kysellä muiden maiden perinneruokia. Tosi silmäänpistävää..
Mitä perinneruokia voisi olla?
Meidän alueella, Keski-Pohjanmaalla on siikavelli.
yli litra vettä
sinne siika
ja pottuja melkein kilo
Siika keitetään kypsäksi,
siis suolavedessä, jossa on pippureita.
Reilusti suolaa
Sitten kala otetaan pois ja
laitetaan muut aineet, kuten
sipuli, porkkanat ja vähän myöhemmin kerma.
Kuohukermaa ja porkkanat voi jättää pois.
Sitten laitetaan perattu kala takaisin.
Liemeen voi laittaa suolan lisäksi isoja pippureita.
Sipulia pitää olla ainakin pari, eikä mitään kevät- tai kesäsipuleita.
Kaikki syödään oikean ruisleivän ja voin, ja maidon kera.
Mä en saanut ikinä kalasopan kanssa lapsena maitoa.
Onko muita jotka ovat joutuneet olemaan supistetuilla ruokavalioilla aikuisikään asti?
Ei tähän kuulu
4
441
Vastaukset
- keittosiika
pikemminkin että onko muita jotaka ovat supistetulla aivotoiminnalla vieläkin
- kalakeitto
Nimimerkille keittosiika oletkos sinä itse supistetulla aivotoiminnalla vieläkin?
- keittosiika
kalakeitto kirjoitti:
Nimimerkille keittosiika oletkos sinä itse supistetulla aivotoiminnalla vieläkin?
varmaan olisin jos alasin pitää tuommosta p*rseestä revittyä reseptiä jotenkin hyvänä. katoppa vaikka eka tuo työjärjestys. ei järjen häivää.
täysin surkea muutenkin - Kalakeitto
keittosiika kirjoitti:
varmaan olisin jos alasin pitää tuommosta p*rseestä revittyä reseptiä jotenkin hyvänä. katoppa vaikka eka tuo työjärjestys. ei järjen häivää.
täysin surkea muutenkinKuuleppas nimimerkki keittosiika tuo ohje ei suinkaan ole p*rseestä,vaan hyvä ja kokeiltava ohje.Taidanpa itsekin kokeilla sitä joskus.Sinä sen sijaan olet todella ennakkoluuloinen,supistetun aivotoiminnan lisäksi ja myöskin vähäjärkinen,sekä surkea ihminen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 953313
- 883063
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä201883- 681882
- 321809
- 211721
- 241687
Pettymys! Tähdet, tähdet -kisassa tämä erikoisjakso pois - Pistänyt artistit todella lujille!
Tähdet, tähdet -kisa on edennyt genrestä toiseen. Mutta erästä monen toivomaa erikoisjaksoa ei tällä kaudella nähdä. Voi341409Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91329- 481327