Meidän ensi kesän häät on peruttu. Syynä oli se ettemme ole löytäneet kivaa hääpaikkaa, josta kummatkin tykkäisimme vanhemmat ja se ettemme osaa rajata ketä häihin kutsuisimme enemmän sukulaisia vai kavereita. Lisäksi se ettemme pääse yhteisymmärrykseen asuntoasioista. Olen sellainen ihminen että haluan asua isossa omakotitalossa vaikka se vaatisi sitä että seuraavat 20-vuotta kituuttetaan ja säästetään kaikesta muusta.
Ikävältähän tämä tuntuu, mutta en tiedä miten jatkaa tästä. Pitäisikö vaihtaa miestä pelkästään omakotitalohaaveen vuoksi. Sukulaisillekin ehdittiin ilmoittamaan jo asiasta.
Perutaan häät...
161
8102
Vastaukset
- joo ei naimisiin
Olipa hyvä että häät peruuntui, aivan turhaan olette yhdessä kun kaikesta tuntuu olevan erimielisyyttä. Parempi kun annat kaverisi mennä nyt omille teilleen.
Ei sinun heti kannata miestä vaihtaa, vaan asu itseksesi ja säästä rahaa siihen omakotitaloosi jonka itse ostat. Ei siihen miestä tarvita.- simpukka6
Ei ikinä ikinä ikinä ikinä ikinä ikinä kannata mennä naimisiin,
vaikka sanotaankin ettei pidä sanoa koskaan ikinä ikinä. - Ei omakotitaloa ei
Tuossa voisi huomioida-kuka omakotitalon "hoitaa"ja pitää kunnossa?.Sepä ei ole niin yksselitteinen asia.
- Järki hoi...!
simpukka6 kirjoitti:
Ei ikinä ikinä ikinä ikinä ikinä ikinä kannata mennä naimisiin,
vaikka sanotaankin ettei pidä sanoa koskaan ikinä ikinä.Kaksi uhkaikäistä lasta. Joista kuitenkin miehellä tuntuu olevan reaalista ja taloudellista järkeä. Riita jopa hääpaikasta. Heillä siis ei ole rakkautta centtiäkään. Vihkiä voi vaikka lantatunkion kukkulalla jos rakkautta ja aitoa välittämistä on. Tuon mies ressukan parhaaksi olisi, että eroaisivat jo avoliitostakin.
- Gotta get married.
Järki hoi...! kirjoitti:
Kaksi uhkaikäistä lasta. Joista kuitenkin miehellä tuntuu olevan reaalista ja taloudellista järkeä. Riita jopa hääpaikasta. Heillä siis ei ole rakkautta centtiäkään. Vihkiä voi vaikka lantatunkion kukkulalla jos rakkautta ja aitoa välittämistä on. Tuon mies ressukan parhaaksi olisi, että eroaisivat jo avoliitostakin.
Joopa eipä tunnu kovin romanttiselta suhteelta... ...Raha ratkaiseeko?
http://www.youtube.com/user/21per3?feature=mhee#p/u/4/Q52x79cLhjA
p.s. terveisiä suomi24:ään
- 12+12
Eikö se naimisiin meno siinä tärkeää ole, ei hienot juhlat..?
Ja kompromisseja jos ette asumis asiassa tai juhlapaikassa osaa tehdä kannattaa ehkä todellakin jättää suhde tuohon..
Materia kuullostaa tärkeämmältä kuin rakkaus.. - EmmaEr
Ota mies, joka pystyy tarjoamaan sinulle ison omakotitalon.
- kivettynyt
Olisimpa minäkin perunut omat hääni 1980-luvulla, niin olisi jäänyt miljoona tuskaa kokematta.
- ero on keksitty
kivettynyt kirjoitti:
Olisimpa minäkin perunut omat hääni 1980-luvulla, niin olisi jäänyt miljoona tuskaa kokematta.
No kai olet kuitenkin jossain vaiheessa eronnut?
- 42v onnen vuotta
Eikös se omakotitalo hankita yhdessä , eikä yksinään mies.Tämä mies taitaa ymmärtää että hänkö tässä on vaan maksaja, rouva viilaisi kynsiään, ja sukulaisille kehuisi katsokaa miten meillä on.Parempi jos et mene ollenkaan naimisiin.Kuhan vähän mielesi muuttuisi kuka mitäkin tekee.Me olemme yhdessä hankkineet sen ison talon ja nyt olemme siinä kaksistaan kun lapset on maailmalla.
- Oma Koti Talon Poika
Ota sinäkin Emmaseni.
http://www.youtube.com/user/21per3?feature=mhee#p/u/4/Q52x79cLhjA - Lauta Mies
ero on keksitty kirjoitti:
Ei kato, kun nyt olaan vasta menossa naimisiin...
http://www.youtube.com/user/21per3?feature=mhee#p/u/4/Q52x79cLhjA - All we need is love?
42v onnen vuotta kirjoitti:
Eikös se omakotitalo hankita yhdessä , eikä yksinään mies.Tämä mies taitaa ymmärtää että hänkö tässä on vaan maksaja, rouva viilaisi kynsiään, ja sukulaisille kehuisi katsokaa miten meillä on.Parempi jos et mene ollenkaan naimisiin.Kuhan vähän mielesi muuttuisi kuka mitäkin tekee.Me olemme yhdessä hankkineet sen ison talon ja nyt olemme siinä kaksistaan kun lapset on maailmalla.
Te olettekin viisaita, jollaisiksi ei nuorempia sukupolvia voi usein voi kutsua. "Luulleensa viisaiksi tulleensa he ovat tyhmiksi tulleet." Sillä tavalla ennusti jo Jesus Kristus lopunaikojen yleisestä mentaliteetista.
Onnea ja iloa elämäänne siellä. When my grandPa had his forty six years birthday party his wife, my grandMa, wrote a poetry for him. I put melody on it and here it is for you two now, please.
http://www.youtube.com/user/21per3?feature=mhee#p/u/4/Q52x79cLhjA - kivettynyt
ero on keksitty kirjoitti:
Eronnut olen kyllä viisi vuotta sitten, mutta sitoutumiskammo ei vähällä parane.
- ole yksinäsi
kivettynyt kirjoitti:
Eronnut olen kyllä viisi vuotta sitten, mutta sitoutumiskammo ei vähällä parane.
Eiks sitten ole parempi olla yksinään eikä kytätä miehiä ja varsinkaan jo varattuja.
- hahhaa
ole yksinäsi kirjoitti:
Eiks sitten ole parempi olla yksinään eikä kytätä miehiä ja varsinkaan jo varattuja.
Voi voi, onko joku pokannut sulta miehen :D Pidä parempaa huolta ;) Hiukan katkeran kuuloinen oli kommenttisi :D Ei sillä että hyväksyisin varattujen kanssa vehtaamista, mutta miten toi liittyi tähän keskusteluun?
- Olitko poistanut
All we need is love? kirjoitti:
Te olettekin viisaita, jollaisiksi ei nuorempia sukupolvia voi usein voi kutsua. "Luulleensa viisaiksi tulleensa he ovat tyhmiksi tulleet." Sillä tavalla ennusti jo Jesus Kristus lopunaikojen yleisestä mentaliteetista.
Onnea ja iloa elämäänne siellä. When my grandPa had his forty six years birthday party his wife, my grandMa, wrote a poetry for him. I put melody on it and here it is for you two now, please.
http://www.youtube.com/user/21per3?feature=mhee#p/u/4/Q52x79cLhjAsen videon?
Olisin halunnut katsoa...
- 11+12
Jos näin oleellisessa asiassa kuin asumismuoto tulee erimielisyys, on syytä laittaa kantapäät vastakkain ja kattilat jakoon.
- justjoo31
Joo sä voisitkin istuttaa sinne IIsoon taloon pienen metsän ja puutarhan ja miksei myös mikroautoratakin, ja laita sitten oikein Suurilla lukoilla ovet kiinni.
- onnea 54 vuotta
Harmittaako olla noin kateellinen toisille,itseäni harmittaisi,jos olisin noin kateellinen ihmisille,joilla on omakotitalo ja pieni perunamaa,itse asun rivitalossa ja haaveilen omakotitalosta,mutten semmoiseen voi enään muuttaa,koska sairastuin,niin en lumitöitäkään itse voisi tegdä,siksi täytyy tyytyä rivitaloon,mutta olen onnellinen niiden puolesta,jotka omakotitalossa pystyvät asumaan,paras asumismuoto.
Kateus on kamala tauti ja et ole onnellinen ihminen ollenkaan. - Not a envious guy.
onnea 54 vuotta kirjoitti:
Harmittaako olla noin kateellinen toisille,itseäni harmittaisi,jos olisin noin kateellinen ihmisille,joilla on omakotitalo ja pieni perunamaa,itse asun rivitalossa ja haaveilen omakotitalosta,mutten semmoiseen voi enään muuttaa,koska sairastuin,niin en lumitöitäkään itse voisi tegdä,siksi täytyy tyytyä rivitaloon,mutta olen onnellinen niiden puolesta,jotka omakotitalossa pystyvät asumaan,paras asumismuoto.
Kateus on kamala tauti ja et ole onnellinen ihminen ollenkaan.Tai sitten olet niin kateellinen, ett' hoidat sitä tällä tavalla täällä toisia mollaamalla. Sitäpaitsi missasit luultavasti hiuksen hienosti kirjoittajan pointin. Hän ei ilmeisetikään osoittanut lainkaan kateutta. Ehkä siinn ä olikin sarkasmia?
http://www.youtube.com/user/21per3?feature=mhee#p/u/4/Q52x79cLhjA - justjoo31
Not a envious guy. kirjoitti:
Tai sitten olet niin kateellinen, ett' hoidat sitä tällä tavalla täällä toisia mollaamalla. Sitäpaitsi missasit luultavasti hiuksen hienosti kirjoittajan pointin. Hän ei ilmeisetikään osoittanut lainkaan kateutta. Ehkä siinn ä olikin sarkasmia?
http://www.youtube.com/user/21per3?feature=mhee#p/u/4/Q52x79cLhjANii se missaskin :) toihan oli vaan suuruudenhullulle sellainen vitsi. En ymmärrä miksi pitäisi puhua suuresta omakotitalosta jos kuitenkin kaikki tapahtuu siinä ulkopuolella taloa; voihan tarpeellisen kokoisen talon ostaa tai tehdä syrjäseudulta, jossa on kunnolla pihaa. Eikä tule edes kalliiksi. Kateus oli kaukana tässä asiassa. Toivottavasti jokainen saa mitä haluaa, kunhan ei mene liioitteluksi.
- ---
Ihan fiksusti teitte, kun peruitte häät. Tuskin teidän suhteesta ois mitään tullut, kun ette tunne kompromisseja.
- kompromissin tissi
Jos kovin paljon joudutaan tekemään kompromissejä, niin ei sekään pitemmän päälle ole mikään onnen tae. Useimmiten niissä ei ole kumpikaan tyytyväinen.
- kaalebbi
Juu u no ompas ongelmia kerrakseen eihän siin vanhemmilta tarvi kysyä mielipidettä mis häät vietetään muutakuin ilmoittaa vain paikka ja aika ..
mull kävis häät enskesänä ja OK- talokin valmiina ..
ja paikankin tiedän et hääväki pakolla sinne vaan ..heh heh- huh,huh
Taidat olla vielä lapsenkengissä,haaveilija, ja vaatimuksia täynnä, mies sensijaan ajattelee järkevämmin, ehkä joutuisi sen ison ÓMAKOTITALONKIN maksamaan ja hoitamaa..Eli hyvä, että häät peruuntuivat molempien parhaaksi..
