Monennellako tapaamisella sänkyyn?

Peitto heilumaan?

Monennellako tapaamisella on soveliasta harrastaa seksiä?

Olisitko valmis jo muutamien viestien ja puheluiden jälkeen tapaamiseen joka johtaisi yhdyntään vai missä kulkee sinun linjasi?

49

1225

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sillä tapaamisella kun se molemmista tuntuu hyvältä, miksei ekallakin. En ole kiinnostunut siitä, mikä on 'soveliasta'. Jos molemmat haluavat toisiaan niin miksi pitäisi teeskennellä jotain muuta?

• Kyllä on

Kuvottavaa!

• Naiskentelu on mukav

Neiti simasuun kanssa samaa mieltä,kyllä mä nain eka treffeillä.
        Jos siltä tuntuu.

• n

Kyllä siihen tarvitaan muutama tapaaminen ja molenminpuolista fyysistä
      vetovoimaa. Olis tosi outoa harrastaa suit-sait tuosta vaan seksiä
      pelkkien viestien jälkeen.

• en kieltäytynyt

Itse miehenä en ala ehdottelemaan mitään kun ehkä 10 tapaamis kerralla vasta, mut kerran yks nainen ehdotteli melkein heti panemista. Hämmästyin kovasti, koska en odottanut mitään sellasta ja olisin halunnut tutustua enemmän. En uskaltanut sit kieltäytyy kun pelkäsin et se suuttuu.

• huuh_haah

Eikai se nyt ihan noin mene, että miehen pitää suostua sexiin heti, kun
        nainen ehdottaa. Syystä, ettei hän vain vedä nernettä nokkaan !.

• maalta kaupunkiin

Riippuu täysin tarpeista ja yhteisestä sopimuksesta.Minulla äärilaidat on 15 minuutin chattailun jälkeen autoon ja panoksi.Toinen äärilaita on kolme kuukautta ensi tapaamisesta ja tänä aikana kyllä nähtiin useamman kerran.
      Molemmat tapailut tai suhteet kesti pari kolme vuotta ja sovussa erottiinkin kun huomattiin ettei tämä taida olla meidän juttu.

• parempi o tämä. Kaveri mesetti tytön kanssa ja ei ehtinyt mennä tapamaan. Minä soitin tytölle, kun kaveri antoi puhelinnumeron. Puhuttin minuutti. Likan kämpille ja tyttö joi kahvit ja sänkyyn. Turhat keskustelut minimiin.

• 18+11=ikä

Jokainen tietysti taaplaa tavallaan, mutta sänkyynmeno heti kättäpäivää
      jälkeen, niin EI. Haluan tietää toisesta muutakin, kuin etunimen.

Jos mies hehkuttaa punkkaan menoa siltä (seisomalta) heh, niin voi siirtyä
      seuraavaan kohteeseen.

• Abro2

Kirjoita google hakuun:
      sokkotreffit

• trryeukiuytn

Jos kyseessä on Sinkku isolla S:llä on paikallaan odottaa pidempään. Hän voi olla vaikkapa neito kauneimmilaan, 17 v ilman seurustelukokemuksia.

Jos taas nainen on 40 YH, jonka kaikilla neljällä lapsella on eri isä, on sänky soveliain tapa alkoittaa suhde.

• valkoista multaa

En koskaan mene ensimmäisillä, enkä toisilla tai kolmansillakaan sänkyyn.
      Haluan miehen kunnioittavan minua, eikä pitävän tuulenmukana liehuvana, viettejään kontrolloimattomana tyyppinä.

• Eronnut kaunis naine

Aikuinen eronnut nainen ei odota. Seksiä heti vaan. Ja nauttimaan,

• voi jestas sentään

Miten uskaltaa tuntemattoman kanssa "heti" sekstailemaan, kun eihän sitä
      ihan kahvilan pöydällä voi n*sasta ?.

Kotiinkaan ei ventovierasta uskalla viedä, voi päästä kalleimmastaan,
      eli henkipahasesta.

