Adventismi-palsta ei ole mikään oikea adventismi-palsta, vaan se on täynnä bushmanin "hapatusta". Bushman eli puskajussi, liekö sitten palstan seriffi, on täysin ulkona adventismista ja uskosta. Hän kuitenkin "saa" (vai saako?) pilata näköjään hapatuksellaan koko palstan. Se ei ole adventismi-palstan näköinenkään enää.
Adventismi-palstalla on käyty ennenkin tosi kiivaita keskusteluja. Adventismia on haukuttu oikein olan takaa, aivan kuten nytkin. Niinhän aina oikea usko joutuu vainon kohteeksi. Mutta hyökkääjinä ovat silloin olleet kuitenkin toiset uskovat. He ovat kuitenkin olleet uskovaisia, ja jokainen on puolustanut omaa katsantokantaansa.
Nyt adventismia vastaan hyökkää bushman, joka ei ole uskossa ollenkaan. Sen vuoksi luultavasti suurin osa muista kirjoittajista on kyllästynyt, eikä viitsi enää kirjoittaa tänne mitään.
Vaihtakaa siis palstan nimi bushmanin palstaksi ja avatkaa Adventismille oma palsta. Kiitos.
Adventismi-palsta on bushmanin "hapattama"
25
116
Vastaukset
- .....
Bushmannia kyllä kiinnostaa adventismi ihan hirveesti ja se yrittää kaikin voimin pyristellä vastaan ja todistella itselleen, että "ei kiinnosta". Mutta on poika tainnut "niellä sellaisen koukun", että siitä ei niin vaan selviäkään :)))
Bushmanille neuvoksi: älä ajattele -ismia, ajattele vaan Jeesusta ja mene sapattina kirkkoon. Kyllä se siitä :)
Jep, jep. Näin se logiikka amerikkalaisissa lahkoissa menee: syy on aina jossain muualla.
Ehkäpä se syy voi olla myös omissa happamissa opeissa ja siinä, että ne eivät happamuudessaan ketään kiinnosta ja lahko kokee ansaitun kuoleman.- Adventisti
Eiköhän sinut tunneta tuolla toisaalla "hirvaksena" tai taitaa olla taas nimi vaihtunut "lappiksena"?
Ainakin hyvin samantyylistä on adventimin vastaisuutesi ja samantapaisia ilmaisuja käytät.
Mikäpäs siinä, vaikka oletkin joka palstalla eri nimimerkillä, mutta tiede palsta on ihan toisaalla! Voisitko olla niin ystävällinen että et toisi tänne hapatuksiasi tieteestä, joka on ihmisistä. Keskustele siellä ihminen ja tiede tai mitä niitä nyt onkaan?
Ei mekään mennä tiede palstalle törkyttämään adventismiä.
Tamä on kristinuskon palsta, jossa puhutaan Raamatusta ja kristinuskosta adventismin valossa. - hyvä bointti
Adventisti kirjoitti:
Eiköhän sinut tunneta tuolla toisaalla "hirvaksena" tai taitaa olla taas nimi vaihtunut "lappiksena"?
Ainakin hyvin samantyylistä on adventimin vastaisuutesi ja samantapaisia ilmaisuja käytät.
Mikäpäs siinä, vaikka oletkin joka palstalla eri nimimerkillä, mutta tiede palsta on ihan toisaalla! Voisitko olla niin ystävällinen että et toisi tänne hapatuksiasi tieteestä, joka on ihmisistä. Keskustele siellä ihminen ja tiede tai mitä niitä nyt onkaan?
Tamä on kristinuskon palsta, jossa puhutaan Raamatusta ja kristinuskosta adventismin valossa.ASIALLINEN HUOMAUTUS adventistilta!
Aivan oikein, adventismi palsta siihen tarkoitukseen kun se on tarkoitettukin.
Kohtahan tänne tullaan keskustelemaan vaikkapa moottorikelkoista tai lastenvaipoista, jos ei keskustelussa mitään rajaa. Adventisti kirjoitti:
Tamä on kristinuskon palsta, jossa puhutaan Raamatusta ja kristinuskosta adventismin valossa.Kyllä Bushmanni on Bushmanni ja minulla ei ole tarvetta vaihdella nimimerkkejä.
Minä olen kyllä käsittänyt, että myös tiede on Jumalalta. Mutta jos näin ei ole, kuten annat ymmärtää, niin siitä sinun jumalastasi ei ole siis yhtään mitään hyötyä?- Kehoitus..
bushmanni kirjoitti:
Kyllä Bushmanni on Bushmanni ja minulla ei ole tarvetta vaihdella nimimerkkejä.
Minä olen kyllä käsittänyt, että myös tiede on Jumalalta. Mutta jos näin ei ole, kuten annat ymmärtää, niin siitä sinun jumalastasi ei ole siis yhtään mitään hyötyä?Kyllä Jumala on sinunkin Jumalasi, kyllä sinä busman turhaan pyristelet Jumalaasi vastaan, anna elämäsi hänelle niin Hän sinua valaisee.
- jepjep!