- Kylmät kädet
Eikai nimesi ole Satu? Tunnetko Rantsun?
- Näin on paras
Jo. Ei pidän mennä naimisiin, jos sellaisesta kuin asunnosta tulee erimielisyyttä. Seksillä ei pitkillä pötkitä. Ensin tutustutaan yläpään kautta ja sitten kun henkiset, hengelliset ja taloudelliset arvot ovat kohdallaan, niin sitten vasta voidaan housut riisua alas ja sänkyyn mennä Amenen jälkeen.
- JRnen
Jos hiakka loppui hiakkalaatikosta, kun ei leikki maita?
- 45 neliötä
hyvä että peruit. Hanki tarpeeksi rikas ukko, joka sen ok- talon kustantaa, tai ota velkaa ja osta itse japyydystä siihen se mies sitten. Ennenhän sanottiin että tupa ja takka ja sitten vasta akka. Sinäkai voisti sanoa että talo ja tontti ja sitten kotitonttu!
- Kaupungin mies
Ehdottomasti se ukko vaihtoon. Ei pidä antaa hänen luulla että jutustanne koskaan mitään tuleekaan. Itse en miehenä halua omakotitaloa, koska harrastuksia on jo tarpeeksi ja vietän kesäni mieluummin ulkomailla kuin taloa ja pihaa korjaillen.
Älä siis kuvittele että ukon mielipide siitä muuttuu, kun tuntuu järki olevan päässä ja haluaa nauttia elämästä. Säästä sinä rahat omakotitaloon ja korjaile sitä rauhassa loppuelämä. - mk
Kaupungin mies kirjoitti:
Ehdottomasti se ukko vaihtoon. Ei pidä antaa hänen luulla että jutustanne koskaan mitään tuleekaan. Itse en miehenä halua omakotitaloa, koska harrastuksia on jo tarpeeksi ja vietän kesäni mieluummin ulkomailla kuin taloa ja pihaa korjaillen.
Älä siis kuvittele että ukon mielipide siitä muuttuu, kun tuntuu järki olevan päässä ja haluaa nauttia elämästä. Säästä sinä rahat omakotitaloon ja korjaile sitä rauhassa loppuelämä.Ompa ihmisillä ihmeellisisä asioita että taloa täytyy korjailla koko ajaan mutta ei se niin ole. Uksi tuttu rakensi -90 luvun alussa talon ja ei ole mitään isompia remontteja tehnyt kun tekee kunnolla ja pitää sen talon kunnossa koska niin helppoa se on.
- olen nainen
mk kirjoitti:
Ompa ihmisillä ihmeellisisä asioita että taloa täytyy korjailla koko ajaan mutta ei se niin ole. Uksi tuttu rakensi -90 luvun alussa talon ja ei ole mitään isompia remontteja tehnyt kun tekee kunnolla ja pitää sen talon kunnossa koska niin helppoa se on.
Vaatiihan se kunnossapitokin työtä ja aikaa. Vai luuliks sen tapahtuvan simbsalabim itsestään. Ei mene niin ja rahaakin kuluu aika paljon.
Olen asunut kahdessa omassa talossa eli kokemusta on. Nyt asun tyytyväisenä kaupungin keskustassa ja piru vie, kun tässäkin on aina jotain pientä säätämistä ja huoltamista. - mk
olen nainen kirjoitti:
Vaatiihan se kunnossapitokin työtä ja aikaa. Vai luuliks sen tapahtuvan simbsalabim itsestään. Ei mene niin ja rahaakin kuluu aika paljon.
Olen asunut kahdessa omassa talossa eli kokemusta on. Nyt asun tyytyväisenä kaupungin keskustassa ja piru vie, kun tässäkin on aina jotain pientä säätämistä ja huoltamista.Nämä aisat kuuluu normaaliin toimintaan mitä asumiseen tulee ja tise asun rivarissa ja pientä remonttia on mutta ei ne maltaita maksa mutta ei niitä jokapäivä tartte tehdä ja niin edelleen. Isommat remontit menee taloyhtiön kautta mutta muu kunnossapito kuten terassin ja oman pihan hommat tehdään itse mutta ei niihin hirveästi aikaa tai rahaa mene. Itse kerostalossa suneena totesin että ei ole ihmismäinen asumismuoto ja en ikinä mene enää ekroostaloon asumaan.
- Annimummo
Minä sinun housuissa ollessani en jatkais suhdetta..Koska jos jo nyt on erimielisyyksiä,niin kuinka niitä tulee kaikenaikaa lisää...Ja se että haluaa asua isosti,silloin tarvii vain säästää tai ottaa rikas mies!! Mutta tuoko rikkaus rakkautta,,kanattaa miettiä asioita syvällisemmin....
- Köyhä mies
Miksei nainen vois olla rikas.Aina miehiä velvoitetaan ja sorretaan,
- ...
Ei isoa omakotitaloa kannata hankkia, siitä aiheutuu tähtitieteelliset sähkölaskut lämmityskuluista lainan lyhennykset päälle. Nykyaikana vielä kun kellään ei ole varmuutta työpaikasta on parempi että jäätte asumaan vuokralle kerrostaloon.
- asun ja elän
Olen asunut omakotitalossa, rivitalossa, kerrostalossa. Omakotitalo ei tule juuri kalliimaksi kuin mikään muukaan asumismuoto. On vain siinä paremmin oma rauah ja voi kuunnella vaikka radiota keskellä yötä eikä kukaan tule valittamaan. Kerrostalossa saa pitää yksitisyytensä, mutta elämisen äänet tahtovat kuulua naapuriin. Muuten pääsee helpommalla asumisen suhteen kun ei ole lumitöitä, uunin lämmitystä jne. Rivitalo oli keljuin asumismuoto, on ikäänkuin omaa pihaa, mutta naapuri seinän takana ja jotenkin siinä ei ollut mitään yksityisyyttä. Lumenluontia oli vain vähän ja sai kuitenkin kesällä laittaa pikkupihaa ja syödä terassilla jos halusi ja juoda aamukahvia ulkona.
Jokaisessa asumismuodossa on hyvät ja huonot puolensa. Nyt taas asun (isossa) omakotitalossa, jonka olen ostanut. Maksoi saman verran kuin hyvä rivitaloasunto tai uusi kerrostaloasunto. Asumiskustannukset ovat kohtuulliset, tosin isommat kuin olisi kerrostaloasunnossa olleet. ja pihatöitä on vaikka toisille jakaa. Oli niin kamala piha tässä talossa. Ei juuri mitään hoidettu vaan pusikoitunutta vattupensasta ja viinimarjapensasta piha tulvillaan.
Aloittajalla: ellette pääse noistakaan perusseikoista yksimielisyyteen, niin onko järkeä mennäkään naimisiin. Toissalta, tunnutte olevan aika lapsellisia kumpikin. Jottain kompromissiä pitäsi opetella tekemään. Olisishan sitä voinut menneä vuokra-asuntoon, ensin vaikka kerrostaloon, sitten rivitallon ja lopuksi omakotitaloon. Siinä olisi kokemuksia sitten mikä on juuri teille sopiva asumismuoto. Ehkä miehesi tietää mikä homma ja uurastus on omakotitalossa. REmonttia pitää tehdä lähes jotain aina, vaikak olisi kuinka uusi talo. Kunnossapito vaatii tekemistä ja huoltamista. Samoin piha, se ei ole ihan yksinkertainen asia. Jos et tiedä mitä omakotitaloasuminen vaatii, niin heitä haaveet pois.
- kerrostaloasunto
vittu sä oot hölmö muija! :DD ahahha iso omakotitalo.. muuten vaihtaan mistä!
vaiha vaan ansaitset jonku samanlaisen ääliön kun ite olet!
Kaikki ei kuule aina mene niinku saduissa! Jos on tollasista asioista kiinni koko liitto sillo te / sinä et todellakaan mee oikeista syistä naimisiin tai des tiedä mitä rakkaus on!! Että liitto ei todellakaan olisi onnellinen jos asuisitte kerrostalossa???
Luoja sentään missä sun laisia pissiksiä oike kasvaa! hemmoteltu piloille ja kiukuttelee ihan turhista asioista.Ja jos olet aikuinen mukamas niin käyttäydy sen mukaisesti,äläkä te itestäs pelleä!
toivottavasti miehes tajuaa ajoissa lähtee!
Jos toisiaan oikeasti rakastaa ei millään muulla ole oikeasti väliä!
URPO!- khkhjv
Mitä ihmettä riehut? :-D Onko se jotenkin yllättävää että toiset haluavat asua kerrostalossa, toiset omakotitalossa, ja jotkut jopa rivitalossakin? Et ole ikinä kuullutkaan? :-D Mikset reuhaa sille toiselle ollenkaan, eihän sillekään tunnu käyvän toisen toive eli omakotitalo tai häät peruuntuu?
- Mummo 60v
Kyllä on hyvä kirjoitus toi edellinen! Meitä ihmisiä on niin monenmoisia jotkut rakastaa ihmisiä toiset MATERIAA! EIHÄN TÄLLAISET IHMISET TIEDÄ MITÄ RAKKAUS ON???? VOI raukkoja!
- zzvdfvz
Onko jollain hääpaikalla jotain merkitystä? Hyvä vaan kun ette menneet asioon. Avioliitto on muutakin kuin hääpaikka!
- Seiska kustantamaan
Vatipäät ovat vaan vaatimassa, ukko ja mutsi tietysti olisivat olleet kekkerien maksumiehinä.
Jos pariskunta olisi itse kustantanut häänsä, niin se karkelopaikka olisi otettu mihin rahat olisivat riittäneet.
Varsinaista tuksu tukiainen touhua.
- talon mies
Niin kummallista jos häänviettopaikkaan tarvittaisiin anopin lupa. Mitä hittoa te oikein meinaatte? Jos meinaa leikkiä aikuisten leikkejä niin sitten siihen pitää asennoitua kuin aikuiset. Minusta ette ole valmiita vielä aikuisten elämään.
Talo kannattaa hankkia ennen häitä. Moni suhde loppuu siihen talo projektiin. Niin me teimme, ja liitto kestänyt neljännesvuosisadan. Tyttöystävälle kun ei rähjätä niinkuin *akalle* :) - ncohcd
Ei ole yksi eikä edes kaksikaan avioliittoa tai parisuhdetta, jotka ovat kaatuneet naisen vaatimaan omakotitaloon. Moni mies suostuu lopulta, raataa talon valmiiksi ja kun nainen on saanut talon sisustettua, mies on kypsä lähtemään kerrostalokaksioon yksinään.
- usian talo mies
jos miehestä ei ole kotia rakentaa,ei se ole oikea mies.kyllä oikea mies rakentaa usiammankin talon jos on halua.se on sitten eri asia jos ei oo halua edes mennä vihille.silloin on parempi etsiä oikea mies elämää sulostuttaa.
- Ja jos nainen
usian talo mies kirjoitti:
jos miehestä ei ole kotia rakentaa,ei se ole oikea mies.kyllä oikea mies rakentaa usiammankin talon jos on halua.se on sitten eri asia jos ei oo halua edes mennä vihille.silloin on parempi etsiä oikea mies elämää sulostuttaa.
alkaa alle viisikymppisenä vanheta ja rupsahtaa, on oikea aika vaihtaa se nuorempaan.Miehille muutenkin vinkiksi, jos nainen alkaa vaatia taloa ym niin äkkiä avioehto voimaan. Tuollaiset liitot kun tuppaavat päättymään yleensä eroon ja omaisuuden tasajakoon.
- HuhHuh
Niin että se häätalo ja suuri omakotitalo merkkaa enemmän kuin se oletettavasti sun elämäs tärkein ihmissuhde?
Toivottavasti ei.
