Jätätkö äänestämättä

Helsingistä oma valt

Itse tarkemmin pohdittuani niin aivan sama kumpi valitaan. Kahdesta porvarista molemmat kehäkolmosen sisäpuolelta.

Tulevalle presidentille voisitte rakentaa oman huoneisteiston sinne hemmetin Guggenhaimiine !!! !!! !!!

Isätytär porvari vai kukkopari porvari ?

500

3312

Äänestä

Vastaukset

• rautaa rajalle raj..

Näin on etelänpellet voivat jatkaa luisteluaan yksin, laitetaan raja-aita kiinni tietullit tänne oikeaan Suomeen.

• JÄRJEN JUOKSU ?

NYT VOITTE SITTEN VALITA VAPAASTI KUMMAN VALITSETTE

PENNINPIHISTIJÄN VAI VIHREÄN H-MIEHEN ???

TEKEE HYVÄÄ SUOMEN MAINEELLE MAAILMALLA VAI MITÄ ????

• pettynyt pettynyt
        JÄRJEN JUOKSU ? kirjoitti:

Homo on vielä kuitenkin parempi vaihtoehto, vaikka ei mieluinen sekään. Tämä on jotenkin äärettömän surullista, kun eriarvoisuus lisääntyy, työttömät ja muut osattomat kituvat entistä tiukemmissa rahallisissa raameissa, työpaikat saneerataan ja ajetaan alas ja sitten mennään äänestämään sitä kaikista rikkainta ehdokasta..

Ihan kuin luullaan, että vauraus tai oma hyvinvointi siitä lisääntyy. Katsotaan vaan rouvien ulkomuotoa, eikä muisteta, ettei kyse ole missikisoista, eikä heitä ole tarkoitus edes äänstää. Mutta.. jos vielä aikoo äänestää, kannattaa miettiä, kumpi on Suomelle pienempi paha, homous vai naton jäsenyys.

• en perässä juoksija

En viitsi vaivautua..antaa nyt median äänestää

• LOppu !

En äänestä enää !

• olen suomalainen

Suomikuva vaan kirkastuu maailmalla.Ensimmäinen kansakunta joka uskaltaa tulla kaapista ulos. Suomi edelläkävijä tässäkin muutoksessa.
        Hyvä suomi ,hyvä Pekka Haavisto!!!

• iloinen maalainen

Katsopas niitä ääniä, muualla suomessa lapin- ja oulun vaalipiiriä lukuunottamatta Niinistö sai eniten kannatusta, mites sen selität. Ei siis pelkästään etelän pellet, vaan monet sadat tuhannet muutkin ovat sitä mieltä, että parasta presidenttiainesta. Nautitaan me täällä muualla suomessa siitä, ettei tarvitse ruuhkissa matkustaa työmatkoja, asunnot ovat sopuhintaisia, saamme uuden omakotitalon 1,5 ha tontilla, yksiön hinnalla. Ei siis kadehdita niitä velkasuossa rypeviä.
        Olin siellä etelässä töissä 45 vuotta, joten tiedän tasan mistä puhun!

• Penninpihistäjää

ja järjen puhujaa talousasioissa arvostetaan kovastikin maailmalla. Homppelit ovat homppeleita, niistä ei juuri tarvitse välittää. Harmittomia reppanoita.

• turhaa...

Kyllä vaalit on minun osaltani käyty..ei viitsi enää....

• TÄSSÄ MOLEMMAT

• grtsdgfgbt

Raamattu ei ole Suomen laki. Kaikki eivät Raamattuun usko, eikä sitä ole kukaan oikeaksi todistanut. Vaikka Suomeen tulisikin homopresidentti, ei se sinua tai ketään muutakaan homoiluun pakota. Pönttö.

• n23is
        pettynyt pettynyt kirjoitti:

Homo on vielä kuitenkin parempi vaihtoehto, vaikka ei mieluinen sekään. Tämä on jotenkin äärettömän surullista, kun eriarvoisuus lisääntyy, työttömät ja muut osattomat kituvat entistä tiukemmissa rahallisissa raameissa, työpaikat saneerataan ja ajetaan alas ja sitten mennään äänestämään sitä kaikista rikkainta ehdokasta..

Ihan kuin luullaan, että vauraus tai oma hyvinvointi siitä lisääntyy. Katsotaan vaan rouvien ulkomuotoa, eikä muisteta, ettei kyse ole missikisoista, eikä heitä ole tarkoitus edes äänstää. Mutta.. jos vielä aikoo äänestää, kannattaa miettiä, kumpi on Suomelle pienempi paha, homous vai naton jäsenyys.

On sillä homolla nimikin, Pekka Haavisto. Ja hän on paljon muutakin kuin homo. Koska seksuaalisuudella on ollut väliä presidentin tehtävissä? Miten ihmeessä se vaikuttaa ihmisen kykyyn hoitaa ulkopolitiikkaa? Tätä asiaa ei ole vielä kukaan pystynyt minulle selvittämään.

• ..

Taidat olla hullu! vaikutat siltä.

• .

Taidat olla itse sosiaalipummi.

• etelänmies
        iloinen maalainen kirjoitti:

Katsopas niitä ääniä, muualla suomessa lapin- ja oulun vaalipiiriä lukuunottamatta Niinistö sai eniten kannatusta, mites sen selität. Ei siis pelkästään etelän pellet, vaan monet sadat tuhannet muutkin ovat sitä mieltä, että parasta presidenttiainesta. Nautitaan me täällä muualla suomessa siitä, ettei tarvitse ruuhkissa matkustaa työmatkoja, asunnot ovat sopuhintaisia, saamme uuden omakotitalon 1,5 ha tontilla, yksiön hinnalla. Ei siis kadehdita niitä velkasuossa rypeviä.

outo tyyppi, etelästä järjestetty sille töitä ja pelleiksi haukkuu? Kuka tässä on pelle!

• Höh?

Miten niin rikkainta? Sauli on vain poliitikko, ei mikään bisnesmies tai suurperijä.

• Höpönlöpön..

Presidentti johtaa ulkopolitiikkaa, eikä hänellä ole päätösvaltaa sisäpolitiikassa. Ei siis voi vaikuttaa näihin mamuasioihin muuten kuin sanomalla mielipiteensä.

• kysyn vaan.
        Höh? kirjoitti:

Miten niin rikkainta? Sauli on vain poliitikko, ei mikään bisnesmies tai suurperijä.

Eihän se homo Haavisto ole käynyt edes armeijaa, miten ihmeessä semmonen "mies" voisi olla puolustusvoimien ylipäällikkö?

• kysypä vaan
        kysyn vaan. kirjoitti:

Eihän se homo Haavisto ole käynyt edes armeijaa, miten ihmeessä semmonen "mies" voisi olla puolustusvoimien ylipäällikkö?

Onhan täällä jo nyt ylipäällikkönä henkilö, joka ei ole käynyt armeijaa, eikä olisi sinne edes koskaan päässyt. Lisäksi hän on kunnostautunut vailkuttamalla mielummin setan juhlissa kuin sotaveteraaniemme juhlassa. Miten ihmeessä sellainen henkilö ylipäätään tuli joskus valittua.. peräti kahteen kertaan, yht. 12vuotta.

Ei tällaiset arvot ole aiemmankaan valintaa estäneet.

• 321321

Presidentti on ulkopolitiikan johtaja ei sisäpolitiikan. Eikä pressa päätä mihin suomen rahat menee...

• eveliina
        LOppu ! kirjoitti:

En äänestä enää !

En minäkään ei ole ketä äänestää.

• Priima

Hyvä Haavisto! Älykäs mies, jolla on presidentin tehtävään erinomainen kokemustausta.

Presidentti, josta voisi olla ylpeä. Olen hyvin tyytyväinen. Suomalaiset ovat sittenkin fiksuja ja tietävät, kuinka kannattaa pelata. Tämä on hyvää julkisuutta maailmalla ja vahvistaa käsitystä Suomesta edelläkävijänä.

Haavistoon voi samaistua ihmiset sekä oikealta että vasemmalta. Tämä on tärkeää, kun etsitään koko kansan presidenttiä.

• huhhuh.
        olen suomalainen kirjoitti:

Suomikuva vaan kirkastuu maailmalla.Ensimmäinen kansakunta joka uskaltaa tulla kaapista ulos. Suomi edelläkävijä tässäkin muutoksessa.

Kyllä muo hävettää Suomi näiden kommenttien perusteella, junttikansaa. Kuvittelisi joku poliitikko lukemassa näitä junttien tekstejä.. Voi sitä häpeää. Onneks näillä ehdokkailla on sentään vähän enemmän järkeä päässä.

• huhhuh.
        huhhuh. kirjoitti:

Kyllä muo hävettää Suomi näiden kommenttien perusteella, junttikansaa. Kuvittelisi joku poliitikko lukemassa näitä junttien tekstejä.. Voi sitä häpeää. Onneks näillä ehdokkailla on sentään vähän enemmän järkeä päässä.

Ja mieluummin kyl Haavisto pressaks. Vois kyl toki olla näyttelemättä sitä sen puolisoaan joka suuntaan.... Uskon kuitenki et Niinistö voittaa...

• mitäkukinhaluaa
        kysyn vaan. kirjoitti:

Eihän se ole sinun pulmasi, eikä presidenttiä ole vielä valittu.

• aattelenvaan

Entä jos oma lapsesi olisi homo tai lesbo. Miten pitäisit hänet koko elämänsä piilossa. Eikö hän saisi elää omaa elämäänsä lainkaan, mennä toisten joukkoon ja etsiä onneaan.

Monet muutkin asiat olivat tuomitut Raamatun mukaan, mutta maailma on muuttunut siitä huolimatta.

Vahinko, että siihen aikaan ei ollut liikennesääntöjä, voisi Raamatun voimalla saada nopeuksien ylittäjät ja rattijuopot, kuolemia aiheuttavat syntisiksi.

• +++++-merkkinä

• näinhän se on
        Priima kirjoitti:

Hyvä Haavisto! Älykäs mies, jolla on presidentin tehtävään erinomainen kokemustausta.

Presidentti, josta voisi olla ylpeä. Olen hyvin tyytyväinen. Suomalaiset ovat sittenkin fiksuja ja tietävät, kuinka kannattaa pelata. Tämä on hyvää julkisuutta maailmalla ja vahvistaa käsitystä Suomesta edelläkävijänä.

Haavistoon voi samaistua ihmiset sekä oikealta että vasemmalta. Tämä on tärkeää, kun etsitään koko kansan presidenttiä.

Sun maailmankatsomuksella nähtävästi
        "Paavo Nurmi"- patsaskin kävis pressasta.

• Homous ei ole

Nato jäsenyys on puolueen kanta.

Homous ei vielä ole minkään.

Jos haluat pistää heidät rinakkain:

Niin mielumin: Neekerit Vs: nykytilanne.

• taaksepoistu
        näinhän se on kirjoitti:

Sun maailmankatsomuksella nähtävästi
        "Paavo Nurmi"- patsaskin kävis pressasta.

Oliko Nurmikin homo.Voi vittu..oon kuullu että Mannerheiminkin olis ollu jomo : (
        Taidan äänestää Haavistoa kun sekin on JoMO : )

• viisitoista ja
        iloinen maalainen kirjoitti:

Katsohan uudelleen: Väyrynen otti suurimman osan Salpausselän pohjoispuolista Suomea!

• Väinämöinen@

Ei kiitos ikinä tuota heikkoa homoa Valtakunnan pääMieheksi!
        Pois se meistä, hyi!!!! Suomalaiset, herätkää illuusiostanne!
        Sitäpaitsi vihreät ovat pelkkiä suuria uneksijaluusereita kaikki tyynni.
        He eivät ymmärrä koko Suomen hyvinvoinnin kannalta tärkeistä asioista
        ja valtionhallinnon haastavasta arkipäivän päätösten todellisuudesta mitään!
        Niinistö on ehdottomasti edelleen ainoa oikea valinta!32

• dyftgynkm.,

Haavisto on tehnyt YK-tehtävissään töitä näissä kyseisissä maissa eikä ole vankilaan joutunut. Tietäisit tämän jos vähänkään olisit asioita seurannut

• rtugyvnkm,.-
        kysyn vaan. kirjoitti:

Onkos tarja käynyt intin ????????????????

• rytgynjm,

Pelottaako kun noin pitää huutaa ?
        Olet pelkkä pelle, et muuta
        Minä taas olen Hetero joka äänestin ja äänestän Pekka Haavistoa.

• böööööööooturpo
        Penninpihistäjää kirjoitti:

ja järjen puhujaa talousasioissa arvostetaan kovastikin maailmalla. Homppelit ovat homppeleita, niistä ei juuri tarvitse välittää. Harmittomia reppanoita.

Ite oot harmiton reppana...saletisti rumaki vielä xD

• Niinpä!
        dyftgynkm., kirjoitti:

Haavisto on tehnyt YK-tehtävissään töitä näissä kyseisissä maissa eikä ole vankilaan joutunut. Tietäisit tämän jos vähänkään olisit asioita seurannut

Olishan se nyt naurettavaa, jos me antaisimme joidenkin takapajuisten tiukkapipojen jossain jumalan selän takana päättää puolestamme, kuka on Suomen presidentti.

• Etkö ole ainoa.
        rytgynjm, kirjoitti:

Pelottaako kun noin pitää huutaa ?
        Olet pelkkä pelle, et muuta
        Minä taas olen Hetero joka äänestin ja äänestän Pekka Haavistoa.

Haaviston äänimäärä vaaleissa oli isompi kuin homojen määrä Suomessa. Vaikka laskisit kasvissyöjät siihen päälle, niin Haavisto on ilmiönä isompi.

• homoudesta

ei puhuta raamatussa mitään, ja mikään raamattupiiri ei (onneksi) poliittisia asioita yksin päätä

• häpeävä 60v.nainen
        n23is kirjoitti:

On sillä homolla nimikin, Pekka Haavisto. Ja hän on paljon muutakin kuin homo. Koska seksuaalisuudella on ollut väliä presidentin tehtävissä? Miten ihmeessä se vaikuttaa ihmisen kykyyn hoitaa ulkopolitiikkaa? Tätä asiaa ei ole vielä kukaan pystynyt minulle selvittämään.

En arvostele homoudesta mutta nyt on kysymys presidentistä.Vihreät on ihan hyvä asia minäkin yritän olla vihreä mutta en mainosta.Mutta homo pää isäntä menee monen hilseen yli .Eikös niitä ole sellaisia maitakin jotka ei hyväksy ollenkaan homoutta ja lesboja.Kyllä en tiedä yhtään maata joissa olisi presidentti homo.Mutta uurnille vaan ja Niinistölle ääni on edustava presidentti ja myös puoliso voimme olla ylpeitä itsenäisyyspäivänä kun kättelevät vieraita.Minä luulen että ei ole niin paljon vieraita tulossa ulkomailta uskonto kunta ei kaikialla ole yhtä lepsua kuin meillä.En usko että muu maa viellä on niin homoja täynnä kuin ruuhkasuomi.

• HEPSKUKKUU
        n23is kirjoitti:

TAITAA VIENNNIN MARKKINOINTI TYREHTYÄ HETI SIIHEN KUN ANTONIO MARSSII VALTIOVIERAILULLA SISÄÄN KÄSILAUKKUNSA KANSSA

• olepas hiljaa

Tiedätkö itsekään mistä puhut, kun puhut mamuista? Maahanmuuttajista? Vai pakolaisista? Ne on nimittäin ihan eri asioita... Vai oletko vain rasisti? Haittaako sinua yhtä paljon valkoihoinen brittiläinen kuin musta brittiläinenkin?

• KLENKKU TULEE

SIIS LAPSIVAIMO VAI TOYBOY ????

• uutto
        kysyn vaan. kirjoitti:

Hää onkii takapoliitikko!

• Thbji
        KLENKKU TULEE kirjoitti:

Onko lapsi henkilö, joka on yli 30 vuotias?

• sepedeus5
        n23is kirjoitti:

Homot eivät pysty ymmärtämään perinpohjin normaalien ihmisten asioita.

• klc<'ögjvkcbj
        häpeävä 60v.nainen kirjoitti:

En arvostele homoudesta mutta nyt on kysymys presidentistä.Vihreät on ihan hyvä asia minäkin yritän olla vihreä mutta en mainosta.Mutta homo pää isäntä menee monen hilseen yli .Eikös niitä ole sellaisia maitakin jotka ei hyväksy ollenkaan homoutta ja lesboja.Kyllä en tiedä yhtään maata joissa olisi presidentti homo.Mutta uurnille vaan ja Niinistölle ääni on edustava presidentti ja myös puoliso voimme olla ylpeitä itsenäisyyspäivänä kun kättelevät vieraita.Minä luulen että ei ole niin paljon vieraita tulossa ulkomailta uskonto kunta ei kaikialla ole yhtä lepsua kuin meillä.En usko että muu maa viellä on niin homoja täynnä kuin ruuhkasuomi.

Häpeävän 60v. naisen kannnattaa matkustaa San Franciscoon, homojen Mekkaan. Homot ovat keskittyneet tähän kaupunkiin siksi, että se on VAPAAMIELINEN ELI SUVAITSEVAINEN KAUPUNKI. Tiedättehän vitsin amerikkalaisen, saksalaisen ja suomalaisen vierailusta Afrikassa? Näkivät norsun ja amerikkalainen pohti kuinka siitä saisi paljon rahaa. Saksalainen pohti miten sen saisi tekemään paljon työtä ja suomalainen katsoi sitä pitkään miettien "mitähän se ajattelee musta"? Suomi voisi olla uranuurtaja ja näyttää muulle maailmalle mallia suvaitsevaisuudesta.Täällä aina mietitään mitä muut ajattelee meistä. Me ollaan ihmisiä. Aikoinaan Islannissa käytiin kiihkeää keskustelua siitä, voiko nainen olla presidentti? Mitä sen mies sitten tekee ja nainenhan se järjestää juhlien tarjoilut yms. Ja kuinka kävikään? Islantiin saatiin maailman ensimmäinen naispresidentti. Amerikassa afroamerikkalainen mies mies oli parempi kuin nainen presidentiksi. Kertoo hyvin siitä kansasta ja en vanhoillisuudeta. Ja siellä saa natsimielinen ukko levittää ajatuksiaan ihan vapaasti.

• Oikea mies

Kyllä nyt moraali punnitaan, ajatelkaa ihmeessä vähän pidemmälle, hävettää jo mihin on ihmisen äly kadonnut?

• ,. v>J<
        kysyn vaan. kirjoitti:

Yhtä hyvin kuin Tarja Halonen, joka on myös jättänyt intin väliin ja hoitanut hommat hyvin.

• maZZax

Haloo ihmiset! Mikä ongelma kaikilla on homoja vastaan? Itse ainakin aijon äänestää Haavistoa! Seksuaallisella suuntaumuksella ei ole presidentin tai muunkaan poliittisenammatin kanssa mitään tekemistä. Ja jos aina vähemmistöjä halveksutaan ja syrjitään maailman yhteiselosta ei koskaan tule yhtikäs mitään! Olette rasisteja homovihaajat!

• JankkuMAISSI
        taaksepoistu kirjoitti:

Oliko Nurmikin homo.Voi vittu..oon kuullu että Mannerheiminkin olis ollu jomo : (
        Taidan äänestää Haavistoa kun sekin on JoMO : )

IHMISET! Olette lapsellisia kun pelkäätte sanaa HOMO! Hyvä Haavisto

• vitunHINTTI
        n23is kirjoitti:

TÄMÄ KYSEINEN HINTTI (PEKKA HAAVISTO) Niin, ajatelkaas! Presidentin työ on suunillaan eniten edustus. No mutta miten käy kun Haavisto & hänen puolisonsa menevät arabimaihin valtiovierailulle? Miten käy?!?!??!?!

• isätytärhomo fiasko

Nyt kun Väyrysestä on taktikoitu eroon, voidaan korjata tuo vanhentunut vaalilaki niin että myös demokratia toimii.
        Eli toiselle kierrokselle useampi ehdokas jos ero on vain prosentin - pari.

• Haavisto on pop!

Eikö tämä Niinistön seksuaalisuus ole vähintäänkin kyseenalainen, hänellä ja hänen vaimollaan on ikäeroa 30!!!!! vuotta? Mitä yli 60v mies voi tarjota nuorelle naiselle muuta kuin pettymyksiä? Vähintäänkin kyseenalainen homma koko liitto. Kun Niinistöstä ei tule presidenttiä he eroavat yhtä vähin äänin kuin menivät naimisiin. Heidän avioliitto on kulissi.

• KIRSI 123
        Priima kirjoitti:

Niinistöon pressa, josta voisimme olla ylpeitä, myöskin maailmalla. Ollut Euroopassa töissä, ollut valt.varainministeri, tuomari ym.ym.myös armeijan käynyt kunnialla. Onko tätä Haavisto? Miten on sen armeijan ylipäällikön laita , miten ovat valtiovierailut homouden kieltävissä maissa? Entä se varaintuntemus, jos ja kun joutuu joihinkin EU-kokouksiin . Herää paljon kysymyksiä, varsinkin nyt Halosen jälkeen millainen maailmankuva Suomesta syntyy?? Kauhistelen ajatustakin...SIIS KAIKKI ÄÄNESTÄMÄÄN SAULIA...

• Tarja on paras
        kysyn vaan. kirjoitti:

Mielestäni myöskään Tarja Halonen ei ollut käynyt armeijaa ja ylipäällikkyys sujui ihan hyvin...

• pekkatöpöhäntä
        sepedeus5 kirjoitti:

Homot eivät pysty ymmärtämään perinpohjin normaalien ihmisten asioita.

Näyttää siltä että jotenkin ainakin 60% täältä on vähän jäljessä ajasta. homot OVAT normaaleja ihmisiä, suomi olisi jälleen askeleen edellä muuta maailmaa jos presidenttimme olisi yhtä suvaitsevainen kuin haavisto on. MISSÄ MAASSA NAISILLA OLI ENSIMMÄISENÄ ÄÄNESTYSOIKEUS? HOMOUS ON TÄYSIN LUONNOLLINEN ASIA SE ON OLLUT ON JA TULEE OLEMAAN AINA MAAILMASSAMME. SIITÄ EI PÄÄSE YLI EIKÄ YMPÄRI. suonette anteeksi töykeyteni muttakun ärsytää tää järjetön rasismi.

• zxz.
        KLENKKU TULEE kirjoitti:

Just tällaisten ikäpoliisien takia menen äänestämään Niinistöä..1 kierroksella jätin äänestämättä..

HIENOA JOS NUORI NAINEN ON SIELLÄ.....EIKÄ KAKS ÄIJÄÄ .

• """""""""
        vitunHINTTI kirjoitti:

TÄMÄ KYSEINEN HINTTI (PEKKA HAAVISTO) Niin, ajatelkaas! Presidentin työ on suunillaan eniten edustus. No mutta miten käy kun Haavisto & hänen puolisonsa menevät arabimaihin valtiovierailulle? Miten käy?!?!??!?!

Kumpikin saa parrua pesään

• zxz.

Niinistö on Salosta kotoisin...Haavisto kehä 3 sisäpuolelta.

• jhfdcvbb
        Priima kirjoitti:

Taas kerran siis tärkeinta vain se MITÄ MEISTÄ MUUALLA AJATELLAAN. Milloin tää sairas ajattelu loppuu? Ajattelevatko esim. ranskalaiset jatkuvasti, mitä suomalaiset ajattelee heidä päätöksistään. Epäilen.