Kummasti ne vain tuntuvat sinua kiinnostavat, kun täällä maleksit.
- kyssäri bussille!
Etkö sinä Bushmanni nyt ammu ohi.
Sinä puhut amerikkalaisista lahkoista ja suusi todistuksella sitten todistelet, ettei aadam ja eeva, eikä vedenpaisumus esimerkiksi ole totta.
No mikä amerikkalainen opetus se on?
Eikös se ole raamatullinen opetus, eli oletko sinä kokonaan seonnut?
- +++
Tosiaankin. Tämä palsta on ADVENTISMI-palsta. Tällä palstalla on tarkoitus kirjoittaa adventismista. Tällä palstalla adventistitkin saavat keskenään keskustella ja saada oman uskonsuuntansa mukaisia oikeita vastauksia kysymyksiinsä, eikä jatkuvasti vaan kauheita loukkauksia ja herjauksia joiltakin täysin asioista tietämättömiltä rääväsuilta! Ei ole liikaa vaadittu, että tällä palstalla ne, jotka eivät tiedä adventismista yhtään mitään, voisivat kunnioittaa toisia palstan kirjoittajia.
Toivottavasti kukaan ei ole täällä loukkaantunut niin pahoin, että olisi luopunut palstan herjakirjoitusten, epäasiallisten haukkujen ja vastaväitteiden takia uskostaan!!!- +++
Edellinen kirjoitus ei ollut yksin bushmanille vaan kaikille niille, jotka täällä ovat herjanneet ja haukkuneet niiden vuosien ajan kuin allekirjoittanut on seurannut tätä palstaa.
En siedä myöskään sitä, että pastoreitamme haukutaan ja nimitellään täällä! Ajatelkaa, mitä ajattelette, mutta OLKAA EDES HITUSEN HIENOTUNTEISIA!
Kirjoitan näistä tänne, koska minun ja varmaan monen muunkin mitta on nyt täysi, joten LOPETTAKAA!!!!!!!!!! - +++
+++ kirjoitti:
Edellinen kirjoitus ei ollut yksin bushmanille vaan kaikille niille, jotka täällä ovat herjanneet ja haukkuneet niiden vuosien ajan kuin allekirjoittanut on seurannut tätä palstaa.
En siedä myöskään sitä, että pastoreitamme haukutaan ja nimitellään täällä! Ajatelkaa, mitä ajattelette, mutta OLKAA EDES HITUSEN HIENOTUNTEISIA!
Kirjoitan näistä tänne, koska minun ja varmaan monen muunkin mitta on nyt täysi, joten LOPETTAKAA!!!!!!!!!!Armon ovi on auki herjaajillekin, sillä ei Jeesus ole kaukana meistä kenestäkään. Mieli voi muuttua niin äkkiä.
Jeesus seisoo sinunkin sydämen ovella ja kolkuttaa, "jos joku kuulee Jeesuksen äänen ja avaa oven, Jeesus tulee hänen luokseen..". +++ kirjoitti:
Kirjoitan näistä tänne, koska minun ja varmaan monen muunkin mitta on nyt täysi, joten LOPETTAKAA!!!!!!!!!!:lle!
>>En siedä myöskään sitä, että pastoreitamme haukutaan ja nimitellään täällä! Ajatelkaa, mitä ajattelette, mutta OLKAA EDES HITUSEN HIENOTUNTEISIA!- +++
Sirkka-Iita kirjoitti:
:lle!
>>En siedä myöskään sitä, että pastoreitamme haukutaan ja nimitellään täällä! Ajatelkaa, mitä ajattelette, mutta OLKAA EDES HITUSEN HIENOTUNTEISIA!Hei Sirkka-Iita
Olet oikeassa. Olen pahoillani eilisestä. Ei olisi saanut vihastua bushmanille eikä muille herjaajille. Sitä katuu saman tien kun on kirjoittanut, mutta eihän niitä sanoja sitten enää saa pois.
Ei saisi koskaan, ei ikinä, ketään henkilökohtaisesti moittia, koska ne sanat ja kirjoitukset jäävät tänne! Näinhän täällä on tapahtanut monta kertaa, ja nyt sorruin siihen itse.
Pyydän anteeksi! Nolottaa. Paha mieli tuli :(
- Näin sen näen.
Avoimella keskustelupalstalla on aina se riski, että sinne saattaa eksyä joku täyspäinenkin. Bushman on hyvä esimerkki kaverista joka ajattelee omilla aivoillaan ja ei purematta ihan kaikenlaista sontaa niele. Adventistien kannattaa perustaa suljettu keskustelupalsta jonne saa tunnukset vasta kun joku adventistipastori on haastattelemalla tarkistanut palstalle pyrkijän aivopesun olevan riittävä. Siellä eivät bushmannit juhli.
- Kuivuvaa on
Ei varmasti busmannit tai muut täysipäiset juhlisi suljetulla palstalla.Olisi vaan tiettyjen sisäsiittoisten sukujen temmellyskenttä.Kaiken kaikkiaan toiminta on hyytymässä omaan mahdottomuuteensa.Kohta pannaan viimeisetkin kiinteistöt myyntiin,koulut lakkautetaan ja humpuukkilahko kuivuu kokoon.HYvä näin.
