Eli kiinalaisesta ns. kiinan eBaysta. Olisin kiinnostunut tilaamaan kyseisestä paikasta aika paljon tavaraa agentin kautta. Ongelmana on vain se kuinka paljon suurinpiirtein toimituskulut Suomeen ovat ja mikä agentti olisi luotettava, sekä se kuinka helposti paketti voisi jäädä tulliin tai kuinka todennäköistä se olisi.
Elikkä kokemuksia ja ehdotuksia saa kirjoitella.
Kokemuksia TaoBao:sta
13
10295
Vastaukset
- avun_tarpeessa
Eikö kukaan ole ikinä tilannut sieltä mitään? Aika jännä juttu. Itse en meinaan löydä mistään muualta ainakaan Suomesta niitä juttuja mitä tilaisin, että hieman pakko olisi sieltä tilata...
- rgbhu
Tällä palstalla oli kysmys TaoBaosta joskus aikaisemminkin. Yhtään vastausta ei tullut.
Olin itsekin kiinnostunut hankkimaan TaoBaon markkinoilta jotakin tavaroita. Googlaamalla löytyi jotakin kokemusta ja tietoa myös suomenkielisiltä sivuilta. Agenttien hinnoittelussa on eroa. Sinänsä agenttien sivuilla on maksamisen vaiheet hyvin selvitetty ja niitä tietoja käyttäen pystyy aika tarkkaan selvittämään lopullisen kokonaiskustannuksen.
Agentin valitseminen on tietysti keskeinen asia. Pitäisi saada eri foorumeilta tarpeeksi positiiista tietoa agentista, jota harkitsee käyttävänsä. On pidettävä huoli, että lausumat ovat todellisia eikä esimerkiksi agenttien foorumille kirjoittamia.
Luovuin loppujen lopuksi TaoBao-ajatuksesta ja tilasin Aliexpressin myyjältä kautta vähän kalliimpaan hintaan saman tuotteen.
Tullauksen voi joutua tekemään kaikista yli 43 euron kokonaishintaisista lähetyksistä. Kirjatut air mail-paketit Kiinasta ehkä pääsevät helpoimmin ohi. EMS-paketit ovat aina joutuneet osaltani tulliin. Kuriiripaketit joskus päässet yllättäen läpikin. Tosin vähänkin kalliimat ovat joutuneet tullattavaksi aina. Yleensä mitä isompi ja painavampi paketti on, sitä helpommin jää tulliin. Rehellinen ostajahan tietysti maksaa verot jälkikäteen, jos tulli ei ole huomannut vaatia. ;) Joka tapauksessa kustannuksia laskiessa on syytä lähteä siitä, että alv ja mahdolliset tullit joutuu maksamaan. - avun_tarpeessa
Kiitos hyvin selventävästä vastauksesta rgbhu. :) Enköhän mä vielä sieltä jotenkin tilaa ne tavarat.
Jos jollakulla muulla on vielä jotain kokemusta tai muuta tietoa niin mielelläni lukisin nekin tästä keskustelusta.Olen suomalainen ja asun pysyvästi Kiinassa. Voisin auttaa sinua tässä asiassa. Kerrotko hieman tarkemmin mitä juttuja haluat tilata. Ota yhteyttä 24.fi sähköpostilla, jos kiinnostaa.
- Lepakkoneiti
Voitte ostaa tavarat Taobao Agentin kautta.. http://en-taobao.com on luotettava agentti. Suomalainen tilisiirto (Aktia, S-Pankki) maksuvaihtoehtona..
- chinatown
Infoa tulossa jos haluat ostaa tavaraa kiinasta edellämanituista paikoista. Löytyy hyvä kontakti moisiin hommiin, suomea puhuva. 10v kiinassa asunut suomalainen. ;) Laita postia os freeartists(a)hotmail.com
- Sasetar
Täällä pieni ohjeistus tilaamiseen >
http://frillycakes.blogspot.fi/2012/07/kuinka-tilata-taobaosta-how-to-order.html - dawm123
Olen usein ostaa 85china.com, tämä kauppa on hyvin hankalaa.