Tilanteestahan ei nyt ole kuin sun kuvaus, joten ei voi tietää mitkä muut syyt johtivat häiden perumiseen, mutta tuon kertomasi perusteella et ole edes valmis sitoutumaan toiseen ihmiseen. Materia näyttää vielä olevan kumppania tärkeämpää.
Oman kokemuksen perusteella ( 10 v. aviossa) avioliitto on kompromissien summa. Aina jostain joutuu tinkimään, mutta ei niin suurta asiaa oo vielä löytynyt etteikö yhteisymmärrykseen olisi miehen kanssa päästy. - joopasenjoo!!
Jos parisuhde on hääpaikan ja omakotitalon varassa, niin ehkä se on parempi, että lähdet eukko lätkimään. Pinnallista..
- pimiöööööö
oikein heitä tollanen tyhjän jauhaja junnu pellolle.jos ei oo ees miestä viedä naita vihille,ei sillä ole kykyä hankkia sulle kotia taloa ei mitään.missähän pimiössä kasvanu koko poikaaa
- Hahhuli
Olipas suhde kestävällä pohjalla. Olisitte eronnu kuitenki parin kuukauden jälkeen.
- Kylmät kädet
Miehesi on haastamassa minua käräjille vain sen takia, kun uskoo minun päätyvän vankilaan. Toiveajattelua.
Teillä ei ole hajuakaan siitä, mihin olette ryhtymässä. - huh huh ...
Kyllä sun pitää vaihtaa miestä !
Nykyinen miehesi on ilm. liian järkevä sinulle. Hänellä on jalat maassa enemmän kuin sinulla. Hän on muutenkin varmaan ajattelevampi kuin sinä. Eihän kukaan tällähetkellä esim. sido itseään 20 v:n lainoihin kun talous on epävakaa.
Jos haluaa naimisiin niin se ei todellakaan ole hääpaikasta kiini. Käynti maistraatissa se riittää.
Hyvä kun huomasitte erilaisuutenne. Miehesi tarvitsee vakaamman kumppanin kuin sinä.
Sinä taas voit jatkaa elämääsi kuten itse parhaaksi näet.
Yksinkin on kivaa !! Ei tarvitse ajatella mitä toinen tykkää. Koitahan ! - uipeamies99
jep jätä se mies... ihan tyrha tyyppi! Oln itse vapaa ja tykkään omakotitaloista. Rahaa ei ole pätkääkään mutta sen että olen LOISTAVA tyyppi niin se korvaa kaiken. Varaudu että joudun elättämään antaa viikko rahaa minulle...
upeamies@gmail.com - Ihan normaalia
Älä hätäänny. Tuo on vain normaalia naiselle ominaista itsekkyyttä ja "minä minä minä minun vaatimukseni ensin" ajattelua. Tulet kyllä toimeen sen kanssa. Sääli vain miestäsi, että erehtyi tutustumaan sinuun.
- miesten mies
mistä tollasia miehiä löytyy ja kasvaa,ettei vaimolle kotia laita.sano sille että hankkii tontin sitten voisin ajtella kihlojen ostoa,talovalmiiksi niin häät voi pitää omassa kodissa.hanki sellanen mies joka pystyy elättämään vaimon ja lapset.
- KääääKKKK
Haluatko sinä olla onnellinen vai haluatko sinä sen omakotitalon? Onnellisuus tulee hetkistä ja just tästä hetkestä. On esimerkkejä omakotitalon omistajista jotka eivät todellakaan ole onnellisempia kuin vuokrakämpässä asuvat. Minä tunnen molempia ja suurin onnettomuuden aiheuttaja parisuhteissa on kun ei osata elää sitä hetkeä vaan odotetaan jotain koko ajan. Sit kun...sit kun mulla on sitä...ja sitten kun voitan lotossa...ym. Odotuksia seuraa pettymykset ja siitä pettymysten virrasta tullaan onnettomiksi. Nyt jo olet pettynyt kun odotit häitä ja niitä ei tullutkaan...jeo hyvä alku. Mitä jos nauttisit nyt siitä mitä sinulla jo on?
- "Suhteellisuusteoria
Taidatpa olla SUURUUDENHULLU ja MIEHESI VIISAS, joka tyytyy vähenpäänkin!!! Itselläni kokemusta SUURUUDENHULLUSTA ex-vaimosta, jolle ei olisi riittänyt edes kuu taivaalta!
- gjgj..............
Olen ollut vuosikymmeniä rak.tarvike kaupan piirissä. Nähnyt näitä ylisuurien unelmien ja omokotirakentajia. SE jos mikä ajaa totaaliseen pari suhteen tuhoon. Miehesi on realisti. Sen mukaan pitää mennä mihin varat ja resussit riittävät. Ylisuurilla veloilla ajaa terveytensä lopullisesti. Monia tapauksia viime vuosien aikana jopa perheitä tapettu asuntovelkojen paineissa. EROKAA ! Jos sinulla todella on pakkomielle isoon omakotitaloon?
- liperin lääperi
Kannattaako nykypäivänä edes mennä 20-v ikäisenä naimisiin? Itse ainakin olen sitä mieltä, että kannattaa antaa alkuhuuman haihtua vähintään 2 vuotta ensitapaamisesta ja vasta sen jälkeen mietitään elämän suuria ratkaisuja kuten asuntolainaa, naimisiinmenoa ja vauvan tekemistä tms.
Omasta kokemuksestani tiedän, että kun itse maksaa häät 100 %:sesti itse, niin ei tarvitse pyydellä vanhempien tai appivanhempien lupia häiden pitopaikasta. Ehkä fiksuinta olisi siis alkaa säästää rahaa, jotta voi sitten pitää sellaiset häät kuin haluaa. Häihin ei tarvitse kutsua sataa parasta kaveria vain siksi, että voi tälläytyä prinsessaksi ja näyttää, että miten hyvin pyyhkii ja että miten paljon onkaan kavereita.
Omakotitalon hommaaminen ainakaan Suomen isommissa kaupungeissa ei ole mikään pikkujuttu. Monissa kaupungeissa siedettävässä kunnossa ja kohtuullisella sijainnilla olevaa omakotitaloa ei edes saa alle 250 tuhannen euron. Näinollen aika harva 20-vuotias saa edes 125.000 euron asuntolainaa esimerkiksi 30 vuoden maksuajalla. Ja jos nyt ajatellaan, että jossakin vaiheessa ehkä haluaisi perustaa perhettä, niin sitten 50-v ikäisenäkö ne vauvat tehdään?
Kannattaiskohan keskittyä opintoihin/työntekoon, kerätä rahaa kasaan, keskittyä parisuhteessa kommunikointitaitojen kehittämiseen ja miettiä muutenkin, että mitä elämältään haluaa. Jos asutte nyt vuokralla tai vanhempienne nurkissa, niin mainio vaihtoehto on se, että ostatte kerrostalo- tai rivitaloasunnon (esim. kaksio), maksatte sitä nopealla aikataululla, remontoitte sitä silmällä pitäen asunnon arvonnousua ja myytte sen sitten, kun olette taloudellisesti, henkisesti ja uran kannalta siinä tilanteessa, että voitte harkita omakotitalon hankkimista. - OIKEA PÄÄTÖS
JOOOO...SINÄ HALUAT. MUTTA HALUAAKO MIEHESI TEHDÄ KAIKKI OMAKOTITALON TYÖT,SEURAAVAT 5 v KUNNES OLETTE EROAMASSA. MITÄ SINÄ ET TAATUSTI TEE,ETKÄ PYSTY.
- eräs.
Omakotitalossa tosiaan on hommaa, ja korjauksia voi tulla eteen. Sekin budjettiin. :s
- xl tipu
jos mies ei pysty sinulle kotia hankkimaa.toivottavasti se ei kykene lapsiakaan tekemään.jos on niin nynny ettei kotia ei vaimoakaan.heitä tollanen avuton pellolle.
Kumman kanssa sä nyt haluat olla???
Sen miehen kanssa vai sen omakotitalon?? Päätä ensin se...- vönuöjU
nimen omaan,päätä menetkö miehen vai talon kanssa naimisiin.ps perseaukinen siskoni elätteli turhia toiveita paskapalkal yksin ok talon vuorkaamisesta liki vuoden ennenkuin tajus
- parempi katsoa ku ka
kyllä miehellä on omakotitalo oltava,minä en ainakaan mihinkään koppiloihin lähde mätänee,oma piha puutarha ja kasvimaa,eikä se humiseva metsä 200 ha ole yhtään pahaksi on oltava ranta huvila ja sauna erikseen ettei huvila haise saunalle.turha tyhjätaskujen tulla kosiskelee.kyllä kannattaa katsella ennen kuin lupautuu.nyt on yksi poikakaveri kosiskellut sillä on 267 neliön tiilitalo huvila 90 neliöinen hirsi sauna erikseen.silloin sillä on mahdollisuus elättää vaimo ja lapset.työpaikastani en luovu siitä huolimatta.eikä mitään avioehtoja sitten vasta on mahdollisuus viedä vihille.on jo katsottu kirkon portaat on varmaan helmikuun ekapäivä kun kellot kilkattaa.että voi tätä onnea ja riemua.tytöt katsokaa että on elatuskykynen poika jota katselette,ei tartte sitten katua
- no ehdotan että..
1. Kai nyt joku hääpaikka löytyy.
2. Ottakaa enemmän kavereita.
3. Ottakaa normaalikokoinen omakotitalo niin ei kituuta. Ei liian isoa, ei minikokoista, kodikkuus ratkaisee ja muu sisustus. Ympäristö ja sijainti. Talon muoto ja huoneet, ikkunat, piha.
Häät kestävät hetken, muu elo on tärkeämpää. Mutta tehkää miten itse haluatte. Miten jatkossa voitte päästä ratkaisuihin, jotka miellyttää kumpaakin..? Ehkä on leffanvuokrauksessa parempi, että kumpikin valitsee oman elokuvan jota katsotaan erikseen. :) Mutta tosiaan se, onko sitten oikeat toisille noin muuten.
-Jos haluat välttämättä ison talon, siihen pitäisi olla rahaa.. Ehkä laajennus on ratkaisu eli jätetään laajennuksen mahdollisuus taloon. Jos ei ole varaa omakotitaloon, niin ensin säästöä, myöhemmin talo. Muita asioita elämään.- sekin.
Vanhemmille ette etsi hääpaikkaa, vaan itsellenne.
- Woi h-i !
sekin. kirjoitti:
Vanhemmille ette etsi hääpaikkaa, vaan itsellenne.
Eiku näähän siis etsi haakarkelopaikka vanhemmilleen. Ja kaikki muutkin asiat oli yhtä hooposti.
- Päivän naurut
tää lienee provo :D On meinaan niin pienet murheet jos oikeasti häät tuon takia perutaan kun ei löydy molemmille (ja vanhemmille) mieleistä hääpaikkaa ja häävieraslistakin teko on niin ylitsepääsemätön juttu :D
- hankala asia
Olipa hyvä, että puhuitte asumismuodosta ennen häitä. Toiset haluavat asua kerrostalossa ja toiset omakotitalossa. Nämä ovat tunneasioita. Voisitte puhua myös siitä minkälaisia kokemuksia teillä on omakotiasumisesta. Omakotitalo voi vaatia jatkuvaa remppaa tai olla hetivalmis paketti. Jotkut ihmiset haluavat asua maaseudun rauhassa ja toisille palvelut ovat ykkösasia. Nämä ovat oikeasti isoja asioita, joista on vaikea löytää kompromissia.