• 234567uyhgsd57ujhdte
        Niinpä! kirjoitti:

Olishan se nyt naurettavaa, jos me antaisimme joidenkin takapajuisten tiukkapipojen jossain jumalan selän takana päättää puolestamme, kuka on Suomen presidentti.

nyt kannattaisi äänestää haavistoa sankoin joukoin! jos vain mitenkään olisi mahdollista saada sekä vasemmalta, keskustasta että soinistosta ääniä kohdistettua, niin niinistön ennalta junailtu valtaan astuminen on ehkä juuri ja juuri estettävissä!

• Juuhnii
        Oikea mies kirjoitti:

Kyllä nyt moraali punnitaan, ajatelkaa ihmeessä vähän pidemmälle, hävettää jo mihin on ihmisen äly kadonnut?

Nii, älä muuta sano! Ollaan kuitenkin jo vuodessa 2012 ja aina se tulee yllätyksenä ihmisille että maailmassa on homoseksuaaleja ja useat heistä toimivat ns. korkeissa viroissa!

• YksViaa
        vitunHINTTI kirjoitti:

Voit saada esimakua vaikka tästä:

http://kaikki-elamasta.blogspot.com/2012/01/tama-aihe-pitaisi-olla-jo-kasitelty.html

Maailmasi varmasti mullistuu, kun tajuat että homotkin on ihmisiä, ja haavisto mahdollisena pressana tulee selviämään hengissä :)

• vastuuta!!
        234567uyhgsd57ujhdte kirjoitti:

nyt kannattaisi äänestää haavistoa sankoin joukoin! jos vain mitenkään olisi mahdollista saada sekä vasemmalta, keskustasta että soinistosta ääniä kohdistettua, niin niinistön ennalta junailtu valtaan astuminen on ehkä juuri ja juuri estettävissä!

Sinä et nyt ymmärrä. Kokoomus on aina ollut pienen ja heikon puolella, Kokoomus kantaa vastuuta koko Suomesta. Ääni Kokoomukselle on ääni tulevaisuudelle.

• Rajat kiinni

Stadilaisena olen samaa mieltä - rajat kiinni ja nopeasti

• VALINTA ON SINUN

• Kössi
        olen suomalainen kirjoitti:

Niin varmasti täällä Australiassa nauretaan jo nyt Homo Lälläri Pressaksi mitä muuta Hyvä Suomi ! aukaise silmäsi

• kerrankin eka

Ruotsissa on aloitettu valtava kanppanja Niinistön puolesta. Pelätään tosissaan Haaviston pääsyä presidentiksi. Silloin on Ruotsin maine mennyt kerralla. Taas se Suomi päihitti heidät. Eivät pysty kyllä mainettaan korjaamaan millään takautuvasti. Olisi se hienoa olla ekana ennen naapuria.

• deana babih
        n23is kirjoitti:

Olen myös sitä mieltää,että:turhaa korottaa,että hän on jopa julkinenhomo,kun hän ei rikko sillä lakia.Hän osaa monta kieltää ja puolusta ihmisolkeuksi,myös ymmärrä vähemistö.ol

• Voi aikoja
        Haavisto on pop! kirjoitti:

Eikö tämä Niinistön seksuaalisuus ole vähintäänkin kyseenalainen, hänellä ja hänen vaimollaan on ikäeroa 30!!!!! vuotta? Mitä yli 60v mies voi tarjota nuorelle naiselle muuta kuin pettymyksiä? Vähintäänkin kyseenalainen homma koko liitto. Kun Niinistöstä ei tule presidenttiä he eroavat yhtä vähin äänin kuin menivät naimisiin. Heidän avioliitto on kulissi.

Antaa Niinistön valita naisesnsa, ei se ikäero meille kuulu. Niinistö osasi kuitenkin valita NAISEN!

• Ex-JUNTTI
        kerrankin eka kirjoitti:

Ruotsissa on aloitettu valtava kanppanja Niinistön puolesta. Pelätään tosissaan Haaviston pääsyä presidentiksi. Silloin on Ruotsin maine mennyt kerralla. Taas se Suomi päihitti heidät. Eivät pysty kyllä mainettaan korjaamaan millään takautuvasti. Olisi se hienoa olla ekana ennen naapuria.

Luuletteko junttikansa että Ruotsalaisilla menee maine jostain mitä Junttimaas tapahtuu????Ei TODELLAKAAN MENE!!! Silti ei suosita Homo Haavistoo ja hänen toyboy -neitiänsä edustamaan naapurimaatamme.

Haavston kannattajat!!! Luuletteko että kaikki normaalista poikkeavat ilmiöt tässä irstaassa maailmassamme on asioita jotka automaattisesti pitää hyväksyä ,sitä mukaan kun aika menee eteenpäin ja näitä ilmenee.??????????? Tullaksenne hyväksytyksi suuressa maailmassa ,onko teillä niin suuri alemmuudentunne että omaksutte kaikki ,kunhan vaan saisitte olla uranuurtajia jossakin.

OLETTE HÄPEÄ KOKO MAAILMALLE!!! että edes harkitsitte HOMOA presidentiksi!!!! Ette siitä mitään sulkaa hattuunne saanut ,päinvastoin olette saattaneet itsenne naurunalaiseksi koko maailman silmissä..Be ASHAMED!!!

• OMG
        Priima kirjoitti:

Olet niin väärässä luulossa kuin olla voi!!!!

Olette HÄPEÄ ympäri maailmaa!!! Se on se julkisuus mitä Suomi on saanut presidentti jupakan myötä.Häpeän itsekkin Ruotsin suomalaisena että on juuria Suomessa!!Jopa Ruotsalaiset ,jotka muuten on edellä Suomea aivan kaikessa (paitsi kännäämisessä ja muijansa listimisessä)
        Ihmettelevät mikä teihin juntteihin on iskenyt??Liekö se olla se Sodoman ja Gomoran henki joka teissä toteutuu!!!??????

• n23is kirjoitti:

Presidentti on suomen pulustusvoimien ylipäällikkö, kaamee haloo nousi kuinka voi olla nainen halosen valinnan yhteydessä. Kuinkas nyt , ei ole kauaakaan kun homot sai vapautuksen armeijasta tai ainakin se piti salata. Ulkopolitiikassa voi homous voi olla este monille valtiovierailaille maiden kultuurin takia. Toki haavisto vetää ääniä vähemmistöitymisellään, mutta voiko olla Suomen kasvo. Sanoisinko et arvot ym. pressa vaaleissa on menny perseelleen. Oishan meillekin voitu valita näyttelijöistä tai muista viihdetaiteilijoista ehdokkaita amerikan malliin. Esiintymistaitoa ja edustavuutta ois löytyny, avustajathan puheet ym. hoitavat.

• voi aikoja
        aattelenvaan kirjoitti:

Entä jos oma lapsesi olisi homo tai lesbo. Miten pitäisit hänet koko elämänsä piilossa. Eikö hän saisi elää omaa elämäänsä lainkaan, mennä toisten joukkoon ja etsiä onneaan.

Monet muutkin asiat olivat tuomitut Raamatun mukaan, mutta maailma on muuttunut siitä huolimatta.

Vahinko, että siihen aikaan ei ollut liikennesääntöjä, voisi Raamatun voimalla saada nopeuksien ylittäjät ja rattijuopot, kuolemia aiheuttavat syntisiksi.

Aattateelevaan?

No, jos sinun lapsesi potkii illat mummoja kadulla, niin ptäisikö hänen valita presidentiksi sen takia, kun hän on huomionut mummot?

Mää pistäsin kakrusi hoitoon, enkä presidenttiehdokkaaksi.

• pekka on paras
        kysyn vaan. kirjoitti:

ei Tarjakaan käynyt armejaa,,, ja Entäpä Elisabeth Rehn.. KYLLÄ PEKKA OSAA..ei kai varusmiespalvelus ole koulutus presidentiksi

• ,,,
        klc<'ögjvkcbj kirjoitti:

Häpeävän 60v. naisen kannnattaa matkustaa San Franciscoon, homojen Mekkaan. Homot ovat keskittyneet tähän kaupunkiin siksi, että se on VAPAAMIELINEN ELI SUVAITSEVAINEN KAUPUNKI. Tiedättehän vitsin amerikkalaisen, saksalaisen ja suomalaisen vierailusta Afrikassa? Näkivät norsun ja amerikkalainen pohti kuinka siitä saisi paljon rahaa. Saksalainen pohti miten sen saisi tekemään paljon työtä ja suomalainen katsoi sitä pitkään miettien "mitähän se ajattelee musta"? Suomi voisi olla uranuurtaja ja näyttää muulle maailmalle mallia suvaitsevaisuudesta.Täällä aina mietitään mitä muut ajattelee meistä. Me ollaan ihmisiä. Aikoinaan Islannissa käytiin kiihkeää keskustelua siitä, voiko nainen olla presidentti? Mitä sen mies sitten tekee ja nainenhan se järjestää juhlien tarjoilut yms. Ja kuinka kävikään? Islantiin saatiin maailman ensimmäinen naispresidentti. Amerikassa afroamerikkalainen mies mies oli parempi kuin nainen presidentiksi. Kertoo hyvin siitä kansasta ja en vanhoillisuudeta. Ja siellä saa natsimielinen ukko levittää ajatuksiaan ihan vapaasti.

eihän sun jutuissa ole järjen häivääkään.

• suvaitsevainen
        Haavisto on pop! kirjoitti:

toivon että te homot olisitte suvaitsevaisempia, ikäerojen suhteen.

• lukutoukka
        pekkatöpöhäntä kirjoitti:

Näyttää siltä että jotenkin ainakin 60% täältä on vähän jäljessä ajasta. homot OVAT normaaleja ihmisiä, suomi olisi jälleen askeleen edellä muuta maailmaa jos presidenttimme olisi yhtä suvaitsevainen kuin haavisto on. MISSÄ MAASSA NAISILLA OLI ENSIMMÄISENÄ ÄÄNESTYSOIKEUS? HOMOUS ON TÄYSIN LUONNOLLINEN ASIA SE ON OLLUT ON JA TULEE OLEMAAN AINA MAAILMASSAMME. SIITÄ EI PÄÄSE YLI EIKÄ YMPÄRI. suonette anteeksi töykeyteni muttakun ärsytää tää järjetön rasismi.

Homous on epänormaalia ja luonnotonta. Mielisairauksien listalta se poistettiin vain painostuksen takia, ei lääketieteellisistä syistä.

• halospaska
        kysypä vaan kirjoitti:

Onhan täällä jo nyt ylipäällikkönä henkilö, joka ei ole käynyt armeijaa, eikä olisi sinne edes koskaan päässyt. Lisäksi hän on kunnostautunut vailkuttamalla mielummin setan juhlissa kuin sotaveteraaniemme juhlassa. Miten ihmeessä sellainen henkilö ylipäätään tuli joskus valittua.. peräti kahteen kertaan, yht. 12vuotta.

Ei tällaiset arvot ole aiemmankaan valintaa estäneet.

sitähän onkin vihattu jo 12 vuotta.

• =D
        rtugyvnkm,.- kirjoitti:

Onkos tarja käynyt intin ????????????????

vain tosimies käy intin, Halonen ja Haavisto ovat molemmat vain puolikkaita miehiä. Halonen ulkonäöltään ja Haavisto kyvyiltään.

• =D
        zxz. kirjoitti:

Just tällaisten ikäpoliisien takia menen äänestämään Niinistöä..1 kierroksella jätin äänestämättä..

HIENOA JOS NUORI NAINEN ON SIELLÄ.....EIKÄ KAKS ÄIJÄÄ .

eikä ajele kännissä eikä hakkaa perulaisia tuttujaan niinkuin eräät.

• Pokemon

Eriarvoisuus on lisääntynyt siitäkin huolimatta, että presidenttinä on ollut "suvaitsevainen" demari.

Tuskin Haavistokaan rutiköyhä on... vaikka vuokralla asuisikin......
        Jotenkin vihreät arvotkin on ristiriidassa... matkustelee niin työnsä kuin vapaa-aikansakin puitteissa. Millainen on Haaviston "hiilijalanjälki"?

• jyrkkä ei kokoomukse
        vastuuta!! kirjoitti:

Sinä et nyt ymmärrä. Kokoomus on aina ollut pienen ja heikon puolella, Kokoomus kantaa vastuuta koko Suomesta. Ääni Kokoomukselle on ääni tulevaisuudelle.

sauli on rahalle haiseva huijjari petturi,viimeksi oli niin työväen presidenttiä.nyt miljonäärien juoksupoikaHAAVISTO on oikea valinta,uskaltaa olla oma itsensä.

• yli.lu
        porukolli kirjoitti:

Presidentti on suomen pulustusvoimien ylipäällikkö, kaamee haloo nousi kuinka voi olla nainen halosen valinnan yhteydessä. Kuinkas nyt , ei ole kauaakaan kun homot sai vapautuksen armeijasta tai ainakin se piti salata. Ulkopolitiikassa voi homous voi olla este monille valtiovierailaille maiden kultuurin takia. Toki haavisto vetää ääniä vähemmistöitymisellään, mutta voiko olla Suomen kasvo. Sanoisinko et arvot ym. pressa vaaleissa on menny perseelleen. Oishan meillekin voitu valita näyttelijöistä tai muista viihdetaiteilijoista ehdokkaita amerikan malliin. Esiintymistaitoa ja edustavuutta ois löytyny, avustajathan puheet ym. hoitavat.

ei tämä mikään usaarmeijja ole.täällä on homolla kuule jatkuva joulu.

• per-su
        kysyn vaan. kirjoitti:

hän on ylipäällikkö vain rauhanaikana.sodan aikana tehtävään siirtyy joku jokaalan ammattilainen joka saattaa myös olla homo.

• k aima
        Voi aikoja kirjoitti:

Antaa Niinistön valita naisesnsa, ei se ikäero meille kuulu. Niinistö osasi kuitenkin valita NAISEN!

Kyl se Jenni tais valita Saulin, tulevan pressan. Hienoa naisen logiikkaa !
        Jenni pääset vielä pitkälle ! Onnea !

• make50

Haaviston homous on varmaa, mutta toi Nato jäsenyys riippuu ihan muista asioista kun Presidentistä.
        Ja toinen varma asia on, että Haaviston mukana tulee yksi homo lisää, ja kaikenlisäksi rattijuoppo.

• Niinistölle ääni
        Pokemon kirjoitti:

Eriarvoisuus on lisääntynyt siitäkin huolimatta, että presidenttinä on ollut "suvaitsevainen" demari.

Tuskin Haavistokaan rutiköyhä on... vaikka vuokralla asuisikin......
        Jotenkin vihreät arvotkin on ristiriidassa... matkustelee niin työnsä kuin vapaa-aikansakin puitteissa. Millainen on Haaviston "hiilijalanjälki"?

Edelliseen: Halosen aikana suvaitsevaisuus on mennyt niin pitkälle, että se on jo käänteisrasismia. Kun oikein yhteen suuntaan kumartaa, samalla yhtä voimakkaasti toiseen suuntaan pyllistää. Tämä vaan eriarvoisuudesta meluaville. Joo, ei vihreiden tarvitse tästä Haavistosta mitään nostetta saada..

• ooopopo
        maZZax kirjoitti:

Haloo ihmiset! Mikä ongelma kaikilla on homoja vastaan? Itse ainakin aijon äänestää Haavistoa! Seksuaallisella suuntaumuksella ei ole presidentin tai muunkaan poliittisenammatin kanssa mitään tekemistä. Ja jos aina vähemmistöjä halveksutaan ja syrjitään maailman yhteiselosta ei koskaan tule yhtikäs mitään! Olette rasisteja homovihaajat!

"Seksuaallisella suuntaumuksella ei ole presidentin tai muunkaan poliittisenammatin kanssa mitään tekemistä"
        Mutta sden homouden vio kuitenkin lukea plussaksi?

• pakko kommentoida
        klc<'ögjvkcbj kirjoitti:

Niin ja siis itse asiassahan tämä Islannin entinen presidentti ( Vigdís Finnbogadóttir) taitaa olla aika avoimesti lesbo. Ja saksan ulkoministeri Guido Westerwelle on homo. Ei mun mielestä ole mitenkään itsestäänselvää, että homo voi olla presidentti (ei omien taitojensa vaan muiden asenteen takia). Mutta Haavisto, jos joku on tarpeeksi pienen profiilin mies hoitamaan ton kysymyksen tyylikäästi.

Ja tuolla aiemmin kun mietittiin Guggenheimia niin pakko todeta, että Haavisto sanoi jossain suunnilleen näin(tämä tulee ulkomuistista, on siis täysin varmistamatonta tietoa): "Kun kerran Guggenheimista aina puhutaan hyvänä bisneksenä niin antaa bisneksen hoitaa sen rahoituksenkin."

• järki peliin
        HEPSKUKKUU kirjoitti:

TAITAA VIENNNIN MARKKINOINTI TYREHTYÄ HETI SIIHEN KUN ANTONIO MARSSII VALTIOVIERAILULLA SISÄÄN KÄSILAUKKUNSA KANSSA

en äänestänyt eka kierroksella,mutta toisella annan ääneni haavistolle.
        nautin 05.02 illalla kun juontaja sanoo että ennakkoäänissä haavisto 53%
        menee joillakin konjakit väärään kurkkuun.

• turhaa... kirjoitti:

Kyllä vaalit on minun osaltani käyty..ei viitsi enää....

Joka vaaleissa olen ikäni aikana ja sitä on paljon äänestänyt,mutta nyt en voi äänestää maaseudun hyljeksiöitä,jotka nyt hädissään kiertävät kosiskelemassa ääniämme. Olen tosi suruissani koko kansan puolesta tätä eriarvoistamista, toivon että joskus huomaavat mistä ruoka ja ahkerat työntekijät tulevat.

• kuivattu lompsa
        vastuuta!! kirjoitti:

Joo, aina velan langetessa maksettavaksi kokoomus muistaa lähettää maksut kansan maksettavaksi.

• katos-maine-katos
        n23is kirjoitti:

> Koska seksuaalisuudella on ollut väliä presidentin tehtävissä?

Haitta tuleekin Suomen maineen tärveltymisestä jos on noin perinpohjin vinksahtanut pressa. Nelikymppisenä otti ulkomailta 18vuotiaan rattopjan sänkykaverikseen (Homoissahan on melko normaaleitakin ihmisiä)

• paras_seko
        pekka on paras kirjoitti:

ei Tarjakaan käynyt armejaa,,, ja Entäpä Elisabeth Rehn.. KYLLÄ PEKKA OSAA..ei kai varusmiespalvelus ole koulutus presidentiksi

> pekka on paras

paras pojuihinsekaantumisessa
        paras asiakirjavilpissä

• Kustiinsa niin.
        halospaska kirjoitti:

sitähän onkin vihattu jo 12 vuotta.

Koko Suomi vihaa Stasi Seta Halosta. On vihannut jo 12 pitkää vuotta!

Voi kun pääsisimme siitä eroon. Toivottavasti noita-akka lähtee Suomesta.

• Kössi kirjoitti:

Niin varmasti täällä Australiassa nauretaan jo nyt Homo Lälläri Pressaksi mitä muuta Hyvä Suomi ! aukaise silmäsi

osta jo uus nappis.....kuuluu jattaa pisteet aan paalta pois, jos Äustralist asti kirjottaa

• riekko ja kuukkeli

Olen kannattanut asiaa jo vuosikymmenet, oma valtio Lapland, madot jaakoon etelaan. Hyva juttu, kerrankin asiaa!!!!!!

• ÖrkkiRinteenPeikko

Katsokaas uutisia, kuinka maailmalla on vaaleista uutisoitu.

Ei oikein imartele, ei.

Hyvä Suomi-kuva. OI voi.

Tätähän äänestäjät sitten haluavat, onnea valitsemallanne tiellä.

• pelkkää plussaa

Hmm? Uutiskatsauksessa oli ainoastaan maininta siitä miten Soini ei pärjännyt. Ja Soini on tehnyt vähiten hyvää Suomikuvalle :)

• Mikään ei kelpaa

Ihanne ehdokas on tietenkin kaljaa kittaava köyhälistön edustaja. Vaimo nyrkin ja hellan välissä. Ulkomaan kieliä ei saa osata,eikä missään nimessä hyviä tapoja .Vieraissa naisissa pitää käydä ainakin kerran kuussa ja kaikkien kanssa haastetaan riitaa pullon kierteessä. Tämä on oikea suomikuva maailmalle. Äänestäkää häntä,niin saatte mieluisan pressan.Vai oliko se painajainen?

• ok uskotaan
        Mikään ei kelpaa kirjoitti:

Ihanne ehdokas on tietenkin kaljaa kittaava köyhälistön edustaja. Vaimo nyrkin ja hellan välissä. Ulkomaan kieliä ei saa osata,eikä missään nimessä hyviä tapoja .Vieraissa naisissa pitää käydä ainakin kerran kuussa ja kaikkien kanssa haastetaan riitaa pullon kierteessä. Tämä on oikea suomikuva maailmalle. Äänestäkää häntä,niin saatte mieluisan pressan.Vai oliko se painajainen?

Eli ainoastaan heterot hakaavat puolisoaan =D
        Merkitty muistioon..
        Ja homo=absolutisti.. ok.

Ah..ok homot ovat tunnettuja siitä että he ovat hyvinkin yksiavioisia.

näin sen sitten täytyy olla koska sen omin silmin tästä luin.

• girl

Tapasin kerran Haaviston, enkä ole koskaan kohdannut ihmistä, joka kohtelisi toista yhtä lämpimästi ja kuuntelevasti. Välittävää presidenttiä me kaipaamme tämän pahoinvoinnin keskellä.

• Voi itku teitä

Se on ihan sama mitä mieltä presidentti on maahanmuuttajista, koska presidentillä ei ole sisäpolitiikassa päätösvaltaa. Ettekö uunot tajua tätä? Vain sillä on merkitystä miten presidentti suhtautuu ulkopolitiikkaan.

• 1+1=hetero pari

liikaakin!!!!!!!!!!!!!!! on se hienoa että täällä on edes yksi viisas minun seurana!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• lehdenjakaja

Haavisto hymyilee vain ja ainoastaan omaksi edukseen.
        En tiedä yhtäkään toista yhtä lipevää limanuljaskaa.

• 16

• jhjhfg

mamut lähtee meneen jos haavisto valitaan, eksä sitä tienny... se on hyvin häpeällistä niille jos homo olisi pressana

• lentoemo8
        lehdenjakaja kirjoitti:

Haavisto hymyilee vain ja ainoastaan omaksi edukseen.
        En tiedä yhtäkään toista yhtä lipevää limanuljaskaa.

Haavistossa on kieltämättä melkoinen annos omahyväistä piiloitsekkyyttä.
        Niinistö sen sijaan on Mies paikallaan ja kaikin puolin sopiva Suomen uudeksi presidentiksi.

• kirsi123
        lentoemo8 kirjoitti:

Haavistossa on kieltämättä melkoinen annos omahyväistä piiloitsekkyyttä.
        Niinistö sen sijaan on Mies paikallaan ja kaikin puolin sopiva Suomen uudeksi presidentiksi.

HYVÄ lentoemo. TunnenNiinistön. Tosi nopeaälyinen, ei mielistele, suorasanainen tyylikkäällä tavalla. Ettekö äänestäjät tiedä, että ihminen, joka aina hymyilee, peittää oikeaa luontoaan. Haavisto on hyvä näyttelija, mtä taas Sauli ei ole, vaan hymyilee kyllä tilanteen mukaan. Muistatteko Haavistoa vuosia sitten? Ei ollut pressahymy päällä.. SIISKAIKKI SAULIA ÄÄNESTÄMÄÄN, samoin kun salolaiset paljon tekivät. Hehän tuntevat Saulin anhastaan, ennen vuosia ennen vaaleja.....

