Pyöreä ei kelpaa kenellekään

Muhkeampi

Olen 45-vuotias nainen ja mulla on ollut profiili Suomi24-Treffeissä kuukauden verran. En ilmoita profiilissani painoani, sillä olen lievästi ylipainoinen, painoindeksi 26,3 ja mitat 106-85-104 cm.

Useimmilla miehillä on kriteerinä paino max 60/65/70 kg. En ole kehdannut viestejä laittaa, koska livenä tavatessa ne 5-10 ylikiloa kyllä näkyvät. Profiilikuvastani ei näe olenko normaalipainoinen vai pyöreä.

Noin 28-30-vuotiailta miehiltä on kyllä tullut paljon viestejä, he hakevat vain seksikokemuksia, painosta viis.

Mutta omanikäiset, heillä on nämä tarkat painokriteerit. Muutaman kanssa olen kirjoitellut, mutta kukaan ei sitten loppujen lopuksi halukaan tavata. Kyselevät milloin sopisi, ja kun vastaan ja kerron, en saa enää viestejä. Tämä tuskin johtuu siitä pyöreydestä. Tai sitten johtuu: ehkä miehet alkavat epäillä minua lihavaksi, kun en ole ilmoittanut painoani.

Kuukauden aikana itsetuntoni on huomattavasti laskenut ja murehdin painoani jatkuvasti. Olen yrittänyt pudottaa painoa, mutta tiedän sen nousevan takaisin, jos kokeilen jotain "ihmedieettiä". Syön terveellisesti, melko vähärasvaisesti ja käytän todella paljon kasviksia. Liikun niin paljon kuin alle kouluikäisen lapsen äiti ehtii - lapsi on enimmäksen minun luonani, vain alle 1/3 ajasta isällään.

Onko näin, että 39-51-vuotiaille miehille kelpaavat vain hoikat ja korkeintaan normaalipainoiset naiset?

151

2451

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

Oletko kokeillut selvittää vuorokausittaista energian kulutustasi ja laskea kaloreita? Vaikka sitä söisikin hyvin ja luulisi vielä syövänsä vähänlaisesti, on helppo mennä yli siitä, mitä tarvitsee. Monipuolinen ruokavalio ja kasvisten syönti on erittäin hyvä, mutta yksinkertaistetusti ihmisen paino riippuu siitä, _miten paljon_ tämä syö pitkällä aikavälillä. Ei niinkään siitä, _mitä_ tämä syö. 10 kiloa ylimääräistä lähtee helposti puolessa vuodessa pysyvästi maltillisilla miinuskaloreilla. Ihmedieetit ja kikkailut vain järkyttävät tasapainoa hetkellisesti, mutta koska pysyviä ruokailutottumuksien muutoksia ei tapahdu, palaat hyvin pian samaan missä olit aiemminkin. Hyvin yksinkertaista. Jos jatkossa syöt sen verran, kuin nyt syöt, pysyt siinä painossa, missä nyt olet. BMI 26,3 merkitsee myös sen verran lievää ylipainoa, että mistään dramaattisesta pudotustahdista on turha unelmoida. N. 0.25 - 0,5 kg viikossa on realistinen tavoite.

Terveisin,
      Elämäntaparemontin suorittanut ja 15 kiloa pysyvästi laihduttanut mies. Suurin vaikutus on näkynyt omassa itsetunnossa ja itsevarmuudessa naisten suhteen!

• Muhkeampi

Kiitos kannustuksesta. Kyllä, kaloreita olen laskenut viimeiset 25 vuotta ja joka päivä mietin ja poden syyllisyyttä joka suupalasta. Kerran laihdutin Painonvartijoissa 9 kk ja sain pudotetuksi 6 kg - se on tullut takaisin. Jos tietäisin, miten laihtua pysyvästi, tekisin sen. Jos söisin todella väärin ja selkeästi liikaa, elämäntaparemontti olisi helpompi, esim. jos joisin virvoitusjuomia, jos söisin päivittäin karkkia, jos söisin päivittäin meetwurstia, jos söisin ylettömiä määriä leipää - olisi helppoa jättää ne pois. Ei kuitenkaan ole mitään yksittäistä ruoka-ainetta, jonka pois jättämällä voisin laihtua. Pakko kuitenkin yrittää keksiä jotain. En jaksa jojoiluakaan, vaan olisi löydettävä joku loppuelämän kestävä ratkaisu.

Onko siis niin, että vain laihtumalla kelpaan?

• ...
        Muhkeampi kirjoitti:

Kiitos kannustuksesta. Kyllä, kaloreita olen laskenut viimeiset 25 vuotta ja joka päivä mietin ja poden syyllisyyttä joka suupalasta. Kerran laihdutin Painonvartijoissa 9 kk ja sain pudotetuksi 6 kg - se on tullut takaisin. Jos tietäisin, miten laihtua pysyvästi, tekisin sen. Jos söisin todella väärin ja selkeästi liikaa, elämäntaparemontti olisi helpompi, esim. jos joisin virvoitusjuomia, jos söisin päivittäin karkkia, jos söisin päivittäin meetwurstia, jos söisin ylettömiä määriä leipää - olisi helppoa jättää ne pois. Ei kuitenkaan ole mitään yksittäistä ruoka-ainetta, jonka pois jättämällä voisin laihtua. Pakko kuitenkin yrittää keksiä jotain. En jaksa jojoiluakaan, vaan olisi löydettävä joku loppuelämän kestävä ratkaisu.

Asiastahan voi käydä tapaamassa ravitsemusterapeuttiakin. Jos syömisestä potee syyllisyyttä, niin ihan kaikki ei todellakaan ole kunnossa! Onko ongelma todellakin siinä, ettet kelpaa miehille, vai siinä, ettet kelpaa itsellesi?

En ottanut mitenkään kantaa kelpaamiseen, mutta sanoit murehtivasi painoasi, joten koetin tarjota siihen liittyvää kannustusta. Ulkomuodostasi en osaa sanoa muuta kuin, että BMI:si ei kuulosta pahalta ja varmasti on paljon miehiä, joiden silmiin näytät erittäin miellyttävältä. Turha kuitenkin murehtia, jos kirjoittelu tyssää lyhyeen. Itselläni ovat monet naiset vain kadonneet sen jälkeen, kun on jo treffitkin sovittu, mutta olen vain päätellyt vastapuolen jänistäneen. Ikäväähän tuo on.. :( Kaikkein tympeintä on, kun kuvan lähettämisen jälkeen vastapuoli häviää! Mutta elämä on. Kaikkia ei voi miellyttää!

• mies treenaaja
        Muhkeampi kirjoitti:

Jos sulla kestää 6 kg pudottaminen 9 kk, niin syöt ja treenaat ihan väärin. itse laihduin 9kk 33kg ,v 2010. Jos oikeesti haluut laihtuu niin 6 kilon pudottamiseen menee korkeintaan 2 kk. Olen salilla käynyt ahkerasti viimeisen 2 vuoden aikana ja kattellut niiden naisten touhuja siellä. Monet ei ole saanut mitään aikaiseksi kun ne vaan venyttelee ja käyttää jotain 2 laitetta kerralla vaikka ne on käynyt siel monia kuukausia. venytellä voi kotonakin meinaan. Useimmat naiset ei osaa treenata kun ne ei osaa kysyä neuvoja.

• AP
        mies treenaaja kirjoitti:

Jos sulla kestää 6 kg pudottaminen 9 kk, niin syöt ja treenaat ihan väärin. itse laihduin 9kk 33kg ,v 2010. Jos oikeesti haluut laihtuu niin 6 kilon pudottamiseen menee korkeintaan 2 kk. Olen salilla käynyt ahkerasti viimeisen 2 vuoden aikana ja kattellut niiden naisten touhuja siellä. Monet ei ole saanut mitään aikaiseksi kun ne vaan venyttelee ja käyttää jotain 2 laitetta kerralla vaikka ne on käynyt siel monia kuukausia. venytellä voi kotonakin meinaan. Useimmat naiset ei osaa treenata kun ne ei osaa kysyä neuvoja.

Hyvä miestreenaaja, koska sulla oli laihdutettavaa jopa 33 kg, olet ilmeisesti joutunut tekemään elämäntaparemontin. Mun on vaikeampi tehdä muutosta, koska kyse ei ole täyskäännöksestä, vaan useista pienenpienistä asioista, joita mun on itse vaikea havaita. Ja toinen haaste on ajanpuute.

Olen käynyt kuntosalilla vuodesta 1984 ja tiedän kyllä, miten siellä treenataan. Tuloksia on vaikea saada aikaan, kun pääsen sinne vain noin kerran viikossa.

Tänään menen taas lapsen kanssa luistelemaan, on sekin jotain.

Kun lapsi kasvaa, saan lisää aikaa treenata, mutta samanaikaisesti aineenvaihdunta hidastuu. Jos 6 ylimääräistä kiloa on täydellinen este parisuhteelle, on kai ruvettava jollekin superdieetille. Niillä kyllä laihtuu, mutta kilot tulee takas.

• rmjt98ewr0+q
        mies treenaaja kirjoitti:

Paraskin arvostelija:( ! Kukin tekee salilla mitä ja miten tahtoo. Et voi tietää naisten tavoitteita! Keskity omiin juttuihin salilla äläkä arvostele muita. Ärsyttävän ylimielistä tuollainen!

• mies treenaaja
        AP kirjoitti:

Hyvä miestreenaaja, koska sulla oli laihdutettavaa jopa 33 kg, olet ilmeisesti joutunut tekemään elämäntaparemontin. Mun on vaikeampi tehdä muutosta, koska kyse ei ole täyskäännöksestä, vaan useista pienenpienistä asioista, joita mun on itse vaikea havaita. Ja toinen haaste on ajanpuute.

Olen käynyt kuntosalilla vuodesta 1984 ja tiedän kyllä, miten siellä treenataan. Tuloksia on vaikea saada aikaan, kun pääsen sinne vain noin kerran viikossa.

Tänään menen taas lapsen kanssa luistelemaan, on sekin jotain.

Kun lapsi kasvaa, saan lisää aikaa treenata, mutta samanaikaisesti aineenvaihdunta hidastuu. Jos 6 ylimääräistä kiloa on täydellinen este parisuhteelle, on kai ruvettava jollekin superdieetille. Niillä kyllä laihtuu, mutta kilot tulee takas.

No, itse otin töistä loparit ja aloin treenaamaan et jokainen tekee niin kuin haluaa, mu jos haluaa kunnolla tuloksia niin kerran viikossa ei riitä joten sulla menee paljon aikaa tuloksien saavuttamiseen.

• heheheh
        rmjt98ewr0+q kirjoitti:

Paraskin arvostelija:( ! Kukin tekee salilla mitä ja miten tahtoo. Et voi tietää naisten tavoitteita! Keskity omiin juttuihin salilla äläkä arvostele muita. Ärsyttävän ylimielistä tuollainen!

mies treenaaja voisi keskittyä työn hakemiseen, eikä yhteiskunnan varoilla treenaamiseen

• .. .

Miehet tekee päätökset silmillään ja m ulkullaan. Näinhän se menee.
      Suomalainen mies on äärettömän vaativa ja nirso. Varsinkin jos on jo toisella kierroksella ja edellisltä saanu lippaansa. Lapset on jo tehty, joten nyt ne hakee täydellistä. Ne vaan ei osaa vissiin ajatella muuta.

Nuoremmat hakee yliopisto neitsyttä ja vanhemmat täydellisiä tissejä. Osa sanoo hakevansa, mutta vain pelleilee siellä. Joten suosittelen että lasket odotuksiasi, tai tulee paha olo.

Olen ulkoisilta mitoiltani pienempi ja ilmoittanut ne siellä, mutta alkuun tuli pelkästään sekopäisiä törkeilyjä. Nyt 8/10 :stä on asiallisempia, mutta "mulle ei kelpaa mikä tahansa" sanotaan aika äkkiä. Kannattaako edes miettiä mitä niitä vaivaa.

AP: vika ei ole sinussa. Aina on joku joukossa. Se on tuurista kiinni. Tottakai painoa kannattaa tarkkailla mutta terveys ennenkaikkea. Suomalainen mies on vähän hämmentynyt ja osa elää tv-maailmassa. On siellä mukaviakin, toivottavasti löydät etsimäsi.

Katso näitä palstoja. Mutta älä jää tänne, nää on surullista luettavaa.

• Muhkeampi

Kiitti edelliselle. Hahaa, no on mulla sentään hyvät tissit - 80E, ei merkittävästi roiku... :-)

• V.V.V.

Ja kun analysoi naisten etsimiä kriteereitä, eipä taida tukevilla miehilläkään olla kysyntää sen enempää! Ja miehillä ikärasite on paljon naisia suurempi. Eli elämme raadollisessa ja pinnallisessa yhteiskunnassa, kauniit ja rohkeat menestyy, muuta nillittää saunan takana.

• ...

Heh. Tässä on kyllä totuuden siemen ja takkiin saaneena miehenä myönnän, että vaatimukset ovat kohonneet huomattavasti. Tosin niin päin, että ennen katselin enemmän ulkomuotoa, mutta nykyään yleinen yhteensopivuus on ehdoton ykköskriteeri ja miellyttävä ulkonäkö on bonusta!

Tuo täydellinen on se tunne, mikä naisen seurassa tulee, mikä taas omalla kohdallani vaatii avointa, miellyttävää, iloista, lempeää ja kokeilunhaluista luonnetta. Totisen tai masentuneen ihmisen kanssa on itsellänikin paha olla, vaikka olisi millainen kaunotar. Koettu juttu.. :(

• 5wey6je5y7kr6

Naiset on aivan samanlaisia, ihan turha miehistä puhua mitään.

jos on ylipainoa niin se on ainoastaan yhden henkilön vika.

Väittämällä että syöt terveellisesti ja liikut paljon eikä paino silti laske, petät vain itseäsi.

Itselläni ei paino kiinnosta naisessa jos on itse asian kanssa sujut, ja muuten kokonaisuus miellyttävä ja mukava.

• 39-v sinkkumies

"Miehet tekee päätökset silmillään ja m ulkullaan. Näinhän se menee.
        Suomalainen mies on äärettömän vaativa ja nirso. Varsinkin jos on jo toisella kierroksella ja edellisltä saanu lippaansa. Lapset on jo tehty, joten nyt ne hakee täydellistä. Ne vaan ei osaa vissiin ajatella muuta. "

Tämä väittämä nyt on pelkkä kulunut myytti ottaen huomioon, kuinka hanakasti naiset ovat nykyisin vain ja ainoastaan irtosuhteiden perään. Jos miestä ei kiinnosta irtosuhteet ja niillä pelailu, silloin naisten suhteen saa olla täysin rauhassa.

Toki poikkeukset tekevät yksinhuoltajat, jota ovat jo polttaneet siipensä ja jotka kaipaavat kumppania eli lähinnä käytännön syistä lasten hoitajaa ja elättäjää, kun se edellinen renttu on jättänyt velvollisuutensa hoitamatta...

• ruma mies

Ei ruma naamainenkaan mies kelpaa naisllle että tasoissa ollaan.

• ++++------+++++-----

Tämä on ehkä vähän outo tapa lohduttaa mutta vaikka olen ikähaarukassa 25 -30 v., korkeasti koulutettu ,167cm/65kg ja deittiprofiilissani on kuva en ole saanut profiilini kuin alle 15 vastausta, joista noin 10 menee pelleilyn puolelle ("moi, mitä kuuluu?" eikä muuta).

Olen itse vastannut mielenkiintoisten miesten profiileihin: pari jättänyt vastaamatta (eli vastaus on ei kiinnosta), neljä vastannut suoraan ettei kiinnosta. Ja ihan tavallisen näköisistä/oloisista miehistä on ollut kyse, "tasoisistani" miehistä.

Pointtini on se, että netissä/yhteiskunnassa on luotu aika kova illuusio siitä, että naisen pitäisi aina saada kohtuullista seuraa ja etenkin nuorten/normaalipainoisten naisten. Painosta on tehty myös joku saamarin hyvän ihmisen mitta. Tiety paino ei takaa kauneuttaa, ei ulkoisesti eikä sisäisesti. Paino ei saa miehiä viihtymään seurassasi.

• ++++------+++++-----

Niin... nimim. ------ -----

Olen mies sinua hieman pidempi ja hieman kevyempi, 170/ 62.
        En ole laiha vaan hoikka kun oon treenannut itseni sellaiseksi. Olen sua paljon vanhempi vaikkakin ikäistäni paljon nuoremman näköinen.

Ehkä on niin että tää nykyaika on tyly. Kaikki pitäisi saada nyt ja heti. Ei ole aikaa tutustua kun pitäisi jo päästä vällyjen väliin. Jos ei ole heti valmis niin sitten koetetaan toista, ehkä se sadas on jo suotuisa.

Media luo meille kuvan täydellisestä kumppanista ja olen itsekin mennyt siihen halpaan. Mielelläni katson hoikkia naisia. Tiedän että hoikkuus ja luonne ei käy aina käsi kädessä. Vaan aina ei käy käsi kädessä hmmm...epähoikkuus ja hyvä luonnekaan. Itse kärsin epähoikan naisen ilkeästä luonteesta. En ole ajanut häntä siihen tilanteesenn millään tavoin sillä olen kiltti mies... ja sehän onkin nykyaikana pahe eikä suinkaan hyve.

Niin että mistä nykyään kiltti treenattu hauska mies saa itselleen lempeää naisseuraa? Oikeasti ei mistään. Kai loppuelämä pitää viettää kurjan avovaimon ikeen alla.

Mutta koska mulla on ylpeyttä niin en tietenkään tyydy tähän. Suomineitoja olen jo tarpeeksi käsitellyt ja en ole saanut juurikaan mitään hyvää sitä kautta.

Kun viikko sitten kiinnostuin venäläisistä naisista niin heidän kontaktiensa tulva on sekoittanut pääni. Tiedän nyt että jos oikeasti haluan niin saan vierelleni sellaisen hauskan naisen kuin haluan. Niin ja niiden kaikkien vartalot on kyllä olleet aika timmejä. Ja vierelleni haluan vain tasa-arvoisen naisen. Itse teen kyllä kotitöitä ja haluaisin olla se joka häärii keittiössä.
        Suomalaiselle naiselle en kelpaa.

• kulttuurieroista...
        ++++------+++++----- kirjoitti:

Niin... nimim. ------ -----

Olen mies sinua hieman pidempi ja hieman kevyempi, 170/ 62.
        En ole laiha vaan hoikka kun oon treenannut itseni sellaiseksi. Olen sua paljon vanhempi vaikkakin ikäistäni paljon nuoremman näköinen.

Ehkä on niin että tää nykyaika on tyly. Kaikki pitäisi saada nyt ja heti. Ei ole aikaa tutustua kun pitäisi jo päästä vällyjen väliin. Jos ei ole heti valmis niin sitten koetetaan toista, ehkä se sadas on jo suotuisa.

Media luo meille kuvan täydellisestä kumppanista ja olen itsekin mennyt siihen halpaan. Mielelläni katson hoikkia naisia. Tiedän että hoikkuus ja luonne ei käy aina käsi kädessä. Vaan aina ei käy käsi kädessä hmmm...epähoikkuus ja hyvä luonnekaan. Itse kärsin epähoikan naisen ilkeästä luonteesta. En ole ajanut häntä siihen tilanteesenn millään tavoin sillä olen kiltti mies... ja sehän onkin nykyaikana pahe eikä suinkaan hyve.