• Halut on molemmilla

Tuntematon ei ole kun ollan s-posti kirjoteltu ja kuvat vaihdettu. Seksiä jokainen halua vaikka ei uskalla näyttää sen.

• niinpäniinniinpä
        Halut on molemmilla kirjoitti:

Tuntematon ei ole kun ollan s-posti kirjoteltu ja kuvat vaihdettu. Seksiä jokainen halua vaikka ei uskalla näyttää sen.

Pelkän kirjoittelun perusteella, ei saa mitään kuvaa millainen tuo henkilö
        on. Eikä ekalla tapaamisellakaan, tai tokalla, joten on suuri riski mennä sänkyyn.
        Netissä liikkuu tosi pimeetä porukkaa.

Ihan sama asia, kun treffataan, niin julkisella paikalla, eikä missään
        hotellihuoneessa tms. missä ei ole muita.

• 30v. Nainen

Jos molemmat haluaa seksia eka treffeillä niin miksi ei? Seksi on luonnollista! Miksi pitäis ajatella että se on jotain kauheata tai kiellettyä ekoilla treffeillä! Kun toiseen tutustuu, niin pitäähän sitä tietää myös natsaako sängyssäkin! Seksi on tärkeätä parisuhteessa. Ja jos se ei toimi niin tuleeko siitä sit mitään?

• 25v mies

Jos ei vielä kolmansienkaan treffien jälkeen harrastettu(ilman hyvää syytä), niin kyllä homma loppuu siihen. Ystävälliset hyvästit ja yhteys poikki.
      En ala pelaileen mitään pelejä asian suhteen, koska tavoitteenahan on sitä seksiäkin päästä harrastamaan kyseisen naisen kanssa.

• mies++50

Ekoilla treffeillä, toisilla ja kolmansilla. Tuskin pidempään on jaksettu odottaa, ja ihan molemmin puolin.

• grrr...

Joidenkin pitää na*da heti, kun sattuu pääseen treffeille. Voi olla ja onkin,
      että uusintaa ei tule.

• 50++mies

Ei välttämättä, vaan kun molemmat haluaa ihan oikeasti... mitä vikaa siinä? On sitten sellaisia deittejä, jotka ei tosissaan edes uskalla tavata, pelkäävät miestä niin paljon!

• Yleensä ensimmäisellä kerralla. Harvemmin vasta toisella. Havaittu käytännössä.

• mitenon

Kertokaapas te nyt, että mitä ajattelette sellaisesta ihmisestä, kuka harrastaa
      tuota käytäntöä.

Treffejä voi olla tukuttain ja sitten vaan rakastelemaan heti. Eikö se haittaa
      laisinkaan, niin jos tietää ylipäänsä kokoasiasta ?.

Itse pitää tietysti sitä sopivana, (en minä), mutta eikö siinä saa tietyn leiman
      otsaan ?.

• Leima tai ei

Tällainen löytyä tuolta "Tavattiin Suomi24:ssa"

"Täällä ei kovin moni ole ilmeisesti huomannut missä mennään kun valitetaan valittamisen perään noista sänkyhommista.

Siis nykyäänhän mennään sänkyyn kun on haluja eikä tarkoitus olekaan heti muuttaa yhteen just hänen kanssaan.Kukapa sitä haluaa toista nurkkapieliin kun on loppujen lopuksi kuitenkin niin vähän sitä yhteistä aikaa.
        Minä olen keski-ikäinen mies ettei sitä enää jaksa paneskella joka ilta ja tuskin kumppani senkään vertaa :).

Työpäivien jälkeen ollaan niin väsyneitä että kun iltalenkin heittää niin sohvalle simahtaa kun kotinsa löytää.Naisväestöllä varsinkin menee seuraava ja ehkä sitä seuraavakin päivä huilatessa jos on harrastanut seksiä.

Olipahan sitten pelimies tai munahaukka mutta näin se menee valtaväestössä ja muutamat vähemmistön edustajat valittaa...jokuhan valittaa aina jostain."

