Eilisessä Hesarissa on julkaistu Dekran raportti ja sen tukokset on ikään kuin käännetyssä järjestyksessä toisen saksalaisen GTU:n raporttiin verrattuna.
Dekra on vihdoin löytänyt tavan painottaa tuloksia siten, että saksalaiset autot saadaan näyttämään laatukelvollisilta.
Minua on kiinnostanut BMW:n X5, mutta ei kiinnosta enää, jos GTU:n raportti pitää lähellekään paikkansa. BMW X5 ei päässyt edes 30 vähävikaisimman listalle läheskään kaikissa ikäluokissa, ja jos olisi päässyt, niin vikaindeksi olisi mennyt jopa yli 200:n. Harmin paikka, kun ei tahdo löytyä Foresterille seuraajaa.
http://autot.oikotie.fi/gtu/2011/1-3
Dekra-raport huijaustako?
54
1082
Vastaukset
Vähän lohduttaa, kun lueskelin tuota GTU:n raporttia tarkemmin, niin "ikälopuissa" yli 9 vuotiaissa oli päässyt jopa sijalle 3. heti Foresterin jälkeen.
Onko Bemarin kohdalla niin, että sitä pitää ensin vuosikaudet korjata ja vaihtaa osia, kuten tukivarsia, joiden kestävyys on ihan oleellinen asia ajeltaessa vähän heikommissa olosuhteissa, ennen kuin siihen voi luottaa.- DEKRA ON PARAS
SE ON JUURI OIKEIN TEHTY RAPORTTI !
Dekra on ainoa joka ottaa auton kilometrit huomioon tilastoissaan.
On hölmöä verrata samanikäisiä 200 000 kilometriä ajettua passattia ja 20 000 kilometriä ajettua avensista. Tottakai avessa on noilla kilsoilla vähemmän vikoja.
Dekra on ainoa oikea tilasto autojen luotettavuudesta.Ajokilometrit oli otettu huomioon myös GTU:n raportissa. Uusilla, 1 - 3 v, oli ajettu keskimäärin 50 tuhatta ja 9 vuotiailla 145 tuhatta, joten linjassa olivat ainakin katumaasturiluokassa.
Sinun kannattaisi tutustua viime syksynä Saksassa ilmestyneeseen Auto Zeitungiin
240 autotyyppiä 220 sivua ja sen jälkeen tulla kertomaan, mitä mieltä olet, jos enää ilkeät esiintyä Dekran kannattajana. Onhan se niin keinotekoinen tuo Dekran raportti
verrattuna GTU:hun.- Selitys
Täpinä kirjoitti:
Ajokilometrit oli otettu huomioon myös GTU:n raportissa. Uusilla, 1 - 3 v, oli ajettu keskimäärin 50 tuhatta ja 9 vuotiailla 145 tuhatta, joten linjassa olivat ainakin katumaasturiluokassa.
Sinun kannattaisi tutustua viime syksynä Saksassa ilmestyneeseen Auto Zeitungiin
240 autotyyppiä 220 sivua ja sen jälkeen tulla kertomaan, mitä mieltä olet, jos enää ilkeät esiintyä Dekran kannattajana. Onhan se niin keinotekoinen tuo Dekran raportti
verrattuna GTU:hun.Dekran raportissa seliteltiin, että siitä puuttu paljon uusia autoja,
kun niissä ei ole tarpeeksi vikoja tilastoitavaksi. Olivatkohan japanilaisia, ne kun uusivat mallinsa saksalaisia tiheämpään taktiin. - Hys hys
Miks pitää tulla huutamaan moisen asian takia, pettikö hermo?
Tuossa ei ole huomioitu ajokilometrejä. Ensimmäistä tilastoa johtaa joku kodinkone, jolla tuskin keskimäärin on ajettu paljon yli 10 000 kilometriä vuodessa... :)
Mitä vitossarjan bimmeriin tulee... No. Ehkä se vaan ei ole kovin kestävä, tai sitten sitä käytetään vähän erilaisissa oloissa kuin verrokkeja.- ei rotan sukua
Kuinkas rotta ja töpinä samasta aiheesta kirjoittelee ilman kättä pitempää, rottakin tuossa kirjoitti taas tavoilleen tunnollisena niin asiantuntemattoman viestin.
Ilmeisesti et minua tarkoittanut, kun töpinästä puhuit. En tarkoita asettaa itseäni asemaan, mites se nyt minikään......älä turhaan lausu herrasi nimeä.
Kättäpitempää en tarvitse jos vastapuoli on "nyrkillä tapettava", ...niin menikös sekin noin? Siispä en tarvitse pitempää yleensäkään.- karu totuus paljastu
Katsos kun kalahti JAPANIALAISIA PAHASTI NILKKAAN tuo dekran tilasto. Siinä saksalaiset pesi laadullaan mennen tullen ja palatessa japanilaiset.
Kyllä hän nämä Japanin riisipusseilla ajavat nyt itkevät ja hermostuvat kun heidän omistamat avinsikset ovat vajonneet kestikastiin eurooppalaisten premium-autojen taakse.
Mutta myyntikäyrät ovat jo näyttäneet mihin suuntaan japanilainen laatu on mennyt; jyrkästi alamäkeen.
Laittakaa nyt ratit ja täpinät asiattomasta viestistä kommenttia sivuston ylläpidolle. Tojotaa ja japanilaisia on haukuttu, EIHÄN SELLAISTA SAA TEHDÄ EIHÄN ?!? - auto-tohtori
karu totuus paljastu kirjoitti:
Katsos kun kalahti JAPANIALAISIA PAHASTI NILKKAAN tuo dekran tilasto. Siinä saksalaiset pesi laadullaan mennen tullen ja palatessa japanilaiset.
Kyllä hän nämä Japanin riisipusseilla ajavat nyt itkevät ja hermostuvat kun heidän omistamat avinsikset ovat vajonneet kestikastiin eurooppalaisten premium-autojen taakse.
Mutta myyntikäyrät ovat jo näyttäneet mihin suuntaan japanilainen laatu on mennyt; jyrkästi alamäkeen.
Laittakaa nyt ratit ja täpinät asiattomasta viestistä kommenttia sivuston ylläpidolle. Tojotaa ja japanilaisia on haukuttu, EIHÄN SELLAISTA SAA TEHDÄ EIHÄN ?!?Totta puhelet, lista on karua luettavaa Japanilaisittain;
Dekra –katsastustilasto 2012, Saksa
Aineisto: 15 miljoona katsastusta Saksassa vuosina 2010 ja 2011
Koko tilaston 10 parasta ja huonoin
Sija Malli Ei oleellisia vikoja, prosenttia
1. Audi A4 89,70
2. Mercedes-Benz C-sarja 82,00
3. Audi A6 81,80
4. Mercedes-Benz S-sarja 80,00
5. BMW 3-sarja / Cabrio 79,00
6. Volkswagen Jetta 78,39
7. Volkswagen Passat 78,36
8. Volkswagen Golf Plus 78,33
9. BMW X5 77,70
10. Toyota Corolla Verso 77,60
……………………………………………………………………..
** Ford Ka 13,10
** = huonoin
Kokonaistilastossa mukana raportin kaikki kolme ajomääräryhmää:
0 – 50 000 km, 50 001 – 100 000 km ja 100 001 - 150 000 km.
Kaikkein uusimpia malleja puuttuu, koska ei vielä ehtinyt kertyä
riittävästi tilastoa kaikissa ajomääräryhmissä. - hyvä hyvä
auto-tohtori kirjoitti:
Totta puhelet, lista on karua luettavaa Japanilaisittain;
Dekra –katsastustilasto 2012, Saksa
Aineisto: 15 miljoona katsastusta Saksassa vuosina 2010 ja 2011
Koko tilaston 10 parasta ja huonoin
Sija Malli Ei oleellisia vikoja, prosenttia
1. Audi A4 89,70
2. Mercedes-Benz C-sarja 82,00
3. Audi A6 81,80
4. Mercedes-Benz S-sarja 80,00
5. BMW 3-sarja / Cabrio 79,00
6. Volkswagen Jetta 78,39
7. Volkswagen Passat 78,36
8. Volkswagen Golf Plus 78,33
9. BMW X5 77,70
10. Toyota Corolla Verso 77,60
……………………………………………………………………..
** Ford Ka 13,10
** = huonoin
Kokonaistilastossa mukana raportin kaikki kolme ajomääräryhmää:
0 – 50 000 km, 50 001 – 100 000 km ja 100 001 - 150 000 km.
Kaikkein uusimpia malleja puuttuu, koska ei vielä ehtinyt kertyä
riittävästi tilastoa kaikissa ajomääräryhmissä.Jos TÄPINÄ ja THE RAT ovat sitä mieltä, etä 15 miljoonasta autosta otettu tilasto on liian pieni tai epäluotettava, pitää herrojen vaihtaa ehdottomasti lääkitystä ja pikaisesti. Suomalaiset katsastustilastot voidaan heittää heti roskiin tuon rinnalla.
- auto-tohtori
auto-tohtori kirjoitti:
Totta puhelet, lista on karua luettavaa Japanilaisittain;
Dekra –katsastustilasto 2012, Saksa
Aineisto: 15 miljoona katsastusta Saksassa vuosina 2010 ja 2011
Koko tilaston 10 parasta ja huonoin
Sija Malli Ei oleellisia vikoja, prosenttia
1. Audi A4 89,70
2. Mercedes-Benz C-sarja 82,00
3. Audi A6 81,80
4. Mercedes-Benz S-sarja 80,00
5. BMW 3-sarja / Cabrio 79,00
6. Volkswagen Jetta 78,39
7. Volkswagen Passat 78,36
8. Volkswagen Golf Plus 78,33
9. BMW X5 77,70
10. Toyota Corolla Verso 77,60
……………………………………………………………………..
** Ford Ka 13,10
** = huonoin
Kokonaistilastossa mukana raportin kaikki kolme ajomääräryhmää:
0 – 50 000 km, 50 001 – 100 000 km ja 100 001 - 150 000 km.