Niin että mistä nykyään kiltti treenattu hauska mies saa itselleen lempeää naisseuraa? Oikeasti ei mistään. Kai loppuelämä pitää viettää kurjan avovaimon ikeen alla.

Mutta koska mulla on ylpeyttä niin en tietenkään tyydy tähän. Suomineitoja olen jo tarpeeksi käsitellyt ja en ole saanut juurikaan mitään hyvää sitä kautta.

Kun viikko sitten kiinnostuin venäläisistä naisista niin heidän kontaktiensa tulva on sekoittanut pääni. Tiedän nyt että jos oikeasti haluan niin saan vierelleni sellaisen hauskan naisen kuin haluan. Niin ja niiden kaikkien vartalot on kyllä olleet aika timmejä. Ja vierelleni haluan vain tasa-arvoisen naisen. Itse teen kyllä kotitöitä ja haluaisin olla se joka häärii keittiössä.
        Suomalaiselle naiselle en kelpaa.

en tiedä oletko ollut parisuhteessa venäläisen naisen kanssa ja tietoinen asiasta, että useimmat heistä olettavat ja odottavat, että mies pitää heistä taloudellisesti huolta. Heille on ihan arkipäiväistä pyytää mieheltä rahaa vaate- ja meikkiostoksiin. Se on miehen rooli. Venäläiset naiset yleisesti laittautuvat enemmän kuin suomalaiset naiset, ja odottavat miehen sen maksavan. Mies on perheen pää ja nainen kaula. Perheen pään tehtävä on pitää kaulakin "ruokittuna", eli maksaa vaimonkin menot.

• Kokemuksesta..
        kulttuurieroista... kirjoitti:

en tiedä oletko ollut parisuhteessa venäläisen naisen kanssa ja tietoinen asiasta, että useimmat heistä olettavat ja odottavat, että mies pitää heistä taloudellisesti huolta. Heille on ihan arkipäiväistä pyytää mieheltä rahaa vaate- ja meikkiostoksiin. Se on miehen rooli. Venäläiset naiset yleisesti laittautuvat enemmän kuin suomalaiset naiset, ja odottavat miehen sen maksavan. Mies on perheen pää ja nainen kaula. Perheen pään tehtävä on pitää kaulakin "ruokittuna", eli maksaa vaimonkin menot.

..voin sanoa, että suomalaiset naiset ovat tottuneet saamaan kaiken valmiina jo pienestä pitäen, mutta venäläiset naiset ovat tottuneet siihen, että mies huolehtii heistä ja he miehestään. Minulle tämä on näkynyt käytännössä siten, että suomalaiselle naiselle ei riitä mikään mitä mies tarjoaa (=ostaa) ja venäläinen nainen on pilvissä jo pelkästä kohteliaasta käytöksestä (ei normaalia kuulemma Venäläisille miehille tai kaikille suomalaisillekaan). Venäläisen naisen saa siis selvästi halvemmalla pidettyä tyytyväisenä, suominainen ei ole mihinkään tyytyväinen.

Niin, ja ainakin nämä minun tuntevat venäläiset naiset opiskelevat kunnon ammateihin tai ovat jo valmistuneet ja työelämässä. Heidän opiskelukavereinaan oleville suominaisille on noussut kusipäähän, eikä taida kelvata kukaan mies ja juuri he katsovat ensin sitä lompakon paksuutta.

• 6 v venäjällä asunut
        Kokemuksesta.. kirjoitti:

..voin sanoa, että suomalaiset naiset ovat tottuneet saamaan kaiken valmiina jo pienestä pitäen, mutta venäläiset naiset ovat tottuneet siihen, että mies huolehtii heistä ja he miehestään. Minulle tämä on näkynyt käytännössä siten, että suomalaiselle naiselle ei riitä mikään mitä mies tarjoaa (=ostaa) ja venäläinen nainen on pilvissä jo pelkästä kohteliaasta käytöksestä (ei normaalia kuulemma Venäläisille miehille tai kaikille suomalaisillekaan). Venäläisen naisen saa siis selvästi halvemmalla pidettyä tyytyväisenä, suominainen ei ole mihinkään tyytyväinen.

Niin, ja ainakin nämä minun tuntevat venäläiset naiset opiskelevat kunnon ammateihin tai ovat jo valmistuneet ja työelämässä. Heidän opiskelukavereinaan oleville suominaisille on noussut kusipäähän, eikä taida kelvata kukaan mies ja juuri he katsovat ensin sitä lompakon paksuutta.

Se nimenomaan on normaalia odottaa normaalilta mieheltä venäläisessä kulttuurissa. Jos tunnet vähänkään venäläistä kulttuuria, tiedät tuon pää-kaula-vertauksen. Tietenkin on täysin eri asia tuntea venäläisiä henkilökohtaisesti yksityishenkilöinä kuin vaikkapa prostituution tai muun asiakaspalvelun puitteissa. Vaatimattomuus on ehkä viimeinen sana, joka tulee mieleen venläisistä, jotka ovat menestyneet urallaan tai/ja taloudellisesti. Jokainen keskiluokkainen venäläinen tietää kuinka vain venäläinen nousukas osaa koketeerata.

Ilmeisesti äitisi ei ole suomalainen, kun käsityksesi suomalaisista naisista on tuota luokkaa. Eihän suomalainen nainen toki kykenisi synnyttämäänkään, ainakaan noin etevää ihmistä ;). Suosittelen silti tutustumaan suomalaisen naisen saavutuksiin, jotka ovat ihan globaalistikin merkittäviä, ihan yleissivistyksen vuoksi..

• 40-nen

Laita vaan ihan rohkeasti pituutesi ja painosi ilmoitukseen. Tuolloin lukija saa tehdä itse johtopäätöksensä, onko kyseessä hänelle tärkeä asia vai ei...Turhaan sinä tätä painoasiaa yksin pähkäilet. Taitaa olla ihan sama minkänäköinen tai painoinen on, kun aina tulee netissä kylmää vettä niskaan. Itse laitoin omaan ilmoitukseeni vuosi sitten maininnan noin 5 kilon ylipainostani, ja kehuin samassa lauseessa käyväni säännöllisesti salilla ja painon lähteneen hiljalleen laskemaan. Asiallisia yhteydenottoja tuli runsaasti (e-kontaktissa olin), ja nyt olen seurustellut erään miehen kanssa kohta vuoden verran. Rakkauden myötä painonikin on nyt laskenut kuin itsestään 59 kiloon (pituus 160) aikaisemmasta 66 kilosta. 5-6 kiloa ylimääräistä painoa näin lyhyellä ihmisellä kyllä näkyy...

• AP eli Muhkeampi

Teinpä nyt testin: laitoin painon profiiliini ja lisäsin myös ruumiinrakenteekseeni Pyöreä. Katsotaan kaikkoavatko nekin, joiden kanssa olen alkanut viestienvaihtoon.

Jos meininki tästä pahenee, poistan profiiliini ja palaan vasta 5-6 kg laihempana....

• Turha vaiva

Miksette laita suoraan tekstiin, että paino heittelee.. tietääpähän mies mitä saa. Laihduttamalla vain kusetat miehiä ja huonolla tuurilla parin vuoden seurustelun jälkeen tulee totuus esiin ja ero.. miten naiset viitsiikin valittaa, jos miehellä on 5v vanha kuva, jos nainenkaan ei pysy viittä vuotta samoissa kuosissa.

• Mulle kelpaisit oikein mainiosti koon puolesta. tosin luonne sen lopulta ratkaisee et tullaanko hyvin juttuun. Ikä onkin sit toinen juttu ku oon nuorempi.

• Minä olen pikkuisen sinua vanhempi ja pikkuisen sinua pyöreämpi jo todennut tuon saman asian, että viestejä on netin kautta turha odottaa. Ilmoitukseni Suoli24:ssä on kerännyt vajaassa kolmessa viikossa seitsemän vastausta, joista yksikään ei joko ole vastannut kriteereitäni tai ollut asiallinen. Eikä kriteereissäni ole mitään älyttömiä vaatimuksia, pituuskriteerini miehille on 165-> ja ruumiinrakenne saa mielellään miehelläkin olla pyöreä.

Itse kävin läpi väljillä kriteereillä kaikki Uudenmaan miehet ja löysin kolme sellaista, joille laitoin flirtin. Yksikään ei ole vastannut flirttiin.

Luulenkin että tänä viikonloppuna on aika ottaa ilmoitus pois, eiköhän tuo tullut nähtyä.

Painonhallintaohjeita en kaipaa, olen vegetaristi enkä syö myöskään sokeria, valkoisia jauhoja tai perunaa ja liikun ulkona päivittäin.

• mittaamattoman ihanaa?

Haluaisin kysyä ap:lta haluaakohan oikeasti miehen, jolle "muutama hassu kilo" on este suhteelle? Onko sellainen mies tavoiteltava kumppani? Miten tuollainen kumppani reagoisi naisen sairauteen, joka mahdollisesti vaikuttaa ulkonäköön (esim rintasyöpä)?

Olen lukenut juuri täällä s24:lla niin paljon pinnallista p*skaa liittyen parisuhteisiin (esim aloitus etusivulla naisen alastoman kropan näkemisen vaikuttamisesta kiinnostuksen lopahtamiseen), että ihmettelen mitä ihmettä ihmissuhteet ovatkaan? Ne nukkejensa kanssa elävät miehet esitellään tv-dokumenteissa friikkeinä, mutta miten friikkiä on hakea jonkin sortin "elävää nukkea" suhteeseen? Jos ihmissuhteet on jotain "kauniisiin näkymiin" keskittymistä, eikö ole sama katsella vaikka kuvakirjoja? Joillakin meillä tuo kuvakirjavaihe jäi alle 5-vuotiaana ;).

• Ei ole (niin, että 39-51 -vuotiaille miehille kelpaavat vain hoikat tai normaalipainoiset naiset).

Iso osa miehistä, minä mukaanlukien, viehättyy muodokkaista naisista. Omalla kohdallani voin rehellisesti sanoa, että vähän liikaa on ehdottomasti parempi, kuin liian vähän. Muodot eivät myöskään ole synonyymi isoille rinnoille. Itseäni viehättävät eniten ihan normaalit suomalaiset naiset, vyötärö-lantio -suhde ehkä itselleni oleellisin. Selluliittiin, pömppövatsaan tms. kiinnitän tuskin huomiota.

Jos itse tunnet vahvaa sisäistä tarvetta muuttaa ulkomuotoasi pudottamalla painoa, niin sittenhän sinun on se tehtävä. Tee se kuitenkin vain itsesi takia, ei sen takia, että löytäisit miehen jolle kelpaat vain hoikempana. Suomessa on takuuvarmasti jonoksi asti miehiä, joille olet täydellinen juuri tuollaisena.

Omista taustatiedoistani sen verran, että olen siis 39-51 -vuotias, sporttinen tavallinen suomalainen mies.

• ihana mies olet

Tykkää,tykkää... Mies jolle kelpaa nainen, sellaisena kuin hän on. On hyvä, että ihmisillä on erilaisia makuja.

• semppiä_z

Aloittaja. jos terveystarkastuksessa ja verinäytteissä olet terve, normaali, ei esim kohonnutta verensokeria, niin rintoja röyhistäen päätä että kelpaat kyllä. Ensin itsellesi, sitten sopivalle miehellekin. Olet ehkä viesteissä antanut kovin kainon ja kehnon kuvan itsestäsi. Katsele itseäsi miellyttäviä miesprofiileja (hakutoiminto käyttöön) äläkä pelkästään odota valmista eteen. Siellä kuvattomissa kainoissa miehissä voi unelmamieskin piileskellä, kunhan ilmoittelet kiinnostuksestasi.

Mittasi ovat ihan hyvät. Älä koko elämääsi piiskaa itseäsi sisäisillä moitteilla kelpaamattomuudesta. Niin kuin tiedät, monet tuhdimmatkin parhaillaan elävät onnellisessa parisuhteessa.

• höpöpuhetta...

Ei pidä paikkaansa. Olen itse 37-vuotias, xxxl-kokoinen ja hyvin kelpaan ja olen löytänyt seuraa tätäkin kautta ja juuri näitä noin 40v. miehiä. Kyllä se vaan omasta luonteesta ja itsetunnosta on kiinni tämä homma. On tietysti näitä jotka katsovat vain ulkonäköön, mutta ne voi jättää huomiotta. Ja mulla lukee profiilissa pituus sekä ilmoitan xxxl-kokoni, eikä tuo ole ketään joka on yhteyttä ottanut niin haitannut. Toki siellä on näitä pelkän seksin hakijoita suurin osa, mutta muutaman helmenkin olen tavannut ja uskon tapaavani vastakin. Pää pystyyn ja unohda ne kilosi ja ala elämään!

• Piiu-inez

Omituista...
      Itse ilmoitin profiilissani olevani pyöreä ja runsas, rintava, reitevä ja pepukas. Painoani en ilmoittanut. Treffikutsuja tuli niin, etten ehtinyt kaikille edes vastata; ikähaarukalla 38-47, itse olen 39v. Etsin pitkää, normipainoista tai rotevaa/urheilullista miestä.

Löysin omani. Täydellinen mies minulle; kultainen tyyppi, iso ja miehekäs, hyvä ammatti ja samat arvot. Kävin neljän tyypin kanssa treffeillä ennen omaani ja kaikki olivat mukavia miehiä, kiinnostuneita tapailemaan lisääkin...

Mukavia treffihetkiä kaikille.

• iuytgfghjk

Tässä nähdään taas, kannattaa olla rehellinen, miehillä on myös läskifetissiä, silloin he löytävät sinut, etkä huku epämääräiseen vihjailuun. Tämä ei ole pottuilua ja läskifetissimiehet voi olla ihan kunnollisiakin. Tavallinen mies ei varmasti lihavasta kiinnostu, mutta sillä ei ole väliä, kun sopivampiakin on.

• AP
        iuytgfghjk kirjoitti:

Tässä nähdään taas, kannattaa olla rehellinen, miehillä on myös läskifetissiä, silloin he löytävät sinut, etkä huku epämääräiseen vihjailuun. Tämä ei ole pottuilua ja läskifetissimiehet voi olla ihan kunnollisiakin. Tavallinen mies ei varmasti lihavasta kiinnostu, mutta sillä ei ole väliä, kun sopivampiakin on.

Jaa-aa, tuskinpa sellainen, jolla on läskifetissi, kiinnostuu lievästi ylipainoisesta - kai sitä massaa pitäisi silloin olla runsaasti? En pidä itseäni varsinaisesti läskinä, enkä usko, että kovin moni muukaan mua ihan sillä nimellä kutsuisi.

Toisaalta, päivittäin näkee myös laihoja läskejä - ihmisiä, joiden painoindeksi on normaali, mutta vyötäröllä on löysiä makkaroita.

• Piiu-inez
        iuytgfghjk kirjoitti:

Sä sekoitat nyt asioita... Läskifetissimiehet tuskin kiinnostuvat minusta yhtään enempää kuin sinustakaan...

Sinä edustat kuitenkin vain yhtä tavallista miestä; älä esiinny kaikkien puolesta.

• 9h834h

"En ilmoita profiilissani painoani, sillä olen lievästi ylipainoinen, painoindeksi 26,3 ja mitat 106-85-104 cm."

Taitaa olla ongelmia jossain muualla, en nyt osaa sanoa missä. Onko ulkonäkö muuten sitten niin kamala?

Eihän monet miehet tai naiset halua usein tavata, se on ihan tavallista dettideiteissä.

Miehillehän nämä nettihommat ovat yleensä ihan pelkkää ajanhukkaa, naisilla on paljon enemmän vientiä... Ja kuukausi ei ole aika eikä mikään, monet roikkuvat netissä etsimässä seuraa jopa useita vuosia tuloksetta.

• AP

9h834h kirjoitti: "Taitaa olla ongelmia jossain muualla, en nyt osaa sanoa missä. Onko ulkonäkö muuten sitten niin kamala?"

Kauneus on tietenkin katsojan silmissä, mutta en ainakaan omasta mielestäni ole ruma. Ilmoituksessa on hyvä kuva, jossa hymyilen. Profiiliani on arvioitu ja ka. on 2,9, vaikka teksti on ihan positiviinen, eikä mitään tyhjänpäiväistä löpinää.

Olen itsekin laittanut neljä viestiä ja yhden flirtin. Flirtti hylättiin, viesteistä vain yhteen sain vastauksen. Kirjoiteltiin ja mies ehdotti tapaamista. Annettuani vaihtoehtoisia päiviä, miehelle ei sopinutkaaan, eikä hän tehnyt vastaehdotusta.

Itse olen hylännyt 20 vuotta vanhempien ja nuorempien miesten flirttejä sekä varattujen miesten flirttejä.

• BMi 27

Kumma kyllä minä en löytänyt kumppania kun oli laiha ja viimeisen päälle treenattu. Seuraa kyllä oli tarjolla, mutta kumppaniksi heistä ei ollut. Lopulta luovutin ja monen sattuman summana kiloja kertyi 15 lisää ja olin painoindeksiltäni luokkaasi. Silloin jostain kumman syystä tapasin miehen josta tuli kumppanini. Normaalipainoisen, koulutetun, pari vuotta itseäni vanhemman, töissä käyvän ja hyvin toimeen tulevan, mukavan ja kiltin. Mitä muuta vielä pitäisi toivoa, mutta ei se laihuus ainakaan tuonnut kumppania, vaikka viestien määrää kyllä lisäsi.

• Normia etsimässä

Olen normaalivartaloinen mies ja haen vastaavaa.
      Miksi hakisin jotain muuta edes?

Tuskin elämäntavat yms. kohtaa jos toinen on pyöreä ja toinen normaali.
      Tosin olen vasta kolmisenkymmentä joten odotan että naiset tässä iässä vielä ovat osanneet pitää huolen itsestään ja kehostaan.

Kovasti olen tavannut naisia jotka sanovat olevansa tavallisen näköisiä tai normaaleita, mutta nähtävästi keikkuvat siinä ylipainon rajamailla.

Useimmille liikuntaa tarkoittaa kahta jumppasessiota viikossa tai sitten kävelylenkkejä koiraa kusettamassa muutamien korttelien ympäri.

Se näkynee kehossa ja ainakin itteä naisen normaalivartalo sytyttää niin hemmetin paljon enemmän kun taas pyöreän kanssa joutuu kamppailemaan että viehättääkö lainkaan vai ei.

Mitä tulee painon pudottamiseen niin suosittelen ihan elämäntapojen muutosta. Vaikeaahan se on varsinkin vanhemmalla iällä enää, mutta yleensä siitä saa sitten vain syyttää itseään.

Toisaalta tiedän monilla pyöreilläkin naisilla olevan kysyntää joten tuskin sekään on aina ongelma, onhan tukevia miehiäkin.

• AP

Kuule Normia etsimässä, se etteivät minun ja sinun elämätavat kohtaa, ei johdu siitä, että minun elämäntapani olisivat epäterveelliset. Mulla on alle kouluikäinen poika, jonka kanssa olen 4 vrk/ 10 vrk. Yritäpä siinä vetää hikiteeeni joka toinen päivä. Ulkoilen ja liikun kyllä poikani kanssa, mutta se ei ole sama kuin lenkille tai salille meno.