• hyvä 222222
        jhjhfg kirjoitti:

mamut lähtee meneen jos haavisto valitaan, eksä sitä tienny... se on hyvin häpeällistä niille jos homo olisi pressana

Sitten on aivan ymmärrettävää, että persut kannattaa Haavistoa.

• taidan kanssa jättää väliin. ei noista kumpikaan ole hyvä vaihtoehto, onneksi nyt kuitenkin on kyseessä vain presidentin virka jolla ei pahemmin merkitystä ole.
      mutta saataisko tällä kertaa tehtyä nukkuvien ennätys? koska enemmän se kertoo jos juuri kukaan ei äänestä, kuin se että väkisin yrittää kahdesta huonosta vaihtoehdosta päättää.

• nainen hki.

Jätän äänestämättä toisella kierroksella.

• pohjoosesta

Heh,,,etelän immeisillä hyvin asiat.. En äänestä toisella kierroksella, ihan sama...kuka sinne menee, vaikka Haavisto poitsunsa kera...

• RIITTI MULLE !

Nim: kyllästynyt !

• - mutta

Soini oli se joka ei sallisi edes raiskatulle naiselle aborttia. Ja tämä on tosiasia. Ikävää tosiasiaa Haavistosta on vaikeampi löytää. Ellei sitten se että se on myös kasvissyöjä. ;-)

• Aku ankka yllättää

Tottakai kaikki äänestämään;)

• Muhammed

Niin kumpi Niinistö vai Haavisto? Taitaa jäädä äänestämättä?

• Niinistö

Pääasia, että Väyrysestä päästiin eroon. Mikä helvetti siinä miehessä kiehtoo Suomen kansaa, kun sai noinkin paljon ääniä. Kaveri joka syyttää aina toisia, ei koskaan ole omasta mielestään väärässä, sekä "jos ei saa ministerin paikkaa niin ei tule koko eduskuntaan" näin siis parit eduskuntavaalit sitten.

• Apuva pulassako

Homouskin menee vielä, vaikka noloahan se maailmalla olisi..

Mutta herjanjestas ..Kuka voi äänestää vihreitä ekofasisteja jotka ajavat suomen konkurssiin.

Suomeen tarvitaan investointeja ei energiaveroilla ajeta loppujakin pois bähemmän verottaviin maihin.
      Ei vIhreille.

• pkjsdrjfdgpjjpåkrfds

Suomi on ollut edelläkävijä monessakin suhteessa kuten naisten äänoikedessa yms. Miksei suomessa voisi siis olla ensinmmäinen julkihomo presidentti.Se olisi todella hyvää julkisuutta maailmalla ja osoittaisi että tuulipuvun alla sykkii sittenkin iso- jytky!!

• Nainen pressana
        pkjsdrjfdgpjjpåkrfds kirjoitti:

Suomi on ollut edelläkävijä monessakin suhteessa kuten naisten äänoikedessa yms. Miksei suomessa voisi siis olla ensinmmäinen julkihomo presidentti.Se olisi todella hyvää julkisuutta maailmalla ja osoittaisi että tuulipuvun alla sykkii sittenkin iso- jytky!!

periaatteessa ok kunhan olisi edes vähän munaa. Halosella ei ollut. Homopressa nolaisi Suomen maailmalla, siellä kun ei olla näin "edistyksellisiä", lue sairaita.

• uiiuyyt

Kiitos sähkölaskusta viheriöt!

• oiiytr
        pkjsdrjfdgpjjpåkrfds kirjoitti:

Hyvää julkisuutta! Oletko tosissasi?

• suom2

Ei Suomeen tarvii gomopresidenttia. Se on häpeätä, muut maat nauraa sitten.

• GOMO

Mielestäni GOMOPRESIDEHTTIÄ tarvitaan juuri nyt että koko suomi voisi tulla turvallisesti ulos kaapsia: Siis GOMOPRESIDENTTI SUOMEEN.!!!!!!!

• Ei kiinnosta

Homoja ne on molemmat en äänestä.

• Mummo 60 v

Minusta Haavisto on paremman näköinen ja jo siksikin sopiva edustamaan suomea. Sehän on tärkein presidentin tehtävä. Mitä sillä on väliä, onko homo vai hetero!

• Älyä älyä!

Voi mummo parka kun olet hatkassa. Sinulle riittää naamavärkki vaikka ihmisellä ei olisi mitään muuta annettavaa..........ja sekö on tärkein presidentin tehtävä, näytellä naamaansa`? Voi voi ajatteletko yhtään pitemmälle yleensäkään...................

• gomo

Haavisto on hyvännäköinen!!!

• Tyypillinen
        Älyä älyä! kirjoitti:

Voi mummo parka kun olet hatkassa. Sinulle riittää naamavärkki vaikka ihmisellä ei olisi mitään muuta annettavaa..........ja sekö on tärkein presidentin tehtävä, näytellä naamaansa`? Voi voi ajatteletko yhtään pitemmälle yleensäkään...................

suomalainen mummo. Kun prosessori ei vaan riitä.

• ymmärryshoi
        Älyä älyä! kirjoitti:

Eikö sulla ole omia mielipiteitä tulevasta presidentistä? Et vaikuta fiksulta, kun toisia vastaajia arvostelet, sehän on tarpeetonta. Olisi mukava lukea asiallista palstaa ilman näitä sivuräksyttäjiä.

• jrhgtirjhgiejhr
        gomo kirjoitti:

Haavisto on hyvännäköinen!!!

tuo oli hyvä mielipide...hyvännäköinen mies..se riittää...

• Hanu

Molemmat ovat pätevän tuntuisia sällejä ammattiin. Niinistö on kokonaisuudessaan kauniin vaimonsa kanssa huomattavasti edustavampi, kun ajatellaan vaikkapa presidenttiparin ulkomaanvierailuja. Siksi äänestän Saulia.

• ent. vihreä

Ny on kansalla valittavaa: kamreeri tai ylioppilas

• jätän äänestämättä

Ei tullut äänestettyä ensimmäisellä kierroksella ja kun noinkin munilleen meni niin varsinkaan en äänestä toisella kierroksella, noista kumpikin on huono vaihtoehto.

• äänestin_kutosta

Paljon Onnea Saulille ja menestystä jatkossa ja TOIVON sydämmellisesti, että saadaan maahan kunnon pressa Saulista. Onko mikään niin ärsyttävä/saastainen kun homo....siis yäk...!!!

• .....

No, eipä näissä vaaleissa nämä vaihtoehdot yksikään kukoistanut, niin omasta mielestäni parhaat kaksi ovat nyt viimeisellä kierroksella.

• enköymmärrä

Niin voisi ajatella esim valtio vierailua : Haavisto "vaimonsa " kanssa edustamassa Suomea , varmaan tulisi AAA luokituksen sijaan AAAA , Jos tällainen tulos tulisi harkitsisin kansalaisuuden vaihtoa. Tämän kaltaisenko Suomen puolesta on joskus taisteltu .

• tapperk

Onko sinun mielestäsi sitten taistelleet sen puolesta, että mennään kohta kovaa kolisten NATOon? Muistanet, että meillä oli vielä joitain vuosia sitten oma raha. Vielä on puolueettomuus, itsenäisyys, Kohta ei enää.

• oi katso suomi jne

HEI..etkö ole huomannut että maailma muuttuu sinun mielipiteestäsi huolimatta joka hetki joka päivä. Onko juna mennyt jo?

• rokka
        tapperk kirjoitti:

Onko sinun mielestäsi sitten taistelleet sen puolesta, että mennään kohta kovaa kolisten NATOon? Muistanet, että meillä oli vielä joitain vuosia sitten oma raha. Vielä on puolueettomuus, itsenäisyys, Kohta ei enää.

Täällä ollaan vielä poteroissa..heh. Se oli kauan sitten se...jos et ole huomannut?

• Varsovan liittoon
        tapperk kirjoitti:

sitten jos ei natoon. Nythän siellä olisi tilaa Venäjän rinnalla kun kaikki muut ovat häipyneet.

• tapperk
        rokka kirjoitti:

Täällä ollaan vielä poteroissa..heh. Se oli kauan sitten se...jos et ole huomannut?

Onko liian kauan, jos ei itse ole kokenut? Oletko sinä siellä poterossasi tietoinen, että vielä on hengissä heitä, jotka ihan oikeasti olivat poteroissaan, niitäkin, ketkä kasvoivat sodan jaloissa.. paljonkin, jos saan sanoa. Eli, kansakunnan muisti ja tieto ei ole yksittäisen ihmisen muistin mittainen.

• verta pakkiin :
        tapperk kirjoitti:

Onko liian kauan, jos ei itse ole kokenut? Oletko sinä siellä poterossasi tietoinen, että vielä on hengissä heitä, jotka ihan oikeasti olivat poteroissaan, niitäkin, ketkä kasvoivat sodan jaloissa.. paljonkin, jos saan sanoa. Eli, kansakunnan muisti ja tieto ei ole yksittäisen ihmisen muistin mittainen.

Eiköhän niistä juoksuhauta-orangeista kohta päästä.Sitä vahakabinettia täällä
        on hyyssätty kuin jotain kansallis-aarretta. Talvisota,jatko sota ..ihan sama mut ymmärrän jos aivopesty lapsena jo että ei ole mitään muuta arvokkaampaa kuin kuolla kuusikossa tämän maapläntin takia niin ymmärrystä löytyy. Otan osaa!

• Uskokaa hyvällä

Presidentillä ei ole valtaa päättää tuosta. Hän voi vain sanoa mielipiteensä.

• Tri.Sorbus
        verta pakkiin : kirjoitti:

on hyyssätty kuin jotain kansallis-aarretta. Talvisota,jatko sota ..ihan sama mut ymmärrän jos aivopesty lapsena jo että ei ole mitään muuta arvokkaampaa kuin kuolla kuusikossa tämän maapläntin takia niin ymmärrystä löytyy. Otan osaa!

Toivon että sairastut kivuliaaseen ja pitkäkestoiseen syöpään vitun kusiaivo!!

• 13+12
        verta pakkiin : kirjoitti:

Kuulepas apina ne veteraanit taistelivat juuri SINUN vuoksesi, jotta SINULLA ja minulla olisi parempi tulevaisuus ja elämä itsenäisenä kansakuntana.
        Toivottavasti et lisäänny, ettei tyhmyys leviä.

• ....

kyllä jätän, äänestys prosentti alas..
      jos ei ole miestä arvojani kantamaan , en todellakaan anna muille.
      muutenki arvoni tippui haaviston kohalla liian nuoren miesystävän kohalla ..
      puoliso on ollut ihan lapsi kun tavannu..

• fdafdfd

Samaa mieltä, homous sinällään ei häiritse, mutta tosiaan tuo puoliso... Noh, ainakin saisi mielenkiinnolla seurata lehtien sivuilta kun ruvetaan luurankoja kaivelemaan kaapeista, eipä liene kovinkaan puhtoinen mies tuo Haavisto... Ja vaikka kuinka väitettäisiin, ettei ikäerolla ole väliä, niin kyllä sillä vaan on, jos 40-vuotias mies seurustelee 20- vuotiaan pojan kanssa, niin jokin ei ole korvien välissä ihan kohdillaan.

• ikäerosta
        fdafdfd kirjoitti:

Samaa mieltä, homous sinällään ei häiritse, mutta tosiaan tuo puoliso... Noh, ainakin saisi mielenkiinnolla seurata lehtien sivuilta kun ruvetaan luurankoja kaivelemaan kaapeista, eipä liene kovinkaan puhtoinen mies tuo Haavisto... Ja vaikka kuinka väitettäisiin, ettei ikäerolla ole väliä, niin kyllä sillä vaan on, jos 40-vuotias mies seurustelee 20- vuotiaan pojan kanssa, niin jokin ei ole korvien välissä ihan kohdillaan.

Vähemmänhän Haavistolla on ikäeroa puolisonsa kanssa kuin Niinistöllä!

• ....
        fdafdfd kirjoitti:

niin on erittäin epäilyttävää..
        siten kierrellään vankiloissa ja muissa ääniä kalastellen..
        kyllä sitä moraalia pitää löytää, muutenkin saa olla huolissaa..
        en ymmärrä ihmisten mielen osoituksia kun esim, homouden puolesta kun porno asuissa pitää kulkee lapset rinnalla..
        ihan erikuvan antaisi jos kävelis ihan normaalissa puvuissa..

kyllä lapsia pitää suojella..
        varmasti on ihan normaalejakin homo, lesbo pareja mutta he varmaan osaakin olla sen verran viisaita että lapsia pitää suojella myös sairailta ihmisistä..
        kuin ajaan homouden/kuin lesbouden etua, edellä pitäisi lapsen koskettomuuts..
        kyllä lesbot ja homo saa oikeutensa kun he ajaa etuaa moraalisesti oikein..

• , .n.<
        fdafdfd kirjoitti:

No, sitten ei taida olla vastaehdokkaallakaan asiat hyvin: 60v mies on aviossa vähän yli 30v naisen kanssa. Vai?

• zxz.
        ikäerosta kirjoitti:

Vähemmänhän Haavistolla on ikäeroa puolisonsa kanssa kuin Niinistöllä!

Niinistöllä on puoliso.. Haavistolla ei..Niinistöllä puhtaat paperit, ei avio eroa.

Halosellakin on lapsi avoliitosta (ei enää lapsi), edellisen äijän kanssa.

• duunari

haavistolle annan äänen aivan vi..tuilesan. politiikka perseestä koko suomesa?

• taasko jytky??

Sama täällä ihan vittuilessaan Haavistoa äänestän. Tulis toinen jytky perään!

• baska politiikka

sitä samaa haastoa äänestän maksetut vaalit.

• kunhan mainostat

et sinä sen takia Haavistoa äänestä.

• Eikö jytkyt jo

riitä. Pelkkää harmia ja epävakautta ovat tuoneet tullessaan. Sitäkö pikku sosialisti toivoo. Vai pelkäätkö että joudut töihin, kommarihörhö.

• kylläkyllälähtee

Jytky tulee..se on jo aivan varmaa. Niinistö häviää toisella kierroksella.
        Mistä tiedän? Tiedän siitä että jokainen suomalainen on enemmän tai vähemmän homo mutta äänestminen on jokaisen henk.kohtainen ,yksityinen (salainen)tilaisuus tulla kaapista ja näyttää vaikka itselleen rohkeutensa myöntää niitä tosiasioita joita on torjunut koko elämänsä ajan.Siis uurnille ja Pekka "homo" Haavisto maan johtoon.Kiitos!

• harkitkaa tarkkaan!

"Niinistö on kokonaisuudessaan kauniin vaimonsa kanssa huomattavasti edustavampi, kun ajatellaan vaikkapa presidenttiparin ulkomaanvierailuja. Siksi äänestän Saulia."

"TOIVON sydämellisesti että saadaan kunnon pressa Saulista. Onko mikään niin ärsyttävä/saastainen kun homo"

Presidentti ei ole pelkkä kiiltokuva ja edustaja maailmalla.

Hän on myös arvojohtaja.

Haluatteko te todellakin yhteiskuntaan niitä arvoja lisää joita riistoporvareiden ja kansainvälisen pankkieliitin edusmies Niinistö edustaa?

Niinistölle äänen antaessanne kannatatte mm:

Tavallisen työssäkäyvän kansan etujen rajua leikkaamista.
      Keskiluokan köyhdyttämistä.
      Vähävaraisten olojen kurjistamista.
      Julkisten, pienituloisille elintärkeiden palvelujen alasajoa.
      Suomen täysjäsenyyttä Natossa (tulee tavalliselle kansalaiselle h*lvetin kalliiksi ja lisää maamme mahdollisuutta joutua sotilaalliseen konfliktiin osalliseksi mm. Venäjän kanssa).
      EU:n liittovaltioksi kehittämistä ja kansallisen itsemääräämisoikeuden täydellistä menettämistä.
      Suomen kansallisvarallisuuden siirtämistä kansainväliselle pankkieliitille.

• Haloo suomi

Nyt voisit lukea mitä todellisuudessa presidentti voi tehdä, ei siis mitään noista luetelluista. Kekkoslaisia näkyy vieläkin olevan suomessa, ajattelin että se aate olisi jo mennyt hautaan urkin kanssa, mutta ei, haaveillaan 60-70 luvun suomeen takaisin, muistattekos oikeasti mitä hyvää siinä oli?

• harkitse,äänestä!

´peukut alas´-klikkauksissa virheitä, kun ensimmäisten rivien takia ehtii klikata peukun alas... siis ehdottomasti samaa mieltä kirjoittajan kanssa! (ei vain voi korjata tekemäänsä klikkausta..) Haavisto pätevämpi pressaksi, sopivan ikäinenkin, ja tietämystä presidentin tehtävästä; ulkopolitiikan johtamisesta! Niinistöllä vain juristitausta.. näkyi tv-haastatteluissa, ettei kokemusta kansainvälisyydestä paljoa ole! se porvarivaikutus väkisin kokoomuslaisen pääministerin kimpassa.. apua, ei Niinistöä!!

• Rgbji

Mihinköhän perustuvat nuokin väitteet? Onko tiedossasi yhtäkään Niinistön kannanottoa tai poliittista päätöstä johon väitteesi perustuvat?

Olisi jo luullut ettei enää kukaan alennu noin yksinkertaisiin heittoihin.

• suomi puhelimessa
        Haloo suomi kirjoitti:

Nyt voisit lukea mitä todellisuudessa presidentti voi tehdä, ei siis mitään noista luetelluista. Kekkoslaisia näkyy vieläkin olevan suomessa, ajattelin että se aate olisi jo mennyt hautaan urkin kanssa, mutta ei, haaveillaan 60-70 luvun suomeen takaisin, muistattekos oikeasti mitä hyvää siinä oli?

Muistetaan!
        Kekkosta kaipamme, ei ketään hänen jälkeen ollutta presidenttiä kaivat tai haluta edes muistella.

• dingotsi
      • Kompostiin

voisi haavisto palata ja viedä mamut mukanaan.

• nuorikokkari

Niinistöä äänestän aivan ehdottomasti. Hän on pätevin ehdokas ollut alusta asti, olisi saanut tulla valituksi jo viime vaaleissa. Tälle palstalle nyt tuntuu kerääntyvän valitettavan paljon katkeroituneita, sivistymättömiä, epäkohteliaita henkilöitä. Tuskinpa suurin osa on edes äänestysikäisiä. Tosin mitä sitä voikaan muuta odottaa :/

• Nehän ovat juuri

niitä hörhöjä ja mielenterveyspotilaita jotka täällä mölyävät ja öykkäävät. Suurin osa luusereita ja systeemin loisia.

• loinentoinen
        Nehän ovat juuri kirjoitti:

niitä hörhöjä ja mielenterveyspotilaita jotka täällä mölyävät ja öykkäävät. Suurin osa luusereita ja systeemin loisia.

Minkä vitun systeemin...aukase vähän...HöH

• !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Haalonen ensimmänen NAINEN
      Haavisto ensimmäinen PhOMO !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• seuratkaa johtajaa
      • maakunnan mies

Kas, Soinilla on nyt aatokset ihan kohdillaan.

Mieluummin Haavisto (vaikka homo onkin), kuin maanpetturi Niinistö.

• Voiko enempää
        maakunnan mies kirjoitti:

maanpetturi olla kuin haavisto joka haluaa Suomesta islamistimaan, mutta siinähän kaivaa itselleen hautaa. Nehän ei homoja suvaitse valtaan päästyään. Ei taida haavistolla järjenlamppu paljon loistaa.

• tuplapersu

HYVÄ TIMO. Vakuutan että pysyn ruodussa sun "leveän selän" takana.

• eipä taida
        Voiko enempää kirjoitti:

maanpetturi olla kuin haavisto joka haluaa Suomesta islamistimaan, mutta siinähän kaivaa itselleen hautaa. Nehän ei homoja suvaitse valtaan päästyään. Ei taida haavistolla järjenlamppu paljon loistaa.

sinulla loistaa yhtään

• gorgerrr
        Voiko enempää kirjoitti:

sehän on se maailman tärkein asia, ei jumalauta näitä idiootteja täällä

• Nato, liittovaltio,
        Voiko enempää kirjoitti:

Niinistö haluaan myydä koko Suomen!

• DEM N-60
        maakunnan mies kirjoitti:

HAAVISTOLLE ÄÄNI MENEE.OMAA EHDOKASTA EI OLE .OK SE SELVÄ..MITÄ YKS ASIAT KANSALLE KUULUU KENEN KANS ON...eletään 2000-lukua HUH

• salesti natsaa

Äänetä pahvi-Saulia !!! Siinä on puolensa.

• yks hailee

Juu,, en äänestä kumpaakaa..Mulle riitti tämä pa s ka. Kyllähän kummankin ehdokkaan mielipide on , ett ä köyhät kyykkyyn ja polvilleen,, nääs mullahan on rahaa........Ja varsinkin Suomalaiset köyhät...

• ....

viisasta ettet äänestä..kiva löytää muitakin virheitä haavistosta..
        onko jotain mistä löytää kyseisestä asista linkkiä?

• ....
        .... kirjoitti:

viisasta ettet äänestä..kiva löytää muitakin virheitä haavistosta..
        onko jotain mistä löytää kyseisestä asista linkkiä?

asista=asiasta

• niin tai
        .... kirjoitti:

asista=asiasta

aasista...

• ....
        niin tai kirjoitti:

aasista...

jospa kuitenkin pidetään hyvät tavat 8D

• Jytky jatkuu

Niinistö ilman muuta. Kokemus, näkemyksellisys, koulutus ja edustavuus.

• Rajoittünut

käsitys sinulla maailmanmenosta. Niinistöä tarvitaan samoin kuin uutta maailmanjärjestystä koska kaikki on mennyt viime vuosina perseelleen. Kansan moraali on rapistunut muutamassa vuodessa. Kaikenlaiset hörhöt pyörii ihmisten ilmoilla ja mitään perusasioita ei enää kunnioiteta. Voihan se olla osittain myös harhaa, ainakin kun seuraa tätä saittia niin näkyy selvästi että suomalainen terveydenhuolto ei toimi enää mielenterveyspotilaiden kohdalla vaan jopa täyshulluja liikkuu vapaalla jalalla. Onneksi tämä ei henkilökohtaisesti meikäläistä juuri heilauta kun älysin siirtyä jo toistakymmentä vuotta sitten Keski-Euroopan lihapatojen ääreen.

• Itsekin ihmettelen

tänne kirjoitettujen kommenttien heikkoa tai suorastaan olematonta tasoa. Olet myös oikeassa hullujen suhteen. Ne pidettiin ennen lukkojen takana mutta ei enää. Olen käynyt joskus ennenvanhaan työkeikalla mielisairaalassa ja oli kyllä Lvi-miehellä vähän vaivaantunut olo. Kai siihenkin olisi tottunut ajan mittaan mutta nyt samantasoisia hulluja pyörii täysin vapaana. Olet tehnyt hyvän valinnan, onnea siitä.

• Missäköhän

keski-euroopan maassa moraali korkeammalla? mamuja paljon enemmän ja korruptio kukoistaa.

• Huoh voi sentäs
        Missäköhän kirjoitti:

keski-euroopan maassa moraali korkeammalla? mamuja paljon enemmän ja korruptio kukoistaa.

Täälläkin on kohta niitä mamuja samalla tavalla ja korruptio
        on jo kauan ollut maailman huippua,
        joten pointti oli?

• Niinistöä pakko ään

Taitaa äänestysprosentti jäädä
      ennätysalhaiseksi.

• tarkkailija,,

Suomi valitsee "arvojohtajaa" selittävät toimittaja ja
        professoripellet pää täristen . Toisella lapsvaimo ja toisen vaimo on mies,heh heh
        ja huh huh.