Kannattaa puhua monesta muustakin asiasta, kuten lapsen hankkimisen ajankohdasta, matkustelusta, pyhien viettämisestä sukulaisissa, anopin kylään kutsumisesta ym. Yleensä ihmiset eivät kaikesta samaa mieltä, mutta asuinpaikka on kaikille tärkeää ja työpaikan sijaintikin vaikuttaa. - Ahne ja itsekäs
Joo ihan hyvä että eroatte. Eihän elämästä tule mitään jollei puitteet ole kunnossa. Älä rupea kituuttamaan jonkun köyhän kanssa, jolla ei ole varaa upeisiin häihin eikä kunnon taloon. Se on hirveän tärkeätä että saa mitä haluaa. Mieshän on sitä varten että täyttää naisen kaikki odotukset. Komeata ja tyylikästä olla pitää. Näin se on, vaikka köyhät teeskentelee muuta. Elämä on esittämistä ja sinulla on oikeus saada kaikki mitä haluat tai mies kierrätykseen. Se on nykyajan periaate.
- Just näin,
naiset, ei anneta yhtään periksi.
- witsi---------------
tämä on varmaan vitsi...
- Ahne ja itsekäs
Joo witsi, ironiaa ainakin yritin. Vaan tottahan se on, että moni nuori ja kokematon lentää siihen lankaan, jonka mainosmaailma virittää. Kuluttaa pitää ja materia tekee onnelliseksi. Elämä sitten karvaasti opettaa, mutta valitettavasti itse pitää kantapään kautta oppia. Harva itsetietoinen mutta kokematon nuori neuvoja huolii.
- RATKAISU
TIEDÄN MITEN JATKAT. HYPPÄÄ KAIVOON.
- KASVUKIPUJAKO?
Voi hyvät hyssykät-Kaikki mulle ja heti. Iske nyt heti uusi ukko jolla on valmiina omakotitalo,mutta mitäs luulet olevan sitten teidän ikäeron.ja arvaa kuman häviöksi.En aikanaan olisi huolinut minkäänlaista miestä jolla on omakotitalo jo valmiina.Olisi nilkuttanut siitä koko elämäni että sinä et ole tähän pesään mitään tuonut -minulla oli jo omakotitalokin valmiina.
Yhdessä se pitää tienata se oma perusta suhteelle taloudessakin.Jää vielä kasvamaan ei avioliitto ole raakileiden onnen satama.- TUO ON TOTTO
Me menimme naimisiin pienimuotoisesti ja hissukseen, ei moisia juhlia tarvittu, kun rakkautta piisasi ja on piisannut yli 30v.
Kun muutettiin yhteen ei ollut omaisuutta kummallakan, nukuttiin patjalla lattialla ja siitä se lähti, pikkuhiljaa omaisuutta on kasaantunut, yhdessä pakerrettu töitä, saatu lapsia ja hankittu se omakotitalokin, nyt lapset jo maailmalla ja kaksin tässä nyt ihmetellään mihin tämä aika on vierinyt.
Eli kun on samat lähtökohdat molemmilla, ei odota toiselta sen enempää mihin itsekkin pystyy! - jjhgjgj
TUO ON TOTTO kirjoitti:
Me menimme naimisiin pienimuotoisesti ja hissukseen, ei moisia juhlia tarvittu, kun rakkautta piisasi ja on piisannut yli 30v.
Kun muutettiin yhteen ei ollut omaisuutta kummallakan, nukuttiin patjalla lattialla ja siitä se lähti, pikkuhiljaa omaisuutta on kasaantunut, yhdessä pakerrettu töitä, saatu lapsia ja hankittu se omakotitalokin, nyt lapset jo maailmalla ja kaksin tässä nyt ihmetellään mihin tämä aika on vierinyt.
Eli kun on samat lähtökohdat molemmilla, ei odota toiselta sen enempää mihin itsekkin pystyy!Minulle on hieman epäselvää miten niitä töitä yhdessä tehdään yhteisen päämäärän eteen jos ne päämäärät on erit?
- Haloo no hei
Jos haluat asua isossa okt:ssa, sinun täytyy olla valmis myös hoitamaan sitä. Vaatii todella paljon työtä, sanoo nimim. kokemusta on. Jos hankitte lapsia, työmääräsi vain lisääntyy.
Jos häittenne toteutuminen on siitä kiinni, että ette osaa päättää ketä sinne pitäisi kutsua, niin menkää ihmeessä kotiin kasvamaan. En oikeasti usko että tällaiset aloitukset voivat olla muuta kuin ylläpidon provoja. Ei kai edes Suomessa edes nykyään ole oikeasti näin uusavuttomia ihmisiä????? Jos on, niin todella huonosti ovat maamme asiat.- Kuule, on niitä
ja aina vaan enemmän tulee lisää. Kakaroita joille on kaikki kannettu valmiina eteen.
- pienestäalkaen
Voisit vähän tarkistaa noita vaatimuksiasi..
Joka kauhalla aloittaa,se lusikalla lopettaa.
Vanha viisas sananparsi joka osuu monesti oikeaan!- big men
kyllä naisella on oltava tahtoa,jos alussa rupeaa lipsumaan kohta sinun pitää mamman poikaa syöttää lusikalla.ensin koti asia kuntoon sitten vihille.ja isännän osattava laittaa ruokaa,pestä pyykkiä.imuroida,tehdä lumitöitä.jos näitä kotitöitä ei osaa tehdä kannattaa sellaset avuttomat nulikat jättää äitinsä helmoihin kasvamaan mieheksi.miksi sinun pitäisi ottaa lapsi kasvatettavaksi kun se ei ole edes sun tekemä vai ottopjan haluaisit.ota mies joka hankkii kodin ja hoitaa myös sinua ja kotia ja yhteisiä lapsia.heitä tollaset kesken kasvut mielestä.hanki elämä miehen kanssa.
- olet nuija
Vaihda mies,ette sovi mitenkään toisillenne,ero tulisi vastaan joka tapauksessa,koska elämänarvonne on han erimaailmoista,jos ete pääse edes asunnosta sovintoon tai siitä kenet häihin kutsutte,niin erokaa ihmeessä nyt,ennenkuin sattuisi ,että tulisit raskaaksi,sitten se eroaminen on hankalampaa molemmille,ostat talon itse juurikin sellaisen,kun pystyt maksamaan ja omakotitalon pystyt itsekin kustantamaan,koska ei se kalliimpi ole kuin rivitalo,vertaile hintoja niin huomaat ,että saaat rivitalon hinnalla omakotitalon,mutta muuta yksin siihen,sillä teidän tulevaisuudella ei pitkälle yhdessä mentäisi kummiskaan,siksi kauppa kannattaa tehdä yksin ja ilman miestäsi,koska miehesi ehkä tykkää kerrostaloasumisesta,kun ei kaikkea aina tarvitse itse tehdä,omakotitalossa saisit pihatyöt tehdä itse jos on luminen talvi,niin saattaaa mennä tunti,että saat autosi pihasta pois ja kun tulet töistä,nin taaslapio käteen,jos vesiputki halkeaa,niin sinä maksat itse ihan kaiken ,mitä nyt vaan asunnossa voi hajota,siksi rivi/kerrostalo on järkevämpi,koska siinä on osakkaita monta ,joille se hinta sitten jakautuu,säästät kamalan summan,jos tulee luminen talvi,tai saat kuntokuurin omakotitalossa,ja menetät hermosi,kun jokin paika hajoaa,monesti näyttää hienolta asua omakotitalossa,mutta edullisempaa on asua rivitalossa tai kerrostalossa.
- oma koti talo
Ehkä teit oikean ratkaisun kun luovuit avioliittohankkeesta... lähtökohta avioliitolle kai kannattaa olla melko sopuisa tilanne... menin aikanaan sopuisasti naimisiin, ero olikin sitten jo vähän vähemmän sopuisa... = )
Ei omakotitalon ostamiseen tarvita kuin vakuinen työpaikka, laina, maksukykyä- ja halua. Olen yksinhuoltajaäiti 3 lasta, asumme omakotitalossa. Äijä lähti läpyttelemään jo aikaa sitten - onneksi! Pärjään mainiosti ilman äijää omakotitalossa. Kaikki "omakotitalon työt" hoituvat ja tarkalla budjetilla eletään mukavasti keskivertopalkallani omassa talossa - älä luovu unelmistasi!
Oma tupa - oma lupa! - Ensi kesän morsian
Jos todella rakastatte toisianne ja haluatte naimisiin, niin nuo asiat on kyllä sovittava. Toisaalta kuulostaa siltä että molemmat haluaa aivan eri asioita elämältä. Silloin on paras unohtaa koko juttu!
- A man needs a maid.
Tietysti asia avautuu hiukan eri tavalla, kun ottaa huomioo, että aloittaja on titteliltään suomi24neito.
http://www.youtube.com/user/21per3?feature=mhee#p/u/4/Q52x79cLhjA
- O i k e e s t i !
Pankaa kantapäät yhteen ja marssikaa eri suuntiin kasvamaan aikuisiksi molemmat omille tahoillenne. Olisi todella suotavaa, että liittoja solmivat olisivat oikeasti aikuisiksi kasvaneita ihmisiä eikä keskenkasvuisia kakaroita, joille ei ole selvinnyt vielä edes alkeet elämästä - saati parisuhde-elämästä.
- onnellinen loppu
joo.kyllä tommosesta miehen kuvatukseta,on kiireesti päästävä eroon.jos ei ymmärrystä viedä naista vihille,ei sille tule järkeä koskaan päähän.mullakin oli serkkutytöllä 7 vuotta tollanen heppu kun ei osannut viedä vihille serkkutyttö heitti pellolle.kolmekuukautta myöhemmin soi kirkonkellot ja vihille naps.löyty oikea mies joka vei eikä meinannut,tekivät tiilitalon heti että on lapsille koti.siitä on jo 40 vuotta ja yhdessä tallustelevat vieläkin.hanki oikea mies ja eläkää onnellisesti.
- Huolehdi omastasi
onnellinen loppu kirjoitti:
joo.kyllä tommosesta miehen kuvatukseta,on kiireesti päästävä eroon.jos ei ymmärrystä viedä naista vihille,ei sille tule järkeä koskaan päähän.mullakin oli serkkutytöllä 7 vuotta tollanen heppu kun ei osannut viedä vihille serkkutyttö heitti pellolle.kolmekuukautta myöhemmin soi kirkonkellot ja vihille naps.löyty oikea mies joka vei eikä meinannut,tekivät tiilitalon heti että on lapsille koti.siitä on jo 40 vuotta ja yhdessä tallustelevat vieläkin.hanki oikea mies ja eläkää onnellisesti.
Kummallekohan vastaat, aloittajalle vai mulle( "Oikeesti"). Jos vastaat mulle, niin et snaijannut pointtia. Ja "onnellisuuskin" on niiin suhteellinen juttu, että ei kannata muiden puolesta päättää, ovatko he sitä vaiko eivät.
- Olipa.
Onnea,että häät peruuntui,saat muutamia vuosia aikaa kasvaa myös henkisesti aikuiseksi. Jos parisuhteen päämotivaatio on materiaalinen,niin sellainen suhde ei sitä 20 vuotta kestä,minkä olet laskenut omakotitalon maksu tavoitteeksi.
- onnea jutussa mukana
oli sulla tuuria kun nyt huomasit,eihän tollanen ole edes mies,vaan ruuan syöjä turhan paskoja.toivottavasti et ole tullut raskaaksi tollasesta nahjuksesta.hanki sellanen mies joka vie eikä ruikuta.hankii vaimolle kodin jossa elämä kukoistaa ja rakkaus voittaa pienetkin erimielisyydet.kiireesti eroon tommosesta tyhjän jauhajasta.
