta! Amis on Kingi!
- 5+12
Vaikka joku nosturikuski sais n. 4000e/kk, lukion papereilla sais samasta työstä enemmän rahaa. :)
- Ei tasan
tarkkaa saa. Ei ylioppilaspoika edes pärjäis oikeissa MIESTEN töissä.
- Mitä ne miesten
Ei tasan kirjoitti:
tarkkaa saa. Ei ylioppilaspoika edes pärjäis oikeissa MIESTEN töissä.
työ oikein on?
- Sellaisia joissa
Mitä ne miesten kirjoitti:
työ oikein on?
tarvitaan voimaa ja lihaksia. Töitä joissa ei ylioppilashiiri pärjää
- sikaniska77
Sellaisia joissa kirjoitti:
tarvitaan voimaa ja lihaksia. Töitä joissa ei ylioppilashiiri pärjää
Oikea mies osaa muutakin kuin nostella juttuja. Keskivertoamiksella ei ole mitään järkevää sanottavaa.
- .........
Aika paljon puhetta rahasta tässä ketjussa. Paljon mieluummin olen kyllä työttömän ja älykkään miehen kanssa kuin jonkun 5000e/kk viemärirotan kainalossa. Ei herätä minkäänlaista kiinnostusta duunarityypit.
- Et sitten halua
OIKEETA miestä, joka panis sulle kunnon orkut vaan otat mielummin jonkun hiirulaisen
- kuin yläasteella
Et sitten halua kirjoitti:
OIKEETA miestä, joka panis sulle kunnon orkut vaan otat mielummin jonkun hiirulaisen
tätä se on, rahaa ja panojuttuja
- Amis jää
kuin yläasteella kirjoitti:
henkisesti 13-15-vuotiaaksi!
- yliopiston ori
kuin yläasteella kirjoitti:
Suurin osa amiksista tuskin osaa hoitaa edes useimmille naisille orkkuja, kun on niin yksinkertainen.
- Yliopistoissa
yliopiston ori kirjoitti:
Suurin osa amiksista tuskin osaa hoitaa edes useimmille naisille orkkuja, kun on niin yksinkertainen.
miehet on lähinnä hinttejä
- Olletteko koskaa
nähneet tatuointeja kellään sivistyneellä ihmisellä. Kyllä ne tatuoidut paskat amiksia ovat, jos niillä ylipäätänsä mitään peruskoulun jälkeistä koulutusta on.
- Kolme syytä:
tyhmyys, tyhmyys ja tyhmyys
- olen tyytyväinen
Mä olen amis ja viime vuonna tienasin koko ajan sellast 4000-5000 kuus riippuen kuin pali tuntei tein
- olen tyytyväinen
toiseks tienaan enemmän vuodes kun mu vanha amiksen opettaja. mahtais sitä potutta jos kertoisin sille pali mä tienaan
- Tuolla edellä jo
olen tyytyväinen kirjoitti:
toiseks tienaan enemmän vuodes kun mu vanha amiksen opettaja. mahtais sitä potutta jos kertoisin sille pali mä tienaan
puhuttiinkin rahoilla kerskailusta
- Ne tupakoivat,
kiroilevat ja harrastavat humalhakuista juomista.
- Ootko koskaan
nähnyt kun teekkarit juhlivat?
- Sivistyneelle
naiselle ei kelpaa sivistymätön juntti. Kyse ei niinkään ole koulutuksesta vaan yleisestä tyylistä olla maailmassa.
- Sivistynyt
Samoin sivistyneelle miehelle ei kelpaa sivistymätön juntti naiseksi. Näin ollen sopivan naisen löytäminen on äärimmäisen hankalaa.
- taehtahha
Hommaforumilta kopioitu aloitusviesti muuten :D Kuka hompanssi tunnustaa trollailevansa täällä?
- Itseäni ei ainakaan
innosta mies, joka ei ole kiinnostunut mistään muusta kuin autoista
- Isokyrpäinen panomie
Miksi minä kelpuuttaisin jonkun akateemisen kuivapillun?
- heipparallaa
Imekää kirjaviisaat mun haalarinlahkeessa hikoilevaa kikkeliä
- heipparallaa
Unohin sanoa vielä että mä vaan rassaan tehtailla eri koneita, panen paikallisten lukutoukkien naisia työkeikoilla ja törsään rutosti rahaa, yleensä verottomia korvauksia. Hahaa, ja lisää tule ovista ja ikkunoista.
