Kokemuksia TaoBao:sta

avun_tarpeessa

Eli kiinalaisesta ns. kiinan eBaysta. Olisin kiinnostunut tilaamaan kyseisestä paikasta aika paljon tavaraa agentin kautta. Ongelmana on vain se kuinka paljon suurinpiirtein toimituskulut Suomeen ovat ja mikä agentti olisi luotettava, sekä se kuinka helposti paketti voisi jäädä tulliin tai kuinka todennäköistä se olisi.

Elikkä kokemuksia ja ehdotuksia saa kirjoitella.

13

10295

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • avun_tarpeessa

Eikö kukaan ole ikinä tilannut sieltä mitään? Aika jännä juttu. Itse en meinaan löydä mistään muualta ainakaan Suomesta niitä juttuja mitä tilaisin, että hieman pakko olisi sieltä tilata...

• rgbhu

Tällä palstalla oli kysmys TaoBaosta joskus aikaisemminkin. Yhtään vastausta ei tullut.

Olin itsekin kiinnostunut hankkimaan TaoBaon markkinoilta jotakin tavaroita. Googlaamalla löytyi jotakin kokemusta ja tietoa myös suomenkielisiltä sivuilta. Agenttien hinnoittelussa on eroa. Sinänsä agenttien sivuilla on maksamisen vaiheet hyvin selvitetty ja niitä tietoja käyttäen pystyy aika tarkkaan selvittämään lopullisen kokonaiskustannuksen.

Agentin valitseminen on tietysti keskeinen asia. Pitäisi saada eri foorumeilta tarpeeksi positiiista tietoa agentista, jota harkitsee käyttävänsä. On pidettävä huoli, että lausumat ovat todellisia eikä esimerkiksi agenttien foorumille kirjoittamia.

Luovuin loppujen lopuksi TaoBao-ajatuksesta ja tilasin Aliexpressin myyjältä kautta vähän kalliimpaan hintaan saman tuotteen.

Tullauksen voi joutua tekemään kaikista yli 43 euron kokonaishintaisista lähetyksistä. Kirjatut air mail-paketit Kiinasta ehkä pääsevät helpoimmin ohi. EMS-paketit ovat aina joutuneet osaltani tulliin. Kuriiripaketit joskus päässet yllättäen läpikin. Tosin vähänkin kalliimat ovat joutuneet tullattavaksi aina. Yleensä mitä isompi ja painavampi paketti on, sitä helpommin jää tulliin. Rehellinen ostajahan tietysti maksaa verot jälkikäteen, jos tulli ei ole huomannut vaatia. ;) Joka tapauksessa kustannuksia laskiessa on syytä lähteä siitä, että alv ja mahdolliset tullit joutuu maksamaan.

• avun_tarpeessa

Kiitos hyvin selventävästä vastauksesta rgbhu. :) Enköhän mä vielä sieltä jotenkin tilaa ne tavarat.

Jos jollakulla muulla on vielä jotain kokemusta tai muuta tietoa niin mielelläni lukisin nekin tästä keskustelusta.

• Olen suomalainen ja asun pysyvästi Kiinassa. Voisin auttaa sinua tässä asiassa. Kerrotko hieman tarkemmin mitä juttuja haluat tilata. Ota yhteyttä 24.fi sähköpostilla, jos kiinnostaa.

• Lepakkoneiti

Voitte ostaa tavarat Taobao Agentin kautta.. http://en-taobao.com on luotettava agentti. Suomalainen tilisiirto (Aktia, S-Pankki) maksuvaihtoehtona..

• chinatown

Infoa tulossa jos haluat ostaa tavaraa kiinasta edellämanituista paikoista. Löytyy hyvä kontakti moisiin hommiin, suomea puhuva. 10v kiinassa asunut suomalainen. ;) Laita postia os freeartists(a)hotmail.com

• Sasetar
    • dawm123

Olen usein ostaa 85china.com, tämä kauppa on hyvin hankalaa.

• LOVEFASHION1

Hei, Itse asuin Kiinassa tämän vuoden puolella ja tilasin sielä ollessa usein taobaosta tuotteita. Se oli helppoa. Minulla oli kiinalainen kaveri joka osasi vähän checkailla oliko tuote saanut hyvät arvosanat. mutta tilaamani tuotteet oli presiis samanlaiset kun tuotekuvissa. tämä ei taida liittyä tähän keskusteluun. mutta ajattelin jos joku tarvitsee infoa tuotteiden laadusta. Hmm, minkä hintaista on tilata suomeen tullien ja kaiken ylimääräis maksujen jälkeen. Esim jos tilaukseni on 1000Euron arvoinen? tai 500Euroa ? kiitos jos joku jaksaa auttaa jolla on homma hallussa.

• apua kiinan kauppaan

Olemme suomalainen yritys joka tuo maahan erilaisia tuotteita Kiinasta seka valittaa erilaisia palveluja niita tarvitseville. Voimme auttaa etsimaan tai toimittamaan haluamenne tuotteet Kiinasta suomeen esim.lentorahtina tai muulla haluamallanne tavalla.Hoidamme tarvittaessa tullaukset yms. Asioit turvallisesti suomalaisen yrityksen kautta ja maksat tuotteet suomessa. Meilla on suomalaista henkilokuntaa Kiinassa, joten voit asioida heidan kanssa helposti joko sahkopostilla tai puhelimitse.
      jos olet kiinnostunut niin ota yhteytta info@youlinkfi.com

• Kiinatukku.fi

Meitä suomalaisia on täällä Kiinan suunnalla melko paljonkin ja aika yleinen tilanne oli se, että kaverit Suomessa kyselivät kuinka Taobaosta saisi tavaroita Suomeen joko heille itselleen tai heidän yrityksilleen. Päätimme perustaa suomalaisen agentin Taobaosta ostamiseen, sillä ammattitaitoa täällä on kartoitettu nettikaupan pyörittämisellä ja onpa perustajaporukka tehnyt kymmeniä tuhansia ostoksia Taobaostakin, joten palvelu ja sen kauppiaat alkavat olla tuttuja. Tarjolla on siis luotettavaa suomalaista apua ja palvelua Taobaosta ostosten tekemiseen. Nettisivumme löytyvät osoitteesta www.kiinatukku.fi Kommentit ovat todella tervetulleita :)

• Anonyymi

Löysin itse torista erään henkilön joka tarjoutui tilaamaan meikäläiselle tavaraa kiinasta paljon. :D

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      73
      2845
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      64
      2733
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1802
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1647
    5. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      16
      1610
    6. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1580
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1422
    8. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1287
    9. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1253
    10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1239
    Aihe