- voiheih
Voi herran jestas sentään..nää on just näitä pikaliittoja ja äkkii pennut ja talot ja sitten ollaan yhksinhuoltajia..plaaaah...herätkää ihmiset ja kasvakaa yhdessä ennenkun alatte miettimään noin isoja siirtoja!
- oikeaa elämää
missä päin suome on tollanen,nynny kasvanut,ettei osaa naista viedä vihille,ja ei osaa kotia vaimolle laittaa.meillä päin itse mukaan lukien on miehiä.itse olin 19 vuotias kun vein vaimon vihille.hankittiin talo.ja nyt on jo toinen tiilitalo 9 huonetta että on hotua kahden rakastavaisen olla.jos miehestä ei ole vaimosta huolta pitämään.ei se sellaista tarviikkaan.eroo heti tollasesta mieheksi kasvamattomasta uus avuttomasta mamman pojasta,joka on peräkammarin poikii.hanki oikea mies eikä mitään ruuan surmaa ja housun kannatinta.sitten on elämää.
- ktplrs
Yleensä häiden peruminen merkitsee kihlauksen purkamista.
- ?
onko maallinen mammona tärkeämpää kuin rakkaus ?
- 262365436246666
Voi kauheeta....jon murhetta teillä...: )
- olisinpa ajatellut
Tottakai asumismuoto on tärkeä. Eihän rakkaus ole kuin kemiallinen häiriö, joka kestää useimmiten vain 7 kuukautta.
- kaiken se on kestäny
Voihan nenä, kun meidän kemiallinen häiriö on kestänyt jo yli kolmekymmentä vuotta, mutta se on pikkujuttu sadan vuoden päästä.
- oma tahto
kyllä ehdottomasti on oma asunto oltava,eihän siitä tule mitään jos toisten nurkissa pyörii.sehän on varma sitoutumisen merkki että haluaa oman asunnon ja vihille.sitten kun ne asiat on kunnossa,kannattaa harkita että tehdäänkö lapsia tai ei.meillä tehtiin niin ja lapsi vasta vuosien päästä ja niitäkin yksi,jääpähän tiilikartano ainakin jakamattomana perilliselle.sano sille junnulle että hankkii tiilitalolle tontin ja rakentaa sulle linnan oikein lastenhoito huoneet ja apukeittiöt.jos siitä ei ole sitä rakentamaa,se ei ole sun juttu koko pojan voit heittää pellolle.hanki elämä ja oikea mies,niin sulla on tulevaisuus turvattu.koti on tärkeä juttu jossa on kiva tallata yhteistä taivalta.meillä teimme niin ja kohta 37 vuotis hääpäivä 01.02.onnea purkuun ja uuden rakentamiseen.minäkin aikoinaan vaihdoin oikeaan naiseen,jolla on oma tahto.
- masokisti?
kaiken se on kestäny kirjoitti:
Voihan nenä, kun meidän kemiallinen häiriö on kestänyt jo yli kolmekymmentä vuotta, mutta se on pikkujuttu sadan vuoden päästä.
No sitten sinulla on pahempiakin häiriöitä. Kukaan täysijärkinen ei elä koko elämäänsä vastoin omaa tahtoaan ellei saa jotain ylimääräistä mielihyvää siitä että itsellä on paha olla.
- satavarmaetteiole
Rakkaus ei katso paikkaa, ei aikaa.
Olisiko niin ettet ole oikeasti rakastunut! - F
vai että hääpaikasta riita ja siitä ketä kutsutaan. OMG
Jos rahaa olisi paljon niin tottakai isot prinsessa häät olis mukavat, mutta menisin naimisiin vaikka navetassa.. Jos näistä asioista jo riidellään eikä pystytä tekemään kompromisseja niin suosittelen eroa. Suhde on kompromisseja. Ei kaikki halua isoa omakotitaloa. Jos esim.minä haluan ison omakotitalon ja mieheni kerrostalokaksion niin kompromissina voisi olla rivitalo. Vähän tyhmä esimerkki, mutta näin kuitenkin. Jos mies haluaa mersun ja minä romuladan niin otetaan VW. - tiuku111
Älä sure,, hyviä tavoitteita :)..Asioiden on tapana järjestyä.. Tsemppiä
- äijä10
En minäkään tuollaista akkaa ottaisi joka heti hinkuu SUURTA omakotitaloa.Toivotaan, että miehesi älyää lähteä erisuuntaan.Tosi rakkaus tuntee kompromissit eikä ole vain rahan perässä,ukon elätettävänä.
- kiireesti hyi
en minäkään ottas tollasta pieniaivoista,pjan nulikkaa joka ei osaa päättää että ostetaanko omakotitalo vai mennäkkö vihille.jos nulikassa ei ole miestä hankkimaan puolison eteen mitään,sellanen joutaa pellolle.hanki oikea mies sellanen jolla on tahtoa viedä vihille ja hankkii perheelle asunnon se on mies.kiireest nulikka pellolle ja oikea mies tilalle.tosta ei tule kuin vesipää mukuloita saman lainen kuin sulla on jo matkassa.kiireesti tavarat erilleen ennen kuin on pask housuissa.
Moi. Minun mielestäni hääpaikka pitää valita yhdessä (nainen ja mies yhdessä), jos ette pääse yhteis ymmärrykseen niin antakaa ystävänne tai sukulaisenne etsiä teille joku sopiva hääpaikka. Ja jos ette osaa rajata että keitä kutsutte häihin niin kutsukaa läheiset sukulaiset ja joitakin ystäviä. Sopikaa yhdessä kuinka paljon kutsutte ihmisiä jne. Mitä kotitaloasumiseen tulee niin aina ei pidä olla nirso. Eikä kaikkea voi saada. Pitää yhdessä päättää mikä asunto otetaan ja mihin on varaa.. Ei pidä valita asunnon ja miehen väliltä eikä pidä ottaa sellanen asunto missä toinen ei suostu asumaan. Pitää valita asunto missä kummatkin tykkäävät ja viihtyvät asua ja haluaa asua.. Joskus on pakko antaa periksi, aina ei pidä ottaa juuri sellaista asunto mitä itse on aina halunnut. Silloin pääsette yhteisymmärrykseen..
- rakkaus se on suurin
voi sinua, loppupeleissä ei ole millään mitään väliä kuin rakkaudella. materia menettää merkityksensä hyvin nopeasti. omakotitalokin muuttu nopeasti taakaksi ja suuritöiseksi, mutta todellinen rakkaus kestää hautaan saakka. mikä sen mukavampaa kuin vanheta rakkaan kanssa vaikkapa pienessä vanhusten hoitolaitoksessa.
- Yhteinen risatiriita
Missä on luovuutenne rakentaa yhteistä elämää. Jossa kummatkin ovat niin itsekkäitä haluatte tiukasti pitää kiinni omista ehdotuksistanne. Ei kannata mennä avioon vaan elätte sitä omaa tiukkapiposta elämää kummatkin erillään.
Mikä nyky-yhteiskuntaa vaivaa, aina vain itsekkäimpiä ja vallanhimoisia ihmisiä yhteiskunta tuottaa. Pitää olla kilpailuhenkisyyttä kaikilla aloilla ja aina ykkönen.
Miten voisi yhteiskunnan ajattelua muuttaa, anna toisenkin elää omaa luovuuttaan.
Nykyään kaikki on kielteistä kovempaan informaatiota ja kilpailuhenkisyyttä. Tuumaakaan ette kummatkaan anna periksi kun olette aina oikeassa. - ffffffffffffnnnnnn
pitäisi vaihtaa, ota vanha ukko jolla on jo mammonaa. siinä sitten asustelet omakotitalossasi onnellisena elämäsi loppuun saakka.
- valmis pöytä?
Eli vanhempi mies jolla on lapset viikonloppuisin ja joka haikailee exänsä ja muiden heilojensa perään ja on pirun tarkka siitä että tiedät että kaikki on hänen ja hänen talossaan elät hänen säännöillään avioehtoineen.
Joudut mielistelemään myös hänen lapsiaan ja äitiään.
Onni rakennetaan yhdessä. Se ei kasva puussa eikä sitä voi ostaa. Valmiiseen pöytään meneminen on huorankauppaa ja tulet sen huomaamaan.
- huhuuu
Kylläpä täällä kaikesta märistään ja syytellään alkuperäistä kirjoittajaa. Mitä jos sulhanen on halunnut 80 ryyppäävää kaveriaan vaikka on varaa kutsua vain 100 vierasta?
Jos morsian olisi sanonut että haluaa asua kerrostalokaksiossa ja ajella hienolla autolla ja syödä hienoissa ravintoloissa niin sekin olisi teistä väärin.
Jos ymmärtää sen että joutuu tinkimään muusta saadakseen unelmiensa kodin, niin ei se musta kovin epäkypsää ole.
Häiden peruminen on varmasti oikea ratkaisu. Kyllä sitä molempien pitää haluta edes joitain samoja asioita että edes ne kompromissit ovat mahdollisia.
Ehkä löydätte oikeat suuntaviivaat keskustelemalla? Molemmat antaa vähän periksi vieraiden suhteen ja muutattekin vaikka paritaloon tai pienempään omakotitaloon? ei ole älliä naimisiin mennään rakkaudesta ei siinä talot sun muut merkitse mitään
- JK
VAI IIN
- oikeataiheet
Oletteko keskustelleet, haluatteko lapsia, miten jaetaan kotityöt ja miten hoidetaan raha-asiat? Nuo muut aloittajan erimielisyysaiheet on sekundäärisä näiden rinnalla.
- ohje 1.
Kakaroiden (alle 35v) ei pidä mennä naimisiin ollenkaan ja jos mahdollista niin asua eri osoitteissakin siihen asti.
- sitoutunut.
kyllä olt väärässä.me menimme yhteen kun oltiin 18 ja yhdeksän toista vuotiaita olin juuri päässyt armeijasta jossa silloin koulutettiin miehiä.nyt ollaan kohta neljäkymmentä vuotta oltu vihittynä avioparina,johan meidän lapsi oli silloin kun täytin 35 aikuinen omassa ammatissaan.ei niin vanhana enää kannata muuten mennä yhteen kuin että on sitten vanhuuden turva toisistaa.tai on jo niin vanha että parempi olla sinkku ja valmistautua vanhuuteen ja vanhainkodissa on kyllä kamuja,ilman sen kummempia yhteis eloja.heitä vaan tollanen avuton junnu pellolle ei siitä mitään tule ei edes oikeaa miestä kasvattamalla.turhaa ajan haaskausta.voimia sulle asian purkuun ja heti.
- onnellinen rouva
ei se vaihtamalla paranne...itse menin just 11.11 naimisiin ja paikka ei ollu hääppönen mut rakkautta riitää.huonommankin paikan saa kivaksi kun käyttää järkee.unohda se oma koti talo .ette olis ollu ees vuotta yhessä kun joka asiasta eri mieltä onneksi häät peruntu.vaikka itelläni ei ole omakoti taloo niin silti onnelinen saa olla terve ihana mies ja terveet lapset .
- yksikseen viihtyvä
No, kurjemminnkin voi käydä, eräältä tuytylta sukulaisen häät peruttiin pari päivä ennen tilaisuutta . se vasta noloa olikin kun vieraat olivat jo lahjatkin ostaneet ja pitopalvelu ym. hörhelöt.
joten itse asiassa teille kävi säkä! kun noin paljonerimielisyyttä on jo ennen häitä'.
tuskinpa sovitte ollenkkan yhteen.
parempaa tulevaisuutta kohti toivon ja muista sekin, että kaikkea ei voi saada mitä toivoo. Elämä ei ole unelma! Ei myöskään shoppailu"paratiisi josta vaan poimitaan ostoskoriin mitä halutaan. - Juristi hesa-espoo
Vain JUNTIT ja TYHMÄT menee 2012 naimisiin, se on 2000v vuotta vanha juttu ja turha, asukaa yhdessä ja ainoa turva joka teidän täytyy hommata ja MAKSAA ei ole häät vaamn JURISTIN kanssa YHDESSÄ tehty SOPIMUS.