Ennen poikani syntymää liikuin aktiivisesti 4-5 krt viikossa. Silti tsistelin painoni kanssa jo silloin.

Ruokailutottumukseni eivät ole huonot, mutta ilmeisesti joka aterialta pitäisi vaan jättää pari lusikallista syömättä. (Sit olis nälkä, mutta on kai kokeiltava.)

Jos söisin roskaruokaa joka päivä ja makaisin sohvalla kaiket päivät ja olisin vielä lapseton, olisi helppo sanoa, mitä asioita muuttamalla laihtuisin. Aikaa liikkumiseen olisi ihan eri tavalla.

• AP
        AP kirjoitti:

Kuule Normia etsimässä, se etteivät minun ja sinun elämätavat kohtaa, ei johdu siitä, että minun elämäntapani olisivat epäterveelliset. Mulla on alle kouluikäinen poika, jonka kanssa olen 4 vrk/ 10 vrk. Yritäpä siinä vetää hikiteeeni joka toinen päivä. Ulkoilen ja liikun kyllä poikani kanssa, mutta se ei ole sama kuin lenkille tai salille meno.

Ennen poikani syntymää liikuin aktiivisesti 4-5 krt viikossa. Silti tsistelin painoni kanssa jo silloin.

Ruokailutottumukseni eivät ole huonot, mutta ilmeisesti joka aterialta pitäisi vaan jättää pari lusikallista syömättä. (Sit olis nälkä, mutta on kai kokeiltava.)

Jos söisin roskaruokaa joka päivä ja makaisin sohvalla kaiket päivät ja olisin vielä lapseton, olisi helppo sanoa, mitä asioita muuttamalla laihtuisin. Aikaa liikkumiseen olisi ihan eri tavalla.

Kirjoitin edelliseen väärin: poikani on luonani 10 vrk / 14 vrk, ei vain 4/10. Eli vain neljänä päivänä kahden viikon aikana voin harrastaa mitä liikuntaa vaan. Niinä päivinä toki pitää hoitaa paljon muitakin asioita ja ihmissuhteita.

• Normia etsimässä
        AP kirjoitti:

Aah, en ole kyllä etsimässä yksinhuoltajaakaan ja tuossahan on yksi syy lisää miksei kannata.

"Ennen poikani syntymää liikuin aktiivisesti 4-5 krt viikossa. Silti tsistelin painoni kanssa jo silloin."

Kyse onkin että minkälaista liikuntaa ja minkälaista syömistä.

Tietysti näin lapsettomana joka etsii lapsetonta asiat ovat toisin.
        Tällöin elämäntapamme SEKÄ elämäntilanteemme ei kohtaisi jos sattuisitkin olemaan nuorempi jollaista naista haen.

Suosittelen etsimään tukevahkoa lapsirakasta miestä jolla ehkä on jo omiakin lapsia?

• AP

Normia etsimässä: kävin lenkillä, salilla ja jumpassa. Nyt en enää käy jumpassa, koska aikataulu on sen veran haastellinen.

Minulle kelpaisi hyvin esim. 180 cm pitkä mies, joka painaa 80 kg - sama painoindeksi kuin minulle. Voi painaa 90 - 100 kiloakin, kunhan huolehtii itsestään ja tykkää liikkua, kuten minäkin. Ja mielellään saa olla lapsia. Ja voi olla lyhyempi tai pidempikin mies! Mutta sellaisia miehiä en ole löytänyt eivätkä he ole minua lähestyneet.

• AP

Ja vielä: mun mielestä 180 cm pitkä 80 kg painava mies on ihan hoikka/normaali, vaikka onkin sama painoindeksi kuin minulla. Miehillä saa mielestäni olla isompi painoindeksi.

• - - -

Hei ap! Jätä omaan arvoonsa tuo "normia etsimässä" ja nämä muut todellisuudesta vieraantuneet pastanjauhajat. Ne tuskin on päässeet edes kosketusetäisyydelle oikeaa naista koko elämässään. Ihan tahallaan vaan haluavat kiusata sua jutuillaan. Nuo on niitä, jotka on elämässään täysin epäonnistuneita luusereita ja sellaisia kûsipäitä, etteivät tule koskaan naista saamaan.

Sä olet antanut miesten "ihanteiden" ja vaatimusten vaikuttaa aivan liikaa itseesi. Milloin olet eronnut? Oletkohan kadottanut itseluottamuksesi jonnekin?

Älä netistä etsi seuraa näistä surkeista ruikuttajista, vaan mene vaikka tansseihin.. Tiedän ihan kokemuksesta, että miehet oikeasti tykkäävät runsaammista muodoista. Nuo, jotka kitisevät täällä netissä naisten painosta ym., ovat vain niitä naisille katkeroituneita ikineitsyitä, jotka yrittävät kostaa naisille netin kautta oman kurjuutensa.

• AP

Tännekin olen kirjoittanut ihan höpöjä. Numerot taitavat hyppiä silmissäni. Siis piti kirjoittaa 180 cm pitkän miehen painoindeksi on 26,2, jos hän painaa 85 kg (ei 80 kg). Ja mun painoindeksi on siis 26,3. Minulle kelpaa erittäin mielellään saman tai ja isommankin painoindeksin omaava mies.

• semppiä_z

Neljän viestin lähetys on kyllä ihan liian vähän! Käytä nyt sitä hakutoimintoa ja laita vaikka jokin sopiva pikku tyervehdys vieraskirjaan monelle kivan tuntuiselle! Flirttitoiminto on yhtä tyhjän kanssa.
      Ja keksi jokin paikka tosielämässä, jossa käydä niinä neljänä päivänä jolloin poika on isällään. Jokin paikka, jossa vapailla miehillä on mahdollisuus tutustuia sinuun. Mene vaikka johonkin ravintolassa tms. järjestettyyn bändin konserttiin tai keikalle, saat iloa ainakin musiikista ja atmosfääristä. Samalla opettele pikkuhiljaa flirttailua, yritä poimia katsekontaktiin joku kiltin oloinen, hieman eksyneen näköinen uros (vasta eronnut, varovasti etsiskellen lohduttajaa yksinäisiin iltoihin).

• AP

semppiä_z, kiitos kannustuksestasi. En ole laittanut enempää viestejä miehille, koska useat minun ikäiseni miehet hakevat paljon itseänsä nuorempaa ja paljon minua kevyempää naista.

Käyn keikoilla silloin tällöin, mutta siellä yleensä keskitytään bändiin, ei vastakkaiseen sukupuoleen...

• 29
        AP kirjoitti:

semppiä_z, kiitos kannustuksestasi. En ole laittanut enempää viestejä miehille, koska useat minun ikäiseni miehet hakevat paljon itseänsä nuorempaa ja paljon minua kevyempää naista.

Käyn keikoilla silloin tällöin, mutta siellä yleensä keskitytään bändiin, ei vastakkaiseen sukupuoleen...

Juuri tuo miesten nuorempien naisten vonkaaminen on todennäköisesti se syy. En usko, että painossasi (joka on ok kaikessa mielessä) tai ulkonäössäsi on se syy.

En kehota ketään huijaamaan, mutta tuon
        "ikärasismin" voi todeta yksinkertaisesti tekemällä eri ikäisten naisten profiileja (jotka muuten suht samanlaisia). Kohteeksi miehet 40.

En tiedä syytä, mutta jostain syystä nettideiteissä on runsaasti 40 v miehiä, jotka kuvittelevat olevansa liian nuorekkaita ikäisilleen naisille. Oisivatko liian kypsymättömiä?? Sitten he kuvittelevat olevansa haluttuja nuorempien naisten joukossa, ja tyrkyttävät heille itseään. 35-vuotiaat naiset saavat yhteydenottoja kuuskymppisiltä, jotka vakavissaan selittävät, että 35 v nainen on heille jo vähän iäkäs, kun edellinen (venäläinen, thaimaalainen tms) tyttöystävä oli 25v,

• tää on niin tätä

Ei täällä kelpaa kukaan kellekään jos hakee tositarkoituksella kumppania.

Laitoin juuri uuden profiilin ja siihen ryntäsi joukko miehiä arvostelemaan ja tällä hetkellä arvosanani on surkeat 3,2. Samaan aikaan ikäiseni nainen joka ei mielestäni ole mitenkään oleellisesti minua kauniimpi on saanut enemmän arvosteluja ja loppuarvosanan 4,0. Ihmettelin että mikä hänessä on niin ihanaa, ja sitten luin hänen ilmoituksensa ja siellä luki että hän ei tiedä vielä hakeeko tositarkoituksella vai ei.

Heureka. Koska miehet ovat huomanneet että tuota naista voi käväistä kuksaisemassa ja sitten dumpata sen kummemmin asiaa häpeämättä, kun kerta EI olla tositarkoituksella liikenteessä niin johan on suosittu nainen, tottakai. Saa varmaan paljon flirttejä ja vastauksia.

On minullakin muutama vastaus ja läjä flirttejä, mutta vahingossakaan yksikään ei ole sellaiselta mieheltä joka oikeasti olisi kiinnostunut kumppanuudesta tai edes asuisi lähimaillakaan. Kai se on turvallisempaa flirttailla jostain satojen km takaa, kun tietää ettei se pelleily eli flirtti johda kumminkaan mihinkään. Sitten on tietenkin taas yli- ja ali-ikäiset kimpussa niin kuin aina.

Kumma jos täältä löytää yhtään kukaan ketään!

• AP

Kun itse arvioin jonkun profiilin, en katso vain kuvaa, vaan sitä miten hlö on kuvaillut itsensä ja millaista hlöä hän etsii. Jos on pelkkää tyhjää tai yhdentekevyyksiä, kuten Lempiasiat: Sinä, Musiikkimaku: Kaikki käy, Kommentit: Laita rohkeasti viesti tulemaan, en pysty päättelemään henkilöstä mitään enkä oikein kiinnostu.

Jos profiilista käy vähän enemmän ilmi se, mistä hlö pitää ja mitä hän tekee vapaa-aikana ja töissä, annan 3 tai 4, vaikkei hlö olis ihan just mun makuun. 5 tulee sille mieleiselleni tyypille, joka kertoo itsestään jotain mielenkiintoista ja antaa fiksun ja luotettavan kuvan itsestään.

• mä olen ainakin niin ruma ja ällöttävä etten kelpaa kenellekkään. Vaikka ei ole kuin 7 kg ylipainoa niin siltin. ihmettelen vaan kun kaupunkilla kuljen niin siellä on pariskuntia kävelemässä jossa mies painaa ainakin 100kg ja nainen tuskin 70 kiloa. Monet miehet näyttää juopoilta niiden naisten rinnalla. Rahako sen ratkaisee et niil pulsun näköisillä täytyy olla paljon rahaa kun on hyvännäköinen nainen vierellä.?

• nnnnnnnnnnnnnnnnnn99

No katsohan ne ihmiset ovat joskus olleet laihempia. Ei kaikkien aviopuolisot heti jätä toista, kun painoa tulee. Taisit ymmärtää että kaikkia kadulla vastaantulevat pariskunnat ovat vasta tavanneita, vai ? Eihän se niin ole.

Olen mies 55 v / 180 cm / 107 kg

• w46jku

Ei, vaan niiltä puuttuu tuo säälittävä "mä olen ainakin niin ruma ja ällöttävä etten kelpaa kenellekkään" -ajattelutapa.

ja se että mies painaisi vaikka 120kg ei tarkoita että naisen tarvitsisi painaa yhtään enempää kuin 50-60kg.
      Valtaosahan tuollaisista pienistä naisista haluaa just tollasen ison miehen.

• tää on niin tätä

Öhöm. Painan 59 kg mutta en sanoisi itseäni pieneksi, sillä olen hivenen keskimittaa pidempi. Ei se paino ole ainoa pienuuden tai suuruuden mittari.

Ei voisi vähempää kiinnostaa joku joulupukki-tyyppinen ukko. Enkä jaksa kuvitella että "valtaosa" meistä "pienistä" naisista sellaisen miehen haluaa. Ei vaan saa muutakaan. Varsinkin jos on jo ikää eikä missään nimessä halua olla yksin, niin siinä on miehillä ne markkinat niin että he saavat valita mieleisensä naiset päältä.

Olen joskus miettinyt minäkin että asenteestako se on kiinni, että jos osaa olla tarpeeksi kusipäinen ämmä niin sitten pidetään ja ylistetään, koska kiltit hiirulaiset jäävät yksin tai sitten heitä hyväksikäytetään. En tiedä. Ehkä ne asenteelliset rotunaiset vain käyvät enemmän miehiä läpi että heillä on itsellään mistä valita.

• Jotain huomattua

Olen saanut aika vahvasti sen kuvan nettideitistä että täällä huonoimmassa asemassa ovat nuoret miehet ja vanhat naiset.

Nuoret miehet koska nuorilla naisilla on niin paljon kysyntää ja vanhat naiset koska vanhat miehet eivät heitä huoli vaan haluaisivat nuorempaa jne.

Tuo raja taitaa kulkea jossain tuolla 40-vuotiaana.

Toisaalta onhan selvä että tuskin nuori mies 20-35 haluaa alkaa tapailemaan 10 vuotta vanhempaa naista ellei kyseessä ole pelkkä seksi.

• itsekoettua

Kyllä se varmaankin menee jotensakkin noin, mutta minä olin 54v, kun
        pidin profiilia täällä suomi24 ja hakusassa suunnilleen omaa ikäluokkaa
        oleva mies.

Tapasin muutamia ja voin vain todeta, että oikein fiksuja ja sitä mitä
        itsestään kertoivat olivat. Yhden kanssa tavataan silloin tällöin ja se
        tuntuu hyvältä vaihtoehdolta tällähetkellä molenmille.

Jos haluaa, että on toivoa tutustua vastapuoleen, niin kannattaa olla suht
        realistinen joka-asiassa.

• vanha paska
        itsekoettua kirjoitti:

Kyllä se varmaankin menee jotensakkin noin, mutta minä olin 54v, kun
        pidin profiilia täällä suomi24 ja hakusassa suunnilleen omaa ikäluokkaa
        oleva mies.

Tapasin muutamia ja voin vain todeta, että oikein fiksuja ja sitä mitä
        itsestään kertoivat olivat. Yhden kanssa tavataan silloin tällöin ja se
        tuntuu hyvältä vaihtoehdolta tällähetkellä molenmille.

Jos haluaa, että on toivoa tutustua vastapuoleen, niin kannattaa olla suht
        realistinen joka-asiassa.

Mutta ankealta se silti tuntuu tyytyä siihen että mies käy vaan panemassa. Tulee paha olla ja miettii että mitä pahaa on tehnyt kun yli vuosikymmenen kestäneen suhteen jälkeen jätetään toisen naisen takia ja sitten ei kelpaa kellekään. Nelikymppisillä miehillä on naista tulossa heti kaikista ovista ja ikkunoista, ja samanikäisen naisen pitäisi tyytyä pelkkään panemiseen tai johonkin taataan vaikka olisi itse ihan yhtä hyvässä kunnossa kuin ikäisensä mies.

Turha tähän jäkättää että se on oikein että vanhempi nainen ei kelpaa kellekään kun nuorille naisille ei kelpaa kukaan. Itse kelpuutin pari mt-ongelmaista nuorena ja mitään niistä en kostunut muuta kuin jätetyksi tulemisen.

• itsekoettua
        vanha paska kirjoitti:

Mutta ankealta se silti tuntuu tyytyä siihen että mies käy vaan panemassa. Tulee paha olla ja miettii että mitä pahaa on tehnyt kun yli vuosikymmenen kestäneen suhteen jälkeen jätetään toisen naisen takia ja sitten ei kelpaa kellekään. Nelikymppisillä miehillä on naista tulossa heti kaikista ovista ja ikkunoista, ja samanikäisen naisen pitäisi tyytyä pelkkään panemiseen tai johonkin taataan vaikka olisi itse ihan yhtä hyvässä kunnossa kuin ikäisensä mies.

Turha tähän jäkättää että se on oikein että vanhempi nainen ei kelpaa kellekään kun nuorille naisille ei kelpaa kukaan. Itse kelpuutin pari mt-ongelmaista nuorena ja mitään niistä en kostunut muuta kuin jätetyksi tulemisen.

En ole sanonot, että käy vain panemassa, tosin ehkä tuosta kirjoituksestani
        sai sen kuvan. Kyllä me teemme kaikkea kivaa yhdessä viikonloppuisin,
        jolloin olemme yhdessä. Eikä sen takia pitäs paha olo tulla...

Olen ollut leski 6 vuotta. Miksi ei voi olla kuin kaksi vaihtoehtoa, joko muutetaan
        yhteen, tai sitten haetaan vain seksiä.

• vanha paska
        itsekoettua kirjoitti:

En ole sanonot, että käy vain panemassa, tosin ehkä tuosta kirjoituksestani
        sai sen kuvan. Kyllä me teemme kaikkea kivaa yhdessä viikonloppuisin,
        jolloin olemme yhdessä. Eikä sen takia pitäs paha olo tulla...

Olen ollut leski 6 vuotta. Miksi ei voi olla kuin kaksi vaihtoehtoa, joko muutetaan
        yhteen, tai sitten haetaan vain seksiä.

Ok. Itselleni ei ole oikein muuta tyrkytetty kuin noita panoreissuja. Ja minä haluaisin nimenomaan tuollaisen suhteen kuin sinulla, että tehdään kaikkea kivaa yhdessä. Kaikkea normaalia ja toisesta saa oikeasti välittää ja hän välittää sinusta. Ei siis pelkkää molemminpuolista hyväksikäyttöä.

Yhteen asumaan en itsekään halua. Ei jaksa enää niitä loputtomia kompromisseja eikä rahasta mäkättämistä.

• AP

Kävin nyt läpi monta sivua 41-51-vuotiaita vapaita miehiä omalta paikkakunnalta. Kaikki sellaisia, joilla on lapsia. Kuvallisia ja kuvattomia. Riippumatta siitä, onko profiilissa kuvaa tai omia mittoja (tai vaikka oma paino olisi 110 kg), ainakin 75 % miehistä etsii alle 70-kiloista naista, pituuden yläraja saattaa olla 180 cm. Pari mielenkiintoista löysin, kumpikin etsii alle 40-vuotiasta naista. Laitoin molemmille viestin, saa nähdä, kuinka käy.

• jawohl

Onnea yritykseen! Kyllä melkein vihaksi pisti kun tosiaankin aivan tavalliset duunaripulliaiset, lihavista laihoihin, ilmoittivat etsivänsä noin kymmenen vuotta itseään nuorempaa naista, hoikkaa. Tai sääliäkö pitäisi tuntea, siellä aikansa kärvistelevät nuorten naisten pilkattavana ja lopulta sitten ollaan niin pettyneitä ja katkeria koko naissukukunnalle. Eiköhän 45-vuotiaalle tavalliselle miehelle sopivin tulevakin kumppani ole noin 45-vuotias tavallinen nainen. Oma miesystäväni on kyllä minua kuusi vuotta vanhempi, mutta hän onkin poikkeus monin tavoin.
      Välillä, kun olin tauolla suhteesta, kävin tapaamassa paria 45-50-vuotiasta nettimiestä, jotka molemmat olivat ikäisekseen järkyttävän rupsahtaneita, siis vanhoja. Taitaa monessa profiilissa koettu oma nuorekkuus perustua lähinnä sisäiseen mutuun ja toiveajatteluun, sekä kymmenen vuotta vanhaan valokuvaan, pikemmin kuin todelliseen terveydentilaan ja kuntoon.