- Amis ei osaa
heipparallaa kirjoitti:
Unohin sanoa vielä että mä vaan rassaan tehtailla eri koneita, panen paikallisten lukutoukkien naisia työkeikoilla ja törsään rutosti rahaa, yleensä verottomia korvauksia. Hahaa, ja lisää tule ovista ja ikkunoista.
kuin retostella rahalla ja seksillä.
- joopajoo
Amis ei osaa kirjoitti:
kuin retostella rahalla ja seksillä.
Mikäs sen mukavampaa
- amis2012
Sun kannattaisi käydä jossain käsittelemässä tuosta pelkoa ja vihaa, jota tunnet amiksen suorittaineita kohtaan.
Voin omasta kokemuksestani kertoa, että se, miten ahdasmielinen, pinnallinen, epäkohtelias ja epäkunnioittava sekä typerä joku amislainen on, riippuu lähes pelkästään siitä, mitä alaa opiskelee.
Kulttuuripuolen opiskelijat ovat melkeinpä ainoita järkeviä ihmisiä koko puljussa. Ja sitten sieltä voi löytyä muutamia yksilöitä eri aloilta, mutta enemmäkseen siellä on sellaista porukkaa, ettei voi ymmärtää miten ne ihmiset pärjäävät sitten työelämässä. Sanoisin ehkä enemmän että joukossa tyhmyys tiivistyy, mutta sitten kun viedään se oma porukka siitä ympäriltä, niin voi olla että selviää se, että ne kaikkein typerimmät tapaukset ovat muutamia kovaäänisiä tyyppejä, ja loput ovat oikeasti aivan järkeviä ja mukavia.
Joten näin kahta eri amislinjaa opiskelleena (seuraava tavoite on amk), tuntuu vähän epäreilulta laittaa kaikki amiksen käynneet samaan kastiin. Tai ettei ymmärretä ottaa ne yksilöt sieltä huomioon.
Itelle jäi lukio-ajoilta sellainen kuva lukiolaisista, että ne on kaikki itsekeskeisiä narsisteja, mutta selvisihän se mullekin, että ne olivat ne kaikkein äänekkäimmät juurikin sellaisia. - H A H A H A H A
EI V*TTU ETTEKÖ OSAA KU KIISTELLÄ JOSTAIN MIELIPIDE ASIASTA
MITÄ V*TUN MERKITYSTÄ KOULUTUS POHJALLA ON???
TOTUUS ON SE ET KUKA TIENAA ENITEN= VOITTAJA
/ / / / /
/ / / / ----------\´` _________ :__:_:;`?=)(/&%¤#"
/ / / ----------/``
/ / /
/
KASVAKAA JA HOMMATKAA E L Ä M Ä (siit oli muuten R kioskil tarjous)- Rahalla on ..
..merkitystä roskaväelle ja porvareille. Aito sivistyneistö halveksii rahaa.
- johan vitsin
Rahalla on .. kirjoitti:
..merkitystä roskaväelle ja porvareille. Aito sivistyneistö halveksii rahaa.
murjasit. Akateemiset ihmiset jos jotkut on rahan perään ja leveilevät rikkauksillaan.
- Varmaan jotkut
johan vitsin kirjoitti:
murjasit. Akateemiset ihmiset jos jotkut on rahan perään ja leveilevät rikkauksillaan.
lääkärit ja ekonomit ymnää dippainssit. Muut ei.
- Että silleen...
Eipä ne lukiolaiset ole sen parempia. Äsken maikkarin uutisissa haastateltini jotai lukiolaisia ja olivat tyypillisiä tyhjäpää pissisblondeja.
- Yrittäjänä
Itse olen vaan amiksen ja kauppiksen käynyt, no joo akateeminen mamma ja neljä mukulaa löytyy, mutta olen yrittäjä ja firmalla on toimintaa ulkomailla siellä sitä taatelia taotaan , omalla työllä luotu koko homma, vaan kuinkas on??monikos akateeminen lähtee firmaa perustamaan??? eipä moni, haetaan tuttua ja turvallista olotilaa...tietenkin joku vääräleuka tähän lisää että yrittäjyys suomessa ei kannata..ei suomessa vaan virossa ja venäjällä siellä KANNATAA!!!
harastukset on meillä veneily, hallitusammattilaisuus(huom rahakas harrastus) sekä matkustelua ja kulttuuria, asutaan arvostetulla pientaloalaueella ja vaan perustason koulutus ajatella!! Se et menee lukioo ei tarkota et ois jotenki viisaampi,sinne voi mennä kukaa vaa ja ei siäl kaikki ees pärjää.