• Olin keilaamassa

Elämäni ensimmäistä kertaa ja elämäni ensimmäisellä heitolla heti kaato,tästä voi päätellä sen että sänkyyn heti ensimmäisellä kerralla.

• jaahasta

Eihän ne suuret puheet suuta halkaise, eikä iso pieru perset*ä, mutta
        suurin osa kehuskelijoista ei ole saanut edes hipaista, saati sitten lipaista.

• mit_mitä

Jotkut miehet on jopa niin kiireisiä, että jo kuvan nähtyään postaavat,
        kuinka onanoivat itsensä uneen. Joten se siitä sitten.

• jeps45

Kukaan itseään kunnioittava ihminen ei mene ensimmäisillä treffeillä sänkyyn, jos tosi tarkoituksella on kumppania hakemassa. On täysin eriasia, jos haetaan vain seksikumppania, niin mikä ettei.

• #@zzu@

Varastoonko te sitä seksiä harrastatte kaikkien kahvittelu-kumppaneiden
      kanssa, vai mikä juju tuossa ekakerralla panox on ?.

• se on goodbye

Juttu loppuu siihen jos nainen on heti valmis sänkyyn. Mitä enemmän yrittää kiemurrella ja väistellä, sen enemmän kiinnostus kasvaa. Parin viikon päästä naisesta on tullut sellainen haaste että siinä muut pirkot haihtuu mielestä. Naiset, mitä nopeammin annatte, sen varmemmin mies katoaa auringon nousuun mennessä.

• Seikkailua vaan

Ei pidää paikka. Miehet vielä roikkuu perässä ei nistä pääsee eron,

• Kalukalle

just joo ... tarttiko se niille kertoa? Kiitti vaa.

• mies++50

Voi se kerrallakin löytyä hyvä ja kiinnostava ihminen, mikä minä olen arvostelemaan naista, sisäistä ja ulkoista kauneutta? Sitä arvostan kuitenkin, että on luontaista kiihkeyttä, se onkin parisuhteen ylläpitävä voima!

• Eikö teillä muuta oo mielessä kun seksi?? Ensin pari vuotta alkuun katsokaa ja tutustukaa ja sitten voi ehkä yrittää seksiä. Näin on piste.

• kerran saanu

Heehheh samu samu et kai ihan tosissasi noin sanonut.Kyllä naiset sen vastoaa että olet jotenkin erikoinen eikä sinulla voi toimia koskaan niin lemput tulee.
      Jos mies on terve niin haluja on ja jos nainen on terve eikä vielä vanhuuden kuihduttama niin kyllä ne peitot heiluu.

• Boris_12345

AP: "Monennellako tapaamisella on soveliasta harrastaa seksiä?"

- Sitten kummallakin on esittää tuore todistus suoritetusta sukupuolitautitestistä. En halua kuullostaa niuholta, mutta terveys on minulle ensiarvoisen tärkeää. En halua altistua itse tai altistaa mahdollista kumppaniani sukupuolitaudeille.

• ....

Olen samoilla linjoilla tuossa asiassa. Järkyttävää tämä ihmisten välinpitämättömyys terveyden ja sukupuolitautien suhteen, vaikka HIV:n kaltainen tartunta voisi olla mahdollinen. Käyttävätköhän nämä "15 min chattailua ja sitten autoon panolle" -viestien kirjoittajat edes kondomia? Joka ei muuten suojaa sataprosenttisesti laisinkaan, joten sen käyttäminen ei ole tae taudittomuudesta.

Mutta mitä tulee tuohon mainitsemaasi tuoreeseen testitulokseen... itse elin selibaatissa 6 vuotta, joten jos nainen näyttäisi sen 6 vuoden takaisen todistuksen ja sanoisi sen olevan ajan tasalla, niin mitä miehet tuumaisitte?