Nimimerkki 100 avio-eroa-vuodessa !!!- koh velli housussa
ei siinä jurristii tarvii.hynttyyt erilleen ja kiireesti.ei tollasta nahjusta kannata kosiskella,ero siitä tulisi kuitenkin myöhemmin.eihän tollanen vellihousu ole edes sitoutumis kykynen,saatikka oman kodin ostaja.heti erotettava sinusta.jos miehellä ei ole sitoutumis aikeita,ei siitä saa kasvattamallakaan miestä tehtyä,vellihousu mikä vellihousu,saamaton nahjus.kiertoon ja äkkiä.hanki ihan oikea mies joka hoitaa homman kotiin ja kosii ja vie eikä vikise.voimia sulle että jaksat hankkia oikean aviopuolison ja yhteisen hautapaikan.meillä on jo takana 39 vuotta yhteistä taivalta minä kosin ja vein vaimoni vihille,kusyin häneltä että ostetaanko omakotitalo ja ostettiin nyt on jo toinen tiilitalo ja 9 huonetta kahdelleen tätä linnaa asutetaa ja koira,en vaihtaisi vieläkään vaimoa,kun kerralla etsii ja saa hyvän.aikaisemmat ennen vaimoani olleet tytöt olivat kuin sinun kirjoittamasi poika nahjus ja mitään aikaan saamaton,pojan nulikka aikuiseksi kasvamaton,äkkiä ero ennen kuin on vellit housussa.
- Kapeakatseinen olet
koh velli housussa kirjoitti:
ei siinä jurristii tarvii.hynttyyt erilleen ja kiireesti.ei tollasta nahjusta kannata kosiskella,ero siitä tulisi kuitenkin myöhemmin.eihän tollanen vellihousu ole edes sitoutumis kykynen,saatikka oman kodin ostaja.heti erotettava sinusta.jos miehellä ei ole sitoutumis aikeita,ei siitä saa kasvattamallakaan miestä tehtyä,vellihousu mikä vellihousu,saamaton nahjus.kiertoon ja äkkiä.hanki ihan oikea mies joka hoitaa homman kotiin ja kosii ja vie eikä vikise.voimia sulle että jaksat hankkia oikean aviopuolison ja yhteisen hautapaikan.meillä on jo takana 39 vuotta yhteistä taivalta minä kosin ja vein vaimoni vihille,kusyin häneltä että ostetaanko omakotitalo ja ostettiin nyt on jo toinen tiilitalo ja 9 huonetta kahdelleen tätä linnaa asutetaa ja koira,en vaihtaisi vieläkään vaimoa,kun kerralla etsii ja saa hyvän.aikaisemmat ennen vaimoani olleet tytöt olivat kuin sinun kirjoittamasi poika nahjus ja mitään aikaan saamaton,pojan nulikka aikuiseksi kasvamaton,äkkiä ero ennen kuin on vellit housussa.
Jaa jonkun tilaston mukaan nykyisin puolet avioliitoista päättyy eroon, niin tuskin aloittajankaan tapauksessa voidaan heti väittää, että mies on nahjus jos hän ei heti halua suurta omakotitaloa ostaa tai rakentaa ja nainen on se oikeassa oleva.
Nykyään 19-vuotiaina ei mene naimisiin muut kuin koulujakäymättömät ja ne joilla uskonnollinen vakaumus tätä vaatii. Se että sinä äijän käppänä tosissasi jaat viisauttasi ja kerrot asian nuorille ainoana totuutena on lähes edesvastuutonta. Maailma on muuttunut ajoistasi hyvin paljon ja on tärkeämpää nuorten opiskella, katsella maailmaa ja etsiskellä sitä sopivaa kumppania ihan rauhassa. Se että sinulla kävi 39-vuotta sitten hyvä tuuri ja olet edelleen onnellinen, tarkoittaako se sitä että vaimosi on onnellinen? Muutenkin tuo sinun yksisilmäinen totuutesi on samalla tasolla, kuin jos lottovoittaja haukkuisi muita köyhäksi ja toteasi loton olevan oikea tapa rikastua...
Tasapuolisuuden nimissä on myös kommentoitava näitä nykynaisiakin. Asenne heillä tahtoo olla sitä että kaikki-mulle-heti-nyt, elämän vastoinkäymisiä kestetään tosi huonosti ja ylipäätään kotityöt eivät kiinnosta eikä ne onnistu, kun niitä ei äiti kotona opettanut tai vaatinut. Tasa-arvo heille tärkeää, mutta se tarkoittaa käytännössä myös sitä, että mies tekee ne naisten työt ja tietysti ne miesten työt. - aika hyvä / paha :D
Tuolla viiste saatkin juristina todella paljon töitä, jos onnistut syöttään pareille että heidän pitää kaikkien tulla sinun lakitoimistoosi (jonka remontoit asianmukaiseksi) solmimaan tämä Sopimus. Tällä tavoin saadaan avioerot loppumaan! Rikotuista sopimuksistahan ei kukaan pidä tilastoa!
- voi voi
justiin jos avioliittoon meno on kiinni noin pienestä niin suosittelen että perutta sen yhteisen hautapaikankin kuten laulussa sanotaan ja sitten eri suuntiin
- älä lyö
oli vähästä liittonne kiinni, parempi näin.jos ei osata tulla puolitiehen vastaan kun ei ole samat mielipiteet niin ei onnistu. ja mitä vanhemmilla on tekemistä hääpaikan kanssa ? ja jos ensin oisitte sopineet monta henkeä kutsutte häihin ja jaatte ne tasapuolisesti keskenänne ketä kutsutte, niin siinäpä se. ei joka asiasta voi riidellä.
ja talossa asuminen ei ole niin yksinkertaista kuka sen huoltaisi ? sinä ? - Teiltä pitäisi
evätä avio-oikeus tyystin. Taidatte olla amerikkalaisten saippuasarjojen suurkuluttaja.
Miten olet kyennyt edes asumaan saman katon alla miehen kanssa jolla ei ole edes omaa avaruusalusta tai- ohjelmaa ja joka joutuu oletettavasti kerran päivässä wc:ssäkin vierailemaan? - Nojosspa
Tosirakkaudessa molemmat osapuolet kunnioittavat ja ottavat huomioon myös toisen osapuolen tunteet ja ideat! on osattava tehdä kompromisseja toisen vuoksi. Mitäpä luulet olisitko valmis luopumaan jätti omakotitalosta hieman pienempään miehesi vuoksi, tai olisiko mies valmis antamaan sinun päättää hääpaikan? jos ei niin ei kannata tuhlata kummankaan aikaan tyhjään. Loppujen lopuksi kumpikaan ei tule olemaan onnellinen, kun molemmat haluaa eriä.
- marko vm75
samaa mieltä edellisen kans meki avopari mä 36v mies ollaan asuttu nyt omakotitalossa 2v ja meille sopii erittäin hyvin tää ainaki ennen rivarissa asuttiin tollasissa asioissa molempien pitää tulla toisiaan vastaan onhan omakotitalossa enempi hommaa mut kyl siitä selviää itekki aamu virkkuna eilen esim lumihommissa meni mukavasti aikaa ku 100m tielle matkaa ja luntaki ku tuli niin mukavasti viikonlopun aikana halvempi asua sähkölaskun perusteella ainaki vaikka puilla kyllä lämmitetään suurimmaksi osin häitäki pikkuhiljaa suunniteltu 5v asuttu yhessä tunnetaan jo aika hyvin omasta mielestä eikä oo hätiköimisen meininki näissä asioissa pikkuhiljaa hyvä tulee ei kannata kiirehtiä
- kahden lapsen mumma
tästäkin tapauksesta tulee ekana mieleen näyttämisen halu,miten meillä olikaan komeat ja kalliit häät .ja tämä se meidän asunto,se se vasta mahtava onkin,ajatelkaa,vaikka asutaan kahdestaan,meillä riittää tilaa.minkä ihmeen takia monilla naisilla täytyy olla olot kuin kuninkaallisilla??! minä olen kohta 50v.ihmettelen,missä on ne hyvät miehet,jotka arvostavat tavallista lempeää naista,joka ei mittaa miestä kukkaron sisällön paksuudella.kaipaan vain tasapainoista elämää,lupsakkaa juttukaveria,seuraa vanhuuteen kulkevalla polullani.minä voisin avioitua missä tahansa vaatimattomassa paikassa,mutta ainoastaan jäät sulattavasta rakkaudesta,en missään tapauksessa rahasta!
- oikea mies
kyllä nyt,on aika laittaa hynttyyt ja tavarat eri pakettiin eli erotkaa,jos mies ei olekkaan mies vaan vellihousu.jos tollanen nahjus ei osaa päättää,ottaakko vaimo tai ei.kyllä asunto on oltava kun me menimme yhteen heti ostettii oma asunto.nyt on jo toinen omakotitalo tiilitalo kaksi aikuista ja talossa kaksi keittötä,ja kahdeksan huonetta,että tilaa on vaimo tykkää kovasti kun ei ole ahdistavaa koppia asuntona.minä kysyn mitä vaimo haluaa ja olemme aina toteuttaneet yhdessä kaikki asiat.ja hyvin on mennyt.nahjus vaihtoon ja oikea mies remmiin niin sullakin on omakotitalo.voimia purkuun.
- Aikuistu ensin
Ihan turha surra asiaa. Ole vaan iloinen että häät peruuntuivat. Aivan selvästi et ole kypsä minkäänlaiseen parisuhteeseen vielä ainakaan kymmeneen vuoteen.
- xxx
Jos tossa vaiheessa jo tökkii.niin ho,ho !!!
- öo8yöo
No turha kai tähän nyt on minun mitään sanoa kun näyttää että muilla on jotain salattua tietoa tästä asiasta jota minulla ei ole. Sellainen ryöpytys tästä nyt on näköjään tullut. Mutta tuli vaan mieleen että ehkä se sulhanen haluaa kituutella seuraavat 20 vuotta ajaakseen avoautolla, hankkiakseen elektroniikkaa ja matkustella. Omakotitalo on tässä kuitenkin se maailman suurin vääryys. Olipa alkuperäisen toive mikä tahansa niin se on vääryys. Turha vaatoamalla vaahdota muka kompromisseista kun selvästi tarkoitatte kuitenkin sitä että mitä tahansa se toinen osapuoli toivookin on enemmän oikein kuin mitä ketjun aloittaja toivoo, vaikka ette edes tiedä mitä mies on toivomassa. Heillä voi olla vaikka ylimääräinen kymppitonni minkä nainen haluaisi laittaa sen omakotitalon pesämunaksi mutta mies haluaa järjestää 200 hengen häät, mutta miehen mielipide on kaikesta keuhkoamisesta päätellen kaikkien mielestä yksiselitteisesti oikein, oli se nyt aivan mikä hyvänsä.