• 11+4

"Tai sääliäkö pitäisi tuntea, siellä aikansa kärvistelevät nuorten naisten pilkattavana ja lopulta sitten ollaan niin pettyneitä ja katkeria koko naissukukunnalle."

No, en tiedä ovatko jo ennen nuorten naisten vonkaamistakin katkeria ja naisvihamielisiä. Kuvittelevat kenties, että nuorempia naisia saa kohdella miten vaan? Sitä naisen kohtelua, mikä ei menis läpi yhdenkään yli 45 v naisen kohdalla, yritetään nuorempiin...

• sädesilmä

Laitoin minäkin aikoinani deittiviestiin ilmoituksen. Kuvanikin laitoin. Olen pyöreä ,senkin ilmoitin. KK. tuli tuhat katsojaa, sekä n. 50 treffipyyntöjä flirttejä.
      Itse silloin laitoin eräälle..miehelle, kenellä ei ainakaan ulkoisesri olisi ollut valinnanvaraa kenestäkään naisesta, mutta kirjoitus oli hyvin laadittu...vai sanoisinko laarittu..liirumareijjaa. Joten ei se kuvakaan tai texti anna ns. oikeaa "kuvaa" ihmisestä , ennenkuin toisen näkee ja juttelee hänen kanssaan.
      Onhan noita pöksymaakareita pilvin pimein niin meissä naisissa kuin miehissäkin. Joten minä ainakin elän "toivossa" nurkan takaa tulevassa , enkä deiteissä , Siellä on monet miehet/naiset samoissa kuvissa vuositolkulla vaikka minä olen ainakin erinäköinen kuin 2v. sitten. Ainakin pikkuisen.

• sama indeksi

Miehet ei tajua naisten painosta yhtään mitään. Mä olen piruuttani pyytänyt useasti miestä veikkaamaan painoani ja aina veikkaus on 10-15 kg alakanttiin. Eivätkä millään usko oikeaa painoani ennen kuin todistan sen. Myöntävät sitten kuvitelleensa minun painoisen olevan paljon suurempi.

No, mulla on lihastakin läskin alla ja sehän painaa. Mut mun painoindeksi on sama kuin sun ja käytän koon 38-40 vaatteita, tuskin olet mua paljon suurempi. Mua ei pidetä lihavana, niin miks suakaan? Mun mitat on kyllä vähän vähemmän kuin sun, mut tuskin muutamat sentit ympärysmitassa niin paljoa tekee.

• AP

"sama indeksi", kuinka pitkä olet? Mä oon 169 cm. Mulle menee alaosasta 42 ja yläosasta 44. Koko 38 ei mahtunut 10 kg kevyempänäkään.

• tähdetmerenyllä

Netissä haetaan kovilla kriteereillä ja just eikä melkein periaatteella.
      Kun katselee katukuvaa, niin siellä vilisee jos jonkinmoista paria.
      On lyhyttä pönäkkää / pikää hoikkeliinia ja näyttävät nuo toimeen
      tulevan keskenään.

Täällä jo muutamalla kilolla on niin negatiivinen vaikutus, että ei
      vaivauduta edes tapaamaan ja täten heivataan muuten ihana
      ihminen niine hyvineen.

Mikä sitten on tehnyt netti-deittailusta pilkun vääntöä. No, kun kukaan
      ei kiellä haaveilemasta, eikä se edes maksa mitään.

• hirvee läski

Mä olen mies ja mun farkkujen koko on 36. olenko mää läski?

• huuuu

Nooh miehillä on yleensä pienenpi takapuoli, tosin moni joka takaa katsottuna näyttää
        hoikalta, niin sitten riippuukin vyönpäällä oikea reppujen reppu.

• 27

Mun lahkeiden mitta on 36 ja vyötärö 32. Mies mitoilla lahje 32 ja vyötärö 38 piti itseään hoikkana, ja mua itselleen liian pullukkana :O.

Luulen, että sekä itselläni että ap:lla SUURET RINNAT ovat se syy miksi vaikutelma saattaa olla rehevä, pullukka jne. verrattaessa saman painoisiin naisiin (joilla esim a-kupin rinnat eli litteämpi etumus ja massa jakaantunut tasaisesti ympäri kroppaa).

Mulla on bmi normaalipainon rajoissa, silti kuulen tuo pullukottelua yms. En aio laihduttaa (olen jo nähnyt perheessäni anoreksian vaarat), rintojen pienennystä olen harkinnut ihan oman terveyteni vuoksi (niskavaivat etc).

Monien miesten käsitykset naisen kropasta (verrattuna omaansa esim) on todella kaukana todellisuudesta :(

• Rehevä_nainen45v

Aika omituiselta kyllä kuulostaa ap:n kokemus.
      Itselläni oli viime vuonna ilmoitus myös tuolla suomi24:n treffisivustolla ja siinä oli rehellisesti ilmoitettu että olen pyöreä. Vastauksia olen kyllä saanut todella monta (joo ja onhan siellä niitä seksin vonkaajia mukana valitettavasti). Profiilini oli kuvallinen, en tiedä vaikuttiko se sitten...Minä kyllä kannan omat kiloni hyvällä itsetunnolla eikä vatsamakkara tai pepun pyöreys ole haitannut! Olen estoton ja hyvin seksuaalinen eikä minua ainakaan haittaa jos miehellä on ylimääräisiä kiloja.Sairaalloinen lihavuus on sitten eri asia - siinä on terveys jo vaarassa.
      Kyllä se kokonaisuus ratkaisee kuitenkin!

• AP

Mulla on myös kuva profiilissa, Rehevä nainen_45v.

Noin 1/5 miehistä vastaa lähettämiini viesteihin.
        Itse vastaan lähes kaikkiin, paitsi törkeisiin.

En ajatellut ennen Suomi24:ään tuloani, että olisin häiritsevästi pyöreä. Toki olen kaiholla muistellut 5-10 kg kevyempiä aikojani, mutta en ole mitään suuria itsetunto-ongelmia kokenut. Mutta nyt alkaa tuntua pikkasen ikävältä.

• Mies_39
        AP kirjoitti:

Mulla on myös kuva profiilissa, Rehevä nainen_45v.

Noin 1/5 miehistä vastaa lähettämiini viesteihin.
        Itse vastaan lähes kaikkiin, paitsi törkeisiin.

En ajatellut ennen Suomi24:ään tuloani, että olisin häiritsevästi pyöreä. Toki olen kaiholla muistellut 5-10 kg kevyempiä aikojani, mutta en ole mitään suuria itsetunto-ongelmia kokenut. Mutta nyt alkaa tuntua pikkasen ikävältä.

Itse olen reilusti ylipainoinen ja pistän sen myös profiiliini. Mutta koska myös urheilen jonkin verran, niin kannan kiloni kunnialla. Muutama yhteydenotto on naisilta tullut, niin silloin ainakin tietää, että hyväksyy tuon painoasian. Onhan niitä naisillakin vaatimuksia esim. 180 pitkä (vaikka itse on 160 ja risat) ja kropan pitää olla urheilullinen tai hoikka (vaikka itse on pyöreä) jne. Mutta itse skippaan suosiolla tuollaiset profiilit, kun jokaisella on kuitenkin mieltymyksensä.

Mietin vaan, että miksi edes haluaisin tai miksi kukaan haluaa sellaista kumppania, että ei kelpaa tälle omana itsenään. Onhan sitä saannut itsekin välillä tylyä palautetta, mutta silloin se pitää vaan ohittaa ja jatkaa seuraavaan. Kuvaa en ole profiiliin laittanut, mutta muuten kylläkin kirjoittanut kunnon kuvaukset itsestäni. Kuvan olen lähettänyt pyydettäessä.

Itse valitsen mieluummin pyöreähkön naisen, kun pidän siitä, että vieressä on mieluummin pehmeä nainen kuin pelkkää luuta ja nahkaa. Onhan jokaisella mielessä, että millaisen kumppanin haluaa ja mielestäni siitä ei pidä pahastua, jos toiselle ei kelpaa jonkin ulkoisen seikan takia. Kyllä niitä sellaisiakin löytyy joille kelpaa, onneksi. Itselle kyllä ratkaisee luonne ja se miten viihtyy toisen seurassa huomattavasti enemmän kuin se, että minkä painoinen tai näköinen tämä on. Mieluummin lähden sokkotreffeille näkemättä kuvaa, jos juttu vaan muuten luistaa :)

Mutta ohjeena voisin sanoa, että vaikka on huono itsetunto (niinkuin isellänikin), niin sitä ei kannata näyttää tai antaa kuulua ulospäin. Se, että arvostat itseäsi ja olet ulospäinsuuntautunut ja hymyilevä antaa huomattavasti enemmän anteeksi kuin se, että sinulla olisi se 5-10kg vähemmän.

I

• AP
        Mies_39 kirjoitti:

Itse olen reilusti ylipainoinen ja pistän sen myös profiiliini. Mutta koska myös urheilen jonkin verran, niin kannan kiloni kunnialla. Muutama yhteydenotto on naisilta tullut, niin silloin ainakin tietää, että hyväksyy tuon painoasian. Onhan niitä naisillakin vaatimuksia esim. 180 pitkä (vaikka itse on 160 ja risat) ja kropan pitää olla urheilullinen tai hoikka (vaikka itse on pyöreä) jne. Mutta itse skippaan suosiolla tuollaiset profiilit, kun jokaisella on kuitenkin mieltymyksensä.

Mietin vaan, että miksi edes haluaisin tai miksi kukaan haluaa sellaista kumppania, että ei kelpaa tälle omana itsenään. Onhan sitä saannut itsekin välillä tylyä palautetta, mutta silloin se pitää vaan ohittaa ja jatkaa seuraavaan. Kuvaa en ole profiiliin laittanut, mutta muuten kylläkin kirjoittanut kunnon kuvaukset itsestäni. Kuvan olen lähettänyt pyydettäessä.

Itse valitsen mieluummin pyöreähkön naisen, kun pidän siitä, että vieressä on mieluummin pehmeä nainen kuin pelkkää luuta ja nahkaa. Onhan jokaisella mielessä, että millaisen kumppanin haluaa ja mielestäni siitä ei pidä pahastua, jos toiselle ei kelpaa jonkin ulkoisen seikan takia. Kyllä niitä sellaisiakin löytyy joille kelpaa, onneksi. Itselle kyllä ratkaisee luonne ja se miten viihtyy toisen seurassa huomattavasti enemmän kuin se, että minkä painoinen tai näköinen tämä on. Mieluummin lähden sokkotreffeille näkemättä kuvaa, jos juttu vaan muuten luistaa :)

Mutta ohjeena voisin sanoa, että vaikka on huono itsetunto (niinkuin isellänikin), niin sitä ei kannata näyttää tai antaa kuulua ulospäin. Se, että arvostat itseäsi ja olet ulospäinsuuntautunut ja hymyilevä antaa huomattavasti enemmän anteeksi kuin se, että sinulla olisi se 5-10kg vähemmän.

I

Mies_39, mulla ei mielestäni ole ollut huono itsetunto ja olen hyvinkin ulospäinsuuntautunut ja hymyilevä. Mietityttää lähinnä, että olenko ollut tästä kaikesta täysin epätietoinen aiemmin, onko todella paino niin tärkeä asia, että minua ei ylipainon takia niin helposti hyväksytä?

Viimeaikaiset kokemukset ovat osoittaneet, ettei näytä olevan helppoa edetä kirjoittelusta tapaamiseen. Neljä miestä on minulle ehdottanut tapaamista ja olen vastannut kyllä, tapaan mielelläni ja antanut vaihtoehtoja, milloin sopii. Yksikään miehistä ei ole sen jälkeen palannut asiaan. Tämä ei varmaan johdu ylipainostani (tai kuka sen tietää), vaan jostain muusta - mistä? Ovatko nämä miehet arkoja, päättämättömiä vai saamattomia? Vai kiusaavatko vaan?

• jawohl
        AP kirjoitti:

Mies_39, mulla ei mielestäni ole ollut huono itsetunto ja olen hyvinkin ulospäinsuuntautunut ja hymyilevä. Mietityttää lähinnä, että olenko ollut tästä kaikesta täysin epätietoinen aiemmin, onko todella paino niin tärkeä asia, että minua ei ylipainon takia niin helposti hyväksytä?

Viimeaikaiset kokemukset ovat osoittaneet, ettei näytä olevan helppoa edetä kirjoittelusta tapaamiseen. Neljä miestä on minulle ehdottanut tapaamista ja olen vastannut kyllä, tapaan mielelläni ja antanut vaihtoehtoja, milloin sopii. Yksikään miehistä ei ole sen jälkeen palannut asiaan. Tämä ei varmaan johdu ylipainostani (tai kuka sen tietää), vaan jostain muusta - mistä? Ovatko nämä miehet arkoja, päättämättömiä vai saamattomia? Vai kiusaavatko vaan?

Johtuu esim. siitä, että sarjadeittaavat ja heillä on ollut samanaikaisesti tapaamispyyntö vaikkapa 4 - 10:lle muullekin naiselle. Kokeilevat kepillä jäätä moniin suuntiin. Tai sitten et ole vaikuttanut tarpeeksi anteliaalta heti eka näkemisellä, sillä tavalla et ole ollut heidän "hakunsa kohde" nro 1.
        Jos rahkeissa riittää, voisit kokeilla Match.comia. Siellä ollaan enemmän tosissaan. Vastausryöpyn saisit Iskurista, by the way, riippuu mitä aspektia seurustelusta haluat painottaa..

• Mies_39
        AP kirjoitti:

Itse en edes välttämättä halua nähdä treffikumppanini kuvaa etukäteen, koska kuvasta saattaa muodostua paljon todellisuutta negatiivisempi tai positiivisempi vaikutelma. Eli haluan muodostaa näkemykseni ihan luonnossa, mitä mieltä toisesta olen.

En usko, että tuo paino on kynnyskysymys, koska miehet ovat kuitenkin alkaneet keskustelemaan kanssasi. Veikkaisin ennemminkin, että noilla miehillä on monta rautaa tulessa yhtä aikaa tai sitten mies voi olla varattu ja esiintyy vaan sinkkuna.

Itselläni on sellainen tapa, että tutustun kyllä keskustelun merkeissä useampaankin, mutta vien vain yhden kanssa kerrallaan jutun tapaamisasteelle. Koskaan ei ole kuitenkaan tapaamisesta tarvinnut kieltäytyä, kun sellaiseen on ollut mahdollisuus. Tähän mennessä on tosin tullut vaan yksi hyvä ystävä ja muutama mukava kaveri, mutta eihän sekään mitenkään huonosti ole :D

Mutta todellista syytähän on vaikea veikata. Vaikea sanoa ainakin näin, kun ei ole nähnyt kirjeen vaihtoasi miesten kanssa. Mutta onhan tietysti sellaisiakin miehiä, jotka ovat pelkästään ulkonäön/hoikkuuden tai muun vastaavan perään. Mutta kannattaako sellaisiin ihmisiin aikaa tuhlata, joille ulkonäkö on se tärkein? Ainakaan, jos haluaa muutakin kuin yhden yön seuraa.

Mutta törkeää joka tapauksessa lopettaa viestittely yht'äkkiä ilmoittamatta mitään syytä. Itsellekin on käynnyt niin ja parhaillaan jopa 3kk kirjoittelun jälkeen. Mutta ei kai tässä voi muuta kuin toivottaa onnea ja sitkeyttä sen hyvän miehen löytämiseen :)

• koht.toveri

Ei sun tarvitsekaan mitään masentua. Iso osa vapaista miehistä, jopa 45-55-ikäisistä, elättelee valtavia toiveita nuoresta vaimosta, uusista lapsista ja ties mitä höttöä. No siksi on ikäraha neljänkymmenen paikkeilla että vielä ko. naisen kanssa pääsisi isyyden onnea kokemaan ja näin nuori nainen olisi pysyvästi oma.
      Iällesi et mahda mitään. Olisiko itsetunnolle hyvää tekevää lähteä ulos kokeilemaan flaksia johonkin huvipaikkaan? Tai lähde lapsen kanssa tai ilman jääkiekkomatsiin.

• AP

Jawohl ja Mies_39, kiitos vinkeistänne!

• No heh...entäs se 30 kiloo? =))
      Olen sitä mieltä myös, että jos toisesta pitää oikeesti, niin ei ne ulkoiset seikat niin meinaa. Tietysti meitä on moneen junaan joka asiassa. On itsellänikin ollut joskus treffiprofiili ja jopa treffeillä käynyt olen. Se kun kolahtaa niin se kolahtaa. Kokemuksesta sanon, että voi kolahtaa, vaikka mitat ei ns. normilokerikkoon mee =))
      Ja sulle aloittaja...niin kuukausi on lyhyt aika mitata juuri mitään. Tsemppiä kuitenkin ja älä luovuta =D

• deft

Ihmetyksen aihe: 45-vuotias ja alle kouluikäinen lapsi.

Ja sitten asiaan...

Liikunnasta sen verran, että lapsen kanssa ehtinee liikkumaan, vai estääkö se lapsi liikkumista. En ymmärtänyt tätä.

Vastaus kysymykseesi: On. Kuten myös se, että vanhemmille miehille kelpaa vain itseään nuoremmat naiset. Mutta tämä nyt on tällaista yleistystä.
      Mielenkiintoinen muuten tuo sinun haarukkasi. Sen sisään kun mahtuu kokonaiset 12 vuotta. Ei siis sillä, että iällä olisi väliä, mutta yleistämällä saa mustankin muutettua valkoiseksi ja niin edelleen.
      Siinä missä miesten syrjäytyminen parisuhdemarkkinoilta voi johtua taloudellisista tai sosiaalisista statuksista (tai niiden puutteesta), naisessa ulkomuoto on se tärkein, mitä voi itse muuttaa.

• AP

deft, mitä ihmeellistä siinä on, jos 45-vuotiaalla on alle kouluikäinen lapsi? Kyllä niitä lapsia syntyy vanhemmillekin naisille, jopa 45-vuotiaille.

Oletko ikinä yrittänyt mennä juoksulenkille, kuntosalille tai jumppaan 5-6-vuotiaan lapsen kanssa? Jumppaan tai kuntosalille ei edes saa ottaa lapsia mukaan. Uiminenkaan ei käy liikunnasta, kun menee uimahalliin lapsen kanssa, joka osaa sukeltaa muttei uida - silloin on oltava koko ajan lastenaltaassa. Uipa siinä kilometri.

Käymme yhdessä ulkoilemassa, esim. pulkkamäessä ja luistelemassa tai kesällä pyöräilemässä, mutta ei se ole sama kuin itsekseen liikkuminen. Ei lasta voi pakottaa suorittamaan - häntä saattaa kävelylenkillä kiinnostaa välilä esim. lumikasaan kiipeäminen tai lintujen katselu.

Vai ajattelitko kenties, että jätän lapsen yksin kotiin ja lähden lenkille???? Vai mitä tässä nyt on ihmettelemistä???

12 vuotta voi tuntua isolta ikähaarukalta 29-vuotiaan näkökulmasta. Pariskunnilla on isompiakin ikäeroja. Sitä paitsi eihän siinä ole kuin muutama vuosi suuntaan ja toiseen, en ole hakemassa itseäni 12 vuotta vanhempaa tai 12 nuorempaa.