• Peitonheiluttaja69
        .... kirjoitti:

Olen samoilla linjoilla tuossa asiassa. Järkyttävää tämä ihmisten välinpitämättömyys terveyden ja sukupuolitautien suhteen, vaikka HIV:n kaltainen tartunta voisi olla mahdollinen. Käyttävätköhän nämä "15 min chattailua ja sitten autoon panolle" -viestien kirjoittajat edes kondomia? Joka ei muuten suojaa sataprosenttisesti laisinkaan, joten sen käyttäminen ei ole tae taudittomuudesta.

Mutta mitä tulee tuohon mainitsemaasi tuoreeseen testitulokseen... itse elin selibaatissa 6 vuotta, joten jos nainen näyttäisi sen 6 vuoden takaisen todistuksen ja sanoisi sen olevan ajan tasalla, niin mitä miehet tuumaisitte?

Nielasisin sen mukisematta....ei kun sänkyyn ja peitonhöyhenet pöllyämään...

• ....
        Peitonheiluttaja69 kirjoitti:

Nielasisin sen mukisematta....ei kun sänkyyn ja peitonhöyhenet pöllyämään...

No suurin osa ei kait tuollaisia todistuksia kysele. Mutta entä sellaiset fiksut tapaukset, miten suhtautuisitte?

• Plussa vm69
        .... kirjoitti:

No suurin osa ei kait tuollaisia todistuksia kysele. Mutta entä sellaiset fiksut tapaukset, miten suhtautuisitte?

Kyllä sitä pitäisin "aitona"...plussapisteitä saisit

• Boris_12345
        .... kirjoitti:

"Mutta mitä tulee tuohon mainitsemaasi tuoreeseen testitulokseen... itse elin selibaatissa 6 vuotta, joten jos nainen näyttäisi sen 6 vuoden takaisen todistuksen ja sanoisi sen olevan ajan tasalla, niin mitä miehet tuumaisitte?"

- Pyytäisin neitoa silti lähtemään yhdessä mukaan testiin. Pyrin luonnollisesti korvamaan neidolle testistä aiheutuneen kivun ja säryn tämän parhaaksi katsomallaan tavalla.

• .....
        Boris_12345 kirjoitti:

"Mutta mitä tulee tuohon mainitsemaasi tuoreeseen testitulokseen... itse elin selibaatissa 6 vuotta, joten jos nainen näyttäisi sen 6 vuoden takaisen todistuksen ja sanoisi sen olevan ajan tasalla, niin mitä miehet tuumaisitte?"

- Pyytäisin neitoa silti lähtemään yhdessä mukaan testiin. Pyrin luonnollisesti korvamaan neidolle testistä aiheutuneen kivun ja säryn tämän parhaaksi katsomallaan tavalla.

En tietenkään lähtisi uusiin testeihin, jos testitulokset kerta olisivat ajan tasalla, olipa sitten kulunutkin se 6 vuotta. Mies saisi mennä sitten menojaa. Olisihan se toisaalta loukkaus minuakin kohtaan jos mies ei uskoisi minua vaan kuvittelisi minun olevan moraaliltani jollain muulla tasolla kuin olen. Ja kuuden vuoden selibaatissa ei sinänsä ole ihmeellistä siinä tapauksessa jos henkilö ei vain kerta kaikkiaan ole tavannut ihmistä johon syntyy sellaiset tunteet että seksiä voisi harrastaa.

• Plussa vm69
        ..... kirjoitti:

En tietenkään lähtisi uusiin testeihin, jos testitulokset kerta olisivat ajan tasalla, olipa sitten kulunutkin se 6 vuotta. Mies saisi mennä sitten menojaa. Olisihan se toisaalta loukkaus minuakin kohtaan jos mies ei uskoisi minua vaan kuvittelisi minun olevan moraaliltani jollain muulla tasolla kuin olen. Ja kuuden vuoden selibaatissa ei sinänsä ole ihmeellistä siinä tapauksessa jos henkilö ei vain kerta kaikkiaan ole tavannut ihmistä johon syntyy sellaiset tunteet että seksiä voisi harrastaa.