• 30 vuotias
        tarkkailija,, kirjoitti:

Suomi valitsee "arvojohtajaa" selittävät toimittaja ja
        professoripellet pää täristen . Toisella lapsvaimo ja toisen vaimo on mies,heh heh
        ja huh huh.

lapsi? Vai niin. Kun asialliset argumentit puuttuvat, pitää yrittää keksiä epätoivoisesti jotain muuta. Rikkailla miehillä on usein nuori ja edustava vaimo. Kadehditko kun et itse sellaista saa.

• Lapsekas.
        30 vuotias kirjoitti:

lapsi? Vai niin. Kun asialliset argumentit puuttuvat, pitää yrittää keksiä epätoivoisesti jotain muuta. Rikkailla miehillä on usein nuori ja edustava vaimo. Kadehditko kun et itse sellaista saa.

ei ole edustava. Mikähän tuon jennin silmiä vaivaa, kun oudon turpeat? Ei kai vaan tule tissuteltua edustusviinoja päivät pitkät.

• nankka

Äänestäkää ihmiset edes tyhjää, jos ei mieleistä ehdokasta löydy! Sillä tavoin saadaan äänestysprosentti pysymään hyvänä ja vaaleja on jatkossakin.

Itse olen erittäin tyytyväinen eiliseen tulokseen.

• Valmis pressa

Olen niin pahoillani Väyrysen puolesta,Niin kovan
      työn mies teki,muut tulevat siinä kaukana perässä.

• Niinistö

Edelleen pääasia, että Väyrynen tippui. Oman edun tavoittelija, aina oikeassa jne

• tuki pummi

tuki pummi tukipummi oikeen sille,,,

• hullujenhuoneelta
        Niinistö kirjoitti:

Edelleen pääasia, että Väyrynen tippui. Oman edun tavoittelija, aina oikeassa jne

Niinistö on paskaa, emme äänestä Niinistöä, emmehän?

• gomottaja
        hullujenhuoneelta kirjoitti:

Niinistö on paskaa, emme äänestä Niinistöä, emmehän?

Emme ..emme todellakaan äänestä Niinistöä.Kiitos asiallisesta viestistä sinulle.Kiitos ja kumarrus.

• gallupit ja gallupit

Taitaa äänestysprosentti tippua todella alhaiseksi.
      Odotan vain kumpaa media alkaa
      suitsuttamaan.

• kiva seurata

Juntteja on jo vuosia johdateltu Niinistön taakse.
        Preidentti Niinistön suosio romahtaa viimeistään
        syksyllä. Junteille tulee kova vaalikrapula.

• Sinulla se
        kiva seurata kirjoitti:

krapula taitaa olla jo nyt, junddi. Ei fiksuja aikaansa seuraavia ihmisiä mihinkään johdatella vaan hölmöjö landepaukkuja joihin uppoaa hullun kiilto silmissä ulostettu kepu- ja persupropaganda.

• Pate on iskussa
        kiva seurata kirjoitti:

Pate on iskussa, jos Saulilla huimaa. Pate ei kompastu ensimmäiseen kinokseen, se on nähty!

• J Kenedy

Niinistöä äänestän koska presidentti edustaa suomea maailmalla ja Jenny Saulin vieressä parempi kuin kaksi jätkää käsikädessä.
      Meille nauretaan ja lujaa.

Niinistö pressaksi. Pressalla ei ole mitään valtaa niin kuin ei Halonenkaan saanut mitään aikaseksi ihan sama olla normaali Niinistön pressana.
      Vaikka olen köyhä silti näin.

• 88888888888888

Parasta tässä on, että Halonen poistuu. Ilman minunkin äänestämistä tämä tapahtuu.

• *itun vilppivaalit

Teenpä sellaisen tempun, jotta äänestän edelleen Väyrystä. RÄHÄHÄHÄÄ!!

• womannnnnn

Haavisto on aito ihminen ja sitä tämä kylmä maailma tarvitsee. Ihmiset, jotka miettii vain kulissia on pelkureita. Jos homous on este äänestää ihmistä, niin silloin suosittelisin katsomaan peiliin.

• voi voi ei näin

Kylmässä maailmassa kiltit ja aidot tulee syödyksi.
        Sama koskee politiikkaa...Toivottavasti ei silti kukaan mitään
        kilteille tekisi, mutta liian monesti tässä elämässä vain itsensä
        kovettamalla selviää hengissä ...siis noin kuvannolisesti.

• Juppe

Niin arvokasta kuin kehitysapu ja hyväntekeväisyys onkin, presidentin tehtävä on tukea suomalaista hyvinvointia auttamalla parhaansa mukaan suomalaisia yrityksiä eteenpäin kansainvälisillä markkinoilla.

Vauraus syntyy vain tienaamalla enemmän kuin kuluttaa, eikä pelkkä kotimaan markkinoilla toimiminen auta, koska olemme melko monen kriittisen tavaran osalta (esim. polttoaineet) riippuvaisia tuonnista. Viedä siis pitää, jotta voidaan maksaa ostoksemme maailmalta. Tällä alueella Niinistö on todella paljon Haavistoa edellä, joten tällä kertaa äänet ovat tavallistakin tärkeämpiä.

Toinen puoli asiassa on Haaviston seksuaalinen suuntautuminen ja riskit, joita se aiheuttaa niin hänelle itselleen henkilönä kuin Suomelle valtiona. Niin suvaitsevaisia kuin täällä läntisessa Euroopassa ollaankin, asia ei ole niin kaikkialla. Homoseksuaalinen presidentti valtiovieraana herättää aivan toisella tavalla ääriliikkeiden kiinnostuksen kuin hetero presidentti pienestä pohjoisesta maasta. Lain ja tapojen vinkkelistä asia ei ole lainkaan helpompi: Lähi-Idässä ja useissa Aasian maissa kyse on rikoksesta, joten kutsua tai suoraa keskusteluyhteyttä ei välttämättä synny lainkaan. Venäjällä ja Latinalaisessa Amerikassa kulttuuri on kirkon kyllästämänä voimakkaan maskuliinista, niissäkin kulttuureissa on vaara jäädä "porstuan puolelle ruikuttamaan" muiden vieraiden mennessä ohi oikealta ja vasemmalta. Viennin kasvattamisen näkökulmasta ne kuitenkin ovat aivan ensisijaisia kohteita, joten ylimääräisten hankaluuksien kutsuminen ei ole lainkaan tarpeen.

• keskivikkona lämmitä

Kun vaalitulos selvis aion sytyttää 2 vaalilipulla saunan kiukaan, yön yli nukuttuani pitää vielä katsoa.

• tyttö-16v.

Vähän pelottavaa kun joku sanoi että jos Niinistö tulisi presidentiksi niin hän ajaisi meidän maan siihen että Venäjä hyökkäisi uudestaan Suomeen ja tulisi sota...

:((

Voiko tämä olla muka totta????

Minut tämä sai säikähtämään.

• nuorikokkari

Ei todellakaan pidä paikkaansa. Käytäpäs nyt 16v vähän omaakin järkeäsi. Mitäpä Niinistö hyötyisi sodasta Venäjän kanssa? Hyvät suhteet Venäjään kun ovat tärkeimpien joukossa..

• Voi voi

tyttörukka. Ota asioista vähän selvää niin ymmärrät että tuollaiset pelottelut ovat juuri hörhöjen ja avohoitopotilaiden mielipiteitä. Liittymällä Natoon tänne ei hyökkäisi kyllä kukaan kun tietää, kuinka siinä pelissä kävisi. Muut maat jotka olivat suunnilleen samassa asennossa (kyykyssä Neuvostoliiton edessä) älysivät ottaa heti hatkat kun vain voivat ja liittyä Natoon. Sieltä se turva tulee. Onneksi nykyvenäjässä ei ole juuri pelättävää mutta sielläpäin tuulen suunta voi muuttua nopeastikin aina Venäjän etujen mukaan. Silloin ei Suomen parasta ajatella ja ainoa turva olisikin silloin Nato jos siinä mukana oltaisiin.

• kapitalismi on syöpä

Täysin mahdollinen skenaario mikäli liittyisimme Natoon.

Venäläiset tulkitsisivat sen uhaksi ja kostaisivat, ei epäilystäkään siitä.

Tosin ehkei Natossa olo aiheuttaisi suoranaista sotaa, mutta kyllä Venäläiset keksisivät meitä kohtaan pakotteita yms. epämukavaa ainakin.

On myös mahdollista että kapitalistit pyrkisivät ajamaan kansoja sotiin, sehän on heille valitettavan hyvä business ja riistokapitalistille vain raha ja sen tuotanto on tärkeää, jolloin he hyväksyvät sodat ja tavallisten ihmisten kuolemat niissä ilman suurempia omantunnontuskia.
        Suomalainen riistokapitalisti ei eroa millään lailla vaikkapa amerikkalaisesta riistokapitalistista tässä asiassa.

• ...
        nuorikokkari kirjoitti:

Ei todellakaan pidä paikkaansa. Käytäpäs nyt 16v vähän omaakin järkeäsi. Mitäpä Niinistö hyötyisi sodasta Venäjän kanssa? Hyvät suhteet Venäjään kun ovat tärkeimpien joukossa..

hyvä nuori kokkari. Natosuhteessa Venäjä tulee olemaan antava osapuoli: ensimmäisenä kaasuhana kiinni.. siitä on hyvä lähteä. Venäjä otaksuu Suomen pysyvän puolueettomana. Natojäsenyys ei sitä ole. Niinistö ei tule hyötymään sodasta Venäjän kanssa, kukaan ei tule, koska siinä on vain häviäjiä, mutta ei se poista taloudellisen uhan mahdollisuutta.

• rauhan puolesta

Kyllä vaan..sotahan siitä.Äänestä siis rauhan puolesta,äänestä PEKKA HAAVISTOA!!!

• ,.ä
        ... kirjoitti:

hyvä nuori kokkari. Natosuhteessa Venäjä tulee olemaan antava osapuoli: ensimmäisenä kaasuhana kiinni.. siitä on hyvä lähteä. Venäjä otaksuu Suomen pysyvän puolueettomana. Natojäsenyys ei sitä ole. Niinistö ei tule hyötymään sodasta Venäjän kanssa, kukaan ei tule, koska siinä on vain häviäjiä, mutta ei se poista taloudellisen uhan mahdollisuutta.

Niinistö ja Katainen vievät nyt yhdessä Suomen vastapuoleksi Venäjälle.
        Kun seuraava selkkaus tulee, se on amerikan ja Venäjän välinen.
        Venäjä kun on Iranin puolella ja amerikkalaiset sitä vastaan. Sodassa olisimme taas Venäjän vastapuolella.
        Ei sitä sotaa silloin pelkästään Lähi-idässä käydä!
        Ja Niinistön ja Kataisen politiikka tuhoaa Suomea. Eikä paremmin käy Haavistonkaan politiikalla.

En äänestä kumpaakaan jäljellejäänyttä ehdokasta, sillä he eivät missään asiassa edusta minua.

• zxz.

Ei ole totta...Se oli jonkun vainoharhaisen Venäjän pelkoa..Siihen pelkoon ei ole mitään syytä...Suomi on eussa, ym.

ÄÄNESTÄN NIINISTÖÄ . Suurin syy valintaan on kuitenkin hänen nuori naisensa.

• napppisilmä

Sympaattinen kuuntelijako se on presidentin tärkein ominaisuus?? Joopa joo... Nuoria naisia viedään nyt ja lujaa.. Pekka bongasi nuorison oljenkorjekseen, ja sieltähän se facebookista löytyi.

• fofflfl

´´ Lähi-Idässä ja useissa Aasian maissa kyse on rikoksesta´´

ei millään pahalla! mutta eihän noihin maihin ole pakko mennä ollenkaan! ja uskoisin että tasavallan presidentin neuvonantaja kyllä on tehtäviensä tasalla ja ottaa selvää mihin Haaviston on turvallista mennä ja minne ei! PS en ole mikään Haaviston kannattaja mutta oli pakko avautua! :D

• Tämä on jo

mielipiteenäkin hölmö, suorastaan naurettava.

• vui vau

No on se nyt vähän huono juttu jos valtio/bisnesvierailut alkaa kaatua siihen etteivät ota homoresitenttiä vastaan. Hoida siinä sitten valtakunnan asioita..

• homot hiiteen!

Pitkin hampain annan Niinistölle äänen ja ihan varmasti.
      Niinistö on sentää hetero ja tässä asiassa se on painava argumentti.

• ....

jätän äänestämättä.. että suomi pääsee historiaan ettei kukaan halua pressaa..
        äänestys vaatii äänestäjiltä 50% ääniä yhteensä, että voidaan nimittää presitentiksi muuten uusi äänestys..
        niinistö on menettänyt jo äänensä mutta en nuoriin sekaantujaa halua..
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Nuoruus

• ....
        .... kirjoitti:

jätän äänestämättä.. että suomi pääsee historiaan ettei kukaan halua pressaa..
        äänestys vaatii äänestäjiltä 50% ääniä yhteensä, että voidaan nimittää presitentiksi muuten uusi äänestys..
        niinistö on menettänyt jo äänensä mutta en nuoriin sekaantujaa halua..
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Nuoruus

ny äänestäjiä oli n.70 % äänioikeutuneista äänestänyt..

• ....
        .... kirjoitti:

ny äänestäjiä oli n.70 % äänioikeutuneista äänestänyt..

mutta katsotaan kun 2 kierros alkaa..
        mitä äänestys prosentti kertoo, toivon että prostesti toimii..

• voi V***u

Teillä taitaa kaikilla olla vaan homous mielessä ettekä näe ihmistä seksuaalisuuden takana, mikä helvetissä teitä aina kiinnostaa ihmisen petilamaripuuhat enemmän kuin hänen todelline luonne.

Silloin kun saimme ensimmäisen naispresidentin niin uskovaiset vinku siitä että "muslimit eivä kunnioita suomea naisepresidentin takia"

Nyt sama jos pressa olisi homoseksuaali.

Mielummin äänestäisitte jonkun KGB agentin,hitlerin,pedofiilin tai fundamentalisti kristityn johtoon ja sitten kaikki kärsisivät.

Taitaa suomalaiset todella olla jotain sikakansaa jotka ajattelevat perseelläänsä.

• Kaappiin takas

Haavistoa voisi äänestää, ellei hällä olisi sitä toista miestä. Homoutta hän ei ole itse valinnut, mutta homosuhteeesa eläminen on hänen oma valintansa, häpeänsä ja synti.

Niinistö velkaannutti suomen valtionvarainministerinä ollessaan ikuiseen velkakierteeseen.

Siinä valinnat, menetetty talous tai menetetty terveys koko suomelta.

Miten maailman vauraimpiin kuulunut valti on luhistunut näin alas taloudellisesti ja moraalisesti?

• salasila

Siis toinenkin mies??

• mitä höpiset

Niinistön aikan valtionvelka pieneni todella paljon. urpilainen ja kumppanit ne hyysäripolitiikallaan ovat Suomen velkavankeuteen ajaneet.

• pkl.

öö, äänestääkkö rahoja eteläeurooppaan jakavaa natohullua vai poliittisesti kokematonta homoa?

NO EN KUMPAAKAAN!

• dingdingg

Taitaa jäädä äänestysprosentti alhaiseksi.. vahva kannanotto se on sekin.

En jaksa itsekään enää vaivautua, kahdesta pahasta on huono valita.

• Voivodi Voi

Stö vai sto? Kas siinä pulma.

• ihanaaaa

Ei ois voinu vaalit päättyä paremmin, kaks parasta ehdokasta pääs seuraavalle kierrokselle. Ihan oikein teille homorasistisille mulkuille, muuttakaa vaan pois suomesta no one cares! Hyvä vaa et lähette! Hahhah

• AnssinJussi

Laitethan rajat kiini Vaasan korkeudelta niin saavat homppelit oman valtion ! Siellä tulee pyssynpiipuistaki kukkia ja sujet on lemmikkeinä :D

• 45y4y

Taidan muuttaa Ruotsiin.
      siellä on paljon vähemmän homoja.

• 6 vuoden piina

Ei menny kuin römssössä, nää vaalit..

• heheh

samaa mietin! Siellä sentään kunkku on todistetusti hetero ja rispektit sille!!!

• Gummastelija

Tuntuu oudolta, että valtioin johtoon haluttaisiin koulutukseltaan yo-pohjaista ihmistä, joka on pitkään toiminut vain eri lehtien päätoimittajana. Myös ihmetyttää näkökulma, että puolustusvoimien ylipäällikkönä olisi siviilipalveluksen suorittanut henkilö...

• Isooantero

Mihinä ristuus on maalaisjärki ?

• näkemystä

Onhan se interreilannutkin.

• toivotaan toivotaan

Noi ongelmat on sun päässä ei ehdokkaan ja häntä äänestäneiden.Eikös demokratiassa pitäisi toimia näin että kansa päättää ja sitä paitsi luulen että ns.suomen armeija lakkautetaan aikojen saatossa kun rauha ja ihmisestä välittäminen saavat vallan sydämmissämme.

• pka nahan alla

saulille painetta.D

• Hivland

En äänestä tässä maassa enään !

• Suvaitseva

Ei äänestetä toisella kierroksella.

Kokoomuslaiset taktikoi Väyrysen ulos toiselta kierrokselta.

Haaviston äänestäminen ei ole mun juttu.

Jättäkää muutkin keskustalaiset ja perussuomalaiset äänestämättä toisella kierroksella, se on paras protesti.

• muutto norjaan odott

pakko äänestää niistöä että ei tuota pelleä valita pressaksi vaikka pahaa tekee väyrynen olis ollu se oikea suomen eteen viejä hyvä ulkopolitiikka ja muutenkin

• jk

Kun äänestää, on oikeus arvostella. Vaaleissa nukkuvaa urputtajaa ei kukaan kuuntele.

• mökin ukkeli

Päinvastoin!
        Jo äänestämättä jättäminen on arvostelua. Ja jos äänestää, on pidettävä päänsä kiinni.
        Niinpäinhän se asia on. Eli päinvastoin kuin sanot!

Kaikkein parasta olisi, ettei kukaan muita äänetänyt äänestäisi toisella kierroksella. Silloinhan toinen kierros mitätöityisi kun äänetysprosentti jäisi alle 50%iin.

• juuh

Mikä ongelma ihmisillä on siinä, ettei homo voisi olla presidentti?? Jumala on meistä jokaisen luonut, ja tuli ihmisestä millainen tahansa, hän on silti IHMINEN.
      En ota kantaa kumpaankaan, että kummasta pitäisi tulla presidentti, mutta on väärin tuomita ihminen seksuaalisuuden perusteella. Jos osaa asiansa, politiikka on tärkeää ja tietää mitä tekee oikeasti, onko mitään väliä onko presidenttinä nainen tai mies, oli sitten seksuaalisuudeltaan mitä tahansa. Mitä jos Suomessa olisi tummaihoinen presidentti? Mitenkäs ihmiset siihen suhtautuvat? Heti varmaan ajatellaan että "eihän tuo ole edes suomalainen" IHAN HYVIN VOI OLLA. Minua vain tympii ihmisten rasistisuus.

• aikoihin on päästy

Ei Jumalakaan sentään vaiti katsele kun kaksi ukkoa on naimisissa keskenään. Miksi hän sitten loin Aatamille Eevan kaveriksi.
        Presidentti on kansamme edustaja ja eihän meillä ole pian edes maan äitiäkään.

• retritrehohirgeohi
        aikoihin on päästy kirjoitti:

Ei Jumalakaan sentään vaiti katsele kun kaksi ukkoa on naimisissa keskenään. Miksi hän sitten loin Aatamille Eevan kaveriksi.
        Presidentti on kansamme edustaja ja eihän meillä ole pian edes maan äitiäkään.

Eikös sillä Jeesuksellakin ollut niitä miehiä ympärillä ..mitä lie puuhastelivat siellä Getsemassa vai mikä se nyt oli meinaan ..12 miestä..vai mitä niitä nyt oli. : )

• Joo en kyl lähde

No enpä ole koskaan äänestänyt. Ja taas jää tekemättä...

Itse ovat pesänsä lianneet itse saavat sen pestä.
      En löydä kummastakaan ehdokaasta mitään hyvää, molempien
      puolueet ajavat sellaista tietä, millä ei tavallinen kansalainen ajele.
      Tavallisella kuolevaisella ei ole varaa kummankaan tielle.

Koen, että suomi on jo niin uponnut, ettei ole mitään väliä
      mikä sukupuoli ja puolue milloinkin isännöi. Matalapalkka-alat,kunnalismafia jaelintasopakolais ongelmat ovat tulleet jäädäkseen.
      Samoin kuin sukupolvet yhdistävä työttömyys. Ja jos,
      et ole valmis syömään naapuriasi, niin sinulla ei ole mahdollisuutta täällä
      nousta. Nousu tehdään lopuksia aina jonkun toisen elämän /
      elämien hinnalla, joten pitäkään tunkkinne.

Täältä pyramidin alatasolta katsottuna on se ja sama menevätkö
      rahat Afrikkaan vai Kreikkaan sillä suomeen niitä ei investoida

• suvaitsevainen

Oon jotenki ajatellu että nykyään on ihan hyvin asiat vähemmistöjen kannalta, ketään ei niin paljoa enää syrjitä. Hah! Sitä odotellessa voisin sanoa että haistakaa paska, rasistit. Islannissa on presidenttinä lesbo, ajatteleko tekin sitten että "HYI SE ON LESBO EN MEE SINNE ENÄÄ IKINÄ!"
      Ja sitten vielä, mitä homoseksuaalisuudessa on vikana? Kukaan ei oo pystyny sanomaan mulle muuta ku että se on ällöttävää. Ja mitähän ällöttävää siinä on että on vähän erilainen? Ei huhhuh mitä idiootteja täältäki löytyy.
      Ei mittään Niinistöjä kiitos.

• trolling easy

Jos vaivautuisit vähän edes ...no olemaan muutakin kuin
        Jonne niin ymmärtäisit, ettei mies ole lesbo ei edes homo...
        Siellä on mies pressa

• huh huhu

ei se presidentti poista köyhyyttä ja kurjuutta oli se kumpi tahansa! niinistölle ääni! todella häpeällistä jos suomessa homo pressa härre god sentään!! jotain rajaa sentään

• ääneni annan

Jos ehdokas ei ole mieluinen voi äänestää sitä mikä on vähemmän epämiellyttävä.
      Yksinkertaista.

• Voiko rahaa syödä?

Niinistö tulevista sukupolvista(ympäristöstä) piittaamatta omistaa mm. Talvivaaran osakkeita:
      http://yle.fi/alueet/kainuu/2011/04/talvivaaran_paastot_ylittyneet_monta_kertaa_2500393.html

Niinistö on päästänyt suustaan mm.:" Onko nyt viimeinenkin puu jätettävä pystyyn niin, että kaikki metsämme rymettyvät läpipääsemättömäksi ryteiköksi, joita kauniisti kutsutaan aarniometsiksi. Ja kaikki tämä vain sen takia, että jokunen tupajumi ja torakka saisi viettää monimuotoista ja onnellista elämää."(lainaus Kokoomuksen puoluevaltuuston kokous 1997)

Mitä isänmaallista tällaisessa käytöksessä muka on? Sopiiko tällainen mies Suomen arvojohtajaksi???
      Eiköhän luonto ole tärkeämpi kuin lyhytnäköinen taloudellinen voitto! Vai haluatteko todella, että Suomesta tulee euroopan Kongo?
      http://geomaps2.gtk.fi/tukes/

• zxz.

