Eipä tarvitsekaan vaihtaa suomen kansalaisuutta viron kansalaisuuteen. Mies jo uhkasi, että voidaan joutua vaihtaan kansalaisuutta...
jihuuu
50
132
Vastaukset
- Hetsku Suomi :)
Täälläkin isäntä jo hätiköi ja pakkasi laukkujaan, onneksi itse uskoin järjen äänen voittavan ja näin säästyin tavaroiden takaisin kaappiin laittamiselta
Kiva ettei mun äijä ollut ainoa ku hätiköi. Viron paperit oli jo melkein tilattu. heh heh. Vos niistä olla hyötyä nykyajan työelämässä... Sen etu nimikin on muuten yleinen nimi virossa...hyvin ois passannut.
- tiina...
on tätä odotettukkin että suurin osa suomalaisista olis kokoomuslaisia kommunismin vastainen taistelu on tuottanut tulosta.
- tiina...
miljoona kirjoitti:
Eikä "talonvaltaajat" päässeet tälläkään kertaa valtaan
nää oli henkilövaalit siitäkin huolimatta että oli ihan varma jo ennen vaaleja että saulista tulee pressa äänestin haavistoo.
- utelias uolevi
Mitäs se kommunismi mielestäsi on?
- ...
Matkalaukut purettu.
Meillä oli välitön valmius muuttaa Ruotsiin, jos Lipokkaasta olisi äänestetty presidentti.
Hyvät vaalit nyt, hyvät ehdokkaat kärjessä. Tavanomaisesti mun ehdokas ei tullut valituksi, mutta ei huonolle hävinnyt. Tavallaan harvinainen tilanne, vaalit, missä ei ole kuin voittajia.
Mä en mieluusti sotke puoluepolitiikkaan nettipalstoillakaan, kaikilla kovin kiivaat mielipiteet. Nyt kävi hyvin, kansa sai pitkästä aikaa sen "koko kansan" presidentin. Sellaista ei ole ollutkaan kuin joskus sotien jälkeen, kun kansa oli todella yhtenäinen. Nykyisellä vaalisysteemillä Niinistö sai loistavan kannatuksen. Ja kannattaa hokata, Haavisto teki suuren teon tekemällä omat lukunsa. Unohtamatta Väyrystä, joka pelasti puolueensa maineen ja osoitti kannatuksellaan omaavansa suuren luottamuksen kansalta. Vaikka voittajia ei ole kuin yksi, nyt ei ole häviäjiä.
Paitsi Lipokas, joka ihan itse ansaitsi vaalimenestyksensä, siihen suoritukseen ei tarvittu edes ammattiyhdistysliikkeen tukea. Pelkkä mies riitti.
Ja kommentit voi lähettää nyt demarien puoluetoimistoon :D
=DW=Ai ruotsiin? Viron kansalaisuuden saa helpommin kuin ruotsin, jos on pakko lähteä pakoon poliittiseksi pakolaiseksi. Ja mies kun on raksa-alalla niin arvelee muutenkin että viron papereilla voisi olla hyötyä hänelle...verotus sun muut jutut. Tiedä sitten kuin huonosti mun "suo-osakkeiden" kävis ... Pidetään vielä kuitenkin kontaktit varmuuden vuoksi...
- ÄänestettyON
Hyvin sanottu kirjoitettuna.
Kuitenkin suomalaisen alkuperäiskansan oli päätettävä luopuuko herra- vai homovihasta. Osa ei osannut päättää, vaan jätti äänestämättä.
Olihan tässä kaikessa kuitenkin sivistyneempi sävy kuin viime keväisessä revittelyssä. ÄänestettyON kirjoitti:
Hyvin sanottu kirjoitettuna.
Kuitenkin suomalaisen alkuperäiskansan oli päätettävä luopuuko herra- vai homovihasta. Osa ei osannut päättää, vaan jätti äänestämättä.
Olihan tässä kaikessa kuitenkin sivistyneempi sävy kuin viime keväisessä revittelyssä.Jep ja mihin ne sitten ne vihankantajat vielä seuraavaksi kallistuvatkaan? Ja ei muuten ollut minunkaan suosikkejani kumpikaan ehdokas, mutta kahdesta pahasta piti valita...
