Haluaisin tietää: Millä TAMK:n koulutusohjelmilla on yhteistyösopimus minkäkin japanilaisen koulun kanssa?
Nettisivuilla (http://www.tamk.fi/cms/tamken.nsf/$all/D5E3EC638A678508C2257592003951F5#japan) on vain lista kouluista, mutta ei tarkennettu mitä tutkintoa niissä voi opiskella.
Kyselin asiaa jo sähköpostitse mutta sain vastauksena vain kehoituksen katsoa TAMK:n intranetistä. En ole TAMK:n opiskelija, joten en voi sitä katsoa(?).
Auttaisiko joku?
Kiitos etukäteen!
TAMK Japanin yhteistyökorkeakoulut
2
470
Vastaukset
- 2+5
Olipas aika erikoinen vastaus TAMK:n puolelta, jos kyselyssäsi olit selvästi tuonut esille sen, että et ole vielä hakenut heille opiskelijaksi, vaan vasta mietit eri vaihtoehtoja.
TAMK:n tilannetta en tiedä, mutta usein vaihto-kohteet ei ole rajattu vain tiettyjen koulutusohjelmien opiskelijoille, vaan niihin voi hakea kaikki. Tutki noita kohdeyliopistojen sivuja ja katso löydätkö sieltä tietoa heidän vaihto-opiskelijoille suunnatuista kursseistaan. Todennäköisesti noilla japanilaisilla yliopistoilla on omat koulutusohjelmat vaihto-opiskelijoille, jotka yleensä keskittyy japanin kielen ja kulttuurin opiskeluun. Tietysti voit myös noiden kohdeyliopistojen sivuilta katsoa mitä aineita heillä on tarjolla ja katsoa mitkä niistä vastaavat TAMK:n koulutusohjelmien kanssa. Harvalla vaihto-opiskelijalla on kuitenkaan niin hyvä kielitaito, että pystyisi osallistumaan japaninkielisille luennoille, joten yleensä tuollaiset n. vuoden mittaiset vaihto-ohjelmat on hyvin kieli- ja kulttuuriopintopainotteisia.
Olen itse ollut vaihdossa korkeakouluvaihdossa Japanissa ja perustan vastaukseni sille tieto- ja kokemuspohjalle. Toki eri yliopistoilla ja korkeakouluilla voi käytännöt vaihdellakin, mutta en olisi hirvittävän huolissani siitä, että koulutusohjelman valinta jotenkin merkittävästi rajoittaisi vaihto-opiskelumahdollisuuksia. - Taika
Kiitos vastauksesta!
Joo, heidän vastauksensa oli aika "thanks for nothing", vaikka kirjoitin, että olen vasta hakuvaiheessa...
Osalla, esim. Metropolian sivuilla on laitettu mitä voi opiskella missäkin vaihto-kohteessa. Joten kumma juttu kun ei TAMK:lla ole niin.
Minkä korkeakoulun kautta olet ollut vaihdossa?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 682570
- 622522
- 681742
- 211522
- 201470
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä91420- 151332
- 381203
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko81147- 251066