Katsoin tuossa vähän aikaa sitten "1408" leffan ja mietin onko saman tyylisiä leffoja tehty. Tykkäsin tuossa leffasta siitä tunnelmasta ettei mitään pakokeinoa ole (sinänsä kukaan ei estä sinua, mutta maailma muuttuu silleen ettei pääse mihinkään) ja yliluonnollisista tapahtumista (tosin ne olisi voinut toteuttaa ehkä hienovaraisemmin).
Toinen leffa missä on vähän samanlainen teema on "Dead End" leffa (ei siis "Wrong Way: Dead End) ja ehkä myös jollakin tavalla "Cube - Kuutio" leffa. Myös ei-kauhuleffassa "Groundhog Day - Päiväni murmelina" on samanlainen idea.
Ehdotuksia?
Saman tyylisiä kauhuleffoja?
9
143
Vastaukset
- jjtrhhrht
Vacancy
The Hills Have Eyes II
Cube Zero
The Reaping
Cube 2: Hypercube
Mirrors
The EyeThe
Amityville Horror
The MistIdentity
The Midnight Meat Train
The Messengers
The Hills Have Eyes
Quarantine
Dreamcatcher
The Number 23
Pulse
Stay
Session 9
The shining
Dead of Winter
13th Floor- luuppaaja
Kiitoksia vastauksesta, mutta olen nähnyt lähes kaikki noista leffoista eikä ne olleet sellaisia mitä tarkoitin. Elikkä tarkoitan kauhuleffoja missä elokuvan maailmaa manipuloidaan, esim. loputon tie, (pää)henkilö aina palaa samaan paikkaan vaikka loogisesti ajatellen menemällä eteenpäin pitäisi päästä makoon ja niin edes päin. Ehkä hieman vaikeasti selitetty.
- rge4r34g3
Onkohan sellaista leffa/leffoja edes tehty? Siitä sitten vaan nettiin etsimään.
- luuppaaja
Ainakin tuo "1408" ja "Dead End" leffat on, mutta en tiedä onko niitä lisää.
- tytr
no yksi olis ainaki -triange- vuosimallia 2009 jos et oo nähnyt
- luuppaaja
Kiitti, katsoin leffan äsken ja se oli sen tyylinen leffa mitä olinkin etsimässä.
- tytr
no hyvä juttu :)
- 5
Muutama uusi. Osa luokiteltavissa kauhuksi.
Source Code
The Jacket
Jumper
Memento
Timecrimes
Primer - jep jep
http://www.youtube.com/watch?v=g8FBRATbJoA
Tää on mun mielest just sellanen leffa. Kuvaus ryhmä menee etsimään kummituksia mielisairaalaan ja lopulta he huomaavatkin et sieltä ei pääse ulos. esim kohtaus mis ne avaa oven joka johti ennen ulos ni jatkukin pitkänä käytävänä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih374905Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j5011565Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771080Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä359998- 77923
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53901- 59850
- 228804
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.48758Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58728