Jos kyse on pienituloisista ihmisistä ylipäänsä, niin sellaiset ei varsinkaan saa ostettua juuri minkäänlaista asuntoa YKSIN. Keskimäärin molempien tuloille löytyy kyllä käyttöä elämässä aivan varmasti. Ja myös molempien vapaa-ajalle ja työpanokselle löytyy käyttöä, köyhän ei tarvitse käydä ulkona syömässä eikä ostaa siivouspalveluja asui missä hyvänsä. Mutta sen teidän salatun tietolähteen mukaan ilmeisesti tässä on tilanne kuitenkin se, että mies sen talon yksin ostaa, ellei jopa rakenna, ja mies sen myös hoitaa ja blaa blaa blaa. Kyllä se lumikola pysyy naisenkin kädessä ja eipähän tarvitse lähteä enää salille sen jälkeen. Missä sanottiin että nainen ei halua sinne omakotitaloon iloineen ja suruineen ja hoitelisi asioita jopa mielellään? Jos nyt isommista asioista sitten aletaan puhumaan niin ikäänkuin kuka tahansa mies ITSESTÄÄNSELVÄSTI osaisi hoitaa lisäeristyksen ja raahaisi uudet kattopellit aivan ilman apua katolle, ja kukaan nainen taas ei ITSESTÄÄNSELVÄSTI osaa vaihtaa edes sulaketta. Ainiin, mutta kun te nyt tiedätte alkuperäisen kirjoittajan ja miehensä tiedot, taidot, voimat ja mielenkiinnonkohteet, koska joku jossain on asiasta informoinut....
Varsin kummallinen tieto tässä myöskin on se, että omakotitalo on jotenkin automaattisesti liioiteltu toive, yli varojen, kuu taivaalta? Kovin usein se omakotitalo ostetaan vähän syrjemmästä, ja se haaveiltu kerrostaloasunto on taas vähän lähempänä palveluja, mikä nostaa kerrostaloasunnon hintaa mukavasti. Tarkoittaen myöskin usein sitä, että se halvin kerrostaloasunto läheltä keskustaa on sellaiset 30-40 vuotta vanha ja kaikki mahdollinen on uusittu tai tullaan lähitulevaisuudessa uusimaan. Että nyt kun innoissanne katselette niitä kerrostalojen mahtavan edullisia hintoja niin onko kukaan huomannut katsoa että lainanlyhennyksen päälle tulee joka kuukausi maksettavaksi parinsadan egen vastike, ja jos ei vielä tule niin kohta tulee kun julkisivu ja putket uusitaan parin vuoden sisällä? Omakotitalossa voit kolata pihan itse ja ainakin maalata uudet seinät jos et jaksa opetella itse ulkovuorausta ihan kokonaan vaihtamaan, tai sitten voit ostaa ko. palvelut. Se on aivan oma valinta haluaako helppoa vai vaikeaa. Mutta viitsisittekö nyt ihan hieman kiinnittää huomiota siihen että ei se kerrostalonkaan helppous ole ilmaista? Ja hoitoon käytettäviä rahamääriä et myöskään itse pääse säätelemään vaikka tulot pienenisi ja vapaa-aika lisääntyisi, se on mikä on. Mikään hallitus ei ota tosissaan jos ehdottelet että säästetään lumitöissä, sinä voit käsipelillä hoitaa lumityöt jossain 70-luvun kolhoosissa jossa taloja ja rappuja on aakkosten loppupäähän asti.
Hienoa myös lähestulkoon samassa lauseessa sylkäistä että nainen ei rakasta miestä kun ei halua asua kerrostalossa ja kitistä miksi miehen pitäisi venyä omakotitaloon naisen vuoksi... Se on siis kaikkien mielestä ihan normimeininki että naisen rakkauden mittari on elää niinkuin mies toivoo mutta miehen haluttomuus elää naisen toivomalla tavalla ei ole vastaava mittari ollenkaan. Minunkin mielestäni on syytä lähteä eri teille jos haaveet tulevasta elämästä poikkeavat hyvin radikaalisti toisistaan, mutta en kyllä tajua miksi siitä pitää vaan toiselle tai edes kummallekaan raivota.... - rakastunutnainenikui
Ei hyvää päivää:)
Minä ainakin rakasan miestäni niin paljon että asun vaikka kodassa hänen kanssaan kun vain saan asua.
Ja mitä ihmettä ne vanhemmat sitä hääpaikkaa valihtee?Että sellanen jotta voi sukulaisille leuhkia...??
Ei luoja .- :-D
Hahah! Toivottavasti en ikinä enää tuohon tilaan vajoa! :-D Ihmisillä on erilaisia tarpeita ja toiveita elämälleen mutta sinä juokset miehesi rinnalla vaikka päin seinää koska rakastat! :-D Sitten vietät naama lytyssä loppuelämäsi mutta hei, kun rakastat niin ei se mitään... :-D Varoituksen sana, moni ihminen ei todellisuudessa jaksa uhrautujaa jolle kaikki on aivan sama eikä mielipidettä löydy, muuta kuin se "kyllä kulta." Kannattaa kirjoittaa vaikka paperille jos vielä muistaa ne omat toiveet, että voi luntata sieltä sitten jos se elämän valo jättää.... että kuka olen ja mitä minä halusinkaan....
- 92v ja neitsyt
Itse olen mennyt naimisiin vain kerran ja enkä ole vieläkään eronnut rakkaastani!
Hän on ollut aina kun tarvitsen häntä, eikä hän ole koskaan ollut haitaksi.
Jo vuonna 1920 me tapasimme ja siitä asti hän on ollut minussa kirjaimellisesti kiinni. Hän on oikea käteni. - 69v ja neitsyt
Tännekkö siis niitä tunnon tuskia täräytellään? Olisi minullakin muutamia mutta niin on teidän muiden kommentit asiattomia että voi hirviä!!!!
- ss
Joo ei naimisiin tää pari ollenkaan . Nimittäin kun naimisiin mennään pitää olla varaa pitää häät, ei ne paljon maksa... Minä tein itse tarjoilut ystävieni kanssa kakkua myöten, viinitkin valmistettiin ja vuokrattiin halpa mökki jossa ilo ylimmillään ja kaikki kutsuttiin, niin sukulaiset kuin hyvät ystävätkin. Ainahan kaikki ei pääse ja lahjoja ja rahaa saa sit lahjaks eikä mitään lahjalistaa tehty, jokainen toi mitä halusi .....liitto on kestänyt jo 20v mutta tosin vaikeetakin on ollut ja nyt kun miettii olis joitain asioita pitäny tehdä toisin. Mutta koskaan ei ole riidelty rahasta tai asuinpaikasta.......Muutes, hääpuvunkin sain vuokraamosta poistorekistä....näin vaan vinkkinä et ei aina kaikki tartte olla prameeta ja miks monet luulee et häitten järjestäminen on kallista... Elämän tärkein päivä pitää jakaa ystävien ja sukulaisten kanssa
- kaikkea kanssa
hienoa että ette ehtineet naimisiin......et selvästikään rakasta miestäsi, joten miksi mennä naimisiin jos noin naurettavista asioista tulee kiistaa.
- Oikea päätös!
Älä ihmeessä mene naimisiin kun vielä et ole sitä virhettä tehnyt.
Jos maalliset arvot ovat tuossa mittakaavassa sitoutumiskykyä ja toisen kunnioittamista edellä, sinun on ihan turha hankkiutua naimisiin,,, nyt tai edes koskaan. Olet sen tyypin uusavuton, henkisestikin tekstisi pohjalta, että liittosi ei kestä edes sitä ensimmäistä kattilan lattialla pudottamista ilman avioeroa.
Suosittelen aloittajalle kahdenkymmenen neliön vuokrayksiötä jostain betonilähiöstä, peiliä käteen ja tutustumista itseensä.
Herrankiasus, että osaa olla keksimällä keksittyjä avauksia. Ihmetellä pitää, ettei Paavin nimeä häävieraiden listalta löytynyt, Michael Jacksonkin sielä tietty oli sen glämöyr-tanssahtelija Tukijaisen kanssa. - VOI RASSUKKAA
Totta kai sun pitää pistää tuollainen ukko kiertoon. Suorastaan hävytöntä ettei miehellä ole tarjota kaltaiselles vajokille edes keskiaikaista linnaa palvelijoineen. Suorastaan törkeetä ettei miehellä ole tarjota muuta kuin rakkautta, aika köyhää. Mistä sää olet noin kurjaan tilanteeseen tahtomattas joutunutkin? Ota nyt ensitöiksesi yhteys johonkin ihmisoikeusjärjestöön,,,,saavat laittaa sut johonkin pöpilään tai ainakin punnukset jalkoihisi, että alat taas elään tässä hetkessä.
Ootteko tosiaan niin köyhiä, ettei hääkassa kestä kutsua kaikkia mieleen juolahtavia pintabileisiin? Vähemmästäkin on syytä passata hääkemut. Miten kestät tuon nöyryytyksen sukulaisten silmissä,,,,,syötkö itsesi tunnistamattomaksi?- ehkä ei kannata
esimerkiksi jos remonttia joutuu tekemään kyllä se tulee kalliiksi.. jos joutuu jotakin huoltamaan wc putket sähköt jne jne tulee se kalliiksi.. saatikka sitten se että ison omakotitalon siivous käy työstä että jos et ole joku siivouksen ihme en suosittele.. taikka pihan laiton ihme en suosittele.
toki plussaa on oma piha ja rauha mutta oikeestaan muuta mukavaa en okt talosta löydä;D varsinkin kun yksin melkein siivoaa..
meillä siis miehellä oli jo okt kun tavattiin itse olen aiemmin asunut vuokralla pienessä kämpässä ja pitänyt siitä mutta kyllä tämäkin on ihan ok mutta jos vanha okt niin kylmä kun mikä ja vie sähköä 200e/kk-> kallista siis sekin ja nykyään kyhätyt talot yleensä aika kehnoa tekoa.
itse ihmettelen miten jotkut voi vetää mielettömät pultit häistä yhden päivän söystä:P menkää maistraatissa helppoa halpaa ja ihan tunnelmallista ja jonkin verran sakkiakin voi kutsua. mutta jos suhde jo tuollatavalla että mielipiteet eroaa noin paljon toisistaan niin voisitteko vaan olla yhdessä vaikka 5v helpompi erota jos kaikki ei mene ok??
kyllä asiat saa selvitettyä jos vaan viitsii tehdä kompromisseja..:)
- luoja ei teitä auta
Lakkaa se kiukuttelu heti ainakin. Ei perkele yhen talon takia kannata miestä vaihtaa. Jos eii ole rahaa ostaa taloa niin ei sitä silloin kannata ostaa edes.
Ja miksette kutsu kavereita ja sukulaisia yhtä paljon jos ette voi kaikki akutsua niin se on voi voi. 'Jos ette tollasista asioista osaa päättää niin ei teidän liitosta tule yhtikäs mitään. - Suhteesta
Ei se suhde muuttamalla parane. Jos ei toim, ei toimi.
- Trollia pukkaa
Ette pääse yhteisymmärykseen??
Kirjoitukses mukaan miehes ei vaan taipunut sun tahtoos...
Se on eri asia kuin yhteisymmärrys
Ole rauhassa ihan millainen ihminen haluat
tekisit vaan kaikille miehille ja naisille palveluksen
jos olisit sit sinkkuna...
Jos sulla on kuuden tuhanne euron lapaan olevat tulot,
niin ota se omakotitalo yksin ja elä sitä haavettasi.
Tää kyl haisee koko kirjotus kilometrin päähän nin kauheelta
paskalta ,ettei tää oikein nyt kyl uppoo. - be ware
Aika moni liitto on kaatunut talon rakentamisessa. Monesti se talon rakennustyö jää lopulta pelkästään miehen tehtäväksi. Mutta vaikak ei jäisikään pelkästään miehen tehtäväksi, tulee rak töiden takia pelkästään jo ero, talo jää kesken, keskeneräinen rakennus menee pankille tai onnellisessa tapauksessa saa jatkajan...
Tiedän monia, monia tapauksia. - Cordula
Jos oikeasti ... siis TODELLA rakastuu, silloin ei ole väliä, missä asuu. Sillion omakotitalosta haaveileva nainen voi asua kerrostalokolmiossa. TIetää ainakin asuvansa onnellisena, ei kuliseissa
- joooooooooo
Alkuperäisen mies ei siis rakasta tätä TODELLA?