Kaikkein uusimpia malleja puuttuu, koska ei vielä ehtinyt kertyä
riittävästi tilastoa kaikissa ajomääräryhmissä.Vielä lisäyksenä kaikki luokat ;
Pikkuautot
0 – 50 000 km
Sija Malli Ei oleellisia vikoja, prosenttia
1. Ford Fiesta 95,3
2. Volkswagen Polo 93,6
3. Mazda 2 92,1
4. Seat Ibiza 90,6
5. Toyota Yaris 89,3
……
** Ford Ka 21,3
50 001 – 100 000 km
1. Toyota Yaris 74,8
2. Opel Corsa 72,6
3. Škoda Fabia 72,5
4. Mini / Cabrio 72,4
5. Mazda 2 70,6
……
** Ford Ka 7,9
100 001 – 150 000 km
1. Mitsubishi Colt / Cabrio 48,7
2. Honda Jazz 46,5
3. Mazda 2 45,5
4. Smart forfour 41,6
5. Ford Fiesta 39,2
……
** Fiat Seicento 0,0
------------------------------------------------------------------------------------
Pienempi keskiluokka
0 – 50 000 km
Sija Malli Ei oleellisia vikoja, prosenttia
1. Opel Astra 96,9
2. Renault Mégane 95,9
3. Toyota Prius 94,8
4. Toyota Auris 92,6
5. Volkswagen Golf VI 91,8
……
** Chrysler PT Cruiser 45,2
50 001 - 100 000 km
1. Toyota Prius 87,5
2. Toyota Auris 84,5
3. Volvo C30 81,3
4. Volkswagen Golf VI 80,6
5. Volkswagen Jetta 77,6
……
** Chrysler PT Cruiser 23,2
100 001 – 150 000 km
1. Volkswagen Jetta 69,1
2. Volkswagen Golf V 60,8
3. Škoda Octavia 60,6
4. Mercedes-Benz A-sarja 57,4
5. Ford Focus 57,3
……
** Chrysler PT Cruiser 4,3
----------------------------------------------------------------------------------
Isompi keskiluokka
0 – 50 000 km
Sija Malli Ei oleellisia vikoja, prosenttia
1. Opel Insignia 96,0
2. Mercedes-Benz C-sarja 93,1
3. Audi A4 92,9
4. Mazda 6 91,4
5. Ford Mondeo 91,3
……
** Renault Laguna 64,0
50 001 – 100 000 km
1. Audi A5 85,5
2. Audi A4 84,6
3. Mercedes-Benz C-sarja 82,7
4. BMW 3-sarja 79,1
5. Renault Laguna 78,3
……
** Alfa Romeo 156 33,9
100 001 – 150 000 km
1. Audi A4 76,8
2. Mercedes-Benz C-sarja 70,4
3. BMW 3-sarja 67,9
4. Volkswagen Passat 67,8
5. Volvo S40 / V50 / C70 65,9
……
** Alfa Romeo 156 10,2
----------------------------------------------------------------------------------------
Isot autot ja edustusluokka
0 – 50 000 km
Sija Malli Ei oleellisia vikoja, prosenttia
1. Mercedes-Benz E-sarja (W 212) 94,8
2. Volkswagen Phaeton 94,3
3. BMW 5-sarja / GT 93,7
4. Volvo S80 / V70 / XC70 92,4
5. Audi A6 90,1
……
** Mercedes-Benz E-sarja (W210) 54,3
50 001 – 100 000 km
1. Volkswagen Phaeton 85,1
2. Volvo S80 / V70 / XC70 82,9
3. Audi A8 82,6
4. Audi A6 81,5
5. BMW 7-sarja 80,0
……
** Mercedes-Benz E-sarja 35,3
100 001 – 150 000 km
1. Audi A6 74,0
2. Mercedes-Benz S-sarja 72,4
3. Audi A8 71,9
4. BMW 5-sarja 61,9
5. BMW 7-sarja 60,0
……
** Mercedes-Benz E-sarja 16,1
-----------------------------------------------------------------------
Tila-autot
0 – 50 000 km
Sija Malli Ei oleellisia vikoja, prosenttia
1. Volkswagen Golf Plus 90,5
2. Toyota Corolla Verso 89,6
3. Suzuki SX4 89,2
4. Seat Altea / Toledo 88,6
5. Ford Galaxy / S-Max 88,3
……
** Volkswagen Bus T4 38,7
50 001 – 100 000 km
1. Suzuki SX4 80,4
2. Volkswagen Golf Plus 78,8
3. Toyota Corolla Verso 78,1
4. Ford Galaxy / S-Max 76,2
5. Honda FR-V 73,5
……
** Kia Carnival 15,7
100 001 – 150 000 km
1. Ford Galaxy / S-Max 66,1
2. Volkswagen Golf Plus 65,7
3. Toyota Corolla Verso 65,2
4. Mercedes-Benz B-sarja 61,9
5. Opel Zafira 60,7
…
** Kia Carnival hyvä hyvä kirjoitti:
Jos TÄPINÄ ja THE RAT ovat sitä mieltä, etä 15 miljoonasta autosta otettu tilasto on liian pieni tai epäluotettava, pitää herrojen vaihtaa ehdottomasti lääkitystä ja pikaisesti. Suomalaiset katsastustilastot voidaan heittää heti roskiin tuon rinnalla.
Vastaan tässä vaan omasta puolestani Siinulle ja tuolle"karu totuus".
Keneenköhän se kalikka kalahti, kun ette huutamatta voi asiaan suhtautua. Kärjessähän nuo japanilaiset keikkuivat arvostetun saksalaisen GTU:n raportissa. Ihmetyttää vaan, miksi saman maan
samoissa olosuhteissa, samat miljoonat automäärät pärjäävät niin
eritavalla.
Kannattaa käydä lukemassa tuo raportti, niin kyllä siinä silmät aukee,
rähmäsemmätkin ja löytyyhän niitä silmätippoja, jos ymmärtää lukemansa.
Sehän tässä harmittaa, pitääkö tyytyä laaduttomaan autoon, jos vaihtaa saksalaiseen. Ette ymmärtäneet kysyä, miksi Forester ei
enää kelpaa, vaikka kolmas on menossa.auto-tohtori kirjoitti:
Totta puhelet, lista on karua luettavaa Japanilaisittain;
Dekra –katsastustilasto 2012, Saksa
Aineisto: 15 miljoona katsastusta Saksassa vuosina 2010 ja 2011
Koko tilaston 10 parasta ja huonoin
Sija Malli Ei oleellisia vikoja, prosenttia
1. Audi A4 89,70
2. Mercedes-Benz C-sarja 82,00
3. Audi A6 81,80
4. Mercedes-Benz S-sarja 80,00
5. BMW 3-sarja / Cabrio 79,00
6. Volkswagen Jetta 78,39
7. Volkswagen Passat 78,36
8. Volkswagen Golf Plus 78,33
9. BMW X5 77,70
10. Toyota Corolla Verso 77,60
……………………………………………………………………..
** Ford Ka 13,10
** = huonoin
Kokonaistilastossa mukana raportin kaikki kolme ajomääräryhmää:
0 – 50 000 km, 50 001 – 100 000 km ja 100 001 - 150 000 km.
Kaikkein uusimpia malleja puuttuu, koska ei vielä ehtinyt kertyä
riittävästi tilastoa kaikissa ajomääräryhmissä.Karua on myös GTU:n raportti, tosin on lähes käänteinen Dekran pumakaan. Sieltä löytyy 240 autotyyppiä 220 sivua, joten en viitsi sitä tähän kirjoittaa. Linkki löytyy avauksestani saksankielisiltä sivuilta.
Dekralle nauravat Berniililäiset tuttavani. Ovat tosi suivautuneita saksalaiseen "laatuun".- heh heh hee
Täpinä kirjoitti:
Karua on myös GTU:n raportti, tosin on lähes käänteinen Dekran pumakaan. Sieltä löytyy 240 autotyyppiä 220 sivua, joten en viitsi sitä tähän kirjoittaa. Linkki löytyy avauksestani saksankielisiltä sivuilta.
Dekralle nauravat Berniililäiset tuttavani. Ovat tosi suivautuneita saksalaiseen "laatuun".Näin puhuu japanilaisen auton omistaja.