- LOVEFASHION1
Hei, Itse asuin Kiinassa tämän vuoden puolella ja tilasin sielä ollessa usein taobaosta tuotteita. Se oli helppoa. Minulla oli kiinalainen kaveri joka osasi vähän checkailla oliko tuote saanut hyvät arvosanat. mutta tilaamani tuotteet oli presiis samanlaiset kun tuotekuvissa. tämä ei taida liittyä tähän keskusteluun. mutta ajattelin jos joku tarvitsee infoa tuotteiden laadusta. Hmm, minkä hintaista on tilata suomeen tullien ja kaiken ylimääräis maksujen jälkeen. Esim jos tilaukseni on 1000Euron arvoinen? tai 500Euroa ? kiitos jos joku jaksaa auttaa jolla on homma hallussa.
- 217
Suomeen tilatessa joutuu maksamaan 24 % alvia. Alle 5 euron veroa ei kuitenkaan peritä. Lisäksi voi joutua maksamaan tullia, jos arvo on yli 150 euroa. Tullin määrä riippuu tuotteesta. On nollasta muutamaan prosenttiin. Arvoissa on myös postikulut mukana. Taobaon tapauksessa siis kaikki se, jonka on joutunut maksamaan agentille.
Täällä on perustietoa:
http://www.tulli.fi/fi/suomen_tulli/julkaisut_ja_esitteet/asiakasohjeet/ostaminen_ulkomailta/tiedostot/019_yksityish.pdf
Sivulla 9 on yleisimpien tuotteiden tullit.
Tarkemmat tulliprosentit vaativat ns. Taric-koodien selvittämisen.
http://ec.europa.eu/taxation_customs/dds2/taric/taric_consultation.jsp?Lang=fi&Expand=true&SimDate=20130415
Itse voi tuolta kaivella tai kysyä tullin neuvontanumerosta.
- apua kiinan kauppaan
Olemme suomalainen yritys joka tuo maahan erilaisia tuotteita Kiinasta seka valittaa erilaisia palveluja niita tarvitseville. Voimme auttaa etsimaan tai toimittamaan haluamenne tuotteet Kiinasta suomeen esim.lentorahtina tai muulla haluamallanne tavalla.Hoidamme tarvittaessa tullaukset yms. Asioit turvallisesti suomalaisen yrityksen kautta ja maksat tuotteet suomessa. Meilla on suomalaista henkilokuntaa Kiinassa, joten voit asioida heidan kanssa helposti joko sahkopostilla tai puhelimitse.
jos olet kiinnostunut niin ota yhteytta info@youlinkfi.com - Kiinatukku.fi
Meitä suomalaisia on täällä Kiinan suunnalla melko paljonkin ja aika yleinen tilanne oli se, että kaverit Suomessa kyselivät kuinka Taobaosta saisi tavaroita Suomeen joko heille itselleen tai heidän yrityksilleen. Päätimme perustaa suomalaisen agentin Taobaosta ostamiseen, sillä ammattitaitoa täällä on kartoitettu nettikaupan pyörittämisellä ja onpa perustajaporukka tehnyt kymmeniä tuhansia ostoksia Taobaostakin, joten palvelu ja sen kauppiaat alkavat olla tuttuja. Tarjolla on siis luotettavaa suomalaista apua ja palvelua Taobaosta ostosten tekemiseen. Nettisivumme löytyvät osoitteesta www.kiinatukku.fi Kommentit ovat todella tervetulleita :)
- Anonyymi
Löysin itse torista erään henkilön joka tarjoutui tilaamaan meikäläiselle tavaraa kiinasta paljon. :D
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 732845
- 642733
- 681802
- 241647
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä161610- 201580
- 151422
- 481287
- 381253
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91239