Valmistun ensi syksynä kasvatustieteiden maisteriksi. KK -tutkintoni on siis valmis ja nyt teen gradua. Aion siis valmistua tästä yliopistosta, jossa nyt opiskelen. Nyt olisi kuitenkin hakuaika toisen yliopiston maisteriohjelmaan. Voinko hakea tällä nykyisellä KK-tutkinnollani maisteriohjelmaan, vaikka aion valmistua toisesta yliopistosta?
Kyselin jo opintoneuvonnasta, mutta siellä ei joko ymmärretty kysymystäni tai sitten selitin sen liian vaikeasti. :)
Entä mitä maisteriohjelma itse asiassa tarkoittaa, siis minun tapauksessani? Vaikka olisinkin valmis KM, onhan minun silti opiskeltava uuden pääaineen kaikki opinnot perusopinnoista syventäviin, plus tehtävä sivuaineet ja gradu. Jotain hyväksilukuja voisi ehkä saada.
Melkein-maisteri
2
233
Vastaukset
- tttnfekjnv
Katso vastauksia siitä maisteriohjelmasta johon olet hakeutumassa. Maisteriohjelmaan haetaan sillä kandin todistuksella. (Maisterilla ei väliä) Itse kyllästyin kasvatustieteisiin kandin jälkeen ja vaihdoin suoraan maisterihaussa toiseen aineeseen. Yleisesti ottaen maisterihaussa arvoon nousee tutkinnon sivuaineet, joita kasviksen tutkinnossa riittää. :-). Se oli myös yksi syy miksi kyllästyin kasvatustieteisiin. Väillä tuntui että opiskeltiin kaikkea muuta. Koko ajan puhuttiin vain sivuaineista. Sama paska olisi jatkunut maisterissa. Lähes kaikissa muissa aineissa laadukkaat syventävät, joissa oppiikin. Hassua oli olla uuden aineen alkuinfossa, sillä kasviksesta poiketen kehotettiin keskittymään omaan pääaineeseen. Itse vaihdoin hallintotieteisiin
- jkjkjllljjjljjbjb
Haussa vaadittavat oppiaineet voivat sisältyä tutkintoon tai tehty vaikka avoimessa. Esim. Hallintotieteisiin vaaditaan alempi korkeakoulututkinto/amk ja hallintotieteen aineopinnot vähintään hyvin tiedoin. Yleensä maisterivaihe on paperivalinta, itsellä oli myös haastattelu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 692653
- 632604
- 681772
- 241597
- 201530
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä91460- 151372
- 381223
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko81187- 251096