Silmän etäisyys

Potkaisu

Paljonko pitää silmän etäisyyden olla, jos ase esim 375 h&h? Laatuvehkeissä etäisyys lienee pitempi.

3

318

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • olli

375 ei ole mikään kovapotkunen ase, kyse on lähinnä rekyylin tottumuskysymyksestä jos ei ole paljoa kokemusta tällaisista keskikoon kalibereista.
      Kiikariksi riittää esim. meoptan R1r 3-12x56, jossa on melko pieni silmänväli, muistaakseni 8cm, tämä nyt vain esimerkkinä silmänetäisyytensä johdosta, jokainenhan valitsee kiikarinsa muiden henkilökohtaisten perusteidensa mukaan.

• yrrikki

375 on kovapotkuinen kaliberi, mutta yleensä aseet siinä kaliberissa ovat sen verran isoja painoltaan ja mittasuhteiltaan ettei rekyyli välity ampujalle niin kovana. Itse olen ampunut asesepän rakentamalla 2,9 kg painoisella 375 h&h:lla ja voi sanoa että verrattuna saman painoiseen .308 Tikka T3:een potku on erittäin epämiellyttävä.

itse olen kuitenkin samaa mieltä että silmänetäisyys voi olla 375:llä ihan samaa luokkaa kuin pienemmillä kalibereilla mikäli ampuja kykenee hallitsemaan aseen rekyylin. Jos taas ei pysty, niin silloin lienee paikallaan harkita uudemman kerran kaliberivalintaa.

• Potkaisu

Senttikin on pitkä matka, jos se riittää pitämään kiikarin reunan irti silmäkulmasta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      68
      2570
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      62
      2522
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1742
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      21
      1522
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1470
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1420
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1332
    8. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1203
    9. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1147
    10. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      25
      1066
    Aihe