- ---------
"harastukset on meillä veneily, hallitusammattilaisuus(huom rahakas harrastus) sekä matkustelua ja kulttuuria, asutaan arvostetulla pientaloalaueella "
Mammonalla rehvasteleminen on hirveän rahvaanomaista. Sivistyneet ihmiset eivät puhu koskaan rahasta. Raha-asiat hoidetaan puolihuomaamattomasti, eikä niistä ei pidetä meteliä. Sivistynyt ihminen korostaa henkisiä arvoja materialististen sijaan. - hihio
Alkuperäinen satuilee työstään ja tuloistaan niin naurettavalla tavalla, ettei kyseessä voi olla kuin haaveileva lukiolaispoika. :D Tervetuloa oikeaan elämään sitten 10-15 vuoden kuluttua :)
- Opiskelija
Tämä näin. Hänhän keulii lukiokoulutuksella eikä yliopistokoulutuksella, lukiolla ei saavuta vielä mitään. Meni kyllä monella sormi suuhun lukion jälkeen, kun ei päästykään oikiksiin ja lääkiksiin. Loppujen lopuksi sitten tyydyttiin johonkin pilipalitutkintoon, jolla pääsee valmistuttuaan tekemään täysin irrelevantteja hommia, esim. keittelemään kahvia. Onneksi itselläni kävi ihan kohtalainen tuuri, katsotaan jos saisi ihan kunnon töitäkin joskus tulevaisuudessa kun valmistun, mutta ei sitä tiedä.
amishan on viisas valinta,siit saa ammatin ja VOI LUKEE PIDEMMÄLLE.Lukioo menee ihmiset jotka ei tiiä mitä haluu elämältään,ei toki koske kaikkii.
- Amikseen menee
Tyhmät ja ne joilla on lapsellinen teiniuho vaihe päällä
- Mies31v.
No itse olen käynyt vain jonkun aikuisten amiksen. Ja olen kyllä tosi tyhmä. ÄÖ:ni on vaan jotain 105. Ja kun luin niin lukioon ja sit yliospistoon menevät, valmistuvilla on tulosten mukaan yli 120 ja näin. Korrelaatio on selvä amisksen ja lukion-kävijän välillä
Kerran kun tutustuin tähän yhteen yliopiston priimusdonnaan, niin soitteli jostain ravintolasta, että olis kiva tavata ja silleen. Oli iltaa viettämässä lääkärien, oikkisten ja muiden kanssa. Sanoin sitten että mäkin voin tulla, puhutaan vaikka ruuasta(kokki kun olen). Olin jo matkalla kun tunti myöhemmin tuli viestiä, ettei nyt sovikaan,et hänen kaverinsa ei oikeastaan ole niin mielenkiintoista seuraa, et hänkin lähti jo kotiin. Tuntu tosi pahalta ja menin sitten yksin vetämään kännit räkälään. Tuntu kuin olisi mitätön roska. Tuli selväksi minne en kuulu. Kai se rasismi tuntuu sit siltä. Vaikka oltiin harrastettu jo kolmesti seksiä, niin ei se riittäny. Vihasin tätä naista varmaan vuoden.
Nykyään sanon heti että olen amis, niin välttyy sydän- Anonyymi
Se on maantapa
- Anonyymi
aika hauska kesätyöhomms jos niin tytöillejos pääseeksupungfille tekemään, ksdvrjsd js niitä pdrdntdmddn...
- Anonyymi
Vanha ketju, mutta lukion kävin minäkin aikoinaan ja sinä kesänä piti lukea kauppakorkean pääsykokeisiin. Toisin kävi ja aloin etsimään itseäni kauniisti sanottuna. Nyt olen perusduunari. "Amisammatit" on nykyään arvostettuja ja osaajista pulaa. Korkeakoulutettuja kortistot täynnä. En kadu valintaani. Lapsille tulen sanomaan tulevaisuudessa että tekee miltä tuntuu, kunhan tekee.