- siperiaan!
miljoona kirjoitti:
Ai ruotsiin? Viron kansalaisuuden saa helpommin kuin ruotsin, jos on pakko lähteä pakoon poliittiseksi pakolaiseksi. Ja mies kun on raksa-alalla niin arvelee muutenkin että viron papereilla voisi olla hyötyä hänelle...verotus sun muut jutut. Tiedä sitten kuin huonosti mun "suo-osakkeiden" kävis ... Pidetään vielä kuitenkin kontaktit varmuuden vuoksi...
Ruotsissa on kyllä ihan riittävästi
näitä suomalaisia, juoppoja luu-
sereita.
- ökyjä!
Nyt muuten loppuu
köyhyys Suomesta!- tiina...
ei suomessa oo mitään köyhyyttä ollu enää vuosikymmeniin.
- a. jattelija
tiina... kirjoitti:
Jos ei sun silmien alla näy köyhyyttä, niin mun silmien alla näkyy.
Kyllä Suomessa on paljon köyhiä. - kymysys?
tiina... kirjoitti:
miksi se pekka oli sitten köyhien ja syrjäytyneiden asialla jos ei niitä kerran ole lainkaan olemassa vai oliko se vaan jotain äänten kalastelua empaattisilta ihmisiltä
- tiina...
kymysys? kirjoitti:
miksi se pekka oli sitten köyhien ja syrjäytyneiden asialla jos ei niitä kerran ole lainkaan olemassa vai oliko se vaan jotain äänten kalastelua empaattisilta ihmisiltä
suomessa on sosiaaliturva kyllä sieltä kaikki saa jotka tarvitsee jos ei itellä oo ei kenenkään tartte nälkää nähdä eikä asua taivasalla jos se ei oo oma valinta ei oo ainuttakaan kuollu edes kylmyyteen näiden pakkasten aikana niinkun muualla.
- kymysys?
tiina... kirjoitti:
suomessa on sosiaaliturva kyllä sieltä kaikki saa jotka tarvitsee jos ei itellä oo ei kenenkään tartte nälkää nähdä eikä asua taivasalla jos se ei oo oma valinta ei oo ainuttakaan kuollu edes kylmyyteen näiden pakkasten aikana niinkun muualla.
siis tarkoitatko että pekka valehteli saadakseen ääniä?
- a.jattelija
tiina... kirjoitti:
Suomessa on sosiaaliturva, se on totta, vaan oletko oikeasti perehtynyt siihen miten se toimii.
- tiina...
kuinka moni täällä on kuollu pakkasten aikaan sen takia ettei ole kattoa pään päällä takaan ja alleviivaan että jokaiselle halukkaalle löytyy asunto jos näin ei ole niin se on oma valinta.
- suvaitsevaisuutta
tiina... kirjoitti:
kuinka moni täällä on kuollu pakkasten aikaan sen takia ettei ole kattoa pään päällä takaan ja alleviivaan että jokaiselle halukkaalle löytyy asunto jos näin ei ole niin se on oma valinta.
onko joku liekkihotellissa tai yömajassa eläminen mielestäsi ihmisarvoista elämää? tunnut halveksivan ihmisiä jotka kamppailevat joka päivä toimeentulostaan.
- tiina...
kymysys? kirjoitti:
siis tarkoitatko että pekka valehteli saadakseen ääniä?
ei varmaan valehdellu mutta onko mikään riittävä suomalaiselle epäilen kaikki pitäs tehdä puolesta ja saada ilmaiseksi mää en tiedä mitä pekka lupas ja mitä sauli lupas ja sehän oli jo äänestämättä selvää että saulista tulee pressa.
- tiina...
a.jattelija kirjoitti:
Suomessa on sosiaaliturva, se on totta, vaan oletko oikeasti perehtynyt siihen miten se toimii.
tarpeeks hyvin sen tiedän ettei ketään jätetä hoitamatta sen takia ettei ole rahaa kukaan ei jää asunnotta sen takia ettei pysty maksaan vuokraa kukaan ei jää ilman vaatteita jos ei ole rahaa ostaa niitä kukaan ei kuole nälkään vaikkei päivääkään töitä elämässään tekis mitäs sen vielä pitäs kattaa.
