TAMK Japanin yhteistyökorkeakoulut

Taika

Haluaisin tietää: Millä TAMK:n koulutusohjelmilla on yhteistyösopimus minkäkin japanilaisen koulun kanssa?
Nettisivuilla (http://www.tamk.fi/cms/tamken.nsf/$all/D5E3EC638A678508C2257592003951F5#japan) on vain lista kouluista, mutta ei tarkennettu mitä tutkintoa niissä voi opiskella.

Kyselin asiaa jo sähköpostitse mutta sain vastauksena vain kehoituksen katsoa TAMK:n intranetistä. En ole TAMK:n opiskelija, joten en voi sitä katsoa(?).
Auttaisiko joku?
Kiitos etukäteen!

2

470

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 2+5

Olipas aika erikoinen vastaus TAMK:n puolelta, jos kyselyssäsi olit selvästi tuonut esille sen, että et ole vielä hakenut heille opiskelijaksi, vaan vasta mietit eri vaihtoehtoja.

TAMK:n tilannetta en tiedä, mutta usein vaihto-kohteet ei ole rajattu vain tiettyjen koulutusohjelmien opiskelijoille, vaan niihin voi hakea kaikki. Tutki noita kohdeyliopistojen sivuja ja katso löydätkö sieltä tietoa heidän vaihto-opiskelijoille suunnatuista kursseistaan. Todennäköisesti noilla japanilaisilla yliopistoilla on omat koulutusohjelmat vaihto-opiskelijoille, jotka yleensä keskittyy japanin kielen ja kulttuurin opiskeluun. Tietysti voit myös noiden kohdeyliopistojen sivuilta katsoa mitä aineita heillä on tarjolla ja katsoa mitkä niistä vastaavat TAMK:n koulutusohjelmien kanssa. Harvalla vaihto-opiskelijalla on kuitenkaan niin hyvä kielitaito, että pystyisi osallistumaan japaninkielisille luennoille, joten yleensä tuollaiset n. vuoden mittaiset vaihto-ohjelmat on hyvin kieli- ja kulttuuriopintopainotteisia.

Olen itse ollut vaihdossa korkeakouluvaihdossa Japanissa ja perustan vastaukseni sille tieto- ja kokemuspohjalle. Toki eri yliopistoilla ja korkeakouluilla voi käytännöt vaihdellakin, mutta en olisi hirvittävän huolissani siitä, että koulutusohjelman valinta jotenkin merkittävästi rajoittaisi vaihto-opiskelumahdollisuuksia.

• Taika

Kiitos vastauksesta!
      Joo, heidän vastauksensa oli aika "thanks for nothing", vaikka kirjoitin, että olen vasta hakuvaiheessa...

Osalla, esim. Metropolian sivuilla on laitettu mitä voi opiskella missäkin vaihto-kohteessa. Joten kumma juttu kun ei TAMK:lla ole niin.

Minkä korkeakoulun kautta olet ollut vaihdossa?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      68
      2570
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      62
      2522
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1742
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      21
      1522
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1470
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1420
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1332
    8. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1203
    9. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1147
    10. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      25
      1066
    Aihe