Joo mäkin huomasin, että vanha ja homeinen ketju. Mutta mä kaivan vielä vanhemman jutun, 80 luvun lopulla jo päiviteltiin symposiumissa aulangolla. Kun ei ammattilaisia riittänyt työpaikoille ja samaan aikaan valmistu hirveesti ylioppilaita. Ja eihän ne kaikki päässy yliopistoon. Mitään anmattikorkeita ei ees ollu. Osa ylioppilaista meni amiksen yo pohjasille linjoille ja osa jäi pyörimään työttömyyskorvauksella. Tuolloinhan korvausta sai melko helposti. Ilpokin (nimi muutettu) kävi lukion jälkeen, sekä metallilinjan, että kauppaopiston. Kun normisti on asentaja-koneistaja. Niin hän oli koneistaja-merkonomi. No mun isoisä oli yksinkertaisesti vaan viilari, tosin myöhemmin luki konemestariksi.
JeroP kirjoitti:
Joo mäkin huomasin, että vanha ja homeinen ketju. Mutta mä kaivan vielä vanhemman jutun, 80 luvun lopulla jo päiviteltiin symposiumissa aulangolla. Kun ei ammattilaisia riittänyt työpaikoille ja samaan aikaan valmistu hirveesti ylioppilaita. Ja eihän ne kaikki päässy yliopistoon. Mitään anmattikorkeita ei ees ollu. Osa ylioppilaista meni amiksen yo pohjasille linjoille ja osa jäi pyörimään työttömyyskorvauksella. Tuolloinhan korvausta sai melko helposti. Ilpokin (nimi muutettu) kävi lukion jälkeen, sekä metallilinjan, että kauppaopiston. Kun normisti on asentaja-koneistaja. Niin hän oli koneistaja-merkonomi. No mun isoisä oli yksinkertaisesti vaan viilari, tosin myöhemmin luki konemestariksi.
Sekin mua harmitti, kun ruotsin serkku sai lukiosta myös sähkärin paperit ja mä en käytännössä sillä valkolakilla tehny mitään. Ja näin jälkikäteen vasta huomasin, että sillon ois ollu kokeilu, jossa saattoi suorittaa ammattitutkinnon ja yo tutkinnon samalla kertaa. Mutta ei vaan kukaan kertonu. Tosin se kesti neljä vuotta. Mutta neljäksi se mullakin veny, paitsi puolivuotta välillä hautuumaalla töissä, kun iltalinjalle siirryin.
JeroP kirjoitti:
Sekin mua harmitti, kun ruotsin serkku sai lukiosta myös sähkärin paperit ja mä en käytännössä sillä valkolakilla tehny mitään. Ja näin jälkikäteen vasta huomasin, että sillon ois ollu kokeilu, jossa saattoi suorittaa ammattitutkinnon ja yo tutkinnon samalla kertaa. Mutta ei vaan kukaan kertonu. Tosin se kesti neljä vuotta. Mutta neljäksi se mullakin veny, paitsi puolivuotta välillä hautuumaalla töissä, kun iltalinjalle siirryin.
Ja nykyään kun puhutaan paljon tutkimus ja kehitysrahoista. Niin sekin tarvii vahvan perusteollisuuden sinne pohjalle. Harvemmin ne ideat tulee kuin lamppu päähän, niin ku pellepeloton.
- Anonyymi
niin justiin , kuoemirtrunur cähän liikaa kuin ylipweävaunullinen rekka-auto kun niin jooh joku tyttöjen pelijurtrukin..
- Anonyymi
Ja sinun itsetunto perustuu tällaisiin asioihin.
- Anonyymi
Wikä kukaan *Timoa huolisi runkkuperswrrä
Nimiarvaus-juttu tyttöjern kanssa noniin hauskakin
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1043394
- 883083
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä201933- 691906
- 381867
- 211741
- 241687
Pettymys! Tähdet, tähdet -kisassa tämä erikoisjakso pois - Pistänyt artistit todella lujille!
Tähdet, tähdet -kisa on edennyt genrestä toiseen. Mutta erästä monen toivomaa erikoisjaksoa ei tällä kaudella nähdä. Voi341439Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91349- 481337