Kysymys viisaammaalle palkanmaksusta!

ärsyyntynyt.

Olin vuokratyöfirmalla töissä ja pitkään jatkuneen flunssan takia sairaslomalla n. viikon verran. Työt olin aloittanut vain n. kuukausi aikaisemmin.
Työhaastatteluun kutsuttiin ja ilmottauduttiin tekstiviestillä. Myös työvuorot jaettiin, varattiin ja vahvistettiin tekstiviestillä. Sitten ilmoittaessani sairaslomasta tekstiviestillä (ensin yritettyäni soittaa, mikä ei onnistunut, kun kukaan ei vastannut) laitoin tekstiviestin, jossa kerroin että yritin ensin soittaa ja olen sairaana.. Tähän viestiin vastattiin heti, että asia ok. Seuraavan kerran ilmoitin myös tekstiviestillä, kun edellinenkin kerta onnistui ja myös tähän tuli heti vastaus, että asia ok.

Palkan saatuani ihmettelin, kun en ollut saanut palkkaa noista kahdesta vuorosta. Asiaa kysyttyäni, minulle ilmoitettiin, että tekstiviestillä ilmoitetuista sairaslomista ei makseta palkkaa.
Kysymys kuuluu, että miksi asiasta ei ensimmäisen kerran jälkeen minua informoitu? Olisiko pitänyt teidän mielestänne? Firmasta minulle vastattiin, että informaatio löytyy yhtiön käyttämästä intranetistä, jostakin liitteestä. Tätä ei ole kerrottu työhaastattelussa eikä ohjeistettu lukemaan liitettä, liite ei myöskään ole pakollinen lukea. Olisiko se pitäny löytää niiden monen kymmenen ohjeen joukosta, kun suurin osa liitteistä ei koskenut minua?

Tätä asiaa kysyttyäni sain muutaman päivän sisällä tekstiviestin, jossa luki, että työsuhteeni on irtisanottu.

En ymmärrä, miten tämä firma voi hoitaa kaiken tekstiviestillä, mutta minä en.
Kusettavat vain työntekijää, kun eivät ensimmäisen tekstiviesti ilmoituksen jälkeen voineet ohjeistaa, että näin ei saa toimia. Että ottaa päähän!!

Onko teidän mielestänne kyseinen firma toiminut oikein? Mielipiteitä otan mielelläni vastaan!!!

2

187

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kyssäreitä

Oletko joskus ollut töissä sellaisessa firmassa, missä saa ilmoittaa sairaudestaan tekstiviestillä tai sähköpostilla? Yleensä kaiketi saadakseen palkan sairauspäivältä pitää soittaa henkilökohtaisesti esimiehelle tai muulle nimetylle henkilölle.

Kysymyksiä, mihin kannattaa miettiä vastaukset, ennen kuin ottaa yhteyttä asiantuntijoihin: Miten sinua perehdytettiin töihin mennessäsi? Sanottiinko silloin, että on syytä lukea ohjeita intrasta? Jos on sanottu, et voi vedota siihen, että siellä on niin paljon sinua koskemattomia ohjeita, että et sattunut lukemaan juuri sairaudesta ilmoittamisesta. Annettiinko sinulle työpaikalla aikaa lukea niitä ohjeita? Tiedätkö, mitä alan työehtosopimuksessa lukee sairaudesta ilmoittamisesta? Olitko toisen kerran poissa niin lyhyen ajan kuluttua, että välissä ei ollut palkanmaksua? Oletko irtisanottu vai onko työsopumuksesi purettu? Oletko saanut selvityksen irtisanomisen/koeaikapurun syystä paperilla tai edes tekstiviestillä?

Jos kuulut ammattiliittoon, soita sinne ja selvitä tilannettasi liiton lakimiehen kanssa. Jos olet ytk:n jäsen lue http://www.ytk-yhdistys.fi/default.aspx?id=286

• ap.

Kiitos vastauksestasi!

Töihin mennessäni minua ei perehdytetty muutakun työn suorittamisen kannalta tärkeisiin asioihin. Työhaastattelussakaan ei mainittu intran lukemisesta. Työpaikalla ei todellakaan ole ollut mahdollisuutta perehtyä intran sisältöön. Työehtosopimuksen sisällöstä minulla ei ole tietoa. Ja ollessani poissa toisen kerran ei kertojen välissä ollut palkanmaksupäivää.

Työsopimukseni on purettu koeaikapurkuna. Tekstiviestissä luki vain, että työsuhteeni on päättynyt. Syy: koeaikapurku.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      74
      2862
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      64
      2743
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1812
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1647
    5. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      17
      1619
    6. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1580
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      18
      1454
    8. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1287
    9. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1253
    10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1239
    Aihe