Ryteiköt nuriin vaan.. Samaa mieltä Niinistön kanssa. Sen verran olen metsissä liikkunut, ja nähnyt niitä homeisia ja liejuisia ryteköitä..Ei niissä edes eläimet viihdy.
        Paitsi ne torakat ja tupajumit..

• KokenutPoliitikko

Turhaa tet vouhkaatte, ei presidentti voi vaikuttaa ympäristöpolitiikkaan, se on eduskunnan käsissä....ei met ihmiset niin tyhymiä olla mitä tet kermapershet luuletta !!

• Kyllästyttää

Blaa blaa blaa. Suomalaiset ovat äänestäneet ja sillä selvä. Itse äänestin Väyrystä, mutta näillä mennään.

• mummapumma

http://www.image.fi/artikkelit/teht-v-suomessa-pekka-haavisto Tässä linkki haastatteluun . Ennen kuin sanoo mitään kannattaisi ensin tutkia mitä se mies oikein sanoo. Ja meilestäni pekka haavisto ei sano niinkään tyhmästi. Hyviä molemmat, sekä Haavisto että Niinistö, mitä arvoja sitten itse kannattaa , taloutta ja yritystä, va kokonaisuuskäsitettä ympäristö-ja inhimillisyystekijöitä.
      Siinä onkin miettimistä.

• kerrankos

Tehdäänpä selväksi heti alkuunsa:

Suomen presidentillä EI ole mitään muita kunnon valtuuksia sisäpolitiikassa kuin vankien armahtaminen, muu tehdään yhteistyössä hallituksen kanssa. Suomen presidentti tulee hoitamaan VAIN ulkopolitiikkaa ja olemaan nimellinen Suomen armeijan ylipäällikkö (minkä tehtävän hän voi luovuttaa tosipaikan tullen ammattilaiselle).

Tämä kaikille selvää?

No niin. Sitten arvioidaan ehdokkaitamme. Niinistö: ammattilainen talousasioissa (ymmärtää talousahdingostamme siis jotain), korkeasti koulutettu, tehnyt pitkään työtä Suomen sisäpolitiikassa, on armeijataustaa - mutta ulkomaan komennuksien meriitit kuitenkin nollissa. Haavisto: ulkomaat ja ennen kaikkea sovittelijatehtävät hallussa, sivaritausta, ammattilainen ympäristöasioissa ja rauhanrakennuksessa, erittäin verkostoitunut ja selvästi kansanläheinen henkilö.

Mitä tämä käytännössa tarkoittaa? Sitä, että Niinistö on rautainen ammattilainen Suomen SISÄISISSÄ asioissa. Hänen meriittinsä siltä osin ovat kiistattomat. Mutta jos sitten mietitään niitä nykypäivän presidentin tehtäviä (maailmassa jossa Suomi on kunnostautunut rauhan lähettiläänä joka itse ei ole sodan vaarassakaan), niin Haaviston paremmuus ei liene kenelläkään epäselvää.

Suurimmat ongelmakohdat lienevät Haaviston sivarius ja homoseksuaalisuus, niihin tunnutaan nettikeskusteluissa tarttuvan hanakasti. Tässä vastaus: Halonen on ollut presidenttinä 12 vuotta, ei päivääkään armeijassa, ja mitä taas tulee homoseksuaalisuuteen ja siihen miten se häiritsee edustustehtäviä maailmalla.... Ei olisi Suomen ensimmäinen homoseksuaalinen presidentti, vain ensimmäinen joka olisi avoimesti sellainen, toisekseen edustustehtävissä suurimmaksi osaksi presidentti kulkee yksikseen - Haaviston seksuaalista suuntautuneisuutta ei alkuhälyn jälkeen muistettaisi - ja vielä kolmanneksi huomautettakoon, että siitä tulisi maailmalta meille plussaa suvaitsevaisuuden edelläkävijämaana varsinkin, ei pilkkaa.

Itse äänestän Haavistoa, mielestäni hän sopii loistavasti kansainväliselle kentälle edustamaan Suomea maana, jonka arvot ovat humanitaarisia ja jonka mielestä asiat ratkaistaan järkevästi aikuisten tavoin sopimalla ja keskustelemalla eikä puukkoa ja nyrkkiä ärinän kera heiluttamalla. Niinistö on toki hyvä presidenttiehdokas hänkin, mutta nyt tässä tämänhetkisessä kontekstissa, jossa presidenttimme hoitaa vain ulkopolitiikkaa, parempi ehdokas on mielestäni Haavisto.

Totta, voisimme argumentoida Niinistön puolesta sillä, että hänestä tulee SUOMEN presidentti, eikä YK:n tms, mutta koska Suomen presidentin tehtävät ovat nykyään vain ulkopolitiikkaan suuntautuneita, ei tämäkään argumentti oikein päde.

Kehotan kaikkia harkitsemaan tarkasti, olemaan aktiivisia uurnilla ja valitsemaan ehdokkaan, joka ihan oikeasti rehellisesti on sopivampi tehtävään.

• Niinistö voittaaa

Kyllä Niinistön osaaminen on eri luokkaa kuin Haaviston.
      Presidentiltä vaaditaa pätevää koulutustaustaa tehtävään, Niinistöllä on akateeminen loppututkinto. Maan edustustehtäviä ajatellessa Niinistö on edukseen,ajatellaanpa vaikka valtionvierailu visiittejä vaikka lähi-itään. Kyllä tässä suhteessa jo Niinistö peittoaa mennen tullen Haaviston kun katselee mitä tehtäviä presidentille lankeaa. Vihreiden puolue on etupäässä ollut yhden asian puolue: tärkeimpänä tässä asiassa on homoseksuaalisen suuntautumisen esilläpitäminen asiassa kuin asiassa olipa sitten polittinen areeena mikä tahansa: eduskuntavaalit,pressanvaalit ja tulevat kuntavaalit. Onpa tämä poliiittinen yhden seksuaalisuuntautuneisuuden nimissä viety jopa kirkollispolitiikkaankin kun määritellään eri järjestöille rahoitusta. Eduskuntavaaaleissa yksi ehdokas nimenomaan tulikin valituksi tämän takia kansanedustajaksi vihreiden puolueeseen. Vihreiden ajamat luonnnonsuojeluun liittyvät asiat ovat tässä elitistisessä yhden asian nimissä toimimisessa pyyhkäisty monessa asiassa taka-alalle. Näin meneteltiin ydinvoimaa koskevassa asiassa,pysytttiin hallituksessa. Viime eduskuntavaaleissa vannottiin että  ei mennä hallitukseen,mutta toisin kuitenkin kävi vaikka vihreät hävisi reippaasti vaalit. Eli voidaan muuttaa mieltä ihan mennen tullen ja missä asiassa tahansa kuhan se edistää tämän yhden asian puolueen valta-asemaa. Guggenheim asioissa päätettäessä on vihreät ollut ensimmäisinä kajoamassa veronmaksajien rahoihin vain että pienellä vähemmistöllä olisi oikeus nauttia kalliilla verorahoilla ylläpidettävien monumentaalisten ja puhtaasti brandiajatuksella toimivalla fransaizing tyylisellä museohankkella ulkomaisten liikemiesten etuja. Nämä on sitten pois terveydenhoidosta ja lastentarhojen ja koulujen määrärahoista ja näkyvät suurimpina luokkakokoina kouluissa.

Haavisto ei ole monessa mielessä kuitenkaan ihan perusvihreä, hän osaa olla neuvottelija. 
      Tavallaan on vihreiden hyväkin esiintyä ev. lut kirkkoa koskevissa asioissa niin sanottua neuvottelijan asemassa kun lakialoite samaa sukuuolta olevasta avioliitosta on lähtöisin vihreiden keskuudesta ja sitten kun siitä nousee älämölöä on asian taustojen faktojen häivittämisen jälkeen hyvä esiintyä julkisuudessa ns. sovittelijan ja neuvottelijan roolissa. Ja koska Niinistö tässä asiassa on valmis etenemään eritavalla lisäämällä samaa sukupuolta olevien oikeuksia muutoin kuin koskemalla avioliittoa koskevaan lakiin on Niinistö tältäkin kannalta katstottuna soveliain ehdokas presidentiksi.

• kerrankos

Pakko huomauttaa, että akateeminen loppututkinto ei takaa mitään muuta kuin sen, että kirjoja on luettu, ja jos ollaan jotakuta tuonne lähi-itään lähettämässä, niin tuskinpa länsimaista talousihmistä, joka ei ole pahemmin noissa hommissa ennen pyörinyt?

Presidentinvaalit ovat henkilövaalit, puolueen aatteet peilaavat tietenkin lävitse henkilössä, mutta muistettava on, että esim. Suomen ympäristölakeihin ei presidentillä ole pahemmin kajoamista vaikka kuinka vihreä sielultaan ja mieleltään olisikin - hän voi toki ilmaista olevansa huolissaan Suomen ympäristöasioiden tolasta, mutta eduskunta on se, joka mitään saa tehtyä asian suhteen, presidentti voi vain kohotella kulmiaan päältä.

• kerrankos
        kerrankos kirjoitti:

Pakko huomauttaa, että akateeminen loppututkinto ei takaa mitään muuta kuin sen, että kirjoja on luettu, ja jos ollaan jotakuta tuonne lähi-itään lähettämässä, niin tuskinpa länsimaista talousihmistä, joka ei ole pahemmin noissa hommissa ennen pyörinyt?

Presidentinvaalit ovat henkilövaalit, puolueen aatteet peilaavat tietenkin lävitse henkilössä, mutta muistettava on, että esim. Suomen ympäristölakeihin ei presidentillä ole pahemmin kajoamista vaikka kuinka vihreä sielultaan ja mieleltään olisikin - hän voi toki ilmaista olevansa huolissaan Suomen ympäristöasioiden tolasta, mutta eduskunta on se, joka mitään saa tehtyä asian suhteen, presidentti voi vain kohotella kulmiaan päältä.

Selvennys: "länsimaista talousihmistä" -fraasini oli vihjaus siihen, miten lähi-idässä luultavasti suhtaudutaan siihen, jos länsimaalainen talousintoilija tulee sanomaan heille miten pitää toimia. Eiköhän siinä olisi parempi vaihtoehto sellainen, jota lähi-idän ihmiset eivät koe määräilevänä (ei sillä, voi olla etteivät kokisi Niinistöäkään - mutta Haaviston kohdalla mahdollisuus on huomattavasti alhaisempi).

• ituhippiäinen

Oletpas pönttö. Nimenomaan vihreät haluaisivat, että homoudesta ei kohkattaisi. Ihme perverssejä nää persut sun muut ahdasmieliset, kun niin paljon kiinnostaa toisten ihmisten sänkykammaritouhut! Eikä kirkolla ole siihen mitään sanomista, katsos kun Suomen valtiolla ei ole mitään tekemistä kirkon kanssa. Toisin kuin islamilaisissa maissa.

Tajuaahan sen nyt sokeakin otsallaan, että Haavisto on pätevämpi presidenttiehdokas, sillä hänellä on todella vaikuttava kokemus kansainvälisestä politiikasta, Niinistöllä ei juuri mitään. Haavisto on lisäksi tunnettu poliittinen vaikuttaja myös titteliensä lisäksi. Pankkiirina Niinistö on varmaan hyvä, mutta pressan tehtävään vaaditaan etupäässä muita taitoja.

Ja muuten, aina vingutaan että vihreät tuhoavat Suomesta teollisuuden ja tuhlaavat rahaa, mutta todellisuudessa vihreys on ainoa tapa millä Suomi voi pärjätä nykymaailmassa. Uusiutuvan energian ja muissa ympäristöteknologioissa olisi rahaa jaossa, mutta Suomelle ei näytä kelpaavan, kun täällä vaan jäädään tuleen makaamaan ja haikaillaan jotain 50-lukua takaisin. Olen vihreä eikä minua kiinnostaisi pätkääkään käyttää valtion rahoja johonkin höpöhöpömuseoihin, maksakoon ne taideihmiset itse hömpötyksensä.

• Lahti-Joensuu exp.

Ajattelin ensin jättää äänestämättä, koska en voi äänestää suoraan vastaan. Mutta ei. Näissä kahdessa kelpo miehessä tai henkilössä on kuitenkin ero. Niinistö on ulkomaalaisen ison rahan kaapissa, eikä ole suostunut astumaan sieltä ulos. Hänen puoluetoverinsa Katainen on käsi meidän povarissamme, suoraselkäisesti ja vastuullisesti niin kuin toistelee. Ei, tuosta puolueesta löydämme suoraselkäisiä tuhlareita ja natottajia liikaa. Äänestän heitä vastaan, menipä ääni vaikka pirulle!

• Rgbji

Miten Niinistö on osoittautunut mielestäsi tuhlariksi? Miten hän on ulkomaisen rahan kaapissa? Oletko himpun verran yksinkertainen? Harmi.

• ääni Saulille

Kyllä Niinistöä kannattaa äänestää: hän on kokenut poliitikko ja osaa edustaa Suomea maailmalla. Hänet jo melko laajalti tunnetaankin.

• Patria!!

Ei anettu vaihtoehtoja, nyt on pakko äänestää Pekka Haavistoa. Jos jätän äänestämättä niin se on silloin ääni Niinistölle. Jos niinistö valitaan Suomi liittyy Naton, koska sijoittajat tekevät sillä rahaa. Patrian osakekursi nousee heti kuten muittenkin yhtiöitten jotka vaan voivat Natoon kaupata tuotteita. Isorikkaat tietävät tämän ja he tekevät sillä rahaa.

• isäntää ei ole talos

Rahan jako alkaa maailmalle!Voi suomen veronmaksajia.

• Homot ei lisäännyt

Homoutta nyt viemää sinne Afrikkaan ja Intiaan.Väestö
        kehitys saatais hallintaan.Hyvä pekka!

• Mitkä rahat ?

Ja Lapuan paapalle, mitkä rahat se Sauli jakaa? Velekoo suakin jakkoo mualimalle. Otetaan Kreikalta lissöö, jos omat loppuu!

• MORAALIA OLLAPITÄÄ
        Homot ei lisäännyt kirjoitti:

Homoutta nyt viemää sinne Afrikkaan ja Intiaan.Väestö
        kehitys saatais hallintaan.Hyvä pekka!

moraalini sanoo ketä äänestän. Vihreät en äänestä.

• Ei natoon!

Ehdottomasti Pekka Haavisto presidentiksi! Tekee hyvää Suomelle kun olisi homo presidentti, suomi olisi edelläkävijä. Natoon ei mennä missään nimessä!

• näkemystä

Toivottavasti saadaan 5.2.2012 Suomelle edustava presitenttipari. Sitähän presitenttiys nykyisillä valtuuksilla käytännössä on enimissämäärin Suomen kuva koti ja ulkomailla. Siinä ohessa arvoihin vaikuttamista, jonka tulee heijastua käytännön seurauksina talouden suuntaukseen. Nyt innolla äänestämään, sen mukaan on valittu.

• 20+2

Äänestä ihmeessä, jos tänä vuonna se Aku Ankka veisi tittelin? Käsittääkseni kirkkovene tulee lupaavana kakkosena...Kakkonen on ykkönen vai miten se oli.

• Voi tätä....

... keskustelun tasoa: osalla tärkein argumentti on se, miltä joku asia näyttää kerran vuodessa järjestettävissä Linnan juhlissa, jota ei ole edes mikään pakko katsoa. Siinähän sitä on se oleellisin juttu koko presidentinvaalissa :) Nämä samat ihmiset itkee sitten, että kaikki menee vain rikkaiden taskusta rikkaiden taskuun. No, voisikohan auttaa asiaa jos saataisiin maalle arvojohtaja, jolla on muitakin arvoja kuin raha... Mutta jos päähän mahtuu kerralla vain yksi ajatus (=homofobia) niin ei voi kauhalla vaatia jos on lusikalla annettu :)

• kypsätäti

Minä en kannata syrjintää vaan suvaitsevaisuutta. Ääni Haavistolle on ääni suvaitsevaisuuden puolesta.

Minä en äänestä pressan puolisoa, minä äänestän pressaa ja pressaksi minä äänestän Pekkaa, koska hän on paras henkilö pressaksi.

• Kettutyttö

Juuri niin. Näiden punaniska junttien on vaan NIIN vaikea nähdä että ovat ooikeasti heitä älykkäämpiä.

• homosabiens

Miettikää hei! Haavistohan se vasta melkonen pedofilipappa on ollut. Sehän tapas tän "hoidon" jo kolmetoistavuotta sitten kaverin ollessa jus täysi-ikään päässyt. Pekka oli silloin jo nelikymppinen. Kysyn vaan, onko tälläinen elämäntyyli ja moraali pressalle soveliasta? Kyllä Suomalaisille nyt nauretaan ulkomailla. Suomesta tulee kertaheitolla homppelimpi valtio kun länsinaapurista.
      Ei sen puoleen... ei ole Salekaan sen kummempi.

Nää vaalit on mun osalta ohi kun Väyrynen putos.

• homojen homo

Hei! Asiaa..SUOMEN KANSA TULEE KAAPISTA..mut kaikki ei näköjään uskalla. Älkää välittäkö näistä homottelijoista yms..ei haukkuva koira pure ..se pelkää.Näin on.

• punaniskat ruotsiin

Heikko puolustautuu mollaamalla toista, vahva kertoo omista vahvuuksistaan.
        Näin se vain on.

• Mannheim job

Täällä on ilmassa sellaista henkeä, että Haaviston kannattajien mielipide on oikeampi.

Siksi äänestän Niinistöä, suvaitsemattomuutta vastaan.

• 16

En äänestä. Aivan kumpi valitaan - molemmat yhtä huonoja.

• Ei ääniä *

EN ÄÄNESTÄ MINÄKÄÄN KOSKA KUMPAAKAAN NOISTA EN VOI HYVÄKSYÄ PRESIDENTIKSI.

Jo täällä pelkästään näkee nyt monia "en äänestä"-kommentteja ja taitaa ollakkin seuraavassa äänestyksessä todella pieni äänestysprosentti !!!!!

• viimeinen pisara

Ruskeanreijän ritarit iskivät. Arvojohtaja??? Tästä tulee sisällissota!!

• karjalankunnaat

Muuta venäjälle ..siellä on tosi miehet ruorissa...Batman ja Robin..sinne vaan karjalaan.Mut voihan se olla että kaikki ei ole siltä miltä näyttää jos vaikka sielläkin....niin tarkkana täytyy nyt olla mihin maahan muuttaa..joo o.

• antijytkyn puolesta

Aivan mahtavat vaalit!

Oli lopullinen voittaja sitten Niinistö tai Haavisto, Suomi saa hyvän presidentin. Kansa tietää sittenkin!

Itse aion JÄLLEEN äänestää Haavistoa.

• Vai vielä JYTKY :D

MIHIS SE TEIDÄN JUNTTIEN JYTKY JÄI :D Haavisto 19% ja Soini 9%. MITES NYT SUU PANNAAN PUNANISKAT? LOL!

• Jytkis

Taisi Jytky mennä häntä koipien välissä sinne mistä tulikin :D

• dasdojl

Haista sinä Viherkommunisti paskat!

• Haavistolle menee
        dasdojl kirjoitti:

Haista sinä Viherkommunisti paskat!

Persusjutut kuitenkin säilyy.Tuulipuvun alla sykkii vielä pienen pieni jytky.Heh..sellasta se elämä on...

• drftghkkm,-.

Minä en muuta Suomesta pois vaikka Niinistöstä tulisi pressa, mutta lähden mielelläni saattelemaan niitä kaikkia laivalle jotka ovat luvanneet muuttaa Ruotsiin jos Haavistosta tulee presidentti.
      Minusta tässä ei ole mitään epäselvää...Haavisto on paras ratkaisu Suomelle! Myös siksi jos se saa kaikki punaniska-juntit muuttamaan maasta pois.

• erkinpoikaerkki

Täältä tuntuu olevan kovasti porukkaa lähdössä evakkoon jos Haaviso voittaa.Hyvä.oikein hyvä.Tilalle otetaan maahanmuuttajia yms ja suomesta tulee esimerkki muulle maailmalle rauhan ja ystävyyden maana joka eo suvaitsevainen niin kuin Pekka Haavistokin.Siis ei muuta kuin HEIPPA.

• Tri.Sorbus

Kyllä jätän, saatana!!

• Ravintolapystyyn

Kyllä hävettää olla Jyväskyläläinen, toiseksi korkein haaviston kannatus täällä heti helsingin jälkeen! No...jotain hyvää tässäkin on, täytyy alkaa suunnittelemaan homobaarin perustamista, ilmeisesti asiakaskuntaa löytyy aika runsaasti. Haavistoa äänestäneille vuoden ajan ilmainen sisäänpääsy. Ja sitten se baarin nimi...oisko hyvä Old man&boy, vai AssHole, laittakaas ehdotuksia.

• Peppua pojille :D

"Kyllä hävettää olla Jyväskyläläinen, toiseksi korkein haaviston kannatus täällä heti helsingin jälkeen! No...jotain hyvää tässäkin on, täytyy alkaa suunnittelemaan homobaarin perustamista, ilmeisesti asiakaskuntaa löytyy aika runsaasti. Haavistoa äänestäneille vuoden ajan ilmainen sisäänpääsy. Ja sitten se baarin nimi...oisko hyvä Old man&boy, vai AssHole, laittakaas ehdotuksia. "

Mites olis Nex-R-Hole :D

• kapteeni kaihi

Niinistö ajaa Suomea kohti Natoa, mikä ei ole hyvä asia. Nyt kun Suomi ei ole osana Natoa pidämme "matalaa profiilia". Terroristit eivät pidä meitä uhkana juuri sen vuoksi, ettemme ole osana Natoa. Mitenkähän käy jos meidät ajetaan Natoon?

Terroristit ottavat meidät silmätikukseen.

Haavisto for the win!

• Väyrysen pudottua

Ääni menee ilman muuta Haavistolle että heilahtaa!
      Vaihtoehtoja ei ole.
      Haavisto hallitsee parhaiten ulkopolitiikan, on edustava, sivistynyt ja hyväkäytöksinen.
      Lisäksi hän on luonteeltaan avoin ja suorastaan säteilee positiivisuutta, mikä on mainio piirre presidentillä kun hän edustaa Suomea ulkomailla.

Haavisto on myös koko kansan pressa, sillä hän ei "luokittele" ihmisiä, vaan kuuntelee kansalaisia luokkaa katsomatta.

• -2-

Siis häh?!

Onhan Pekka Haavistolla ylioppilastutkinto 8,9/8,8! Ja mitä Sauli Niinistöön tulee, hänen todistuksensa on 6,5/6,7! Mutta näköjään kutosen todistuksellakin pääsee oikeustieteelliseen.

Haavistolla on siis tutkinto toisin kuin väitetään. Ja kyllä hän yliopistoonkin pääsi, mutta valitsi yksityisyrittäjän tien ja perusti kustantamon.

Lisäksi Haavistolla on laajenmpi kokemus ulkomailta mm. rauhanlähettiläänä.:

http://www.rauhanturvaajalehti.fi/lehdet/12010/557-sivari-joka-sai-sotilasansiomitalin

Haavisto on maailmalla asiantuntijoiden mukaan viidenneksi tunnetuin suomalainen.

• Ihmiset äänestää outoja vaihtoehtoja/ulkonäöltään heikompia/pätevyydessä heikompia... Sitten voi kai tuntea itsensä jotenkin paremmaksi se äänestäjä?

Viimeset 18v on ollut epäedustava pressa Suomella, laastari-Mara ja muumi-Tarja, nyt ois sauma saada edustava Sauli pressaksi, mutta vihainen ja oudosti käyttäytyvä Suomen kansa voi tehdä tepposet ja valita taas huonomman vaihtoehdon, jota sitten maailmalla kummaksutaan.