- fdsafdsfadsfas
auto-tohtori kirjoitti:
Vielä lisäyksenä kaikki luokat ;
Pikkuautot
0 – 50 000 km
Sija Malli Ei oleellisia vikoja, prosenttia
1. Ford Fiesta 95,3
2. Volkswagen Polo 93,6
3. Mazda 2 92,1
4. Seat Ibiza 90,6
5. Toyota Yaris 89,3
……
** Ford Ka 21,3
50 001 – 100 000 km
1. Toyota Yaris 74,8
2. Opel Corsa 72,6
3. Škoda Fabia 72,5
4. Mini / Cabrio 72,4
5. Mazda 2 70,6
……
** Ford Ka 7,9
100 001 – 150 000 km
1. Mitsubishi Colt / Cabrio 48,7
2. Honda Jazz 46,5
3. Mazda 2 45,5
4. Smart forfour 41,6
5. Ford Fiesta 39,2
……
** Fiat Seicento 0,0
------------------------------------------------------------------------------------
Pienempi keskiluokka
0 – 50 000 km
Sija Malli Ei oleellisia vikoja, prosenttia
1. Opel Astra 96,9
2. Renault Mégane 95,9
3. Toyota Prius 94,8
4. Toyota Auris 92,6
5. Volkswagen Golf VI 91,8
……
** Chrysler PT Cruiser 45,2
50 001 - 100 000 km
1. Toyota Prius 87,5
2. Toyota Auris 84,5
3. Volvo C30 81,3
4. Volkswagen Golf VI 80,6
5. Volkswagen Jetta 77,6
……
** Chrysler PT Cruiser 23,2
100 001 – 150 000 km
1. Volkswagen Jetta 69,1
2. Volkswagen Golf V 60,8
3. Škoda Octavia 60,6
4. Mercedes-Benz A-sarja 57,4
5. Ford Focus 57,3
……
** Chrysler PT Cruiser 4,3
----------------------------------------------------------------------------------
Isompi keskiluokka
0 – 50 000 km
Sija Malli Ei oleellisia vikoja, prosenttia
1. Opel Insignia 96,0
2. Mercedes-Benz C-sarja 93,1
3. Audi A4 92,9
4. Mazda 6 91,4
5. Ford Mondeo 91,3
……
** Renault Laguna 64,0
50 001 – 100 000 km
1. Audi A5 85,5
2. Audi A4 84,6
3. Mercedes-Benz C-sarja 82,7
4. BMW 3-sarja 79,1
5. Renault Laguna 78,3
……
** Alfa Romeo 156 33,9
100 001 – 150 000 km
1. Audi A4 76,8
2. Mercedes-Benz C-sarja 70,4
3. BMW 3-sarja 67,9
4. Volkswagen Passat 67,8
5. Volvo S40 / V50 / C70 65,9
……
** Alfa Romeo 156 10,2
----------------------------------------------------------------------------------------
Isot autot ja edustusluokka
0 – 50 000 km
Sija Malli Ei oleellisia vikoja, prosenttia
1. Mercedes-Benz E-sarja (W 212) 94,8
2. Volkswagen Phaeton 94,3
3. BMW 5-sarja / GT 93,7
4. Volvo S80 / V70 / XC70 92,4
5. Audi A6 90,1
……
** Mercedes-Benz E-sarja (W210) 54,3
50 001 – 100 000 km
1. Volkswagen Phaeton 85,1
2. Volvo S80 / V70 / XC70 82,9
3. Audi A8 82,6
4. Audi A6 81,5
5. BMW 7-sarja 80,0
……
** Mercedes-Benz E-sarja 35,3
100 001 – 150 000 km
1. Audi A6 74,0
2. Mercedes-Benz S-sarja 72,4
3. Audi A8 71,9
4. BMW 5-sarja 61,9
5. BMW 7-sarja 60,0
……
** Mercedes-Benz E-sarja 16,1
-----------------------------------------------------------------------
Tila-autot
0 – 50 000 km
Sija Malli Ei oleellisia vikoja, prosenttia
1. Volkswagen Golf Plus 90,5
2. Toyota Corolla Verso 89,6
3. Suzuki SX4 89,2
4. Seat Altea / Toledo 88,6
5. Ford Galaxy / S-Max 88,3
……
** Volkswagen Bus T4 38,7
50 001 – 100 000 km
1. Suzuki SX4 80,4
2. Volkswagen Golf Plus 78,8
3. Toyota Corolla Verso 78,1
4. Ford Galaxy / S-Max 76,2
5. Honda FR-V 73,5
……
** Kia Carnival 15,7
100 001 – 150 000 km
1. Ford Galaxy / S-Max 66,1
2. Volkswagen Golf Plus 65,7
3. Toyota Corolla Verso 65,2
4. Mercedes-Benz B-sarja 61,9
5. Opel Zafira 60,7
…
** Kia CarnivalTuo on todella hyvä ja luotettava tilasto.
Katsokaapa noita 100000 - 150000km ajettuja autoja. Missä on Japanilaiset ?
Niitä löytyy vielä kun niilla on ajettu alle 50000 km, mutta häviävät kun kilometrejä tulee tauluun. Tämä on loistava raportti koska se ottaa huomioon auton käytön kilometrit pitemmälle. Se kertoo meille tavallisille tallaajille joilla ei ole varaa ostaa uutta autoa enemmän autojen laadusta.
SE KERTOO SEN, ETTÄ JOS ON VARAA OSTA UUSI JAPANILAINEN SE KESTÄÄ, MUTTA JOS PITÄÄ OSTAA KÄYTETTY, MUTTA LAADUKAS AUTO. OSTA SAKSALAINEN MUUTAMAN VUODEN VANHA YLI 100TKM AJETTU. - Japsi kestää
fdsafdsfadsfas kirjoitti:
Tuo on todella hyvä ja luotettava tilasto.
Katsokaapa noita 100000 - 150000km ajettuja autoja. Missä on Japanilaiset ?
Niitä löytyy vielä kun niilla on ajettu alle 50000 km, mutta häviävät kun kilometrejä tulee tauluun. Tämä on loistava raportti koska se ottaa huomioon auton käytön kilometrit pitemmälle. Se kertoo meille tavallisille tallaajille joilla ei ole varaa ostaa uutta autoa enemmän autojen laadusta.
SE KERTOO SEN, ETTÄ JOS ON VARAA OSTA UUSI JAPANILAINEN SE KESTÄÄ, MUTTA JOS PITÄÄ OSTAA KÄYTETTY, MUTTA LAADUKAS AUTO. OSTA SAKSALAINEN MUUTAMAN VUODEN VANHA YLI 100TKM AJETTU.http://autot.oikotie.fi/gtu/2011/10
Väitteesi ei pidä alkuunkaan paikkaansa. Katteleppa tuosta 9 vuotiaita autoja,
mitkä ovat listan kärjessä 150 tuhatta ajettuna. Kyllä tuo GTU:n raportti tukee
esim Ruotsissa julkaistuja.
Dekra on tarkoitushakuinen, yrittää tukea Saksan autoteollisuutta. Ei asia netissä
huutamalla parane. Osoittaa vaan olematonta itsetuntoa saksalaisilla autoilla
ajavilta. - mitä löytyikään
Japsi kestää kirjoitti:
http://autot.oikotie.fi/gtu/2011/10
Väitteesi ei pidä alkuunkaan paikkaansa. Katteleppa tuosta 9 vuotiaita autoja,
mitkä ovat listan kärjessä 150 tuhatta ajettuna. Kyllä tuo GTU:n raportti tukee
esim Ruotsissa julkaistuja.
Dekra on tarkoitushakuinen, yrittää tukea Saksan autoteollisuutta. Ei asia netissä
huutamalla parane. Osoittaa vaan olematonta itsetuntoa saksalaisilla autoilla
ajavilta.Isojen autojen luokassa, JOKAISESSA kilomeriryhmässä on heikoin auto M-B E-sarja. Sekö on saksalaista laatua ??
Tila-autoissa 0-50 tkm ajetuissa vertailun heikoin on lenkki on VW T4**. Onko tämä sitä, että VW:n viimeistelylinja on edelleen jätetty asiakkaan huoleksi. - foorti
auto-tohtori kirjoitti:
Vielä lisäyksenä kaikki luokat ;
Pikkuautot
0 – 50 000 km
Sija Malli Ei oleellisia vikoja, prosenttia
1. Ford Fiesta 95,3
2. Volkswagen Polo 93,6
3. Mazda 2 92,1
4. Seat Ibiza 90,6
5. Toyota Yaris 89,3
……
** Ford Ka 21,3
50 001 – 100 000 km
1. Toyota Yaris 74,8
2. Opel Corsa 72,6
3. Škoda Fabia 72,5
4. Mini / Cabrio 72,4
5. Mazda 2 70,6
……
** Ford Ka 7,9
100 001 – 150 000 km
1. Mitsubishi Colt / Cabrio 48,7
2. Honda Jazz 46,5
3. Mazda 2 45,5
4. Smart forfour 41,6
5. Ford Fiesta 39,2
……
** Fiat Seicento 0,0
------------------------------------------------------------------------------------
Pienempi keskiluokka
0 – 50 000 km
Sija Malli Ei oleellisia vikoja, prosenttia
1. Opel Astra 96,9
2. Renault Mégane 95,9
3. Toyota Prius 94,8
4. Toyota Auris 92,6
5. Volkswagen Golf VI 91,8
……
** Chrysler PT Cruiser 45,2
50 001 - 100 000 km
1. Toyota Prius 87,5
2. Toyota Auris 84,5
3. Volvo C30 81,3
4. Volkswagen Golf VI 80,6
5. Volkswagen Jetta 77,6
……
** Chrysler PT Cruiser 23,2
100 001 – 150 000 km
1. Volkswagen Jetta 69,1
2. Volkswagen Golf V 60,8
3. Škoda Octavia 60,6
4. Mercedes-Benz A-sarja 57,4
5. Ford Focus 57,3
……
** Chrysler PT Cruiser 4,3
----------------------------------------------------------------------------------
Isompi keskiluokka
0 – 50 000 km
Sija Malli Ei oleellisia vikoja, prosenttia
1. Opel Insignia 96,0
2. Mercedes-Benz C-sarja 93,1
3. Audi A4 92,9
4. Mazda 6 91,4
5. Ford Mondeo 91,3
……
** Renault Laguna 64,0
50 001 – 100 000 km
1. Audi A5 85,5
2. Audi A4 84,6
3. Mercedes-Benz C-sarja 82,7
4. BMW 3-sarja 79,1
5. Renault Laguna 78,3
……
** Alfa Romeo 156 33,9
100 001 – 150 000 km
1. Audi A4 76,8
2. Mercedes-Benz C-sarja 70,4
3. BMW 3-sarja 67,9
4. Volkswagen Passat 67,8
5. Volvo S40 / V50 / C70 65,9
……
** Alfa Romeo 156 10,2
----------------------------------------------------------------------------------------
Isot autot ja edustusluokka
0 – 50 000 km
Sija Malli Ei oleellisia vikoja, prosenttia
1. Mercedes-Benz E-sarja (W 212) 94,8
2. Volkswagen Phaeton 94,3
3. BMW 5-sarja / GT 93,7
4. Volvo S80 / V70 / XC70 92,4
5. Audi A6 90,1
……
** Mercedes-Benz E-sarja (W210) 54,3
50 001 – 100 000 km
1. Volkswagen Phaeton 85,1
2. Volvo S80 / V70 / XC70 82,9
3. Audi A8 82,6
4. Audi A6 81,5
5. BMW 7-sarja 80,0
……
** Mercedes-Benz E-sarja 35,3
100 001 – 150 000 km
1. Audi A6 74,0
2. Mercedes-Benz S-sarja 72,4
3. Audi A8 71,9
4. BMW 5-sarja 61,9
5. BMW 7-sarja 60,0
……
** Mercedes-Benz E-sarja 16,1
-----------------------------------------------------------------------
Tila-autot
0 – 50 000 km
Sija Malli Ei oleellisia vikoja, prosenttia
1. Volkswagen Golf Plus 90,5
2. Toyota Corolla Verso 89,6
3. Suzuki SX4 89,2
4. Seat Altea / Toledo 88,6
5. Ford Galaxy / S-Max 88,3
……
** Volkswagen Bus T4 38,7
50 001 – 100 000 km
1. Suzuki SX4 80,4
2. Volkswagen Golf Plus 78,8
3. Toyota Corolla Verso 78,1
4. Ford Galaxy / S-Max 76,2
5. Honda FR-V 73,5
……
** Kia Carnival 15,7
100 001 – 150 000 km
1. Ford Galaxy / S-Max 66,1
2. Volkswagen Golf Plus 65,7
3. Toyota Corolla Verso 65,2
4. Mercedes-Benz B-sarja 61,9
5. Opel Zafira 60,7
…
** Kia CarnivalErikoista on myös tuon pikkuautojen luokassa fordin tilasto.
Fiesta on pikkuluokan ykkönen, mutta ka on pikkuluokan viimeinen. Okei, autoilla on n. 5000€ hintaero uutena, mutta siltikin. Saman tuutin tuotoksia. hyvä hyvä kirjoitti:
Jos TÄPINÄ ja THE RAT ovat sitä mieltä, etä 15 miljoonasta autosta otettu tilasto on liian pieni tai epäluotettava, pitää herrojen vaihtaa ehdottomasti lääkitystä ja pikaisesti. Suomalaiset katsastustilastot voidaan heittää heti roskiin tuon rinnalla.