• deft
        AP kirjoitti:

deft, mitä ihmeellistä siinä on, jos 45-vuotiaalla on alle kouluikäinen lapsi? Kyllä niitä lapsia syntyy vanhemmillekin naisille, jopa 45-vuotiaille.

Oletko ikinä yrittänyt mennä juoksulenkille, kuntosalille tai jumppaan 5-6-vuotiaan lapsen kanssa? Jumppaan tai kuntosalille ei edes saa ottaa lapsia mukaan. Uiminenkaan ei käy liikunnasta, kun menee uimahalliin lapsen kanssa, joka osaa sukeltaa muttei uida - silloin on oltava koko ajan lastenaltaassa. Uipa siinä kilometri.

Käymme yhdessä ulkoilemassa, esim. pulkkamäessä ja luistelemassa tai kesällä pyöräilemässä, mutta ei se ole sama kuin itsekseen liikkuminen. Ei lasta voi pakottaa suorittamaan - häntä saattaa kävelylenkillä kiinnostaa välilä esim. lumikasaan kiipeäminen tai lintujen katselu.

Vai ajattelitko kenties, että jätän lapsen yksin kotiin ja lähden lenkille???? Vai mitä tässä nyt on ihmettelemistä???

12 vuotta voi tuntua isolta ikähaarukalta 29-vuotiaan näkökulmasta. Pariskunnilla on isompiakin ikäeroja. Sitä paitsi eihän siinä ole kuin muutama vuosi suuntaan ja toiseen, en ole hakemassa itseäni 12 vuotta vanhempaa tai 12 nuorempaa.

Niin, mitä ihmeellistä siinä on. En tiedä, ilmeisesti ei mitään koska tahdot puolustella omia valintojasi noinkin raivokkaasti.
        Olematta yhtään ikärasisti, ajattelin lähinnä sitä, että 45-vuotias olisi ehtinyt pitää itsensä sellaisessa kunnossa, ettei olisi tarvetta yht'äkkiä, juurikin yli nelikymppisenä, fyysisesti muuttaa itseään paremmin voivaksi.

Ja se mitä tarkoitin lapsen kanssa liikkumisella, käsitti nimenomaan leikkimisen ja "riehumisen". Harvemmin kuulee, ettei lapsen kanssa liikkuessa tule...noh...liikuttua. Ehkä mä vain tunnen sitten yleisesti ottaen liikunnallisempia vanhempia, jotka ovat sitä mieltä että lapsen kanssa liikkuminen käy kuntoilusta. Tiedä häntä...

"Vai ajattelitko kenties, että jätän lapsen yksin kotiin ja lähden lenkille???? Vai mitä tässä nyt on ihmettelemistä???"
        En ajatellut mitään tällaista. Ilmeisesti en tuonut itseäni ilmi tarpeeksi selvästi kun se noin kovasti kirvoitti kielenkantoja.

"12 vuotta voi tuntua isolta ikähaarukalta 29-vuotiaan näkökulmasta. Pariskunnilla on isompiakin ikäeroja. Sitä paitsi eihän siinä ole kuin muutama vuosi suuntaan ja toiseen, en ole hakemassa itseäni 12 vuotta vanhempaa tai 12 nuorempaa."
        Kieltämättä...tuntuu se isolta ikähaarukalta. Tai vaihtoehtoisesti siltä, että tietämättä sen haun kohteena olevan elämäntilannetta/-kokemuksia tahtoo pitää mahdollisimman montaa vaihtoehtoa auki.
        Tiedät varmaankin paremmin oman ikäisesti miesten tilanteet ja siksi on parempi pitää ikähaarukkaa laveana.

• AP
        deft kirjoitti:

Niin, mitä ihmeellistä siinä on. En tiedä, ilmeisesti ei mitään koska tahdot puolustella omia valintojasi noinkin raivokkaasti.
        Olematta yhtään ikärasisti, ajattelin lähinnä sitä, että 45-vuotias olisi ehtinyt pitää itsensä sellaisessa kunnossa, ettei olisi tarvetta yht'äkkiä, juurikin yli nelikymppisenä, fyysisesti muuttaa itseään paremmin voivaksi.

Ja se mitä tarkoitin lapsen kanssa liikkumisella, käsitti nimenomaan leikkimisen ja "riehumisen". Harvemmin kuulee, ettei lapsen kanssa liikkuessa tule...noh...liikuttua. Ehkä mä vain tunnen sitten yleisesti ottaen liikunnallisempia vanhempia, jotka ovat sitä mieltä että lapsen kanssa liikkuminen käy kuntoilusta. Tiedä häntä...

"Vai ajattelitko kenties, että jätän lapsen yksin kotiin ja lähden lenkille???? Vai mitä tässä nyt on ihmettelemistä???"
        En ajatellut mitään tällaista. Ilmeisesti en tuonut itseäni ilmi tarpeeksi selvästi kun se noin kovasti kirvoitti kielenkantoja.

"12 vuotta voi tuntua isolta ikähaarukalta 29-vuotiaan näkökulmasta. Pariskunnilla on isompiakin ikäeroja. Sitä paitsi eihän siinä ole kuin muutama vuosi suuntaan ja toiseen, en ole hakemassa itseäni 12 vuotta vanhempaa tai 12 nuorempaa."
        Kieltämättä...tuntuu se isolta ikähaarukalta. Tai vaihtoehtoisesti siltä, että tietämättä sen haun kohteena olevan elämäntilannetta/-kokemuksia tahtoo pitää mahdollisimman montaa vaihtoehtoa auki.
        Tiedät varmaankin paremmin oman ikäisesti miesten tilanteet ja siksi on parempi pitää ikähaarukkaa laveana.

deft, kirjoitit "Olematta yhtään ikärasisti, ajattelin lähinnä sitä, että 45-vuotias olisi ehtinyt pitää itsensä sellaisessa kunnossa, ettei olisi tarvetta yht'äkkiä, juurikin yli nelikymppisenä, fyysisesti muuttaa itseään paremmin voivaksi."

Olenko jossain kohtaa kirjoittanut, että olen fyysisesti huonostivoiva? Se, että olen lievästi ylipainoinen, ei tarkoita, että olen kaikinpuolin huonossa kunnossa. Luitko ollenkaan, mitä olen kirjoittanut aiemmin? Olen fyysisesti terve, syön terveellisesti, liikun niin paljon kuin ehdin (1. viikolla kerran kävelylenkki ja kerran sali ja 2. viikolla kerran sali ja 3 kertaa lenkki näiden lisäksi lapsen kanssa liikkumista kotitöitä), mutta tämä liikunta ei riitä, jos haluan laihtua ne ylimääräiset 5-10 kg. 45-vuotiaan naisen aineenvaihdunta on kuitenkin jo huomattavasti hitaampi kuin 29-vuotiaan miehen.

Sekö tekee minusta vähemmän liikunnallisen kuin sinun tuntemasi lapsiperheet, että en koe lapsen kanssa liikkumista kuntoiluksi?

Alkuperäisen kirjoitukseni pointti oli se, että miehet näyttävät laittavan ilmoituksiin naisille tarkan painorajan, riippumatta siitä, minkä verran he itse painavat. Ja että näinkin pieni ylipaino tuntuu olevan suuri haitta tässä tilanteessa, vaikka en ole asiasta tajunnut aikaisemmin huolestua juuri siksi, että olen fyysisesti terve ja kuntotestausten mukaankin suht hyvässä kunnossa.

• lihava urheilullinen

Tähän on kyllä pakko kommentoida kuten AP.

Pienen lapsen kanssa ei todellakaan liikuta aerobisella tasolla. Lasta ei voi pakottaa juoksemaan, eikä aikuisen haluamat touhuamiset ja reuhuamiset lasta aina kiinnosta. Meilläkin juostaan kotona asuntoa ympäri, jahdataan ja ollaan hippaa, rymytään. Se ei kuitenkaan riitä jos laihtua haluaa. Olen opettanut lapsen pienestä pitäen liikkumaan. Joka päivä käyty kävelylenkillä ja heti 1-2 vuotiaana kun lapsi osasi vakaasti kävellä ja juosta, pakotin hänet pois rattaista istumasta. Lopulta hän ei edes halunnut olla passiivisena rattaissa kuten muut ikäisensä.

Heti kun lapselle kasvoi riittävästi omaa tahtoa, hän kieltäytyi "lenkkeilemästä" kanssani. Halusi leikkipuistoon kiipeilemään ja laskemaan liukumäkeä ja hiekkakakkuja tekemään. Vaikka lenkkeily olikin ollut pääosin sitä, että lapsi könysi pusikoissa tien vieressä ja minä vahdin ettei sotkeudu koirankakkoihin, sekin oli minun kannaltani parempi kuin leikkipuistossa seisoskeleminen.

Uimahalleista minulla on sama kokemus kuin AP:llä. Eli lillun typeränä lastenaltaassa vahtimassa. Uimarannalla sama juttu. Oikeastaan ainoa liikunta jota voi lapsen kanssa harrastaa on sisällä stepperin polkeminen, tanssi ja jumppa. Tylsää pitkän päälle. Kaipaan ulkoilmaa.

Kun itse harrastin nettideittailua, mittani olivat 172/ 80. Vyötärö oli tosi kapea verrattuna muuhun kroppaan, eli en ollut "omena".Tein rivakan tunnin kävelylenkin joka päivä ja uin 1-2 km viikossa. Jumppasin kotona pari kertaa viikossa. Lisäksi lapsen kanssa ulkoilu, kävely ja "reuhuaminen." Tein ruokakauppamatkat (edestakaisin 2km) ja valtaosan muistakin alle 8km. matkoista kävellen = hyötyliikuntaa. Kuntotestien ja lääkärin valvonnassa tehdyn rasitus- EKG:n mukaan kuntoni oli ylipainosta huolimatta normaali/keskitasoa. Verenpaine matala, verensokeri matala, kaikki veriarvot ok.

Valitettavasti pidän syömisestä sen verran paljon, että en halunnut ryhtyä nälkäkuurille sen vuoksi että en netissä päässyt juuri lainkaan treffeille painoni vuoksi. Läski on läski, vaikka harrastaisi kuinka paljon liikuntaa. Livessä sain kyllä positiivista huomiota miehiltä ja esim. baarissa tanssin 2-4 tuntia putkeen ja vielä sen jälkeen kävelin baarista 3km kotiin korkokengissä. Huono kunto? Mutta koska en paina alle 65kg, minulla on saumaa vain lihaviin miehiin, jotka yleensä eivät harrasta muuta liikuntaa kuin penkkiurheilua. Tuttavapiirissäni on sen sijaan useita ylipainosiia naisia, jotka harrastavat erittäin aktiivisesti montaa lajia. Minua ei haittaa miehen ylipaino mutta haluan että mies käy kanssani lenkillä. Eräskin mies vain istui viikonloput katsomassa viikon aikana TV:stä tallennettuja ohjelmia, eikä lähtenyt edes kävelylle kanssani. Ainoa "liikunta" jota hän harrasti oli autoon ja sieltä pois käveleminen. Oli ns. laiha läski. Ja kehtasi vittuilla koko ajan minullle painostani ja vaihtoikin minut sitten hoikkaan naiseen.

Että tällaiset "katkerat" kokemukset.

• lisäys edell.
        lihava urheilullinen kirjoitti:

Pienen lapsen kanssa ei todellakaan liikuta aerobisella tasolla. Lasta ei voi pakottaa juoksemaan, eikä aikuisen haluamat touhuamiset ja reuhuamiset lasta aina kiinnosta. Meilläkin juostaan kotona asuntoa ympäri, jahdataan ja ollaan hippaa, rymytään. Se ei kuitenkaan riitä jos laihtua haluaa. Olen opettanut lapsen pienestä pitäen liikkumaan. Joka päivä käyty kävelylenkillä ja heti 1-2 vuotiaana kun lapsi osasi vakaasti kävellä ja juosta, pakotin hänet pois rattaista istumasta. Lopulta hän ei edes halunnut olla passiivisena rattaissa kuten muut ikäisensä.

Heti kun lapselle kasvoi riittävästi omaa tahtoa, hän kieltäytyi "lenkkeilemästä" kanssani. Halusi leikkipuistoon kiipeilemään ja laskemaan liukumäkeä ja hiekkakakkuja tekemään. Vaikka lenkkeily olikin ollut pääosin sitä, että lapsi könysi pusikoissa tien vieressä ja minä vahdin ettei sotkeudu koirankakkoihin, sekin oli minun kannaltani parempi kuin leikkipuistossa seisoskeleminen.

Uimahalleista minulla on sama kokemus kuin AP:llä. Eli lillun typeränä lastenaltaassa vahtimassa. Uimarannalla sama juttu. Oikeastaan ainoa liikunta jota voi lapsen kanssa harrastaa on sisällä stepperin polkeminen, tanssi ja jumppa. Tylsää pitkän päälle. Kaipaan ulkoilmaa.

Kun itse harrastin nettideittailua, mittani olivat 172/ 80. Vyötärö oli tosi kapea verrattuna muuhun kroppaan, eli en ollut "omena".Tein rivakan tunnin kävelylenkin joka päivä ja uin 1-2 km viikossa. Jumppasin kotona pari kertaa viikossa. Lisäksi lapsen kanssa ulkoilu, kävely ja "reuhuaminen." Tein ruokakauppamatkat (edestakaisin 2km) ja valtaosan muistakin alle 8km. matkoista kävellen = hyötyliikuntaa. Kuntotestien ja lääkärin valvonnassa tehdyn rasitus- EKG:n mukaan kuntoni oli ylipainosta huolimatta normaali/keskitasoa. Verenpaine matala, verensokeri matala, kaikki veriarvot ok.

Valitettavasti pidän syömisestä sen verran paljon, että en halunnut ryhtyä nälkäkuurille sen vuoksi että en netissä päässyt juuri lainkaan treffeille painoni vuoksi. Läski on läski, vaikka harrastaisi kuinka paljon liikuntaa. Livessä sain kyllä positiivista huomiota miehiltä ja esim. baarissa tanssin 2-4 tuntia putkeen ja vielä sen jälkeen kävelin baarista 3km kotiin korkokengissä. Huono kunto? Mutta koska en paina alle 65kg, minulla on saumaa vain lihaviin miehiin, jotka yleensä eivät harrasta muuta liikuntaa kuin penkkiurheilua. Tuttavapiirissäni on sen sijaan useita ylipainosiia naisia, jotka harrastavat erittäin aktiivisesti montaa lajia. Minua ei haittaa miehen ylipaino mutta haluan että mies käy kanssani lenkillä. Eräskin mies vain istui viikonloput katsomassa viikon aikana TV:stä tallennettuja ohjelmia, eikä lähtenyt edes kävelylle kanssani. Ainoa "liikunta" jota hän harrasti oli autoon ja sieltä pois käveleminen. Oli ns. laiha läski. Ja kehtasi vittuilla koko ajan minullle painostani ja vaihtoikin minut sitten hoikkaan naiseen.

Ja pakko vielä lisätä, että minulla oli pitkään tod paha penikkatauti jaloissa liiallisen liikunnan vuoksi - veri vain veti lenkille. Vaan ei se painoa tiputtanut se liikunta siltikään.

• AP

Kiitos, kiitos lihava urheilullinen, kohtalotoverini! On niin uskomatonta, kuinka jotkut pitävät itsestään selvänä, että jos on muutama kilo ylipainoa, ei voi harrastaa liikuntaa, vaan on sohvalla makaava laiska syöppö. Mä en ehdi sohvalla makailemaan. Työpäivän jälkeen haettuani lapsen hoidosta, istun klo 17:n jja 21:30:n välillä usein vain päivällisen ja lapsen iltapalan ajan.

Ja ihan samoin kuin lihava urheilullinen, minäkään en ole kiinnostunut miehistä, jotka eivät lähtisi kanssani lenkille. Vaikka olisivat kuinka hoikkia.

• .....

Täällä saa lukea koko ajan, kuinka miehet, pääasiassa, puolustelevat kumppanin painoihannettaan terveydellä, hyvinvoinnilla ja jaksamisella yms, ei siis olla pinnallisia ;).

Olen itse pyöreä, äitini on pyöreä, mummoni on pyöreä (ja virkeä lähes 100 v) - lienee kaikki suvun naiset. Kuntoilu on tullut äidinmaidosta (mummo puhuu vieläkin naisvoimistelun puolesta ;)), ei mitään fyysisiä vaivoja PAINOSTA JOHTUEN.

Nautin elämästäni, johon kuuluu sekä urheilua että hyvää ruokaa. En voi huonosti, olen terve. Olen silti liian lihava nettimarkkinoille (yleistäen). Se on ok. Toivoisin vain, että miehet ei vetäis tuota terveys-aspektia perustelukseen näyttääkseen jotenkin vähemmän pinnallisilta tms.

Ja itselleni tosiaan "kelpaisi" saman kokoluokan mies, mutta saman koko luokan miehille olen liian lihava. Painolla/kooolla ei ole itselleni väliä, saa olla hoikka tai roteva yms.

• 11+1=13
        AP kirjoitti:

Pakko nyt hieman kommentoida näitä kirjoituksiasi.

Minulla on kolme lasta, ja aina olen voinut harrastaa liikuntaa. Jumpata voi vaikka kotona, jos vain viitsii. Osta kahvakuula ja hyppynaru, niin ei tarvitse selitellä, ettei lapsen kanssa voi liikkua.

Samoin kai lapsesi osaa ajaa pyörällä? Laita lapsi pyöräilemaan ja juokse tai kävele itse vieressä. Näin pääset pitkällekin lenkille. Ja opeta lapsesi uimaan, niin pääset itsekin uimaan sen kilometrin. Teet samalla suuren palveluksen lapsellesi, kun hän oppii uimaan.

Ei millään pahalla, mutta hieman näissä jutuissasi on selittelyn makua. Petät vain itseäsi, kun selittelet kaikenlaista maan ja taivaan väliltä. Kukaan ei liho, jos ruokavalio on kunnossa, et edes sinä. Silloin riittää muuten vähempikin liikunta, kun syö vain sen verran kuin kuluttaa. Eli niinä 4 päivänä, kun lapsi on isällään, ehdit harrastaa liikuntaakin vaikka kuinka paljon. Ja kun opettelet vaikka ravitsemusterapeutin avulla katsomaan, mitä suuhusi pistät ja kuinka paljon, saat tehtyä todellisen elämäntapamuutoksen.

Terv. äiti minäkin ja vielä kilpirauhasen vajaatoimintaa sairastava, silti hoikka ja urheilullinen

• turha elämä mulla

Mulla on ollut 3 vuotta ilmoitus ja en ole koskaan saanut yhtäkään vastausta. Ruma naamaisen miehen on turha haaveilla treffeistä ikinä!

• Kumma juttu

Epäreilua,eikös vaan.Mutta ei meillä hoikilla miehillä ole minkäänlaisia mahkuja muhkeampiin tyttöihin, nimittäin käytännöllisesti katsoen kaikissa tuhdimpien neitosten treffihauissa miähen pitää olla myös tanakka . On se niin väärin!!!

• p:suti

Se on pi-run väärin, kun kukaan ei löydä ketään ja sitten jää aikaa naukua
      täällä, mutta oon huomannu, ettei sekään auta.

