Moccamaster tukossa!

ärsyyntynyt

Moccamasteristani kuuluu hirveä "murina" kun sen käynnistää, ja koko tiskipöytä tärisee. Oon puhdistanut keitintä mielestäni säännöllisesti, väh. kerran kuukaudessa etikalla ja kaupasta saatavalla kahvikenittimen puhdistusaineella (sitruunahappo). Puhdistuksen jälkeen ääni pysyy ehkä pari keittokertaa poissa, ja sitten taas palaa. Viime aikoina olen puhdistanut keittimen tästä äänestä johtuen melkein joka päivä, mutta siitä ei tunnu olevan apua!

Mitä voin tehdä? Onko kahvinkeitin vain yksinkertaisesti hajoamassa?

Toinen asia mitä olen ihmetellyt on se, että keittimen juoksuputkeen tulee ikään kuin ruostetta, joka ei meinaa lähteä millään pois. Oon pessyt putken kyllä säännöllisesti ja yleensä huutelen sen joka käytön jälkeen. Olen jo kerran juotunut ostamaan uuden juoksuputken, kun vanha "ruostui" niin järkyttävään kuntoon. Nyt on kai taas pian uuden hankinta edessä. En tiedä ketään muuta, jolla olisi juoksuputkelle näin käynyt.

Onkohan meillä vedessä jotain vikaa, vai mistä tällaiset ongelmat voisivat johtua?

6

5072

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • puavo123

taitaa vika olla vedessä,meillä moccamasteri toiminut jo 22v,enkä koskaan ole mitään puhdistusaineita käyttänyt,putsattu vain päällisinpuolin,juoksuputkeakaan ei ole tarvinnut vaihtaa,otappa se vastus irti koneesta ja putsaa se kunnolla,ei noi aineet tehoa jos siellä on kalkkia,tarvitaan vähän järeämiä toimia

• Karpo5

Moccamaster tukossa. Ei mitenkään ole mahdollista. Taidat olla Philipsin edustaja. Moccamaster ei voi mennä tukkoon.

• MaccaMoster

Paavo, Paavo, olet pihalla. Kahvinkeitin tarvitsee juurikin kalkinpoiston aina silloin tällöin, ja aloittajan aineet ovat sinällään ok.

Neuvot vastuksen pois ottamisesta ovat pöyristyttäviä, kahvinkeitinkin on sähkölaite, jonka rassaaminen ei ole kotikutoiselle ranelle sallittua. Eikä vastusta voi sen kummemmin puhdistaa.

Kysyjän keittimen vika voikin olla siinä takaiskuventttiilissä, joka on sellainen "kuula" siellä putkessa. sen tehtävänä on estää lämmitetyn veden virtaus takaisinpäin vesisäiliöön. Jos vesi on erityisen rautapitoista tai jotain, takaiskuventtiiliin on voinut kertyä saostumia, joka haittaa venttiilin toimintaa.

Moccamaster on sen hintainen vekotin, että voisi kysyä asiantuntevasta huollosta, mikä siinä on vikana ja kannattaako korjauttaa.

• ......

Meillä on kohta vuoden vanha moccamaster enkä ole (pakko tunnustaa) puhdistanut sitä etikalla kuin kerran. Pitää ääntä sen verran kun pitää kahvin keiton aikana, mielestäni ei ole mikään mölytoosa. Ei ole tuottanut ruostetta tai kalkkia juoksuputken suulle, normaalisti pyyhin pinnan puhtaaksi keittiörätillä ja samalla siivoan roiskeet. Onkohan teillä vesi rautapitoisempaa kuin muualla? Tuleeko omasta kaivosta vai mistä?

• Rahokka

Puhdistin kahteen kertaan keittimen kalkinpoistoaineella, mutta hörinä vaan jatkui, mutta kun sitten sekoitin ruokasoodaa veden joukkoon ja aloitin homman uudestaan, niin kohta hörinä lakkasi ja vesi juoksi sukkelaan.

• Anonyymi

Tämä oli 'ruokasooda jälkeenpäin'-neuvo oli hyvä, auttoi suureen hörinään, joka alkoi kalkinpuhdistuksesta sitruunahapolla. Pieni hörinä jäi, minkä ratkaisin myöhemmin, eli tärkeää on käyttää lämpimää vettä tuon ruokasoodan kanssa, ja tod.näk. myös sitruunahapon. Loppui kaikki hörinät.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      39
      5150
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      518
      1720
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      77
      1100
    4. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      359
      1008
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      77
      943
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      53
      921
    7. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      59
      860
    8. Kaikkia ei voi miellyttää

Eikä ole tarviskaan. Hyvää huomenta ja mukavaa perjantaita. 😊❄️⚜️✌🏼❤️
      Ikävä
      228
      814
    9. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      50
      803
    10. Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa

Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses
      Haapavesi
      58
      738
    Aihe