- no huh huh
Niin kuten muutkin täällä sanoivat, luulisi tärkeintä olevan se, että saa olla toisen kanssa yhdessä kuin että missä sitä yhteiseloa vietetään tai miten muodollisuudet hoidetaan. Jos rakastat enemmän omakotitaloja kuin nykyistä miestäsi, päästä hänet menemään!
- joooooooooo
Ja sama kääntäen miehellesi: Jos kerrostaloasuminen on tärkeämpää kuin naisesi, päästä hänet menemään!
Häät peruttu.
Vanhempien mielipide ei saa olla supertärkeä, kun hääpaikkaa valitaan. Mieti vielä vähän aikaa, jos esim. tollainen on kovinkin tärkeä. Mieti, mutta älä eroa ainakaan vielä. Jos sulla on kahdestaan kivaa tai suhtkoht kivaa melko usein, niin se piisaa. Ainahan ei voi olla täydellisen ihanaa kuitenkaan kellään.
Tsemiä. T. JK- phumba
Se hääpaika on pienempi noista ongelmista. Voihan naimisiin mennä vaikka ei kutsuisi ketään.
Se asumismuoto on kuinkkisempi asia. Meillä vaimo ei halunnut kerrostaloon mistään hinnasta. Vaimo olisi halunnut jopa muuttaa maalle omakotitaloon 100 km päähän Helsingistä (koska hän kuitenkin jäisi kotiin lasten kanssa) mutta minä en halunnut.
Siksi rivitalo lähiössä oli ainoa järkeenkäypä ja kukkarolle sopiva vaihtoehto jonka molemmat hyväksyivät. - sensellainentarina
Miten kahdella yhdessäolevalla voi olla noin paljon erimielisyyksiä?
Omakotitalon ostaminen ei todellakaan tarkoita sitä että pitäisi kituuttaa 20v muissa asioissa? Vuokraahan te maksatte, jos ette lainaa. Ja onko teillä nyt sellainen tilanne että kituuttaisitte koko ajan jostain?Epäilen. Järkevää rahankäyttöä, niin no probleemos.
Se että hääpaikastakin kiistelette, ja annatte vanhempien vaikuttaa teidän omiin häihin? Se kertoo siitä että pappabetalar tai olette melko keskenkasvuisia vielä.
Jos rakastaa menee naimisiin vaikka maistraatissa ilman mitään prinsessahepeneitä.
Se ettei mies halua omakotitaloa voi kainet johtua siitä, että miehelläsi on peukalo keskellä kämmentä?
Ja tietää että sen ylläpitö on kallista, aluksi. Toki kun tarvittavat systeemit ja pelit (esim ruohonleikkut yms) on hommattu, niin ei se sen kalliimpaa ole kuin muukaan asuminen. Toki työtä saa tehdä kyllä kotonakin, oli kuinka pyhäpäivä.
se että kysyt muilta ihmisiltä, pitäisikö sinun erota, kertoo saamattomuudesta.
Ette kaiketi ole keskustelleet yhdessä asioista kovinkaan syvällisesti?
Olettekohan seurustelleet vasta pienen ajankin, että asiat ovat epäselviä?
se että häät peruutetaan (vaikka on jo kutsuja lähetelty) on sen merkki ettei suhde ole terve.
Nämä mietteet tulivat minun mieleeni kun juttujasi luin.
Toivottavasti otat itseäsi niskasta kiinni ja teet elämästäsi sellaista kuin SINÄ haluat. Tai jos päätätte jatkaa yhdessä, niin pelatkaa tiimipeliä ja eläkää niinkuin TEILLE on parasta. Kuulostaa siltä kyllä et jos noinkin pienistä asioista tulee noin iso kiista että pitää häät perua niin varmaan parempi että eroatte:D c'mon, järki käteen nyt!
- Yualle
Onko sinulla entuudestaan kokemusta OKT-asumisesta? Ja jos on, niin rajoittuuko se siihen, että muutit kotoa pois 18v. ja sitä edeltävä aika kului pääosin OKT:n yläkerrassa omassa huoneessasi kynsiä lakkaillen...?
OKT-asuminen on paljon muutakin kuin pelkkää takan edessä karhuntaljalla rakkaan kanssa pikkuvaatteissa makoilua..., talvella lumitöitä, lumien pudottelua katoilta, omenapuiden suojaamista jänöiltä, mahdollisen lämpökattilan nuohoamista. Kesällä hikoilevia ja rikki poksahtelevia lämminvesivaraajia, ilmanvaihdon suodattimien vaihtoa, sadevesirännien puhdistamista vihreästä limasta ...
Kannattaa ensin miettiä asiaa tältä kantilta. Sulhiosi lienee sen tehnyt.- oioiöoh
Tämä on sikäli oikeansuuntainen huomautus, että kannattaa ylipäänsä miettiä mille laiskan ja helppoon tottuneen ihmisen kanssa kannattaa ruveta. Mitä itse jaksaa. Mies ei ilmeisesti halua kotia millään tavalla hoitaa, ja mahdollisesti ei ole kiinnostunut niistä naisten töistäkään. Ei se siivouksesta kiinnostu yhtään sen enempää vaikka itse kiipeilisitkin rännejä putsailemassa ja kolailisit pihaa eli työtaakkasi vaan kasvaa, joudut hoitamaan kaiken yksin. Esimerkiksi lastenkin tekoa kannattaa tällaisten kanssa harkita tarkkaan. Useimmille ihmisillehän tässä mainitut työt eivät ole minkään urhoollisuusmitalin arvoisia, normaalia elämää vain. Rännit putsataan yleensä kerran vuodessa, kattoa ei tarvitse talvesta riippuen putsata usein ollenkaan joten ei näistä asioista nyt kovin suurta sankaritarinaa saa, paitsi tietenkin ne, jotka saavat sen aikaiseksi jo kahdesti vuodessa suoritettavasta renkaiden vaihdostakin. Mutta onneksi kenenkään ei ole pakko ok-taloon lähteä, ja kannattaa tosiaan sekin miettiä missä seurassa sinne itse on lähtemässä....
- phumba
Se että sulhasesi kammoksuu omakotitalo-asuumista ei vältämättä johdu itse asumismuodosta tai siihen liittyvistä remontti- ym töistä vaan siitä että suuremmilla paikkakunnilla, varsinkin Helsingin seudulla omakotitalot ovat niin kalliit että mihinkään muuhun ei sitten ole varaa. Et kertonut missä asut, mutta kuvittelisin että jos asutte Suomen suurimmissa kaupungessa ja teillä on molemmilla työopaikka kaupungissa, niin omakotitaloon muutto merkitsee pidempiä ja kalliimpia työmatkoja samalla, koska taloudelliset seikat pakottaisi teidät muuttamaan vähintään n 30 km päähän kaupungista. Lisäksi ette pääsisi kaupunkiin huvittelemaan iltaisin ollenkaan, tai hyvin harvoin koska taksimatkat omakotitalo-onneloihin maksaa yleensä enemmän kuin ravintolareissulla juodut viinat. Sulhasesi ilmeisesti ei hala sitoutua sellaiseen vaan haluaa säylyttää mahdollisuusen käydä kavereiden kanssa ulkona joskus.
Sanoisin että omakotitalo-asuminen sopii vain yli 40-vuotiaille joilla on työssään sellainen asema että voi juhlia työnantajan laskuun tai sellainen työ että matkusta niin paljon ettei kotilkaupungissa juhliminen kiinnosta. Lisäksi jos olettte vasta lapsia hankkimassa niiin vauvaikäiset ja taaperoikäiset eivät omakotitalojen päälle ymmärrä.- sensellainentarina
Olipas tyhjentävää. Tarkoititko kenties että pääkaupunkiseuduilla 40 vuotiaat ovat ainoat jotka kykenevät ja ymmärtävät omakotitaloa ostelemaan? Jos tarkoitit YLEENSÄ, niin tässä pieni pudotus= Olet väärässä. Itse olen vasta 20 vuotias ja 20v;n päästä melkolaisen onnellinen 290neliöisen omakotitalon OMISTAJA, joka kuukausi yksi pieni palanen on aina meidän, meidän OMA palanen.
se Mitä kukin omakotitalosta ymmärtää, on jokaisen omissa käsissä. Mutta varmasti tuttavapiirissä on aina joku joka osaa kertoa enemmän tai joku joka tuntee jonkun joka tuntee sen.
Se että otetaan iso laina vasta 40vuotiaana, on minusta tyhmää. Se että se on Maksettuna jo 40 vuotiaana, on minusta elämää !
- phumba
Ei, vaan tarkoitin sitä että nuoren parin, varsinkin jos asuu kasvukeskuksessa, kannattaisi ensin ostaa edullisempi kerros tai rivitaloasunto, ja sitten kun on säästetty rahaa, ja päässyt työelämässä sellaiseen asemaan että palkka vastaa työpanosta, tai mielummin vähän enemmän, ostaa se iso omakotitalo. Silloin ei tarvitse ottaa ylisuurta lainaa missän elämänvaiheessa.
Ymmärrän että maaseudulla ison omakotitalon saa samalla rahalla kuin Helsingistä kaksion mutta kun siellä maalla ei jokaiselle ole töitä, varsinkaan jos ei ole ammatiltaan metsuri, kansakoulunopettaja, lääkäri tai eläinlääkäri. - Anne Borgström
- elämän oppitunnit
Käyttekö molemmat töissä? Aiotko käydä edelleen työssä, jos menette naimisiin. Voihan se omakotitalon hankkiminen olla ihan järkevää, jos on teetetty kustannusarviot, mitä se tulee maksamaan, paljonko jää ruokaan, autoon/autoihin, vaatteisiin, vakuutuksiin ja muihin menoihin.
Jos ei nettopalkkanne riitä, jättäkää ihmeessä koko osto-ajatus.
Sitten voi miehen haluttomuus ostoon olla joko oikein, koska rahat eivät riitä, tai väärin, jos hän ei halua satsata perheeseen niin paljon. Mutta silloin ei koko avioliitto ehkä ole hyväksi. Avoparina voi elää, mutta tehdä tarkat sopimukset.
Hääpaikka ym. ovat ne vähemmän tärkeät syyt. Jos sinulla on rehentelyhalua, tulet kompastumaan siihen asiaan vielä usein ja oppimaan läksysi.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j492318- 262143
Katu täyttyy askelista...
Hyvää sunnuntaita ja hyvää jatkoa jos näin...Vettä sataa, mutta hyvä vaan, ainakin kasveille.271535Näin susta unta
Teit siinä temppuja ja kurkit huomaanko. Niinkuin sun tarttis sitä epäillä. Öitä tuimalle!161454- 1241417
- 191083
Tiedätkö nainen sen tunteen
Kun toinen tulee jossain vastaan. Naama leviää hymyyn kuin hangonkeksi. Mulla on susta semmonen,tunne.71974Kauniit ihmiset ei ole sinkkuja, se on karu fakta
Ihmisessä on lähes poikkeuksetta aina jotain vikaa jos hän pysyy sinkkuna pitkään. Sori kun sanon tän näin suoraan, mut117944Mikset päästä irti ja hae apua
Mt ongelmiisi. En vaan voi ikinä enää luottaa sinuun, pelkään sinua ja toivon löytäväni jonkun muun. Rahaa sulla on saad89934Kristinusko - epätoivoinen yritys pelastaa ihmiset jumalalta
Ei ole mitään sellaista, mitä pitää "pelastua". Lukuun ottamatta tietysti ”jumalan” (sen ei jumalan, joka väittää oleva333883