Kaksi miestä neuvottomana

Hei!
Olen 28-vuotias mies ja olemme poikaystäväni kanssa jo pitkään haaveilleet lapsesta. Me molemmat käymme vakituisesti töissä ja olemme asuneetkin jo onnellisesti yhdessä monta vuotta. Ainoa asia, mikä meiltä puuttuu on lapsi. Olemme keskustelleet asiasta jo pitkään ja nyt olisimme vihdoin täysin valmiita adoptoimaan lapsen. Suomen valtio ei kuitenkaan tue homopareja, joten haluaisin kuulla muiden mielipiteitä siitä, mitä meidän kannattaisi tehdä. Itse olemme jopa harkinneet kulissiavioliittoa, sillä lähipiiristä löytyy naispuolisia ystäviä, jotka olisivat tämän valmiita tekemään.

Mitä vaihtoehtoja meillä olisi? Onko mielestänne liian riskialtista huijata valtiota näinkin tärkeässä ja suuressa päätöksessä?

Omakohtaiset kokemukset ovat myös enemmän kuin tervetulleita.

2

196

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tsemppiä!!

Omakohtaisia kokemuksia ei ole, sillä olen nainen ja naimisissa miehen kanssa. Mutta mielestäni valtio on vanhoillinen paska, kun ei tue homoparien adoptiota.

Tsemppiä teille! Toivottavasti löydätty ratkaisun asiaan. :)

• onnellisesti

Mä olen itse päättänyt, että jonain päivänä hankin jollekin homoparille vauvan, jos lainsäädäntöön ei tule muutosta. Vaikka olen hetero, musta homopareilla on oikeus vanhemmuuteen. Tosin itse voisin olla kuitenkin etä-äitinä. Sellaisena vähän niin kuin kummitätinä. Ainoa ongelma se on, että mieheni ei välttämättä tykkäisi.

Koska kyllä voi hankkia muumimuki tekniikalla vauvan (ei tarvi harrastaa edes seksiä tai käydä kalleissa hedelmöityshoidoissa.) ja sitten homopari voi tehdä isyystunnustuksen ja sisäisesti adoptoida lapsen. Lisäksi huoltajuus voidaan sopia isällä suoraan. Rekistöröityneet homoparit voi toistensa lapset adoptoida. Musta se on edistysaskel. Näin ei jää kiinni.

Tuttava miehelläni on tytär lesboparin kanssa. Se on tuttavalleni todella raskasta, kun näkee omaa ainoaa biologista lastaan niin harvoin kuin synttäreillä. Mut kyllä se on onnistunut.

Tarvitsette vain oikean avarakatseisen naisen antamaan 9 kuukautta aikaa. Mut sellaisen naisen, jonka kanssa tulette toimeen, jos aiotte sopia etä-äitinä olemisesta. Ja ennen kaikkea sellaisen, johon voitte luottaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sun ja kaivattusi

ikäero? Kumpi vanhempi, m vai n?
      Ikävä
      88
      1577
    2. Kesän odotuksia hyrynsalmella

Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      12
      1460
    3. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      98
      1390
    4. Katsotko mieluiten

Kaivatussasi mitä?
      Ikävä
      69
      1260
    5. Tämän hetken

Terveiset kaivatullesi ⬇️
      Ikävä
      104
      1199
    6. Mikä on ollut

Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      116
      1150
    7. Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan

Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n
      Maailman menoa
      257
      972
    8. Vieläkö sä toivot

Meidän välille jotain?
      Ikävä
      69
      971
    9. Voi Rakas siellä

Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o
      Tunteet
      18
      925
    10. Pidätkö kaivatustasi

Minkä vuoksi erityisesti? Mikä hänessä vetoaa?
      Ikävä
      37
      907
    Aihe