• jaa

Itselläni oli profiilissa ruumiinrakenteena "pyöreä", ei kuvaa ja yhteydenottoja kyllä tuli niin että postilaatikko täyttyi ennen kuin kerkisin kaikkii edes vastata. Yhteydenottoja tuli myös miehiltä joiden ihannekumppanille oli määritelty maksimi painoksi 60kg.

Mutta joo, ikäähän minulta löytyy vasta 20 vuotta...

• outoo on...

Minäkin nuorempi kuin ap, ja pyöreämpikin kuin ap, ja saan yhteydenottoja miehiltä joiden kriteerien mukaan olen kumppaniksi heille liian painava. Ihmettelenkin miksi ne mulle sitten vastaa???? En ole niille vastannut takaisin, kun en tosiaankaan ole heidän kriteeriensä mukainen.

• muhkee4444

Kyllä mä olen kelvannut.... sekä nuoremmille että vanhemmille miehille... Johtuen ehkä siitä, että moni on ihastunut hymyilevään kasvokuvaani :) Itse olen mielestäni aivan tavallisen näköinen.
      Tällä hetkellä tapailen 49v miestä ja itse olen 40v ja XL-kokoinen, rinnat on kiinteät D-kupit ja niistä monet tykkää ;)

Eli vastaus on, että lihavampikin kelpaa kunhan on asenne ja luonne kohdallaan.

• AP

Okei, olen mäkin nyt saanut jo aika monta vastausta, vaan ei ole mikään treffeiksi asti edennyt. Eikä tässä nyt auta edes mun E-kupin kauniit rinnat :-)

Lähinnä ihmettelen sitä, että suurin osa miehistä laittaa sen painorajoituksen ilmoitukseensa. Just katselin yhtä, joka oli 178 cm pitkä, painoi 97 kg ja naisille painorajoitus oli 63 kg. Monilla naisilla ei ole painorajoitusta miehille tai se on 110 tai 120 kg.

Kun itse olen laittanut viestejä miehille, en ole saanut kuin yhden vastauksen. Ja tämäkin mies on nyt lakannut kirjoittamasta.

Paras siis vaan odotella miesten yhteydenottoja, kun lähettämistäni viesteistä seuraa vain pettymyksiä.

• Mitä sitten?
        AP kirjoitti:

Okei, olen mäkin nyt saanut jo aika monta vastausta, vaan ei ole mikään treffeiksi asti edennyt. Eikä tässä nyt auta edes mun E-kupin kauniit rinnat :-)

Lähinnä ihmettelen sitä, että suurin osa miehistä laittaa sen painorajoituksen ilmoitukseensa. Just katselin yhtä, joka oli 178 cm pitkä, painoi 97 kg ja naisille painorajoitus oli 63 kg. Monilla naisilla ei ole painorajoitusta miehille tai se on 110 tai 120 kg.

Kun itse olen laittanut viestejä miehille, en ole saanut kuin yhden vastauksen. Ja tämäkin mies on nyt lakannut kirjoittamasta.

Paras siis vaan odotella miesten yhteydenottoja, kun lähettämistäni viesteistä seuraa vain pettymyksiä.

Laittavathan naisetkin miehille pituusrajoituksen ja liian lyhyet ei kelpaa.

Painolle sentään on jotain tehtävissä. Pituudelle ei.

• mies ilman naista

Mulle ainakin luonne merkkaa enemmän kuin mikään muu. Aika sama siis mikä on tis.sien koko tai per..seen leveys loppujen lopuksi kun siihen luonteeseen tutustutaan ja siitä näkee tuleeko toimeen toisen kanssa. Vaan eipä mulle kukaan koskaan vastaile.

• Vhh
      • AP

Siitä voidaan olla monta mieltä, mikä on paras tapa pudottaa kiloja. Melkein millä vaan dieetillä kilot lähtee, mutta useimmiten ne tulevat takaisin. Vhh:n linkin takaa löytyi juttu naisesta, joka oli pudottanut 70 kg. Sellaisen ylipainon kertymiseen tarvitaan todella vääränlaiset elämäntavat. Kuitenkin hänellä oli vielä 10 kg ylipainoa. Veikkaan, että nuo viimeiset 10 kg eivät lähde enää yhtä helposti nyt kun elämäntavat ovat jo kunnossa ja elimistö alkaa tottua.

itse en voisi noudattaa vhh:ta loppuikääni, koska siitä seuraa mulle niin paha ummetus (olen kokeillut). En muutenkaan syö huonoja hiilareita runsaasti. Aamuisin kyllä usein syön kaurapuuroa, mutta leipää todella vähän. Lounaalla en juuri koskaan ota pastaa, riisiä tai perunaa, vaan ainoastaan salaattia ja kalaa tai lihaa. Illalla kotona syön pojan kanssa tavallista suomalaista kotiruokaa, mutta silloinkin perunoita (laitan usein lohkoperunoita uunissa ja niiden kanssa juureksia, perunamuussiinkiin laitan aina myös porkkanaa tms.) ja pastaa kohtuudella, riisiä en juuri koskaan.

Mun pitäisi oppia syömään vielä pienempiä annoksia.ja saada aikaa liikkua enemmän. En usko, että syömäni ruuan laadussa on sinänsä hirveesti korjattavaa.

• gesundheit
        AP kirjoitti:

Siitä voidaan olla monta mieltä, mikä on paras tapa pudottaa kiloja. Melkein millä vaan dieetillä kilot lähtee, mutta useimmiten ne tulevat takaisin. Vhh:n linkin takaa löytyi juttu naisesta, joka oli pudottanut 70 kg. Sellaisen ylipainon kertymiseen tarvitaan todella vääränlaiset elämäntavat. Kuitenkin hänellä oli vielä 10 kg ylipainoa. Veikkaan, että nuo viimeiset 10 kg eivät lähde enää yhtä helposti nyt kun elämäntavat ovat jo kunnossa ja elimistö alkaa tottua.

itse en voisi noudattaa vhh:ta loppuikääni, koska siitä seuraa mulle niin paha ummetus (olen kokeillut). En muutenkaan syö huonoja hiilareita runsaasti. Aamuisin kyllä usein syön kaurapuuroa, mutta leipää todella vähän. Lounaalla en juuri koskaan ota pastaa, riisiä tai perunaa, vaan ainoastaan salaattia ja kalaa tai lihaa. Illalla kotona syön pojan kanssa tavallista suomalaista kotiruokaa, mutta silloinkin perunoita (laitan usein lohkoperunoita uunissa ja niiden kanssa juureksia, perunamuussiinkiin laitan aina myös porkkanaa tms.) ja pastaa kohtuudella, riisiä en juuri koskaan.

Mun pitäisi oppia syömään vielä pienempiä annoksia.ja saada aikaa liikkua enemmän. En usko, että syömäni ruuan laadussa on sinänsä hirveesti korjattavaa.

Useimmat henkilöt (miehet), jotka täällä sinulle viisaudensanojaan jakavat, syövät itse epäterveellisemmin ja "lihottavammin" kuin sinä ikinä. Ja juovat epäterveellisemmin. Jois on geeniarvonnassa saanut "läpipaskon" aineenvaihdunnan, niin mikäpä sitä on pyöreille naisille naureskellessa, jos itse pistelee vaikka perhepizzan silloin tällöin ja pysyy aina urheilullisen hoikkana.
        Monilla suomalaisilla geneettisesti on taipumus rasvavarastojen kerryttämiseen, ja nämä ovat niitä joiden esivanhemmat selvisivät nälkävuosista hengissä, laihojen tuupertuessa. Kyllä aloittaja elintavoiltasi olet aivan hienosti asiasi hoitanut. Parikymppisistä miehistä ei ole meille keski-ikäisille äideille neuvojiksi. Jos nuori mies on lihava, se on surullista ja valitettavaa, ja kyse on ihan muista jutuista kuin meillä leideillä : )

• Sanotaan totuus
        gesundheit kirjoitti:

Useimmat henkilöt (miehet), jotka täällä sinulle viisaudensanojaan jakavat, syövät itse epäterveellisemmin ja "lihottavammin" kuin sinä ikinä. Ja juovat epäterveellisemmin. Jois on geeniarvonnassa saanut "läpipaskon" aineenvaihdunnan, niin mikäpä sitä on pyöreille naisille naureskellessa, jos itse pistelee vaikka perhepizzan silloin tällöin ja pysyy aina urheilullisen hoikkana.
        Monilla suomalaisilla geneettisesti on taipumus rasvavarastojen kerryttämiseen, ja nämä ovat niitä joiden esivanhemmat selvisivät nälkävuosista hengissä, laihojen tuupertuessa. Kyllä aloittaja elintavoiltasi olet aivan hienosti asiasi hoitanut. Parikymppisistä miehistä ei ole meille keski-ikäisille äideille neuvojiksi. Jos nuori mies on lihava, se on surullista ja valitettavaa, ja kyse on ihan muista jutuista kuin meillä leideillä : )

Keski-ikäiset naiset tänne sepittelee kaikenlaisia tarinoita siitä, miten heidän läskiytensä on mukamas geenien syytä ja keski-ikäisenä on pakko näyttää ihratynnyriltä. Sitten vielä uskovat omiin satuihinsa. Kyllä ne teidän hyllyvät pyllynne ovat ihan omaa syytänne. Normaalimitoissa pysyminen on todella helppoa, jos vain ihmisellä on vähänkin itsekuria. Jos ei ole itsekuria, niin silloin laardiperseet tietenkin valitsevat itsepetoksen.

• AP
        Sanotaan totuus kirjoitti:

Keski-ikäiset naiset tänne sepittelee kaikenlaisia tarinoita siitä, miten heidän läskiytensä on mukamas geenien syytä ja keski-ikäisenä on pakko näyttää ihratynnyriltä. Sitten vielä uskovat omiin satuihinsa. Kyllä ne teidän hyllyvät pyllynne ovat ihan omaa syytänne. Normaalimitoissa pysyminen on todella helppoa, jos vain ihmisellä on vähänkin itsekuria. Jos ei ole itsekuria, niin silloin laardiperseet tietenkin valitsevat itsepetoksen.

"Sanotaan totuus", minulla on 5-10 kg ylimääräistä kiloa, pylly ei hylly enkä näytä ihratynnyriltä. Laardiperse-nimitykset voit pitää sisälläsi.

• damnit
        Sanotaan totuus kirjoitti:

Minkä ikäinen olet, Sanotaan totuus? Mistähän johtuu että kaikilla luonnonkansoilla nuoret naiset ja miehet ovat hoikkia, keski-ikäiset miehet lihaksikkaita ja äidiksi tulleet naiset kasvattavat rinnat, perseen ja vähän mahaa? Puuttuva itsekuri siis syynä, selvä!

• Vhh
        AP kirjoitti:

Illallinen on se ongelma johon homma kohdallasi kaatuu: perunaa, perunamuusia... Nämä nostavat insuliinin taivaisiin mikä aiheuttaa hiilareiden ja rasvojen varastoitumisen rasvasoluihin, yhtä hyvin voisit käyttää sokeria. Vhh:n idea on se, että vältetään insuliinipiikkejä jolloin lihominen estyy. Korvaa peruna esim. kukkakaalilla.

Kuurimaiset "dieetit" eivät ikinä toimi pitkäkestoisesti vaan vaaditaan pysyvä muutos ruokavalioon. Jos on ummetusta, lisää kuitua. Se nyt ei vaan toimi että teet homman puolittain. Joko sitoudut tiukkaan ruokavalioon tai opit hyväksymään lisäkilosi.

• AP
        Vhh kirjoitti:

Illallinen on se ongelma johon homma kohdallasi kaatuu: perunaa, perunamuusia... Nämä nostavat insuliinin taivaisiin mikä aiheuttaa hiilareiden ja rasvojen varastoitumisen rasvasoluihin, yhtä hyvin voisit käyttää sokeria. Vhh:n idea on se, että vältetään insuliinipiikkejä jolloin lihominen estyy. Korvaa peruna esim. kukkakaalilla.

Kuurimaiset "dieetit" eivät ikinä toimi pitkäkestoisesti vaan vaaditaan pysyvä muutos ruokavalioon. Jos on ummetusta, lisää kuitua. Se nyt ei vaan toimi että teet homman puolittain. Joko sitoudut tiukkaan ruokavalioon tai opit hyväksymään lisäkilosi.

Vhh, miten niitä kuituja lisätään vhh:lla, kun ei voi syödä kokojyväviljaa? Kasviksista ja hedelmistä saatavat kuidut eivät mulle riitä. Pojalle pitää joka iltaa laittaa ruokaa, joten helpointa on syödä samaa. Tänä iltana kun poika ei ollut kotona, söin illalliseksi munakkaan ja kasviksia.

• Vhh25
        AP kirjoitti:

Vhh, miten niitä kuituja lisätään vhh:lla, kun ei voi syödä kokojyväviljaa? Kasviksista ja hedelmistä saatavat kuidut eivät mulle riitä. Pojalle pitää joka iltaa laittaa ruokaa, joten helpointa on syödä samaa. Tänä iltana kun poika ei ollut kotona, söin illalliseksi munakkaan ja kasviksia.

Kokeilepa ummetukseen sitten pellavansiemenöljyä kuidun sijasta. Kylmäpuristettua tietysti. Se on samalla hyvä omega-3:n lähde.

Liikunta: 5 krt/vk 1,5-2h juoksua maastossa (ei kovalla alustalla tai nivelet menevät) nousujohtoisesti kunnon mukaan. Aluksi voi välillä kävellä ja vauhti tietysti kunnon mukaan mutta liikunnan pitää olla aerobista ja pitkäkestoista. Talvellakin voi juosta kovalla hangella tai hiihtää.

Viljat, peruna ja sokeri pois ja tilalle monipuolisesti eri rasvoja (ei omega-6) ja proteiinia.

Kuten sanoin, homma täytyy ottaa tosissaan ja tehdä se mitä vaaditaan tai sitten elää niiden kilojen kanssa. Tsemppiä!

• AP
        Vhh25 kirjoitti:

Kokeilepa ummetukseen sitten pellavansiemenöljyä kuidun sijasta. Kylmäpuristettua tietysti. Se on samalla hyvä omega-3:n lähde.

Liikunta: 5 krt/vk 1,5-2h juoksua maastossa (ei kovalla alustalla tai nivelet menevät) nousujohtoisesti kunnon mukaan. Aluksi voi välillä kävellä ja vauhti tietysti kunnon mukaan mutta liikunnan pitää olla aerobista ja pitkäkestoista. Talvellakin voi juosta kovalla hangella tai hiihtää.

Viljat, peruna ja sokeri pois ja tilalle monipuolisesti eri rasvoja (ei omega-6) ja proteiinia.

Kuten sanoin, homma täytyy ottaa tosissaan ja tehdä se mitä vaaditaan tai sitten elää niiden kilojen kanssa. Tsemppiä!

Vhh25, et tainnut lukea aiempia viestejäni? Ongelmani on, että en millään pysty juoksemaan 1,5- 2h viisi kertaa viikossa. Poikani on isällään 4 vrk kahden viikon jaksolla. Noina neljänä iltana voin käydä lenkillä tai salilla, mutta joku ilta noistakin voi jäädä väliin, koska niinä iltoina teen ylitöitä ja hoida asioita, joita en voi tehdä poikani kanssa. Lisäksi voin tehdä yhden 45 minuutin lenkin poikani viikottaisen liikuntaharrastuksen aikana ja voin liikkua yhdessä poikani kanssa, mutta sehän ei vastaa 1,5 - 2 tunnin juoksulenkkiä.

En ole kuntoilijana vasta-alkaja, vaikka moni täällä tuntuu niin ajattelevan. En ole sohvaperuna, joka makaa ja syö pizzoja ja suklaata illasta toiseen.

• Vhh
        AP kirjoitti:

Vhh25, et tainnut lukea aiempia viestejäni? Ongelmani on, että en millään pysty juoksemaan 1,5- 2h viisi kertaa viikossa. Poikani on isällään 4 vrk kahden viikon jaksolla. Noina neljänä iltana voin käydä lenkillä tai salilla, mutta joku ilta noistakin voi jäädä väliin, koska niinä iltoina teen ylitöitä ja hoida asioita, joita en voi tehdä poikani kanssa. Lisäksi voin tehdä yhden 45 minuutin lenkin poikani viikottaisen liikuntaharrastuksen aikana ja voin liikkua yhdessä poikani kanssa, mutta sehän ei vastaa 1,5 - 2 tunnin juoksulenkkiä.

En ole kuntoilijana vasta-alkaja, vaikka moni täällä tuntuu niin ajattelevan. En ole sohvaperuna, joka makaa ja syö pizzoja ja suklaata illasta toiseen.

Kiperä tilanne liikunnan suhteen ellet saa lapsellesi hoitajaa vähäksi aikaa. Mielestäni paras mitä voit tehdä on jättää hiilarit pois paitsi ne mitä tulevat hedelmistä ja vihanneksista ja sitten pellavansiemenöljyä tai muuta ummetukseen. Tätä voit ainakin kokeilla.

• lkajrtbi0atbu
        AP kirjoitti:

"Sanotaan totuus", minulla on 5-10 kg ylimääräistä kiloa, pylly ei hylly enkä näytä ihratynnyriltä. Laardiperse-nimitykset voit pitää sisälläsi.

Jep, ja on tässä ihmisillä (varsinkin naisilla) muitakin prioriteettejä suunnata itsekuriaan kuin kropan timminä pitäminen. Tosi köyhiä ja rasittavia ne, jotka suuntaavat kaiken mielenkiintonsa kropan huippukunnossa pitämiseen.

• yksin kotona

Onkos Raumalla vapaita naisia. Vaikka sit pyöreitäkin? Mä en pelkää pyöreitä naisia meinaan.

• 39-v sinkkumies

Ongelma on pikemminkin siinä, että katselet miehiä, joilla taipumusta asettaa kumppanille tiukat vaatimuskriteerit. Jos profiilissa ei ole kiteytettynä muuta annettavaa, kuin paino ja rinnan ympärysmitat, sellaiset ilmoitukset kannattaa unohtaa jo alkuunsa...

Mitä tulee painoindeksiin ja lievään ylipainoon, so what ?! Itse olen painoindeksillä mitattuna lievästi ylipainoinen, mutta siitä huolimatta ei tuo ole menoa tähänkään asti haitannut. Kuitenkin syön terveellisesti, en juo saati edes tupakoi. Vaikka en ole himourheilija, tykkään ulkoilla ja kuntoilla ihan omaksi iloksi päälle normaali hyötyliikunta.

Toisaalta, enpä ole aikoihin nettideittiä kokeillut, kun edellisellä kerralla meni koko touhusta mielenkiinto kokonaan.

Mitä tulee ruokavalioon, unohda kaikki "ismit", dietit ja poppakonstit. Ihan perusruualla, marjoilla ja vihanneksilla pärjää hyvin, ja ne ovat taatusti terveellisempiä kuin mitkään keinotekoiset aineet ja ikuinen laihduttaminen. Pienet korjaukset ruokavalioon aiheuttavat pidemmällä aikavälillä pysyviä muutoksia, sen sijaan että mennään sillä perinteisellä jojo-paasto-masokismiotteella...

• Nooh,,,

ei 5-10kg ylipaino ole syy kelpaamiseen. Netissä nyt vaan kaikki korostuu ja
      siihen kuuluu ihan kaikki seikat. Koulutuksesta kengän-numeroon.

Tosielämässä tuolla painolla, ei ole höykäsen pöläyksen väliä, jos muuten
      on ajatusmaailma kohillaan ja pitää samankaltaisista asioista.

