sanokaas asiantuntiat, mikä on laita-linkki ja miten se eroaa laiturista? En ole ikinä ennen kuullut moisesta linkistä?
Laita-linkki??
2
870
Vastaukset
- Raúl
Ei nämä laituri/laitalinkki- käsitteet ole kovin hyvin selvillä jalkapalloa seuraavillekaan, vaan kyseisiä termejä käytetään usien hyvinkin erilaisissa rooleissa pelaavista henkilöistä. Oma tulkintani on kuitenkin jotakuinkin seuraava:
Laitalinkki on pelaaja, joka pelaa keskikentän laidalla hyökkäävässä roolissa, tekee nousuja laidan kautta, keskittelee palloja boxiin ja tukee hyökkäyksiä nousuillaan. Laitalinkki hakee usein palloa alhaalta ja on tärkeä osa joukkueen hyökkäystä nimenomaan nopeiden nousujensa takia. Siis eräänlainen silta keskikentän ja "varsinaisten" hyökkääjien välillä. Hyvä esimerkki on mm. Mika Nurmela Suomen maajoukkueessa.
Laiturilla taas yleensä tarkoitetaan laitahyökkääjää.
Joskus laiturista puhuttaessa on myös tarkoitettu laitapuolustajaa, vaikka tämä ei kovin paikkansa pitävää taida ollakaan???
Saattoi mennä metsäänkin, mutta näin olen ainakin itse asian ymmärtänyt. - 454g
Laituriksi kutsutaan laitapelaajaa, eli laidassa pelaavaa keskikenttä pelaajaa, laitahyökkääjää tai laitapakkia!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 682620
- 622582
- 681762
- 241587
- 201510
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä91450- 151362
- 381223
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko81177- 251096