Plussaa ropisee

• Boris_12345
        ..... kirjoitti:

Minun teini-iässä 80-luvulla elettiin HIV-epidemian alkuvuosia ja sukupuolivalistusta tuli joka tuutista. Viesti oli selkeä: huolehdi suojauksesta ja käy aina testauttamassa itsesi aloittaessasi uuden sukupuolisuhteen. Jotkin konservatiivitahot kokivat tämän massiivisen sukupuolivalistuksen nuorten seksuaalikokeiluihin yllytämisenä. Aina löytyy ihmisiä ja tahoja jotka moraalisyihin vedoten asettavat itsensä muiden ihmisten yläpuolelle. Sukupuolitautitestin valjastaminen jonkin ylempiarvoisen moraalikäsityksen keppihevoseksi on juuri se mistä on haluttu pois, koska tämä lisää kynnystä testiin hakeutumiselle. Testi ei ole tarkoitettu henkilökohtaisen sukupuolihistorian kartottamisen työkaluksi tai löyhän/tiukan moraalin mittariksi tai tueksi. Ihmisten tulisi iloita että testejä on olemassa ja että testauttaminen on ilmaista.

• .....
        Boris_12345 kirjoitti:

Minun teini-iässä 80-luvulla elettiin HIV-epidemian alkuvuosia ja sukupuolivalistusta tuli joka tuutista. Viesti oli selkeä: huolehdi suojauksesta ja käy aina testauttamassa itsesi aloittaessasi uuden sukupuolisuhteen. Jotkin konservatiivitahot kokivat tämän massiivisen sukupuolivalistuksen nuorten seksuaalikokeiluihin yllytämisenä. Aina löytyy ihmisiä ja tahoja jotka moraalisyihin vedoten asettavat itsensä muiden ihmisten yläpuolelle. Sukupuolitautitestin valjastaminen jonkin ylempiarvoisen moraalikäsityksen keppihevoseksi on juuri se mistä on haluttu pois, koska tämä lisää kynnystä testiin hakeutumiselle. Testi ei ole tarkoitettu henkilökohtaisen sukupuolihistorian kartottamisen työkaluksi tai löyhän/tiukan moraalin mittariksi tai tueksi. Ihmisten tulisi iloita että testejä on olemassa ja että testauttaminen on ilmaista.

Taisit käsittää minut hieman väärin... Kyse oli siitä että jos mies ei uskoisi kuuden vuoden selibaattiin ja siten sen vanhan testituloksen paikkaansapitävyyteen/ajantasalla olemiseen. Jos hän siis luulisi että valehtelen selibaatista ja että minulla olisi sittenkin ollut vaikka yhden yön suhde tai useampi.

En puhunut testistä minään moraalin mittarina, luulisi että viestistäni ei sitä käsitystä saisikaan. Tautihan voi tulla vaikka ekasta kerrasta eikä testiin hakeutuminen siis tarkoita useaa kumppania.

• puhdas mies
        ..... kirjoitti:

Kerranb sovittiin yhen naisen kaa et mennään testeihin ennen kun aletaan harrastaa seksiä. No kävimme testeissä ja minä näytin hänelle oman tuloksen joka oli puhdas. No nainen ei sit halunnut näyttää omaa vaikka niin sovittiin. Alkoi heti epäilyttäää että sillä on joku tauti vaikka väitti että on ihan puhdas. Olisi kyllä seksiä halunnut harrastaa mut vaadin ja vaadin näyttämään sitä testi tulosta kun naisen aloitteesta niihin testeihin mentiin. Pientä riitaahan siintä sit tuli ja sanoin et ei sit harrasteta seksiä. Pitää olla molemmin puolinen luottamus ja näin tän naisen ilmeesta et síllä oli joku tauti kun ei näyttänyt tuloksia. pianhan sit jo erottiin naisen aloitteesta sekin. Häpeä on suuri on löytyy joku tauti itseltään ja kumppani saa tietää.