- pyh!
No me emme niele bushmannien sontaa, että se siitä.
- Annu, käynyt harvoin
Kuivuvaa on kirjoitti:
Ei varmasti busmannit tai muut täysipäiset juhlisi suljetulla palstalla.Olisi vaan tiettyjen sisäsiittoisten sukujen temmellyskenttä.Kaiken kaikkiaan toiminta on hyytymässä omaan mahdottomuuteensa.Kohta pannaan viimeisetkin kiinteistöt myyntiin,koulut lakkautetaan ja humpuukkilahko kuivuu kokoon.HYvä näin.
Eihän siitä haittaa sinulle ole, jos näin käy. Jumala ei tarvitse kirkkoja, kouluja eikä sairaaloita. Hän vie omansa pois silloin, kun tuo aika tulee. Silloin ei taida olla edes tätä palstaa, missä mellastat.
Aivan rauhassa saat täällä metelöidä busmannin kanssa, Te taidatte sopia hyvin yhteen, joten jatkakaa harjoituksia.
Harvoin käyn ja aina totean, ettei enää tarvitse tänne totuutta kirjoitella, sillä sitä täällä ei kukaan enää kaipaa. - ???
Annu, käynyt harvoin kirjoitti:
Eihän siitä haittaa sinulle ole, jos näin käy. Jumala ei tarvitse kirkkoja, kouluja eikä sairaaloita. Hän vie omansa pois silloin, kun tuo aika tulee. Silloin ei taida olla edes tätä palstaa, missä mellastat.
Aivan rauhassa saat täällä metelöidä busmannin kanssa, Te taidatte sopia hyvin yhteen, joten jatkakaa harjoituksia.
Harvoin käyn ja aina totean, ettei enää tarvitse tänne totuutta kirjoitella, sillä sitä täällä ei kukaan enää kaipaa.Totuutta kirjoitella ? Hyvä että sinulla on varmuus totuudesta.Miksi juuri sinulle on varmaa tietoa ?
- jep-pu
>>No me emme niele bushmannien sontaa, että se siitä. >>
Eikös se Paavalikin kehoita, että "tutkikaa kaikki ja pitäkää se, mikä hyvää on"?
Miksi siis ette tutki 'bushmanninkin' kirjoituksista sitä, mikä niissä on totta (hyvää) ja oikeaa ja pidä sitä, vaikka jättäisittekin jotkin retoriset ylilyönnit omaan arvoonsa.- pyh!
Ei niissä ole juuri mitään hyvää.
- .....
Totta jep-pu. On bushmanninkin kirjoituksessa hyvää ja totta. Ylilyönnit jääkööt omaan arvoonsa.
Tämän ketjun voisi poistaa.
Mahtaako netissä olla jossakin keskustelupalsta, joka sopisi entisten adventistien ja seurakunnasta ulos kasvaneiden adventistikotien lasten vertaistukiryhmäksi?
Voidaan tosiaan ajatella niinkin, että tämä palsta pitäisi rauhoittaa pelkästään niille, jotka hyväksyvät kritiikittä 28 opinkohtaa ajattelunsa pohjaksi. Silloin olisi syytä tarkentaa alaotsikkoa, joka on nyt "Keskustele adventismista".
Eräs motiivi, jonka uskon vaikuttavan Bushmannilla ja joillakin muillakin, on pelastaa ihmissieluja harhaksi koetusta oppijärjestelmästä tosipohjaiseen ajatteluun ja vapaaksi lahkon antamien elämää turhaan rajoittavista ohjeista. Silloin vaikutteena ei ole halu pilkata, vaan aito rakkaus lähimmäisiä kohtaan.
Tietenkään tuota ei ole helppo ymmärtää ja uskoa, jos itse on täysin kyseisen uskonsuunnan sisällä. Mutta voin vakuuttaa, että se on mahdollista ja hyvin todennäköistä.- pyh!
Ette te pelasta sieluja, vaan viette heidät mukananne kadotukseen.
pyh! kirjoitti:
Ette te pelasta sieluja, vaan viette heidät mukananne kadotukseen.
Kuulkaas nyt, hra/rva/nti pyh! (tarpeeton yliviivataan)
Ripaus käytöstapoja ja näyttöä erilaisuuden ymmärtämisestä tekisi erittäin hyvää myös Teidän uskottavuudellenne.
Mutta jos se ei Teitä haittaa tai on jopa kukaties tavoitteenne, että poljette lokaan adventtiseurakunnan mainetta niin antaa sitten palaa vain.
Minun juureni ovat adventtiseurakunnassa, halusin tai en. Ja häpeän vilpittömästi puolestanne.
- pyh!
Ja pyh! Ainoa syy teidän antiadventistien kirjoituksilla on pilkanteko ja herjaaminen. Ihan turha selittää mitään jostain säälistä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista997823- 1075607
- 2754861
- 494823
- 753584
- 502838
- 622564
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222458Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292402- 412284