• ""
    • Voi itku

Vaikeaa on mennä äänestämään kumpaakaan. Kyllä se on niin että Haavisto on henkilönä humaani ja lähempänä varmaan tavallisen kansan ajatuksia kuin Niinistö, Niinistö ei todellakaan koko kansan presidentti, mutta fakta on, ettei homolla ole mahdollisuuksia olla vaikutusvaltainen päättäjä maailmalla. Esim Putin ei todennäköisesti suostu edes tapaamaan homoa. Näin vain on, politiikan tuntijat sen tietävät, Haavisto itsekin. Harmi.

• fakta on

että Suomen presidentillä ei missään tapauksessa ole mahdollisuuksia olla vaikutusvaltainen päättäjä maailmalla, oli se kuka tahansa. Eikä muuten ikinä ole ollut. Ja ellei Putin halua tavata Haavistoa, niin sehän on Putinin häpeä. Pienelläkin miehellä voi olla suuri sielu. Sittenpä nähdään onko Putinilla.

• Ei noin vaan näin
        fakta on kirjoitti:

että Suomen presidentillä ei missään tapauksessa ole mahdollisuuksia olla vaikutusvaltainen päättäjä maailmalla, oli se kuka tahansa. Eikä muuten ikinä ole ollut. Ja ellei Putin halua tavata Haavistoa, niin sehän on Putinin häpeä. Pienelläkin miehellä voi olla suuri sielu. Sittenpä nähdään onko Putinilla.

Sanavalintani vaikutusvaltainen päättäjä oli huono, presidentti ei mikään päättäjä ole, mutta istuu tärkeissä tapaamisissa ja neuvotteluissa maailmalla tärkeiden henkilöiden kanssa. Kun tunnet eri maiden kulttuureja niin tiedät, että homuos ei tällaisissa tilanteissa ole ollenkaan presidentille eduksi. Fakta. Ja edelleen harmi. En usko että monikaan jättää äänestämättä Haavistoa homouden takia, mutta kun ajatellaan presidentin arvovaltavinkkelistä niin törmätään tähän faktaan. Ja myös ajatus sivarihomosta puolustusvoimien ylipäälikkönä kuulostaa tyrmäävältä. Uskottavuus puolustusvoimiin menee. Siispä Natoon, helpompi tie Haavistollekin????

• Ei nyt ihan noinkaan

Homolla samat mahdollisuudet kuin heterollakin.
        Putin tuntee kyllä oman maansa historiaa, ja sinnekin mahtuu homojakin.
        Alla on vain pieni lista niistä lukuisista poliitikoista/päättäjistä, jotka eivät ole heteroita.

Venäjän ruhtinas, Feliks Jusupov

Englannin kuningas, Edvard II

Ruotsin Ympäristöministeri, Andreas Carlgren

Pariisin pormestari, Bertrand Delanoë

Alankomaan poliitikko, Pim Fortuyn

Yhdysvaltalainen poliitikko, Barney Frank

Islannin pääministeri, Jóhanna Sigurðardóttir

Yhdysvaltalainen poliitikko, Harvey Milk

Yhdysvaltalainen poliitikko, Tammy Baldwin

Ranskalainen poliitikko, Frédéric Mitterrand

Itävaltalainen poliitikko, Stefan Petzner

Saksalainen demokraattisen puolueen puheenjohtaja, Guido Westerwelle

Berliinin pormestari, Klaus Wowereit

• Äly hoi!
        Ei nyt ihan noinkaan kirjoitti:

Alla on vain pieni lista niistä lukuisista poliitikoista/päättäjistä, jotka eivät ole heteroita.

Koska tiedät näin paljon, mikä on johtotopäätöksesi polotiikanhoidon suhteesta
        seksuaaliseen suuntautumiseen?
        Onkohan älyllä mitään merkitystä elämässä?

• Hepreaa

"Homolla samat mahdollisuudet kuin heterollakin.

Berliinin pormestari, Klaus Wowereit "

Ketä nämä ihmiset oikein ovat :D LOL!

• Faktat pöytään

Onks nää listaamasi nimet vakavasti otettavia valtioden päämiehiä????

• lapsimorsian
        Faktat pöytään kirjoitti:

Onks nää listaamasi nimet vakavasti otettavia valtioden päämiehiä????

Samalla voisi kysyä että monellako noilla "valtiomiehillä" on lapsimorsian.

• No hoi hoi!
        Äly hoi! kirjoitti:

Koska tiedät näin paljon, mikä on johtotopäätöksesi polotiikanhoidon suhteesta
        seksuaaliseen suuntautumiseen?
        Onkohan älyllä mitään merkitystä elämässä?

Tiedä siitä "polotiikasta"... mutta politiikassa seksuaalisella suuntautumisella ei ole mitään merkitystä.
        Ja kyllä, älyllä on merkitystä elämässä, siksi Haavisto.

• sanaton-ja-vihainen

Mikä teitä ihmisiä vaivaa? Mitä sitten, että Haavisto on homo? Mitä jos itsekin olisitte? Haluaisitteko "homomaista" kohtelua vai ette? Ja Suomi on tasa- arvoine maa, älkää unohtako sitä. Tämä mikää Libya sentään ole!

• rollrocker

Tuleepa viisas kuva Suomen kansasta näitä kommentteja lukiessa. Näköjään homous on iso juttu? Hei wau, ketä kiinnostaa; eikös pätevyys ratkaise ja tässä tapauksessa pätevämpi mielestäni on Pekka Haavisto, joka oikeasti osaa vastatakin niihin kysymyksiin mitä hänelle on esitetty. Niinistölle sitten ääniä jos haluatte maksaa lisää veroa ja jatkaa tasapaksua laskusuhdannetta Suomessa.

Pakko myös vain ihmetellä, että jotkut oikeasti ovat äänestäneet melkein huonointa ehdokasta, Paavo Väyrystä, joka vielä sai suhteellisen korkean äänestysprosentin.

• Mitähän vielä!

Tasa-arvoinenko? Et ole tosissasi! Häpeän ensikertaa Suomalaisuuttani.
        Tässä maassa vallitsee trendit suvaitsevaisuus ja tasa-arvo. Jotka eivät toteudu ruohonjuuritasolla VAIN ja ainostaan poliitikkojen puheessa.
        Miksikö? Pelkäämme rasisminleimaa ja puheitamme mielipiteineen tulkittavan vihapuheiksi, siksi.

Minusta presidentin pitää edustaa kaikilla tavoin perinteisiä normeja arvoja.

• Lost in space.
        Mitähän vielä! kirjoitti:

Tässä maassa vallitsee trendit suvaitsevaisuus ja tasa-arvo. Jotka eivät toteudu ruohonjuuritasolla VAIN ja ainostaan poliitikkojen puheessa.
        Miksikö? Pelkäämme rasisminleimaa ja puheitamme mielipiteineen tulkittavan vihapuheiksi, siksi.

Haluan olla oman itseni presidentti. Toi itseluottamuspuoli on pahasti kuralla ja tartten jeesiä. Miten kannattaisi lähestyä asianlaitaa? Ei tunnepuoli toimi kun pää on pahasti sekasin koko ajan. Keskittymiskyky jää sumun peittoon. Apuvaa!

• Lost in space.
        Mitähän vielä! kirjoitti:

Haluan olla oman itseni presidentti. Toi itseluottamuspuoli on pahasti kuralla ja tartten jeesiä. Miten kannattaisi lähestyä asianlaitaa? Ei tunnepuoli toimi kun pää on pahasti sekasin koko ajan. Keskittymiskyky jää sumun peittoon. Apuvaa!

• cnfjnghmhjmh

No, kannattaa ottaa Sauli ihan ihmisenä eikä porvarina.

• tilkkutäkki

Kumpikaan ehdokkaista ei ole mieleen.

Niinistö, HUOM. muistakaa hän rajoittaisi lakko-oikeutta! Ei taatusti ole työväen presidentti
      Joten

Protestiääni Haavistolle

• Rgbji

Ei kai Niinistö ole lakko-oikeutta rajoittamassa! Miten joku voi ymmärtää noin väärin? Hän oli tuomitsemassa LAITTOMAT lakot ja ehdottamassa Ruotsin mallia, jossa EI tarvita korpilakkoja saadakseen protestoida.

Ettekö osaa lukea vai onko ymmärryksessä ongelma?

• naerwerywery

Haavisto on vihreä ja eilen mainittiin, että hän on ollut mukana Oranssin toiminnassa, joten ei hänestä saa porvaria tekemälläkään.

• syyt etten äänestä

Niinistöä en äänestänyt enkä äänestä,
      Haavisto vaikka onkin suvaitsevaisen maineessa, ei ole myöskään
      paras vaihtoehto, joten jätän äänestämättä. Äänestin jo kerran ja enkä voi vasten
      omaa mieltymystäni äänestää miestä jota en halua presidentiksi.

Niinistö on vanha konna, joka kiemurtelee ja kaartelee ääniä saadakseen eikä
      hänen ideologiansa ole suomalaisille hyväksi varsinkin kun osa kansasta syrjäytyy ja eristyy.
      Haavisto ei kuulu kirkkoon,on sivari ja puolisona poikanen muualta,
      jos Haloselle nauretaan hänen omista syistään, ottaako kukaan Haavistoa vakavasti.
      Kumpikin on EU-myönteinen ja minä en.

• tyhjiä lupauksia

En äänestä kumpaakaan. Jätän tyhjän lapun. Kumpikaan ei osaa ajatella kehäkolmosen ulkopuolella asuvia saatikka sitten ihan Lapissa asuvia.
      Turhia puheita. Usko mennyt. Kumpikaan ei puolusta maaseutua ja kuntia, haluavat vain autioittaa maan. Ulkopolitiikka on vielä täysin auki, miten sitä hoitavat, mutta kotimaan asioissa ei kummallakaan ole meriittiä. Niinistöllä vain leikkauksia 1990-lla valtiovarainministerinä ja Haavisto tehnyt Natura-sopimukset ja saanut energiaverot nousuun, jätehuoltomuutokset nostaneet vanhusten ja maaseudun väen kustannuksia ( fosforipäästöt ei ei mitenkään verrattavissa yhden Venäjän tehtaan päästöihin, järki hoi) vihreiden ja kokoomuksen kanssa.
      Olettehan nähneet mihin kurjuuteen kokoomushallitus yhdessä demarien kanssa on Suomen johtanut. Muualle eurooppaan rahaa kyllä löytyy, mutta ei Suomen kansan hyvinvointiin, kuten vanhusten hoitoon, lapsiperheiden hyvinvointiin - mm kotipalvelujen loppuminen aiheuttanut sen, että perheet eivät ahdingossaan saa enää riittävää tukea ja apua, äidit ja isät väsyvät, väkivalta ja mielenterveysongelmat kasvavat, terveyskeskuksia lakkautetaan, palvelut siirtyneet osin kymmenien,jopa satojen kilometrien päähän mm. hätäpalvelut jne. Lista on pitkä.
      Ovatko suomalaiset eriarvoisia eri alueilla. ??
      Arvojohtajana presidentin tulee nostaa esiin juuri niitä asioita, mikä koskee suomalaisten hyvinvointia ja asemaa koko Suomessa ja puolustaa kuntien säilymistä ja asutusta koko maassa. Koko Suomea tulee puolustaa .

Kun Keskusta ja perussuomalaiset nousevat taas kuntavaaleissa sekä seuraavissa eduskuntavaaleissa niin Soinista tulee pääministeri. Siihen on tähdätty. Soinia tarvitaan sisäpolitiikassa.

• Salon puolesta

Niinistö on Salolainen eikä Helsingistä!!! Pikku kaupungin mies. Me ainakin täällä Salossa liputamme Saulin puolesta!

• demokratiaako?

Nykyisen vaalilain mahdollistama taktikointijytky, näin saatiin ulos todellinen vastaehsokas.

• Go Pekka!

Pekka Haavisto on paras! Pekka Haavisto on Ihminen/Tunne! Sauli Niinistö on Raha/Järki.

• Äänestän, vaikka pitkin hampain. Äänestän erästä vastaan, en kenenkään puolesta.

• VB

Jätän äänestämättä, koska...

A) Suomen vaalit ovat jokatapauksessa naurettavaa pelleilyä, jossa Helsingissä ja muualla pääkaupunkiseudulla asuvat kermaperseet sunmuut "edistykselliset" teennäiset ulkokultaiset haihattelijat saavat käytännössä yksin päättää koko maata koskevista asioista.

B) En voisi hyvällä omallatunnolla antaa ääntäni sen enempää kokoomuslaiselle vapaamuurarille ja kansanpetturille kuin viherpiiperölle katamiitillekkaan.

• vääryys

Homot eivät pysty ajamaan normaali hereoiden lapsiperheiden asioita. Kun eivät niistä mitään ymmärrä.

• No, presidentinviran kuvaan eivät kuulu perhesosiaaliset asiat. Hallitus ja eduskunta päättävät näistä "maallisista" asioista.

• yksi äänestäjä

Porvaria en ikinä äänestäisi presidentiksi siksi valintani on PH. Olen häntä kannattanut alusta asti ja kannassani pysyn.

Niinistöstä en tiedä mikä hänessä on ärsyttävintä, se ällö jokerihymy (siis batmannin jokeri, ei mikään urheiluun liittyvä) vaiko se läpimädän kokoomuslaisen arvomaailman katku, jonka haistaa jopa tv-ruudun lävitse.

Niinistö on kampanjoinut itseään presidentiksi jo kaaaauan. Niin, jo paljon ennen muita ehdokkaita. Rahaa on vaalikampanjaan palanut ja rahasta Niisitöllä ei olekaan puutetta. Iso vaalikoneisto takana, levittäytynyt läpi maan. Nyt onkin kyse siitä, äänestetäänkö rahaa vai ei. Itse en halua äänestää rahaa, koska presidentin ammattitaito ja persoona ovat tärkeämpiä kuin kampanjan laajuus ja kalleus.

Jokaisen omatunto sanelee, äänestääkö kalliimman kampanjan tehnyttä vai sitä parempaa. Minä äänestän sitä parempaa :)

nainen, 36-vuotta, terveydenhoitoala

• Totta turiset

Ei todellakaan toi Niinistön teennäinen olemus jokerihymyineen ja muutenkin se Klonkun naamataulu paljoa vakuuta... tähän kun vielä lisätään se hänen "tyttöystävänsä" joka iältään ja lapsimaisella äänellään voisi olla tämän paapparaisen lapsenlapsi, niin onpa vain surkuhupaisaa ja läpinäkyvää teatteria kerrakseen :D

• olet pessyt toisten perseitå liian kauan ,kun on menny arvot sekasin

• hyi.....
        Totta turiset kirjoitti:

Ei todellakaan toi Niinistön teennäinen olemus jokerihymyineen ja muutenkin se Klonkun naamataulu paljoa vakuuta... tähän kun vielä lisätään se hänen "tyttöystävänsä" joka iältään ja lapsimaisella äänellään voisi olla tämän paapparaisen lapsenlapsi, niin onpa vain surkuhupaisaa ja läpinäkyvää teatteria kerrakseen :D

Äänestän silti Niinistöä. En halua, että homostella. Olen hetero, enkä voi sille mitään. En halua öljystä jormaa hanuriin.

• zxz.
        Totta turiset kirjoitti:

Voisi olla lapsenlapsi, mutta ei ole, siinä ero. Eikö olekkin hienoa kun mäntyniemessä ja kultarannassa (Naantali) homoillaan valtion kustantamissa asunnoissa.

• ""

Tuli tekstari
      Sain juuri tekstiviestin, joka on ihan pakko laittaa tänne, vaikka kuuluisi kai paremmin sinne peräkammarin puolelle, eli:

- toisessa äänestyksessä on kaksi hyvin erilaista ehdokasta. Toinen ottaa votkan jäillä ja toinen jätkän voilla.

• Homoilu on miesten h

ommaa...

"Tuli tekstari
        Sain juuri tekstiviestin, joka on ihan pakko laittaa tänne, vaikka kuuluisi kai paremmin sinne peräkammarin puolelle, eli:

- toisessa äänestyksessä on kaksi hyvin erilaista ehdokasta. Toinen ottaa votkan jäillä ja toinen jätkän voilla. "

Päivän parhaat naurut :D

• Anti-antijytky

Paskat vaalit (2. kierros).

En varmasti äänestä kumpaakaan.

Toivottavasti oma (eli nukkuvien puolue) nousee 2. kierroksen suurimmaksi....

PS: Turhan presidentin viran voisi laukkauttaa (ja tuoda siitäkin pikkasen säästöjä tuonne valtion pohjattomaan kanssaan).

• ------------------

Äänestin Väyrystä, eiköhän se riitä tällä kertaa.

• Pekka on paras!

Presidentit, jotka eivät ole suorittaneet asepalvelusta:
      K. J. Ståhlberg
      Lauri Kristian Relander
      P. E. Svinhufvud
      Kyösti Kallio
      Risto Ryti
      J. K. Paasikivi
      Tarja Halonen
      Kokemuksesta voin kertoa, ettei seksuaalinen suuntautuminen ja siviilipalveluksen suorittaminen eivät tee ihmisestä yhtään huonompaa työntekijää. Oikeastaan paremman.
      Pekalla on paljon enemmän kokemusta kansainvälisestä turvallisuuspolitiikasta kuin RUK:n käyneellä.
      Pekka on Ihminen! Saulin mielessä pyörii vaan raha.
      Olen 40 nainen, toimihenkilö. Aion äänestää Pekkaa toisellakin kierroksella.

• näkemystä

Venäjänvallan aikana nuoruutensa viettäneet ja sittemmin presitenteinä olleet eivät olleet Venäjän asepalvelukseessa, eivätkä olleet homoja.

• kaikki homppelit on sairaita,jos siinä olis jotain luonnollista ne pystyis lisääntymään,ei pressaksi

• hetero...

Antaako Pekka anteeksi jos ei homostuta...?

• ei pekkaa

>

• Ox

Käyn ilman muuta äänestämässä toisellakin kierroksella ja annan ääneni Haavistolle. Minulle on aivan sama, mitä presidentti lakanoiden välissä puuhaa. Sitä paitsi kieriskelen naurusta, jos hänestä tulee presidentti! Politiikka on niin hapannaamaista, akoittunutta ja ukkoontunutta touhua, että Haaviston on joukossa varsinainen väriläiskä - puolisosta puhumattakaan. Nauran katketakseni hapannaamojen kauhistuneille ilmeille, kun Haavisto voittaa vaalit!

• ANAALISEKSI ON POP

eikä teitä häirit tämä anaaliseksi?? 2 nen on ykkönen
      miltähän veteraaneista tuntuis kätellä ecuadorilaista homoa presidentin itsenäisyyspäivänä HYI

• ????????????????????

Onks niitä vielä jossain,,niitä vege-raaneja?

• Herätys suomalaiset!

Hyi että, mistään Haaviston homosta ei saa tulla presidenttiä. Ajatelkaa ihmiset, mitä se kertoo meistä suomalaisista maailmalla, jos presidenttinä on homo. Mielestäni Niinistö on kuitenkin pienempi paha kuin Haavisto, vaikken rikas olekaan.

Miettikää herran jestas sentään.

VB on oikeassa tuossa ylempänä, mutta äänestäkäämme Niinistöä!!!!

Nimimerkillä: köyhä

• rollrocker

Jos joku jättää äänestämästä Haavistoa vain koska hän on homo, niin kyllä on surullisen yksinkertaisesta ihmisestä kyse silloin.

• MD PhD
        rollrocker kirjoitti:

Jos joku jättää äänestämästä Haavistoa vain koska hän on homo, niin kyllä on surullisen yksinkertaisesta ihmisestä kyse silloin.

"Jos joku jättää äänestämästä Haavistoa vain koska hän on homo, niin kyllä on surullisen yksinkertaisesta ihmisestä kyse silloin. "

Pahoitteluni siitä, että arvomaailmamme ei kohtaa. Niin, ja ÄO:ni oli mensan mittauksissa 151, joten tuskin ainakaan sinuun verrattuna olen millään mittarilla yksinkertainen :D

• MD PhD kirjoitti:

"Jos joku jättää äänestämästä Haavistoa vain koska hän on homo, niin kyllä on surullisen yksinkertaisesta ihmisestä kyse silloin. "

Pahoitteluni siitä, että arvomaailmamme ei kohtaa. Niin, ja ÄO:ni oli mensan mittauksissa 151, joten tuskin ainakaan sinuun verrattuna olen millään mittarilla yksinkertainen :D

ei älykkyysosamäärällä diaknosoida sairautta jollainensinäkin taidat olla ,oletko sinäkin erehtynyt sukupuolesta,toivottavasti et ole koulussa tai päiväkodissa töissä

• 00000000000000000000

musta ihmiset nyt äänestää haavistoa sen takia ku se ressukka on hoppeli.
      löytyhän niitä nuoriakin äänestäjiä helsingistä kun ehdokkaana on homo

• presidentti ?

Onko sinullakin seksuaalinen ongelma?

• ei helvetti, kuka nyt jotain vitun homoa äänestää? Pannaan ne lihoiksi! Siis mitkä? Naapurin kissat!

• Pekka Pressaksi

Hyvä Pekka Haavisto! Äänestän sinua myös toisella kierroksella. Olet hyvä puhumaan ja viisaan oloinen mies. Olet ollut tiukoissa paikoissa maailmalla ja saanut aikaan paljon asioita Kaikkea sivistystä ei saa korkeilla oppiarvoilla ja koulutuksella. Pekka sinulla on sitä sydämen sivistystä, jota me kaikki tarvitsemme.

• annat varmaankin omat poikalapsesi,10......17v haaviston oppiin elämää opiskelemaan,voihan lapsesi olla alkuun vaikka selän pesijänä

• Helsingin herrat

"Itse tarkemmin pohdittuani niin aivan sama kumpi valitaan. Kahdesta porvarista molemmat kehäkolmosen sisäpuolelta. "

Juuri näin Salolainen Juristi ja Helsinkiläinen poliitikko. Eipä voisi enää paljon huonompia vaihtoehtoja olla meille Pohjoisessa asuville!

• duunari

ehdottomasti Haavistolle menee toinenkin ääni. luihua ja kylmää porvaria en IKINÄ äänestäisi, miettikääs vähän muutkin työläiset ketä äänestätte!

• minä vaan

Minä äänestän ihmistä henkilökohtaisesti, en puoluetta!

• Entinen kok.-äänestä
        minä vaan kirjoitti:

Minä äänestän ihmistä henkilökohtaisesti, en puoluetta!

Sekoomusta en äänestä vaikka pitäisin "ihmisestä".

• pekkavoittoon

Suomalainen työläinen kun saa pankista esim.asuntolainaa niin se takaa sen että porvari saa äänet.Se näet alkaa elää siinä harhassa että hänkin on"porvari"kun on velkaa. Näin se menee. Herran pelko on viisauden alku ja mitä muita näitä aivopestyille isoille ikärymille on syötetty kaurapuuron kyytipoikana. Mutta näissä nuorissa jotka eivät elä minkäänlaisissa kaapeissa,ei sielullisissa yms on näkemystä heissä on Suomen kansan toivo.Siis Pekka Haavisto voittoon. Eikö niin.No kyllä vaan : )

• Demokratia

Niinistö on työväen asialla. Epärehelliset, toisten rahoilla juhlivat demarit on selätetty. Hyvä Niiinistö.!! Haavisto on pelkkä vitsi. Onneksi Väyrynen ei ole toisella kierroksella. Väyrynen olisi voinut antaa vastuksen Niinistölle.