- tiina...
olen ollut siinä mielessä onnellisessa asemassa että olen saanut tehdä aina töitä ja sen jälkeen kun tuttu ja turvallinen työpaikka loppui kokonaan uskalsin työllistää itse itseni töitä riittää joskus vuorotta säännöllisiä lomia ei ole joskus joutuu lähtemään kolme kuukauttakin yhteen putkeen ilman vapaa päivää tää on elämäntapa aina ei niin onnellista ja helppoa.
- tiina...
suvaitsevaisuutta kirjoitti:
onko joku liekkihotellissa tai yömajassa eläminen mielestäsi ihmisarvoista elämää? tunnut halveksivan ihmisiä jotka kamppailevat joka päivä toimeentulostaan.
ihan kiva kun väännät noi mun kirjoitukset halveksimiseksi kirjoitin että se on oma valinta ymmärrä se sit ihan miten vaan tunnut kuuluvan näihin jotka tahallaan haluavat ymmärtää kirjoitukseni väärin mukavaa päivän jatkoa.
- a.jattelija
tiina... kirjoitti:
tarpeeks hyvin sen tiedän ettei ketään jätetä hoitamatta sen takia ettei ole rahaa kukaan ei jää asunnotta sen takia ettei pysty maksaan vuokraa kukaan ei jää ilman vaatteita jos ei ole rahaa ostaa niitä kukaan ei kuole nälkään vaikkei päivääkään töitä elämässään tekis mitäs sen vielä pitäs kattaa.
Kirjoitit, ettei Suomessa ole köyhyyttä.
Eikö se ole köyhä, joka joutuu almuilla elämään? - tiina...
a.jattelija kirjoitti:
Kirjoitit, ettei Suomessa ole köyhyyttä.
Eikö se ole köyhä, joka joutuu almuilla elämään?ei siinä mielessä mitä mää köyhyydellä käsitän monesti se almuilla eläminenkin on oma valinta.
- ässäläinen
tiina... kirjoitti:
olen ollut siinä mielessä onnellisessa asemassa että olen saanut tehdä aina töitä ja sen jälkeen kun tuttu ja turvallinen työpaikka loppui kokonaan uskalsin työllistää itse itseni töitä riittää joskus vuorotta säännöllisiä lomia ei ole joskus joutuu lähtemään kolme kuukauttakin yhteen putkeen ilman vapaa päivää tää on elämäntapa aina ei niin onnellista ja helppoa.
niin ja saathan köyhiltäkin matkakassaan roposia siis jokaiselta joka kauppasi kassaa kartuttaa ei ihme että meitä osuusliikkeen kannattajia on nykyään enemmän kuin kauppiaiden rikastuttajia
- a.jattelija
tiina... kirjoitti:
ei siinä mielessä mitä mää köyhyydellä käsitän monesti se almuilla eläminenkin on oma valinta.
Köyhähän ei tarvitse muuta, kuin asunnon, lumput ja ruuan.
Monestikko se on omavalinta?
Ihminen, jolla on varaa matkustaa ulkomaille, on rikas. Eikö niin? tiina... kirjoitti:
Tuolta sitten löytyis faktaa paleltumiskuolemista.
Näyttäs olevan ettei niitä erikseen rekisteröidä, mut olen aika varma et joku tenulainen kuoli pakkasiin nytkin...eri juttu onko ruumiita vielä edes löydetty....
Ei se ihan niin ole tiina auvoista, että kaikki sais mitä tarvitsee...
http://tinyurl.com/7asu5za- tiina...
anjaniina_ kirjoitti:
Tuolta sitten löytyis faktaa paleltumiskuolemista.
Näyttäs olevan ettei niitä erikseen rekisteröidä, mut olen aika varma et joku tenulainen kuoli pakkasiin nytkin...eri juttu onko ruumiita vielä edes löydetty....
Ei se ihan niin ole tiina auvoista, että kaikki sais mitä tarvitsee...
http://tinyurl.com/7asu5zamutta eiköhän se tenuttaminen oo kumminkin oma valinta elämähän on muutenkin siinä tapauksessa kiikunkaakun jos sitä työkseen tekee monestihan näissä sosiaalihuollon ruokakupongeissa lukee että koskee vain elintarvikkeitä mutta kuka sitä pystyy vahtimaan jos ostetaan elintarvikkeita ja vaihdetaan ne viinaan mutta tää on mun mielestä sitten jo ihan toinen juttu.
