Voisiko vanhemmilla olla omakin elämä?

Kyllästynyt tstävä

Minua ärsyttää lapsiperheiden elämän pyöriminen kakaroiden harrastusten ympärillä. Tuntuu, ettei vanhemmilla ole omaa elämää ollenkaan, jututkin alkavat olla pelkkää lasten tekemisten listausta. Liikkuuko siellä päässä mitään aikuisten ihmisten asioita? Millaisen aikuisen mallin oikein annatte jälkikasvullenne?
Kannattaa lukea tämä bogi, siinä on paljn hyviä ajatuksia: http://homotiainen.blogspot.com/2012/03/aikuisten-asiaa.html

4

167

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sdjfiaw

Olipa tympeä ja tylsä blogi.

• adele4204

Olen samaa mieltä kuin aloittaja... Hengästyttää jo lukeakin juttuja perheistä, joissa vanhemmat on päivät töissä ja illat menee lasten kuljettamiseen harrastuksiin... ja joka ikinen ilta, jos lapsia on useampia.
      Kahden kouluikäisen pojan yksinhuoltajana yritän vielä toistaiseksi vältellä asiaa tai rajoittaa harrastuksia. Onneks vielä on riittänyt esim. luistelu, pulkkamäki ja kavereiden kanssa ulkoilu.

• ertejyrskutd

Onneksi minun ystäväni ei koskaan kyseenalaistaisi yhteisiä hetkiä lasteni kustannuksella ja etenkään kehtaisi todellakaan arvostella heidän harrastuksiaan. Aika hävytöntä, onkohan sinulla jäänyt hampaankoloon omien vanhempiesi välinpitämättömyys?

Aikuiset henkilöt ovat nykyään paljon sivistyneempiä, valitettavasti ystävät eivät tiedä paikkaansa.
      Epäilen, että olet kateellinen ja säälin syvästi sinua.

• rekisteröitymätön**

Vanhemmat elävät omaa elämäänsä, toteuttavat omia unelmiaan lasten kautta. Enemmän minä niitä lapsia säälin mokomassa pyörityksessä. Antaisivat vanhemmat niiden lasten olla lapsia ja suorittaa sitten aikuisena. Harrastus, enintään kaksi riittää kouluikäiselle.

Luulen myös, että osasyynsä lasten elämän aikataulutukselle on kaupungistumisessa ja (koetusta) turvattomuudessa: lapsilla ei ole turvalliseksi koettua paikka, johon heidät voisi jättää leikkimään omia aikojaan kodin ulkopuolelle. Joten viedään ohjattuun toimintaan.

Minulla oli kouluikäisenä muutama harrastus, joihin täytyi ihan mennä (niin lähellä, että sinne käveli ihan itse ne pari kilometriä jumppakamat kainalossa), muuten vietimme aikaa naapuruston pihapiireissä ja lähimetsissä leikkien ja ihan vaan ympäristöä tutkien. Vanhemmat eivät useinkaan tuntikausiin tienneet missä olimme ja se oli ihan tavallista. Kotiin tultiin sitten sovittuun aikaan. Kuinka moni nykyvanhempi olisi valmis antamaan tuolla tavoin pois sen kontrollin, mikä heillä lapsiinsa on? No hyvä, jotain olisi voinut sattua ja joskus sattuikin, mutta sellaista se elämä on.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      73
      2785
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      63
      2684
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1792
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1637
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1560
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      10
      1505
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1402
    8. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1257
    9. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1233
    10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1219
    Aihe