Olen lukion jälkeen lähdössä armeijaan, ja sen jälkeen 9-12kkn kielikurssille ulkomaille, mutta aloin nyt miettimään, että onko kahden vuoden välivuosi liian pitkä aika?
Kielikurssilla opiskellaan, mutta se on aika paljon rennompaa kuin lukiossa, ja sitten pitäisi vielä mennä yliopistoon opiskelemaan oikeustiedettä. Onko tässä tapauksessa kannattavaa pitää kahden vuoden välivuosi?
MIELIPITEITÄ!!!!
Kahden (2) vuoden välivuosi?
2
327
Vastaukset
- gairjö
Välivuosi kannattaa aina. On ihan sama, oletko kortistossa kahta vuotta aiemmin vai myöhemmin.
Oletko jo päässyt oikikseen vai vasta hakemassa? Lisää sitten pari välivuotta lisää, koska todennäköisesti et pääse sinne ensimmäisellä kerralla.
Voi tottakai suorittaa välivuosiesi aikana opintoja avoimeen yliopistoon, jos kerran kielikurssillakin jää paljon vapaa-aikaa. Ne voidaan sitten hyväksilukea, tai ainakin saat lukukokemusta.
Eli välivuosi kannattaa käyttää tarkkaan hyödyksi, niin ei mene makailuksi. - jjuuuh
Itse olen miettinyt samaa. Varma en tosin suunnitelmistani ole. Riippuu pitkälti siitä, saanko opiskelupaikkaa tänä keväänä vai en (jos saan, niin varmaan aloitan opiskelut ennen armeijaa). Ajattelin mennä tammikuussa 2013 armeijaan, viettää siellä 6kk-12kk ja tämän jälkeen vielä lähteä viettämään puolesta vuodesta vuoteen ulkomailla. Eli kaksi vuotta menisi sitten minullakin siinä. Onhan niitäkin, jotka yrittävät kolmatta tai neljättä kertaa sisään yliopiston hakukohteeseen, johon on vaikea päästä. Onko tämä nyt paljon sen kummempi loppujen lopuksi, paitsi että töitä ei juuri ehdi tekemään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 863166
- 883013
- 681862
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä191802- 271701
- 211681
- 241677
- 481327
Pettymys! Tähdet, tähdet -kisassa tämä erikoisjakso pois - Pistänyt artistit todella lujille!
Tähdet, tähdet -kisa on edennyt genrestä toiseen. Mutta erästä monen toivomaa erikoisjaksoa ei tällä kaudella nähdä. Voi321326Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91309