Lyhyesti: onko teistä kenelläkään todettu selkärankareumaa siitä huolimatta, että HLA-B27 on negatiivinen?
Mulla kaikki muut kriteerit täyttyivät paitsi tämä, jotta olisi lähetetty magneettikuvaukseen. Nyt harkitsen yksityislääkärille menoa. Mutta täytyykö siis olla tuo HLA-B27 -geeni että diagnoosin voi saada?
HLA-B27 negatiivinen?
6
6565
Vastaukset
- Reumaatikko
Selkärankareuma diagnoosin sain ainakin minä negatiivisella HLA-B27 tuloksella,eli ei tarvitse olla positiivinen.
- Muka reumaatikko
Voitko kertoa kuka lääkäri on sinulle diagnoosin kirjoittanut? Itse olen kärsinyt kivuista jo 7 vuotta, kortisoni kuuri on ainoa lääke mikä auttaa. Yleisen puolen lääkärit eivät suostu kirjoittamaan diagnoosia pelkkien oireiden ja perimän perusteella, vaan odottavat että selkärangassa alkaa näkyä muutoksia...
- Tikku-akka
Parin viikon päästä aika reumapolille. HLAB27-negatiivinen olen. saa nähdä, mitä tulee diagnoosiksi. Selkä on kipeä, jäykkä...
- muumäärittelemätön
Joo... tosin viimeisin lääkäri vaihtoi sen taas krooniseksi reaktiiviseksi artriitiksi. Vastahan tässä on 19 vuotta tutkittu ja diagnoosi on vaihdellut nivelreumasta reaktiiviseen artriittiin ja selkärankareumaan. Lääkäristä riippuen.
Diagnoosista viis, ajattelen. Kela-kortissa on erityiskorvattavuus ja päivittäislääkityksenä Oxiklorin. - T -83
mulla negasta huolimatta diagnoosi. Ja magneettikuvilla se todettiin. Tays reumatologi.
- minä
Olen 45, koetta ei otettu. vielä. Tyttärelläni tuo HLAB27
Mutta vaikka olisi negatiivinen, voi sairastaa selkärankareumaa.
Eikös tuota ole Suomessa eniten?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista1038182- 1105733
- 2875158
- 535146
- 773803
- 583021
- 662737
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222538Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292522- 452471