Tervehdys teille :D..
Onko kellään kokemusta kaupan pakastemarjapussien käytöstä kotiviinin teossa? :) ois tuossa sellainen kuningatarsekoitus pakkasessa ja ihan mielenkiinnosta kelailin et onnistuiskohan :D..?
Pakastemarjoja
2
3018
Vastaukset
- sekaviini
En ole kaupan pakastemarjoista kokeillut, mutta yhtä hyvin luulisi onnistuvan kuin kotona pakastetuistakin jos niissä ei ole mitään "ylimääräistä" seassa. Marjat kannattaa kuitenkin kiehauttaa ja kuoria vaahto pois ennen pönttöön laittoa.
- Tsemppiä!
Vain ulkomaalaisista marjoista. Esim. Puolasta tai lähimaasta peräisin vadelmat tai marjat kannattaa kiehauttaa.
Aloittaja kysyi siis kaupan pakastemarjoista...
Itse olen poiminut monta kymmeniä litroja marjoja omasta puutarhastani/metsätontistani ja olen pakastanut niitä isoihin rasioihin tai pusseihin. Teen siis pitkin vuotta omia kotiviinejä, kokemuksia tuli ja yhä tulee. Silti pysyn ämätöörinä.
Edellisenä kotiviinipäivänä kannattaa ottaa pakastimesta sulamaan siiviläpussin kanssa kotiviinipyttyyn. Seuraavana päivänä sitten tehdään kotiviinipakkauksen ohjeen mukaisesti.
Tähän asti hyvin on mennyt kotiviini teko. Ja aika halpa harrastus, jos marjat on peräisin omasta puutarhastani.
Kuningatar? Varmaan tarkoitat mustikkaa&vadelmaa. Join sitä juuri, hyvää oli. Muistathan lisätä sitruunahappoa joukkoon, koska niissä mainitsemissani marjoissa ei ole happoa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 692653
- 622592
- 681772
- 241597
- 201520
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä91460- 151372
- 381223
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko81187- 251096