Minä huomautin, että tuossa aluksi linkitetyssä tilastossa ei ole huomioitu ajomääriä. Ja kun niitä ei ole huomioitu, on tilastoa hieman hankala tulkita...
Jos olisi vielä kilometrit keskimäärin per malli, oltaisiin paljon paremmilla vesillä.
Ja kun olisi vielä mainittu ne seitsemän (olikos niitä seitsemän?) kohtaa jotia tuossa tutkitaan, ja kenties miten viat niissä jakautuivat per malli, oltaisiin jo todella hyödyllisen tilaston lähteillä.
Esimerkiksi suomalaisissa katsastustilastoissa eräs automalli pärjäsi huonosti, koska renkaat olivat aika usein liian kuluneet. Automallin vika?Japsi kestää kirjoitti:
http://autot.oikotie.fi/gtu/2011/10
Väitteesi ei pidä alkuunkaan paikkaansa. Katteleppa tuosta 9 vuotiaita autoja,
mitkä ovat listan kärjessä 150 tuhatta ajettuna. Kyllä tuo GTU:n raportti tukee
esim Ruotsissa julkaistuja.
Dekra on tarkoitushakuinen, yrittää tukea Saksan autoteollisuutta. Ei asia netissä
huutamalla parane. Osoittaa vaan olematonta itsetuntoa saksalaisilla autoilla
ajavilta.> mitkä ovat listan kärjessä 150 tuhatta ajettuna.
Mahdotonta sanoa, kun sitä tietoa ei tuossa listassa ole.
Sen sijaan isommassa keskiluokassa on ajettu keskimäärin 150 000 kilometriä 9-11 vuotiaalla autolla. Lexuksella, Jaggella, yms. autoilla voi silti olla kilometrejä kertynyt keskimäärin vaikka viisi. Ei vaan selviä tuosta.- Tosi on
The_Rat kirjoitti:
> mitkä ovat listan kärjessä 150 tuhatta ajettuna.
Mahdotonta sanoa, kun sitä tietoa ei tuossa listassa ole.
Sen sijaan isommassa keskiluokassa on ajettu keskimäärin 150 000 kilometriä 9-11 vuotiaalla autolla. Lexuksella, Jaggella, yms. autoilla voi silti olla kilometrejä kertynyt keskimäärin vaikka viisi. Ei vaan selviä tuosta.Voe herra mun persettäin, ku se on kahesta kappaleesta.
Jos oot nii tyhmä, että on ajettu viis kilsaa, nii sit on ajettu.
Sellanen saata..n saivartelija oot, jotta saisit väittelyn aikasek.
Siinähä väettelt ittekses.
- ykkönen jossain josk
Ole muutamaan otteeseen kirjoittanut juuri tästä, eli jokaiselle jotain ja mieli hyväkisi.
Ei vaan kannattasi täysillä tuuletella jos se on pikku kulkine koreilee jonkun listan kärjessä kun jo huomenna löytyy toinen "voittaja" ja parhaat perusteet sille.
Suomalainen se osaa pettää itseään todella hyvin. - tilastoista viis
Kaikki vetää aina kotiinpäin. Tilastojahan voidaan tulkita vaikka miten. Saksalaisten tilastoissa pärjää sakut,ruotsalaisissa Volvot ja Saabit. Kotimaisissa rengastesteissä Nokian renkaat aina kärjessä ja keskieurooppalaisissa Michelin ym.
Minä ainakin luotan vain omiin kokemuksiini ja en niinkään arvosta tilastoja.Noin juuri se menee, mutta suurimman osan täällä meuhaavien se kuuluisa itsetunto on niin alhaalla, ettei ole kanttia tunnustaa noita vedätyksiä.
Yleinen naurun aihe saksassa muutama vuosi sitten oli tiepalvelujärjestö ADAC:n tilastot.
Niihin ei hyväksytty alle 3-4 vuotta nuorempia autoja.
Kolmessa vuodessa ehdittiin korjata takaisinkutsuilla saksalaiset autot, sillä japanilaisethan uusivat mallinsa alle kolmessa vuodessa.
Autojen liikenteessä oleva miljoonaraja valittiin niin korkeaksi, etteivät
monet ulomaalaiset laatuautot päässeet tilastoon ollenkaan.
Vikatilastoon hyväksyttiin etupäässä viat, jotka jättivät auton tielle.
Jos lukot ja pissapojat eivät toimineet, niin ei ollut niin nokon nuukaa.
Jos Suomessa valmistettaisiin käyttööni soveltuvia autoja, niin varmaankin hankkisin sellaisen, kuten saksalaisetkin ostavat
kotimaista ja puolustaisin sitä, tuskin se olisi täys pask....
Mutta aloittukseni "luu" onkin siinä, mitkä asiat vaikuttavat noin
paljon kahteen raporttiin?
Kilometrimäärien painottaminen ei ole relevanttia, sillä kyllä
niillä molempien testiryhmien autoilla on ajettu se mitä on tarvittu.- ottaapa koville
Täpinä kirjoitti:
Noin juuri se menee, mutta suurimman osan täällä meuhaavien se kuuluisa itsetunto on niin alhaalla, ettei ole kanttia tunnustaa noita vedätyksiä.
Yleinen naurun aihe saksassa muutama vuosi sitten oli tiepalvelujärjestö ADAC:n tilastot.
Niihin ei hyväksytty alle 3-4 vuotta nuorempia autoja.
Kolmessa vuodessa ehdittiin korjata takaisinkutsuilla saksalaiset autot, sillä japanilaisethan uusivat mallinsa alle kolmessa vuodessa.
Autojen liikenteessä oleva miljoonaraja valittiin niin korkeaksi, etteivät
monet ulomaalaiset laatuautot päässeet tilastoon ollenkaan.
Vikatilastoon hyväksyttiin etupäässä viat, jotka jättivät auton tielle.
Jos lukot ja pissapojat eivät toimineet, niin ei ollut niin nokon nuukaa.
Jos Suomessa valmistettaisiin käyttööni soveltuvia autoja, niin varmaankin hankkisin sellaisen, kuten saksalaisetkin ostavat
kotimaista ja puolustaisin sitä, tuskin se olisi täys pask....
Mutta aloittukseni "luu" onkin siinä, mitkä asiat vaikuttavat noin
paljon kahteen raporttiin?
Kilometrimäärien painottaminen ei ole relevanttia, sillä kyllä
niillä molempien testiryhmien autoilla on ajettu se mitä on tarvittu.Et TÄPINÄ pysty yhdessäkään kirjoituksessa olemaan haukkumatta saksalaisia autoja.
Esität fiksua, mutta tekstin sisältö paljastaa sinut provomaakariksi.
Jutun aloitus lähti jo siitä liikkeelle, taidat olla töissä tojotalla ja saat palkkaa päivittäisestä saksalaisten arvostelemisesta.
Et esitä kovin fiksua, taidat olla Mersulla töissä, kun aina itket, kun saksalaisista totuus tulee esiin.
Minä sentään tiedän, mitä olen saamassa, jos saksalaisen otan.
Tiedän mistä puhun. Perhepiirissä on E Mersu, jonka kanssa on
eletty. Tiedettiin, mitä saatiin kun otettiin etukäteen selvää.
Ei ole surullisenkuuluisia sähkötehosteisia jarruja, ei ole neloskonetta, josta jakopää hajoaa, ei ole vesijäähdytettyä laturia, jonka uusiminen maksaa 1500 €, on facelift-malli, jonka sähköjärjestelmät on päivitetty,
ei ole diesel, jonka pumut hajoo ja maksaa 1000 € kerta, muutamia
asioita mainitakseni.
Kori-"ruoste"-kittauksista en ole ihan varma, onko korjattu huollossa
vähin äänin.
Ymmärrän täysin henkilöiden kiukkua, jos osuu negatiivisenä lottovoittona suurin osa noista harmeista samaan autoon.- fjkladjfksdajfka
Taas jatkat samaa saksalaisten parjaamista, otat henkilökohtaiset jutut vain esille näissä ja yleistät. Tästäkin kirjoituksesta saa käsityksen, että kenellä on sinun mersua vanhemi peli, niin autosta on hajonnut jarrut, jakopää, laturi, sähköjärjestelmä, diesel-pumppu, ruostuu jne jne.
Veikkaan, että aniharva vanhemman E-mersun omistaja on kohdannut noita vikoja.
Sitäpaitsi nämä takaisinkutsut koskevat kaikkia automerkkejä ja malleja. Taisipa toyota tehdä takaisinkutsjun maailmanennätyksen viime ja toissa vuonna. Mites se Japanilainen laatu tässä ilmenee, TÄH?