- tiina...
a.jattelija kirjoitti:
Köyhähän ei tarvitse muuta, kuin asunnon, lumput ja ruuan.
Monestikko se on omavalinta?
Ihminen, jolla on varaa matkustaa ulkomaille, on rikas. Eikö niin?ei kenenkään tartte tänä päivänä lumpuissa kulkea kirpputorit on täynnä hyviä vaatteita eikä niistä tartte maksaa paljon mitään ja jos toistamiseen kieltäytyy tarjotusta työstä millon milläkin verukkeella niin kenen valinta se on jos ei oma eikä tarvitse olla rikas matkustaakseen ulkomaille täytyy vaan miettiä mihin sen rahan käyttää toiset käyttää hienoihin autoihin ja hienoihin asuntoihin ja taloihin kalliisiin vaatteisiin toiset pärjää pinemmällä näissä asioissa.
- a.jattelija
tiina... kirjoitti:
ei kenenkään tartte tänä päivänä lumpuissa kulkea kirpputorit on täynnä hyviä vaatteita eikä niistä tartte maksaa paljon mitään ja jos toistamiseen kieltäytyy tarjotusta työstä millon milläkin verukkeella niin kenen valinta se on jos ei oma eikä tarvitse olla rikas matkustaakseen ulkomaille täytyy vaan miettiä mihin sen rahan käyttää toiset käyttää hienoihin autoihin ja hienoihin asuntoihin ja taloihin kalliisiin vaatteisiin toiset pärjää pinemmällä näissä asioissa.
Jaahas, että naapurin 76-vee köyhä mummu töihin vaan.
Miettiä mihin sen rahan laittaa? Totta, mutta se köyhä ei voi miettiä.
Kotimaamme köyhissä tuskin on montakaan, joka työstä kieltäytyy. Työtönkin, kun jotain korvausta saa ja menettää ne, jos työstä kieltäytyy. tiina... kirjoitti:
mutta eiköhän se tenuttaminen oo kumminkin oma valinta elämähän on muutenkin siinä tapauksessa kiikunkaakun jos sitä työkseen tekee monestihan näissä sosiaalihuollon ruokakupongeissa lukee että koskee vain elintarvikkeitä mutta kuka sitä pystyy vahtimaan jos ostetaan elintarvikkeita ja vaihdetaan ne viinaan mutta tää on mun mielestä sitten jo ihan toinen juttu.
No mitä olen pahimpia juoppoja katsellut, niin ei se taida enää olla edes valinta.Se on jotain mihin he on jääneet kiinni ja sen kaiken muun elämän edelle menee viinapullo.
Kaikki on mennyt, perheet, ystävät, rahat ja terveys, mut silti se pullo haetaan vapisevin käsin.
Ei se ole enää valinta...se on addiktio...joka vie hautaan- tiina..
a.jattelija kirjoitti:
Jaahas, että naapurin 76-vee köyhä mummu töihin vaan.
Miettiä mihin sen rahan laittaa? Totta, mutta se köyhä ei voi miettiä.
Kotimaamme köyhissä tuskin on montakaan, joka työstä kieltäytyy. Työtönkin, kun jotain korvausta saa ja menettää ne, jos työstä kieltäytyy.no sulla heitti vähän yli ja tohon viimeiseen mää en viitti vastata mitään oon niin monta kieltäytyjää tavannu.
- a.jattelija
tiina.. kirjoitti:
no sulla heitti vähän yli ja tohon viimeiseen mää en viitti vastata mitään oon niin monta kieltäytyjää tavannu.
Mielestäni se ei ole ylikeittämistä, jos toteaa, ettei köyhällä ole varaa miettiä, mihin rahansa laittaa ja totuus on, se vanhuksissa on myös paljon köyhiä.
- tiina...
a.jattelija kirjoitti:
Mielestäni se ei ole ylikeittämistä, jos toteaa, ettei köyhällä ole varaa miettiä, mihin rahansa laittaa ja totuus on, se vanhuksissa on myös paljon köyhiä.
meinasin tota mummut töihin sen ikäisillä on kumminkin ollu noin kuuskytvuotta aikaa hankkia vanhuuden varalle ja vielä muutama vuosikymmen sitten oli töitäkin tarjolla niin paljon kun vaan jaksoi tai viitsi tehdä eikä sillon tarvinnu olla edes koulutusta joka asiaan.