• Boris_12345
        ..... kirjoitti:

Taisit käsittää minut hieman väärin... Kyse oli siitä että jos mies ei uskoisi kuuden vuoden selibaattiin ja siten sen vanhan testituloksen paikkaansapitävyyteen/ajantasalla olemiseen. Jos hän siis luulisi että valehtelen selibaatista ja että minulla olisi sittenkin ollut vaikka yhden yön suhde tai useampi.

En puhunut testistä minään moraalin mittarina, luulisi että viestistäni ei sitä käsitystä saisikaan. Tautihan voi tulla vaikka ekasta kerrasta eikä testiin hakeutuminen siis tarkoita useaa kumppania.

Luottamus hyvä, kontrolli parempi! Mitä aikaisemmassa vaiheessa seksi tulee kuvioihin mukaan sitä merkityksellisemmäksi kontrollin osuus muodostuu, ja päinvastoin.

Jos yhdessä vaakakupissa seisoo altistumisriski vakavalle sairastumiselle tai kuolemalle ja toisessa vaakakupissa seisoo keskinäinen luottamus, niin asiat täytyy osata hoitaa niin kuin hyvässä parisuhteessa moni muukin asia ratkeaa: keskustelemalla rakentavasti eikä sokeasti painostamalla tai uhkaamalla.

• NooraNo

Mun pisin, 4 vuotta kestänyt suhde, minkä sit itse lopetin (ettei joku ala siitä, että horot ei oo vaimomatskuu lällää), alkoi siitä, että oltiin viestailtu muutama viikko ja sitten tavattiin. Käytiin ravintolassa kahvilla ja autolla kaupungin ulkopuolella katselee jostain lintutornista metsämaisemia ja sit miehen kotiin taas kahville. Ja sitten seksiä ekalla tapaamisella.
      Ei tää seksi ollut hyvä tai huono asia. Uskon siihen, että jos synkkaa, niin synkkaa siitä huolimatta, onko ollut seksii tai ei. Musta olisi todella todella outoa, että mies, joka itse on harrastanut seksiä x tapaamiskerran jälkeen, ilmoittaisi, että x tapaamiskertaa on liian vähän, ja et taida olla vakavasti otettava ihminen. Oikeastaan kuitenkin ihan hyvä, että näin jakomielitautiset ihmiset kertoo tästä ihmelogiikastaan. Se on niin viktoriaaninen syy lempata toinen, ettei jää niin paha mieli, kun jos vaikka syy olisi mun persoonassa ("sul on tylsät jutut" tms). Mun kunniallisuus on jossain ihan muualla kun mun haarojen välissä. Vaatii paljon enemmän ihmiseltä olla epäitsekä, auttavainen ja mahdollisimman kannustava etc. ympärillä olevilla ihmisille ku pelata miesten kaa jotain pelejä, jossa palkintona on lopulta yhteinen yö. Siis ei oo mitään vikaa odottaa ja se on romanttista ja ihanaa, mutta että jos ajattelee seksiä jonain palkintona, niin ei oo pitkä matka siihen että ajattelee seksiä vaihtokaupan osana ja musta se on alhaista.

• muija yllätti

Kerran yllätyin kun tapasin yhen naisen niin parin tunnin baarissa juttelun jälkeen se kysyi et lähdetäänkö sen luokse jatkoille. Sit sen luona se melkein repi mun vaatteet pois päältä. Oli ihan kiimassa ja halusi panna kunnolla. Ja se oli viel tosi hyvännäköinen et en olis ikin uskonut et sellanen muija antaa heti ekalla kerralla. Kyllä mä kuukauden ainakin haluaisin tutustua ensin ennen seksiä yleensä.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      656
      5450
    2. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      21
      2387
    3. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      114
      1647
    4. Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!

Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia
      Kajaani
      244
      1637
    5. Tekisitkö jotain toisin

Kaivattusi kanssa alusta alkaen? 😍
      Ikävä
      93
      1487
    6. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      23
      1426
    7. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1185
    8. Kun Zele jenkeissä kävi

Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi
      Maailman menoa
      327
      1164
    9. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      9
      1163
    10. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      322
      1157
    Aihe