Voihan sitä ihan rauhassa rajata kritterit pilkulleen ja hohhaila yksinäisyyttään,
      vaikkapa maailman tappiin asti.

• jyrkkä ei läskille

10 kg ylipainoa lyhyellä naisella on jo todella paljon ylipainoa, näkyy aivan varmasti olemuksessa ja liikumisessa, ota molempiin käsiin vesiämpärit, jotka ovat reilut puolillaan vettä täynnä ja lähde kävelemään! Toteat itse, miten raskasta on, pistää huhottamaan pienikin ylämäki ja väsyttää, tekis mieli vaan olla paikalla ja syödä jotakin.

• AP
        jyrkkä ei läskille kirjoitti:

10 kg ylipainoa lyhyellä naisella on jo todella paljon ylipainoa, näkyy aivan varmasti olemuksessa ja liikumisessa, ota molempiin käsiin vesiämpärit, jotka ovat reilut puolillaan vettä täynnä ja lähde kävelemään! Toteat itse, miten raskasta on, pistää huhottamaan pienikin ylämäki ja väsyttää, tekis mieli vaan olla paikalla ja syödä jotakin.

Onko 169 cm lyhyt? Painoindeksini on siis 26,3. Minun tarvitsisi laihtua 4 kg, jotta painoindeksini olis 24,9, mikä on normaalipainon yläraja. Olen kuitenkin ollut 10 kg kevyempikin, joten heitin, että ylipainoa on 5 - 10 kg. Totta kai se näkyy - ei liikkumisessa, mutta mitoissa kuitenkin. Vyötärö ei ole niin kapea, että olisin enää tiimalasimitoissa, kuten ennen.

• damnit
        jyrkkä ei läskille kirjoitti:

Meillä äideillä on jokapäiväisissä arjen askareissa sangen kehittyneet lihakset. Veikkaan että sen paremmin aloittajalle kuin minullekaan ei tekisi tiukkaa pistellä se mäki ylös vaikka täysien sankkojen kanssa, mitenkähän kävisi laihalle tupakoitsijalle siinä?

• Ei pulleroille

Totta hemmetissä ei kelpaa!

Miksi ottaisin jotain pyöreää tai muhkumpaa jos itse olen täysin jotain muuta (en kuitenkaan hoikka laiheliini).

Vaikka tarjolla ei olisikaan hoikempaa naista niin miksi tyytyä pyöreään joka ei saa itseään edes muuttamaan itseään varten elämäntapojaan?

Ulos, ylös ja lenkille siitä, marsmars!

valitettavan moni nuorikin nykynainen Suomessa vain lihoo ja lihoo. Osa on suorastaan luovuttanut tai tyyli on se että syödään ja sitten käydään pari hikilenkkiä tai hikijumppaa.

Minulle ainakin kehon koostumus naisella on paljon tärkeämpi kuin ne muodot tai se luonnollinen biologian sanelema kauneus.

Niille kun ihminen itse ei voi mitään, mutta kehon koostumukselle voi, joten SE KERTOO LUONTEESTA (tai sen puutteesta).

• AP

Tutkimuksen mukaan 15–64-vuotiaista miehistä 58 prosenttia ja naisista 43 prosenttia oli ylipainoisia (painoindeksi, BMI ≥25 kg/m2), mikä vastaa suunnilleen edellisen vuoden tasoa.

http://www.thl.fi/fi_FI/web/fi/tiedote?id=25833

Miehistä siis suurempi osa on ylipainoisia kuin naisista.

Näiden lisäksi on paljon miehiä ja naisia, jotka ovat keskivartalolihavia, mutta eivät ylipainoisia. Painoindeksi ei kerro kaikkea. Niin kuin ei minunkaan kehoni koostumusta.

• .
        AP kirjoitti:

Tutkimuksen mukaan 15–64-vuotiaista miehistä 58 prosenttia ja naisista 43 prosenttia oli ylipainoisia (painoindeksi, BMI ≥25 kg/m2), mikä vastaa suunnilleen edellisen vuoden tasoa.

http://www.thl.fi/fi_FI/web/fi/tiedote?id=25833

Miehistä siis suurempi osa on ylipainoisia kuin naisista.

Näiden lisäksi on paljon miehiä ja naisia, jotka ovat keskivartalolihavia, mutta eivät ylipainoisia. Painoindeksi ei kerro kaikkea. Niin kuin ei minunkaan kehoni koostumusta.

Unohda nyt hyvä ihminen painoindeksit, ne ei kerro mitään, naisten painoindeksi on laadittu siltä pohjalta, että tilastot kaunistuu ja feministit tykkkää lopputuloksesta, miesten lihasmassa vaihtelee erittäin suuresti, eikä indeksit huomio sitä. Kaikki vähänkin liikuntaa ja urheilua harrastavat menevät ylipainon puolelle, vaikka ovat oikeastaan hoikkia. Mene tekemään luotettava tutkimus itse, lähin kauppakeskus on hyvä paikka, tai ravintola, niin näet miten paljon enemmän on sairaanlihavia naisia.

• AP
        . kirjoitti:

Unohda nyt hyvä ihminen painoindeksit, ne ei kerro mitään, naisten painoindeksi on laadittu siltä pohjalta, että tilastot kaunistuu ja feministit tykkkää lopputuloksesta, miesten lihasmassa vaihtelee erittäin suuresti, eikä indeksit huomio sitä. Kaikki vähänkin liikuntaa ja urheilua harrastavat menevät ylipainon puolelle, vaikka ovat oikeastaan hoikkia. Mene tekemään luotettava tutkimus itse, lähin kauppakeskus on hyvä paikka, tai ravintola, niin näet miten paljon enemmän on sairaanlihavia naisia.

Ai jaa, no sithän mä olen hoikka, kun kaikki vähänkin liikuntaa ja urheilua harrastavat ovat sun mielestä hoikkia. Valitettavasti en oikeasti ole hoikka, vaan pikkasen pyöreä, mutta en kuitenkin pursuava tai hyllyvä - ehkä johtuu sitten siitä liikunnasta, joka kuuluu elämääni, vaikken juuri nyt elämäntilanteestani johtuen pysty liikkumaan niin paljon kuin haluaisin.

Sitä paitsi miksi alat puhua sairaanlihavista ihmisistä, ei sairaalloinen lihavuus ollut tämän keskustelun aihe???

• isomyy2
        . kirjoitti:

Kyllä naistenkin lihasmassa vaihtelee suuresti, ja ruumiinrakenne. Haluaisinpa nähdä todellisen selvityksen siitä, kuinka suuri prosentti miehistä on ylipainoisiksi luokiteltuja lihasmassan takia, siis hoikkia. Todellisuudessa ehkä peräti 10 %, sama juttu lienee naisissa? Maratoonarimiehethän ovat urheilijoita, ja kevyitä pituuteensa nähden, samoin muut kestävyyslajien harrastajat, eikö?
        Muutaman vuoden takaiset normaalipainotaulukot myönsivät normaalipainostatuksen naisilla BMI 27:aan asti sen perusteella, että amerikkalaisten suurten vakuutusyhtiöiden kuolinsyytilastoissa ei ollut vielä mitään nousua tällä lievän ylipainon tasolla. Olikohan kyse nimenomaan keski-ikäisistä naisista, näin muistelen lukeneeni. Nuorelle naiselle em. on liikapainoa, olen samaa mieltä. Sairaanlihavat miehet arvatenkin löhöävät kotisohvillaan, kulkevat triangelia työ-auto-koti, siksi et heitä ole tavannut.

• lkjhgfcvbnm,
        isomyy2 kirjoitti:

Kyllä naistenkin lihasmassa vaihtelee suuresti, ja ruumiinrakenne. Haluaisinpa nähdä todellisen selvityksen siitä, kuinka suuri prosentti miehistä on ylipainoisiksi luokiteltuja lihasmassan takia, siis hoikkia. Todellisuudessa ehkä peräti 10 %, sama juttu lienee naisissa? Maratoonarimiehethän ovat urheilijoita, ja kevyitä pituuteensa nähden, samoin muut kestävyyslajien harrastajat, eikö?
        Muutaman vuoden takaiset normaalipainotaulukot myönsivät normaalipainostatuksen naisilla BMI 27:aan asti sen perusteella, että amerikkalaisten suurten vakuutusyhtiöiden kuolinsyytilastoissa ei ollut vielä mitään nousua tällä lievän ylipainon tasolla. Olikohan kyse nimenomaan keski-ikäisistä naisista, näin muistelen lukeneeni. Nuorelle naiselle em. on liikapainoa, olen samaa mieltä. Sairaanlihavat miehet arvatenkin löhöävät kotisohvillaan, kulkevat triangelia työ-auto-koti, siksi et heitä ole tavannut.

Naisten lihasmassa vaihtelee huomattavasti vähemmän kuin miesten, nainen ei saa lihaksiaan kasvamaan samalla lailla. Vanha tunnettu tosiasia on, että esim. suomen mm tason jääkiekon pelaajat ovat taulukoiden mukaan ylipainoisia, vaikka useimmat ovat hoikkia, kun pelivarusteet riisutaan, lisäksi vielä kuntopuoleen enemmän panostaneita.

• wishwish

Vaahdotkaa te lapsettomat kaksikymppiset vaan rauhassa läskisotaa ja ihrainhoa keskenään. Ihan vapaasti. Me perheelliset jo hieman osaamme arvioida mikä elämässä on oleellista ja mikä ei.
      Ehkä oleellisinta meille ei ole vertailla itseään miesten ikiomien suosikkifilmien teinitähtiin ja rääkätä itseään saavuttaakseen jotakin, mitä ei kuitenkaan voi saavuttaa.
      Elämä on oihan hyvää BMI 26:ssakin. Minulle.
      Kukin eläköön oman elämänsä mahdollisimman hyvin omia henkilökohtaisia arvojaan vastaavasti. Ja jättäköön eri malliset lähimmäiset elämään omaa elämäänsä rauhassa, jos ei yhtään mitään hyvää sanottavaa löydy.

• haluutietää

Mitenkäs( työ) laihat nyt täällä joudatte neuvoja antamaan, eikös teidät viedä
      hyppysistä. Jaa,,, vai eikös se sittenkään ole tae onneen ?...

• tiatoo

Kireä, kärttyisä, omaan sporttiseen egoonsa keskittynyt henkilö jää myös yksin.

• eikö niin

Kyllä kelpaa mut pyöreälle naiselle ei kelpaa ketään. Ei edes hiukan pyöreä mies, joten turha mutista. Tai kelpaa jos mies on rikas!

• Mul on nälkä

Tänne yksi pieni pyöreä näkkileipä.

• puupäät

Missään ei oo niin täydellisiä ihmisiä ja kovia jeesustelijoita, kuin netti elämässä.

• 13+6

En ole lukenut ketjun sataa postausta, joten saatan vain toistaa jotain jo sanottua, mutta kuitenkin.

Näin miehenä joka on treffit-osiossa hetken pörrännyt, niin sanoisin, että paino kannattaa ilmoittaa. Mikäli ruumiinrakenteena on "pyöreä" ja kuvassa vain kasvot, jää väkisin hieman arveluttamaan. Naisilla kun on tapana pistää ruumiinrakenteeksensa "normaali" vaikka ovat jo hyvän matkaa pyöreän puolella, ja pyöreä kun aletaan puhua jo merkittävästä ylipainosta. Niitäkin toki on, jotka merkitsevät rakenteensa oikein.

5-10 kiloa ylimääräistä ei vielä mielestäni ole mikään este, ja ihmettelen muutenkin miksi naiset latovat aina puutteellisia tietoja itsestään profiiliin. Monesti ei laiteta edes pituutta, joskus vain pituus ilman painoa tai ruumiinrakennetta jne..

Mielestäni tällaisella pimittämisellä ammutaan vain omaan nilkkaan, ja kun ne jossain vaiheessa välttämättä tulevat ilmi niin mielestäni niiden on sama olla tiedossa jo alusta asti. Viestejä voi tulla vähemmän, mutta mistä lähtien määrä on ollut laadun tae? Ei mukavat tavismiehetkään saa jatkuvasti viestejä naisilta, itse olen tainnut 3kk aikana saada kolmelta.

Tsemppiä kuitenkin, kaikille on ottajansa kunhan pelataan alusta asti rehellisesti ja avoimesti eikä pimitetä mahdollisia huonoja kortteja, kuten ei niitä hyviäkään :)

• Piupa

Kyllä se pyöreä/ylipainoinen nainen kelpaa, kunhan malttaa ootella. Tai ehkä tähän pitäisi sanoa vielä, että realiteetit kannattaa ottaa kuitenkin huomioon... tuskin se atleettinen aktiiviurheilija välittää siitä pyöreästä, koska se pyöreys kertoo, että yhteisiä kiinnostuksen kohteita tuskin löytyy ja jos sellasta kuitenkin hakee, ei kannata pidätellä henkeään ootellessa. Mutta kuten muutkin on sanoneet, kannattaa se koko kropan kuva laittaa, painoa taas ei (minusta), koska ihmisillä on aivan älyttömät käsitykset siitä miltä vaikkapa 165cm nainen näyttää eri kilojen kanssa....

Alle kouluikäisen lapsen äitinä on varmaan hankala löytää mitään saumaa yksin tehtävälle liikunnalle, mutta entä jos se liikkuminen tapahtuisi yhdessä sen lapsen kanssa? Sehän olisi parasta kaikille osapuolille. Nyt käyt jo luistelemassa, mutta onhan sitä rankempaakin olemassa. Vaikkapa laskettelu. Tai menette pulkkamäkeen missä äitikin laskee ja kiskoo sen pulkan lapsi kyydissä rinnettä ylös? Äiti-lapsi-jumppaan? Uimaan, missä itelläs olisi vaikka painot nilkoissa ja käsissä? Niitä painoja voi kyllä pitää arkisissakin askareissa päällä. Ja sanelukone, mihin posmotat rehellisesti joka ikisen suupalan. Äideillä kun on kummallinen käsitys siitä, etteivät he syö juuri mitään, mutta napsivat ruokaa kaiken aikaa laittaessaan sitä lapselle, sitten kun syödään ja jos lapsi ei kaikkea jaksakaan tms. Äkkiä siitä sitten kertyy kaloreita ihan huomaamatta.

• tähtönentyllerö

Niille kelpaa vain kymmenen vuotta nuorempi, kaunis, hoikka blondi.

• Arvelu_vain

Ehkäpä kyse ei ole ollenkaan painostasi. Tuli mieleen, että tuon ikäluokan miehille alle kouluikäinen lapsi voi olla este. Saattaa olla jo omat lapset teinejä tai aikuisia eikä haluta tai jakseta noin pienen lapsen kanssa enää touhuta. Kyllähän se aika paljon rajoittaa elämää.

• Jelena

Unohda laihdutus - ja alat nauttia elämästä miehistä ja seksistä :) Pyöreille naisille riittää kysyntää..treffiä löytyy vaikka joka viikolle. Ole ylpeä itsestäsi ja muodoista. Miehet on ihan hulluina iso rintaisiin naisiin. Pää pystyyn, ja pilkettä silmiin ... tsemppiä.

• AP

Itse asiaassa viestejä on tullut viime aikoina melko paljon. Johtuneeko keväästä vai mistä lie.

Olen ollut muutamilla treffeillä, mutta vielä ei ole kolahtanut. Jotkut eivät halua tavata ollenkaan, kirjoittelevat vaan.

Mullakin toi kevät on kai vaikuttanut hormoneihin sen verran, että tekis mieli heittäytyä vaikka seksisuhteeseen, kun ei "tositarkoituksella" löydy. Nuoria vonkaajia riittää, mutta kyllä ne taitaa olla vaan haaveilijoita.

• Poikamies 39-v

"Olen 45-vuotias nainen ja mulla on ollut profiili Suomi24-Treffeissä kuukauden verran. En ilmoita profiilissani painoani, sillä olen lievästi ylipainoinen, painoindeksi 26,3 ja mitat 106-85-104 cm."

Ei kai lievä ylipaino voi aiheuttaa tuollaista stressiä ?! Aika luonnollista, että paino vaihtelee jossain määrin, eikä painoa pidä ottaa liian vakavasti. Kaikki eivät ole samasta puusta repäisty.

Jos on uskomista iltapäivä- ja naistenlehtiin, meillä Suomessa suurin osa naisista on kokoajan laihdutuskuurilla: joulun jälkeen pitää laihduttaa, pääsiäisen jälkeen on päästävä rantakuntoon, kesän jälkeen on taas laihdutettava, jne. Ympyrä pyörii iloisen orjallisesti :)

"Onko näin, että 39-51-vuotiaille miehille kelpaavat vain hoikat ja korkeintaan normaalipainoiset naiset?"

Eiköhän se riipu ihan siitä, millaisten miesten kanssa olet vvuorovaikutuksessa. Ihan samalla lailla tämä homma toimii myös miesten kohdalla, kun osa naisista kuolaa vain niiden anorektikkojen tai kansikuvapoikien perään. Jos ilmoituksessa mainitset olevasi lievästi ylipainoinen, moni tulkitsee sen välittömästi liikalihavuudeksi tuntematta ihmisen ruumiinrakennetta tai edes liikkumistottumuksia.

• maatuska3

Hei, olen aiemmin kommentoinut toiseen ketjuun "päässeeni" treffeille pitkän tumman miehen kanssa. Taisin käyttää myös termejä komea ja hoikka, no tuo hoikka saunassa paljastui kylläkin parahultaiseksi keskivartalokummuksi. Anyway tässä sitä mitoissa 166 cm ja 73 kg seurustelua aloitellaan. Siis ap:lle rohkaisuksi. Miten menee aloittaja, joko on keväthuumaa liikkeellä?
      Oma paino hassua kyllä laski kaksi kiloa parissa päivässä viikonlopputapaamisen jälkeen. Rakkaus laihduttaa, sydänsurut lihottavat, noin miehille tiedoksi meidän naisten ihmeellisestä maailmasta.

• minä myös ??

Suomi24:ssa ei voi olla kyse pelkästä painosta. Minun painoindeksi on 22 ja taisin saada yhden viestin suomalaiselta mieheltä ja pari ulkomaalaisilta, vaikka profiilini oli kuvallisena siellä pitkään. Minä en ole ruma nainen. Työelämässä olen. Hyvät tulot on, joten miehen ei tarvitse pelätä joutuvansa elättäjäksikään. En tiedä, millä perusteella miehet valitsevat naisia. Mutta minä en ollut yllättynyt. Olen aina saanut kokea, että minussa on jotain, jota supisuomalainen mies kammoksuu. Nyt tapailen ulkomaalaistaustaista suomalaista miestä, jonka löysin muualta kuin suomi24:sta.
      Ehkä minäkin sitten olen liian paksu suomalaisein mittakaavan mukaan.

• kuolleet treffit

Suomi24:ssä miehet eivät valitse naisia millään perusteella. Itselläni ollut pari vuotta ilmoitus ja välillä on pitkiä kausia ettei tule vastauksia ollenkaan.

Itsekin vastailin aikoinaan miesten ilmoituksiin, mutta kun ei vastausta saanut ikinä lopetin heidän häiritsemisensä. Ja kun siellä on ne samat naamat edelleen, niin en jaksa niitä enää käydä katsastamassa kerran kuussa läpi kaikkia kymmentä ikäluokkaa kuten aiemmin tein.

