Hei,
Harkinnassa on rakentaminen, kun sopivaa taloa ei ole löytynyt. Tontti saattaisi olla nyt tiedossa. Mitkä ovat ne keskeiset asiat, jotka tontista pitäisi välittäjältä kysyä/selvittää itse kunnasta?
Minulle keltanokkana tulee mieleen vain se, että mitä laatua maa on, eli onko hiekka/savi/kallio ja saako sinne maalämmön... Alue on kaavoitettu ja siellä on kunnallistekniikka. Tontilla on vanha mökki, joka pitää purkaa rakentamisen tieltä. Tontti on vesistön äärellä. Eli pitää myös selvittää tontin korkeus ja tulvavaara.
Keskeiset tiedot tontista?
BuildingVirgin
1
187
Vastaukset
- issni
Tässä pari kysymystä, jotka itse kysyisin:
Rakennusoikeus, eli kuinka paljon saa rakentaa.
Rakennusala, eli mihin kohtaan tonttia saa rakentaa.
Mikä kaava, eli onko yleiskaava, rantakaava, maa- ja metsätalousalue jne. Minkälaisen ulkonäöltään talon saa rakentaa kyseiselle tontille kyseisellä kaava-alueella. Väritys, julkisivumateriaali, kerrosluku.
Mitä naapuritonteille saa rakentaa ja kuinka lähelle.
Saako mökin purkaa, vai onko se suojeltu.
Korkeusasema, eli mihin korkeuteen voi rakentaa. Voi olla maansiirtotöitä edessä.
Liittymien hinta.
Tontin rasitteet.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 953323
- 883063
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä201903- 681882
- 381837
- 211731
- 241687
Pettymys! Tähdet, tähdet -kisassa tämä erikoisjakso pois - Pistänyt artistit todella lujille!
Tähdet, tähdet -kisa on edennyt genrestä toiseen. Mutta erästä monen toivomaa erikoisjaksoa ei tällä kaudella nähdä. Voi341419Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91329- 481327