- Hämeen laitamailla
tiina... kirjoitti:
ei kenenkään tartte tänä päivänä lumpuissa kulkea kirpputorit on täynnä hyviä vaatteita eikä niistä tartte maksaa paljon mitään ja jos toistamiseen kieltäytyy tarjotusta työstä millon milläkin verukkeella niin kenen valinta se on jos ei oma eikä tarvitse olla rikas matkustaakseen ulkomaille täytyy vaan miettiä mihin sen rahan käyttää toiset käyttää hienoihin autoihin ja hienoihin asuntoihin ja taloihin kalliisiin vaatteisiin toiset pärjää pinemmällä näissä asioissa.
tänään työkkärissä.
Olen käynyt naapurikunnassa töissä 18 v
Kesäkuussa yrityksestä saneerattiin 32
suurin osa ulkokuntalaisia
Kunnassamme työttömiä 188
Tarjolla 1 työpaikka
Opettajan virka
En ole pätevä
Tiedätkö monta työtöntä sinun kotikunnassasi on ja montako avointa työpaikkaa? - tiina...
Hämeen laitamailla kirjoitti:
tänään työkkärissä.
Olen käynyt naapurikunnassa töissä 18 v
Kesäkuussa yrityksestä saneerattiin 32
suurin osa ulkokuntalaisia
Kunnassamme työttömiä 188
Tarjolla 1 työpaikka
Opettajan virka
En ole pätevä
Tiedätkö monta työtöntä sinun kotikunnassasi on ja montako avointa työpaikkaa?mun kotikunta on jyväskylä en oo perehtyny jyväskylän työttömyyteen.
- -.-.-.
tiina... kirjoitti:
mun kotikunta on jyväskylä en oo perehtyny jyväskylän työttömyyteen.
Maan yhdentoista suurimman kaupungin joukossa Jyväskylän työttömyys on neljänneksi korkein.
- että on
tiina... kirjoitti:
Määritelmä köyhyydestä.
Vuonna 2008 köyhyyden raja oli yksinasuvalla 1150€ kuussa.[2] Suhteellinen köyhyysaste kertoo kuinka monta prosenttia väestöstä kuuluu tähän ryhmään; Suomessa se on n. 13,2 % (2008).
- ...
Mnaah.
Alkoi joku ihmeen köyhyyskeskustelu, millä ei ole kerrassaan mitään tekemistä pressan vaalien kanssa. Mutta kun sattuikin, vähän kommenttia. Suomessa köyhyysrajaksi lasketaan 1500 tai alle kuukaudessa tienaavat ihmiset. Sen rajan alle jää älytön määrä ihmisiä. Työttömiä ja orjatöissä tms olevia on puoli miljoonaa. Samaten opiskelijat ovat varsin pienillä tuloilla, useampi sata tuhatta niitäkin. Ja sitten osasto eläkeläiset, harvalla noin suuri eläke, sielätä kertyy taas satoja tuhansia.
En nyt viitsinyt alkaa googlettamaan, mutta periaatteessa köyhien määrä ilmenee kai selkeimmin soskun asiakas määristä, jos ei olisi köyhiä, ei soskuakaan tarvittaisi.
Tämä köyhyys asia räjähtää vielä silmille, kun aletaan saamaan kaikki suuret ikäluokat eläkkeelle. Siinä se veri punnitaan, miten ne saadaan elätetyksi.
=DW= - alle 1000 euroa
suurin osahan on sitten köyhiä, kun tuo 1500 euroa on raja..
- suippo
Köyhyyskin voi olla elämän tapa, kautta säästäväisyys. Moni on silleen köyhä, kun ei raski rahaa käyttää vaan pihistää viimeiseen asti.
Köyhyyttä on monenlaista-- yksi on köyhä kun ei ole "tarpeeksi" ruokaa ja toinen on köyhä, kun ei ole varaa matkustaa ulkomaille.
Ketjusta on poistettu 18 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne1117245Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista625149- 954834
- 523985
Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee493946- 2173837
Odotan että sanot
Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san283518- 413143
- 512791
- 412367