Oma painoindeksini on noin 21 tai alle ja naama keskinkertainen tavallinen lärvi mikä suomalaisilla yleensä on. Harrastukset sellaisia että samoista asioista kiinnostuneita luulisi löytyvän pilvin pimein, mutta harvemmin tämän seudun miehet edes vierailevat profiilissani.

• nappuli

En ole huomannut miesten haluavan vain hoikkia naisia. Itse pyöreä ja muodoistani iloinen. Eli ei tarvitse antaa laihdutusvinkkejä, kiitos.

Minulla myös treffiseuraa tarjolla vaihtelevasti; kevään tullen selvästi vilkastunut. Itse en ole mitenkään aktiivinen osapuoli ollut nettitreffailussa koskaan, elämä on tietokoneen ulkopuolella. Profiilini on ollut kiva lisä muuhun seuraelämään.

Tosin nyt olen tavannut useamman kerran miestä, joka saa perhosia vatsaan... Hän jo ottanut oman profiilinsa pois ja minäkin harkitsen samaa liikettä...

Mukavaa treffikevättä kaikille, niin hoikille kuin pyöreillekin.

• AP

Enpä sitten tiedä, mikä minun profiilissani on vikana, jos ei pyöreyteni. Olen käynyt joillakin treffeillä, mutta suurin osa miehistä on ollut täydellisen epäsopivia, ihan eri aaltopituudella, ikuisia poikamiehiä tai itsekseen höpöttäviä.

Ne miehet, jotka profiilin perusteella vaikuttavat kaikkein mielenkiintoisimmilta, ovat asettaneet hakukriteerikseen mm. tarkan painorajan, esim. 45-65 kg, joillain yläraja on jopa 59 kg. Tai sitten minun ikäiseni kiinnostavat miehet ovat laittaneet yläikärajaksi esim. 40 vuotta. Nämä samat miehet varmaan laittavat minut torjuttujen listalle käytyäni katsomassa heidän profiilejaan. Jo 18 miestä on torjunut profiilini.

Työpaikallani on noin 40 miestä. Heistä varmaan 70 % on sellaisia, joita treffailisin mielummin kuin yhtäkään Suomi24:n kautta tapaamaani miestä. Työpaikan miehet vaan ovat varattuja, enkä nyt muutenkaan "kuormasta söisi". En tiedä, miksi Suomi24:n kautta sitten kohdalleni osuu vain näitä epäsopivia.

Joskus 2 kk sitten Suomi24 treffit jotenkin vilkaistui, mutta viime aikoina viestiliikenne on minun kohdallani lähes täysin hiipunut, eikä profiilianiakaan käydä enää katsomassa niin usein. Otin profiilini hetkeksi pois noin 1,5 kk sitten - silloin olin 15 henkilön suosikki. Palautin profiilin viikon kuluttua - sen jälkeen on on ollutkin aika hiljaista ja olen enää 4 henkilön suosikki, eikä minulla ole aavistustakaan, keitä he ovat.

Tähän mennessä olen oppinut, että sopivalla miehellä on todennäköisesti lapsia ja hän on asunut aikaisemmassa elämässään naisen kanssa useita vuosia.

• maatuska3

Kyllä se kultakimpalekin vielä "ui liiveihin" jonkin ajan päästä. Huomioithan, että "ihannekumppani" on tällainen kuvitteellinen käsite niin kuin täydellinen rakkauskin. Eli vaikka kaljuuntuva, terveysongelmista kärsivä keski-ikäinen mies pitääkin ihannekumppaninaan itseään paljon nuorempaa, hoikkaa naista, on 75 - 90 %:sti hänen mahdotonta saada sitä mistä unelmoi. Tästä voisi joku dosentti tehdä tutkimuksen, että missä määrin s24-treffien miesten seuranhakutoive toteutuu IRL. Heikosti, siitä olen varma. Lähinnä vopi pitää surkeana vitsinä ruman, työttömän, ylipainoisen miehen toivetta kymmenen vuotta nuoremmasta, hoikasta naisesta. eikö?
      Eli jos kiinnostut jostakusta, laita viesti äläkä jää liikaa suurennuslasilla tavaamaan sitä ihannekumppani-kohtaa.
      Treffeillä olet tavannut edustavan otoksen tarjonnasta. Suurin osa pyörii täällä "loppuikänsä" eikä kelpaa kellekään pitkään suhteeseen. Äsken eronneita kannattaa yrittää, ei poikamiehiä, noin vihjeenä, kuten huomasit itsekin. Ja ravintolassa sinut olisi jo isketty moneen kertaan tässä ajassa.

• AP

Mitähän ne on ne sellaiset Helsingin ravintolat, jossa 45-vuotias nainen tapaa ikäisiään juuri eronneita miehiä? Mä en niitä paikkoja tunne. Käyn aika harvoin ulkona. Jos menen ravintolaan muuten kuin syömään, silloin menen katsomaan jotain bändiä. Keikoilla miehet keskittyvät bändiin, eivät naisiin. Ja keikan jälkeen lähdetään himaan. En ole innostunut humppapaikoista, enkä usko, että niistä löytäisinkään samalla aaltopituudella olevaa miestä.

Olen laittanut viestejä kiinnostaville miehille - noin 75 % ei vastaa mitään. Ja sit tuntuu olevan aika paljon niitä, jotka vain kirjoittelevat - tapaaminen ei onnistu ikinä. Tai sit kun ollaan jo sovittu päivä, muttei aikaa, niin mies lakkaa kirjoittamasta.

• maatuska3

Miten ehdotonta sinun on pysytellä pääkaupunkiseudulla? Olinpaikkasi selittää "kaiken", Helsinki/Uusimaa on Suomen yh-tiheintä naistihentymää, tilastollisesti. Eniten yksinhuoltajaisiä on saman tilaston mukaan Kainuussa :
      Jos voisit kuvitella radikaalia elämänmuutosta, ja työllistymistä, suosittelen keskisuomalaisia, pohjalaisia ja ylipäätään minkä muun tahansa maakunnan miehiä. Vain me pirkanmaalaiset äidit olemme yhtä tukalasti kilpailtuja : ) tai siis jos samassa kaupungissa on runsaasti vapaita kaikenikäisiä lapsettomia naisia tarjolla (Hesassakin), niin kysyntä suuntautuu heihin luonnollisesti.

• AP

En ole yksinhuoltaja. Minulla on yhteishuoltajuus poikani isän kanssa ja minusta on ehdottoman tärkeää, että poika saa elää sellaisessa paikassa, että voi olla säännöllisesti kummankin vanhempansa kanssa. Koko elämäni on täällä: työ, sukulaiset ja ystävät.

• Kelpaa!! Mutta siinä on vain yks juttu että pyöreille naisille mun ikäluokassa 30-35 pitäisi miehen olla 195cm hoikka ja urheilullinen. Eli se siitä vaatimuksista!!

• 12+3=15

Pakko nyt hieman kommentoida näitä kirjoituksiasi.

Ei millään pahalla, mutta hieman näissä jutuissasi on selittelyn makua. Petät vain itseäsi, kun selittelet kaikenlaista maan ja taivaan väliltä. Et muka ehdi liikkumaan lapsesi vuoksi ja selittelet pyöreyttäsi osittain sillä, että joudut laittamaan lapsellesi ruokaa etkä voi syödä sitä, mitä sinä haluaisit.Oletko ajatellut, että laittaisit sekä itsellesi että lapsellesi terveellistä ruokaa ja söisit sitä vain sen verran kuin tarvitset? Syö vaikka ennen ruokaa omena ja juo lasillinen vettä, jos tuntuu siltä, että ruokahalu ei pysy kurissa. Ja yleisesti ottaen: opettele itsehillintää.

Tosiasia on, että kukaan ei liho, jos ruokavalio on kunnossa, et edes sinä. Ja kun ruokavalio on kunnossa, silloin riittää vähempikin liikunta, kun syö vain sen verran kuin kuluttaa. Eli ne 4 päivää, joina lapsi on isällään, ehdit harrastaa liikuntaakin niin paljon, että muina päivinä riittää kevyempi liikunta. Jo kaupassa käyminen kävellen lapsen kanssa tekee molemmille hyvää.

Minulla on kolme lasta, ja aina olen voinut harrastaa liikuntaa. Jumpata voi vaikka kotona, jos vain viitsii. Osta kahvakuula ja hyppynaru, niin ei tarvitse selitellä, ettei lapsen kanssa voi liikkua.

Samoin kai lapsesi osaa ajaa pyörällä? Laita lapsi pyöräilemaan ja juokse tai kävele itse vieressä. Näin pääset pitkällekin lenkille. Ja opeta lapsesi uimaan, niin pääset itsekin uimaan sen kilometrin. Teet samalla suuren palveluksen lapsellesi, kun hän oppii uimaan.

Lopeta itsesi pettäminen ja ota pariksi viikoksi avuksi vaikka ravitsemusterapeutti, niin ruokavaliosta voi löytyä yllättäviäkin asioita. Vain siten, että opit katsotaamn mitä suuhusi pistät ja kuinka paljon, saat tehtyä todellisen elämäntapamuutoksen.

Terv. äiti minäkin (3 lasta), 40 v., kilpirauhasen vajaatoimintaa sairastava, silti hoikka ja urheilullinen

• AP

Kiitos vaan vinkeistäsi. Tämän ketjun pointti on, että onko lievä ylipaino todellakin pariutumisen este. Ei se, että pystynkö laihtumaan vai en.

Jos satuit huomaamaan, aloitin ketjun tammikuussa. Silloin ei voinut pyöräillä. Nyt voi ja olenkin juossut lapsen pyörän perässä useita kertoja viikossa. Hän oppi vasta pari viikkoa sitten ajamaan ilman apupyöriä, joten en vielä omalla pyörällä uskalla hänen kanssansa lähteä.

Opeta lapsesi uimaan - lapseni on ollut uimakoulussa ja osaa lähes uida. Kyllä hän pian oppii, ei se pakolla tule. Hän on vielä alle kouluikäinen.

Ravitsemusterapeuttiin minulla ei ole varaa, enkä tarvitse elämäntapamuutosta. En myöskään syötä lapselleni epäterveellistä ruokaa, kuten yllä vihjalit. Enkä muuten ole lihonut neljään vuoteen yhtään, kilo on viime aikoina pudonnutkin.

Jos elämäntavat ovat ihan metsässä, pienelläkin muutoksella saa aikaa paljon. Jos on kyse pienestä viilauksesta, homma on vaikeampi.

Mutta edelleen: pointtini on, että onko 5 kilolla todella miehille niin suuri merkitys? itse asiassa tuntuu olevan monille naisillekin, sen verran napakoita ovat nämä naistenkin neuvoviestit.

Olen monesti viettänyt esim. mökillä useitakin päiviä äitini kanssa. Hän syö ihan saman verran kuin minä, mutta on lähes 20 kg kevyempi, eikä harrasta kävelyä kummempaa liikuntaa. Ja hän on tietenkin myös 20 vuotta vanhempi. Ihmiset ovat erilaisia. Jopa sukulaiset. Äidilläni on täysin erilainen ruumiinrakenne kuin minulla.

• klrjtoåwi
        AP kirjoitti:

Kiitos vaan vinkeistäsi. Tämän ketjun pointti on, että onko lievä ylipaino todellakin pariutumisen este. Ei se, että pystynkö laihtumaan vai en.

Jos satuit huomaamaan, aloitin ketjun tammikuussa. Silloin ei voinut pyöräillä. Nyt voi ja olenkin juossut lapsen pyörän perässä useita kertoja viikossa. Hän oppi vasta pari viikkoa sitten ajamaan ilman apupyöriä, joten en vielä omalla pyörällä uskalla hänen kanssansa lähteä.

Opeta lapsesi uimaan - lapseni on ollut uimakoulussa ja osaa lähes uida. Kyllä hän pian oppii, ei se pakolla tule. Hän on vielä alle kouluikäinen.

Ravitsemusterapeuttiin minulla ei ole varaa, enkä tarvitse elämäntapamuutosta. En myöskään syötä lapselleni epäterveellistä ruokaa, kuten yllä vihjalit. Enkä muuten ole lihonut neljään vuoteen yhtään, kilo on viime aikoina pudonnutkin.

Jos elämäntavat ovat ihan metsässä, pienelläkin muutoksella saa aikaa paljon. Jos on kyse pienestä viilauksesta, homma on vaikeampi.

Mutta edelleen: pointtini on, että onko 5 kilolla todella miehille niin suuri merkitys? itse asiassa tuntuu olevan monille naisillekin, sen verran napakoita ovat nämä naistenkin neuvoviestit.

Olen monesti viettänyt esim. mökillä useitakin päiviä äitini kanssa. Hän syö ihan saman verran kuin minä, mutta on lähes 20 kg kevyempi, eikä harrasta kävelyä kummempaa liikuntaa. Ja hän on tietenkin myös 20 vuotta vanhempi. Ihmiset ovat erilaisia. Jopa sukulaiset. Äidilläni on täysin erilainen ruumiinrakenne kuin minulla.

Hyvä sinä, AP! Musta elintapasi ovat järkevät ja osaat valintojasi perustella ja puolustaa itseäsi! Onneksi olkoon kilosta, jonka olet pudottanut! Olen sinua 3 vuotta vanhempi, lapseton ja ylipainoa ei ole mutta rasvaprosentti on korkea, mikä näkyy makkaroina vyötäröllä; viitisen kiloa saisi lähteä. Vuosi vuodelta laihduttaminen on ollut vaikeampaa (eli tahtoo olla niin, että syyspuolella lihon ja keväällä ja kesällä laihdutan sen pois). Varmasti stressi ja sen mukanaan tuomat hormonit (kortisoli ja insuliini) vaikuttavat myös laihduttamisen vaikeuteen. Pidä vain tuo linja liikkumisten ja syömisten suhteen: mahdollisuudet lisääntyvät koko ajan lapsesi kasvaessa. En voi uskoa, että hyvä mies välittäisi noin pienestä ylipainosta, eri asia on, missä sellaisen kohtaat. Pari vinkkiä: viime kesänä laihduin intervalliharjoittelun ansioista: tästä olen lukenutkin; spurtit saavat kehon erittämään kasvuhormoneita, jotka syövät rasvoja ja lisäävät lihaksia. Sama koskee tietysti rankkaa painoharjoittelua. Samanaikaisesti satsasin alkaaliseen ruokavalioon, mutta en ole varma saako siinä kylliksi proteiinia (eli lähteekö lihakset rasvojen sijaan). Hiljattain kokeilin zone-dieettiä ja se alkoi tehota, mutta energiaa ajattelulle ei kyllä tahtonut riittää (hiilihydraattimäärät ovat todella pieniä tuossa ruokavaliossa). Jos pystyt juomaan maitoa, juo (vähärasvaista): runsas kalsium auttaa kehoa vapautumaan rasvoista.

• Ihmettelijä

Olen urheileva 45 vuotias mies...
      Etsin aina saman tyylistä seuraa, ja olen huomannut jotta pyöreät viimesen päälle meikatut naiset muutaman lasillisen otettuaan luulevat nappaavansa kenet tahansa...
      Minusta ällöttävä tyyppi joka käy päälle ja kun en ole kiinnostunut nostaa äläkän ties mistä, kopeloinnista ja naurettavista keksityistä syistä.
      Minulla tuttu mies joka hieman ylipainoinen mutta kova kuntoinen kaveri, niin tämä kaveri ei kelpaa näille prinsessoille vaikka tuttavani pitää pyöreistä muodoista...
      Katsokaa naiset peiliin, ilman Lady gaga laseja...

• kiltti mies.

Varmaan kelpaa mutta lievästi ylipainoinen mies ei kelpaa. Olen siitä elävä esimerkki kun en pääse treffeille koskaan. Nainen löytää aina seuraa jos vain ei ole liian kranttu. Ei tarvii mitään pulsua ottaa ja normaaleja miehiä on pilvin pimein mutta naiset ei vastaa sellasille edes.

• ///

Sinun kelpaamattomuutesi ei todellakaan johdu sinun painostasi. Se ei myöskään johdu sinun kiltteydestäsi tai tavallisuudestasi.

• m76..

Pari huomiota.

Painoa voit laskea dietteillä, tai liikkumalla, mutta kilot palaavat varmasti takaisin, jos et todella ota niitä elämäntavaksesi.

Noin tapahtuu monille, joten ei kannata tuntea siitä suurta syyllisyyttä. Ja elämäntapojen muutos voi olla haastavaa, mutta jokainen meistä pystyy siihen, jos löytyy tahtoa.

Kerrot että lapsesi haittaa liikunnan harrastamista? Vai olisiko hän vain sopiva tekosyy siihen ettet viitsi harrastaa? Syiträ on helppo löytää miksei ei jne. mutta jos nyt heittäisit syyt romukoppaan ja miettisit miten voit järjestää lapsenhoidon ja liikunnan. hyvin simppelinä esimerkkinä, salilla jossa minä käyn - heillä on lastenhoito jäsenille. Eli sinne voi jättää lapsen siksi aikaa, kun itse treenaat.

Joten noita vaihtoehtoja on, jos sinulta löytyy tahtoa.

Joku mainitsi että pyöreät taatusti kelpaavat, ja joku toinen että ehkäpä sinun omat vaatimukset ovat liian korkealla miehiä kohtaan?

Tuolla on todella paljon miehiä, joille monille kelpaavan ns. pulskemmat tapauksetkin. Ja vastaavasti paljon myös miehiä jotka viehtyvät hoikemmista. tähän ei voi vaikuttaa, yhden roska on toisen aarre.

Tuohon kuitenkin vaikuttaa se asia, että mistä sinä viehdyt? Jos sinulle ei löydy seuraa nykyisten parametriesi jälkeen, niin ei liene epäselvää, että se joukko ei tosiaan halua pulskia. Joko sitten lavennat omaa valintaasi ja tyydyt siihen mitä voit saada, tai sitten hyväksyt ettet saa sitä mitä haluaisit. Hyvin simppeliä.

• Lihavaan rakastunut

Olen nelikymppinen nainen ja tutustuin Suomi24:llä hiukan itseäni vanhempaan mieheen. Hänellä oli kuvaton profiili. Juttelimme ja pidin erityisesti juuri hänen jutuistaan. Hän lähetti kuvan, jossa kieltämättä hän ei ollut mikään erityinen komistus, mutta jutut miellyttivät ja päätin tavata hänet. Sitten tapasimme. Mies oli lyhyt ja ylipainoinen. Myös kaljua oli näkyvissä. Mutta silmät olivat kauniit ja lempeät, ne olivat ihanat. Ja niin unohtui muu ulkonäkö minulta, joka olin aina tapaillut pitkiä, tummia ja komeita. Ja tästä pienestä, lihavasta kaljusta miehestä tuli se kaikkein rakkain. Kun rakastuu, niin ulkonäkö ei merkitse mitään. Tunnen itseni onnelliseksi hänen seurassaan.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      656
      5430
    2. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      21
      2377
    3. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      114
      1637
    4. Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!

Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia
      Kajaani
      239
      1620
    5. Tekisitkö jotain toisin

Kaivattusi kanssa alusta alkaen? 😍
      Ikävä
      93
      1487
    6. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      23
      1426
    7. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1185
    8. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      9
      1163
    9. Kun Zele jenkeissä kävi

Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi
      Maailman menoa
      324
      1150
    10. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      324
      1136
    Aihe