Dekra-raportti kertoo sen, että saksalaiset ovat ottaneet opiksi pienen notkahduksen jälkeen ja parantaneet autojensa laatua. Japanilaiset sen sijaan ovat lähteneet hienoiseen laskuun kaikissa mittauksissa. Se tuntuu ottavan sinulla aika koville. Älä sotke henkilökohtaisia antipatioita ja mielikuvia tosiasioihin ja faktoihin. - hehhehhehheheeeee
fjkladjfksdajfka kirjoitti:
Taas jatkat samaa saksalaisten parjaamista, otat henkilökohtaiset jutut vain esille näissä ja yleistät. Tästäkin kirjoituksesta saa käsityksen, että kenellä on sinun mersua vanhemi peli, niin autosta on hajonnut jarrut, jakopää, laturi, sähköjärjestelmä, diesel-pumppu, ruostuu jne jne.
Veikkaan, että aniharva vanhemman E-mersun omistaja on kohdannut noita vikoja.
Sitäpaitsi nämä takaisinkutsut koskevat kaikkia automerkkejä ja malleja. Taisipa toyota tehdä takaisinkutsjun maailmanennätyksen viime ja toissa vuonna. Mites se Japanilainen laatu tässä ilmenee, TÄH?
Dekra-raportti kertoo sen, että saksalaiset ovat ottaneet opiksi pienen notkahduksen jälkeen ja parantaneet autojensa laatua. Japanilaiset sen sijaan ovat lähteneet hienoiseen laskuun kaikissa mittauksissa. Se tuntuu ottavan sinulla aika koville. Älä sotke henkilökohtaisia antipatioita ja mielikuvia tosiasioihin ja faktoihin.Töpinällähän on subarutski, hehheh, eihän se ole mersua nähnytkään.
fjkladjfksdajfka kirjoitti:
Taas jatkat samaa saksalaisten parjaamista, otat henkilökohtaiset jutut vain esille näissä ja yleistät. Tästäkin kirjoituksesta saa käsityksen, että kenellä on sinun mersua vanhemi peli, niin autosta on hajonnut jarrut, jakopää, laturi, sähköjärjestelmä, diesel-pumppu, ruostuu jne jne.
Veikkaan, että aniharva vanhemman E-mersun omistaja on kohdannut noita vikoja.
Sitäpaitsi nämä takaisinkutsut koskevat kaikkia automerkkejä ja malleja. Taisipa toyota tehdä takaisinkutsjun maailmanennätyksen viime ja toissa vuonna. Mites se Japanilainen laatu tässä ilmenee, TÄH?
Dekra-raportti kertoo sen, että saksalaiset ovat ottaneet opiksi pienen notkahduksen jälkeen ja parantaneet autojensa laatua. Japanilaiset sen sijaan ovat lähteneet hienoiseen laskuun kaikissa mittauksissa. Se tuntuu ottavan sinulla aika koville. Älä sotke henkilökohtaisia antipatioita ja mielikuvia tosiasioihin ja faktoihin.Sinä sotket tunteet tosiasioiden edelle. Korostan, että pitää tietää Mersun
tyypilliset heikot kohdat, että osaa niitä karttaa, niin kuin tuota neloskonetta. Et tunnu tietävän tuota jarruongelmaakaan, Mersu poisti
sähköhydrauliset jarrut kaikista malleistaan, kun ne eivät yksinkertaisesti
toimineet.
Viimeiseen Dekra-raportiin ei saksan autoteollisuuden nousu ole ehtinyt
vaikuttaa sitä, eikä tätä. Japanilaiset sentään yrittävät, tosin pakon edessä paikata tuotteitaan. Saksalaiset ovat vain hissukseen.
Niin, miksiköhän katselen jotain muuta kuin Subarua. Odottele, että saavat dieselinsä kestämään.
Samalla sana tuolle hohottajalle, mitä tarkoittaa "tski"? En ole väittänyt,
että omistan mersun, mutta perhepiirissä silläkin joskus joutuu ajamaan.
Joutuu, kun kelit ovat tälläiset ja pääsee kun kun kesä koittaa.- rauhoitu hyvä mies
Täpinä kirjoitti:
Sinä sotket tunteet tosiasioiden edelle. Korostan, että pitää tietää Mersun
tyypilliset heikot kohdat, että osaa niitä karttaa, niin kuin tuota neloskonetta. Et tunnu tietävän tuota jarruongelmaakaan, Mersu poisti
sähköhydrauliset jarrut kaikista malleistaan, kun ne eivät yksinkertaisesti
toimineet.
Viimeiseen Dekra-raportiin ei saksan autoteollisuuden nousu ole ehtinyt
vaikuttaa sitä, eikä tätä. Japanilaiset sentään yrittävät, tosin pakon edessä paikata tuotteitaan. Saksalaiset ovat vain hissukseen.
Niin, miksiköhän katselen jotain muuta kuin Subarua. Odottele, että saavat dieselinsä kestämään.
Samalla sana tuolle hohottajalle, mitä tarkoittaa "tski"? En ole väittänyt,
että omistan mersun, mutta perhepiirissä silläkin joskus joutuu ajamaan.
Joutuu, kun kelit ovat tälläiset ja pääsee kun kun kesä koittaa.Olet onneton peelo, tuollainen selittelyllä et vakuuta kuin itsesi, heh.
Tosiasia on se, että Saksalaisten laatu on tuon raportin mukaan kautta linjan parempaa kuin japanilaisten ja sehän sua nyppii oikein kunnolla.
Se, että "perhepiirissäsi" on yksi vanha mersu ei tee sinusta vielä saksalaisten autojen asiantuntijaa. Perustat väitteesi mummonkaiman kokemuksiin ja "saksan-kavereiden" paskapuheisiin. Saksassa valmistetaan useita auto merkkejä ja kymmeniä jopa satoja eri malleja vuosittain. Yhden E-mersun miljoonien vastaavien joukosta ei tee sinusta vielä läpikattavaa asiantuntijaan saksalaiseen autonvalmistukseen. Tottakai sielläkin on muutama mätämuna joukossa yhden maailman suurimman valmistusmaan malleissa, mutta ei se oikeuta mollaamaan koko tuotantoa ja yleistämään. Kannattaa täpinän pitää suu kiinni jos asintuntemus ja tietämys eivät riitä. Kaikki ovat sen lukeneet viesteistäsi, pelkkää provokatiivistä suunsoittoa. rauhoitu hyvä mies kirjoitti:
Olet onneton peelo, tuollainen selittelyllä et vakuuta kuin itsesi, heh.
Tosiasia on se, että Saksalaisten laatu on tuon raportin mukaan kautta linjan parempaa kuin japanilaisten ja sehän sua nyppii oikein kunnolla.
Se, että "perhepiirissäsi" on yksi vanha mersu ei tee sinusta vielä saksalaisten autojen asiantuntijaa. Perustat väitteesi mummonkaiman kokemuksiin ja "saksan-kavereiden" paskapuheisiin. Saksassa valmistetaan useita auto merkkejä ja kymmeniä jopa satoja eri malleja vuosittain. Yhden E-mersun miljoonien vastaavien joukosta ei tee sinusta vielä läpikattavaa asiantuntijaan saksalaiseen autonvalmistukseen. Tottakai sielläkin on muutama mätämuna joukossa yhden maailman suurimman valmistusmaan malleissa, mutta ei se oikeuta mollaamaan koko tuotantoa ja yleistämään. Kannattaa täpinän pitää suu kiinni jos asintuntemus ja tietämys eivät riitä. Kaikki ovat sen lukeneet viesteistäsi, pelkkää provokatiivistä suunsoittoa.En ole yksin arvostellessani Mersun laatua. Käypä lukemassa noiden Mersun omistajien kirjoituksia "Tällaistä on Mersedes-Benzin laatu nykyään".
Voin koska tahansa lähteä viivalle kanssasi Mersutiedoudesta. Mielestäsi kaikki negatiiviset asiat ovat provoja, jos on, niin entäs sitten? Heikko on itsetuntosi, kun tosiasiat satuttaa.
Muuten noita "mätämunamersuja" on tuossa mainitsemassani viestiketjussa pilvin pimein. Voisin helposti luetella tyypit, joita pitää karttaa ja missä malleissa nuo tyyppiviat on korjattu. Tyytyväisiäkin Mersun omistajia on, mm. minun perheessä perhepiirimersuun ollaan tyytyväisiä. Mitä nyt lumipöpperössä sillä ei kukaan halua ajaa, jäänyt jumiin monta kertaa huonosti auratuilla parkkipaikoillakin. Aamuisin joudutaan arpomaan, kuka saa Foresterin päiväksi käyttöönsä.
En ole väittänyt koskaan olevani Saksan autotellisuuden asiantuntija, Sinä tunnut olevan, vaikka GTU:n ja ruotsalaisten raportit muuta osoittavat. Selitäpäs suuressa viisaudessasi, miksi saksalaiset eivät pärjää GTU:n raportissa.
Vain siitähän tässä on ollut kysymys.
Mersua tähän on tarpeetonta enempää sotkea, en kaipaa apuasi Mersutietoudessa, sitä meillä on perhepiisissä aivan riittämiin.
- Mersumies minäkin
Ottaako noin koville, kun joku uskoltaa kyseenalasitaa Dekran tilastot?
Miksi et hyökkää GTU:n raportin tai ruotsalaisten julkaisujen kimppuun?
Et osaa, et ymmärrä, et kykene esittämään mitään perusteluja.
Kyllä nuo Mersun heikkoudet ovat kaikkien autoista jotain tietävien keskuudessa
tiedossa. Jos joku on älynnyt valkata vanhan vähävikaisen Mersun, niin sekös sinua jurppii. - muuta kuin a-katsast
Näyttääpä siltä, että kirjoittelijat eivät tunne näköjään Dekraa ja sen toimintaa ollenkaan. Kyseessä on maailman kolmanneksi suurin yhtiö alallaan ja monet muut ovat ns. vastaantulijoita tarkastus- ja testausasioissa. Tässä joitakin faktoja:
DEKRA:n pääkonttori sijaitsee Stuttgartissa, Saksassa. Toiminta alkoi yhdistyksenä jo vuonna 1925 Berliinissä. Tällä hetkellä DEKRA on kolmanneksi suurin tarkastus– ja testausyhtiö maailmassa.Toimintaa on 29:ssä Euroopan maassa sekä lisäksi Pohjois-Amerikassa, Brasiliassa, Marokossa, Etelä-Afrikassa ja Kiinassa.