• Velka veli kokoomus
        Demokratia kirjoitti:

Niinistö on työväen asialla. Epärehelliset, toisten rahoilla juhlivat demarit on selätetty. Hyvä Niiinistö.!! Haavisto on pelkkä vitsi. Onneksi Väyrynen ei ole toisella kierroksella. Väyrynen olisi voinut antaa vastuksen Niinistölle.

Kokoomuksen valtionvarainministeri ja valtion velka käyvät samaan tahtiin ylöspäin.i

• selitä sinäkin lapsilles miten luonnollinen setä tuo pekka on.on varmaan oikein hyvä esimerkki päiväkoti lapsille ympäri suomen,monikohan hyväksyisi omia poika lapsiaan pekan oppiin,kohta sitä olis paljon pikkuhomppeleita.KUN SE TUNTUU OLEVAN NIIN NIIN LUONNOLLISTA....katselee pikkup...

• DEM N_60

HAAVISTO SAA DEM NAISENKIN ÄÄNEN...HUMAANIT ARVOT ...JA TASA ARVOINEN KOHTELU..SE TÄRKEINTÄ..POIS RAHAN VALTA....JA NIININTÖ!

• pekkapekkapekka

HAAVISTO!

Loistava presidentti, kova äijä. Ehdottomasti top.

Rohkeutta Suomi!

• niinistö on kova äijä.nainen pitää olla takana,,,,,,eikä,,,,,,,,,hehehehehehe

• DEM N-60
        johpen kirjoitti:

niinistö on kova äijä.nainen pitää olla takana,,,,,,eikä,,,,,,,,,hehehehehehe

TARJALLA OLI TAKANA PENA..HEH HEH OI ETTÄ NAURATTAA...SAMA KAI MEILLE KUKA KELLÄKIN...YKSITYISELÄMÄÄ

• 00000000000000000000

Minä äänestän Niinistöä jo toisen kerran, raha on se joka puhuu ja jolla ei sitä ole niin siihen pitää pyrkiä, että on

• Suvaitsevainen Suomi

MIKÄÄN EI RIITÄ

Suomessa suvaitaan suvaitsevaisia, mutta mikään heille ei riitä.

Suomessa oli 12 vuotta presidenttinä nainen presidenttinä, ja muu mailma ihmetteli.

Nyt Suomeen on tulossa presidentiksi homo, ja ihmettelemistä riittää.

Vaikka seuraava peridentti hänen jälkeensä olisi apina tai koira, niin sitäkin
      Suomessa suvaitaan

• nyt on pakko äänestää.kaikki terveet normaalit normaalin lisääntymisvietin omaavat suomalaiset niinistölle ääni.muuten nauraa ruattalaiset ja vähän kaikki muutkin.mitä suomesta on jäljellä,ei kukaan ota suomee tosissaan jos sinne homppeli&homppeli valitaan

• ääänestäjä

Missä on Haaviston näytöt? Opinnot jättänyt kesken, tärkeät virat ulkomailla olleetkin vain avustavia tehtäviä. Ja sitten nuo harhaanjohtavat koulutustiedot ja väärien tietojen esittämien ansioluettelossa, voi sentään, ne eivät ainakaan lisää uskottavuutta. Haluan kuulla totuuden tästä kaverista hypetyksen sijaan. Voi olla, että Pehmo-Pekan kuoren alla kaiketi onkin oman edun tavoittelija, hinnalla millä hyvänsä pyrkii eteenpäin, rehellisyys ei niin tärkeä arvo.

• Bodylanguage

Ketä oikeasti kiinnostaa Haaviston seksuaalisuus? Varmaan asiallisempi kuin tämä puhuu-yhtä-naama-kertoo-toista Niinistö.

• entä jäniksen..?

Pitääkö paikkaansa, että sitten kun Haavisto on valittu presidentiksi, voi mennä naimisiin oman lampaan tai hevosen kanssa?

• tytöt
        entä jäniksen..? kirjoitti:

Pitääkö paikkaansa, että sitten kun Haavisto on valittu presidentiksi, voi mennä naimisiin oman lampaan tai hevosen kanssa?

Muista kettutytöt!

• Ei enää sdp:tä kitos

Hyvä juttu, että sosiaalidemarit tippui. Nyt hyvinvointi lisääntyy ja ihmisten elitaso nousee. Kateus vähenee ja eriarvoisuus vähenee. On kuin valon kajastus taivaanrannassa kun SDP:n ja Ay liikeen ikeestä vapautumisen päivä koittaa.

• Yeah!

Eli ei muuta kuin Kiinaan ja Pohjoiskoreaan katsomaan sitä ihmisten "hyvinvointia" ilman Ay liikettä.

• Yeah 2
        Yeah! kirjoitti:

Eli ei muuta kuin Kiinaan ja Pohjoiskoreaan katsomaan sitä ihmisten "hyvinvointia" ilman Ay liikettä.

Sekä pohjois-korean...........TYÖVÄENPUOLUETTA!

Näytöt ne on sanoin kuvaamattomat!

• humanistin kannalla

Pressatehtävän hoitaminen ei ole sidoksissa sukupuoleen eikä sukupuoliseen suuntautumiseen.

Haaviston edustama arvomaailma ei ole ristiriidassa hänen oman arvomaailmansa kanssa, sen sijaan Niinistön kampanja "ahneutta vastaan" sotii hänen omaa porvarilista ahneuttansa vastaan. Jos hän ei olisi ahne, luopuisi osakesalkuistaan, hänen voittonsa tulee perustumaan vain siihen, että hän saa porvareilta niin paljon rahallista tukea. Hänen kampanjabudjettinsa oli nelinkertainen verrattuna esim. Haaviston budjettiin - ja siltkin Haavisto ylsi kakkoseksi.

Molemmat varmasti päteviä presidentiksi, mutta Haavisto nyt vain on miljoona kertaa aidompi, eikä ole sellainen patsastelija kuin Niinistö, perfektionismin perikuva, luonnoton vahanukke.

Minusta olisi hienoa, että aito suvaitsevaisuus voittaisi - se olisi todellinen voitto kapitalismista, jota Niinistö edustaa.

• näin on jormat

Presidentillä ei ole merkittävästi valtaa Suomessa, mutta presidentti on Suomen "myyntimies".Suomi on yksi maailma pienimmistä maista, joten Suomen pitää otta huomioon se, mitä muut maat ja maailma asioista ajattelee. Ihan älytöntä lähteä opettamaan muuta maailmaa ja esittelemään esim. homohommien edistystä Suomessa. Useissa maissa homostelu on nykyään kriminalisoitu eli siitä saa kovan rangaistuksen. Pienen Suomen myyntimies ei voi olla homo, vaikka yksityishenkilönä ajattelisinkin, että jokainen saa harrastaa millaista seksiä huvittaa.

• 6 turhaa v. edessä

Ei voi enää äänestää ketään, kaksi karmeaa ehdokasta jäljellä. No onneksi ei ole tällä kertaa kuin pressan virasta kyse, ei sen vakavampaa..

• Sekuvainen

Vihervasurit ja muut hörhöt haluavat jakaa suomen......jovain se passaa ;).....mutta se joka leikkiin ryhtyy se leikin kestäköön ;)

• qwertzuioasdfg

no niin no niin, ajatelkaa hyvät suomaiset, köyhät ja rikkaat. siis jos niinistöstä tulee valtion pää mies, niin mitä sitten? meneekö suomi natoon,?? okei jos menee, siinä menee lopullinen puoluettomuus. sit joudutaan ehkä "sotimaan " taas. Entäs haavisto? mitä sitten jos ja kun on julkkis homo, ei se "kairaa" alexander plazalla julkisesti, ja mies ei ole viemässä suomea natoon. kumpi olis parempi suomelle, nato, vai ei natoa. siinä suuri kysymys. haastattelin saksalaisia, kerroin molempien taustat ja ette arvaa ihan heti mitä mieltä saksalaiset on. aivan sama onko pressa homo vai ei. mutta nato, ei nato, nato ei ole hyvä asia suomelle, siis ajatelkaa ensin ja sitten toimikaa hyvät ihmiset.

• RahRah

Ja mitä v***tua ne saksalaiset tietää, mikä on suomelle hyväksi (nato vai ei)?
        Kerran toki kävivät itse tuota karhua hätyyttämässä...aika huonoin lopputuloksin.

Njaah...ja entäpä kun/jos vaikkapa Ruotsi liittyisi Natoon? Tuotakin kysymystä on vältelty kuin ruttoa haastatteluissa. Lienee ainakin askeleen taas lähempänä (palkka-armeija ja menojen karsinta).

Homo...no sehän passaan kun mennään Moskovaan. Vastassa ex. KGB taustainen mustan vyön judoka, ja kaiken sortin macho-man, joka poseeraa mieluusti yläosa paljaana parit AK-47:kat käsissä, ja kaveraa mieluusti mm. Berlusconin kanssa jatkoilla (erinäisten nuorten naisten ympäröimänä). On siinä perskohtaiselle luottamukselle tukevaa pohjaa rakentaa, kun Haavisto menisi valtiovierailulle Floresin kanssa käsi kyykkää.

PS: En äänestä Niinistöäkään, kun ei iske tarpeeksi.

• mart21

Missä tiukoissa paikoissa sivari Haavisto on ollut ja mitä saanut aikaan !
      Mika koulutus hänellä on !

Niinistö presidentiksi.

• 25kjop

En aijo äänestää kumpaakaan. Ensimmäinen kerta koko 60-vuotisen ikäni historiassa. Tämä päätös muuten helpotti oloa huomattavasti. Ajatella voi jättää tyhjän vaalilipun.

• ....

tyhjän voi jättää, mutta se ei takaa ettei kukaan vääristä sitä..
        itse jätän äänestämättä kun suomi on demokratiassa..
        jolloin jos äänestysprosentti jää alas äänioikeutetuista,
        uudet vaalit pitäisi tulla.

• strategiat kunnossa?

Haavistoa äänesti kaiken maailman "taktikoijat" kuka milläkin verukkeella, oli se sitten estääkseen jonkun toisen valinnan tai ns. varmistaakseen jonkun muun presidenttiyden. Mites suu pannaan jos Haavisto muljauttaakin itsensä pressaksi. Voi sitä lamaannuksen aamua :)

• oppia ikä kaikki

Kaiken ylläkirjoitetun huolella luettuani päätin mennä heti keskiviikkoaamuna äänestämään ennakkoon Sauli Niinistöä.

• Pettynyt !!!!!

Vahva näkemykseni vain vahvistuu, että vielä tällä vuosikymmenellä tämä maa jaetaan kahtia, niin vastakkaisia perusarvoja täällä ihmisillä on.

• 1-1-1-1

Se on jo jakautunut. Ja kuntavaalit syksyllä, tai julkisuuteen vuotanut kuntakartta ovat vain siihen viimeinen piste i:n päälle.

• haisee paskalle

Miettikää nyt sitä, kun karvaperseiset miehet touhuaa makuuhuoneessa ja lakanat on ruskeena.

• Yeah 2
        haisee paskalle kirjoitti:

Miettikää nyt sitä, kun karvaperseiset miehet touhuaa makuuhuoneessa ja lakanat on ruskeena.

Eilisen pohjalta taitaa olla ihan normituubia kehä III:n sisäpuolella.

• pois...

Osa ihmisistä odottaa jo syytä väkivaltaan.

• EI JUMA....
    • ah das 1

Eikö se ollutkinn tämä Pekka, joka yritti tehdä Suomeen ns Natura-alueota, joita sitten on ilmestynyt erilaisiin paikkoihin ympäri-ämpäri. Työ oli varmasti vaativa, koska se ei tyydyyttänyt, eikä kaikkea oltu otettu huomioon. Mitä opimme? Uskovaista ei pitäisi panna opetus- ja uskontoministeriksi, ei sotahullua puolustusministeriksi, eikä titityy -väkeä luontoministeriksi.- Liian ahdas näkemys!

• rrorlr
    • vienotuuli

En tietenkään jätä, sehän on minun oikeuteni. Haavistoa ehdottomasti.
      Yksityisyyteen ei tarvitse kenenkään mennä. Huolehditaan omistamme.

• tytytytyt

Äänestystuloksessa näkee poliittisenpelin ja peruskansalaisten tyhmyyden. ...itse en äänestä koska en voi hyvällä omallatunnolla äänestää porvari Nato-niinistöä tai vihertävää joka kuitenkin on teollisuuden sätkynukkena.

Hävetkää =3=3

• ????

Kohta kaikki ruotsalaiset pitävät suomalaisia homoina jos Haavistosta tulee presidentti !

• muutan ruotsiin

Jos syttyy sota on isänmaallisten ihmisten, veteraanien poikien taistelumoraali kohdillaan kun haukutaan ensin rasisteiksi ja sitten tarvitseekin puolustaa homoja, feministejä, sivareita ja maahanmuuttajia. Sitä saa mitä tilaa.

• X-demari

Väyrynen oli paras, joten persiillen tämä meni, kuten hallituksen kokoaminenkin.
      Jätetään kaikki äänestämättä niin eivät voi valita ketään pressaksi!

• Taru K

Enpä usko että Haaviston valtiovierailut homovastaisissa maissa olisivat ongelma. Ensinnäkin Haavisto on työskennellyt maissa, joissa homoseksuaalisuus on laitonta, ja ymmärtääkseni ihan hyvällä menestyksellä. Olen myös ymmärtänyt hänen haastatteluistaan, ettei hän ole kätkenyt homoseksuaalisuuttaan siellä. Toisekseen kyse on vieraskoreudesta: vaikka jokin ei ole sallittua oman maan kansalaisille, se ei tarkoita että samat säännöt pätisivät korkea-arvoisiin ulkomaalaisvieraisiin.

Ylipäätään minusta on hienoa että Haavisto on toiminut hankalissa rauhanrakennustehtävissä homovastaisissa maissa seksuaalisesta suuntautumisestaan huolimatta! Kertoo jotain hänen taitavuudestaan diplomaattina eikö? Muistan kun luin Haavistosta ensimmäistä kertaa muutamia vuosia sitten (olen niin nuori etten muista hänen ministerikaudestaan mitään), ja koin valtavaa kunnioitusta juuri hänen rauhantyönsä tähden. Joten kun Haavisto on nyt presidenttiehdokkaana ensimmäisissä presidenttivaaleissani, ja saan äänestää häntä kaksi kertaan, niin mikä voisi olla parempaa?

Luulenpa että jos Haavisto valitaan presidentiksi, niin kutsuja valtiovierailuille puolisoineen alkaa suorastaan sadella. Pienen maan homopresidentin kutsuminen kun antaisi mahdollisuuden profiloitua suvaitsevaisena. Mediahuomio maailmalla, mikäli Haavisto valitaan, lienee myös massiivinen.

Muuten, mitähän equadorilaismediassa kirjoitellaan Suomen vaaleista...?

• x-änestäjä

Erkkomedia täräytti (vasta)jytkypaskansa housuihin.

Toisesta kierroksesta tuli akkain vaalit. Kaksilahkeisilla on järkevämpääkin tekemistä.

• ihmettelystä

Mielestäni Haavisto on aivan liikaa kaikkia mielistelevä, tuokin Hakkaraisen kanssa veljeily osoittaa melkoista taktikointia. Haavisto tiesi, että silläö, jos milläö on uutisarvoa.

En pidä kovin rehtinä vaalityönä. Haavisto osaa kyllä hiljaisella, tasaisella äänellä puhua ja tuoda esiin muka osaamisensa, mutta rehtinä kilpailijana en häntä pidä.
      Ihmettelen, että tuo makeus puree äänestäjiä.

Niinistö on sentään suomalainen, rehti, suorasanainen mies ja eihän tuo nyt ole mikään synti eikä haitta, että miehellä on nuori, kaunis edustava puoliso. Kateudestako täällä tuosta asiasta Niinistöä panetellaan.

Juuri tuo, että Niinistö ei ole koko aikaa hymyillen kaulailemassa ihmisiä pitkin toreja, katson että hänen käytöksensä osoittaa, että häneen voi luottaa. Hän varmasti pitää suomalaisten puolta eikä ole syleilemässä koko maailmaa.

Miksi kukaan ei puhu tuosta Haaviston nuoresta "vaimosta"? Siinähän tuossa olisi miettimistä.

• maamies savosta

Kun Paavo taktikoitiin kolmanneksi, ei tarvi enää mennä äänestämään, mitä kokkaritkaan tekee kepun äänillä, eihän keväällä kelvannut hallitukseenkaan. Nyt sitten pitäisi mennä niitä tukemaan.

• sininen on taivas??

hyviin menee eka tuli muumimamma,siten ehdolla sivari homo ja sitten suomen mainetta vielä lisää iki oma ILE tekstiviesteillään!! kyllähän suomelle jo nauretaan vaikka olis mikä pressana!

• kivasti PS

En jätä äänestämättä. Äänestän samaa numeroa kuin viime viikolla! Jos NE hylkäävät hänet, minun ei ole pakko.

P.S. Jos "aihetta ilmenee", voin äänestää kadullakin, mutta siihen ei ole pakko, siihenkään.

P.S. 2. Jos joku muistaa Jeesuksen, hän syntyi oljille. Saadun tiedon mukaan nämä ehdokkaat, kumpikin, ovat syntyneet rahapahnoille, ja niillä elämäänsä kivasti jatkaneet.

• tragedia vai farssi

Nyt kaikki "taktikoimaan" Haavistosta presidenttiä, haluan nähdä miten kansakunta herää arkeen homopariskunnan astuessa virkaan :)

• TT

Heippa.

Haavistohan on ihan symppis mies.
      Mun mielestä tässä ei ole kyse kisasta kuka on eniten symppis. Nyt etsitään presidenttiä maalle, jonka sotaveteraanit meille taisteli. Ilman heitä, meiltä tuskin edes tällä haavaa kysyttäisiin mielipidettä.
      Presidentti on meillä suomalaisilla töissä. Jäljellä olevista vaihtoehdoista sanon seuraavaa;
      Sauli Niinistöllä on paremmat poliittiset kansainväliset yhteydet, suurempi KOKEMUS vastuunalaisista poliittisista tehtävistä SUOMESSA, työuraa myös politiikan ULKOPUOLELTA, sekä tehtävän edellyttämä KOULUTUS. Näistä seikoista johtuen Sauli Niinistöllä on yksinkertaisesti paremmat edellytykset hoitaa presidentin virkaa.

Kiitos.

• TT

Heippa.

Haavistohan on ihan symppis mies.
      Mun mielestä tässä ei ole kyse kisasta kuka on eniten symppis. Nyt etsitään presidenttiä maalle, jonka sotaveteraanit meille taisteli. Ilman heitä, meiltä tuskin edes tällä haavaa kysyttäisiin mielipidettä.
      Presidentti on meillä suomalaisilla töissä. Jäljellä olevista vaihtoehdoista sanon seuraavaa;
      Sauli Niinistöllä on paremmat poliittiset kansainväliset yhteydet, suurempi KOKEMUS vastuunalaisista poliittisista tehtävistä SUOMESSA, työuraa myös politiikan ULKOPUOLELTA, sekä tehtävän edellyttämä KOULUTUS. Näistä seikoista johtuen Sauli Niinistöllä on yksinkertaisesti paremmat edellytykset hoitaa presidentin virkaa.

Kiitos.

• nukkuvain iso puolue

Painajaismaiset vaihtoehdot jäljellä, kumpikaan ei sovellu presidentiksi. Mene siinä sitten äänestämään..

• Yksi asia tässä tämän päivän mediavouhotuksessa ihmetyttää että mihin se Saulin kannatus olisi hävinnyt?Hänhän voitti jossakin gallupissa Haaviston 70jotain/20jotain.Nyt sitten media ja kaikenmaailman sosiaalitantat ja muka sivistyneistö väittää että vastakkain olisi jotkut vanhoilliset konservatiivit ja liberaalit!!!Minä henkilökohtaisesti en äänestänyt Niinistöä ensimmäisellä kierroksella ,nyt kyllä aion äänestää häntä koska en todellakaan halua mitään homopekkaa Suomen presidentiksi!!!Äänestämättä jättäminen olisi aivan liian tyhmää ja kaikki jotka eivät halua mitään homoparia Suomen johtoon pitäisi nyt ehdottomasti äänestää!!!

• niin on

Kun emme äänestä..niin saamme ainakin isopöäiset dosentit televisioon pohtimaan miksei kansaa öänestä!!

Siinäpän Niinistö hilluu 48 %:n vaalivilkkauden kanssa. Väyrynen ollut viimeinen johon on syrjäalueilla luotettu. Jakkupikuin Kiviniemi on samaa sarjaa haavistojen kanssa.

• äänestyslaki uusiksi

Vaalit pitäisi uusia jos äänetysprosentti jää alle 60%

• Isopäädosentti

Nyt ois hyvä hetki tehä NUKKUVIEN PUOLUEESTA maan suurin puolue.Siinä ois dosenteille ja lisenteille ihimettelemistä :D:D

• rohvessoorska

Taitaa olla hyvää vauhtia nousemassa maan suurimmaksi puolueeksi. Kansa on kädetön näiden vaihtoehtojen edessä.

• 1-1-1-1
        rohvessoorska kirjoitti:

Taitaa olla hyvää vauhtia nousemassa maan suurimmaksi puolueeksi. Kansa on kädetön näiden vaihtoehtojen edessä.

Ja siitä (nukkuvien tulevasta määrästä) saanee syyttää pelkästään niitä, jotka taktikoiden äänestivät kys. kaksikon 2:lle kierroksella. En siten koe mitään pistosta omassa rinnassa, vaikka nyt tulee kyllä ensimmäiset vaalit (2. kierros) jotka jätän väliin reilun 20v aikana.

• 18+17
        1-1-1-1 kirjoitti:

Ja siitä (nukkuvien tulevasta määrästä) saanee syyttää pelkästään niitä, jotka taktikoiden äänestivät kys. kaksikon 2:lle kierroksella. En siten koe mitään pistosta omassa rinnassa, vaikka nyt tulee kyllä ensimmäiset vaalit (2. kierros) jotka jätän väliin reilun 20v aikana.

Nämä vaalit jäävät häpeäpilkuksi suomalaisessa demokratiassa.

Syyn saa ottaa niskalleen erkkomedia joka järjettömällä mielipide- manipuloinnillaan tuhoaa suomalaista demokratiaa.
        Demarit, vasurit, keskusta ja perussuomalaiset jättävät paljolti äänestämättä toisella kierroksella ja median hehkutuksesta huolimatta äänestys prosentti jää ennätysalhaiseksi.

• vihertää

Totta ihan sama kumpaa äänestää, ovat niin samalla viivalla.
      Molemmat siistein näköisiä, hyvin pukeutuvia ja osaavat esiintyä.

Niinistö varmaan voittaa.

Taidan äänestää Haavistoa, ettei Niinistö ja kokoomus saa liikaa ääniä.
      Vihreät on kuitenkin lähempänä sydäntä.

• näinon

Äänestän tottakai.
      Valintani on Pekka Haavisto. Hän on meille suomalaisille paras presidentti. Haavistolla on presidentin tehtävään parhaat tiedot ja taidot.
      Ennen kaikkea Haavistolla on kyky luonnollisella miellyttävällä käytöksellään ja humaanilla luanteellaan saada kansa yhtenäisemmäksi.
      Niinistö ei tulisi koskaan olemaan koko kansan presidentti vaan hän on historiansa, luanteensa ja toimintansa ansiosta vain rikkaimman kansanosan presidentti.

Keskusteluissa pintaan nostettu homous ei vaikuta presedentin toimintaan millään lailla.
      Mikäli homoudesta on jotain viestiä muihin maihin, niin se kertoo Suomen kansan suvaitsevaisuudesta ja saisi minut pitkästä aikaa tuntea ylpeyttä suomalaisuudestani.

