Punaset läiskä ihottumat päänahassa..?

FriDgET

Miten ihmeessä saa sen pois. Sitä on eniten karheena punasena alueina niskassa ja päänahassa (takaraivo) ja kun sitä rapsuttaa niin lähtee sellasta hilseen näköstä nöyhtää!! se on ihan hirveetä, miten saan sen pois? kortisonia kokeiltu viikon kuurina. Pepanthenia, aloe veraa....perus voiteita yms. EIKÄ TOIMI!!!! ja ei ole kyse sienestäkään.

9

25800

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Riinu

Oletko käyttänyt jotain uutta shampoota. Ehkä on allergia-punoitusta? Syötkö valiaikaisesti jotain lääkettä, eli myös voi olla lääkkeen aiheuttamaa.

• FriDgET

Mä olen kokeillu hed and shouldrsii, sebamedia, pantenee...herbinaa YMS. ei mitään. enkä todellakaan syö lääkkeitä :P että mistä johtuu

• yks vaan
        FriDgET kirjoitti:

Mä olen kokeillu hed and shouldrsii, sebamedia, pantenee...herbinaa YMS. ei mitään. enkä todellakaan syö lääkkeitä :P että mistä johtuu

Kokeile jotaki sellaista pesuainetta missä ei ole mitään kemiallisia väri-, haju- ja säilöntäainetta se nimitäin saattaa auttaa.

• Marjukka74

Hei. Jospa sinulle on puhjennut päänahan psoriasis tai jokin ekseema. Voit kokeilla apteekista saatavaa Nizoral- shamppoota muutaman viikon hiusten pesuun, mutta veikkaampa, että jos ei lähde tällä, ni kyseessä on melkosen varmasti psori.

Käy tuon nizoral-kokeilun jälkeen lääkärillä, jos vaiva ei katoa, niin saat siihen kunnon lääkkeet. ( Locoid crelo 0, 5 % tms. )Kantsii ilmastoida hiuspohjaa, hikoaminen vain pahentaa tilannetta. Äläkä raaputtele sitä, ettei hiuspohja tulehdu, se on sitte vielä vaikeempi hoitaa pois!

• Tilda

Voisiko olla seborrooinen ekseema eli taliköhnäihottuma. Sitä voi esiintyä hilseilevinä punaisina laikkuina myös nenän seudulla ja otsassa. Jos se on sitä, hilseshampoo (ZX) saattaa auttaa tai sitten lääkeshampoot.Ja kortisonivoiteet myös.

• kutiava päänahka

Olen käyttänyt Humektan voidetta hiusten ja päänahan pesuun. Voidetta voi käyttää myös koko kehon pesuun. Ohjeet ja voiteen saa apteekista.
        Kokeilkaa!

• kokeilija
        kutiava päänahka kirjoitti:

Olen käyttänyt Humektan voidetta hiusten ja päänahan pesuun. Voidetta voi käyttää myös koko kehon pesuun. Ohjeet ja voiteen saa apteekista.
        Kokeilkaa!

Olen kokeillut jos jonkinmoista hoitoa.Ihotautilääkärien määräämiä, kampaajien neuvoja, luontaistuotteita jne. Mitkään eivät ole auttaneet, vaan, nyt löysin tehokkaan ja halvan. Ihan tavallista etikkaa vähän laimennettuna, jakauksia tehden, pumpulitupolla hiuspohjaan. Ei tarvitse edes huuhdella pois, tuoksu haihtuu nopeasti. Voi vaikka laittaa joka päivä. Ihana tunne, kun ei kutise ja hilse ja punoitus lähtee!

• Leevi75

kannattaa hakea lääkärilta resepti bemetson niminen lääke minua on auttanut ainua että sitä varmaan joutuu käyttään aina se on pää nahan ihottuma joka ei lähde hevillä pois lääkärit sanovat ei ole muuta lääkettä mutta en tiedä bemetson on auttanut minua.

• Ritvalemmikki

Hei ! Osta pullo tavallista Etikkaa, laita vähäsen etikkaa, pieni liraus vettä lasiin ja pumpulitukolla kastat punaista kohtaa siihen se paranee, jos vielä uudelleen tulee voit aivan laittaa pelkkää etikkaa, vähän kirvelee mutta vain hetken. Siihen paranee.
      Vaihda pesuaineet niin hius kuin pyykinpesussa käytettävät Allergialiton hyväksymiin, hajusteettomiin. Tähän ei löydy Suomesta mitään parantavaa voidetta Euroopasta kyllä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      69
      2653
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      63
      2594
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1772
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1597
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1520
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1460
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1372
    8. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1223
    9. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1187
    10. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      25
      1096
    Aihe