DEKRA muodostuu 3:stä liiketoiminta-alueesta käsittäen yli 166 toimipaikkaa 15 strategista palvelualuetta. Liikevaihto on noin 1.6 miljardia Euroa ja työntekijöitä on yli 20 000.
Lisää tietoja linkistä:
http://www.dekra.com/en/home - Audi is best..
Japanilainen laatu on täyttä sontaa.
Japanilaisten ongelma on ollut kautta aikojen hyvien autojen valmistuksen suunnaton vaikeus, Mitään asiaa ei oikeastaa kyetä kunnolla tekemään vaan kaikki tehdään vähän sinne päin, tästä johtuu myös Esim. toyotan jatkuva matalalento kotimaisissa ja kansainvälisissä autovertailuissa.
Lisäksi tämä japsi "miesten" hehkuttama TUV:tutkimus on ihan yleinen naurun aihe.
Kun katsoo TUV:n pelletutkimuksen kympin kärkeä, niin on täysin fakta tietoa, että kun ajokilometrejä ei edelleenkään yhtään mitenkään huomioida muodostuu vain lista autoista joilla ajetaan saksassa kaikista vähiten.
DEKRA on ainut joka huomioi ajokilometrit, DEKRA ei pistä samanikäistä taksi volvoa ja kauppakassi avensista kylmästi samalle viivalle todeten, että siinä 250tkm ajetussa volvossa on ehkä enemmän vikoja kuin 50tkm ajetussa toyotan romussa.
Täysin elämässään epäonnistuneen ja aivovammaisen "Täpinän" on ihan turha tulla näitä faktoja rääpimään , koska kaikki on netissä..http://www.hs.fi/autot/artikkeli/-/HL20070421SI1AL0336y?context=oikotie
Nyt tulee Sinulle turpiin. Netistä tosiaan kaikki löytyy. Jos vaan osaat lukea omilta vammoiltasi, niin tuossa on linkkiä aluksi. Tosin ei pitäisi Sinua enää lyödä, sillä olet jo täysin kanveesissa, kun sorrut herjaamiseen. Tekisit sen edes älykkäästi, mutta noin tyhmällä tavalla teet vaan itsesi naurunalaiseksi. Minulla ainakin on lystiä, kun menit täysin pois tolaltasi.
Edelleenkään et pysty arvioimaan ainoallakaan argumentillä tuota GTU:n raporttia.- ei ole subarutskia
Täpinä kirjoitti:
http://www.hs.fi/autot/artikkeli/-/HL20070421SI1AL0336y?context=oikotie
Nyt tulee Sinulle turpiin. Netistä tosiaan kaikki löytyy. Jos vaan osaat lukea omilta vammoiltasi, niin tuossa on linkkiä aluksi. Tosin ei pitäisi Sinua enää lyödä, sillä olet jo täysin kanveesissa, kun sorrut herjaamiseen. Tekisit sen edes älykkäästi, mutta noin tyhmällä tavalla teet vaan itsesi naurunalaiseksi. Minulla ainakin on lystiä, kun menit täysin pois tolaltasi.
Edelleenkään et pysty arvioimaan ainoallakaan argumentillä tuota GTU:n raporttia.Mitäpä töpinä yrität tuolla linkillä linkittää, jos tarkoitat että joku audisti on saanut todella kärsiä todella mahtavista ongelmista, siis ajattele, takalasin pissapoika ei toimi, tiputtaa hiukan jäähdytysnestettä, kauko-ohjain ei toimi, siis niin kauhean kamalia vikoja että. Onhan maailman törkeätä että tuollaisia vikoja on 44000 euron autossa, siis kamalaa, vai mitä töpinä.
Ettet vaan tehnyt itseäsi entistä enemmän naurunalaiseksi? ei ole subarutskia kirjoitti:
Mitäpä töpinä yrität tuolla linkillä linkittää, jos tarkoitat että joku audisti on saanut todella kärsiä todella mahtavista ongelmista, siis ajattele, takalasin pissapoika ei toimi, tiputtaa hiukan jäähdytysnestettä, kauko-ohjain ei toimi, siis niin kauhean kamalia vikoja että. Onhan maailman törkeätä että tuollaisia vikoja on 44000 euron autossa, siis kamalaa, vai mitä töpinä.
Ettet vaan tehnyt itseäsi entistä enemmän naurunalaiseksi?Älä kierrä pää asiaa, mistä johtuu järkyttävät erot ruotsalaisten ja GTU: raporttien ja Dekran välillä?
Muuten noita linkkejä löytyy vaikka kuinka netistä monesta autosta, sattui vaan tuo olemaan nopeasti saatavilla. En tehnyt itseäni, mutta sinut tein naurunalaiseksi, kun noin suurella tunteella törmäät, etkä pysty ainuttakaan kirjoitustasi perustelemaan.
Minä tässä olen, joka asiaa kyselen, vastaa Sinä, äläkä mene henkilökohtaisuuksiin, sillä et voita mitään.- olet pahasti vääräss
Täpinä kirjoitti:
Älä kierrä pää asiaa, mistä johtuu järkyttävät erot ruotsalaisten ja GTU: raporttien ja Dekran välillä?
Muuten noita linkkejä löytyy vaikka kuinka netistä monesta autosta, sattui vaan tuo olemaan nopeasti saatavilla. En tehnyt itseäni, mutta sinut tein naurunalaiseksi, kun noin suurella tunteella törmäät, etkä pysty ainuttakaan kirjoitustasi perustelemaan.
Minä tässä olen, joka asiaa kyselen, vastaa Sinä, äläkä mene henkilökohtaisuuksiin, sillä et voita mitään.Hei Täpinä puhut jaskaa, tässä ote GTU:n raportista, ikäluokasta 4-5 vuotiaat, isompi keskiluokka, ajettu keskimäärin 70tkm.
Tuo mainitsemasi Audi A4 on sinun YLISTÄMÄSSÄ raportissa sijalla 2, kaukana edellä toyota avensista. Minkähänlaisia kirjoitä avensiksen omistajat lähettävät toyotalle !
Sitäpaitsi tässäkin on vertailtu autoja joilla on AJETTU KESKIMÄÄRIN 70 000km. Siis 4-5 vuotta vanhoilla autoilla. Kuinka monta passattia. 5-sarjan bemaria tai E-mersua löydät suomesta saatika saksasta alle SATATUHATTA AJETTUNA ???
Tämä GTU-raporttihan se vasta syvältä on, aivan TÄYTTÄ ROSKAA DEKRAN RINNALLA.
Isompi keskiluokka
vikaindeksi *
1. Lexus IS 11.1
2. Audi A4 / A4 Avant 15.7
3. BMW 3-sarja 17.4
4. Mazda 6 18.6
5. Saab 9-3 19.3
6. Jaguar X-Type 19.5
7. Mercedes-Benz C-sarja / Sportcoupé 19.9
8. Toyota Avensis 21.1
9. Volvo S40 / V40 / V50 / S60 21.2
10. Opel Vectra / Wagon / Signum 24.0
11. Alfa Romeo 156 / 159 25.8
12. Volkswagen Passat / Passat Variant 26.1
13. Ford Mondeo 28.0
14. Škoda Superb 28.3
15. Honda Accord / Accord Tourer 28.8
16. Subaru Legacy 30.8
17. Saab 9-5 32.7
17. Citroën C5 32.7
19. Renault Laguna 33.8
20. Peugeot 407 / 407 SW 37.4
21. Nissan Primera 54.9
Ajettu keskimäärin 70 000 km
Tässä vielä linkki tuohon raporttiin joka tosiaan ei ota huomioon auton pitempää käyttöikää eli kilometrejä:
http://autot.oikotie.fi/gtu/2011/4-5
Isompi keskiluokka
vikaindeksi *
1. Lexus IS 11.1
2. Audi A4 / A4 Avant 15.7
3. BMW 3-sarja 17.4
4. Mazda 6 18.6
5. Saab 9-3 19.3
6. Jaguar X-Type 19.5
7. Mercedes-Benz C-sarja / Sportcoupé 19.9
8. Toyota Avensis 21.1
9. Volvo S40 / V40 / V50 / S60 21.2
10. Opel Vectra / Wagon / Signum 24.0
11. Alfa Romeo 156 / 159 25.8
12. Volkswagen Passat / Passat Variant 26.1
13. Ford Mondeo 28.0
14. Škoda Superb 28.3
15. Honda Accord / Accord Tourer 28.8
16. Subaru Legacy 30.8
17. Saab 9-5 32.7
17. Citroën C5 32.7
19. Renault Laguna 33.8
20. Peugeot 407 / 407 SW 37.4
21. Nissan Primera 54.9
Ajettu keskimäärin 70 000 km
- Audi is best
Älä kierrä pää asiaa, mistä johtuu järkyttävät erot ruotsalaisten ja GTU: raporttien ja Dekran välillä?
Johtuu toyotan surkeudesta hahahahahahahhaaaaa
http://autot.oikotie.fi/uutinen/audi-a4-ja-opel-astra-menestyivät-saksalaisessa-katsastusraportissa/38205?ref=HS
http://autot.oikotie.fi/uutinen/vuoden-2009-tiepalvelutapahtumat-saksassa/18787
Luotettavuus ja eteenkin laatu tulee saksasta. Japsit ovat huonoilla ominaiskuuksilla varustettuja ruosteisia tiellejättäviä paskoja.. - Niinpä niin.
Täpinä kysyi (Selitäpäs suuressa viisaudessasi, miksi saksalaiset eivät pärjää GTU:n raportissa)
Hyvin näyttävät pärjäävän, paremmin kuin japsi paskat
http://autot.oikotie.fi/uutinen/škoda-yetissä-vähiten-vikoja/29105
Ja mikä ihme mulkero sinä olet, kun täällä päivät pitkät tuhmiä kyselet?
