Mikä vaikutus on sillä sijaitseeko talo omalla vai vuokratontilla ? Nostaako se esim. vastikkeen hintaa selvästi jos on vuokratontti vai onko sillä jokin muu erityinen merkitys ?
Olen etsimässä itselleni asuntoa, lähinnä vanhaa asuntoa. Olen huomannut, että valtaosa sijaitsee vuokratontilla.
Oma vai vuokratontti ?
3
235
Vastaukset
- Kaupungin torppari
Vuokratontti nostaa vastiketta, meillä noin 40 senttiä neliöltä kuukaudessa. Kannattaa tarkistaa myös nostetaanko vuokraa vuosittain. Vuokra-ajan päättyessä sopimusta uusittaessa vuokrataso voi hypätä kerralla moninkertaiseksi.
Toisaalta omasta tontista menee kiinteistövero, joka sekään ei ole aivan ilmainen. Ja tietysti omalla tontilla olevan talon osake on kalliimpi ostaa. - Kaupan tekoon
Ei asuntoa sillä perusteella et tontti olisi vuokratontti kannatta ostamatta jättää jos asunto muuten miellyttää.
- vuokrankorotus
Suurin merkitys on varmaan se että jos kyseessä on vanhempi talo, niin vuokrasopimuksen uusinnan yhteydessä vuokra voi nousta paljon. Yleensä vuokrasopimus taitaa olla 50 vuotta ja joskus vanha vuokrasopimus on voinut olla vain nimellinen korvaus, mutta nyt kun sopimus uusitaan niin kaupunki on kasvanut ja tontin sijainti voi olla hyvinkin arvokas ja vuokra voi esimerkiksi nousta muutamasta satkusta kymmeniin tuhansiin ja sehän näkyy sitten vastikkeissa. Omalla tontilla tällaista korotusta ei ole tulossa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih465727Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j5852160Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens821161Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä3591038- 771013
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53981Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.61926- 60897
- 228844
Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58768