• 1-1-1-1

''Keskusteluissa pintaan nostettu homous ei vaikuta presedentin toimintaan millään lailla.
        Mikäli homoudesta on jotain viestiä muihin maihin, niin se kertoo Suomen kansan suvaitsevaisuudesta ja saisi minut pitkästä aikaa tuntea ylpeyttä suomalaisuudestani.''

Tai kertoisi ulkomaille vain siitä siitä, että Suomessa on keskiverta enemmän homoja!
        Syyksi arvelisivat varmaan sen, että pirupoloset ovat asuneet liian kauan keskenään siellä Euroopan perukalla pingviinien ja jääkarhujen kanssa, ja nyt sitäsiittoisuus alkaa pikkuhiljaa näkymään ulos.

• näio
        1-1-1-1 kirjoitti:

''Keskusteluissa pintaan nostettu homous ei vaikuta presedentin toimintaan millään lailla.
        Mikäli homoudesta on jotain viestiä muihin maihin, niin se kertoo Suomen kansan suvaitsevaisuudesta ja saisi minut pitkästä aikaa tuntea ylpeyttä suomalaisuudestani.''

Tai kertoisi ulkomaille vain siitä siitä, että Suomessa on keskiverta enemmän homoja!
        Syyksi arvelisivat varmaan sen, että pirupoloset ovat asuneet liian kauan keskenään siellä Euroopan perukalla pingviinien ja jääkarhujen kanssa, ja nyt sitäsiittoisuus alkaa pikkuhiljaa näkymään ulos.

Kertoo ulkomaille suvaitsevaisuudesta ja siittä, että seksuaallisella suuntautumisella ei ole merkitystä presidentin tehtävässä.

Olisi aika päästä sellaisesta ajattelusta, että mitä muut meistä ajattelevat.

• vinkki takaa

"Taktikoidaan" vaan se Haavisto jatkoon seuraavallakin kierroksella. Saavatppahan sitä, mitä tilasivat.

• huhhuijak

Onhan tää nyt tavallaan huvittava tilanne kun kuka milläkin läpällä ja taktiikalla äänestelee ja yhtäkkiä ollaan tilanteessa jossa vihreä yo-homomies onkin vakavasti ehdolla tasavallan presidentiksi.

• Pappa

Olette aika suuri osa säälittäviä asiattomine kommentteininne.
      Pappa äänestää Niinistöä, vaikke ekalla kierroksella niin tehnytkään.

• Näin se on

Haavisto on pienenpi paha ja paremman näkönenkin, Niinistö näyttää ihan ...tanalta kun nauraa, oikeen pelottaa, mutta sehän kuuluukin vapaamuurareihin ja ne palvelee Lusiveria pahuuden herraa.

• NukkuvienPuolue

Nukun toisella kierroksella...pakkoko mun on äänestää niinhän nuo poliitikotkin jahkailevat päätöksissään !......nukuttaa niin maan perusteellisesti...krooh....pyyh...kroooh !!!!!

• Ekaksi mietin, etten äänestä ollenkaan. Mut kyl se on pakko mennä Haavistoa äänestään.

• laposte

Nyt valitaankin porvareiden pressa, ei Suomen presidentti. Siksi en äänestä ja kukaan tuttavani maaseudulta ei enää äänestä.

• Nicke Ä

Haaviston valinta presidentiksi voisi saada aikaan muutoksen.
      Asun miesystäväni kanssa (olen mies) mutta emme tapaa toisiamme kuin neljän seinän sisällä. Haaviston valinta voisi saada aikaan muutoksen että meitä ei enää tuijotettaisi kadulla ja voisimme ihan rauhassa seurustella myös asuntomme ulkopuolella.
      Nyt kaikki pienet hyväilyt ja pussailut pitää tehdä salaa:(
      ÄÄNESTÄKÄÄ MUUTOSTA JA HAAVISTOA!
      Kakkonen on KIVA!

• ....

minusta tässä ikä kysymys, enemmän minun äänestykseni kohalla, liian nuoreen sekaantumiseen..
        18v poika 39v paapan kanssa alkanut seurustelemaan...
        muutenkin nuoret kärsii hyväksi käytetyksi tulemista..
        jos päästän ihmisen ohjailemaan ja
        ihmisten esikuvaksi pitää hänen täyttää vaatimuksena oikean moraalin.
        sinun pitäisi viisaana ihmisenä ymmärtää että lapsen suojelu etujemme edelle..
        että itse jätän äänestämättä..

• Pekka ja sen veli
        .... kirjoitti:

minusta tässä ikä kysymys, enemmän minun äänestykseni kohalla, liian nuoreen sekaantumiseen..
        18v poika 39v paapan kanssa alkanut seurustelemaan...
        muutenkin nuoret kärsii hyväksi käytetyksi tulemista..
        jos päästän ihmisen ohjailemaan ja
        ihmisten esikuvaksi pitää hänen täyttää vaatimuksena oikean moraalin.
        sinun pitäisi viisaana ihmisenä ymmärtää että lapsen suojelu etujemme edelle..
        että itse jätän äänestämättä..

Mikähän tuon Esko-veljen toinen nimi on? Tuli vaan mieleen, kun luin ao. jutun...

http://www.ksml.fi/uutiset/keski-suomi/vankeutta-kirkkovaltuutetulle/873866

Onhan noita Esko Haavistoja muitakin.

• 27

En jätä.

Olisi kuin siunaisi Kataisen touhut.

Katainen teki sopimukset, joista ei edes uusi eduskunta/hallitus päässyt pois.

Niin muistakaa vaan kirjoittelut ympäri Eurooppaa, Suomen tuomitseminen kun edes harkitsi ettei sitoutuisi Kataisen sopimuksiin.

Vain hullu antaa kaiken vallan pääomalle/ kokoomukselle.

1,2 miljoonaa syytä piirtää numero 2 sillä summalla pääoma ostaa valtaa.

• zxz.

Eikö olekkin hienoa kun vihreät, Ville Niinistö ehdottaa omaisuusveron = (Rakennukset) nostamista.. Suvaitsevainen puolue, köyhien puolella.

Köyhälläkin voi olla joku vaja pihalla..

• Hyväpekka

On hyvä lukea, että näin moni jättää äänestämättä. Sehän vain parantaa Haaviston mahdollisuuksia Niinistöä vastaan. Ehkä nyt saisimme edustavan presidentin. Ei sillä että Tarja olisi jotenkin epäonnistunut, päinvastoin. Hyvin Tartsu hoiti hommansa.
      Kaikki uurnille Pekkaa äänestämään!

• mankkinen

kyllä sitä äänestetään ja Niinistö saa ääneni, kun ei oma ehdokas voittanut!!

• kansalainen
    • 324lkj2lk4jl3k4jl2k3

hyi niinistö hyi
      kaivaako niinistökin kakkareikää hyihyi

• Jompula

Jaahas. Aika vaikealta vaikuttaa tuo toinen kierros. Kumpikaan ehdokkaista, kun ei edusta niitä Suomalaisia perusarvoja, joita itse taas pidän oikeina.
      Tässä on jonkin aikaa ollut poliittisena muoti-ilmiönä glopaalisuus ja Eu-fanatismi, jossa Suomalaisuus on ilmaistu, jonkinlaisena taakkana. Mennään vaikka perse edellä puuhun, jos vain jotenkin liittyy Eu:hun. Etenkin nyt.
      Nyt myös Naton virat ovat alkaneet kiinostaa muutamia Suomalais poliitikkoja, joita taitaa edelleen olla myös presitentti ehdokkainakin.

'Seksuaalisia mietymyksiä löytyy varmaan monenlaisia meiltä ihmisiltä ja jokaisella on oikeus niitä toteuttaa siinä määrin, kuin laki sallii. Mutta suvaitsevaisuuden ja tasa-arvon nimissa populoivien järjestöjen/ihmisten kannattaa myös muistaa, että on suvaittava myös itse. On perinteitä ja arvoja, joiden kyseenalaistaminen suvaitsevaisuuden nimissä saattaa loukata niitä, joille asia on tärkeä. Eikä nämä loukkaukset suinkaan lisää suvaitsevaisuutta sitten toiseenkaan suuntaan.

Ja sitten on vaan hyväksyttävä, että on erillainen. Ei natsiuniformussakaan pääse mihin tahansa, vaikka olis kuinka hyvä ihminen sen sisällä.

Itse en äänestäisi Haavistoa, vaikka hänen puolisonsa olisi nainen.
      En siksi, että en olisi suvaitsevainen. Mutta sen vuoksi, että hän ei mielestäni täytä niitä vaatimuksia, jotka olen mielessäni Suomen pesitentille asettanut.
      Mutta eipä täytä toinenkaan niitä vaatimuksia.

Mutta kävi miten kävi. Kuusi vuotta kärvistellään vaikka hattu silmillä.

• reiska vaan

Kumpikaaan ei täytä pressalle asetettavia vaatimuksia, ei tarvi äänestää kehotan muitakin jättämään väliin nämä vaalit.

• 35klj6l5kj32lk4jl3k2

vapaamuurarit palvovat luciferia, homot elävät synnissä
      pitäisi olla selvää kumpi on pahempi

• naurunalainenko
    • Jätän väliin

Sauli-setä vai veljenpojan jengi? Tuskin on mitään väliä kumpi tulee valituksi.

• jätän äänestämättä

Enää ei ole pelkoa Väyrysen pääsemisestä presidentiksi.

• nekstiteksti

´´Enää ei ole pelkoa Väyrysen pääsemisestä presidentiksi.

ei niin! mutta pelko siitä että ´´Väykästä´´ tulee Keskustan seuraava puheenjohtaja on olemassa! :D

• jeesjeees
    • itc_ope

- ylioppilas Pekka jättänyt ammatin hankkimatta
      - mut 39-vuotiaana haki itselleen 18-vuotiaan rattopojan kaukaa
      - ja itse nimittänyt itsensä Bristolin "professoriksi" ja "päteväksi" YK-tehtäviin

Kyllä vaaran torjumiseksi kantsuis äänestää

• viime kerralla

Ruskean reiän ritarin ollessa Suomen pressana, suomalaiset hakkasi päätänsä karjalan mäntyihin, kunhan ei vaan historia rupeaisi toistammaan itseään.

• mikä pelle tää on

miten asuinalue tai kaupunki vaikuttaa tähän asiaan?

Oletko noin yksinkertainen vai vaan tyhmä maalaistollo?

Kuuluuko Pressan tehtäviin joku maaseudun kehittäminen
      tai Helsingin johtaminen, entä kotimaan politiikka yleensä?

Mikä pelle tää tyyppi oikeen on?

• Herrag
    • SamiL8
    • kuvakirjoitusta

Äänestää kannatta aina ja jos ei muuten niin siksi, että jokainen äänestyslippu lasketaan. Jokainen ääni tarkistetaan ja hylätyiksi ehdotetut äänet erityisen tarkkaan. Tyhjä lippu on tyhjä, mutta jos siinä on jokin tulkintaa vaativa kynäelmä, niin se pitää tarkistuttaa toiseenkin kertaan, että voidaan kirjata hylätyksi.

Ääntenlaskennassa laskijoiden lisäksi on iso joukko oikein tuomareita ja muita oppineita näitä kansan ääniä tulkitsemassa.

Ja eikun piirustusharjoitukset käyntiin!

• tosi äänestäjä

Äänestetään presidentti piirrustuskilpailu: Aihe vapaa, voittaja valitaan yleisö äänestyksellä, äänestyskopissa otettujen valokuvien perusteella.
        Ehdotuksia aiheeksi:
        Kaunein kirkkovene mallia Haavisto tai Sauli Ankka presidenttinä

• paskat valitsitte

En äänestä!

• paskat jatkossa

Enkä minä!

• En äänestä!
        paskat jatkossa kirjoitti:

Enkä minä!

En äänestä uloste-Pekkaa enkä porvari-Saulia!

• hinurit valittiin
        En äänestä! kirjoitti:

En äänestä uloste-Pekkaa enkä porvari-Saulia!

Enkä minä!

• surkeimmat jatkoon
        hinurit valittiin kirjoitti:

Enkä minä!

Molemmat panee meitä kaikkia perseeseen, en äänestä!

• vitun idiootit!
        surkeimmat jatkoon kirjoitti:

Molemmat panee meitä kaikkia perseeseen, en äänestä!

Suomen kansa mokasi taas! En äänestä!

• En äänestä!
        vitun idiootit! kirjoitti:

Suomen kansa mokasi taas! En äänestä!

Miksi äänestettiin kakkareiän kaivelijat toiselle kierrokselle?

• hyh hyh kakkaa
        En äänestä! kirjoitti:

Miksi äänestettiin kakkareiän kaivelijat toiselle kierrokselle?

Minä äänestän mustanaamioita tai aku ankkaa, en ole vielä päättänyt.

• Pekka on
        hyh hyh kakkaa kirjoitti:

Minä äänestän mustanaamioita tai aku ankkaa, en ole vielä päättänyt.

hyvännäköinen.

• ääni n2.

!

• 4

Äänestäkää ketä haluatta mutta laittakaa nelonen ympyrään.

• 4
        4 kirjoitti:

Äänestäkää ketä haluatta mutta laittakaa nelonen ympyrään.

4

• metsämies idästä

Minä äänestin nro: 4

• Blogilainaus

"
      Kirjoittaja: Matti Putkonen

Olen antanut tällä kierroksella ääneni Sauli Niinistölle, koska hän puolustaa talouskasvua. Ainoastaan talouskasvu varmistaa työllisyyden ja Suomen mahdollisuuden säilyttää taloudellisen itsemääräämisoikeuden.

Tarvitsemme presidenttiä puolustamaan kansainvälisillä foorumeilla suomalaista maailman vähinten saastuttavaa teollisuutta. Vientiteollisuutemme menestyksen kautta turvataan ja rahoitetaan hyvinvointipalvelumme.

Kansallisesti tarvitsemme unilukkarin herättelemään kulloistakin hallitusta, eduskuntaa sekä työmarkkinaosapuolia teollisuutemme toimintaympäristön ja kilpailukyvyn parantamiseksi. Yhdellä teollisella työpaikalla rahoitetaan 2 – 5 palvelu- ja julkisensektorin työpaikkaa.

Olen tuntenut Saulin kahdenkymmenen vuoden ajan. Hän kunnioittaa työmarkkinajärjestelmäämme ja pitää lakko-oikeutta koskemattomana. Erityisellä lämmöllä hän on puhunut ”Metallin mallista” ja sitä kautta yleissitovien sopimusten turvasta niin työtekijöille kuin yrityksille.

Työmies
      Perussuomalaiset
      Ex-viestintäpäällikkö, Metallityöväen liitto"

Repikää siitä!

• Petosjytky haisee

Huhhuh... aikamoista.

Ovat sitten perussuomalaisetkin menneet ihan 100% kokoomuslaisten linjoille.

Tästä voidaan vetää tiettyjä johtopäätöksiä!

• mar kuss

http://irc-galleria.net/user/Sove/blog/54036799-valtakunnanhomo

Nyt kun en ole taas aikoihin saanut mitään oikeaa sisältöä aikaiseksi, niin kirjotetaan nyt niistä vitun presidentinvaaleista, sitähän te siellä kuitenkin munat pystyssä ja pöksyt märkinä odotatte.
      Vihreiden Pekka Haavisto ja Kokoomuksen Sauli Niinistö ovat siis toisella kierroksella nokikkain.
      Vituttaa armottomasti.

Miksikö? Koska todennäköisesti Niinistö tulee voittamaan. Tämä maa on täynnä ahdasmielisiä juntteja jotka ovat valmiita äänestämään Niinistöä vain koska Haavisto on homo. En tiedä oikeasti kumpi on idioottimaisempaa, Haaviston äänestäminen tämän homouden takia vai Niinistön äänestäminen Haaviston homouden takia. Sillä ei pitäisi olla mitään vitun merkitystä minkään suhteen.

Kyllä, Haavisto on homo. Kyllä, tällä on oma kolumbialainen rattopoika, Antonio, joka varmasti sitten sorvaa Pekkaa perseeseen niin että koko Mäntyniemi raikaa irstauden ilosanomaa jos Pekasta tulee presidentti. Mutta miten tämä vaikuttaa Pekan kykyyn toimia presidenttinä? Johan Ahtisaarikin vaappui kuin pingviini, tuskin Haaviston mahdollinen lenkkaaminen mihinkään vaikuttaa. Vaikka Ahtisaaren kohdalla syynä lieneekin kieltämättä ollut enemmän massiivinen ylipaino kuin se että tämän pyllyssä olisi myllertänyt ehta eteläamerikkalainen vällykäärme.

Mutta siitä ei pitäisi olla kysymystäkään, voiko homo johtaa valtakuntaa. Johan sen Aleksanteri Suuri, historian kenties menestynein ja ikonisin valloittajakuningas osoitti. Onpahan vähän poikkeavaa perspektiiviä tähän niin kovin ahdasmielisen patriarkaaliseen yhteiskuntaan.

Itse äänestin Haavistoa ensimmäisellä kierroksella ja teen sen myös toisella. Haavisto mielipiteineen ei ole täydellinen, mutta vaihtoehtojen ollessa niin paskat kuin ne olivat, on Haavisto paras vaihtoehto. Ja nyt on paras vaihtoehto huonointa vastassa. Oikeasti, olin jo henkisesti valmistautunut äänestämään Soinia, jos toisella kierroksella tämä olisi ollut Niinistöä vastassa.

Mutta joidenkin mielestä Haavistolla ei ole tarpeeksi ulkopoliittista kokemusta toimia presidenttinä. Haistakaa vittu, sanon, ja ottakaa asiasta selvää, kehotan. Niinistö on pääasiassa toiminut Eurooppalaisten pankkien juoksupoikana ja palloliiton puheenjohtajana.

Mitä Haavisto on tehnyt? Siis noin muutakin kuin toiminut YK:n, EU:n, NATOn ja UNEPin luottamustehtävissä, johtamassa kansainvälisiä tutkimuksia ja toimimassa erikoisasiantuntijana ja -edustajana lukuisissa tehtävissä lukuisilla eri kriisialueilla. Mutta vitut se mitään meinaa, Haavisto on kuitenkin homo. Ja homot on ällöjä.

"Mutta Haavisto on siviilipalvelusmies, ei sivari voi toimia armeijan ylipäällikkönä" (AKA. "En tiedä vittu mitään Pekka Haavistosta")

Miksi ei? Johan sitä hommaa toimitti 12 vuotta nainen. Ja mitä tulee konflikti- ja sotatilanteisiin, Haavisto pesee Niinistöllä lattioita. Niinistö on ollut jossain korvessa vetämässä kelaa pitkin jotain suota perse jäässä ja opettelemassa runkkaamaan niin ettei peitto heilu. Sillävälin Haavisto vetää Darfurissa, Sudanissa, Serbiassa, Kosovossa, Afganistanissa, Irakissa, Liberiassa, Palestiinassa, Bosnia Hertzegovinassa ja Montenegrossa YK:n, Naton ja EU:n toimesta. Kertokaahan, kummalla ehdokkaista on enemmän kokemusta konfliktitilanteista ja niissä toimimisesta?

Pekka Haavisto on vittu terminaattori verrattuna Niinistöön.

Eipä sillä että juntteihin järkipuhe tepsisi. Voisin saarnata ummet ja lammet kuin pappi tuomionpäivästä, ja lopulta hiljennyttyäni ainoa asia joka rikkoisi hiljaisuuden olisi "...Niin mutta kun se on homo."

No, oli miten oli, toivon että kukin äänestää jostain muusta syystä kuin siitä onko joku homo vai ei. Itse äänestän Haavistoa, koska tämä on silmissäni se (huomattavasti) pienempi paha.
      Äänestäkää siis joko rikkaiden asioita edistävää Eurooppalaisten pankkiirien kullinlutkuttajaa tai hommaan tuhannen kertaa paremmin soveltuvaa Pekka Haavistoa, joka nyt sattumalta on homo. Onhan se nyt vitun vakava juttu jos joku ei harrasta seksiä kuten raamattu neuvoo.

• Jukolan Jussi

Haavisto on toiminut näissä rauhan asioissa lähinnä joo-(miehenä),eli kuunnellut lähinnä,ja ollut isojenpoikien kanssa asioista samaa mieltä.

Koska itse kannatan tällaista Freudilaista ajattelutapaa joka perustuu lähinnä luonnon omaan valintaan,missä on tieteellisesti tutkittu että muut homot,ihmistä lukuunottamatta valitsevat aina mieluimmin vastakkaisen sukupuolen parittelukumppanikseen heti kun se vaan on mahdollista.

Seksin harrastamisen ohjeissa mainittu raamattu on keksitty muutama satamiljonaa vuotta myöhemmin,kuin mitä kaikki elollinen tässä maailmassa on tiennyt aikojen alusta asti,ja siinä järjestelmässä ei ole kummajaisille,,eikä poikkeaville tilaa geeniperimän jaossa,ja toivon sydämestäni ettei koskaan tule olemaankaan.

Haavisto olisi kyllä erittäin fiksu mies joka on voittanut Niinistön mielestäni joka väittelyssä mennentullen...mutta,,mutta kun hän oikeesti on ruskean reijän ritari,eikä sellainen tyyppi missään tapauksessa edustaisi koko Suomen kansan tahtoa,ja ajatusmaailmaa.

Mielestäni tällä suvaitsevaisuudellekin pitäisi jossain kohdassa tulla raja vastaan,eikä jatkuvasti lässyttää jonkun v...n homojen ja lesbojen oikeuksista.Mielestäni kaikilla suomalaisilla on samat oikeudet ikään,ihonväriin,sukupuoleen,seksuaaliseen suuntautumiseen,uskontoon,jne.Ja mitä tulee homo/lesboparien kirkolliseen avioliittoon siunaamiseen,niin se on täysin kirkon asia miten menettelevät,koska raamattu on heidän ohjekirjansa,ja siinä lienee tarkoin kuvattu miehen ja naisen välinen suhde.Ja kysymyshän on nimenomaan uskonasioista,eikä mistään oikeuksista.

Haavisto muka teminaattori,,,salli mun nauraa.Hän on täysin lässyttävä lätynkääntäjä joka luikkisi varmasti pakoon,jos pitäisi oikein ase kädessä alkaa tätä maata puolustamaan,ampuisi varmaan itseään korvaan,kun ei ole edes armeijaa käynyt.

Jollain tapaa jopa toivon että Suomessa syttyisi joku pieni napakka rähinä,missä laitettaisiin arvot uudelleen järjestykseen,kun nyky-yhteiskunnassa ei muuta tehdäkkään,kuin märistään sossutätiä heti apuun pienenkin vastoinkäymisen sattuessa kohdalle,ja samalla nähtäisiin myös ne jotka oikeasti tätä maata rakastavat,eikä vaan sen tarjoamaa sosiaaliturvaa.

Ketjusta on poistettu 38 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Sun ja kaivattusi

ikäero? Kumpi vanhempi, m vai n?
      Ikävä
      104
      1891
    2. Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla

Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e
      Pirkanmaa
      64
      1877
    3. Tämän hetken

Terveiset kaivatullesi ⬇️
      Ikävä
      144
      1649
    4. Kesän odotuksia hyrynsalmella

Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      15
      1641
    5. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      103
      1599
    6. Katsotko mieluiten

Kaivatussasi mitä?
      Ikävä
      85
      1577
    7. Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan

Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n
      Maailman menoa
      285
      1347
    8. Mikä on ollut

Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      119
      1279
    9. Voi Rakas siellä

Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o
      Tunteet
      24
      1160
    10. Vieläkö sä toivot

Meidän välille jotain?
      Ikävä
      69
      1111
    Aihe