Japanilaiset kulkuneuvot ovat edelleen automaailman suurinta sontaa..jiihaaaa Oletko jotenkin ymmärtänyt nuo tilastot väärin? Kymmenen parhaan joukossa ikäluokasta riippumatta japanilaiset ovat enemmistönä. Mukaan mahtuu vain pari kolme saksalaista.
Miksi yrität suoltaa sontaa, tarkoitan noita kirjoituksiasi täällä.
Että miksikö olen täällä? No siksi kun aloitin keskustelun. Lienee asiallista vasta "huutoonsa" vaikka se näköjään satuttaa Sinua, totuus on joskus julmaa.- auto-tohtori
Itse olet tainnut ymmärtää , alla tilastosta ote.
Tuossa on 3 Japanilaista merkkiä ja niistäkin mazda on foordin tekniikkaa.
Eurooppalaisia tuossa on käytännössä 7 kappaletta (jagge ja opel suunnitellaan ja valmistetaan euroopassa).
ELI TÄYTTÄ VALETTA SINUN EDELLINEN VÄITTÄMÄSI. Juuri toisinpäin menee tilastot sinun väitettäsi vastaan. On se uskomatonta kun joku ei usko lukemaansa tai sitten ei ymmärrä tai halua ymmärtää. Tuossahan on selvää faktaa mustaa valkoisella.
Siltikin tämäkään tilasto ei kerro mikä näiden autojen järjestys on kun autoilla on kilometrejä 150tkm eli reilu puolet nykyisestä. Dekra raportti kertoo sen ja siinä nousee eurooppalaiset vielä selvemmin listan 10 parhaan joukkoon. Karua luettavaa, mutta 2 miljoonan auton otantana täyttä faktaa.
Isompi keskiluokka
vikaindeksi *
1. Lexus IS 11.1
2. Audi A4 / A4 Avant 15.7
3. BMW 3-sarja 17.4
4. Mazda 6 18.6
5. Saab 9-3 19.3
6. Jaguar X-Type 19.5
7. Mercedes-Benz C-sarja / Sportcoupé 19.9
8. Toyota Avensis 21.1
9. Volvo S40 / V40 / V50 / S60 21.2
10. Opel Vectra / Wagon / Signum 24.0
Ajettu keskimäärin 70 000 km
Kyllä nyt naurattaa. Yrität noukkia rusinat pullasta. Miksi kopioit vain tuon luokan.
No siksi, koska siinä joku saksalainen oli päässyt kymmenen parhaan listalle. Kun tarkastellaan koko raporttia, niin surkea on saksalaisten menestys, sen voi jokainen käydä katsomasta tuolta linkistä.
Jos voisit työtää tunteet hetkeksi sivuun ja keskittyä asiaan, niin kuin tuossa aloituksessa esitin. Miksi, miksi arvostettu GTU poikkeaa Dekrasta noin paljon?
Minun henkilööni menevä nimittely ei nyt auta saksalaista autoteollisuutta ollenkaan.
Tosin myönnän, että hermostumisesi jollain tavalla hivelee, ei tunnu ollenkaan pahalta.
En tosissani odottanutkaan, että faktojen pohjalta voitaisiin ruotia noita raportteja.
Samaa rataa menevät rengastestitkin. Ihmetellään jopa kotimaisten lehtien toisistaan poikkeavia tuloksia ja painotuksia. Itsenäinen ajattelu on katoava luonnon vara.- auto-tohtori
Heh heh, olet aivan sekaisin ja paniikissa. Jäit housut kintuissa kiinni VALEHTELUSTA ja nyt yrität peitellä sitä HAUKKUMALLA MUITA KESKUSTELIJOITA !
Rauhoitu hyvä mies, ei ole tervettä ottaa noin henkilökohtaisesti tilastoja joissa omistamasi japanilaiset automerkit eivät pärjää.
Tässä vielä enemmän otantaa eli rusinoita sinun pullasi päältä:
Otetaan GTU-raportista tarkasteluun tuo suosituin ja halutuin ryhmä eli isompi keskiluokka,
1 - 3 vuotiaat
Isompi keskiluokka
vikaindeksi *
1. Opel Insignia 2.4
2. Lexus IS 3.4
3. Subaru Legacy 3.8
4. Jaguar X-Type 4.7
5. Honda Accord / Accord Tourer 7.4
6. Audi A4 / A4 Avant 9.4
7. BMW 3-sarja 10.0
8. Volvo S40 / V50 / S60 10.4
8. Citroën C5 10.4
10. Ford Mondeo 11.4
ajettu keskim. 50tkm
7 EUROOPPALAISTA JA 3 JAPANILAISTA
(ps. missä avensis? uusi ave pudonnut tosi kauas laadussa eurooppalaisista)
4 - 5 VUOTIAAT
1. Lexus IS 11.1
2. Audi A4 / A4 Avant 15.7
3. BMW 3-sarja 17.4
4. Mazda 6 18.6
5. Saab 9-3 19.3
6. Jaguar X-Type 19.5
7. Mercedes-Benz C-sarja / Sportcoupé 19.9
8. Toyota Avensis 21.1
9. Volvo S40 / V40 / V50 / S60 21.2
10. Opel Vectra / Wagon / Signum 24.0
aj. keskim. 70tkm
7 EUROOPPALAISTA JA 3 JAPANILAISTA
6 - 7 VUOTIAAT:
1. Lexus IS 23.1
2. Saab 9-3 34.4
3. Audi A4 / A4 Avant 35.4
4. Toyota Avensis 36.8
5. Honda Accord / Accord Tourer 38.7
6. Subaru Legacy 41.9
7. Mercedes-Benz C-sarja / Sportcoupé 43.0
7. Volvo S40 / V40 / V50 / S60 43.0
9. Jaguar X-Type 44.9
10. BMW 3-sarja 46.5
aj. keskim. 100tkm
6 EUROOPPALAISTA JA 4 JAPANILAISTA
8 - 9 VUOTIAAT:
1. Lexus IS 48.8
2. Toyota Avensis 57.6
3. Honda Accord / Accord Tourer 64.5
4. Audi A4 / A4 Avant 65.7
5. Saab 9-3 68.1
6. Mercedes-Benz C-sarja / Sportcoupé 69.1
7. Subaru Legacy 77.2
8. Mazda 6 77.6
9. Jaguar X-Type 78.7
10. Škoda Superb 79.7
aj. keskim. 130tkm
5 EUROOPPALAISTA JA 5 JAPANILAISTA
YLI 9 VUOTIAAT:
1. Lexus IS 66.5
2. Jaguar X-Type 72.9
3. Toyota Avensis 84.4
4. Mazda 6 96.7
5. Mercedes-Benz C-sarja / Sportcoupé 97.7
6. Saab 9-3 99.8
7. Honda Accord / Accord Tourer 100.8
8. Audi A4 / A4 Avant 109.7
9. Citroën C5 116.6
10. Subaru Legacy 120.2
aj. keskim. 150tkm
5 EUROOPPALAISTA JA 5 JAPANILAISTA
Eli summasummarum Eurooppa pesi tässä suosituimmassa vertailuryhmässä Japanilaiset komeasti. Tilastosta on luettavissa eräänlainen kehitys suunta mikä näkyy myös tuoreessa dekran-raportissa. Uusimmissa autoissa eurooppalaiset ovat ohittaneet japanilaiset laadussa. Kun tarkastellaan vanhoja autoja, japanilaiset pärjäävät paremmin mutta uusimmissa häviävät reilusti. Eurooppalaiset ovat nostaneet isolla rintamalla laatuaan ja menneet siinä japanilaisten edelle. Tämä on täyttä faktaa ja luettavissa oleva totuus kuten yläpuolelta käypi ilmi. Joko täpinä alkaa pikkuhiljaa ymmärtämään myös GTU-raportin päälle vai haukutko tämänkin nyt täysin maan rakoon ja ALAT YLISTÄMÄÄN RUOTSALAISIA KATSASTUSTILASTOJA ? auto-tohtori kirjoitti:
Heh heh, olet aivan sekaisin ja paniikissa. Jäit housut kintuissa kiinni VALEHTELUSTA ja nyt yrität peitellä sitä HAUKKUMALLA MUITA KESKUSTELIJOITA !
Rauhoitu hyvä mies, ei ole tervettä ottaa noin henkilökohtaisesti tilastoja joissa omistamasi japanilaiset automerkit eivät pärjää.
Tässä vielä enemmän otantaa eli rusinoita sinun pullasi päältä:
Otetaan GTU-raportista tarkasteluun tuo suosituin ja halutuin ryhmä eli isompi keskiluokka,
1 - 3 vuotiaat
Isompi keskiluokka
vikaindeksi *
1. Opel Insignia 2.4
2. Lexus IS 3.4
3. Subaru Legacy 3.8
4. Jaguar X-Type 4.7
5. Honda Accord / Accord Tourer 7.4
6. Audi A4 / A4 Avant 9.4
7. BMW 3-sarja 10.0
8. Volvo S40 / V50 / S60 10.4
8. Citroën C5 10.4
10. Ford Mondeo 11.4
ajettu keskim. 50tkm
7 EUROOPPALAISTA JA 3 JAPANILAISTA
(ps. missä avensis? uusi ave pudonnut tosi kauas laadussa eurooppalaisista)
4 - 5 VUOTIAAT
1. Lexus IS 11.1
2. Audi A4 / A4 Avant 15.7
3. BMW 3-sarja 17.4
4. Mazda 6 18.6
5. Saab 9-3 19.3
6. Jaguar X-Type 19.5
7. Mercedes-Benz C-sarja / Sportcoupé 19.9
8. Toyota Avensis 21.1
9. Volvo S40 / V40 / V50 / S60 21.2
10. Opel Vectra / Wagon / Signum 24.0
aj. keskim. 70tkm
7 EUROOPPALAISTA JA 3 JAPANILAISTA
6 - 7 VUOTIAAT:
1. Lexus IS 23.1
2. Saab 9-3 34.4
3. Audi A4 / A4 Avant 35.4
4. Toyota Avensis 36.8
5. Honda Accord / Accord Tourer 38.7
6. Subaru Legacy 41.9
7. Mercedes-Benz C-sarja / Sportcoupé 43.0
7. Volvo S40 / V40 / V50 / S60 43.0
9. Jaguar X-Type 44.9
10. BMW 3-sarja 46.5
aj. keskim. 100tkm
6 EUROOPPALAISTA JA 4 JAPANILAISTA
8 - 9 VUOTIAAT:
1. Lexus IS 48.8
2. Toyota Avensis 57.6
3. Honda Accord / Accord Tourer 64.5
4. Audi A4 / A4 Avant 65.7
5. Saab 9-3 68.1
6. Mercedes-Benz C-sarja / Sportcoupé 69.1
7. Subaru Legacy 77.2
8. Mazda 6 77.6
9. Jaguar X-Type 78.7
10. Škoda Superb 79.7
aj. keskim. 130tkm
5 EUROOPPALAISTA JA 5 JAPANILAISTA
YLI 9 VUOTIAAT:
1. Lexus IS 66.5
2. Jaguar X-Type 72.9
3. Toyota Avensis 84.4
4. Mazda 6 96.7
5. Mercedes-Benz C-sarja / Sportcoupé 97.7
6. Saab 9-3 99.8
7. Honda Accord / Accord Tourer 100.8
8. Audi A4 / A4 Avant 109.7
9. Citroën C5 116.6
10. Subaru Legacy 120.2
aj. keskim. 150tkm
5 EUROOPPALAISTA JA 5 JAPANILAISTA
Eli summasummarum Eurooppa pesi tässä suosituimmassa vertailuryhmässä Japanilaiset komeasti. Tilastosta on luettavissa eräänlainen kehitys suunta mikä näkyy myös tuoreessa dekran-raportissa. Uusimmissa autoissa eurooppalaiset ovat ohittaneet japanilaiset laadussa. Kun tarkastellaan vanhoja autoja, japanilaiset pärjäävät paremmin mutta uusimmissa häviävät reilusti. Eurooppalaiset ovat nostaneet isolla rintamalla laatuaan ja menneet siinä japanilaisten edelle. Tämä on täyttä faktaa ja luettavissa oleva totuus kuten yläpuolelta käypi ilmi. Joko täpinä alkaa pikkuhiljaa ymmärtämään myös GTU-raportin päälle vai haukutko tämänkin nyt täysin maan rakoon ja ALAT YLISTÄMÄÄN RUOTSALAISIA KATSASTUSTILASTOJA ?Kopioi nyt samantien loputkin GTU:n listat ja vertaa niitä Dekran raporttiin. Ihmettelen kauheasti, jos et ymmärrä eroa. Ilmankos et pysty perustelemaan vastaustasi esittämääni kysymykseen.
Mistä GTU:n listasta löytyy mielestäsi järjestys:
1. Audi A4
2. Mersu C
3.Audi A6
4.Mersu S
5.BMW 6
6.VW Jetta
7.VW Passat
8.VW Golf
9.BMW X5
10. Toyota Corolla Verso
Eiköhän olisi Sinun aika nostaa ne housusi ja lopettaa syyttely valehtelusta.
Onhan tuo yllä oleva Dekran lista aivan eri planeetalta. Yhdeksän saksalaista ja kymmenentenä japanilainen. Johan tuolle nauravat kylän harakatkin, jos GTU:n listaukset ovat edes siteeksi oikein.
Huutamisesi ja pelihuosujesi repiminen ei nyt vaan tässä auta mitään.- 15+1
Täpinä kirjoitti:
Kopioi nyt samantien loputkin GTU:n listat ja vertaa niitä Dekran raporttiin. Ihmettelen kauheasti, jos et ymmärrä eroa. Ilmankos et pysty perustelemaan vastaustasi esittämääni kysymykseen.
Mistä GTU:n listasta löytyy mielestäsi järjestys:
1. Audi A4
2. Mersu C
3.Audi A6
4.Mersu S
5.BMW 6
6.VW Jetta
7.VW Passat
8.VW Golf
9.BMW X5
10. Toyota Corolla Verso
Eiköhän olisi Sinun aika nostaa ne housusi ja lopettaa syyttely valehtelusta.
Onhan tuo yllä oleva Dekran lista aivan eri planeetalta. Yhdeksän saksalaista ja kymmenentenä japanilainen. Johan tuolle nauravat kylän harakatkin, jos GTU:n listaukset ovat edes siteeksi oikein.
Huutamisesi ja pelihuosujesi repiminen ei nyt vaan tässä auta mitään.Lopeta nyt helvetti, olet jo tehnyt itsesi täysin naurun alaiseksi pelleksi.
Se olisi sinunkin luuserin alettava pikkuhiljaa ymmärtämään lukemaasi..
Saksalaiset nyt vaan sattuvat olemaan luotattavimpia ja eteenkin laadukkainpia, minkäs sinä halvatun idiootti sille mahdat.
Japanilaiset kulkuneuvot nyt sattuvat olemaan automaailman suurinta sontaa.. 15+1 kirjoitti:
Lopeta nyt helvetti, olet jo tehnyt itsesi täysin naurun alaiseksi pelleksi.
Se olisi sinunkin luuserin alettava pikkuhiljaa ymmärtämään lukemaasi..
Saksalaiset nyt vaan sattuvat olemaan luotattavimpia ja eteenkin laadukkainpia, minkäs sinä halvatun idiootti sille mahdat.
Japanilaiset kulkuneuvot nyt sattuvat olemaan automaailman suurinta sontaa..Sinä taas et ole ollenkaan kärryillä, mistä on kysymys. Miksi jauhat japanilaisten ja saksalaisten keskinäisestä paremmuudesta. Tällä haavaa ei voisi vähempi kiinostaa. Kysymys on nyt vaan noiden listojen järkyttävästä erosta. Miten kaksi saksalaista arvostettua laitosta voi päätyä noin järkyttävän kauaksi toisistaan? Väitätkö, että GTU vääristelee tuloksia japanilaisten hyväksi? Ei tarvitse vastata, et ole ymmärtänyt mitään koko keskustelun aikana, mistä on kysymys.
Jos et keksi mitään järkevää, niin saat jäädä mesomaan tässä asiassa yksin.
Ei satuta nimittelysi, tunnen osuneeni Sinua arkaan paikkaan, itsetunnon puutteeseen. Puuttui vain lausahduksesi kesäiseltä hiekkalaatikolta, leikkitoverillesi "taatanan homo", kun et sielläkään pärjännyt.
- töpinää rotalla
Uskokaa nyt arvon palstalaiset että töpinä on suuri tietäjä rotan kanssa, ei heidän itsetuntoaan ja arvostelukykyään saa mennä aliarvioimaan, he ovat joka asiassa oikeassa, he ovat suoli24 palstojen kuninkaita, eliittiä johon ei saa tikullakaan koskea.
Heidän mukaan jos asia ei ole nyt näin niin se onkin toisin, ihan miltä kantilta sitä katsoo ja riippuen siitä kuka katsoo, ellei joku jo todennut sen olevan niin, silloin töpinä ja rotta ovat luonnollisesti eri mieltä.
Töpinää ottaa vaan pannuun sellainen seikka kun hiekkalaatikolle ei nyt pääse.- Taatana sentään
Voi sinuakin ressukkaa. Meni koko yö valvoessa tuon takia. Etkä parempaa keksinyt.
Täpinällä ja rotalla on se ero, että täpinä hallitsee tekniikan. Kyllähän se vi...taa teitä ns. tietäjiä kun täpinä on poikkeuksetta oikeassa. Tosin se kirjoittaa joskus provosoivasti. Sinun laisesi idiootit lyövät päätänsä milloin minnekin. Joskus karjapuskuriin.
Odotetaan mitä täpinä vastaa. Viihdyttävää tämmä on "taatanan homo". Hehhehhee. - Japsi rulettaa
Eipä arvon palstalaiset taida uskoa sinua. Kaikki tietävät, että saksalaisissa on enempi murheita kuin japanilaisissa.
- töpinää rotalla
Taatana sentään kirjoitti:
Voi sinuakin ressukkaa. Meni koko yö valvoessa tuon takia. Etkä parempaa keksinyt.
Täpinällä ja rotalla on se ero, että täpinä hallitsee tekniikan. Kyllähän se vi...taa teitä ns. tietäjiä kun täpinä on poikkeuksetta oikeassa. Tosin se kirjoittaa joskus provosoivasti. Sinun laisesi idiootit lyövät päätänsä milloin minnekin. Joskus karjapuskuriin.
Odotetaan mitä täpinä vastaa. Viihdyttävää tämmä on "taatanan homo". Hehhehhee.Mitä sinä siinä ressukoit, aamutuimaan töihin valmistautuessani riipaisin tuon jutun.
Ei ole sitten palstoilla pah(r)empia herneen nenäänvetäjiä ollut, no tietenkin sinä nyt mukaanlukien. Joten alahan ravistelemaan. - tuskinpa sentään
Japsi rulettaa kirjoitti:
Eipä arvon palstalaiset taida uskoa sinua. Kaikki tietävät, että saksalaisissa on enempi murheita kuin japanilaisissa.
"Kaikki tietävät, että saksalaisissa on enempi murheita kuin japanilaisissa."
Tällä palstalla ne "kaikki" tuntuvat olavan japsiautojen omistajia joilla ei ole muuta kokemusta saksalaisista kuin mitä ovat toistensa kirjoittamista trolleista lukeneet.
Nimim. saksalaisella 2 miljoonaa km ilman ongelmia - juuri näin
tuskinpa sentään kirjoitti:
"Kaikki tietävät, että saksalaisissa on enempi murheita kuin japanilaisissa."
Tällä palstalla ne "kaikki" tuntuvat olavan japsiautojen omistajia joilla ei ole muuta kokemusta saksalaisista kuin mitä ovat toistensa kirjoittamista trolleista lukeneet.
Nimim. saksalaisella 2 miljoonaa km ilman ongelmiaJoillakin ottaa kovasti itsetunnolle nämä uusimmat tilastot.
Pakkohan ne on ampua alas ja pikaisesti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista997770- 1075587
- 2754851
- 494773
- 743527
- 502818
- 582497
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222448Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292392- 412264